Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Παπαθανάσης για Σπίρτζη: Αυτός και μόνο αυτός ευθύνεται για την οικονομική κατάπτωση της ΣΤΑΣΥ



Ο γενικός διευθυντής της ΝΔ, Νίκος Παπαθανάσης, δίνοντας απάντηση στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, με αφορμή τα όσα εκείνος δήλωσε στην ΕΡΤ, ανέφερε τα εξής:


«Ο κ. Σπίρτζης σε χθεσινή του τηλεοπτική εμφάνιση στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο πρόσωπό μου προσπαθώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις. Δεν υπολόγισε όμως ότι έχει κόντρα άνεμο και η λάσπη γυρίζει όλη καταπάνω του.

Ο κ. Σπίρτζης αποσιώπησε το γεγονός ότι το 2014, κατόπιν αιτήματός των διοικήσεων της ΣΤΑΣΥ, της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ (ο οποίος έχει και την ευθύνη της εκτύπωσης και καταστροφής των εισιτηρίων) έγινε έρευνα για το θέμα της διακίνησης εισιτηρίων από την διεύθυνση των Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ.

Επειδή όμως πέρα από τους ισχυρισμούς οποιουδήποτε, αυτό που μετράει είναι τα γεγονότα, ο κ. Σπίρτζης αντί να παριστάνει τον τιμητή, θα πρέπει να απολογηθεί για την τεράστια ζημιά έχει ο ίδιος προκαλέσει στις αστικές συγκοινωνίες.

• Προ Σπίρτζη η ΣΤΑΣΥ είχε λειτουργική κερδοφορία. Επί Σπίρτζη παράγει πάλι ελλείμματα.

• Προ Σπίρτζη, η ΣΤΑΣΥ, λόγω κερδοφορίας έπαψε να λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση και δεν επιβάρυνε ούτε ένα ευρώ τους Έλληνες φορολογούμενους. Επί Σπίρτζη επιβάλλονται νέοι φόροι και περικόπτονται συντάξεις για να καλύπτονται τα ελλείμματα της δικής του διοίκησης.

• Προ Σπίρτζη τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ αυξάνονταν σταθερά σε ετήσια βάση. Επί Σπίρτζη μειώνονται σταθερά.

• Προ Σπίρτζη, συντάχτηκαν τα κανονιστικά έγγραφα για την λειτουργία της εταιρείας, κάτι που αναφέρεται ρητά και στο πόρισμα του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης. Επί Σπίρτζη δεν έγινε ούτε ένα βήμα για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της εταιρείας.

Και το σημαντικότερο όλων:

Προ Σπίρτζη, η ΣΤΑΣΥ, ως εταιρεία με λειτουργική κερδοφορία, ήταν έξω από την εποπτεία των θεσμών. Επί Σπίρτζη, λόγω των ελλειμμάτων που αυτός δημιούργησε, μπήκε στο στόχαστρο των θεσμών και εντάχθηκε στο υπερταμείο.

Οι συγκοινωνίες σήμερα καταρρέουν και αυτό είναι «επίτευγμα» Σπίρτζη. Αυτός και μόνο αυτός ευθύνεται για την οικονομική κατάπτωση της ΣΤΑΣΥ, παρά τις προσπάθειες των εργαζόμενων που έκαναν και κάνουν καλά την δουλειά τους».

Υπενθυμίζουμε ότι σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ο κ. Σπίρτζης είχε κάνει λόγο για «πάρτι» στις αστικές συγκοινωνίες, λέγοντας:

«Θα τα δει ο εισαγγελέας. Να μας πει η ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια που γινόταν αυτό το πάρτι στις αστικές συγκοινωνίες, γιατί όταν πήγαμε να αλλάξουμε διοικήσεις όπως θυμάστε κατηγορήθηκα ότι πάω να κάνω κομματικό κράτος.

