Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Κλειστός ο σταθμός του ΗΣΑΠ «Άγιος Νικόλαος» - Έρευνες για ύποπτα αντικείμενα



Έχουν διακοπεί τα δρομολόγια των συρμών - Εντοπίστηκαν εγκαταλελειμμένες σακούλες έξω από τον σταθμό

Συναγερμός σήμανε εδώ και λίγη ώρα στην ΕΛΑΣ έξω από τον σταθμό του ηλεκτρικού «Άγιος Νικόλαος».

Σύμφωνα με πληροφορίες έξω από τον σταθμό εντοπίστηκαν εγκαταλελειμμένες σακούλες.

Οι έρευνες της αστυνομίας είναι σε εξέλιξη.

Λόγω της αναστάτωσης έχουν διακοπεί τα δρομολόγια των συρμών του ηλεκτρικού.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Πάτρα:Επιφανειακή διέλευση του τρένου και κεντρικός σταθμός στον Άγ. Διονύσιο


Επιφανειακή διέλευση του σύγχρονου τρένου από τον Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο, όπου δημιουργείται κεντρικός σταθμός και γίνεται συγκοινωνιακός κόμβος για προβλέπει το πόρισμα της διεθνούς επιστημονικής επιτροπής τριών Πολυτεχνείων για τη συγκοινωνιακή σύνδεση της Πάτρας, η οποία παρουσιάστηκε. Επίσης, σύμφωνα με το επιστημονικό πόρισμα, στον Άγιο Διονύσιο δημιουργείται ένας σταθμός με δύο επίπεδο, όπου στο πάνω φθάνουν τα τραίνα από την Αθήνα, ενώ στο κάτω επίπεδο κινούνται τα τραίνα από και προς Νότο.


Eπίσης επισημαίνεται η ανάγκη να μη διακοππεί η λειτουργία του προαστιακού κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.

Αναλυτικά:

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Δείτε το σοκαριστικό βίντεο! - Λεωφορεία - φέρετρα του ΟΑΣΑ μεταφέρουν επιβάτες!


Δείτε το σοκαριστικό βίντεο με τα λεωφορεία - φέρετρα, που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στην Αθήνα...      Ο δημοσιογράφος του STAR, Βαγγέλης Γκούμας πήγε σε αμαξοστάσιο στην Πέτρου Ράλλη και έδειξε στην κάμερα τις φθορές των λεωφορείων.                                                       Χωρίς ανταλλακτικά όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι πολλά λεωφορεία μένουν ακινητοποιημένα για μέρες ή ακόμη και εβδομάδες στο αμαξοστάσιο ακόμη και για τον πιο απλό λόγο όπως είναι ένα σπάσιμο τζαμιού.


Μάλιστα οι εργαζόμενοι επιρρίπτουν ευθύνες στον υπουργό Μεταφορών κύριο Χρήστο Σπίρτζη.

Οι καταγγελίες των εργαζομένων αλλά και οι εικόνες που θα δείτε στο βίντεο αποδεικνύουν ότι κυκλοφορούν λεωφορεία με φθαρμένα ελαστικά, με ταλαιπωρημένα αμαξώματα και επισκευασμένα με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά.

Όλα αυτά αποτελούν μια προειδοποίηση προς τους υπευθύνους να αλλάξουν αυτή την κατάσταση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα πριν μας πιάσει ο χειμώνας διότι κινδυνεύει η ασφάλεια των επιβατών.

Δείτε το σοκαριστικό βίντεο με τα λεωφορεία - φέρετρα, που χρησιμοποιούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στην Αθήνα...

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Έρευνα: Πώς τα μέσα μαζικής μεταφοράς ωφελούν την υγεία


Αφήστε το αυτοκίνητο στο σπίτι σας και προτιμήστε να πάτε στη δουλειά σας ή όπου αλλού με το λεωφορείο, με το μετρό ή με άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς, για να έχετε καλύτερη υγεία. Αυτό είναι το μήνυμα μιας νέας ιαπωνικής επιστημονικής έρευνας, που παρουσιάσθηκε σε αμερικανικό καρδιολογικό συνέδριο.


Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 6.000 ενήλικες με μέση ηλικία 50 ετών, όσον αφορά τον τρόπο που πήγαιναν στη δουλειά τους και την κατάσταση της υγείας τους. Η μελέτη διαπίστωσε ότι σαφώς περισσότερες γυναίκες χρησιμοποιούν τα δημόσια μεταφοράς, ενώ οι άνδρες προτιμούν το αυτοκίνητό τους.

Η έρευνα βρήκε ότι, σε σχέση με τους «κολλημένους» στο τιμόνι, όσοι πηγαινοέρχονταν συστηματικά με μετρό ή με λεωφορείο, ήσαν κατά μέσο όρο 44% λιγότερο υπέρβαροι, είχαν 27% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν υψηλή αρτηριακή πίεση και 34% μικρότερη πιθανότητα να έχουν διαβήτη.

Είναι αξιοσημείωτο ότι όσοι χρησιμοποιούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είχαν καλύτερους δείκτες υγείας ακόμη και από αυτούς που πήγαιναν στη δουλειά τους με το ποδήλατο ή με τα πόδια.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες ερευνητές, «οι άνθρωποι θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά την πιθανότητα να χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς αντί για το αυτοκίνητό τους, στο πλαίσιο μιας καθημερινής σωματικής άσκησης».

Οι επιστήμονες επεσήμαναν πάντως ότι σε μια τέτοιου είδους έρευνα είναι αδύνατο να φανεί σε ποιο βαθμό η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς βελτιώνει την υγεία των ανθρώπων ή, αντίστροφα, όσοι έχουν ήδη καλύτερη υγεία, προτιμούν να χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα.

ΠΗΓΗ


Χωρίς μετρό, τρένα και πλοία στις 12/11. Στάσεις εργασίας σε λεωφορεία, ηλεκτρικό, τραμ, τρόλεϊ



Ακινητοποιημένοι θα μείνουν, την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου, οι συρμοί του μετρό, τα τρένα και ο Προαστιακός, καθώς οι εργαζόμενοι, στα συγκεκριμένα μέσα σταθερής τροχιάς, θα συμμετέχουν στην 24ωρη γενική απεργία που έχουν εξαγγείλει ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ. 24ωρη απεργία έχουν και τα πλοία.



Στο πλαίσιο της απεργίας, δεν θα εκτελούνται τα δρομολόγια τωνλεωφορείων και των τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Επίσης, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) και τραμ δεν θα λειτουργούν από την έναρξη της βάρδιας έως τις 10:00 και από τις 16:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Παραιτήθηκαν τα μέλη του δ.σ. των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία – τρόλεϊ)



Παραιτήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής όλα τα εναπομείναντα μέλη του ΔΣ της ΟΣΥ, η οποία λειτουργεί τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας, γεγονός που προκαλεί στη δημόσια επιχείρησηπλήρη διοικητική παράλυση και τη φέρνει ένα βήμα πριν από την κήρυξη στάσης πληρωμών.



Από την ΟΣΥ, τα έσοδα της οποίας μειώνονται συνεχώς προκαλώντας ασφυξία στα οικονομικά της εταιρείας, παραιτήθηκε άλλωστε προ ημερών και ο τέως επικεφαλής της κ. Γιάννης Οικονόμου, αφήνοντας πίσω του έξι μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ.

Ήδη, σύμφωνα με «Το Βήμα», η ΟΣΥ καταβάλλει μόνο μισθούς στους 6.000 εργαζομένους της, έχει σταματήσει να πληρώνει το ΙΚΑ, αλλά και όλους τους προμηθευτές της, οι οποίοι λαμβάνουν «έναντι» 10% των οφειλομένων.

Μάλιστα, η ΟΣΥ περιμένει τα τελευταία 5 εκατ. ευρώ της τακτικής επιδότησης του 2015 (συνολικά ανέρχεται σε 85 εκατ. ευρώ), η αποδέσμευση των οποίων εκκρεμεί στο υπουργείο Υποδομών, ενώ είναι άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι το υπολειπόμενο δίμηνο του έτους.

Ήδη ο ΟΑΣΑ με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία εκπέμπει SOS και ζητεί έκτακτη επιχορήγηση προκειμένου να μην καταρρεύσει η ΟΣΥ.

