Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Λεωφορεία «μαϊμού» πήγαιναν τουρίστες για μπάνιο στην Αθήνα



Διαστάσεις «οργανωμένης σπείρας» παίρνουν τα φαινόμενα οδηγών παράνομων λεωφορείων απότουριστικά γραφεία που βγάζουν στους δρόμους πούλμαν χωρίς άδειες θησαυρίζοντας εις βάρων των πολιτών. Σε συλλήψεις οδηγών τουριστικών λεωφορείων «μαϊμού» για αυτό το λόγο προέβει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής χτες το βράδυ έπειτα από οργανωμένη επιχείρηση. Κατόπιν εντολής του Διοιηκητή της Τροχαίας Αθηνών συντονίστηκε επίχειρηση της αστυνομίας στην περιοχή της Νέας Χαλκηδόνας και του Ίλιον.

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Νέα λεωφορειακή γραμμή ιδρύει από την Τρίτη ο ΟΑΣΘ


Την ίδρυση νέας λεωφορειακής γραμμής με την οποία θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής των Πευκών του Δήμου Νεάπολης - Συκεών, αποφάσισε ο ΟΑΣΘ.
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία από την Τρίτη 1 Σεμπτεμβρίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ:

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Χρήστος Σπίρτζης: «Αθλια στάση» από την διοίκηση του ΟΑΣΑ


Αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού για την διοίκηση του ΟΑΣΑ σε σχέση με την δέσμευση του νέου μνημονίου περί κατάθεσης σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας...
«Ως πρόεδρος του ΤΕΕ είχα καταγγείλει τους "κουκουλουφόρους" που συνεργάζονταν κάτω από το τραπέζι με τους δανειστές.
Το ίδιο έγινε και τώρα. Κάποιοι πρόθυμοι - μόνο που αυτή την φορά δεν ήταν φορείς που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντά τους- και που είχαν διακριτές θέσεις στο δημόσιο και προέρχονταν από την προηγούμενη κυβέρνηση» είπε, «έσπευσαν να δώσουν τις προτάσεις τους στην Τρόικα».

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Χ. Σπίρτζης: Αυτά αλλάζουμε στις συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους



Τις αλλαγές στο καθεστώς που διέπει τους αυτοκινητόδρομους (διόδια, διελεύσεις, αναβολή λειτουργίας νέων διοδίων) γνωστοποίησε ο Χρήστος Σπίρτζης , αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μιλώντας στο «Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη. «Υπήρχε κακή σύμβαση με τους παραχωρησιούχους», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος στη συνέχεια προσδιόρισε τις βασικότερες από τις αλλαγές που, όπως είπε, θα θεσμοθετηθούν μέσα στον Σεπτέμβριο.

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Στον «αέρα» η σύμβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων



ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Μπορεί η κυβέρνηση να ενέκρινε με καθυστέρηση πολλών μηνών την σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, από την οποία αναμένονται έσοδα 1,234 δισ. ευρώ, είναι στον «αέρα» λόγω προσκομμάτων που θέτει πλέον η πλευρά του αναδόχου.

Νέο αίτημα παραχώρησης από το δήμο Καλαμάτας στον ΟΣΕ.



Τείνει να εξελιχθεί σε σήριαλ ετών, η προσπάθεια του δήμου Καλαμάτας να πείσει τους υπεύθυνους του ΟΣΕ, προκειμένου να προχωρήσουν σε παραχώρηση του κτηρίου του κεντρικού σταθμού στην Καλαμάτα για την περαιτέρω αξιοποίησή του.
Στο πλαίσιο αυτό, το προηγούμενο διάστημα, κατέθεσε και πάλι ανάλογο αίτημα τόσο για το κεντρικό κτήριο, των αποθηκών και του περιβάλλοντος χώρου, με σκοπό να στεγάσει διοικητικές και πολιτιστικές δράσεις του Γραφείου Υποψηφιότητας Kalamata21, για τη διεκδίκηση του τίτλου της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021.

Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

«Συγκλονιστικές» αλλαγές στον ΟΣΕ, αλλά δεν γίνεται η διαφορά...



