Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Ελεύθεροι ο οδηγός και ο ελεγκτής του τρόλεϊ στο Περιστέρι



Δύο οι μέχρι τώρα μαρτυρίες επιβεβαιώνουν οτι ο 19χρονος επιτέθηκε στον ελεγκτή και σε έναν επιβάτη που προσπάθησε να τον συγκρατήσει!...

Ελεύθεροι αφέθηκαν από τον εισαγγελέα ο οδηγός και ο ελεγκτής του τρόλεϊ στο Περιστέρι που συνελήφθησαν το πρωί για το θάνατο του 19χρονου, ο οποίος τραυματίστηκε θανάσιμα το βράδυ της Τρίτης, πηδώντας από τρόλεϊ επειδή δεν είχε εισιτήριο σε έλεγχο που του έγινε.

Ο εισαγγελέας, επίσης, ζήτησε να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη στο λεωφορείο ώστε να εξακριβωθεί εάν το θύμα «πάτησε το κουδούνι κινδύνου, άνοιξε η πόρτα αλλά αυτομάτως το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε, καθώς έτσι είναι προγραμματισμένο, και πέφτοντας έχασε την ισορροπία του», να ληφθούν καταθέσεις από τους γονείς του 19χρονου, αλλά και τους αυτόπτες μάρτυρες, καθώς και να κληθούν άμεσα σε ανωμοτί (χωρίς όρκο) κατάθεση ο οδηγός και ο ελεγκτής.
Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, αρμόδια πηγή ανέφερε πως από δυο καταθέσεις μαρτύρων δεν φαίνεται να σπρώχθηκε ο νεαρός από τον ελεγκτή ή τον οδηγό: «Υπήρξε μόνο διαπληκτισμός», «δεν προκύπτει από πουθενά ότι υπήρξε πρόθεση», ανέφερε η πηγή, εκτιμώντας πως «περισσότερο κοινωνική διάσταση έχει το θέμα και λιγότερο νομική».

Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Δυστυχώς χθες 12/08/2013 στις 6.00 το πρωί είχαμε ένα νέο θλιβερό περιστατικό με άγριο ξυλοδαρμό


Δυστυχώς χθες 12/08/2013 στις 6.00 το πρωί είχαμε ένα νέο θλιβερό περιστατικό με άγριο ξυλοδαρμό συναδέλφου από την ανθούσα στην γραμμή 653.(ΠΑΝΟΡΜΟΥ- ΠΑΛΑΙΟ ΨΥΧΙΚΟ)

Ο συνάδελφος Κ.Δ. είχε την ........ατυχία (ως όφειλε βέβαια κατ'εντολην της εταιρείας) να ζητήσει να του δείξουν τα εισιτήρια οι επιβάτες οι οποίοι μπήκαν από την μπροστινή πόρτα

Κάποια τσογλάνια τα οποία ήταν πιωμενα η μαστουρωμένα δεν είχαν, παρολα αυτα επιβιβάστηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ένας εξ αυτών όμως του ζήτησε το λόγο και του είπε ποιος είσαι εσύ ρε που ζητάς εισιτήριο?

Και πριν ακόμα καταλάβει ο συνάδελφος την ερώτηση δέχτηκε ανήλεη επίθεση από οχτώ τσογλάνια σημειωτέον είχαν και δυο κοπέλες στην παρέα τους οι οποίες χτύπησαν μια επιβάτιδα κάποιας ηλικίας επειδή φώναξε και προσπάθησε να αποτρέψει τα αναδρα χτυπήματα του όχλου που δεχόταν ο συνάδελφος.

Το αποτέλεσμα είναι να έχει τραυματιστεί άσχημα ο συνάδελφος στο πρόσωπο και ειδικά στα μάτια του.

Είναι σίγουρο πλέον πια ότι μπορεί να θρηνήσουμε και συναδέλφους οι οποίοι γίνονται αποδεκτές βιαιοπραγιών και μιλάμε πλέον πια για δρομολόγια τρόμου.