Εγώ προσωπικά και ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση. Γιατί αλλάξαμε τον κ. Παπαθανάση που έγινε γενικός διευθυντής της ΝΔ, τον πρόεδρο και διευθύνονται σύμβουλο της ΟΣΥ, που είναι ο αντίστοιχος οργανισμός για τα λεωφορεία και τον διευθύνονται σύμβουλο του ΟΑΣΑ.

Τότε πήγαμε να κάνουμε κομματικό κράτος. Τώρα που αποκαλύπτονται αυτά τα πράγματα τι κράτος είχαμε, τι κράτος παραλάβαμε και τι θέση παίρνει η ΝΔ;.

Το πρόβλημα του συγκεκριμένου υπουργείου ήταν ότι πιθανά να υπήρξε τροφοδότηση λογαριασμών των ΜΜΕ και όχι μόνο.

Όταν έπαψε αυτό να υπάρχει τα έργα γίνονται χωρίς άλλου είδους διαπραγματεύσεις».



ΠΗΓΗ: altsantiri.gr

Πρόστιμο στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, για άρνηση χορήγησης βίντεο


Ο επιμένων στο τέλος νικά. Πολίτης ο οποίος είχε ζητήσει από την εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) πρόσβαση σε υλικό από το σύστημα βιντεοσκόπησης, για να αποδείξει ότι είχε δεχθεί λεκτική επίθεση από αστυνομικό όργανο στους χώρους του μετρό, είχε βρεθεί αντιμέτωπος με την αδιαφορία της εταιρείας. Τελικά, προσέφυγε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία όχι μόνο διέταξε τις ΣΤΑΣΥ να του χορηγήσουν το υλικό, αλλά τους επέβαλε και πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.

Πρόκειται για την υπόθεση του εικονολήπτη Μανώλη Τρίκα, ο οποίος κατήγγειλε ότι το μεσημέρι της 9ης Αυγούστου στον σταθμό «Άγιος Δημήτριος» του μετρό υπήρξε θύμα λεκτικής παρενόχλησης από αστυνομικό όργανο.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Απωλέσθηκαν 300 - 350 υπηρεσιακοί φάκελοι στην ΟΣΥ - Χάθηκαν στοιχεία για την έρευνα των πλαστών πιστοποιητικών


Απωλέσθηκαν 300 - 350 υπηρεσιακοί φάκελοι στην ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλλεϋ ), με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία για την έρευνα των πλαστών πιστοποιητικών.



Αυτό κατήγγειλε, μεταξύ άλλων, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι «στην ΟΣΥ έχουν χαθεί 350 υπηρεσιακοί φάκελοι, ώστε να μη μπορεί να γίνει έλεγχος ποια είναι πλαστά πιστοποιητικά και ποια όχι.

Αυτό είναι χειρότερο απ’ το να πει μια διοίκηση ότι δεν ψάχνει πια τα πιστοποιητικά ή ότι όποιος έχει πλαστά πιστοποιητικά, τους απολύει όλους.

Από όποια σκοπιά και να το δει κανείς, το χειρότερο είναι να έχουν απολυθεί κάποιοι υπάλληλοι για πλαστά πιστοποιητικά και να έχουν καλυφθεί κάποιοι άλλοι».

Οι καταγγελίες του υπουργού Μεταφορών αναφέρονται στην περίοδο, όπου διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ήταν ο Γ. Οικονόμου. Πάντως, την εν λόγω περίοδο υπήρξαν απολύσεις για πλαστά πιστοποιητικά.


ΠΗΓΗ: metaforespress.gr

Κ. Καραμανλής για ΟΑΣΑ: Δημοκρατία δίχως έννομη τάξη δεν μπορεί να υπάρξει


Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, και ο αναπληρωτής Τομεάρχης, βουλευτής Μαγνησίας, κ. Χρήστος Μπουκώρος, αναφορικά με τους συνεχιζόμενους εμπρησμούς και βανδαλισμούς σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:



«Η Νέα Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην Κυβέρνηση και είχε εκφράσει την ανησυχία της, πως τα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Ο Υπουργός Αναπληρωτής κ. Τόσκας μας διαβεβαίωνε -τότε- πως αναπτύσσει ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, προκειμένου να εκλείψουν αυτά τα φαινόμενα.

