Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Αποφασισμένοι για απεργιακές κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες ταξί. Τα αιτήματα

Έτοιμοι να ξεκινήσουν κινητοποιήσεις, κάθε μορφής, εμφανίζονται οι αυτοκινητιστές ταξί, τονίζοντας ότι η κατάσταση στον κλάδο είναι απελπιστική.

Στην ανακοίνωσή του, το διοικητικό συμβούλιο του ΣΑΤΑ τονίζει ότι θα συγκαλέσει γενική συνέλευση, προκειμένου να ενημερώσει τα μέλη του για την «απελπιστική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος» και να αποφασιστεί, κατόπιν, η ακριβής μορφή των κινητοποιήσεων.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, τα «καυτά» ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο είναι:
-Η ασφυκτική φορολόγηση (26% από το πρώτο ευρώ συν την προκαταβολή 55% για την επόμενη χρήση).
-Η μάστιγα των οφειλών προς  τον ΟΑΕΕ και η έλλειψη ακόμη  και πρωτοβάθμιας περίθαλψης  για τους ασφαλισμένους.
-Η ασυδοσία των τουριστικών παραγόντων που, υπό την ανοχή της κυβέρνησης και του υπουργείου Τουρισμού, υποκλέπτουν όλο το  ποιοτικό έργο των ταξί είναι μερικά από τα ζητήματα που ξεχείλισαν το ποτήρι της υπομονής.
Παράλληλα, στην ανακοίνωση, η διοίκηση του ΣΑΤΑ κατηγορεί την κυβέρνηση για την οικονομική και φορολογική της πολιτική και υποστηρίζει ότι «είναι ώρα να φύγετε.
Πάρτε μαζί σας την τρόικα κι αφήστε μας να ζήσουμε. Η Ελλάδα που δεν σκύβει το κεφάλι είμαστε εμείς. Είναι ο λαός της. Αυτό τον λαό τον ντροπιάσατε, τον ξεφτιλίσατε, τον ισοπεδώσατε. Κι όλα αυτά γιατί σας πίστεψε. Φτάνει πια. Μέχρι εδώ».

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Μάλλον κουμπούρας στην αριθμητική Αλχημιστής ο Χρυσοχοΐδης (γλώσσα λανθάνουσα)



Βασίλης Παπαδόπουλος στις 17.06.2014
Η έννοια της δημιουργικής λογιστικής έχει πατενταριστεί επί Σημίτη, ωστόσο ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δίνει νέες διαστάσεις στην «δημιουργική» πρόσθεση βαπτίζοντας την αύξηση των εισιτηρίων στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς ως μείωση και την πασπαλίζει με …δεκάρικους εποχής Μαυρογιαλούρου. Με απλά μαθηματικά δευτέρας Δημοτικού μπορείς να διακρίνεις με ποιο τρόπο η μείωση της τιμής του εισιτηρίου είναι στην ουσία αύξηση, αλλά αυτές οι πράξεις θέλουν συνθετική σκέψη και κυρίως κοινή αντίληψη.


Έφτασε στο σταθμό της Αγίας Βαρβάρας ο μετροπόντικας

sXIS5v
Μετά από 9 μήνες δουλειάς, ο Ιππόδαμος, ο μετροπόντικας που σκάβει τη σήραγγα της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό, έφτασε στο σταθμό της Αγίας Βαρβάρας. Το μηχάνημα κατασκευής σηράγγων διένυσε συνολικά  598 μέτρα από τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ξεκίνησε την κατασκευή της σήραγγας από το φρέαρ της Αγίας Βαρβάρας. Το μήκος αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 9% των 6,5 χιλιομέτρων τα οποία θα κατασκευάσει ο Ιππόδαμος μέχρι να φτάσει στο κέντρο του Πειραιά. Άλλο 1 περίπου χιλιόμετρο σήραγγας (στην αρχή και το τέλος της επέκτασης) θα κατασκευαστεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής.
Η μέχρι τώρα πορεία του μετροπόντικα δεν ήταν χωρίς προβλήματα, καθώς δυσκολίες που συνάντησε στο υπέδαφος τον ανάγκασαν κινηθεί με μικρότερη ταχύτητα από ότι ήταν αναμενόμενο. Επίσης, μία βλάβη σε ένα εξάρτημα τον ανάγκασε να παραμείνει ακινητοποιημένος για πολλές μέρες μέχρι την αποκατάστασή του. Ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας ήταν έτοιμος να υποδεχθεί τον μετροπόντικα εδώ και δύο μήνες ενώ σχεδόν έτοιμος είναι και ο επόμενος σταθμός της επέκτασης, ο Κορυδαλλός. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο μετροπόντικας θα έφτανε στον Κορυδαλλό στις αρχές του φθινοπώρου αλλά τώρα η Αττικό Μετρό τοποθετεί το γεγονός αυτό αργότερα μέσα στη χρονιά, αλλά σίγουρα πριν το τέλος του 2014.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος πραγματοποίησε χτες τεχνική επίσκεψη στο έργο της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά και συγκεκριμένα τον Σταθμό Αγία Βαρβάρα παρουσία του Δημάρχου Αγίας Βαρβάρας κ. Γιώργου Καπλάνη, τόνισε τα εξής: «Η κατασκευή της Επέκτασης προς Πειραιά προχωρά απρόσκοπτα και ήδη ο μετροπόντικας έφτασε στον Σταθμό Αγ. Βαρβάρα. Το έργο που κατασκευάζεται είναι μία σημαντική επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ, σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των ευρύτερων Δήμων, που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ. Το σημαντικότερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο της Αθήνας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας».
Η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά έχει μήκος 7,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία -το 2017 αν δεν υπάρξουν επιπλέον μελλοντικές καθυστερήσεις- θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, μειώνοντας την κυκλοφορία των ι.χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους. Με την οριστική ολοκλήρωση της γραμμής, θα είναι εφικτή η απευθείας σύνδεση του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με το λιμάνι του Πειραιά μέσα σε λιγότερο από μία ώρα
Πηγή: athenstransport.com
AM_Press_16.06.2014_9_LB

Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Στα 30 ευρώ η κάρτα απεριορίστων διαδρομών - Οι νέες τιμές


ΕΤΙΚΕΤΕΑλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών, από 1η Σεπτεμβρίου, με σημαντική μείωση στην κάρτα των απεριόριστων διαδρομών για όλα τα μέσα, από 45 ευρώ σε 30 ευρώ, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοίδης.
Επίσης η τιμή του εισιτηρίου από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα διαμορφώνεται στο 1,20, με παράλληλη μείωση της χρονικής διάρκειας του εισιτηρίου, από 1,5 ώρα που ισχύει σήμερα σε 70 λεπτά.
Την ίδια στιγμή σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ που είναι σήμερα, καταργείται και οι χρήστες αυτοί θα πρέπει να προμηθεύονται την κάρτα των 30 ευρώ. Το μηνιαίο κόστος της κάρτας για όσους δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές, πολύτεκνοι ) θα είναι στα 15 ευρώ.
«Πριν ένα χρόνο ήταν μνημονιακή υποχρέωση η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ωστόσο σήμερα πήραμε την απόφαση να αλλάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες και να αλλάξουμε την τιμολογιακή πολιτική. Πρόκειται για πράξη ευθύνης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και προσέθεσε: «ένα εισιτήριο, μια κάρτα, ένα δίκτυο». Μάλιστα επισήμανε ότι «παρότι μ’ αυτές τις αποφάσεις θα υπάρξει μείωση εσόδων, 10 εκατ. ετησίως, εμείς περιμένουμε αύξηση της επιβατικής κίνησης, που θα αντισταθμίσει τις απώλειες».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα ανάκλησης της απόφασης. «Δεν είναι απλά μία μείωση, αλλά γίνεται μια ολοκληρωμένη παρέμβαση. Είναι μια παρέμβαση που δείχνει τον δρόμο. Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δημόσια διοίκηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι αρχές Σεπτέμβρη τοποθετούνται τουρνικέ (περιστρεφόμενες μπάρες μεταξύ πόρτας και οδηγού) στα λεωφορεία στα οποία η είσοδος θα γίνεται από την είσοδο του οδηγού. Ακόμη, εξήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων, έτσι ώστε με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου -σε δυο χρόνια- θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση.
Εξάλλου, ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει κινητή εφαρμογή, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από πέντε χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα. Ακόμη, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε ανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Εφεξής, τόσο για την ΟΣΥ, τη ΣΤΑΣΥ, όσο και για τον ΟΑΣΑ, θα χρησιμοποιείται η επωνυμία Συγκοινωνίες Αθηνών με νέο λογότυπου.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδης, στόχος είναι οι αστικές συγκοινωνίες να γίνουν πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη και παράλληλα να προωθηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 636 εκατομμύρια επιβιβάσεις, ενώ κάθε μέρα υπάρχουν 1 εκατομμύριο μοναδικοί επιβάτες.
Τέλος σε ότι αφορά τα έσοδα το α’ τρίμηνο του 2014 σημειώθηκε αύξηση 6,3 εκατομμύρια ευρώ από κάρτες και εισιτήρια, έναντι του ίδιου διαστήματος το 2013. «Δεν είναι συγκυριακό αλλά σηματοδοτεί την επιστροφή των πολιτών στα μέσα μεταφοράς», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.
Το ενιαίο εισιτήριο είχε καθιερωθεί στις αρχές του 2009, επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη, οπότε και αντικατέστησε τα μεμονωμένα εισιτήρια που ίσχυαν για κάθε Μέσο χωριστά. Τότε η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου διαμορφώθηκε στο 1 ευρώ, από 0,80 ευρώ που ήταν το ακριβότερο μεταξύ των εισιτηρίων. Δύο χρόνια αργότερα, την 1η Φεβρουαρίου 2011, επιβλήθηκε αύξηση της τάξης του 40%, που είχε αναστατώσει την αγορά έντονα, εκτοξεύοντας την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (ισχύει για όλα τα μέσα, μετεπιβιβάσεις και διάρκεια 90 λεπτά) στο 1,40 ευρώ. Η αύξηση του 2011 επιβλήθηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Μνημονίου.
Την ίδια στιγμή επανήλθε και άλλος ένας τύπου εισιτηρίου, με στόχο να ελαφρύνει τους επιβάτες από τη μεγάλη αύξηση, για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, η τιμή του οποίου ανήλθε σε 1,20 ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, ακόμη μία αύξηση –σε ποσοστό τουλάχιστον 25%– ήταν προγραμματισμένη να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013, η οποία θα διαμόρφωνε την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου (για όλα τα μέσα) από 1,40 ευρώ σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ από 1,20 ευρώ σε 1,50 ευρώ.
Ωστόσο, η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια –λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων για εργασία, ψυχαγωγία αλλά και της αύξησης των εισιτηρίων– οδήγησε το υπουργείο Υποδομών σε έναν γύρο διαπραγματεύσεων με την τρόικα με στόχο την αποφυγή επιβολής της νέας αύξησης. Η καλή εικόνα των οικονομικών αποτελεσμάτων που επέδειξαν οι συγκοινωνιακές εταιρείες για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, αποτέλεσε το ισχυρότερο διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών. Αποτέλεσμα ήταν να αποφευχθεί η αύξηση που επρόκειτο να επιβληθεί τον Οκτώβριο του 2013.