Περαστικά στον συνάδελφο,.................''περαστικά'' στην οσυ και ''περαστικά'' στους συνδικαλιστές μας που η πλειοψηφία τους αδιαφορεί πλήρως για εμάς

Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Κινητοποίηση Υπουργείου για τον οδηγό ΚΤΕΛ που μίλαγε στο κινητό


Το θέμα με τον οδηγό του ΚΤΕΛ Αργολίδος ο οποίος μιλούσε στο κινητό του τηλέφωνο είχε τεράστια απήχηση και παράλληλα ανταπόκριση. Όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος ο καταγγέλλων, υπήρξε άμεση αντίδραση από το Υπουργείο το οποίο ζήτησε από το συγκεκριμένο ΚΤΕΛ τις άμεσες ενέργειές του!

Περιμένουμε τις εξελίξεις για να σας ενημερώσουμε.

Διαβάστε επίσης: Καταγγελία στον Υπουργό για οδηγό του ΚΤΕΛ Αργολίδας

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013

Στην «ΟΣΥ» μετρούν ζημιές 52 εκατ., στον ΟΑΣΘ δίνουν μέρισμα 16 εκατ.



Στην Αθήνα μετρούν ζημιές, στη Θεσσαλονίκη μοιράζουν μερίσματα. Βίους αντίθετους διάγουν τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας, με τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.

Του Φώτη Φωτεινού

Στην Αθήνα, η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες» (θυγατρική του ΟΑΣΑ) παρουσίασε, το 2012,ζημιές 52 εκατ. ευρώ, με έσοδα (χωρίς την κρατική επιδότηση) 124,5 εκατ. Στον αντίποδα, ο ΟΑΣΘ με κύκλο εργασιών 62 εκατ. ευρώ, διένειμε στους μετόχους του μέρισμα 16 εκατ.

Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης λειτουργούν κάτω από διαφορετικό μοντέλο: ο ΟΑΣΑ είναι 100% κρατικός, αντίθετα με τον ΟΑΣΘ, ο οποίος ανήκει σε 4.000 μετόχους. Κοινό σημείο η κρατική επιδότηση, ώστε τα εισιτήρια να παραμένουν σε χαμηλή τιμή. Το 2012, οι Οδικές Συγκοινωνίες έλαβαν επιχορήγηση 156 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ 96 εκατ.

Στην Αθήνα το εισιτήριο ανέρχεται στα 1,2 ευρώ για λεωφορεία – τρόλεϊ και 1,4 ευρώ το ενιαίο, ενώ στη Θεσσαλονίκη το «απλό» 0,8 ευρώ και για διαδρομές 1,5 ώρας 0,9 ευρώ.

Κουρεύτηκαν 17% οι επιδοτήσεις στον ΟΑΣΘ

Ωστόσο, μετά την έλευση της τρόικας, τόσο οι επιδοτήσεις του ΟΑΣΑ, όσο και του ΟΑΣΘ μπήκαν στο μικροσκόπιο των δανειστών. Μάλιστα, στον ΟΑΣΘ η κρατική επιδότηση θα είναι σημαντικά «κουρεμένη», το 2013, κατά 17%, ήτοι στα 79,5 εκατ.

Γενικότερα, ο ΟΑΣΘ έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών και συνεπακόλουθα, του υπουργείου Μεταφορών. Λαµβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα δηµοσιονοµική συγκυρία και τις απορρέουσες από το Μνηµόνιο δεσµεύσεις της χώρας για µείωση δαπανών, κρίθηκεεπιτακτική και σκόπιµη η επανεξέταση της οικονοµικής συµφωνίας µεταξύ ελληνικού δηµοσίου και ΟΑΣΘ.

Μάλιστα, το υπουργείο Μεταφορών συγκρότησε ομάδα εργασίας για την ετήσια κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ. Η οµάδα εργασίας θα υποβάλλει σχετικό πόρισµα στον υφυπουργό Υποδοµών Μιχάλη Παπαδόπουλο µέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Από την άλλη πλευρά, ο ΟΑΣΘ κατηγορεί, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, το υπουργείο Οικονομικών για αθέτηση της οικονομικής συμφωνίας για την ετήσια επιδότηση του οργανισμού.