Οι συνεχόμενες, όμως, πυρπολήσεις τρόλλεϋ και λεωφορείων (6 συνολικά από το Μάιο μέχρι το Δεκέμβριο 2016), καθώς και οι καθημερινές καταστροφές και κλοπές ακυρωτικών μηχανημάτων (514 μέσα σε μια μόνο ημέρα) έρχονται -με δυσάρεστο τρόπο- να διαψεύσουν τις "καθησυχαστικές" δηλώσεις τους.

Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατέψει, με κάθε δυνατό τρόπο, τους επιβάτες και τους εργαζομένους των Μ.Μ.Μ. και να σταματήσει πια να παρέχει ”άσυλο” σε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές.

Συμπεριφορές, το υψηλό κόστος των οποίων πληρώνει, κάθε μέρα, ο Έλληνας πολίτης. Το έχουμε πει και το επαναλαμβάνουμε: Δημοκρατία χωρίς έννομη τάξη δεν μπορεί να υπάρξει».


ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Όσα έχει ανακαλύψει στα έγκατα της πόλης το Μετρό.


Η κατασκευή του Μετρό, όραμα δεκαετιών για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα μεγάλο τεχνικό έργο αφού σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος συναντιέται αναπόφευκτα με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης που βρίσκεται στα έγκατα της πόλης.


Για τις ανάγκες κατασκευής του Μετρό πραγματοποιείται η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή στη Θεσσαλονίκη, η οποία καλύπτει συνολική έκταση 20.000 τ.μ. Ας την δούμε συνολικά:

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ που έχει γίνει viral...


Μια φωτογραφία που κυκλοφορεί εδώ και λίγες ώρες στο Facebook έχει κάνει viral τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αυτό γιατί φαίνεται πως απεικονίζει μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών που έχει εκδοθεί τον Απρίλιο του 1992, είναι δηλαδή 25 ετών!       Όπως αναφέρει, μάλιστα, αυτός που ανέβασε τη φωτογραφία, την κάρτα την εντόπισε μέσα σε λεωφορείο της γραμμής 72.                                                               Μετά την ανάρτηση της φωτογραφίας, πάντως, έγινε χαμός, με τους χρήστες να σχολιάζουν πως «το 72 μεταφέρεται στον χωροχρόνο», ενώ άλλοι να υποστηρίζουν πως «το λεωφορείο δεν το έχουν καθαρίσει εδώ και 25 χρόνια».


Ολυμπία Οδός: Ξυλόκαστρο και Παναγοπούλα θα λειτουργήσουν στο τέλος Φλεβάρη


Σε ένα μήνα περίπου θα λειτουργήσουν οι Σήραγγες Παναγοπούλας και το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο. Αυτό δήλωσε σε αρκετές συνεντεύξεις που παραχώρησε τις προηγούμενες μέρες ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Παρεμβάσεις στο συγκοινωνιακό δίκτυο σε Αχαρνές-Θρακομακεδόνες και Περιστέρι


Σε τροποποίηση υφιστάμενων γραμμών, καθώς και στην ίδρυση δύο νέων, προχωρά ο Ο.Α.Σ.Α., υλοποιώντας βελτιωτικές παρεμβάσεις στις περιοχές Αχαρνών, Θρακομακεδόνων και Περιστερίου.                                                                                 Στην περιοχή του Δήμου Αχαρνών, όπως προβλέπεται από το σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για καλύτερη και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και του στόλου της Ο.ΣΥ. και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, σε συνδυασμό με την ανάγκη για εύρυθμη λειτουργία των γραμμών, την καλύτερη σύνδεση με υπερτοπικές χρήσεις και την καλύτερη εξυπηρέτηση των απασχολούμενων στα εργοστάσια της περιοχής και κατόπιν της συμφωνίας της Δημοτικής Αρχής για τις μεταβολές, υλοποιούνται οι ακόλουθες παρεμβάσεις:

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

ATH.ENA CARD το επίσημο όνομα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις Συγκοινωνίες της Αθήνας



Στην πλέον κρίσιμη φάση της μπαίνει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Συγκοινωνίες της Αθήνας. Από τις αρχές Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει η τμηματική εγκατάσταση των θυρών εισόδου-εξόδου στις Γραμμές 2 και 3 και συνολικά σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε όλους τους σταθμούς πιθανότατα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.


