Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Τον Ιούνιο του 2019 παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά



Τον Ιούνιο του 2019 παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά

Μέχρι τον Ιούνιο του 2019 θα παραδοθούν σε εμπορική λειτουργία οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος στην χθεσινή εκδήλωση «Ο Πειραιάς σε σταθερή τροχιά: Αρμονική Συνύπαρξη Ανάπτυξης και Πολιτισμού».

Αντίστοιχα, η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») εκτιμάται έως τον Ιούνιο του 2021, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε ένα χρόνο από σήμερα, η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Ειδικότερα, η πρόοδος των έργων Μετρό στον Πειραιά συνοψίζεται ως εξής:

-Ποσοστό διάνοιξης σηράγγων 100%,

-Ποσοστό έργων πολιτικού μηχανικού 85%,

-Ποσοστό προόδου συνολικών εργασιών 65%.

Τρίτη 29 Μαΐου 2018

Συμφωνία του υπουργείου Μεταφορών με τη Motor Oil για τη σύνδεση του ΟΣΕ με τα διυλιστήρια



Τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα Διυλιστήρια Κορίνθου και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες πέριξ της Κορίνθου, ανακοίνωσαν σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών με τη διοίκηση της Motor Oil.

Ειδικότερα, σήμερα υπεγράφη η σύμβαση συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ και της Motor Oil, με τη συμβολή του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών. Πρόκειται για έργο, το οποίο θα είναι έτοιμο σε 1 με 1,5 χρόνο από σήμερα. Το έργο εντάσσεται στη στρατηγική της ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών και της δημιουργίας συνθηκών εξυπηρέτησης των μεγάλων παραγωγικών μονάδων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η γραμμή, με κόστος 12 εκατ. ευρώ, θα είναι μήκους 10 χλμ. και θα συνδέει τα διυλιστήρια με τον Ισθμό της Κορίνθου και εν συνεχεία με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα. Η υποδομή θα εξυπηρετεί 6 αγωγούς 4 καυσίμων, καθώς και 2 οπτικών ινών, (η μία για τις ανάγκες των βιομηχανιών της περιοχής και η άλλη για τις ανάγκες του ελληνικού Δημοσίου).

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Λεωφορεία σε αχρηστία, απουσία ελέγχων, μείωση δρομολογίων ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ



Ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων των ΟΣΥ είναι τα 13 έτη.
Η οικονομική στενότητα των συγκοινωνιακών φορέων έχει φέρει έντονα σημάδια παρακμής στο τοπίο των μέσων μαζικής μεταφοράς. Πέραν των περιορισμένων πόρων και των ελλείψεων σε προσωπικό παρατηρείται και μια αδιαφορία από πλευράς διοικήσεων, η οποία συνδέεται με τις ανύπαρκτες σχεδόν προοπτικές βελτίωσης των συνθηκών. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου φαίνεται ότι έφερε σημαντική αναστάτωση όχι μόνο στους επιβάτες, αλλά και σε διοικήσεις και εργαζομένους στις συγκοινωνίες. Το γεγονός ότι ο μηχανισμός ήταν ανέτοιμος να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του κοινού όσον αφορά το νέο σύστημα κομίστρου, σε συνδυασμό με την εικόνα παρατημένων οχημάτων, καταδεικνύει ότι οι συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται σε συνθήκες οικονομικής αιμορραγίας και καθοδικής πορείας.

Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, καθώς η πλειονότητα των επιβατών μετατρέπεται σε τζαμπατζήδες. Η ανυπαρξία ελέγχων και η άρνηση των οδηγών να επισημαίνουν στους επιβάτες ότι οφείλουν να επικυρώνουν όλους τους τύπους κομίστρου έχουν καθιερώσει την ανομία στα λεωφορεία.

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Απεργία ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ: Χειρόφρενο την Τετάρτη σε τρένα και Προαστιακό.

Δεν θα γίνονται δρομολόγια του μετρό από και προς Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο.

Ακινητοποιημένα θα είναι την Τετάρτη 30 Μαΐου τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ενώ δεν θα πραγματοποιούνται και τα δρομολόγια του μετρό από και προς Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδομικών συμμετέχει στην 24ωρη γενική απεργία που προκήρυξαν από κοινού η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.

«Ενώνουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας ενάντια στα οκτώ χρόνια λιτότητας που έχουν εγκλωβίσει τη χώρα σε οικονομική ασφυξία. Η κυβέρνηση με την εκποίηση του εθνικού πλούτου -δεσμεύοντάς τον για 99 χρόνια- δυστυχώς συνεχίζει το καταστροφικό της έργο εις βάρος του σιδηρόδρομου, καθώς μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχεται και η σειρά της ΕΕΣΣΤΥ, θέτοντας σε κίνδυνο τους εργαζόμενους, παραδίδοντάς τους ως εμπορεύματα προς εκμετάλλευση» επισημαίνει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της και καλεί ολους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στην συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος την Τετάρτη 30 Μαΐου, στις 11:00.

Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Γιατί το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν πρόκειται από μόνο του να εκμηδενίσει την εισιτηριοδιαφυγή



Καθώς η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις συγκοινωνίες της Αθήνας οδεύει προς ολοκλήρωση, με το σύνολο των πυλών εισόδου/εξόδου να κλείνει σε ολοένα και περισσότερους σταθμούς, θα έρθει στην επιφάνεια και πάλι μία ερώτηση που θα ζητάει απάντηση: κατά πόσο η εφαρμογή του συστήματος στο ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβάλει στην μείωση -ή ακόμα και στην εκμηδένιση- της εισιτηριοδιαφυγής;


Πλήρη συμπεράσματα δεν θα μπορέσουν να βγουν άμεσα, ωστόσο υπάρχουν ήδη στοιχεία που είναι ενθαρρυντικά. Ήδη, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, έχει παρατηρηθεί αύξηση του τζίρου σε σταθμούς Μετρό όπου οι μπάρες έχουν κλείσει, κάτι το οποίο είναι μάλλον αναμενόμενο. Εκείνο όμως που πιστεύουμε πως σύντομα θα γίνει φανερό, είναι αυτό που υποστηρίζουμε εδώ και χρόνια: το ηλεκτρονικό εισιτήριο από μόνο του δεν επαρκεί προκειμένου η εισιτηριοδιαφυγή να γίνει παρελθόν.

Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

Ελληνικό δαιμόνιο στο μετρό - Ένας χτυπάει εισιτήριο... τρεις περνάνε! (ΒΙΝΤΕΟ)


Όσοι περίμεναν πως με το που θα έκλειναν οι πύλες στο Μετρό θα σχηματίζονταν ουρές από πολίτες, που θα έτρεχαν να βγάλουν εισιτήριο, διαψεύστηκαν. Κι αυτό γιατί η ελληνική εφευρετικότητα έκανε και πάλι το θαύμα της.

Όπως βλέπετε στο βίντεο του protothema.gr, δεν υπήρξε ιδιαίτερος συνωστισμός όταν έπεσαν οι μπάρες διότι με το ένα εισιτήριο περνούσαν δύο και τρία άτομα μαζί.

Όσοι δεν είχαν μαζί τους κάποιο εισιτήριο, τους ήταν προτιμότερο να χωθούν πίσω από τον μπροστινό τους που χτυπούσε το εισιτήριο στην πύλη παρά να χάσουν χρόνο πηγαίνοντας στα εκδοτήρια.

«Στο πρώτο μου πέρασμα από κλειστή πύλη, ένας μεσήλικας επιβάτης πέρασε από πίσω μαζί μου χωρίς να έχει εισιτήριο για να επικυρώσει», λέει στο protothema.gr μια νεαρή κοπέλα.

Κάποιοι βέβαια επιβάτες που δεν είχαν μαζί τους εισιτήριο έκαναν μεταβολή προς το εκδοτήριο μόλις αντίκριζαν τις πύλες κλειστές.

Οι πύλες έκλεισαν στις 10 το πρωί της Τρίτης σε τουλάχιστον 13 σταθμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό και θα παραμείνουν κλειστές σε μόνιμη βάση, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που εξυπηρετούν ειδικές κατηγορίες πολιτών, στο πλαίσιο της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτήριου. Πρόκειται για τους σταθμούς από την Εθνική Άμυνα έως το Σύνταγμα, στην γραμμή 3 και από τα Σεπόλια έως και τη Δάφνη στη γραμμή 2.

