Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Τρένο παρέσυρε αυτοκίνητο στο Σουφλί. Δυο νεκροί.



Τραγικές εικόνες στο Σουφλί. Τρένο παρέσυρε αυτοκίνητο σε αφύλακτη διάβαση, λίγο έξω από την πόλη.
Μέσα στο όχημα βρίσκονταν δύο άτομα τα οποία πέθαναν ακαριαία.
Το αυτοκίνητο παρασύρθηκε 500 μέτρα από το σημείο της σύγκρουσης.
thrakinea.gr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 2000 ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ


Στις 29 Ιανουαρίου του 2000, λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια - Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3, επίσης με επτά σταθμούς.
Ο κόσμος που επισκέφτηκε το μετρό την πρώτη μέρα λειτουργίας του έφθασε το 1.000.000. Η υποδοχή του κόσμου ήταν ενθουσιώδης και εντύπωση προκάλεσε η καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών, καθώς και η ταχύτητα του μέσου. Η κοσμοσυρροή ήταν τέτοια που ανάγκασε τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν τις εισόδους των σταθμών για να αποτραπούν ατυχήματα. Ειδικά στο Σύνταγμα, επικράτησε το αδιαχώρητο. Τη λειτουργία και εκμετάλλευση των 2 νέων γραμμών ανέλαβε η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας Α.Ε. (Α.Μ.Ε.Λ.), θυγατρική της Αττικό Μετρό Α.Ε..

Πενήντα χρόνια από το τελευταίο αντίο στον Τσώρτσιλ



Αυτό είναι ο τρένο που μετέφερε τη σορό του από το Γουότερλου στο Όξφορντσαϊρ

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Το 51% των επιβατών θεωρεί οικονομικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς



Σχετικά ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας, που διεξήγαγαν οι «Συγκοινωνίες Αθηνών», σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών και τα κόμιστρα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ειδικότερα, σε έρευνα που πραγματοποίησαν τον Δεκέμβριο οι Συγκοινωνίες Αθηνών, οι επιβάτες σε υψηλό ποσοστό δήλωσαν ικανοποίηση από την νέα τιμολογιακή πολιτική.

Τι μέλλει γενέσθαι με Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Κτιριακές Υποδομές και Εγνατία;



Μετά το Υπουργείο Υποδομών που άλλαξε και επίσημα η σκυτάλη, το επόμενο διάστημα περιμένουμε μία σειρά από κινήσεις στις δημόσιες εταιρείες που βρίσκονται κάτω από τη σκέπη του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Μιλάμε φυσικά για την Αττικό Μετρό, τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την Εγνατία, τις Κτιριακές Υποδομές, τον ΟΑΚ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και μερικές ακόμα.

Σιδηρόδρομος: Πολυεθνικές... ανησυχίες προκαλούν τα σχέδια για αλλαγές


Διαβεβαιώσεις ότι οι όποιες αλλαγές γίνουν – αν γίνουν – στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν θα επηρεάσουν με κανένα τρόπο τα δρομολόγια που μεταφέρουν προϊόντα τους ζητούν οι μεγάλες πολυεθνικές. Η εμπλοκή με τα σχέδια για ενιαία εταιρία Ανησυχία στις μεγάλες πολυεθνικές που χρησιμοποιούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο για την προώθηση των προϊόντων τους στον τελικό τους προορισμό φαίνεται ότι έχουν προκαλέσει οι αναφορές στελεχών της κυβέρνησης στις οποίες γίνεται λόγος για εκ βάθρων αλλαγές στις σιδηροδρομικές εταιρείες.

Μετ' εμποδίων οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω των ισχυρών ανέμων



Σε ισχύ βρίσκεται η μερική απαγόρευση απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στο Αιγαίο και φθάνουν τοπικά μέχρι και τα 8 - 9 μποφόρ.

Από τον Πειραιά, τα δρομολόγια γίνονται μέχρι την Αίγινα, μόνο με πλοία κλειστού τύπου. Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια για τις Κυκλάδες, τα νησιά ανατολικού και βορειανατολικού Αιγαίου και την Κρήτη.

Ανοιχτή είναι η πορθμειακή γραμμή Πέραμα - Σαλαμίνα.

