Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Πώς «βλέπει» το επιβατικό κοινό τον ΟΑΣΘ. Tι δείχνει έρευνα του ΚΕΠΚΑ

Μάλλον δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς από τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, παρόλο που ένα ποσοστό της τάξης του 72% χρησιμοποιεί τα λεωφορεία του Οργανισμού για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) για διάστημα 10 ημερών, τον Νοέμβριο του 2014, είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το σύνολο των επιβατών αναδεικνύει ως τα σημαντικότερα προβλήματα αυτά της συχνότητας των δρομολογίων, της υπερφόρτωσης των λεωφορείων, της αύξησης του εισιτηρίου και της διακοπής των νυχτερινών δρομολογίων. Σύμφωνα με την έρευνα, 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα παραπάνω προβλήματα.

Σταχυολογώντας τα συμπεράσματα της μελέτης προκύπτουν τα εξής:


-Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).

-To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.


-Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ - Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%.

Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους γίνεται κατανοητό ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Στο πλαίσιο της έρευνας, το ΚΕΠΚΑ παραθέτει ενδεικτικά κάποιες καταγγελίες:

«Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια. Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται 'κονσέρβες'. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».

«Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητές και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζώα».

«Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»

«Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»

«Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»

«Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το ΤΕΙ της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.
Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Ωστόσο, καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
Ζητώντας από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον ΟΑΣΘ ελήφθησαν οι παρακάτω απαντήσεις:
-64% αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
-62% αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
-49% αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή - πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
-82% αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
-85%  αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
-59% αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
-59% αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
-66% αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή -  πολύ καλή και τέλεια.
Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
-55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
-52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
-89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
Μειωμένη συχνότητα δρομολογίων και υπερφόρτωση τα σημαντικότερα προβλήματα
Ζητώντας από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ. Με βάση παράπονα που κατεγράφησαν, προκύπτουν τα εξής:
-76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
-97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
-97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
-94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
-90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
-58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
-66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
-87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
-83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
-88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
-78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
-79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
-Μείωση συχνότητας δρομολογίων: 29%
-Αύξηση του αντιτίμου: 26%
-Υπερφόρτωση: 21%
-Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων: 13%
-Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.
Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα στο επισυναπτόμενο αρχείο.