Ο ΟΑΣΘ, το τελευταίο διάστημα, «απειλεί» ότι θα τραβήξει χειρόφρενο, εξαιτίας οφειλών του Δημοσίου. Συνολικά, αιτείται 80 εκατ. ευρώ (35,5 εκατ. για το 2012 και 45 εκατ. από το 2010 και 2011, έχουν δοθεί κάποια χρήματα, αλλά όχι στο σύνολό τους).

Από πού προέκυψαν οι οφειλές; Ο ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την οικονομική σύμβαση με το Δημόσιο, για την άρση κάθε διαφωνίας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει σε τριμελές Διαιτητικό Δικαστήριο. Μέχρι στιγμής, οι διαιτησίες τάχθηκαν υπέρ του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα το υπουργείο Οικονομικών να εμμείνει, ακόμα περισσότερο, στην πρόθεση περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τον οργανισμό.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, τα τελευταία έτη ο ΟΑΣΘ λαμβάνει συνεχώς αυξανόμενη αντισταθμιστική καταβολή, παρέχοντας επί της ουσίας το ίδιο συγκοινωνιακό έργο, ενώ δεν αναλαμβάνει καμία πρωτοβουλία στην κατεύθυνση μείωσης ή εξοικονόμησης των δαπανών του.

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Ανεκλήθησαν όλες οι άδειες, άνευ αποδοχών, στις «Σταθερές Συγκοινωνίες»


Ανεκλήθησαν όλες οι άδειες άνευ αποδοχών στις «Σταθερές Συγκοινωνίες» (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ). Όπως αποδείχτηκε χρήση του μέτρου είχαν κάνει 10-20 άτομα, κάποιοι από τους οποίους έλειπαν περί το 1 χρόνο.

Οι άδειες αυτές ανακλήθηκαν, με αποτέλεσμα οι εν λόγω εργαζόμενοι να «υποχρεωθούν» να γυρίσουν στα πόστα τους. Κάποιοι από αυτούς, περί τα 5-6 άτομα αποφάσισαν να παραιτηθούν από την «ΣΤΑ.ΣΥ.», ίσως επειδή είχαν βρει αλλού εργασία…

Οι 5 συμβάσεις - προίκα για όποιον αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Οι συμβάσεις που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει με το δημόσιο και τον ΟΣΕ πριν από την πώλησή της σε ιδιώτες είναι αυτές που προκαλούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την πλευρά των ιδιωτών στο πλαίσιο του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης που έχει ξεκινήσει τον προηγούμενο μήνα.
Δεν πρόκειται, φυσικά, για έκπληξη καθώς είναι η «προίκα» με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να προσελκύσει τους ενδιαφερόμενους μνηστήρες, ώστε να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία.

Από τις πρώτες καταγραφές προκύπτει ότι το ενδιαφέρον που σημειώνεται ως τώρα είναι υπολογίσιμο αφού εταιρείες από το εσωτερικό και το εξωτερικό εκδηλώνουν την πρόθεσή τους να είναι παρούσες στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Το ενδεχόμενο αυτό έχει επιβεβαιωθεί με δηλώσεις στελεχών των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) και της Cosco, που μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στους σύγχρονους δρόμους διαμετακόμισης εμπορευμάτων μεταξύ ανατολής και δύσης.

Η πληθωρική παρουσία των Ρώσων

Περισσότερο πληθωρική προς το παρόν είναι η παρουσία της RZD ο πρόεδρος της οποίας, ισχυρός παράγοντας στην οικονομική ζωή της Ρωσίας, οραματίζεται ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι μπορούν να αποτελέσουν τη μαγιά ενός σχήματος ευρωπαϊκών και ελληνικών επιχειρήσεων για τη διεκδίκηση της εταιρείας. Μάλιστα στο σχήμα αυτό ο κ. Γιακούνιν σε δηλώσεις του τόνισε ότι μπορεί να υπάρξει συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ, εταιρεία με την οποία ήδη συνεργάζεται η RZD. Ενδιαφέρον συμμετοχής στο σχήμα έχει εκδηλώσει ο Όμιλος Κοπελούζου, ενώ την πιθανότητα συμμετοχής τους στον διαγωνισμό διερευνούν και άλλες μεγάλες ελληνικές εταιρείες.

