Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Πως έδρασε το κύκλωμα των εκδοτών εισιτηρίων στο Μετρό


Περισσότερες πληροφορίες έρχονται στο φως για τη δράση κυκλώματος εργαζόμενων στο Μετρό οι οποίοι αντί να παραδίδουν προς καταστροφή όλα τα αδιάθετα εισιτήρια, κρατούσαν σημαντικές ποσότητες τις οποίες διέθεταν εκ νέου εισπράττοντας το σύνολο του αντιτίμου. Για την υπόθεση διενεργήθηκε έρευνα από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, ύστερα από αίτημα της νέας διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, πληροφορίες για το πόρισμα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην Καθημερινή της Κυριακής.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα μέλη του κυκλώματος συνήθιζαν να αποσύρουν μεγάλο αριθμό εισιτηρίων, χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα (π.χ. ότι ήταν ελαττωματικά) και στη συνέχεια τα διέθεταν σε σημεία πώλησης εντός των σταθμών, εισπράττοντας οι ίδιοι το αντίτιμο.

Κατά την εξέταση των βιβλίων – εντύπων παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων που υπήρχαν στα εκδοτήρια των σταθμών για τα έτη 2014-2015 από τους επιθεωρητές, προέκυψε πως πολλά εκδοτήρια δεν είχαν βιβλία παράδοσης – παραλαβής εισιτηρίων και παράδοσης – παραλαβής σάκων ασφαλείας εισπράξεων διακίνησης. Σύμφωνα με το πόρισμα, δύο ημέρες πριν ξεκινήσει ο έλεγχος, υπάλληλοι του τομέα Καταμέτρησης τηλεφώνησαν σε συναδέλφους τους στα εκδοτήρια των σταθμών και τους προέτρεψαν να εξαφανίσουν παλιά έντυπα παραλαβής και πώλησης εισιτηρίων, ενώ εργαζόμενοι στο μετρό (εκδότες και διακινητές εισιτηρίων) φέρονται να κατονόμασαν συναδέλφους τους στα εκδοτήρια σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό, που με τη βοήθεια καθαριστριών πέταξαν στα σκουπίδια τα μεταχειρισμένα βιβλία για να εξαφανίσουν τα πειστήρια του «εγκλήματος».

Από το πόρισμα προκύπτει πως η διαδικασία ελέγχου διακίνησης εισιτηρίων που είχε καθιερωθεί και εφαρμοζόταν από τον Απρίλιο του 2009 καταργήθηκε την άνοιξη του 2015 κατ’ εντολή του τομέα Καταμέτρησης με τον ισχυρισμό ότι το προσωπικό της εταιρείας δεν επαρκούσε για να την εφαρμόζει. Από τότε μπήκε σε εφαρμογή μία νέα διάτρητη μέθοδος η οποία δεν εφαρμόζονταν από το σύνολο του προσωπικού.

Αναμένεται να δούμε την αντίδραση της ΣΤΑΣΥ στο πόρισμα και το αν θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες για τη δράση στον εμπλεκόμενων στο κύκλωμα.

Πηγή: Καθημερινή