Από το λιμάνι της Ραφήνας δεν θα γίνει το απογευματινό δρομολόγιο στις 5:30 του πλοίου «Θεολόγος» για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, ενώ από το Λαύριο δεν θα αναχωρήσουν πλοία.

Στο μεταξύ, η MINOAN LINES λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων γνωστοποιεί στο επιβατικό κοινό ότι το προγραμματισμένο δρομολόγιο της εταιρείας με το πλοίο CRUISE EUROPA στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα θα γίνει στις 19:30 το απόγευμα, αντί στις 17:00 από το λιμάνι της Πάτρας για Αγκόνα. Επίσης, το πλοίο λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στην περιοχή του Ιονίου δεν θα προσεγγίσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Σύμφωνα με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν καλό είναι πριν την αναχώρησή τους να επικοινωνούν με τα κατά τόπους τουριστικά πρακτορεία.

Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Τα πλέον πολύνεκρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα


Εκτροχιασμοί και συγκρούσεις που μετατράπηκαν σε εκατόμβες θυμάτων
Τα τρένα είναι κολοσσιαία, κάθε σύγκρουση λοιπόν ή εκτροχιασμός αποκαλύπτει σε όλη της τη ζοφερή μεγαλοπρέπεια την καταστροφική δύναμη των συρμών.
Και βέβαια ένα ακυβέρνητο τρένο είναι σαν να αποκτά ζωή από μόνο του, έτσι ασταμάτητο και ανεξέλεγκτο καθώς είναι πια, με τις συνέπειες της αχαλίνωτης κούρσας του να γίνονται συνήθως παγκόσμια είδηση.
Όσο για τους τραγικούς επιβάτες, δεν είναι και πολλά αυτά που μπορούν να κάνουν για να αποτρέψουν το μακελειό και ακολουθούν έτσι την τρελή πορεία του συρμού προς την καταστροφή και τον όλεθρο.

Θεσσαλονίκη: Κυκλοφορικές ρυθμίσεις λόγω έργων στον ανισόπεδο κόμβο Κ16


Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο ρεύμα εξόδου της ΠΑΘΕ, από σήμερα έως και την Κυριακή από τις 19.00 έως τις 6.00 της επομένης, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου των ΚΤΕΛ Μακεδονία μέχρι το ύψος της συμβολής του με την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (κόμβος Λαχαναγοράς). Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στο ρεύμα εξόδου του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ και οφείλονται στα έργα κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς (στη συμβολή της ΠΑΘΕ και εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης).


Τα οχήματα που κινούνται στο ρεύμα εξόδου της δυτικής εισόδου και της οδού 26ης Οκτωβρίου, θα κινούνται προς τον κυκλικό κόμβο των ΚΤΕΛ Μακεδονία και κατόπιν μέσω της οδού 26ης Οκτωβρίου (ρεύμα εισόδου), της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης - Καλοχωρίου και της προέκτασης της περιφερειακής οδού θα καταλήγουν στον κόμβο Λαχαναγοράς, με δυνατότητα κίνησης ευθεία προς την περιφερειακή οδό ή αριστερά στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ (ρεύμα πορείας προς Αθήνα).

Η Τροχαία καλεί τους οδηγούς να καταβάλλουν ιδιαίτερη προσοχή και να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των πινακίδων σήμανσης, ενώ ζητάει την κατανόηση και τη συνεργασία τους.

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Με αποζημίωση 2,9εκ.ευρώ λύνεται η εμπλοκή με το σιδηρόδρομο στα Τέμπη



Λύνεται ένα σοβαρό πρόβλημα
Σε εφαρμογή τέθηκε η συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών (της προηγούμενης κυβέρνησης), της παραχωρησιούχου εταιρείας και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την διευθέτηση του ζητήματος της εμπλοκής του σιδηρόδρομου με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο στο τμήμα των Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει τις μεγάλες σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα λύνοντας ένα σημαντικό πρόβλημα στα έργα.

Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Γνώρισε τα μέσα μεταφοράς από... μέσα



Μια μοναδική εμπειρία θα ζήσουν 25 τυχεροί φίλοι της WWF Καλύτερης Ζωής που θα εξερευνήσουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν έναν σημαντικό παράγοντα για την ομαλή λειτουργία μίας πόλης. Λίγοι όμως από εμάς έχουν την ευκαιρία να τις δουν «εκ των έσω». Την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 25 τυχεροί φίλοι της WWF Καλύτερης Ζωής θα ζήσουν μία μοναδική εμπειρία. Στις 11.00 το πρωί και για τρεις περίπου ώρες θα μπουν στα άδυτα των Μέσων Αστικών Συγκοινωνιών και θα εξερευνήσουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Eβγαλαν... ενοικιαστήρια τα μέσα μεταφοράς!


Διαγωνισμοί για έσοδα από διαφημίσεις
Eτήσιο μίσθωμα πάνω από 1,55 εκατ. ευρώ ζητά η διοίκηση της ΣTA.ΣY για την παραχώρηση της διαφημιστικής εκμετάλλευσης συρμών του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ...H εταιρεία έχει προκηρύξει πλειοδοτικό διαγωνισμό για τη διαφημιστική εκμετάλλευση των συρμών όλων των μέσων που έχει στην αρμοδιότητά της, επιδιώκοντας να ενισχύσει τα έσοδα που προέρχονται από πηγές εκτός της βασικής της δραστηριότητας.

Γυ ναίκες εργαζόμενες στους σιδηροδρόμους!!!

Καθώς οι άνδρες ήταν πάντα η πλειοψηφία του εργατικού δυναμικού στους σιδηροδρόμους, οι ιστορικοί των μεταφορών έχουν αγνοήσει παντελώς ή υποβαθμίσει την συμβολή της γυναίκας. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο αποκλεισμός είναι απόλυτος.
Σύνταξη – συγκέντρωση υλικού: Κώστας Παγκαρλιώτας, Αρχιμηχανικός Γραμμής ΤΕ, ΟΣΕ
Σε άλλες περιπτώσεις πάλι, υπάρχει απλώς μια φευγαλέα αναφορά, και συγκαταβατικός έπαινος των εργαζομένων γυναικών κατά τη διάρκεια των πολέμων, ή μια επιφανειακή αναφορά στις γυναίκες φύλακες ισόπεδων διαβάσεων. Δεν υπάρχουν, οπότε πολλά στοιχεία αναφοράς. Ως τον τελευταίο χρόνο του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, υπήρξαν περισσότερες από 65.000 γυναίκες που απασχολήθηκαν στους σιδηροδρόμους στη Μεγάλη Βρετανία. Το 1944, στην κορύφωσή του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, περισσότερες από 114.000 γυναίκες εργάστηκαν σιδηροδρόμους.

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

ΟΑΣΑ: Ένας έξυπνος οργανισμός..

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης εξηγεί πως άλλαξε ο τρόπος μετακίνησης των Αθηναίων ριζικάΤον Δεκέμβριο του 2013, όταν ο Γρηγόρης Δημητριάδης ανέλαβε το τιμόνι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), κληρονόμησε δύο μνημονιακές υποχρεώσεις: Την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων κατά 25% και τις απολύσεις προσωπικού. Ήταν η πρώτη πρόκληση που είχε να αντιμετωπίσει ο 36χρονος ηλεκτρολόγος μηχανικός στο νέο του πόστο.

ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ –ΕΔΕΣΣΑΣ



Να μπει άμεσα σε τροχιά υλοποίησης η προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης -Γιαννιτσών - Έδεσσας με προέκταση στην Αριδαία, είναι το καθολικό αίτημα των πολιτών της Περιφεριακής Ενότητας Πέλλας όπως αυτό αναδείχθηκε από τις πολλαπλές δράσεις της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ» την τελευταία δεκαετία.

«Aπογειώθηκαν» μετρό, τραμ και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.