Θεσσαλονίκη: Νεκρός οδηγός από σύγκρουση φορτηγών

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη χθες το απόγευμα, μετά τη σύγκρουση δυο φορτηγών.
Θεσσαλονίκη: Νεκρός οδηγός από σύγκρουση φορτηγώνΣύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσαν τοπικά ΜΜΕ, δυο φορτηγά συγκρούστηκαν στο ρεύμα εξόδου της περιφερειακής οδού στο ύψος του ΤΙΤΑΝ, με αποτέλεσμα ο ένας οδηγός να σκοτωθεί ακαριαία. Ο δεύτερος οδηγός, όπως λένε οι πληροφορίες μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους αφού τραυματίστηκε ελαφρά.
Μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει γνωστές οι αιτίες και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το τροχαίο

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Επόμενη στάση: 30 μέτρα κάτω από τη γη...!!!


“Η ευθύνη που επωμιζόμαστε είναι μεγάλη. Οδηγούμε ένα όχημα το οποίο μεταφέρει συνήθως 1.200 άτομα και όλα είναι πιθανά” λέει ο Ηλίας (φωτο: Ορέστης Σεφέρογλου)

Ο Νίκος Παπασταύρου και ο Ηλίας Θεοδωρακόπουλος βλέπουν σίγουρα φως στο τούνελ. Το πιθανότερο, βέβαια, είναι πως πρόκειται για τρένο. Είναι και οι δύο μηχανοδηγοί.

Επόμενη στάση, Σύνταγμα. Πέμπτη, 12 το μεσημέρι, είναι η ώρα του «step back». Στη γλώσσα των μηχανοδηγών αυτό σημαίνει ότι είναι ώρα για την αλλαγή της βάρδιας τους. Τα «loops», δηλαδή τις διαδρομές της Γραμμής 1, θα τις αναλάβει ο Ηλίας, αντικαθιστώντας τον Νίκο. Ο τελευταίος θα καταφθάσει ακριβής, σε δύο λεπτά, ανταποκρινόμενος στο χρόνο άφιξης που αναγράφεται με φωτεινούς αριθμούς στην ηλεκτρονική πινακίδα της αποβάθρας. Τριάντα μέτρα κάτω από τη γη, ο «Γάλλος» είναι ένα από τα παλιά τρένα γαλλικής κατασκευής. Ο Νίκος κατέφθασε με το «κορεάτικο» -έτσι αποκαλούν οι οδηγοί τα καινούργια τρένα με τα ενιαία βαγόνια-, έχοντας συμπληρώσει 5 ώρες και 40 λεπτά, δηλαδή το ανώτατο ημερήσιο όριο όχι στο τιμόνι αλλά στο μοχλοχειριστήριο. Στα 32 του, μετράει περίπου 20.000 ώρες εργασία στο σκοτάδι, 30 μέτρα κάτω από τη γη.

Περίπου τις ίδιες ώρες υπογείως μετράει και ο Ηλίας, 34 ετών. Πριν από δέκα χρόνια παραιτήθηκε από την εταιρεία χρωμάτων όπου δούλευε και αποφάσισε να περάσει την 7μηνη εκπαίδευση από το αντίστοιχο τμήμα της εταιρείας Αττικό Μετρό. «Μου άρεσαν τα τρένα. Θεώρησα πως αυτή η επιλογή θα μου δώσει μια καλή προοπτική».

Οι απολαβές

Οι απολαβές των δύο οδηγών κυμαίνονται στα 850 ευρώ το μήνα. Ο Ηλίας έχει αναλάβει όλα τα έξοδα της οικογένειάς του – η γυναίκα του εργάζεται χωρίς να πληρώνεται, ενώ ο Νίκος πληρώνει κάθε μήνα δάνειο 600 ευρώ. «Οι μισθοί μας ήταν διπλάσιοι και γι’ αυτό έκανα την επιλογή να πάρω στεγαστικό δάνειο. Τώρα, πώς θα ζήσω με 300 ευρώ; Εχω μια γυναίκα και ένα μικρό παιδί και ο μισθός μου εξαντλείται τις πρώτες μέρες του μήνα».

Ο ίδιος, πριν γίνει οδηγός, εργαζόταν πάλι στον τομέα των μεταφορών, στο αεροδρόμιο. «Δεν το έχω μετανιώσει. Αγαπάω τη δουλειά μου, με γεμίζει», λέει ο Ηλίας και συνεχίζει: «Πολλοί πιστεύουν ότι οδηγούμε ένα τρένο πατώντας δύο κουμπάκια. Δεν είναι έτσι».

Ο φόβος

«Με βλέπεις με τη γραβάτα και λες “αυτός πάει πέρα δώθε και δεν κάνει τίποτα”. Σκέψου όμως ότι δουλεύουμε καθημερινά 8 ώρες στο σκοτάδι, κάτω από τη γη. Πολλοί οδηγοί εμφανίζουν προβλήματα υγείας τα οποία ο κόσμος δεν τα ξέρει, όμως μεταξύ μας είναι γνωστά. Προβλήματα με τα αυτιά, με τα μάτια, αναπνευστικά προβλήματα λόγω του εξαερισμού», λέει ο Νίκος.