Οι πύλες στους σταθμούς Μοναστηράκι, Ομόνοια και Πανεπιστήμιο θα παραμείνουν ανοικτές.




ΠΗΓΗ

Συνάντηση της ηγεσίας του ΟΑΣΑ, με τον δήμαρχο Ελευσίνας


Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης, συναντήθηκαν στα γραφεία του Οργανισμού με τον Δήμαρχο Ελευσίνας Γιώργο Τσουκαλά ο οποίος συνοδευόταν από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας Αθανάσιο Κριεκούκη, τον Πρόεδρο του ΕΚΕΔΑ Ευάγγελο Λίγγο, τον Αντιδήμαρχο Γρηγόρη Κοροπούλη και τον Περιφερειακό σύμβουλο Αττικής Ταξιάρχη Φαρμάκη.


Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που έγινε σε καλό και εποικοδομητικό κλίμα, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής από τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.

Από την πλευρά της Διοίκησης του ΟΑΣΑ επισημάνθηκε ότι οι τελευταίες παρεμβάσεις των δρομολογίων που έγιναν αποσκοπούν στη βελτίωση της αξιοπιστίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία τροφοδοτικών γραμμών σε σταθμούς Μέσων σταθερής τροχιάς με ικανοποιητικές συχνότητες και επιτυγχάνουν τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών μέσων.


Με τις παρεμβάσεις αυτές ο συνολικός χρόνος μετακίνησης των κατοίκων της Ελευσίνας προς και από το Κέντρο της Αθήνας, με τη χρήση της νέας γραμμής 876 και της γραμμής 3 μετρό είναι μικρότερος σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο μετακίνησης, είτε μέσω της γραμμής Α16, είτε μέσω της προηγούμενης μορφής της γραμμής 876.

Κατά τη συνάντηση η Διοίκηση του ΟΑΣΑ διαβεβαίωσε ότι θα εξετάσει με θετική διάθεση όλα τα αιτήματα και τις προτάσεις του Δήμου Ελευσίνας που θα του αποσταλούν, δρομολογώντας λύσεις που θα βελτιώνουν το συγκοινωνιακό έργο και θα συμβαδίζουν με τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής για καλύτερη μετακίνηση.


Επίσης συμφωνήθηκε η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών να συνεχιστεί και με νέα συνάντηση που θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.


ΠΗΓΗ

Οι μπάρες στο μετρό αύξησαν τις εισπράξεις


Πάνω από 800 χιλιάδες ευρώ έφθασαν την Τρίτη οι εισπράξεις από εισιτήρια στους 13 σταθμούς του μετρό που έκλεισαν όλες οι πύλες εισόδου και εξόδου.

Να σημειωθεί ότι πριν κλείσουν οι μπάρες, οι εισπράξεις από εισιτήρια στο σύνολο των σταθμών του μετρό διαμορφώνονταν κατά μέσο σε 500 χιλιάδες ευρώ την ημέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, με βάση αυτό το ενθαρρυντικό στοιχείο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και οι αρμόδιοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών αποφάσισαν την επιτάχυνση στην εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων.

ΠΗΓΗ

Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Υπερταμείο: Ευχή ή κατάρα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας;



Η ανάληψη του ελέγχου των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε, το λεγόμενο “Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων”, έχει προκαλέσει αντιδράσεις και αναμένεται να συνεχίσει να αποτελεί βασική «αιτία πολέμου» μεταξύ των συνδικαλιστών και της κυβέρνησης. Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ για την χτεσινή 24ωρη απεργία στο Μετρό, μέσα στην οποία γίνεται λόγος για «διάλυση και ξεπούλημα των συγκοινωνιών που προωθεί το Υπερταμείο».