Το νέο στοιχείο που έχουμε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο της Αθήνας είναι τα «βαφτίσια» του. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com το όνομα που επελέγη είναι το ATH.ENA CARD (με σαφή προσδιορισμό στο όνομα της πόλης) για τις κάρτες διαρκείας των επιβατών και ATH.ENA TICKET για το απλό εισιτήριο. Πρόκειται για το όνομα που θα μπει στη ζωή μας με τη λειτουργία του συστήματος, όπως αντίστοιχα είχε γίνει αυτό σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όπως π.χ το Λονδίνο που ονομάζεται Oyster.

Το ATH.ENA CARD θα ξεκινήσει να λειτουργεί σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ στο ypodomes.com από τον Απρίλιο, με το πρώτο διάστημα να είναι απαραίτητο για την προσαρμογή των επιβατών στο νέο σύγχρονο σύστημα που θα κάνει παρελθόν τις χάρτινες κάρτες δεκαετίας 1980. Η διαδικασία εφαρμογής των καρτών έχει ένα ακόμα τελευταίο στάδιο που είναι η έγκριση από την Επιτροπή Προσωπικών Δεδομένων πριν ξεκινήσει η πώληση της στους επιβάτες.

Όπως ενημερώθηκε το ypodomes.com σε περίοδο γνωριμίας με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι και οι οδηγοί των λεωφορείων με την παρακολούθηση κάποιων σεμιναρίων τα οποία ξεκίνησαν τις προηγούμενες εβδομάδες.

Σε εκκρεμότητα ωστόσο παραμένει η είσοδος των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα αν και όπως λένε πηγές του ΟΑΣΑ είναι ένας σημαντικός στόχος.

Η λειτουργία εισόδου των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα θα βοηθήσει στην συνολική επιτυχία του συστήματος, με ενεργό ρόλο των οδηγών, όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα παρόμοια συστήματα σε όλη την Ευρώπη και θα καταπολεμήσει αποτελεσματικά την λαθρεπιβίβαση. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να δούμε την μετακίνηση από το ελεγχόμενο περιβάλλον του δικτύου Μετρό στα λεωφορεία αν τελικά η εφαρμογή της εισόδου μόνο από μπροστά αποτύχει.

Ένα «φάρμακο» που σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ είναι το σχέδιο πρόσληψης 166 ελεγκτών ειδικά για λεωφορεία-τρόλεϊ. Σε αυτή την περίπτωση το ερώτημα είναι αν δόθηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση ενός προηγμένου συστήματος προκειμένου να έχουμε και πάλι την -αμφίβολη;- αποτελεσματικότητα από μία ομάδα ελεγκτών. Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αναμένεται να απασχολήσει και να κλείσει το επόμενο διάστημα.

Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι η μεγάλη ελπίδα ΟΑΣΑ και Υπ.Υποδομών-Μεταφορών που βλέπει πτώση στα έσοδα και διεύρυνση ζημιών. Το σύστημα υπόσχεται αποτελεσματικό έλεγχο και «πόρτα» στους λαθρεπιβάτες, πλήρη καταγραφή της κίνησης των σταθμών, των ατόμων με δωρεάν μετακίνηση, την κατανόηση της επιβατικής κίνησης και πολλά στοιχεία που σήμερα είτε δεν υπάρχουν είτε είναι υποθετικά και φυσικά αύξηση των εσόδων με γεωμετρικό ρυθμό.