«Με βλέπεις με τη γραβάτα και λες “αυτός πάει πέρα δώθε και δεν κάνει τίποτα. Σκέψου όμως ότι δουλεύουμε καθημερινά 8 ώρες στο σκοτάδι, κάτω από τη γη. Πολλοί οδηγοί εμφανίζουν προβλήματα υγείας τα οποία ο κόσμος δεν τα ξέρει » λέει ο Νίκος. (Φωτό: Ορέστης Σεφέρογλου)

Σύμφωνα με τους δύο οδηγούς, «τον τελευταίο καιρό έχουμε κρούσματα λεπτοσπείρωσης» (πρόκειται για μια ζωονόσο η οποία προκαλείται από εκκρίματα τρωκτικών).

Ο μεγαλύτερος φόβος κάθε οδηγού είναι να μην του τύχει περιστατικό αυτοκτονίας. «Τελευταία, συμβαίνουν συχνά αυτοκτονίες στο Μετρό. Δεν έχει τύχει σε εμάς, έχει συμβεί σε συναδέλφους. Αυτά δεν ακούγονται, δεν βγαίνουν προς τα έξω. Η αυτοκτονία είναι ό,τι χειρότερο καλείται να αντιμετωπίσει ένας οδηγός», λένε οι δύο μηχανοδηγοί. Συνάδελφοί τους στους οποίους έχει τύχει περιστατικό αυτοκτονίας υποχρεωτικά απέχουν από την εργασία τους. «Για αρκετούς μήνες παίρνουν άδεια. Επειτα, σε συνεννόηση με τον προϊστάμενο, επιστρέφουν σταδιακά και με τη βοήθεια ψυχολόγου». Τις προάλλες ο Νίκος πρόλαβε και φρέναρε όταν ένας επιβάτης κατέβηκε στις ράγες για να πιάσει το κινητό του.


«Πολλές φορές καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάποιο άτομο που έχει μπει μέσα στο τούνελ. Συνήθως είναι μεθυσμένοι ή τσαντάκηδες, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να σωθούν, έτρεξαν μέσα στο τούνελ.». (φωτό: Ορέστης Σεφέρογλου)

Περιστατικά

«Η ευθύνη που επωμιζόμαστε είναι μεγάλη. Οδηγούμε ένα όχημα το οποίο μεταφέρει συνήθως 1.200 άτομα και όλα είναι πιθανά. Το τρένο μπορεί να σταματήσει μέσα στο τούνελ, συχνά γίνονται εκκενώσεις στα βαγόνια, έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά κλειστοφοβίας και τότε πρέπει να ανοίξουμε τις πόρτες», λέει ο Ηλίας και ο Νίκος συμπληρώνει: «Πολλές φορές καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάποιο άτομο που έχει μπει μέσα στο τούνελ. Συνήθως είναι μεθυσμένοι ή τσαντάκηδες, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να σωθούν, έτρεξαν μέσα στο τούνελ. Σχεδόν σε κάθε στάση έχουμε επιβάτες που πιάνονται στις πόρτες επιχειρώντας να επιβιβαστούν στους συρμούς, παρά το άκουσμα του χαρακτηριστικού ήχου για το κλείσιμο των θυρών». Αυτή είναι, όπως λένε, «η ρουτίνα μας». Θυμούνται συνεχώς περιστατικά που εκτελούν χρέη ψυχολόγου.

Συνήθως όταν ο σταθμός είναι τερματικός οι επιβάτες ξεχνιούνται και παθαίνουν πανικό μέσα στο αμαξοστάσιο. Αλλοι εκφράζουν τις φοβίες τους πατώντας το «κομβίον κινδύνου»: «Γιατί μειώσατε ταχύτητα;» «Υπάρχει κίνδυνος να τρακάρουμε;» «Τους απαντάμε με ψυχραιμία ότι δεν γίνεται να τρακάρουν δύο τρένα. Επίσης, δεν μπορούν να ξεπεράσουν την ταχύτητα των 80 χλμ.». Σάββατο ξημέρωμα, με το τελευταίο τρένο προς Δουκίσσης Πλακεντίας. Ενας νεαρός σχολιάζει γελώντας: «Φαντάσου τώρα ο οδηγός να πάθει ανακοπή. Θα μας πάρει όλους στον τάφο του». Δεν ξέρει ότι υπάρχει το «dead men». Είναι ένα σύστημα στο μοχλοχειριστήριο του τρένου το οποίο προβλέπει καταστάσεις σαν αυτή. Συγκεκριμένα, αν ο οδηγός αφήσει για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα το μοχλό ή αν τον κρατήσει παρατεταμένα, χτυπάει συναγερμός στα κεντρικά και το τρένο ακινητοποιείται.


«Ειμαστε, οπως ολοι οι Ελληνες, απογοητευμενοι»


Το αμαξοστάσιο, εν μέσω απεργιών, ήταν καζάνι που έβραζε. Κάνοντας μια ψύχραιμη αποτίμηση, οι δύο οδηγοί τονίζουν: «Ο αγώνας δόθηκε. Αλλοι λένε ότι χάθηκε, άλλοι λένε ότι περάσαμε τα μηνύματα που έπρεπε. Αλλοι λένε ότι ο χειρισμός δεν ήταν ο κατάλληλος και ότι έπρεπε να έχουμε σταματήσει ώστε να μη γίνει επιστράτευση».