Από την αλλοδαπή ενδιαφέρον έχει καταγραφεί επίσης από την πλευρά των γαλλικών σιδηροδρόμων, (SNCF), από αμερικάνικές εταιρείες και από σχήματα από την Ιταλία αλλά και τη Ρουμανία (GFR).

Οι πέντε συμβάσεις το... ζουμί της πώλησης

Από τα ερωτήματα που έχουν κατατεθεί για περαιτέρω διευκρινίσεις προς το ΤΑΙΠΕΔ, που διεξάγει και τον διαγωνισμό, προκύπτει ότι το ενδιαφέρον της αγοράς επικεντρώνεται κυρίως γύρω από τις συμβάσεις που θα υπογράψει η εταιρεία πριν από την πώλησή της με το Δημόσιο, τον ΟΣΕ και τη Rosco (ΕΕΣΣΤΥ) και αφορούν τα εξής:

1. Πενταετή σύμβαση Υποχρέωσης Παροχής Δημόσιων Υπηρεσιών (ΥΔΥ) με το Δημόσιο, για την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής έως 50 εκατ. ευρώ. Αντί του ποσού αυτού, δηλαδή περίπου 250 εκατ. στην πενταετία, η εταιρεία θα παρέχει δημόσια υπηρεσία εξυπηρετώντας δρομολόγια τα οποία δεν είναι κερδοφόρα.

2. Σύμβαση πρόσβασης (track access) με τον ΟΣΕ, υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής. Μέσω αυτής η εταιρεία θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο.

3. Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού με τον ΟΣΕ, υπό την τρέχουσα ιδιότητά του ως κυρίου του τροχαίου υλικού.

4. Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με την ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

5. Μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων. (Πρόκειται για οικόπεδο έκτασης 38 στρεμμάτων στην Οινόη, για οικόπεδο 148 στρεμμάτων στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, έτερο οικόπεδο 147 στρεμμάτων στο σταθμό διαλογής Θεσσαλονίκης, για άλλη έκταση 151 στρεμμάτων στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης και για οικόπεδο 36 στρεμμάτων στους Λαχανόκηπους Θεσσαλονίκης.)

Ζητούν διευκρινίσεις για τα ποσά που θα πληρώσουν

Τα ενδιαφερόμενα σχήματα ζητούν διευκρινίσεις αναφορικά με τον τρόπο που θα καθοριστεί το ύψος του τιμήματος για τις συμβάσεις 2, 3, 4 και 5, δηλαδή ουσιαστικά για τα ποσά που θα κληθεί να καταβάλει ο νέος ιδιοκτήτης προκειμένου να έχει πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, να μισθώνει το τροχαίο υλικό από τον ΟΣΕ, να συντηρεί το τροχαίο υλικό στη Rosco, αλλά και να ενοικιάζει τα ακίνητα που θεωρούνται απαραίτητα για τη λειτουργία της εταιρείας.

Επιπλέον, σειρά ερωτημάτων έχουν κατατεθεί προς το ΤΑΙΠΕΔ και αναφορικά με τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιων υπηρεσιών για τις οποίες το ενδιαφέρον εντοπίζεται στο αν, πέρα από το ανώτατο πλαφόν των 50 εκατομμυρίων, θα υπάρχει και ελάχιστο ποσό αποζημίωσης, αν ο τιμολοκατάλογος των δρομολογίων, που θα υπάγονται στο εν λόγω καθεστώς, θα πρέπει να έχει την έγκριση του Δημοσίου και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει τη δυνατότητα να ακυρώνει και να τροποποιεί τα δρομολόγια αυτά.