Κάρτες έξι διαδρομών ή απεριόριστων μηνιαίων διαθέτει οΟΣΕ για τη διαδρομή Λάρισα-Βόλοςκαι αντίστροφα, με τους επιβάτες να κερδίζουν μια μικρή έκπτωση. Και η έκδοσή τους αποτέλεσε το κύριο θέμα συζήτησης, όπως φαίνεται από τα πεπραγμένα, μιας και ο τρόπος άλλαξε...
Πλέον η κάρτα εκδίδεται μέσω υπολογιστή και όχι χειρόγραφα, με φωτογραφία του πελάτη, και τον αριθμό αστυνομικής του ταυτότητας!!! Και με ειδικά σήματα προκειμένου να μην πλαστογραφείται!

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: ΚΑΡΤΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ



Αντιλαμβανόμενοι τις απαιτήσεις της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και την ανάγκη πολλών επιβατών για συχνή μετακίνηση το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Ξάνθης δημιούργησε μια νέα υπηρεσία για τους συχνούς πελάτες της, την έκδοση κάρτας επιβράβευσης «REWARD CARD» με την οποία ο επιβάτης θα κερδίζει δωρεάν ταξίδια για Θεσσαλονίκη ή/και Αθήνα συγκεντρώνοντας τις διαδρομές κάθε φορά που ταξιδεύει. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκδοση και τον τρόπο χρήσης πατήστε εδώ.

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Γενέθλια είχαν χτες ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης!


Χτες ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης είχαν γενέθλια. Έκλεισαν τα 55 τους χρόνια.
Εγκαταστάθηκαν δοκιμαστικά στις 7 Αυγούστου 1960. Στόχος τους να βάζουν τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας.
Τα αυτοκίνητα είχαν αρχίσει να αυξάνονται επικίνδυνα για τους πεζούς που δεν μπορούσαν, στους κεντρικούς δρόμους τουλάχιστον να περάσουν στο απέναντι πεζοδρόμιο.
Η «Απογευματινή» μάλιστα έδινε και συμβουλές σε ρεπορτάζ της

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, λόγω έργων


Λόγω εκτέλεσης εργασιών επιδιόρθωσης - ανύψωσης βάσεως ιστών οδοφωτισμού, θα πραγματοποιηθεί προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων σε τμήματα της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, ταυτόχρονα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στο ύψος του Δήμου Ωρωπού.
Συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 9-8-2015 έως και 8-10-2015, κατά τις ώρες 07.30΄ έως 17.30΄, από Δευτέρα έως Παρασκευή και κατά τις ώρες 07.30΄ έως 14.30΄, τα Σάββατα:
  • Αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας στο τμήμα της από τη χ/θ 54+800 έως τη χ/θ 60+000.
  • Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) στο τμήμα της από τη χ/θ 55+680 έως τη χ/θ 55+750.
Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση.

ΠΗΓΗ

Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑΞΙ....ΜΑΘΕ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ


Οι ταξιτζήδες ή οι οδηγοί ταξί ή οι ταρίφες -όπως θέλεις πες τους- έχουν συνδέσει το όνομα τους συνήθως με κάτι αρνητικό.
Όλοι έχουμε μία ιστορία να θυμηθούμε για το πώς ο ταξιτζής μας πήγε από λάθος δρόμο και μας χρέωσε περισσότερα από όσα έπρεπε, ή πώς είχε το ραδιόφωνο τέρμα ενώ το κεφάλι σου πήγαινε να σπάσει.
Μπορεί να έχεις ξεχάσει την βαλίτσα σου ή το κινητό σου στο ταξί και να τα έχασες για πάντα.
Μπορεί να μην είχες ψιλά και ο οδηγός, αφού σε στραβοκοίταξε, να σε έβαλε να πας να χαλάσεις.
Μπορεί ακόμη να σου την έχει πέσει ο ταρίφας, να έχει απλώσει τυχαία το χέρι του ενώ καθόσουν δίπλα του...