Το βασικό τους αίτημα ήταν η συλλογική σύμβαση. «Εργαζόμαστε σε ειδικές συνθήκες, ανήκουμε στα βαρέα και ανθυγιεινά, και δεν παίρνουμε ούτε το επίδομα. Θέλαμε να καταλάβει ο κόσμος την ιδιαιτερότητά μας. Να μην τα ισοπεδώσουμε όλα. Κι αυτό δεν το καταφέραμε, από ό,τι καταλάβατε».

Αναφορικά με τις ασθένειες που κάποιοι συνάδελφοί τους είχαν δηλώσει στην απεργία, οι δύο μηχανοδηγοί ανέφεραν: «Δεν είναι τα πράγματα όπως ακούγονται. Κάποιοι δουλεύουμε κυλιόμενο ωράριο και στις 9 ημέρες απεργίας είχαμε 2 ή 3 ρεπό τα οποία πληρωθήκαμε. Δεν απεργήσαμε επί πληρωμή όμως!». Ο Νίκος τονίζει ότι όλη η εταιρεία έχει 2.500 άτομα, «αν έχεις και 50 άτομα που δήλωσαν ασθένεια, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να μας κατηγορούν όλους». «Είμαστε, όπως όλοι οι Ελληνες, απογοητευμένοι. Ελπίζουμε να είμαστε υγιείς και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας και την εμπειρία μας στο μέλλον».

60 λεπτα παρανοιας
Λίγα λεπτά στο Κέντρο Ελέγχου του σταθμού στο Μετρό του Συντάγματος, εκεί όπου οι οθόνες μαρτυρούν τι συμβαίνει στις αποβάθρες και στις γραμμές, αρκούν για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι «το Μετρό είναι μία υπόγεια κοινωνία με πολλές ιδιαιτερότητες».


Το βιώνουν καθημερινά, εκτός από τους οδηγούς, ο σταθμάρχης και οι υπάλληλοι που ενημερώνουν μέσω ασυρμάτων τούς οδηγούς, ελέγχουν τις διαδρομές, αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα και εξυπηρετούν τους επιβάτες.

Για πολλούς από τους τελευταίους, οι επιγραφές που καθοδηγούν στις αποβάθρες είναι μάλλον αόρατες: «Συγγνώμη, μήπως ξέρετε από πού πάω στον Αγιο Αντώνιο;», «Θέλω να πάω στο Μέγαρο», «Για αεροδρόμιο καλά πάω;». Με υπομονή, το προσωπικό του Κ.Ε. δίνει απαντήσεις, εξυπηρετεί και ενίοτε κατευνάζει τα πλήθη. Πίσω από τη μεγάλη τζαμαρία του Κέντρου Ελέγχου παρακολουθήσαμε μια συνηθισμένη -για τους υπαλλήλους- ημέρα, η οποία περιλαμβάνει: λιποθυμίες, τραυματισμούς, κρίσεις πανικού, καταγγελίες για κλοπή, δήλωση στα απολεσθέντα, μέχρι και τουριστικές απορίες για τα αξιοθέατα της Αθήνας! «Σχεδόν καθημερινά, ηλικιωμένοι πέφτουν από τις σκάλες», λένε οι εργαζόμενοι.

«Γύρισε η σκάλα ανάποδα, κοπέλα μου», δικαιολογήθηκε μία κυρία, στην οποία προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες. Δίπλα της ένας νεαρός-θύμα μιας απότομης κίνησης με ομπρέλα, δέχεται τη φροντίδα της υπεύθυνης, η οποία βάζει στην πληγή του ιώδιο και γάζα. «Στο Μετρό όλα μπορούν να συμβούν», λένε οι υπάλληλοι – και έχουν δίκιο.

Μας στήριξε ο κόσμος

Την ημέρα της επιστράτευσης, όταν ξεκίνησε από το αμαξοστάσιο στα Σεπόλια ο Ηλίας, είδε ένα σεντόνι κρεμασμένο σε ένα μπαλκόνι.

Εγραφε: «Ας είναι οι αγώνες σας μια νέα αρχή για μας». Οπως λέει ο ίδιος, «αυτό μου έδωσε θάρρος, ότι είχε κάποιο αποτέλεσμα ο αγώνας μας, ότι κάτι καταφέραμε. Τουλάχιστον δεν πιστεύουν πια ότι παίρνουμε ή παίρναμε μισθούς 3.000 ευρώ!» λέει ο ίδιος. «Νιώσαμε τη στήριξη του κόσμου στις απεργίες. Ωστόσο, οι επιβάτες που παραπονέθηκαν έχουν δίκιο. Είχαν βγάλει μηνιαίες κάρτες, κάποιοι έχασαν μεροκάματο μη μπορώντας να πάνε στη δουλειά τους», παραδέχεται ο Νίκος και συνεχίζει: «Δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα να σου φέρνει η αστυνομία ένα χαρτί και να σου λέει: ο αγώνας σου τελείωσε. Τα τελευταία μέτρα που πήρε η κυβέρνηση μας έκαναν να πιστεύουμε πως ό,τι και να κάνουμε θα είναι αυτοί κερδισμένοι. Οποιος κάνει απεργία να γίνεται επιστράτευση; Αυτό είναι λάθος».



Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

"ΒΙΝΤΕΟ" Τουριστικό λεωφορείο έπεσε σε στάση στο Σύνταγμα...!!!