Αν και ο όρος «Υπερταμείο Ιδιωτικοποιήσεων» κυριαρχεί στον τύπο, η πραγματοποίηση ιδιωτικοποιήσεων δεν είναι επισήμως ο σκοπός λειτουργίας του Υπερταμείου (το ρόλο αυτό έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, που αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Ε.Ε.ΣΥ.Π.) Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο της Ε.Ε.ΣΥ.Π. (ν. 4389/2016):

Κυριακή 13 Μαΐου 2018

Δέκα λεωφορεία το μήνα σπάνε οι «μπαχαλάκηδες» στην Αθήνα



Το αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης δράσης των "μπαχαλάκηδων" τα τελευταία τρία χρόνια καταγράφει έγγραφο των Οδικών Συγκοινωνιών ΑΕ (Ο.ΣΥ) σύμφωνα με το οποίο ομάδες που κινούνται στον αντιεξουσιαστικό χώρο καταστρέφουν περίπου 10 λεωφορεία κάθε μήνα.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της ΟΣΥ που διαβίβασε στην Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών από τον Ιανουάριο 2015 έως τον Μάρτιο του 2018 έχουν καταγραφεί συνολικά 374 περιπτώσεις ζημιών - βανδαλισμών - καταστροφών οι οποίες αφορούν δρομολογημένα λεωφορεία και τρόλλεϋ της εταιρείας.

Τετάρτη 9 Μαΐου 2018

Επαναλειτουργεί η λεωφορειακή γραμμή Χ80 Πειραιάς – Ακρόπολη – Σύνταγμα



Από την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 επαναλειτουργεί για τη φετινή θερινή περίοδο η λεωφορειακή γραμμή Χ80 Πειραιάς – Ακρόπολη – Σύνταγμα Express.

Η γραμμή express συνδέει τον τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ξαβερίου και Ακτή Μιαούλη), με την Ακρόπολη, το κέντρο της Αθήνας και την πλατεία Συντάγματος. Όπως και πέρυσι, η γραμμή θα εξυπηρετεί επίσης και τοΚέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σε περίπου 60 λεπτά απόσταση η γραμμή καλύπτει απόσταση 27,5 χιλιομέτρων, αποτελούμενη από μια αλληλουχία 17 στάσεων στις δύο εξόδους του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, στο κέντρο του Πειραιά, στο σταθμό μετρό «Συγγρού-Φιξ», στην Ακρόπολη και στο Σύνταγμα, με ξεχωριστά σημεία επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ο ΟΣΕ ευθύνεται για την κακή εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ στους σταθμούς



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή περιστατικό με συμπολίτη μας που επέβαινε σε αναπηρικό αμαξίδιο στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σημειώνει τα εξής:

Ο επιβάτης προσήλθε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό χθες το πρωί στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν, ώστε να έχουν την ιδιαίτερη φροντίδα που χρειάζεται για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.

Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν με ασφάλεια τα αμαξίδια και οι επιβάτες.

Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε τη ανωτέρω διαδικασία για να εξυπηρετηθεί σωστά, τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα να τον εξυπηρετήσουν να ταξιδέψει κανονικά με όλους τους κανόνες ασφάλειας. Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης, αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη.

Πέραν του συγκεκριμένου γεγονότος, η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων, που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες. Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα.

Επιπλέον ανακοίνωση:

Ο κύριος Κωνσταντής αποβιβάστηκε στο σταθμό Λαρίσης με τη βοήθεια του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεχόμενος αυτήν τη φορά τη χρήση του ελαφρότερου αμαξιδίου, που διαθέτει η εταιρία.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το δικό του ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο, μεταφέρθηκε με συνοδεία και μέριμνα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ και συνέχισε το ταξίδι του, αφού ευχαρίστησε το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη βοήθεια που του παρείχαν.

Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Μπάχαλο ηλεκτρονικού εισιτηρίου: Επιβάτες αναγκάζονται να πληρώσουν για να λύσουν προβλήματα του ΟΑΣΑ



Τέλος δεν έχει η ταλαιπωρία πολλών επιβατών κατά τη διάρκεια της μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ενώ ο ΟΑΣΑ από την πλευρά του δεν παραδέχεται την αποδεδειγμένη ύπαρξη προβλημάτων και δεν βοηθά τους επιβάτες, υπάρχουν ελεγκτές και εκδότες εισιτηρίων που προτρέπουν τους επιβάτες να πληρώσουν προκειμένου να βρουν λύση στο πρόβλημά τους.