Χωρίς στέγαστρα (και όχι μόνο) οι στάσεις του Προαστιακού Πατρών


Κάνοντας κανείς μια βόλτα με τον προαστιακό της Πάτρας έπειτα από 5 χρόνια λειτουργίας (έναρξη λειτουργίας 04-07-2010), θα διαπιστώσει κανείς την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του μέσου. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η προσθήκη στάσεων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η τακτική συντήρηση της γραμμής, η ανύψωση των αποβαθρών στο ύψος του συρμού σε όλους τους σταθμούς, η τοποθέτηση στεγάστρων και φωτισμού, η πώληση εισιτήριων πλησίον των στάσεων, η ενεργοποίηση της ηχητικής και οπτικής αναγγελίας των στάσεων εντός των συρμών, η δρομολόγηση συρμών ανά μισάωρο καθώς και η επέκταση του χρονικού ωραρίου του μέσου κυρίως τώρα το καλοκαίρι είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να γίνουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τέλος η πολυπόθητη επέκταση προς Ψαθόπυργο και κ. Αχαΐα. .

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

ΤΑΞΙ: Μπαξίσι μαύρο στα ξενοδοχεία -Το γνωρίζουν υπουργός τουρισμού και διευθυντές;



Έχουμε συνηθίσει να ακούμε και να γράφουμε για τα "στραβά" των ταξιτζήδων. Ιδιαίτερα μάλιστα στην τουριστική περίοδο, οι καταγγελίες για φουσκωμένες ταρίφες, πάνε σύννεφο και τα μέσα ενημέρωσης "τα ρίχνουν" στους ταρίφες…
…Έχουμε επίσης συνηθίσει να ακούμε για φοροφυγάδες ταξιτζήδες (όχι πως δεν ισχύει σε πάμπολλες περιπτώσεις) που τυγχάνουν της προστασίας του κράτους για κομματικούς λόγους…
… Μήπως όμως πολλοί ταξιτζήδες είναι θύματα άλλων;
...Για παράδειγμα, πλην ορισμένων μεγάλων ξενοδοχείων της Αθήνας, τα περισσότερα, ζητούν και παίρνουν μαύρα από τους ταξιτζήδες, τα χρήματα που νόμιμα εισπράττουν, κάθε φορά που γίνεται κλήση σε ραδιοταξί…

Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ


Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου. «Από 30 Ιούνη 2015 είναι δημοσιευμένη στο ΦΕΚ Β’ 1293 απόφαση της κυβέρνησης που αφορά την δωρεάν μετακίνηση και διαγραφή διοικητικών προστίμων ανέργων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς: «Οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ απαλλάσσονται της καταβολής κομίστρου στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς…..Διαγράφονται διοικητικά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως και σήμερα στους εγγεγραμμένους του ΟΑΕΔ για μη καταβολή κομίστρου, ακόμη και αν έχει εκκινήσει η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης τους κατά ΚΕΔΕ»                                                                      Με δεδομένο ότι:

Χατζηδάκης: Στις ελληνικές καλένδες η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.



Την απουσία κονδυλίων και τις καθυστερήσεις στα τεύχη δημοπράτησης επικαλείται η κυβέρνηση για την αναβολή του σχετικού διαγωνισμού, επισημαίνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.
Αγνωστη είναι η ημερομηνία δημοπράτησης της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι - Κατεχάκι -Μαρούσι), όπως προκύπτει από απάντηση του αναπληρωτή υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη σε σχετική ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη. Σε δήλωση του κ. Χατζηδάκη αναφέρεται πως "είναι αλήθεια ότι δεν είχα υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο του θέματος το τελευταίο εξάμηνο. Όμως από την αμήχανη απάντηση του κ. Σπίρτζη συνάγεται το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει η προοπτική να προωθηθεί το έργο ούτε και στο μέλλον".