Αναστάτωση επικράτησε στο Σύνταγμα λίγο πριν τις 14:00 το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν τουριστικό λεωφορείο έπεσε σε στάση στην Πλατεία Συντάγματος. 


Πρόκειται για λεωφορείο που μεταφέρει τουρίστες σε αξιοθέατα της πόλης, του οποίου, σύμφωνα με πληροφορίες, το χειρόφρενο λύθηκε, με αποτέλεσμα να κινηθεί και να προσκρούσει στη στάση.


Την ώρα του συμβάντος δεν βρισκόταν κανείς μέσα στο λεωφορείο, ούτε στη στάση, οπότε δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί, παρά μόνο υλικές ζημιές.



ΠΗΓΗ : trolleatzis.com

Τέθηκαν σε κυκλοφορία οι νέοι συρμοί του Μετρό και εντυπωσιάζουν [εικόνες]

neoi-stathmoi-metro2-570



Η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε μια χώρα που δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες να περηφανευτούμε και να αισθανθούμε ότι υπάρχει κάτι που λειτουργεί σωστά. Γι΄αυτό βλέποντας τους νέους συρμούς που τέθηκαν σήμερα σε κυκλοφορία μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι έχουμε ένα μεταφορικό που είναι στα καλύτερα του κόσμου.
Ο ρεπόρτερ του NewsIt Μιχάλης Λαγάνης δημοσίευσε φωτογραφίες από την πρώτη μέρα λειτουργίας των συρμών και μάθαμε και μερικά τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Οι νέοι συρμοί που είχαν τεθεί πιλοτικά σε κυκλοφορία πριν από ένα δίμηνο σε ώρες που δεν υπάρχει πολύς κόσμος στις γραμμές 2 και 3, έρχονται για να μείνουν και συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις της Αττικό Μετρό στο μέλλον. Διαθέτουν κλιματισμό, οθόνες LCD και πλέον δεν υπάρχει αυτοκόλλητο χαρτί με τις αναγραφόμενες στάσεις, το οποίο πολλοί έσκιζαν, αλλά ηλεκτρονικός πίνακας, όπου κάθε στάση είναι γίνεται πράσινη όταν είναι η επόμενη και κόκκινη όταν ο συρμός έχει περάσει από αυτήν.
neoi-stathmoi-metro1-570
neoi-stathmoi-metro-570
Φωτογραφίες: newsit.gr, Μιχάλης Λαγάνης