Θέλουν ρήτρες διαθεσιμότητας για δίκτυο και συντήρηση

Τη δική του σημασία έχει το γεγονός ότι από την πλευρά των ενδιαφερομένων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο αν θα προβλέπονται ρήτρες διαθεσιμότητας του δικτύου για τον ΟΣΕ, για την τήρηση του προγράμματος ανάπτυξης του δικτύου καθώς και ρήτρες εμπρόθεσμης ανταπόκρισης της συντήρησης του τροχαίου υλικού από την ΕΕΣΣΤΥ. Να σημειωθεί πως ειδικά σε ό,τι αφορά το δίκτυο, το οποίο είναι κοινό μυστικό ότι δεν βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση, ο πρόεδρος του ΟΣΕ είχε, πριν από λίγο καιρό, γνωστοποιήσει την πρόθεση της διοίκησης να προχωρήσει στην εκχώρηση της συντήρησής του σε ιδιώτες, προκειμένου αποφευχθεί το ενδεχόμενο στο μέλλον ο ΟΣΕ να χρειαστεί να καταβάλει ρήτρες καθυστερήσεων λόγω μη εμπρόθεσμης παράδοσης του δικτύου.

Απαντήσεις στη β΄ φάση του διαγωνισμού

Σημειώνεται ότι τα ερωτήματα που έχουν τεθεί από τους ενδιαφερόμενους προς το ΤΑΙΠΕΔ θα απαντηθούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Στις 16 Σεπτεμβρίου λήγει η πρώτη φάση και οι εταιρείες που θα επιλεγούν να συνεχίσουν θα κληθούν να υπογράψουν σύμβαση εμπιστευτικότητας ώστε στη συνέχεια να αποκτήσουν το δικαίωμα πρόσβασης στο ηλεκτρονικό αρχείο δεδομένων (virtual data room), στο οποίο περιλαμβάνονται πληροφορίες για την εταιρεία.

Εγκύκλιος ασφάλειας

Να αναφέρουμε, τέλος, ότι την όχι άψογη κατάσταση του δικτύου και τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν σε πάρα πολλά σημεία του επιβεβαιώνει, επίσης, και εσωτερική εγκύκλιος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με θέμα τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας του δικτύου.

Η εγκύκλιος απευθύνεται στους μηχανοδηγούς της εταιρείας από τους οποίους ζητείται να τηρούν απαρέγκλιτα τα όρια ταχύτητας και στις περιπτώσεις που το κρίνουν απαραίτητο να μειώνουν την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας ακόμα και κάτω από τα όρια αυτά, ανεξάρτητα από το αν αυτό προκαλεί επιβάρυνση του δρομολογίου. Με την εν λόγω εγκύκλιο, την οποία προκάλεσαν τα απανωτά σοβαρότατα διεθνή σιδηροδρομικά δυστυχήματα του τελευταίου διαστήματος, οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλούνται σε απαρέγκλιτη τήρηση των κανονισμών, απειλούμενοι σε περίπτωση μη εφαρμογής τους με πειθαρχικό έλεγχο.

Να σημειώσουμε ότι με δηλώσεις του στο Euro2day.gr, την προηγούμενη εβδομάδα, ο ταμίας της ΠΟΣ κ. Θεοδωρόπουλος είχε τονίσει ότι λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν επιβαρυνθεί αισθητά χρονικά σε σχέση με παλαιότερα. Μάλιστα, ο ίδιος εξέφραζε απορία για το πώς το δίκτυο αυτό θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες εντατικής εκμετάλλευσης της γραμμής που θεωρείται ότι θα προκαλέσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας και η αύξηση του εμπορικού έργου που θα φέρει η προσδοκώμενη υπογραφή νέων συμφωνιών συνεργασίας, ξεκινώντας από την, εδώ και καιρό, κυοφορούμενη σύμβαση με την αμερικάνικη HP.
Πηγή: euro2day.gr

ΕΡΓΟΣΕ: 2+1 μεγάλα έργα για ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο δίκτυο


Aνάγκη η ολοκλήρωση του σιδηρόδρομου

Ως την τελευταία ευκαιρία για την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα χαρακτηρίζουν την τρέχουσα περίοδο στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ. Οπως αναφέρουν, τα έργα που έχει ξεκινήσει ή αναμένεται να δημοπρατήσει η εταιρεία πρέπει να ολοκληρωθούν αν η Ελλάδα θέλει να έχει ένα αξιοπρεπές σιδηροδρομικό δίκτυο και οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων τις οποίες έχει κάνει να πιάσουν κάποτε τόπο.