To τρένο θα φτάσει στο Ρίο. Για την Πάτρα, θα δείξει. Τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης



Πριν από κάποια χρόνια, όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Μιχάλης Λιάπης το τρένο θα έφτανε στην Πάτρα το…. 2015.

Τα χρόνια πέρασαν και το τρένο δεν έχει φτάσει ακόμα ούτε στη Ροδοδάφνη. Οι αιτίες πολλές, όπως η διάλυση εργολαβιών, λόγω της αδυναμίας εκτέλεσης εργασιών από εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, που βρίσκονται σήμερα υπό καθεστώς… αδράνειας.

Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας υποσχέθηκαν ότι, το 2019, το τρένο θα «μπει» στην Πάτρα.

Σε πιο ώριμη φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες από το Κιάτο προς τη Ροδοδάφνη / Αίγιο (η γραμμή θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο και έως τον Απρίλιο θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση) και μετέπειτα, προς τον Ψαθόπυργο (η υποδομή θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο και το καλοκαίρι θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση).

Για το Ψαθόπυργος – Ρίο (περιοχή Μποζαΐτικα), όπου το έργο υποδομής ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η σύμβαση θα έρθει, προς κύρωση στη Βουλή, αυτήν την εβδομάδα, ενώ στις αρχές του 2018, θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση.

Τέλος, για την είσοδο του τρένου στην πόλη της Πάτρας, υπουργείο Μεταφορών και δήμος της Πάτρας βρίσκονται σε διαβουλεύσεις.

Το υπουργείο κατέθεσε 2 εναλλακτικές προτάσεις, με κόστος 220 – 250 εκατ., οι οποίες προβλέπουν παραλιακή υπόγεια διέλευση και όχι περιμετρική διέλευση.

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Η κρατική επιχορήγηση κρατά "ζωντανή" την Αττικό Μετρό



Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Εάν η Ελλάδα έβγαινε από τη ζώνη του Ευρώ, οι επικεφαλής της Αττικό Μετρό και οι περισσότεροι από 400 εργαζόμενοί της θα βρίσκονταν αντιμέτωποι με πραγματικό αδιέξοδο. Και αυτό διότι η εταιρεία, που κατασκευάζει το δίκτυο του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χρωστά στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αριθμό μακροπρόθεσμων (με ορίζοντα αποπληρωμής άνω των 23 ετών) δανείων που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ από το 1992 έως το 2013.

Μάλιστα, τη φετινή χρονιά, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Αττικό Μετρό θα αποπληρώσει, όπως αναμένεται, δάνειο, ύψους 105 εκατ. ευρώ, που έλαβε το 1992, διάρκειας 25 ετών, με περίοδο χάριτος 10 ετών και τρέχον επιτόκιο 3,079%. Ένα ακόμη "παλιό” δάνειο, ύψους 105 εκατ. ευρώ (με επιτ.1,931% και επταετή περ.χάριτος), που έλαβε το 1995, θα εξοφλήσει το 2018 η Αττικό Μετρό. Και οι δύο αυτές δανειακές υποχρεώσεις αφορούν το βασικό έργο του μετρό στην Αθήνα.

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί, οι Ρώσοι και εμείς.



Ας μη γελιόμαστε. Αν οι Ιταλικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι (Ferrovie dello Stato Italiane), που αντί 45 εκ ευρώ αγόρασαν το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πεισθούν με την πάροδο του χρόνου ότι η επένδυσή τους δεν είναι κερδοφόρα, θα αποχωρήσουν κληρονομώντας στη χώρα τις δικές τους επιλογές οι οποίες πιθανότατα θα είναι σε δυσαρμονία με τις δικές μας ανάγκες.
Η απεμπλοκή τους θα είναι εύκολη με την επίκληση της αδυναμίας εκπλήρωσης όρων της συμφωνίας εκ μέρους μας, αφού ο ΟΣΕ, η υποδομή δηλαδή, δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί με συνέπεια στις υποχρεώσεις της για την απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων λόγω της συρρίκνωσης μέχρι μηδενισμού του προσωπικού συντήρησης της γραμμής, της υποβάθμισης της συντήρησης γραμμής, γεφυρών κ.α., και της αδυναμίας της πλήρους τήρησης των κανονισμών.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ. Τρεις λύσεις για να... σφυρίξει το τρένο στην Πάτρα