Παρουσίαση αποτελεσμάτων καινοτόμων δράσεων για τις ατικές συγκοινωνίες



Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 29/10, η παρουσίαση της δράσηςCROWDHACKATHON INNOVATING WITH OPENDATA #transportστο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα αποτελέσματα του Μαραθωνίου Ανάπτυξης Εφαρμογών με αξιοποίηση ανοιχτών δεδομένων για τις Μεταφορές, παρουσία της Γ.Γ. Μεταφορών κας Θ. Πέρκα, του Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κου Γ. Τζιάλλα και του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΑ κου Γρ. Δημητριάδη.

Στην παρουσίαση έγινε ουσιαστική παρέμβαση στη δημόσια συζήτηση για θέματα ανοικτών δεδομένων, ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, καθώς και στη διάδοση καλών πρακτικών μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα που βασίζονται στη συμμετοχή-ενεργοποίηση του ανθρώπινου και κοινωνικού κεφαλαίου της Χώρας μας.

Ποια δρομολόγια ματαιώνονται την Πέμπτη λόγω της απεργίας


Ματαιώσεις στα βραδινά σιδηροδρομικά δρομολόγια της Τετάρτης θα υπάρξουν λόγω της συμμετοχής της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), στην γενική απεργία της Πέμπτης που κήρυξαν οι ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Υπενθυμίζεται πως την Πέμπτη δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο στα τρένα και τον προαστιακό σιδηρόδρομο και δεν θα πραγματοποιείται η κυκλοφορία των συρμών του μετρό, στο τμήμα Δ. Πλακεντίας-Αεροδρόμιο. Επίσης, την ημέρα της απεργίας θα ματαιωθούν όλα τα δρομολόγια λεωφορείων στη διαδρομή Κιάτο-Πάτρα και αντιστρόφως.
Αναλυτικά τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών που ματαιώνονται είναι:

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Καταστροφικές οι πολιτικές της κυβέρνησης στις αστικές συγκοινωνίες



Ο Υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Την Παρασκευή παραιτήθηκε σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.), ενώ προηγήθηκε το πρωτοφανές, ο Υπουργός να θυμάται μετά από μήνες να κάνει αποδεκτή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., χωρίς όμως να ορίζει αντικαταστάτη (!!!) και άρα να αφήνει την εταιρία ακέφαλη στην πιο κρίσιμη συγκυρία για την επιβίωσή της. Τα μέλη του Δ.Σ. της Ο.ΣΥ. Α.Ε. πλέον αρνούνται να έχουν την οποιαδήποτε ανάμειξη στην καταστροφή στην οποία οδηγεί τις δημόσιες συγκοινωνίες ο κ. Σπίρτζης.
Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. είναι πλέον αδιοίκητη, δεν πληρώνει το Ι.Κ.Α., οι προμηθευτές μένουν απλήρωτοι, ενώ οι οδηγοί αγωνιούν αν θα πληρωθούν στο τέλος κάθε μήνα. Η ολοκληρωτική κατάρρευση είναι θέμα χρόνου.
Πρόκειται για την πολιτική μιας κυβέρνησης κι ενός Υπουργού που ευθύνονται για την αύξηση του Φ.Π.Α. στις Αστικές Συγκοινωνίες, από 13% σε 23%, ως αποτέλεσμα προφανώς μιας πολύ γενναίας κι αποτελεσματικής φιλολαϊκής διαπραγμάτευσης.
Ενός Υπουργού που φέσωσε με 10 εκ. € τις συγκοινωνίες τον Ιούλιο, με τις “τζάμπα” μετακινήσεις που προσφέρθηκαν πριν το δημοψήφισμα και θα πληρώσουμε τώρα, και οι οποίες περιελάμβαναν και τις μετακινήσεις από/προς το αεροδρόμιο γιατί έτσι μας αρέσει και τους κερνάμε όλους.
Ενός υπουργού που αδιαφόρησε για τα περίπου 20εκ. € που έπρεπε να έχουν ήδη πάρει οι συγκοινωνίες από Υπουργεία για πρόνοια σε ειδικές κοινωνικές ομάδες (Α.με.Α., πολύτεκνοι κ.λπ.), όπως πέρυσι.
Ενός υπουργού που “κλείνει το μάτι” στην εισιτηριοδιαφυγή, καταργώντας μεν τον προβληματικό έλεγχο στα λεωφορεία, αλλά χωρίς να τον αντικαταστήσει με έναν μη προβληματικό, παρά μόνο με το τίποτα.
Στην αρχή του έτους, όπως γνωρίζουν οι 1.000.000 καθημερινοί επιβάτες, οι δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας είχαν μπει σε μια σειρά. Οι τιμές μειώθηκαν, τα οικονομικά συμμαζεύτηκαν, οι επιβάτες απέκτησαν τη δυνατότητα να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους, οι πρώτες πιλοτικές “έξυπνες” στάσεις τοποθετήθηκαν και σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται το έργο που θα ενημερώνει στις στάσεις πότε ακριβώς θα έρθει το λεωφορείο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο (που περιλαμβάνει τις περίφημες μπάρες στο μετρό) επιτέλους ξεκίνησε και θα λειτουργεί σε ένα χρόνο, οι εργαζόμενοι υπέγραψαν συλλογικές συμβάσεις και οι πολίτες, ιδιαίτερα η νεολαία, προσελκύστηκαν από τη φρέσκια εικόνα των συγκοινωνιών.
Σήμερα, έχουμε μόνο μαζικές παραιτήσεις και κραυγές αγωνίας. Η κυβέρνηση της δεύτερης φοράς Αριστερά επί τω έργω….».