«Ή τα έργα θα ολοκληρωθούν ή δεν υπάρχει αύριο» λένε χαρακτηριστικά.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει δύο στοιχήματα. Το πρώτο μεγάλο έργο βρίσκεται στον ορεινό όγκο της Στερεάς Ελλάδας και το δεύτερο στη Βόρεια Πελοπόννησο, με πρότζεκτ τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα φέρουν την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα.

Τολμηρό σενάριο στη Νότια Ελλάδα
Στη Νότια Ελλάδα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η καθυστέρηση από τις υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων των συστημάτων ηλεκτροκίνησης που πρέπει να εγκατασταθούν δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στην ΕΡΓΟΣΕ σε σχέση με την ομαλή εξέλιξη των έργων. Ετσι, συνδυαστικά με την ανάγκη ολοκλήρωσης των εργασιών που έμειναν ημιτελείς μετά τη διάλυση των συμβάσεων της Μηχανικής ΑΕ στην Πελοπόννησο, εξετάζεται ένα τολμηρό σενάριο.

Ειδικότερα θα δημοπρατηθεί μια εργολαβία στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες, θα περάσει την υποδομή και την επιδομή του σιδηροδρόμου και θα εγκαταστήσει τα συστήματα σηματοδότησης. Παράλληλα, άλλη εργολαβία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα «τρέξει» τα έργα κατασκευής της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος - Αγιά, θα αναλάβει όμως να περάσει τις εγκαταστάσεις ηλεκτροκίνησης από τα προάστια της Πάτρας ως το Κιάτο.

tovima.gr

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επιτέλους νέα πνοή στα έργα μετά από 3 χρόνια ..φαγούρας


Όύριος άνεμος στο έργο

Επιταχύνει ο ανάδοχος τις κατασκευαστικές εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, πιέζοντας ταυτόχρονα για την πλήρη απελευθέρωση της περιοχής του αμαξοστασίου από τις τελευταίες εγκαταστάσεις του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, αλλά και για την έγκριση της μεταφοράς των ΤΒΜ στο σταθμό «Νέα Ελβετία».

«Επί τρία χρόνια πιέζουμε Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αττικό Μετρό, για να απομακρυνθεί ο ΣΜΑ από την περιοχή του αμαξοστασίου . Η άδεια από την Πολεοδομία για τη μεταφορά του ΣΜΑ είχε βγει στις 15 Απριλίου, στις 26 Ιουνίου εγκρίθηκε από την Αττικό Μετρό και στις 27 Ιουλίου στάλθηκε στον ανάδοχο. Έχουμε στείλει επιστολή και ζητάμε μέχρι τις 7 Αυγούστου να έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση και να έχει γίνει η μεταφορά του υποσταθμού της ΔΕΗ, για να προχωρήσουμε με τις πασσαλοπήξεις», δήλωσε στη Voria.gr ο επικεφαλής της κοινοπραξίας ΑΙΑSA για το έργο, Μιχαήλ Σίμας.

Εν τω μεταξύ, ο ανάδοχος έχει βάλει δύο πασαλάδικα να εργάζονται προκειμένου να μπορέσει να συνεχιστεί η αρχαιολογική έρευνα, παρότι τελικά, κουρεύτηκε το κόστος των εργασιών μεταφοράς του ΣΜΑ, στις 50.000 ευρώ, από 600.000 στις οποίες αρχικά είχε υπολογιστεί και, τις 350.000 ευρώ στις οποίες είχε μειωθεί. Να σημειωθεί ότι από την περιοχή του αμαξοστασίου, το 80% της έκτασης είναι ελεύθερο.