Οι ιστορίες που μας έχουν αναφέρει αναγνώστες είναι χαρακτηριστικές. Άνεργη αναγνώστρια που ενώ έχει κάνει online αίτηση για έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από τον περασμένο Ιανουάριο, δεν την έχει λάβει ακόμα έπεσε πάνω σε έλεγχο εισιτηρίων στο Μετρό. Ο ελεγκτής παρόλο που είδε την βεβαίωση του ΟΑΕΔ της είπε πως κανονικά θα έπρεπε να της κόψει πρόστιμο και την προέτρεψε να απευθυνθεί άμεσα σε εκδοτήριο για την έκδοση κάρτας. Παρόλο που του εξήγησε πως αίτηση έχει γίνει αλλά η κάρτα δεν έχει ακόμα εκδοθεί, εκείνος δήλωσε άγνοια και επέμεινε πως πρέπει να βγάλει κάρτα σε εκδοτήριο.

Στη συνέχεια, η αναγνώστρια απευθύνθηκε σε εκδοτήριο όπου ο υπάλληλος την ενημέρωσε πως έχει καταχωρηθεί η αίτησή της (από τον Ιανουάριο) αλλά δεν γνωρίζει πότε η κάρτα θα εκδοθεί και θα αποσταλεί. Μόνος τρόπος να εκδοθεί σε εκδοτήριο θα ήταν η ακύρωση της έκδοσης και η επανέκδοση της κάρτας, με επιπλέον χρέωση 2 ευρώ. Η αναγνώστρια δεν δέχτηκε να προχωρήσει αλλά όπως μας είπε, αν κλείσουν όλες οι μπάρες (όπως ανακοίνωσε πριν από δύο βδομάδες ο ΟΑΣΑ) δεν θα έχει άλλη επιλογή.

Σε ανάλογα διλήμματα έχουν βρεθεί και άλλοι αναγνώστες μας εξαιτίας προβλημάτων με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν εκδοθεί ελαττωματικές κάρτες που δεν φορτίζονται σωστά ή δεν επικυρώνονται. Αν και ο ΟΑΣΑ σε αυτή την περίπτωση συμβουλεύει τους επιβάτες να απευθύνονται στα γραφεία της εταιρίας (φυσικά σε μέρες και ώρες δημόσιων υπηρεσιών), πολλοί εκδότες εισιτηρίων δηλώνουν άγνοια και λένε στους επιβάτες να προσπαθήσουν ξανά ή να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τον ΟΑΣΑ. Άλλοι όμως, και πάλι σύμφωνα με όσα μας έχουν πει αναγνώστες, προτρέπουν στους επιβάτες (“για να ξεμπερδεύουν”) να ζητήσουν ακύρωση και επανέκδοση της κάρτας, φυσικά με χρέωση, αν και οι επιβάτες δεν φέρουν ευθύνη για το πρόβλημα.

Σε όλα τα περιστατικά για τα οποία μάθαμε, οι επιβάτες ήταν ενημερωμένοι (σίγουρα περισσότερο από τους υπαλλήλους στις συγκοινωνίες) και δεν προχώρησαν στην επανέκδοση καρτών με δικά τους έξοδα. Δεν θα ήταν εξωφρενικό να υποθέσουμε πως άλλοι επιβάτες πείστηκαν και πλήρωσαν προκειμένου να διορθωθεί ένα πρόβλημα ή παράλειψη του ΟΑΣΑ.

Και πάλι στην επιφάνεια βγαίνει η ελλιπής εκπαίδευση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες αλλά και η έλλειψη οργάνωσης και αποτελεσματικής επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό από την πλευρά του ΟΑΣΑ. Με υπαλλήλους που παραπληροφορούν επιβάτες σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο εδώ και μήνες και επιβάτες που δεν έχουν που να απευθυνθούν για να βρουν λύση στα προβλήματά τους. Και η περιπέτεια της μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο συνεχίζεται…

Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

Προβληματική η συγκοινωνιακή σύνδεση με τα ΚΤΕΛ Κηφισού



Χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση με το σταθμό Μετρό του Ελαιώνα παραμένει ο σταθμός των ΚΤΕΛ στον Κηφισό. Ένδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του σταθμού της γραμμής 3, ο ΟΑΣΑ δεν έχει ακόμα δρομολογήσει καμία λεωφορειακή γραμμή για τη σύνδεσή του με τον σταθμό των ΚΤΕΛ που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των δύο χιλιομέτρων.