ΠΗΓΗ: ΠΑΣΟΚ

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Ο ΟΣΕ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΜΠΛΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Σε κατάσταση διάλυσης οι δημόσιες μεταφορές



Στην … εντατική έχουν μπει οι δημόσιες μεταφορές, καθώς η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τους φορείς δημόσιας συγκοινωνίας, αστικής και υπεραστικής, να ξεμένουν από ανταλλακτικά, αλλά και προσωπικό, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών όταν δεν «στοιβάζουν» οχήματα και συρμούς στα αμαξοστάσια!
Ο γηρασμένος στόλος, αλλά και η έλλειψη ανταλλακτικών και τεχνικού προσωπικού συνθέτουν την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ που καθημερινά μεταφέρουν πάνω από τρία εκατομμύρια επιβάτες σε όλη τη χώρα. Ο μεγαλύτερος… ασθενής η ΟΣΥ και κυρίως τα μπλε λεωφορεία που καθημερινά παροπλίζονται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Αλλά και οι συρμοί του ΟΣΕ έχουν «ασθενήσει» με περίπου το 30% όλου του τροχαίου υλικού να χαρακτηρίζεται ως ανενεργό, ενώ τα συχνά κρούσματα κλοπής «απογυμνώνουν» ακόμα και τους εν ενεργεία συρμούς.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Tripsleep: Η εφαρμογή που σε ξυπνά στον προορισμό σου στα ΜΜΜ


Πέντε νέα παιδιά είχαν 3 μέρες στη διάθεσή τους για να δημιουργήσουν μία έξυπνη και χρήσιμη εφαρμογή που ήρθε για να λύσει ένα μεγάλο ζήτημα της καθημερινότητάς μας.         Πρόκειται για το Tripsleep, την εφαρμογή που έχει αναλάβει να μας ξυπνάει κάθε φορά που μας παίρνει ο ύπνος στα ΜΜΜ, όταν πλησιάζουμε στη στάση μας. 



Η ομάδα δημιούργησε την εφαρμογή στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, στον οποίο διακρίθηκε λαμβάνοντας τη πρώτη θέση στην κατηγορία Milestones Competition μεταξύ 45 ομάδων απ” ολόκληρη την Ευρώπη.

Η εφαρμογή λειτουργεί με GPS και έτσι σε ξυπνά με βάση τη θέση σου στο χάρτη και όχι τον χρόνο. Ιδιαιτερότητα της εφαρμογής είναι ότι λειτουργεί και στο Μετρό της Αθήνας, ακόμα και εκεί που δεν πιάνει το GPS υπολογίζοντας την απόσταση της διαδρομής σύμφωνα με τα χρονικά διαστήματα που δίνει ο ΟΑΣΑ.