Τα αγκάθια
Τα σημεία- θέματα στα οποία ...κολλάει ακόμη το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό, έχουν περιοριστεί σε τρία: Είναι η γνωστή υπόθεση των αρχαιοτήτων στο σταθμό «Βενιζέλου», είναι ο σταθμός «Βούλγαρη» με τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και, το άλλο ζήτημα που συζητείται την τελευταία διετία, αυτό δηλαδή της μεταφοράς των ΤΒΜ ( μετροπόντικες) στο χώρο της «Νέας Ελβετίας», από το σταθμό «Ανάληψη» όπου βρίσκονται για μήνες σταθμευμένοι, ώστε να συνεχιστεί η διάνοιξη των σηράγγων από ανατολικά προς δυτικά, αυτή τη φορά. Το αίτημα έχει υποβληθεί στην Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναμένεται η έγκρισή του.

Στο φούλ οι εργασίες κατασκευής
Τα γεγονότα επιβεβαιώνουν προηγούμενο δημοσίευμα της Voria.gr, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτική 15νθημερη άδεια που είχε δοθεί στους εργαζομένους στα κατασκευαστικά, στα μέσα Ιουλίου, συνδέονταν με την οργάνωση των εργασιών στα νέα εργοτάξια που άνοιγαν.

Πράγματι, στις 22 Ιουλίου ξανάπιασαν όλοι κανονικά δουλειά, ενώ οι εργασίες είναι στο φούλ σε «Πατρίκιο», «Ανάληψη» και «Παπάφειο». Συνεχώς έρχονται και πρόσθετα μηχανήματα στο έργο, κυρίως πασαλάδικα, ενώ υπεργολαβικά τα σκυροδέματα έχουν δοθεί στην Λαρσινός Α.Ε. Επίσης, εξετάζονται οι προσφορές και άλλων εταιρειών που ενδιαφέρονται να μπούνε υπεργολαβικά στο έργο.
Σε ό,τι αφορά τους απασχολούμενος στο έργο, πλην αυτών στα σκάμματα της Αρχαιολογίας, εργάζονται συνολικά περί τα 450 άτομα, μαζί με τους μηχανικούς και το διοικητικό προσωπικό. Στα τέλη Ιουνίου, είχαν προσληφθεί με ατομικές συμβάσεις,  περί τα 45 άτομα στο κατασκευαστικό τμήμα.

Σε αυτή τη φάση, στο ανατολικό τμήμα, διαφραγματικοί τοίχοι κατασκευάζονται σε «Πατρίκιο» και «Παπάφειο», ενώ στην «Ανάληψη» συνεχίζει το jet grouting για τη στερέωση των εδαφών, παράλληλα με την κατασκευή των διαφραγματικών.

Στο δυτικό τμήμα, θα αρχίσει το επόμενο διάστημα η εκσκαφή στη Διακλάδωση Δημοκρατίας, ενώ στη «Δημοκρατίας» σιδερώνεται η πλάκα στο επίπεδο -1.  Στη Βενιζέλου, υπάρχει η γνωστή εμπλοκή για τα αρχαιολογικά ευρήματα, ενώ στην «Αγία Σοφίας»,  προετοιμάζεται η αλλαγή στη κυκλοφορία για τις 15 Αυγούστου, έτσι που οι εργασίες, από το βόρειο τμήμα της οδού, να συνεχιστούν στο νότιο. Επιπλέον, συνεχίζονται οι εργασίες στο «Συντριβάνι», με την εκσκαφή στο επίπεδο -2.

Το έργο της βασικής γραμμής, έχει περάσει εδώ και λίγους μήνες, μαζί με την ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, στην ευθύνη του ΄Ακτωρα, ο οποίος εμμένει στις οικονομικές του αξιώσεις, που συνεχώς αυξάνονται, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, o ανάδοχος, λόγω καθυστερήσεων που δεν οφείλονται σε αυτόν, προσθέτει νέες απαιτήσεις στις ήδη υπάρχουσες.

voria.gr

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Δωρεάν ίντερνετ και συνέργιες με ταξί, λεωφορεία οι «προσφορές» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Τις παροχές και υπηρεσίες που προσφέρει για την καλύτερη και πιο άνετη μετακίνηση των επιβατών, αλλά και τον προγραμματισμό της έγκαιρης έκδοσης των εισιτηρίων τους, υπενθυμίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών.