Οι πρώτες «έξυπνες» στάσεις στην Αττική

εξυπνες στασεις
Στις αρχές του 2015 θα κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες «έξυπνες» στάσεις στην Αττική , ενώ   τους πρώτους μήνες του 2016  περίπου 1.000 τέτοιες στάσεις θα εξυπηρετούν τους κατοίκους της πολυπληθέστερης περιοχής της χώρας.
Η σχετική έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο (INTRASOFT INTERNATIONAL – INTRAKAT) που είχε αναδειχθεί από το διαγωνισμό του ΟΑΣΑ ΑΕ για την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ της εταιρίας «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ ΑΕ) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) υπό την εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης, δόθηκε από το Eλεγκτικό Συνέδριο. Γεγονός, το οποίο σημαίνει ότι εντός Ιουνίου θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσει να «τρέχει» το εξάμηνο δοκιμαστικής λειτουργίας και το 18μηνο μέσα στο οποίο θα πρέπει το έργο να έχει παραδοθεί.
Τι σημαίνει το έργο για τους επιβάτες
Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Οι επιβάτες θα ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και τρόλεϊ σε φωτεινό πίνακα σε κάθε στάση, στο κινητό τους τηλέφωνο ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών θα οδηγήσει σε αύξηση της επιβατικής κίνησης και συνεπώς σε αύξηση των εσόδων, καθώς και στην βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.
Οφέλη έργου για τον ΟΑΣΑ και το επιβατικό κοινό
Βελτίωση του επιπέδου συντονισμού και παραγωγικότητας του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών:
-        Εποπτεία των γραμμών και παρακολούθηση της επιχειρησιακής εκμετάλλευση του δικτύου σε πραγματικό χρόνο
-        Επικαιροποίηση και ανασχεδιασμός των δρομολογίων, βέλτιστη διαχείριση του στόλου οχημάτων, βελτίωση λειτουργικής διασύνδεσης γραμμών. Μάλιστα δειγματοληπτικά το σύστημα θα καταγράφει αριθμό επιβατών σε λεωφορεία προκειμένου να ανασχεδιάζονται τα δρομολόγια.
-        Βέλτιστη διαχείριση συμβάντων στο δίκτυο και αντιμετώπιση ειδικών γεγονότων
-        Βελτιστοποίηση διαχείρισης των λειτουργικών δαπανών των οργανισμών μέσω παρακολούθησης όλων των στοιχείων λειτουργίας, όπως δρομολόγια, βλάβες κ.α.
Για το επιβατικό κοινό σημαίνει:
-Βελτίωση της  καθημερινότητας των πολιτών-επιβατών με πληρέστερη, επίκαιρη και ακριβέστερη πληροφόρηση κατά την αναμονή στις στάσεις και εντός των οχημάτων
-Διευκόλυνση στην χρήση των αστικών συγκοινωνιών, μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις και του συνολικού χρόνου των μετακινήσεων
Η ανάπτυξη ανταγωνιστικών υπηρεσιών των αστικών επιβατικών συγκοινωνιών θα επιφέρει:
-Περιορισμό στη χρήση των αυτοκινήτων – μείωση της κυκλοφοριακής κίνησης
-Μείωση της ατμοσφαιρικής, οπτικής και ακουστικής ρύπανσης
Έργο Τηλεματικής ως έργο ΣΔΙΤ
Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Το ελληνικό δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα  μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Bασικά χαρακτηριστικά έργου ΣΔΙΤ τηλεματικής
- Εξασφάλιση προκαθορισμένου χρόνου και κόστους υλοποίησης
Πληρωμή μόνο μετά την παράδοση του έργου σε λειτουργία, γεγονός που συνεπάγεται ισχυρό κίνητρο τήρησης του χρονοδιαγράμματος. Οι πληρωμές του Δημοσίου είναι προκαθορισμένες για όλη τη διάρκεια της σύμβασης και δεν επιδέχονται αναπροσαρμογής για γεγονότα όπως υπερβάσεις κόστους και αστοχίες.
- Σύνδεση αμοιβής αναδόχου και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών
Ο ανάδοχος αποπληρώνεται στη βάση λεπτομερούς μηχανισμού πληρωμών ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα του έργου και των προσφερόμενων υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του. Χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών συνεπάγεται μείωση της πληρωμής. Ισχυρά κίνητρα για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση ενός άρτιου τεχνικά έργου και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
- Ενοποίηση της ευθύνης μελέτης, κατασκευής, συντήρησης και τεχνικής διαχείρισης του έργου, στη βάση των προδιαγραφών αποτελέσματος
Πέραν της έγκαιρης και ποιοτικής υλοποίησης διασφαλίζεται και η διατήρηση του έργου σε υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας καθ’ όλη τη διάρκειά του.
Χρηματοδότηση και αποπληρωμή έργου
Το έργο της τηλεματικής ύψους 20 εκατ. ευρώ είναι το τρίτο έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας όπου συνδυάζονται κοινοτικοί πόροι με ιδιωτικά κεφάλαια. Συγκεκριμένα η χρηματοδότηση της επένδυσης θα είναι:
- 45% του κόστους της αρχικής επένδυσης του έργου θα καταβληθεί ως επιχορήγηση μέσω κοινοτικών πόρων: 5 εκατ. πόροι ΕΣΠΑ + 4 εκατ. από το JESSICA
- 55% ιδιωτική χρηματοδότηση μέσω ίδιων και δανειακών κεφαλαίων: 11 εκατ. ευρώ μέσω δανεισμού από την Εθνική Τράπεζα + ίδια συμμετοχή του αναδόχου.
Να σημειωθεί ότι βασικός στόχος των συγκεκριμένων έργων είναι η μόχλευση ιδιωτικών πόρων, όπως συμβαίνει στο έργο της τηλεματικής όπου με 9 εκατ. δημόσιους πόρους (και μάλιστα τα 4 από αυτά μέσω δανείου από το Jessica) μοχλέυονται 11 εκατ. ευρώ ιδιωτικών κεφαλαιών.
Λειτουργικές Δαπάνες
Το σύνολο των δαπανών συντήρησης, τεχνικής υποστήριξης, αναβάθμισης και λειτουργίας του συστήματος αναλαμβάνεται εξολοκλήρου από  τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης.
Αποπληρωμή
Η αποπληρωμή του έργου θα πραγματοποιείται μέσω της καταβολής περιοδικών πληρωμών διαθεσιμότητας Το ύψος των πληρωμών θα εξαρτάται από την επίδοση του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια απόδοσης. Αποτυχία επίτευξης των δεικτών απόδοσης που θα τεθούν από τον ΟΑΣΑ θα συνεπάγεται μη πληρωμή.
Η αξιοποίηση κοινοτικών πόρων σε έργο ΣΔΙΤ θα μειώσει τις πληρωμές διαθεσιμότητας και θα αυξήσει την απορρόφηση κοινοτικών πόρων σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πολίτες, ενώ θα διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος σε βάθος χρόνου.

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Νεκρός ο άντρας που έπεσε στις ράγες στον ηλεκτρικό της Ομόνοιας

Σύμφωνα με την αστυνομία πρόκειται για 69χρονο άνδρα, που στεκόταν στην αποβάθρα με κατεύθυνση τον Πειραιά και θέλησε να βάλει τέλος στη ζωή του.
Νεκρός είναι ο άντρας που έπεσε στις ράγες του τρένου, στον ηλεκτρικό σταθμό της Ομόνοιας, γύρω στις 11 το πρωί.

Σύμφωνα με την αστυνομία πρόκειται για 69χρονο άνδρα, που στεκόταν στην αποβάθρα με κατεύθυνση τον Πειραιά και θέλησε να βάλει τέλος στη ζωή του, πέφτοντας στις γραμμές την ώρα που ένα από τα τρένα έμπαινε στον σταθμό.
Πηγή: 

Τρίκαλα: Φωτίζεται το οδικό δίκτυο

Σύμβαση για την ηλεκτροφώτιση τμημάτων του οδικού δικτύου της Π.Ε Τρικάλων υπέγραψε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός. Το έργο, προϋπολογισμού 200.000€, θα βελτιώσει την ασφάλεια και θα μειώσει ταυτόχρονα την επικινδυνότητα του δρόμου.