Τρεις διαφορετικές λύσεις θα προτείνει το υπουργείο Υποδομών στο δήμο Πατρέων για να εκφράσει τις απόψεις του, σχετικά με το έργο της διέλευσης του τρένου από την πόλη, ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια δηλώσεων που έκανε απόψε στην Πάτρα, ενώ ταυτόχρονα ανέφερε ότι υπάρχει και πρόταση για τραμ.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Ενισχύει την ΕΡΓΟΣΕ η συμφωνία με RZD.



ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ.

Νέες προοπτικές και ενίσχυση της θέσης τη ΕΡΓΟΣΕ στην παγκόσμια σιδηροδρομική αγορά αλλά και την εφοδιαστική αλυσίδα μέσω της κοινής υλοποίησης έργων αναμένεται να επιφέρει η υπογραφή σύμφωνου Κατανόησης ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την ρωσική RZD International.
Το Σύμφωνο υπέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνος Βούρδας, και o γενικός διευθυντής της RZD International, κ. Σεργκέι Παβλόφ στο υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας παρουσία των αρμόδιων Υπουργών Ελλάδας και Ρωσίας, κ.κ. Χ. Σπίρτζη και Μ. Σοκόλοφ.

Στόχος των δύο πλευρών είναι να υπάρξει συνεργασία στον τομέα των Μεταφορών, στους τομείς διαχείρισης έργων, της κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων σε δίκτυα βαλκανικών χωρών εκτός Ε.Ε., αλλά και σε χώρες της Β. Αφρικής και της Ασίας.

«Έχουμε μια πολιτική για την εξωστρέφεια της χώρας. Επομένως, δίνουμε πολύ μεγάλο βάρος στη συνεργασία των δημόσιων κατασκευαστικών φορέων -κι ένας από αυτούς είναι η ΕΡΓΟΣΕ- σε τρίτες χώρες. Πιστεύουμε ότι το Σύμφωνο Κατανόησης με τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους, που είναι μια εταιρεία που έχει πάνω από ένα εκατομμύριο εργαζόμενους και έργα σχεδόν σε όλο τον πλανήτη, είναι μιας στρατηγικής σημασίας συμφωνία», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίτρτζης.

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Να γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωλήθηκε μόνο για 45 εκατ. ευρώ



Αρκετοί γνωρίζουν πως το ακριβοπληρωμένο έργο της Ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2001, ακόμα κατασκευάζεται… 

Και πως από το εξίσου ακριβοπληρωμένο τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, που σκουριάζει ανά την Ελλάδα υπό την «εποπτεία» της ΓΑΙΑΟΣΕ, λειτουργούν σήμερα κανονικά «μόνο 15 - 16 ντιζελομηχανές στα επιβατικά τρένα»!

Φανταστείτε, όμως, την εικόνα ολόκληρης αμαξοστοιχίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που σταματάει σε σταθμό της επαρχίας ώστε να πάνε κάποιοι επιβάτες «προς νερού τους»! Επειδή οι τουαλέτες της αμαξοστοιχίας δεν λειτουργούν! Ούτε σε κινηματογραφική κωμωδία δεν θα μπορούσε κάποιος να συμπεριλάβει μια τέτοια σκηνή!

Αυτή την εικόνα μεταφέρουν, όμως, μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού (ΠΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι στα μαχαίρια με την απερχόμενη διοίκηση της εταιρείας. Γράφουμε «απερχόμενη» γιατί την προηγούμενη εβδομάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωλήθηκε, έναντι 45 εκατ. ευρώ, στην ιταλική FS.

Το αστείο της υπόθεσης είναι πως ορισμένοι από τους υπευθύνους της σημερινής κατάντιας του ελληνικού σιδηροδρόμου βγήκαν εσχάτως από το καβούκι τους...

Με το βλέμμα στους Ιταλούς εξαγγέλλουν μάλιστα και επενδύσεις! Οσο για το υπουργείο Υποδομών, ετοιμάζεται να διεκδικήσει μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ νέα άδεια σιδηροδρομικών μεταφορών ώστε να υπάρχει, για καλό και για κακό, ένας δημόσιος φορέας. 

Κρατικοποιούνται οι αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης


Στην κρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μέχρι την άνοιξη.




Η κυοφορούμενη από καιρό κυβερνητική παρέμβαση στον ιδιωτικού χαρακτήρα Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με ιστορία 60 ετών στο μεταφορικό έργο της πόλης, αρχίζει να σχηματοποιείται, μολονότι εκκρεμούν ακόμη πολλά για να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη παρέμβαση.

Οι νέες δομές δεν αναμένεται να λειτουργήσουν πριν από την επόμενη διετία, κάτι που ερμηνεύεται ως παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος, με το υπουργείο να μην εμφανίζεται αποφασισμένο για μεγάλες ρήξεις, όπως π.χ. η καταγγελία της σύμβασης.


Οι δομικές αλλαγές θα πάρουν χρόνο, γι' αυτό και η πόλη μέχρι να σχεδιαστεί ο επόμενος βηματισμός δεν μπορεί να μείνει χωρίς συγκοινωνίες. Η λειτουργία του ΟΑΣΘ και οι αθρόες επιδοτήσεις του, οι οποίες έφτασαν το 1 δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία, έχουν επικριθεί ουκ ολίγες φορές από τον κ. Σπίρτζη.

Υπερ - Ταμείο: Η ώρα της αλήθειας


Ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα στοίχημα καλείται να κερδίσει η νέα διευθύνουσα σύμβουλος του Διοικητικού Συμβουλίου του υπέρ-Ταμείου για την δημόσια περιουσία, Ουρανία Αικατερινάρη.                                                                Η 46χρονη πρώην αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της ΔΕΗ επί κυβερνήσεων Παπανδρέου - Σαμαρά, που όπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή επελέγη για την θέση του μάνατζερ, καλείται να δώσει απαντήσεις στο μεγάλο ερωτηματικό που συνιστά ακόμη το υπέρ-Ταμείο, ενάμισι χρόνο μετά την ψήφισή του.


Συστάθηκε για να "ξεπουλήσει" την περιουσία του Δημοσίου όπως πιστεύουν πολλοί, για να την "αξιοποιήσει" όπως υποστηρίζουν κάποιοι άλλοι ή απλά για να αποτελέσει ένα ακόμη "τέρας γραφειοκρατίας" στον κρατικό τομέα;

Η ίδια, όπως και οι δύο συνεργάτες της στο Δ.Σ. με εκτελεστικές αρμοδιότητες (ο νέος πρόεδρος Γιώργος Διαμαντόπουλος, και το μέλος Στέφανος Γιουρέλης), καλούνται να δώσουν το στίγμα για το τελικό σχήμα που θα λάβει το υπέρ-Ταμείο.

Τρεις νέες δημοτικές λεωφορειακές γραμμές στο Χαλάνδρι.


Τη λειτουργία τριών δημοτικών λεωφορειακών γραμμών στο Χαλάνδρι ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ.






Πρόκειται για τις γραμμές:
Β1: ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ - ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ - ΠΑΤΗΜΑ – ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ.
Β2: ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ - ΠΑΤΗΜΑ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ - ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ.
Γ: ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ.


Η κυκλική Γραμμή Γ συνδέει την περιοχή του Κάτω Χαλανδρίου με το κέντρο Χαλανδρίου, το ΙΚΑ Χαλανδρίου και διέρχεται πλησίον του σταθμού μετρό «Χολαργός».