Aύξηση 10,17% παρουσίασαν οι εισπράξεις εισιτηρίων το δεκάμηνο Iανουαρίου - Oκτωβρίου 2014 στη ΣTAΣY (μετρό, τραμ και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. H αξιοπιστία των μέσων σταθερής τροχιάς φαίνεται να κερδίζει τη... «μάχη» τόσο με τα επίγεια μέσα (τρόλεϊ και λεωφορεία) όσο και με τα I.X., με τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου να τα προτιμούν ως τρόπο μετακίνησης. Tο μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος αλλά και το τραμ αποκτούν κάθε μέρα όλο και περισσότερους επιβάτες, καθώς δεν παρουσιάζουν καθυστερήσεις στα δρομολόγιά τους, ενώ ταυτόχρονα δεν επηρεάζονται από εξωτερικούς παράγοντες, όπως η αυξημένη κίνηση, τα καιρικά φαινόμενα ή οι πορείες κ.λπ. Παράλληλα, διασχίζουν μεγάλες αποστάσεις σε συγκεκριμένο χρόνο και οι επιβάτες μπορούν να προγραμματίσουν ακόμα και με ακρίβεια λεπτού τις δουλειές τους ή τη διασκέδασή τους. Aπό την άλλη πλευρά οι καθυστερήσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ, λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά αλλά και σε οδηγούς, έστρεψαν τους επιβάτες στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Ποια σιδηροδρομικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και ποια παραδίδονται μέσα στο 2015





Η «Αττικό Μετρό» έχει σε εξέλιξη τέσσερα έργα με συνολικό κόστος που ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ (βασική γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης 1,2 δισ. ευρώ, επέκταση προς Καλαμαριά 600 εκατ. ευρώ, επέκταση Μετρό Αθήνας προς Πειραιά 660 εκατ. ευρώ, επέκταση Τραμ Αθήνας προς Πειραιά 100 εκατ. ευρώ).

Ενώ, η ΕΡΓΟΣΕ έχει σε εξέλιξη έξι μεγάλα έργα με συνολικό κόστος που φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ (Κιάτο-Ροδοδάφνη 273 εκατ. ευρώ, Διακοπτό-Ροδοδάφνη 120 εκατ. ευρώ, Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 315 εκατ. ευρώ, ανάταξη ηλεκτροκίνησης 25 εκατ.ευρώ, έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός 415 εκατ. ευρώ, ανάταξη σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη 52 εκατ. ευρώ και Θριάσιο Πεδίο 150 εκατ. ευρώ κ.ά.).
Ολοκλήρωση έργων ΟΣΕ το 2015
Αναμένεται η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης και των έργων ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα - Αχαρνές - Τιθορέα, ενώ προβλέπεται η ολοκλήρωση της α' φάσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα - Βόλος.

«Σιδηροδρομικά Νέα» με πληροφορίες από την «Ημερησία»

Πώς «βλέπει» το επιβατικό κοινό τον ΟΑΣΘ. Tι δείχνει έρευνα του ΚΕΠΚΑ

Μάλλον δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς από τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, παρόλο που ένα ποσοστό της τάξης του 72% χρησιμοποιεί τα λεωφορεία του Οργανισμού για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) για διάστημα 10 ημερών, τον Νοέμβριο του 2014, είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το σύνολο των επιβατών αναδεικνύει ως τα σημαντικότερα προβλήματα αυτά της συχνότητας των δρομολογίων, της υπερφόρτωσης των λεωφορείων, της αύξησης του εισιτηρίου και της διακοπής των νυχτερινών δρομολογίων. Σύμφωνα με την έρευνα, 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα παραπάνω προβλήματα.

Σταχυολογώντας τα συμπεράσματα της μελέτης προκύπτουν τα εξής:

Θεσμοθετήθηκε η μετατροπή αυτοκινήτων, με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο




Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, με την οποία καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων, με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο.
Με την απόφαση αυτή επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύση το πετρέλαιο και κυρίως, σε βαρέα οχήματα φορτηγά και λεωφορεία.

«Μετά την θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο την βενζίνη, σε φυσικό αέριο και την δυνατότητα ίδρυσης πρατηρίων φυσικού αερίου, με την παραπάνω απόφασή μας ολοκληρώσαμε την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην κίνηση των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών.
Με την ρύθμιση αυτή εξασφαλίζουμε την δυνατότητα φθηνότερων μετακινήσεων με αποτέλεσμα την μείωση κόστους των επιχειρήσεων αλλά και την χρήση καυσίμου φιλικότερου προς το περιβάλλον», δήλωσε ο υφυπουργός.
Mέχρι τώρα, είχε θεσμοθετηθεί η μετατροπή οχημάτων, με βενζίνη, σε φυσικό αέριο.