Συγκεκριμένα:

Συνελήφθη γιατί έπαιρνε πελάτες από το ΚΤΕΛ στην Κυπαρισσία


Κατηγορούμενη για άγρα πελατών συνελήφθη μια Αλβανή στο ΚΤΕΛ Κυπαρισσίας, η οποία -σύμφωνα με την Αστυνομία- κάλεσε δύο άτομα να επιβιβαστούν σε λεωφορείο ιδιωτικής εταιρείας και όχι στου ΚΤΕΛ.


ΠΗΓΗ:www.trolleatzis.com

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Σουηδία: Δωρεάν αστικές μετακινήσεις στους λαθρομετανάστες για να... ενταχθούν στην κοινωνία


Να εντάξει τους λαθρομετανάστες όσο το δυνατό γρηγορότερα και πιο ομαλά, μέσα από ένα σχέδιο δωρεάν μεταφοράς τους, επιχειρεί η κυβέρνηση της Σουηδίας. Στόχος να ενσωματωθούν το δυνατό συντομότερα και να καταπολεμηθεί η διχόνοια αλλά και η απομόνωση.Οι τοπικές αρχές της επαρχίας Kalmar αποφάσισαν να χορηγήσουν πάσο για δωρεάν μεταφορά των λαθρομεταναστών με λεωφορεία μέσα στην πόλη και στα περίχωρα, ώστε να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία και να ενσωματωθούν σε αυτή!Όπως αναφέρει δημοσίευμα της σουηδικής εφημερίδας, «The Local», το τοπικό συμβούλιο της επαρχίας Kalmar, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, πήρε αυτή την απόφαση, ώστε οι λαθρομετανάστες που φιλοξενούνται σε μια αγροτική απομακρυσμένη περιοχή, 28 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, να έχουν την δυνατότητα να ταξιδέψουν δωρεάν έξω από την κοινότητά τους και να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία.

Ο Lars Borgemo, διευθυντής του γραφείου μετανάστευσης στην μικρή σουηδική πόλη Högsby, δήλωσε ότι το πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς των λαθρομεταναστών με λεωφορεία στην επαρχία Kalmar, είναι στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος της κυβέρνησης, με στόχο να δοθεί ένα τέλος στην απομόνωση των μεταναστών, που συνήθως διαμένουν σε κέντρα φιλοξενίας και περιμένουν να τους δοθεί άσυλο.

Η Σουηδία είναι η χώρα της Ευρώπης που δέχεται τον μεγαλύτερο αριθμό λαθρομεταναστών κάθε χρόνο σε σχέση με τον πληθυσμό της. Με πληθυσμό κάτω από δέκα εκατομμύρια κατοίκους μόνο για το 2015 υπολογίζεται ότι η Σουηδία θα δεχθεί 74.000 λαθρομετανάστες.

Περιβαλλοντική αναβάθμιση στις Σήραγγες Κακιάς Σκάλας της Ολυμπίας Οδού


Βράδυ στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Πάτρα. Μικτό συνεργείο Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων πραγματοποιεί μετρήσεις έντασης φωτισμού των σηράγγων. Οι εργασίες πραγματοποιούνται για να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του φωτισμού για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών και την εξοικονόμηση ενέργειας, που είναι και ευρωπαϊκός στόχος.

Ο «Ευπάλινος», τα «Γεράνεια» και η «Αίθρα» αναβαθμίζονται...

Στόχος: Κάθε σήραγγα χωρίζεται σε ζώνες με διαφορετική ένταση φωτισμού. Στην είσοδο της σήραγγας ο φωτισμός είναι εντονότερος και σταδιακά μειώνεται.

Με τη βοήθεια αισθητήρων, που είναι τοποθετημένοι στην αρχή κάθε σήραγγας, επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση του εσωτερικού φωτισμού με τον εκάστοτε εξωτερικό, έτσι ώστε να προσαρμόζεται σταδιακά η όραση του οδηγού.




Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Εκπέμπουν «SOS» οι ταξιτζήδες με μείωση εσόδων 70%!


Είδος πολυτελείας για τους Έλληνες το ταξί, δεν το χρησιμοποιούν πλέον για διαδρομές άνω των 5 ευρώ - Σανίδα σωτηρίας οι τουρίστες, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει ο δύσκολος χειμώνας Τα capital controls, η αύξηση των τιμών, η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα έχουν μετατρέψει τις μετακινήσεις των πολιτών με ταξί σε είδος πολυτελείας.