Το έξυπνο αυτό εναλλακτικό ξυπνητήρι για κινητά τηλέφωνα κυκλοφόρησε για Android στο Google Play στις 14 Οκτωβρίου, ενώ μέσα στο Νοέμβριο θα είναι διαθέσιμο και σε ΙΟS συσκευές.


Θα την κατεβάσετε από εδώ –> Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripsleep.tripsleep.tripsleep


Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ –> Facebook: https://www.facebook.com/Tripsleep-919499968079847/ & Site: http://www.tripsleep.co/


ΠΗΓΗ

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015

Στάση εργασίας σε Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ το βράδυ της Τρίτης 3/11/2015


Χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ) θα είναι η Αθήνα την Τρίτη, 3 Νοεμβρίου, από τις 21.00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας.                                                                           Η στάση εργασίας είναι προειδοποιητική και την αποφάσισαν οι εργαζόμενοι "καταγγέλλοντας με αυτόν τον τρόπο την κακοδιαχείριση στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή ακόμα και την ολιγωρία των υπευθύνων για την κατάσταση που βρίσκονται σήμερα"

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

«Διώξτε το σατανικό ρομπότ»: «Πόλεμος» στα Τρίκαλα για το... ακέφαλο λεωφορείο!


Το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ μνημονιακών και αντιμνημονιακών Κόκκινο πανί αποτελεί για τους αντιμνημονιακούς στα Τρίκαλα, το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης.

Από τη μία η δημοτική αρχή θεωρεί ότι με το εγχείρημα η πόλη καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο, από την άλλη όμως, μέλη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Λαϊκής Ενότητας, έχουν την άποψη ότι το μικρό φουτουριστικό όχημα... απειλεί την εργατική τάξη.

Πίσω από το λεωφορείο-ρομπότ, ένα κομμάτι της Αριστεράς της πόλης βλέπει την επέλαση του… σατανικού καπιταλισμού που, μεταμφιεσμένος σε τεχνολογική καινοτομία, έρχεται να στείλει τους οδηγούς της εργατικής τάξης στην ανεργία. «Διώξτε το σατανικό ρομπότ που θέλει να πάρει τις δουλειές μας», είναι το σύνθημα στην πόλη, με το λεωφορείο να παρομοιάζεται με… όχημα του σατανά.

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό έφτασε στην πόλη στο πλαίσιο προγράμματος για την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς. Ο Δήμος Τρικάλων το προμηθεύτηκε μέσω του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «CityMobil2» (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility) που υλοποιείται για πρώτη φορά στο κέντρο μιας πόλης.

Ουσιαστικά, το έργο αφορά στη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον και πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων έχει κεντρίσει ήδη το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Τις προηγούμενες ημέρες ξένα τηλεοπτικά δίκτυα -το Euronews και το CCTV από την Κίνα- βρέθηκαν στην πόλη και με εκτενή ρεπορτάζ κατέγραψαν το πρωτοπόρο εγχείρημα, επισημαίνοντας ότι εφαρμόζεται σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας που πρωτοπορεί στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ρεπορτάζ του Euronews: «Ορισμένοι κάτοικοι διστάζουν να κάνουν το βήμα και να μπουν μέσα, όμως παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας δείχνουν τον δρόμο».

Τα Τρίκαλα κατάφεραν να επικρατήσουν -συγκεντρώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία- και να πετύχουν την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος έχοντας απέναντί τους μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως τις Βρυξέλλες, τη Λωζάνη, το Μιλάνο κ.ά. Συνολικά από τις 12 πόλεις ή επαρχίες που διεκδίκησαν να εφαρμόσουν το «CityMobil2» προκρίθηκαν πέντε - και συγκεκριμένα οι Οριστάνο (Ιταλία), Βάνταα (Φινλανδία), Σοφία Αντίπολις (Γαλλία), Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία) και τα Τρίκαλα. «Η πόλη μας είναι η μοναδική αστική περιοχή της Ευρώπης που τέθηκε σε εφαρμογή το πιλοτικό σχέδιο με τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό. Στις υπόλοιπες τέσσερις που επιλέχθηκαν, το πρόγραμμα υλοποιείται κυρίως σε περιαστικές περιοχές», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος της πόλης Δημήτρης Παπαστεργίου επισημαίνοντας το καινοτόμο του προγράμματος που στρέφει τα παγκόσμια φώτα δημοσιότητας στη μικρή πόλη, η οποία έχει προϊστορία στις καινοτόμες δράσεις, όπως σε θέματα ευρυζωνικότητας. Το εγχείρημα υλοποιεί η e-trikala, η οποία αποτελεί Α.Ε. του Δήμου Τρικκαίων σε συνεργασία με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ.