Εδώ και χρόνια συγκεκριμένες εταιρείες ΚΤΕΛ έχουν αποφασίσει να κάνουν μία παράκαμψη στη διαδρομή κάποιων δρομολογίων ώστε να αποβιβάζουν όσους επιβάτες θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Μετρό στο σταθμό του Ελαιώνα, πριν την άφιξή τους στο σταθμό του Κηφισού. Άλλες εταιρείες όμως φτάνουν κατευθείαν στον Κηφισό με αποτέλεσμα η μόνη λύση να είναι το ταξί ή λεωφορειακή γραμμή 051 με κατεύθυνση την Ομόνοια. Μία διαδρομή άνω των 7 χιλιομέτρων που διαρκεί συνήθως πάνω από 15 λεπτά.

Δείτε επίσης: Σταθμοί ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

Σταθμός Προαστιακού στο Ζεφύρι: Εγκαινιάστηκε πριν 9 μήνες αλλά παραμένει κλειστός



Ήταν Τετάρτη 2 Αυγούστου του 2017 όταν εγκαινιάστηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο νέος σταθμός του Προαστιακού στο Ζεφύρι. Φτάνοντας στο σταθμό με ειδικό δρομολόγιο «υπουργικής» αμαξοστοιχίας, τον υπουργό υποδέχθηκε ο δήμαρχος Φυλής και τον φίλεψε με λουλούδια και άλλα τοπικά προϊόντα. Αφού έκαναν δηλώσεις και έβγαλαν φωτογραφίες, οι δύο άντρες και οι λοιποί παρατρεχάμενοι αποχώρησαν από το σταθμό.

Από τη μέρα εκείνη κανένας επιβάτης δεν έχει χρησιμοποιήσει το σταθμό.

Μπάχαλο ηλεκτρονικού εισιτηρίου: Ο ΟΑΣΑ κρύβει τα προβλήματα κάτω απ’ το χαλί



Με ανακοίνωσή του την περασμένη Τρίτη ο ΟΑΣΑ ενημέρωσε το επιβατικό κοινό πως σύντομα θα ξεκινήσει και το κλείσιμο των πυλών ΑΜΕΑ στους σταθμούς του Μετρό. Των πυλών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δηλαδή που παραμένουν ανοικτές σε όλους τους σταθμούς προκειμένου να μετακινούνται όσοι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης δεν έχουν ακόμα προσωποποιημένες κάρτες.


Η εγκυρότητα των χρονοδιαγραμμάτων του ΟΑΣΑ φυσικά είναι τεσταρισμένη. Είναι γνωστό πως οι περισσότερες ανακοινώσεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο βγαίνουν προκειμένου ο οργανισμός να απαντήσει σε δημοσιεύματα του τύπου και όχι για να ενημερώσει τους επιβάτες. Τον περασμένο Νοέμβριο άλλωστε ο ΟΑΣΑ ενημέρωνε πως όλες οι πύλες θα έχουν κλείσει ως το τέλος του 2017. Το τι έγινε τελικά, το βλέπουμε.

Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Βαριά χρηματικά πρόστιμα σε δήμους εάν δεν οριοθετήσουν πιάτσες ταξί


Τέθηκε σε εφαρμογή η ρύθμιση του “νέου νόμου Σπίρτζη”, που αφορά το ν. 4530/2018 με το πλήθος αυτοδιοικητικών διατάξεων (όπως την απαλλαγή επιπλέον παραχωρησιούχων από δημοτικά τέλη, τη μείωση δημοτικών τελών για χώρους της Αττικό Μετρό, τη νέα αρμοδιότητα άνευ πόρων προς ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού κ.ο.κ.).

Μάλιστα εκδόθηκε και η πρώτη Εγκύκλιος από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, υπό τον τίτλο “Κοινοποίηση αποσπάσματος ν.4530/2018”.

Αφορά ειδικά το άρθρο 17 του νέου νόμου, που προβλέπει πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε Δήμους εφόσον δεν προβούν εντός προθεσμίας στην εφαρμογή του.

Η Εγκύκλιος απευθύνεται, μεταξύ άλλων, στην ΚΕΔΕ,προκειμένου να ενημερώσει όλους τους αρμόδιους Δήμους της Χώρας, αλλά και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του εν λόγω Υπουργείου.

Είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ για την τουριστική περίοδο;



Όπως κάθε χρόνο, από το Πάσχα ξεκινάει σιγά σιγά η τουριστική περίοδος για τη χώρα μας. Φέτος οι τουρίστες που θα έρθουν στην Αθήνα έχουν να αντιμετωπίσουν μία καινούρια πραγματικότητα: το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις δημόσιες συγκοινωνίες. Κατά πόσον όμως είναι έτοιμος ο ΟΑΣΑ για την άνετη και χωρίς προβλήματα εξυπηρέτηση των τουριστών, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων θα είναι αλλοδαποί;

Μία ανασκόπηση της κατάστασης που επικρατεί δείχνει πως οι τουρίστες είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι της Αθήνας. Τρία είναι τα κυριότερα προβλήματα:
Ενημέρωση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Άλλο ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά εν κινήσει



Λεωφορείο της γραμμής Express Χ96 Πειραιάς – Αεροδρόμιο έπιασε φωτιά το Μ. Σάββατο 7 Απριλίου για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία ενώ κινούταν στη λεωφόρο Ποσειδώνος στη λεωφόρο Ποσειδώνος και σε αυτό επέβαιναν 40 επιβάτες.


Στο ύψος της 2ης στάσης Ελληνικού ο οδηγός ακινητοποίησε το λεωφορείο λόγω μηχανικής βλάβης και στη συνέχεια αντελήφθη την πυρκαγιά.

Στο σημείο έσπευσαν 3 οχήματα της Πυροσβεστικής με 9 πυροσβέστες. Ο οδηγός αρχικά προσπάθησε να περιορίσει την φωτιά μόνος του και ευτυχώς κατάφερε να απομακρύνει τους επιβάτες από το όχημα πριν την εξάπλωση της φωτιάς.

Το λεωφορείο κατεστράφη ολοσχερώς.

Πέμπτη 5 Απριλίου 2018

Διαγωνισμός φωτογραφίας ΣΤΑΣΥ – Atenistas




Contrast:Athens, η Αθήνα των αντιθέσεων είναι το θέμα του νέου διαγωνισμού φωτογραφίας που ξεκινάει η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τους Atenistas. Οι συμμετέχοντες καλούνται να στείλουν μία φωτογραφία ως και τις 31 Μαΐου 2018. 80 φωτογραφίες που θα επιλεγούν από την κριτική επιτροπή θα εκτεθούν στο Σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα τον Ιούνιο για δύο εβδομάδες.


3 φωτογραφίες θα λάβουν τα 3 πρώτα βραβεία (3 κάρτες απεριορίστων διαδρομών Συγκοινωνιών Αθηνών) [προφανώς εννοούν κάρτες Ath.ena Card αγνώστου διάρκειας αφού οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών έχουν καταργηθεί από πέρυσι] μετά από επιλογή της κριτικής επιτροπής. Ακόμη, μετά από ψηφοφορία στον χώρο της έκθεσης το κοινό θα έχει την ευκαιρία να αναδείξει την αγαπημένη του φωτό, η οποία θα λάβει το βραβείο κοινού.


Αθήνα, μια πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων, μια μητρόπολη με όλες τις αντιφάσεις που φέρνουν οι μικρόκοσμοί της, μια πόλη σε διαρκή κίνηση που αλλάζει, που το παλιό και το νέο, το όμορφο με το άσχημο, το κλασικό και το μοντέρνο, το φροντισμένο και το παραμελημένο, το έντονο και το γαλήνιο, το φωτεινό και το σκοτεινό, και άλλοι άπειροι συνδυασμοί αντιθέσεων συνυπάρχουν. Αυτό το προφίλ μιας ενδιαφέρουσας πόλης αποτελεί το ζητούμενο του διαγωνισμού φωτογραφίας Contrast:Athens, η Αθήνα των αντιθέσεων

Περισσότερες πληροφορίες και όροι συμμετοχής

Διαγωνισμός φωτογραφίες με συνεργασία ΣΤΑΣΥ – Atenistas είχε πραγματοποιηθεί και πριν από δύο χρόνια.