 
«Με τις παρεμβάσεις αυτές βελτιώνουμε την ασφάλεια του οδικού δικτύου της Π.Ε. Τρικάλων όπου υπάρχει ανάγκη. Πρόκειται για υποδομές απολύτως απαραίτητες για την μείωση της επικινδυνότητας και για την αναβάθμιση των μετακινήσεων των πολιτών. Το έργο αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια των πολιτών, τον τουρισμό, την οικονομία και την κοινωνία. Με συνεργασία, σχέδιο, προγραμματισμό & συνέργεια υλοποιούμε χρήσιμα έργα για τους πολίτες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο ανέλαβε έπειτα από διαγωνισμό η εργοληπτική επιχείρηση «ΑΦΟΙ Γ. ΤΕΑ & ΣΙΑ ΕΕ», ενώ χρηματοδοτείται από Πιστώσεις ΚΑΠ Π.Ε. Τρικάλων 2013.
Τεχνικό αντικείμενο του έργου είναι:
Ο ηλεκτροφωτισμός των διασταυρώσεων των οδών στην εθνική επαρχιακή οδό Πύλης –Άρτας, των κόμβων Τρίκαλα -Μουζάκι και Τρίκαλα –Πύλη της οδού προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμάτων και όπου προκύπτει ανάγκη συμπλήρωσης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού αρμοδιότητας Π.Ε. Τρικάλων.
Εθνική οδός Τρικάλων – Άρτας – Οδός Πύλης προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων ( ΣΜΑ )και Μουζάκι ( Είσοδος Πύλης ).
Οδός Πύλης προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων ( ΣΜΑ ) – Οδός Παλαιομονάστηρος – Μουζάκι .
Εθνική οδός Τρικάλων – Άρτας – Επαρχιακή οδός ( πρωτεύουσα ) προς Στουρναρέϊκα ( έξοδος Πύλης – 4ο χιλιόμετρο ).

Το τραμ πάει και στη Θεσσαλονίκη ΣΤΑ 516 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ


Πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, εντάσσοντας το έργο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (το εξωτερικό κόστος των μεταφορών και η ορθολογική κατανομή των χρήσεων γης).
Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στη δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων του ECOTALE.
Το τραμ σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργήσει συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκατ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκατ. ευρώ).
Με το μετρό
Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης, όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.
Στα 24 χλμ. του δικτύου τραμ προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.
Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, μήκους 35 μέτρων και πλάτους 2,3, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα (μέση ταχύτητα 20-21 χλμ./ώρα). Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα). Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300, που σημαίνει ότι ετησίως αναμένεται να μετακινούνται με το τραμ 51.810.000 επιβάτες.
Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:
ΚΤΕΛ - Ελαιώνες: μήκος 10,8 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
2 ΝΣΣΘ - Ελαιώνες: μήκος 8,76 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.
Πλατεία Ευόσμου - Μίκρα: μήκος 14,3 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.
Οι γραμμές που σχεδιάστηκαν ακολουθούν τις εξής πορείες:
  • Πλατεία Ευόσμου - Αριστοτέλους - Λεωφόρος Δενδροποτάμου - ΚΤΕΛ - ΝΣΣ - Αναγεννήσεως - Πολυτεχνείου - Τσιμισκή (ΧΑΝΘ) - Λεωφόρος Στρατού - Γ' Σεπτεμβρίου - Ν. Εγνατία - Παπάφη - Μαραθώνος - Διογένους - Κλεάνθους - Γρηγορίου Λαμπράκη - Κωνσταντινουπολίτικα - Ελαιώνες.
  • ΧΑΝΘ - Μ. Ανδρόνικου - Λεωφόρος Γεωργίου - Β. Όλγας - Εθνικής Αντιστάσεως - Μίκρα.
  • ΝΣΣΘ - Μιχ. Καλού - Δραγουμάνου - Αγ. Δημητρίου - 3ης Σεπτεμβρίου - Πανεπιστήμιο.

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Το πιο γρήγορο λεωφορείο του κόσμου!

Το πιο γρήγορο λεωφορείο του κόσμου!
Δεν θυμίζει σε τίποτα τα συμβατικά λεωφορεία. Έχει δυναμική σχεδίαση, αεροδυναμική αντίστοιχη των sportcar και έχει κατασκευαστεί από προηγμένα υλικά, όπως ανθρακονήματα και fiberglass.
Ονομάζεται Superbus και πρόκειται για ένα τριαξονικό λεωφορείο, με μήκος 15 μέτρα, πλάτος 2.55 μ. και ύψος 1.65μ. Έχει βάρος 10,5 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 23 ανθρώπους, με τις πόρτες να ανοίγουν προς τα πάνω. Τροφοδοτείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 544 ίππων, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.
Το απίστευτο αυτό λεωφορείο αποτελεί δημιουργία του Wubbo Johannes Ockels, του πρώτου Ολλανδού που ταξίδεψε στο διάστημα, ως μέλος του πληρώματος του Space Shuttle Challenger.
Ο καθηγητής Αεροναυτικής και Αεροδιαστημικής, κατασκεύασε το Superbus μαζί με τους φοιτητές του. Χρειάστηκαν χρόνια δουλειάς και εξαντλητικών δοκιμών ώστε να τελειοποιηθεί, ενώ έχει λάβει και σχετική άδεια για κυκλοφορία στους δημόσιους δρόμους.
Μέχρι στιγμής, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του αρκετές εταιρείες, κυρίως από τη Μέση Ανατολή. Δυστυχώς, ο Wubbo Johannes Ockels, εμπνευστής αυτού του εντυπωσιακού οχήματος, δεν θα το δει να κυκλοφορεί κανονικά, καθώς απεβίωσε πριν λίγες μέρες.
The Superbus can drive!01:40reEmbedit

    
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος