Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Χιλιάδες πλαστά εισιτήρια του ΟΑΣΑ ανακαλύφθηκαν σε τυπογραφική



Χιλιάδες πλαστά εισιτήρια του ΟΑΣΑ κατασχέθηκαν χτες κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής στις Αχαρνές. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, που οργανώθηκε μετά από καταγγελία του ΟΑΣΑ, συνελήφθησαν 2 συνιδιοκτήτες τυπογραφικής εταιρείας.

Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της πλαστογραφίας και της απάτης.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικής καταγγελίας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.), διενεργήθηκε έρευνα, παρουσία δικαστικού λειτουργού, στους χώρους τυπογραφείου στην περιοχή των Αχαρνών Αττικής.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν:
59.470 πλαστά εισιτήρια.
1.000.000 εκτυπωμένα εισιτήρια, έτοιμα προς κοπή, συσκευασία και πώληση, η γνησιότητα των οποίων ερευνάται,
12.500 εντυπώματα εισιτηρίων με το λογότυπο του Ο.Α.Σ.Α.,
δώδεκα (12) εκτυπωμένα ρολά εισιτηρίων χωρίς πρόσθετα ασφαλείας, μόνο με το σήμα του Ο.Α.Σ.Α,
δώδεκα (12) τυπογραφικά μηχανήματα και
το χρηματικό ποσό των -13.500- ευρώ.

Το ύψος της οικονομικής ζημίας, που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, θα προσδιοριστεί επακριβώς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Ο.Α.Σ.Α.

Η εύρεση ενός εκατομμυρίου άκοπων εισιτηρίων τα οποία δεν ήταν εμφανώς πλαστά (η γνησιότητά τους ερευνάται) προκάλεσε ερωτήματα για το εάν υπάρχει κάποια σχέση με το κύκλωμα των εκδοτών εισιτηρίων του Μετρό οι οποίοι προωθούσαν προς πώληση εισιτήρια τα οποία υποτίθεται ότι έπρεπε να καταστραφούν.

Με ανακοίνωσή της πάντως η ΣΤΑ.ΣΥ. διαψεύδει ότι υπάρχει οποιαδήποτε σχέση μεταξύ των ευρεθέντων εισιτηρίων και του κυκλώματος των εκδοτών του Μετρό. Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η υπόθεση που αφορά τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ διερευνήθηκε από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, βρίσκεται ήδη στη Δικαιοσύνη για περαιτέρω διερεύνηση και απόδοση τυχόν ποινικών ευθυνών, ενώ η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ - με βάση το πόρισμα των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης- διέκοψε τις συμβάσεις αορίστου χρόνου τριών υπαλλήλων που εμπλέκονται στην υπόθεση.

Πως έδρασε το κύκλωμα των εκδοτών εισιτηρίων στο Μετρό


Περισσότερες πληροφορίες έρχονται στο φως για τη δράση κυκλώματος εργαζόμενων στο Μετρό οι οποίοι αντί να παραδίδουν προς καταστροφή όλα τα αδιάθετα εισιτήρια, κρατούσαν σημαντικές ποσότητες τις οποίες διέθεταν εκ νέου εισπράττοντας το σύνολο του αντιτίμου. Για την υπόθεση διενεργήθηκε έρευνα από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, ύστερα από αίτημα της νέας διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, πληροφορίες για το πόρισμα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην Καθημερινή της Κυριακής.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα μέλη του κυκλώματος συνήθιζαν να αποσύρουν μεγάλο αριθμό εισιτηρίων, χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα (π.χ. ότι ήταν ελαττωματικά) και στη συνέχεια τα διέθεταν σε σημεία πώλησης εντός των σταθμών, εισπράττοντας οι ίδιοι το αντίτιμο.

Κατά την εξέταση των βιβλίων – εντύπων παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων που υπήρχαν στα εκδοτήρια των σταθμών για τα έτη 2014-2015 από τους επιθεωρητές, προέκυψε πως πολλά εκδοτήρια δεν είχαν βιβλία παράδοσης – παραλαβής εισιτηρίων και παράδοσης – παραλαβής σάκων ασφαλείας εισπράξεων διακίνησης. Σύμφωνα με το πόρισμα, δύο ημέρες πριν ξεκινήσει ο έλεγχος, υπάλληλοι του τομέα Καταμέτρησης τηλεφώνησαν σε συναδέλφους τους στα εκδοτήρια των σταθμών και τους προέτρεψαν να εξαφανίσουν παλιά έντυπα παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων, ενώ εργαζόμενοι στο μετρό (εκδότες και διακινητές εισιτηρίων) φέρονται να κατονόμασαν συναδέλφους τους στα εκδοτήρια σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό, που με τη βοήθεια καθαριστριών πέταξαν στα σκουπίδια τα μεταχειρισμένα βιβλία για να εξαφανίσουν τα πειστήρια του «εγκλήματος».

Από το πόρισμα προκύπτει πως η διαδικασία ελέγχου διακίνησης εισιτηρίων που είχε καθιερωθεί και εφαρμοζόταν από τον Απρίλιο του 2009 καταργήθηκε την άνοιξη του 2015 κατ’ εντολή του τομέα Καταμέτρησης με τον ισχυρισμό ότι το προσωπικό της εταιρείας δεν επαρκούσε για να την εφαρμόζει. Από τότε μπήκε σε εφαρμογή μία νέα διάτρητη μέθοδος η οποία δεν εφαρμόζονταν από το σύνολο του προσωπικού.

Αναμένεται να δούμε την αντίδραση της ΣΤΑΣΥ στο πόρισμα και το αν θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες για τη δράση στον εμπλεκόμενων στο κύκλωμα.

Πηγή: Καθημερινή

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΠΙΡΤΖΗ «Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία της Αθήνας έως τον Ιανουάριο»



Το αργότερο έως τον Ιανουάριο θα είναι έτοιμο και θα μπει σε λειτουργία το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία της Αθήνας, ενώ παράλληλα γίνονται προσπάθειες ώστε από τον Ιούνιο να λειτουργεί στο μέτρο και στα άλλα μέσα σταθερής συγκοινωνίας.

Αυτό δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Σπύρου Λυκούδη που έκανε λόγο για δραματική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι υπάρχουν λεωφορεία που μένουν στις αποθήκες γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά.

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Από "τύχη" και "καραμπόλες"


Από "τύχη" και "καραμπόλες", οι Μεταφορές παρέμειναν στο υπουργείο Υποδομών και δεν "κατηφόρισαν" στο υπουργείο Ναυτιλίας. Ο Ν. Παππάς πήρε τις Τηλεπικοινωνίες και τα Δίκτυα και "άφησε" στον Χρ. Σπίρτζη τις Μεταφορές.
Ο τελευταίος ήθελε να τις "δώσει" στο Ναυτιλίας, που δήλωνε άγνοια, μέχρι την τελευταία στιγμή. Μέσα σε αυτό το "ωραίο και συντροφικό" κλίμα πραγματοποιήθηκαν οι τελετές - παραδόσεις των δυο υπουργείων, που είχαν πλούσιο (παρα)πολιτικό περιεχόμενο. Το who is who των υφυπουργών Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη και Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Αυτή είναι η εταιρία που κατασκευάζει τα μηχανήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Αθήνας (vid) !!!


Απ΄ όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το ηλεκτρονικό εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας η ανάδοχος εταιρία είναι η «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ- LG CNS CO LTD». Στο πλαίσιο του έργου, θα αναλάβει τη συγχρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη.





Αν και δεν αναγράφεται η κατασκευάστρια εταιρία πάνω στις συσκευές, ψάξαμε και την βρήκαμε !

Πρόκειται για την ASIS Elektronik την Τουρκική εταιρία με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Η ASIS Elektronik ιδρύθηκε το 2007 και δραστηριοποιείται με Συστήματα Εντοπισμού Οχημάτων, Smart Card, Smart εισιτηρίων, Smart City, Smart Token, Συστήματα Ελέγχου Προσωπικού, Συστήματα ελέγχου πρόσβασης, καταμετρητές και ούτω καθεξής ...

Έχει αναπτύξει πολλά ειδικά έργα που σχετίζονται με τον τομέα της αυτοματοποίησης και συνεχίζει να βελτιώνεται. Όλα τα συστήματα λειτουργούν με δικούς της πόρους και εξοπλισμό παραγωγής.

Ένα παρόμοιο μηχάνημα επικύρωσης εισιτηρίων με αυτά που τοποθετούνται στα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ είναι το παρακάτω ...

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Οι πραγματικά «έξυπνες στάσεις» βρίσκονται στο Λονδίνο



Ένας νέος τύπος στάσεων λεωφορείων έχει αρχίσει δοκιμαστικά να κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους του Λονδίνου εδώ και λίγες βδομάδες. Οι στύλοι των στάσεων διαθέτουν ενσωματωμένες οθόνες στις οποίες εμφανίζονται οι ώρες άφιξης του επόμενου λεωφορείου. Μέχρι σήμερα, οθόνες, παρόμοιες με αυτές της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, τοποθετούνταν μόνο σε στέγαστρα στάσεων.

Σύμφωνα με την Transport for London, οι οθόνες αυτές που έχουν κατασκευαστεί από τη Σουηδική εταιρία Axentia Technologies μπορούν εύκολα να τοποθετηθούν σε ήδη υπάρχοντες στύλους στάσεων. Διαθέτουν μπαταρία με διάρκεια 3 ετών και έτσι δεν είναι απαραίτητες επιπρόσθετες εργασίες για παροχή ηλεκτροδότησης, μειώνοντας το κόστος λειτουργίας τους.

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

ΟΑΣΑ: Κι άλλες δικαιολογίες για την οικονομική κατάρρευση



Ανακοινώσεων συνέχεια για τον ΟΑΣΑ, με τον οργανισμό να προσπαθεί να παρουσιάσει το μαύρο ως άσπρο. Ενώ τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιδεινώνονται συνεχώς, με τα πλεονάσματα του παρελθόντος να έχουν μετατραπεί σε ελλείμματα, και ενώ οι υπηρεσίες βρίσκονται σε συνεχή υποβάθμιση, ο ΟΑΣΑ κάνει λόγο για συνεχή μείωση των ελλειμμάτων και παρουσιάζει την κατάσταση που επικρατεί ως δικαιολογημένη.

Μετά τη χτεσινή ανακοίνωση, με θέμα τη μικρή αύξηση των πωλήσεων κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, που πολύ λίγο θα επηρεάσουν τα συσσωρευμένα ελλείμματα, σε σημερινή ανακοίνωση, ο ΟΑΣΑ αναφέρει πως ο στόχος για έλλειμμα 77 εκατομμυρίων ευρώ το 2016, είναι μικρότερος από τα 100 εκατομμύρια ευρώ που προέβλεπε ο αρχικός προϋπολογισμός για το 2016.

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016

Εκτός λειτουργίας όλο το πρωί η τηλεματική του ΟΑΣΑ



Εκτός λειτουργίας βρισκόταν από σήμερα το πρωί το σύστημα της τηλεματικής των Λεωφορείων και Τρόλεϊ. Όσοι επιβάτες προσπαθούν να ενημερωθούν για τις ώρες άφιξης των λεωφορείων μέσω των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα δεν έβλεπαν τίποτα ενώ και η σελίδα telematics.oasa.gr βρισκόταν εκτός λειτουργίας.


Η αποκατάσταση του συστήματος ήρθε λίγο μετά τη 1:00 το μεσημέρι, ενώ η σελίδα telematics.oasa.gr αντιμετωπίζει προβλήματα μέχρι και αυτή την ώρα (13:50).


Εξαιτίας του προβλήματος με την τηλεματική, οι επιβάτες δεν είχαν σήμερα καμία πρόσβαση σε πληροφορίες για τις γραμμές Λεωφορείων και Τρόλεϊ της Αθήνας. Αυτό γιατί ο ΟΑΣΑ έχει εδώ και καιρό διαγράψει από το site του τις πληροφορίες για όλες τις γραμμές (χάρτες, ώρες αναχώρησης κλπ) και πληροφορίες δίνονται αποκλειστικά μέσω της τηλεματικής.


Τα προβλήματα της τηλεματικής συνεχίζονται 8 μήνες μετά την έναρξη της «κανονικής λειτουργίας» του συστήματος, με τις βλάβες σε λεωφορεία, «έξυπνες στάσεις» αλλά και τις μη αξιόπιστες πληροφορίες για το χρόνο διέλευσης των οχημάτων να είναι καθημερινό φαινόμενο.


Αν και έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα προβλήματα της τηλεματικής, ο ΟΑΣΑ καθώς και το υπουργείο Υποδομών τα υποβαθμίζουν συνεχώς κάνοντας λόγω για «μεγάλη επιτυχία» του συστήματος.

ΟΑΣΑ: Δεύτερη μέρα χωρίς τηλεματική και πληροφορίες για δρομολόγια



Εκτός λειτουργίας βρίσκεται από το πρωί, για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ για τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ.

Χτες Τετάρτη η τηλεματική βρισκόταν εκτός λειτουργίας από νωρίς το πρωί ως το μεσημέρι, αν και η ιστοσελίδα telematics.oasa.gr αντιμετώπιζε προβλήματα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.

Εκτός από τις ώρες άφιξης των λεωφορείων, εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει τρόπος ενημέρωσης για τα δρομολόγια των Λεωφορείων και Τρόλεϊ (διαδρομές, στάσεις, ώρες αναχώρησης κλπ) καθώς όλες αυτές οι πληροφορίες δίνονται πλέον αποκλειστικά μέσα από την ιστοσελίδα της τηλεματικής.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ πανηγυρίζει για την οικονομική του κατάρρευση



Ενώ η οικονομική κατάρρευση του ΟΑΣΑ συνεχίζεται, με το λειτουργικό έλλειμμα να υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 77 εκατομμύρια ευρώ το τέλος του 2016, η διοίκηση του οργανισμού πανηγυρίζει με δελτίο τύπου, κάνοντας λόγο για έσοδα τα οποία βρίσκονται «σε ανοδική τροχιά».

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου οκταμήνου του 2016, το λειτουργικό έλλειμμα των εταιριών του ομίλου ΟΑΣΑ ανήλθε στα 31 εκατομμύρια ευρώ, με τις ζημιές το ίδιο χρονικό διάστημα να φτάνουν τα 34 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την την υφυπουργό υποδομών, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, ο στόχος για το λειτουργικό έλλειμμα του τρέχοντος έτους έχει τεθεί στο ποσό των 77 εκατομμυρίων ευρώ, όταν το 2015 το λειτουργικό έλλειμμα ανήλθε σε 37 εκατομμύρια ευρώ. Αύξηση δηλαδή περίπου 100% μέσα σε ένα χρόνο!

Την ίδια στιγμή, οι οφειλές του οργανισμού αυξάνονται συνεχώς ενώ τα έσοδα μειώνονται συνεχώς. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα του ΣΚΑΙ:

Ερώτηση στη Βουλή του Βουλευτή Β. Κεγκέρογλου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (video)

Η κυβέρνηση προκαλεί το αδιέξοδο των αστικών συγκοινωνιών.
Καμία πρόβλεψη για τους ανέργους.
Συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής την 31/10/2016 της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Β. Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Υποδομών με θέμα :
"Σε αδιέξοδο οδηγούνται οι αστικές συγκοινωνίες της
Αθήνας. Ακόμη δεν έχουν υπογραφεί από το Υπ. Εργασίας οι συμβάσεις για τη μετακίνηση των ΑμεΑ και των ευπαθών ομάδων για το 2016"
Δείτε το βίντεο ...

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Η κυβέρνηση καταργεί (έμμεσα) το υπουργείο Μεταφορών


Τέλος εποχής για το υπουργείο Μεταφορών το οποίο για πρώτη φορά από το 1985 αποκόβεται από τον τομέα των Υποδομών και συνενώνεται με το υπουργείο Ναυτιλίας.

Με δύο προεδρικά διατάγματα, η κυβέρνηση (που λογικά θεωρεί πως ο δημόσιος τομέας δεν είναι αρκετά μεγάλος) δημιουργεί 5 νέα υπουργεία ενώ μετονομάζει 6 άλλα. Έτσι, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετονομάζεται σε υπουργείο Υποδομών και Δικτύων ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μετονομάζεται σε υπουργείο Ναυτιλίας, Μεταφορών και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο τομέας των Μεταφορών θα είναι ουσιαστικά μία Γενική Γραμματεία εντός του υπουργείου Ναυτιλίας στην οποία μεταφέρονται ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων και προσωπικού, η γενική διεύθυνση Μεταφορών και η γενική διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και η εποπτεία φορέων που ασκούν έργο μεταφορών και υπαγόντουσαν στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Χρ. Σπίρτζης για ΟΑΣΘ: Ληστρικές οι συμβάσεις ενάντια στους Θεσσαλονικείς


Νέα επίθεση στον ΟΑΣΘ εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον ΑΠΕ - ΜΠΕ, χαρακτηρίζοντας ληστρικές τις συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ και προαναγγέλλοντας λήξη της «ομηρίας των Θεσσαλονικέων» για τις αστικές συγκοινωνίες.                                                                 «Το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης ταλαιπωρείται από το 1957, που υπάρχει σύμβαση με δυσμενείς όρους για το δημόσιο και τους Θεσσαλονικείς. Το θέμα θα τελειώσει, όταν τελειώσουν οι ληστρικές συμβάσεις ενάντια στους Θεσσαλονικείς», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, όταν ρωτήθηκε εάν το θέμα του ΟΑΣΘ έχει τελειώσει.


Ο κ. Σπίρτζης ρωτήθηκε και για τα έργα για το μετρό Θεσσαλονίκης.
«Όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση της χώρας ένα από τα ειρωνικά ερωτήματα ήταν «να δούμε τι θα κάνετε με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης».

Πριν λίγες εβδομάδες στελέχη της ΝΔ, μη θέλοντας να πιστέψουν ότι το έργο ξεκίνησε, επιχειρηματολογούσαν για τη μη επανέναρξη του έργου. Το έργο εκτελείται και προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού τον Μάρτιο 2017 και η ολοκλήρωση της κυρίας γραμμής, ταυτόχρονα με την επέκταση προς Καλαμαριά, το 2020.

Η ομηρία της Θεσσαλονίκης τελειώνει για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Ο ίδιος δήλωσε ότι έως τον Μάρτιο του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Επισήμανε ότι τα έργα προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς και μετά την ολοκλήρωσή τους, κύριο μέλημα της κυβέρνησης θα είναι η ελάφρυνση των διοδίων.

Ερωτηθείς για τις ΔΕΚΟ, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης, παρά τη μεταβίβασή τους στο Υπερταμείο.

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016



Ανασχηματιζόμαστε και ίσως "σπάσουμε". Έντονες φήμες περί διαχωρισμού του υπουργείου σε δυο, δηλαδή σε Υποδομών και Μεταφορών, με τους Ελβετούς (!) να θέλουν εκτός κυβέρνησης Χρ. Σπίρτζη - Θ. Δρίτσα.
"Σπάσει δεν σπάσει" το υπουργείο, οι υπάλληλοι του πρώην ΥΜΕ διαμαρτύρονται ότι τους "καπελώνει" το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και το... ΤΕΕ. Όπως και να έχει, οι ισχυροί άνδρες του ΥΠΟΜΕΔΙ δεν κρύβουν τις πολιτικές τους φιλοδοξίες.
Στην ακτοπλοΐα και σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΕΝ, οι επιβάτες, στο 9μηνο, αυξήθηκαν μόλις 1%. Αντίθετα, φορτηγά και αυτοκίνητα αυξήθηκαν περίπου 6% και 17%. Μέσα σε όλα, ο γ.γ. του υπ. Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς προανήγγειλε αλλαγές στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, των οποίων η επιδότηση από 35 εκατ. το 2003 έφτασε τα 90 εκατ. το 2016! Τέλος, στην κρουαζιέρα, η Ελλάδα έχασε εφέτος μεγάλη ευκαιρία να... εκτοξευτεί.
Στα αεροπορικά, το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές φορέων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Οι Θεσμοί φαίνεται ότι εκφράζουν ενστάσεις στο νομοσχέδιο για την ΥΠΑ, που έχει ήδη ψηφιστεί! Σε άλλες ειδήσεις, η American Airlines μας "αποχαιρέτησε" για εφέτος και η Ryanair ξεπέρασε τα 6 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα από το 2014.

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Yπουργείο Υποδομών : Βγάζουν από το «ψυγείο» το WI-FI στις συγκοινωνίες


Το σχέδιο που επεξεργάζεται ο νέος Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών προβλέπει την εγκατάσταση WI-FI δικτύου σε περίπου 2.500 λεωφορεία Μία εξαγγελία προηγούμενων κυβερνήσεων που έμεινε στα λόγια, σχεδιάζει να υλοποιήσει το υπουργείο Υποδομών, φέρνοντας ασύρματο ίντερνετ σε όλο το στόλο οχημάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται ο νέος Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών Βασίλης Μαγκλάρας, προβλέπει την εγκατάσταση WI-FI δικτύου σε περίπου 2.500 λεωφορεία και την επέκταση του ασύρματου ίντερνετ και στα μέσα σταθερής τροχιάς. Την τελευταία διετία σε συνεργασία με την Hellas On Line (Vodafone), η ΣΤΑΣΥ παρέχει δωρεάν στους επιβάτες της ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, σε επτά σταθμούς του μετρό για 15 λεπτά.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Σφυρίζει και πάλι το τρένο στην Καλαμάτα


Ποιοι σιδηροδρομικοί σταθμοί καταργούνται
Οι περιβαλλοντικοί όροι του σιδηροδρομικού έργου «Κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα» της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. εγκρίθηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτη.

Η ισχύς των όρων αυτών είναι για 10 χρόνια και η έγκριση είναι άλλο ένα βήμα προς την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου, που περιλαμβάνεται στην πρόταση της χώρας για το πακέτο Γιουνκέρ.

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες που θα πραγματοποιηθούν για την κανονικοποίηση και λειτουργική αναβάθμιση του τμήματος της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό – Ζευγολατιό – Καλαμάτα, συνολικού μήκους 61 χιλιομέτρων.

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Η ιστορία του αθηναϊκού τραμ



Τα πρώτα τραμ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας το 1882. Ήταν ελαφρά οχήματα, κλειστά το χειμώνα με 16 θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις, τα οποία έλκονταν από τρία άλογα.
Τα 800, συνολικώς, άλογα ήταν μικρασιάτικα, μικρόσωμα και νευρώδη, αλλά κατάλληλα για τις επικλινείς οδούς της Αθήνας και τις συνεχείς στάσεις.

Αυτές οι πρώτες γραμμές συνέδεσαν το κέντρο της Αθήνας με τα τότε προάστια, δηλαδή τα Πατήσια, τους Αμπελοκήπους και την Κολοκυνθού, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Σύνταγμα, το Γκάζι και τον Κεραμικό Δίπυλο, ενώ αργότερα, το 1902, εξυπηρέτησαν τις οδούς Ιπποκράτους, Μητροπόλεως και Αχαρνών.

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ταστάνης (ΟΑΣΑ): Προσλήψεις 1.000 εργαζομένων και νέα λεωφορεία στα πλάνα



Μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με πολλές ειδήσεις γύρω από τα τεκταινόμενα στον ΟΑΣΑ έδωσε στον Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης. Ανάμεσα στις απαντήσεις ξεχωρίζει η εξελισσόμενη συγχώνευση των εταιρειών ΟΑΣΑ-ΣΤΑΣΥ-ΟΣΥ, η διεκδίκηση 110εκ.ευρώ από οφειλές του Δημοσίου, η προσπάθεια για εξεύρεση κονδυλίων για την αγορά νέων λεωφορείων, αλλά και την πρόσληψη περίπου 1.000 εργαζομένων στον Οργανισμό που θα βελτιώσει το συγκοινωνιακό έργο. Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ έδωσε και πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την αναμενόμενη είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Αθηναϊκές Συγκοινωνίες.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Ιταλικό ενδιαφέρον για το τρένο Καλαμάτα - Κόρινθος …απουσία, όμως συνολικού σχεδιασμού


Το ενδιαφέρον της Ιταλικής εταιρείας Ferrovie dello Stato (FS), η οποία έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ έναντι 45.000.000 ευρώ, για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας - Τρίπολης - Κορίνθου, «αποκάλυψε» η συνάντηση του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, με στελέχη του ΟΣΕ τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα.


Σύμφωνα με τον κ. Νίκα το ενδιαφέρον της Ιταλικής εταιρείας για τη γραμμή Καλαμάτα - Κόρινθος είναι σοβαρό καθώς υπάρχει η εκτίμηση ότι μπορεί να είναι βιώσιμη.

Μάλιστα, ο κ. Νίκας εκτίμησε ότι αν η διαδρομή Καλαμάτας - Τρίπολης - Κορίνθου είναι 3 ώρες τότε μπορεί να είναι ανταγωνιστική και να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα.

Παρ' όλα αυτά, τρεις μήνες πριν να τελειώσει το 2016 η κατάσταση στο Σιδηρόδρομο παραμένει σε "αναμονή". Τα έργα έχουν δρόμο ακόμα μπροστά τους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει μήνες μέχρι να οριστικοποιηθεί η επόμενη μέρα και όπως φαίνεται μία διάχυτη "αμηχανία" επικρατεί σε σχέση με το αύριο.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Ανάληψη Υποχρέωσης 181,4 Εκατ., Από ΥΠΟΜΕΔΙ, Για Το Πετρέλαιο Κίνησης Και Θέρμανσης Της ΟΣΥ



Το υπ. Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την ανάληψη υποχρέωσης, συνολικού ποσού 181.463.414,70 ευρώ, (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για τα έτη 2017, 2018 και 2019, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού εξόδων του φορέα της ΟΣΥ για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης και πετρελαίου θέρμανσης.

Η έγκριση παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι η ΟΣΥ θα μεριμνήσει για την εγγραφή των σχετικών πιστώσεων στον προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των δεσμευτικών ορίων του ΜΠΔΣ.

ΠΗΓΗ