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Πώς έκλεισε η ΒΙΑΜΑΞ που έκανε εξαγωγές λεωφορείων



Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Ελλάδας.

Ποια είναι όμως η πραγματική για την αναστολή των παραγωγικών δραστηριοτήτων της, συμπαρασύροντας εκατοντάδες μικρότερους αμαξοποιούς, βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην παραγωγική εφοδιαστική αλυσίδα λεωφορείων και λοιπών οχημάτων;

Η αρχή του κακού ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 όταν η πατρίδα απαλλάχθηκε από ένα καθεστώς αλλά υποτάχθηκε στην πελατειακή φρενίτιδα που οδήγησε στα γνωστά δεδομένα μετά τις 18 Οκτωβρίου 1981, όταν το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε την εξουσία.

Η ΒΙΑΜΑΞ κατάφερε να αναδειχθεί εκείνη την εποχή σε βασίλισσα βιομηχανία της ελληνικής αμαξοποιΐας, από το 1958 εξαιτίας της ευελιξίας, της παραγωγικής αρτιότητας, συνέπειας και ποιότητας που είχαν τα οχήματα με την υπογραφή της, αλλά και της φιλο-εργατικής αντιλήψεως που διέκρινε ανέκαθεν την οικογένεια Φωστηρόπουλου.

Η ΒΙΑΜΑΞ όντως διέκοψε κάθε παραγωγική δραστηριότητα το 1984 αφού την είχαν αρχίσει να τη διαλύουν από το 1976 τα σωματεία, είχε γίνει η προμήθεια των ουγγρικής κατασκευής ρυπογόνων Ikarus και η τότε σοσιαλιστική κυβέρνηση δεν δεχόταν ούτε να συζητήσει με τον «καπιταλιστή» Φωστηρόπουλο ενώ είχε απορρίψει ως «ακατάλληλα» τα F580 Sπου προτείνονταν για την ΕΑΣ.



Η εποχή των «πρασινοφρουρών»

Αντιθέτως μάλιστα, κάποιοι «πρασινοφρουροί» εισηγούνταν με πάθος στον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας κ. Γιάννη Ποττάκη, τον αποκλεισμό του «δεξιομάγαζου» από κάθε προμήθεια του Δημοσίου.

Η μαρτυρία παλιού στελέχους της ΒΙΑΜΑΞ που αποκαλύπτει τον πόλεμο νεύρων που άσκησαν συνδικαλιστές της εταιρείας απέναντι στον αμαξοποιό Ιωάννη Μανταδάκη όταν εκείνος δεν δέχθηκε να συνυπογράψει το μανιφέστο συνδιοίκησης της επιχειρήσεις που προωθούσε συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων, είναι χαρακτηριστική.

Η είδηση για την επικείμενη διακοπή κάθε παραγωγικής δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την τουρκική Otomarsan που έφτιαχνε στην Τουρκία τα Ο302 με προσωπικό που ερχόταν στη ΒΙΑΜΑΞ να εκπαιδευτεί.

Τόσο ο στενός συνεργάτης του Φωστηρόπουλου και γενικός διευθυντής της ΒΙΑΜΑΞ, ο κ. Στέργιος Σακελλαρόπουλος, όσο και ο πρόεδρος του σημερινού εργοστασίου της EvoBus (πρώην Otomarsan που εξαγοράστηκε από την MB και έχει σούπερ εγκαταστάσεις στο Χόσντερε της Ανατολικής Θράκης) μου έχουν πει ιστορίες που γράφονται εν μέρει ή θα ειπωθούν ύστερα από 20 χρόνια.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι Τούρκοι από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 εποφθαλμιούσαν τις υποδομές της ΒΙΑΜΑΞ. Όταν στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Μανχάιμ της τότε Δυτικής Γερμανίας δεν ήξεραν τι σημαίνει «ρομποτικός αυτοματισμός», στη Λεωφόρο Αθηνών η ΒΙΑΜΑΞ είχε ρομποτάκια για κολλήσεις στις βάσεις που εφάρμοζαν το πλαίσιο με το αμάξωμα.