Τα βλέμματα στα Τρίκαλα

Ωστόσο, το «έξυπνο» minibus -που τείνει να εξελιχθεί σε ατραξιόν για την πόλη- φαίνεται ότι έχει φανατικούς πολέμιους που το θεωρούν ουσιαστικά… μνημονιακό εργαλείο! «Στα Τρίκαλα, κομμάτι της μνημονιακής Ελλάδας, τα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών κατακρεουργούνται, ενώ τα προβλήματα της πόλης χάσκουν άλυτα και επιδεινώνονται», αναφέρει -μεταξύ άλλων- ανακοίνωση του «Μετώπου Λαού» των Τρικάλων, που καλεί τους κατοίκους της πόλης να αντιδράσουν δυναμικά στο «ανεκδιήγητο και απαράδεκτο πείραμα του λεωφορείου χωρίς οδηγό». Επικεφαλής του κινήματος είναι ο δικηγόρος Χρήστος Σταμόπουλος, ο οποίος στις πρόσφατες εκλογές παραιτήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ για να ακολουθήσει το εγχείρημα της Λαϊκής Ενότητας του κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη και το όνομά του «έπαιζε» δυνατά για μια θέση στο ψηφοδέλτιο. «Το πρόγραμμα αυτό είναι αγνώστου χρησιμότητας και έχει φέρει αναστάτωση στο κέντρο της πόλης. Η δημοτική αρχή το υλοποιεί καθαρά για λόγους εντυπωσιασμού. Εχουμε τις διαμαρτυρίες των οδηγών λεωφορείων και των ταξί», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Σταμόπουλος, ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει καμπάνια για συγκέντρωση υπογραφών προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα «καπιταλιστικά» minibus.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δημοσιογράφος και πρώην δημοτικός σύμβουλος παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαντέλος «Πραγματικά είναι απορίας άξιο πώς η Ε.Ε. διαθέτει χρήματα για ένα αγνώστου χρησιμότητας μέσο όταν θα μπορούσε να διαθέσει ανάλογα ποσά για την εξάλειψη της φτώχειας και της ανεργίας», λέει τονίζοντας: «Πιστεύω ότι είναι προπομπός της αυτοματοποίησης θέσεων εργασίας που θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην ανεργία. Μην απορήσουμε αν στο μέλλον δούμε μεγαλοεργολάβους να εκμισθώνουν λεωφορεία χωρίς οδηγούς στους δήμους».


Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις, ο δήμαρχος Τρικκαίων αρκέστηκε να δηλώσει: «Αντιδρούν γιατί νομίζουν ότι η τεχνολογία κόβει θέσεις εργασίας. Ωστόσο τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν πρόκειται να οδηγήσουν στην ανεργία τους οδηγούς των συμβατικών, αλλά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς. Θα μπορούσαν π.χ. να κυκλοφορούν κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση. Για το πρόγραμμα αυτό δεν διαθέσαμε ως δήμος ούτε ένα ευρώ», λέει και επισημαίνει: «Εμείς παρά τις αντιδράσεις θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε με επιτυχία καινοτόμες ιδέες στην πόλη».

Κινείται με μπαταρία χωρίς οδηγό

Το μικρό φουτουριστικό minibus διαθέτει 9-11 θέσεις καθημένων, όρθιων και ΑΜΕΑ, κινείται εντελώς αυτόνομα και με χαμηλή ταχύτητα (περίπου 20 χλμ. την ώρα) και έχει συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης αντίστοιχη με αυτήν ενός οχήματος που το χειρίζεται οδηγός. Διανύει συνολική απόσταση 2,4 χλμ. με οκτώ στάσεις στο κέντρο της πόλης, όπου περιλαμβάνονται και πολλά αξιοθέατα. Η διαδρομή επιλέχθηκε με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις του προγράμματος για την άμεση εξυπηρέτηση μετακίνησης όχι μόνο των κατοίκων της πόλης αλλά και των ξένων επισκεπτών.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί με 12 μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτρικό του κινητήρα και κινείται σε δικό του λεωφορειόδρομο δίπλα σε οχήματα και πεζούς χωρίς προβλήματα. Δεν κάνει θόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους και ακολουθεί πιστά τη διαδρομή που έχει χαρτογραφηθεί στο GPS που διαθέτει, ενώ με το λέιζερ ασφαλείας εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο που τυχόν θα βρεθεί μπροστά του και αμέσως ακινητοποιείται. Συνολικά, τέσσερα είναι τα minibus χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων, 6 ημέρες την εβδομάδα, 12 ώρες την ημέρα. Στο κάθε όχημα έχουν εγκατασταθεί επίσης τέσσερις κάμερες για την πλήρη κάλυψη της ορατότητας του υπευθύνου παρακολούθησής τους. Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στο όχημα με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπεύθυνος παρακολούθησης στο κέντρο ελέγχου να έχει πεδίο ορατότητας όμοιο με αυτό που έχει ένας οδηγός. Να σημειωθεί ότι το όχημα κυκλοφορεί με κανονική άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Σύγκρουση τρένου με νταλίκα στη δυτική Θεσσαλονίκη



Σήμερα και ώρα 17:00 η αμαξοστοιχία I/C 90 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Δίκαια, μετά την αναχώρησής της από το σταθμό της Θεσσαλονίκης και διερχόμενη από φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στην περιοχή Λαχανόκηποι, συγκρούστηκε με διερχόμενο φορτηγό όχημα, το οποίο παραβίασε τις κατεβασμένες μπάρες ασφαλείας, με αποτέλεσμα τον μερικό εκτροχιασμό πρώτου βαγονιού της αμαξοστοιχίας.

Στην αμαξοστοιχία επέβαιναν 170 επιβάτες και δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός. Στο νοσοκομείο μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι οι δύο επιβαίνοντες του φορτηγού. Υπήρξε και ελαφρύς τραυματισμός ενός από τους δύο μηχανοδηγούς του τραίνου.

Οι επιβάτες θα μεταφερθούν με λεωφορεία στον προορισμό τους.

Η σιδηροδρομική σύνδεση στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Δίκαια και αντίστροφα έχει προσωρινά διακοπεί.

Τα αίτια του συμβάντος διερευνώνται από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εφιστά την προσοχή στους οδηγούς, υπενθυμίζοντας ότι το τραίνο έχει πάντα προτεραιότητα.


ΠΗΓΗ

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

Μηνιαία κάρτα για συγκοινωνίες μέσω κινητού


«Πετάει» το mobile ticketing του ΟΑΣΑ, που παρέχει τη δυνατότητα στους επιβάτες να αγοράσουν μεμονωμένα εισιτήρια μέσω κινητού τηλεφώνου. Η εφαρμογή που φέρνει τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών λίγα βήματα πιο κοντά στην ψηφιακή εποχή, καλύπτοντας ένα μέρος του κενού που προκαλείται από την καθυστέρηση εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, είναι διαθέσιμη από τον περασμένο Δεκέμβριο και χαίρει ιδιαίτερης αποδοχής από το κοινό.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι έως τον Ιανουάριο να διατίθεται μέσω της εφαρμογής και η μηνιαία κάρτα στους επιβάτες, υπηρεσία η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ, να εκτοξεύσει τη χρήση του mobile ticketing.



Η αύξηση των χρηστών είναι ραγδαία, με δεδομένο μάλιστα ότι τα σημεία πώλησης εισιτηρίων είναι πλέον περιορισμένα.

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Τουλάχιστον τρεις φορές έχει υποβάλλει παραίτηση ο Γ. Οικονόμου της ΟΣΥ!



Αυτό που συμβαίνει στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι οξύμωρο.

Για παράδειγμα, ο «μπλε» διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Οικονόμου των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία – τρόλεϊ) έχει υποβάλλει παραίτηση, στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη,τουλάχιστον 3 φορές!