«Ο Οργανισμός στηρίζει τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο την αναβάθμιση του έργου των τοπικών τους συγκοινωνιών δημιουργώντας συνθήκες διαλειτουργικότητας και συντονισμού με τα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γιάννης Σκουμπούρης.

Ερχονται εξατομικευμένα τέλη κυκλοφορίας για κάθε αυτοκίνητο -ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


Τη δημιουργία ειδικής εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας) επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρει σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.





Στο υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει ήδη η επεξεργασία του νέου συστήματος για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2018 με στόχο την υιοθέτηση και εφαρμογή «ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας» ώστε «να αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος», επισημαίνει η υφυπουργός. Η κ. Παπανάτσιου δεν αποκλείει για φέτος και εφόσον συντρέχουν λόγοι να εξετασθεί το ενδεχόμενο να ισχύει ρύθμιση παρόμοια με την περυσινή για την πληρωμή των τελών για μέρος του έτους. Διευκρινίζει πάντως ότι δεν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να προχωρήσει σε μία μόνιμη ρύθμιση για την πληρωμή των τελών ανάλογα με τον χρόνο κυκλοφορίας των οχημάτων κατ’ έτος.

Η υφυπουργός Οικονομικών προαναγγέλλει ότι η υποχρεωτική εγκατάσταση των POS στην αγορά θα γίνει σε τρία κύματα και ότι εξετάζεται να εξαιρεθούν από την υποχρέωση αυτή η πώληση καπνικών προϊόντων, τα περίπτερα, τα ψιλικά καθώς και μικρά κα απομονωμένα μέρη. Πρόκειται για περιπτώσεις όπου το ποσοστό κέρδους είναι ιδιαίτερα χαμηλό και το κόστος των συναλλαγών μέσω POS αναλογικά υψηλό.

Ερχονται εξατομικευμένα Τέλη Κυκλοφορίας για κάθε αυτοκίνητο

ΟΑΣΘ: Αλλεπάλληλες συσκέψεις κατόπιν της πρότασης Σπίρτζη για κρατικοποίηση του Οργανισμού



Από το προηγούμενο Σάββατο οπότε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης το σχέδιό του για την κρατικοποίηση της οδικής αστικής συγκοινωνίας, ο ΟΑΣΘ αποφεύγει οποιαδήποτε αντίδραση. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης περιορίζεται να υπογραμμίζει ότι ο ΟΑΣΘ είναι έτοιμος εδώ και καιρό να μπει σε συζήτηση για το μέλλον των αστικών λεωφορειακών γραμμών και αναμένει τη σχετική πρόσκληση του αρμόδιου υπουργού.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr ήδη από την επομένη των ανακοινώσεων Σπίρτζη, στα γραφεία του Οργανισμού γίνονται αλλεπάλληλες συσκέψεις στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί. Σε αρκετές από τις συσκέψεις αυτές συμμετέχουν οι νομικοί σύμβουλοι του ΟΑΣΘ καθώς και νομικοί εγνωσμένου κύρους στους οποίους απευθύνθηκε η διοίκηση του Οργανισμού προκειμένου να προετοιμάσει το νομικό οπλοστάσιό της ενόψει της πιθανής δικαστικής διένεξης με το ελληνικό δημόσιο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ήδη στα χέρια της διοίκησης του Οργανισμού έχουν κατατεθεί οι πρώτες γνωμοδοτήσεις οι οποίες αφορούν κρίσιμες παραμέτρους της ισχύουσας οικονομικής συμφωνίας του ΟΑΣΘ με το ελληνικό δημόσιο. Το επόμενο διάστημα αναμένονται και νέες γνωμοδοτήσεις με βάση τις οποίες η διοίκηση του Οργανισμού θα χαράξει τη συνολική στρατηγική της απέναντι στις επερχόμενες εξελίξεις.

Πότε λήγει η σύμβαση;