Φαίνεται πως τόσο οι μικροκομματισμοί, όσο και τα συντεχνιακά συμφέροντα απογοήτευσαν τον Φωστηρόπουλο, ο οποίος ως την τελευταία στιγμή ζητούσε εγγυήσεις από την τότε κυβέρνηση και τα σωματεία πως αφ” ενός θα επιτρέπονταν εξαγωγές οχημάτων και αφ” ετέρου δεν θα γίνονταν απεργίες ώστε να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

Δεν τηρήθηκε τίποτε. Οι υποκινούμενοι εργατοπατέρες καταδίκασαν το μέλλον όσων εργάζονταν σε αυτόν τον κερδοφόρο τομέα δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ. Έτσι βρήκαν την ευκαιρία οι Τούρκοι της Otomarsan ήρθαν με λεφτά μετρητοίς και σήκωσαν το εργοστάσιο σε χρόνο μηδέν.

Οι συνδικαλιστές που έκαναν τη «βρώμικη δουλειά» διορίστηκαν την άλλη ημέρα σε υπηρεσίες του Δημοσίου με άμεσες διαδικασίες που πέρασαν όλες από το γραφείο του τότε υφυπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως Ασημάκη Φωτήλα και με εποπτεία από τον Σάκη Πεπονή.



Η ΒΙΑΜΑΞ συνέχισε την εμπορική δραστηριότητά της με εισαγωγές λεωφορείων «Jonckheere» και επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη των αστικών λεωφορείων DAF «Den Oudsten» που προορίζονταν για τις ΣΕΠ και τελικά κατέληξαν στο Α/Σ Μπραχαμίου της ΕΘΕΛ.

Μάλιστα, όταν παρουσιάστηκαν τα DAF Den Oudsten στην αγορά το 1993 με τα σήματα της ΒΙΑΜΑΞ και τα χαρακτηριστικά κόκκινα ταμπελάκια από τις μήτρες γραμματοσειρών του εργοστασίου, πολλοί έλεγαν ότι «ο Φωστηρόπουλος ετοιμάζει τη μεγάλη επιστροφή».

Η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, οι οικονομικοί πειραματισμοί που ακολούθησαν και η διαφαινόμενη από τότε εισδοχή της χώρας στο ΔΝΤ δεν επέτρεψαν στην οικογένεια Φωστηρόπουλου να κάνει κάτι δυναμικό στην αγορά.

Αντιθέτως, η εταιρεία πώλησε τα εμπορικά σήματα που διαχειριζόταν (JCB, DAF, Rover, κλπ.) στον Όμιλο Σφακιανάκη, συρρικνώθηκε και σήμερα φυτοζωεί για ιστορικούς λόγους ως εταιρεία συμβούλων.

Τι έγινε στην Τουρκία

Στην Τουρκία, το εργοστάσιο της Otomarsan με τα κούτσουρα των κρεοπωλείων, τους φούρνους με άμμο θαλάσσης και τις ματσόλες εξευρωπαΐστηκε με τα σπλάχνα της ΒΙΑΜΑΞ το 1984. Όταν το 2008 πήγα στα εγκαίνια του υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Χόσντερε ντράπηκα όταν με έψαξε ο Τούρκος που έκλεισε τη συμφωνία με τον Φωστηρόπουλο και ήταν ο πρόεδρος της EvoBus Τουρκίας.

«Τώρα πια δεν αισθανόμαστε φτωχοί, πήγαμε πολλά βήματα μπροστά από εσάς αδελφέ μου Ρωμιέ», μου είπε κι απλώς ήμουν ο μόνος που έλαβα το προνόμιο να μιλήσω, να δειπνήσω και να δημοσιεύσω αποκλειστική του συνέντευξη απ” όλο το ευρωπαϊκό γκρουπ δημοσιογράφων που είχαμε προσκληθεί.