Μάλιστα, η τελευταία είναι από τις 6/9, προκειμένου να είναι υποψήφιος βουλευτής με τη ΝΔ και έκτοτε εκτελεί καθήκοντα υπηρεσιακού δ.σ.

Ο κ. Οικονόμου περιμένει τον αντικαταστάτη του εδώ και καιρό, όπως αρκετοί άλλοι.

Δυστυχώς, όμως όλο αυτό το «μένουν – φεύγουν», «αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα οι διοικήσεις» μόνο αρνητικά λειτουργεί στην επιχειρησιακή λειτουργία ΔΕΚΟ του υπ. Μεταφορών.

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Στροφή στο θείο Σαμ σε μεταφορές-ενέργεια



Στροφή στο θείο Σαμ φαίνεται ότι κάνει η κυβέρνηση σε μεταφορές - ενέργεια. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφότου ο φιλέλληνας Βλαντιμίρ Γιακούνιν εγκατέλειψε τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους, οι ελπίδες του ΤΑΙΠΕΔ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επαφίενται στη κοινοπραξία των Ρουμάνων της GFR με τους Αμερικανούς της Watco.
Για το λιμάνι, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας εκτίμησε ότι θα δοθεί μεγάλη μάχη μεταξύ της Cosco (αποτελεί το μεγάλο φαβορί), της Maersk (APM Terminals) και της ICTS, σημειώνονταςότι παραμένει φίλος με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα.
Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ισχυρός άνδρας της Fraport "άνοιξε τα χαρτιά του", σημειώνοντας ότι η γερμανική εταιρεία θα διατηρήσει το τίμημα, ευελπιστώντας σε υπογραφή της συμφωνίας. Η ΟΣΥΠΑ, πάντως, προσέφυγε στο ΣτΕ.
Σε θεσμικό επίπεδο και δη στο υπουργείο Μεταφορών, ο υφυπουργός Παν. Σγουρίδης αναμένει τοΦΕΚ των αρμοδιοτήτων, ενώ ο Θ. Δρίτσας αντιδρά στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην ακτοπλοΐα, εάν και η μνημονιακή υποχρέωση επιτάσσει άλλα.



Διαγωνισμός - φιλέτο για τον καθαρισμό, των σταθμών του Μετρό



Στον αέρα βρίσκεται ένας από τους μεγάλους διαγωνισμούς που περιμένει η αγορά διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facilities Management).
Πρόκειται για τον διαγωνισμό που προκήρυξε η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) για τον καθαρισμό των σταθμών του μετρό στις γραμμές 2 και 3 για χρονικό διάστημα ενός έτους, ύψους 4.000.000 ευρώ. Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών εκπνέει στις 7 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου.

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Μεταμορφώνονται τα λεωφορεία: Ο ΟΑΣΑ αλλάζει όνομα και ελεγκτές



Μετά τις συλλήψεις επιβατών που δεν θα είχαν εισιτήριο και τις αυξήσεις-φωτιά στις τιμές τα αλλάζουν όλα στον ΟΑΣΑ, ακόμα και το όνομά του, προκειμένου τα Μέσα Μεταφοράς να γίνουν πιο ελκυστικά στους νέους.

Παράλληλα αλλαγές θα υπάρξουν και στα λεωφορεία τόσο στην είσοδο των επιβατών, όσο και στα εισιτήρια.

Συγκεκριμένα η διοίκηση του ΟΑΣΑ σχεδιάζει αλλαγές με τη διαμόρφωση νέας εταιρικής ταυτότητας. Μάλιστα αναμένεται να αλλάξει και όνομα και να μετονομαστεί σε «Συγκοινωνίες Αθηνών».

Ολες οι αλλαγές που έρχονται στις αστικές συγκοινωνίες



Το ριζικό μετασχηματισμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) με στόχο την αύξηση των εσόδων, τη μείωση του κόστους και την πελατοκεντρική προσέγγιση των συγκοινωνιακών φορέων, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τα προαπαιτούμενα του Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρουν τα Νέα, στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται πλέον στον …αέρα και το μέτρο των δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο μετακινήσεων των ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού (ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι κ.λ.π) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς του ΟΑΣΑ.