Μεταξύ άλλων οι επιβάτες που θα επιλέξουν το τρένο για τις μετακινήσεις τους, θα μπορούν μέσω του φορητού τους υπολογιστή με χρήση usb stick ή του κινητού τους τηλεφώνου να έχουν πρόσβαση στο ιντερνετ χάρη στην υπηρεσία βελτιωμένης ψηφιακής επικοινωνίας που παρέχεται σε βαγόνια με την αντίστοιχη ένδειξη.

Επίσης, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθήνας η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Free Wi-Fi Hot Spotπαρέχει δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στο ίντερνετ για 30 λεπτά.

Ακόμη όσοι έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη θα μπορούν να συνδυάσουν τη μεταφορά τους στις συνοικίες της πόλης με την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ επωφελούμενοι από τη σημαντική έκπτωση στο κόμιστρο.

Οι ταξιδιώτες με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά έχουν πρόσβαση στις προβλήτες στο ύψος της Πύλης Ε5, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους με πλοίο.

Πρόσφατα έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους η λεωφορειακή γραμμή Θεσσαλονίκη - Φιλιππούπολη και η μεταφορά με λεωφορείο των παραθεριστών από το σταθμό Ν. Πόροι στις παραλίες της Πιερίας και αντίστροφα.

Τέλος, στη διάθεση των ταξιδιωτών βρίσκεται και τηλεφωνική γραμμή 14511 όπου μπορούν πλέον όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο να κλείνουν τηλεφωνικά τα εισιτήριά τους.

ΟΑΣΑ: Δρομολόγια για το μήνα Αύγουστο γραμμών λεωφορείων και τρόλλεϋ




Υπόψη Συγκοινωνιακού Συντάκτη

Αθήνα 2-8-2013

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Δρομολόγια για το μήνα Αύγουστο γραμμών λεωφορείων και τρόλλευ

Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι μπορεί να πληροφορείται για τα δρομολόγια όλων των γραμμών λεωφορείων και τρόλλευ, για το μήνα Αύγουστο,από την ηλεκτρονική διεύθυνση του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr) και το πληροφοριακό τηλεφωνικό κέντρο 185, το οποίο λειτουργεί τις καθημερινές από 06.30 μέχρι 22.30, Σάββατο και Κυριακή από 07.30 μέχρι 22.30, ενώ δεν θα λειτουργήσει στις 15/8/2013.

Σημείωση: Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη δημοσίευση

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΟΑΣΑ

Μετρό Αθήνας: Το νέο ΕΣΠΑ θα κρίνει τα επόμενα μεγάλα έργα Μετρό


Σε αναμονή το Μετρό της πρωτεύουσας

Ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας καθώς δεν υπάρχει περίπτωση προς το παρόν να δούμε την δημοπράτηση νέων έργων Μετρό στην Αθήνα. Παρά το γεγονός πως η Αττικό Μετρό έχει πολλές μελέτες σε εξέλιξη, κανένας προς το παρόν πολιτικός προίστάμενος δεν έχει πάρει απόφαση να προωθήσει νέο έργο.

Το σημαντικότερο project είναι η νέα γραμμή 4 η οποία είναι υπό μελέτη και οι επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα. Όπως αναφέρει ΤΟ ΒΗΜΑ δεν υπάρχει ούτε ο προγραμματισμός ούτε οι πόροι για την κατασκευή της «γραμμής 4» του μετρό της Αθήνας.

Έτσι, στο πρόγραμμα των μεγάλων δημοσίων έργων της Αττικής υπάρχει η παράδοση του σταθμού «Αγία Μαρίνα» της γραμμή 3, η ολοκλήρωση των έργων κατασκευής επεκτάσεων του μετρό και του τραμ προς τον Πειραιά και η ένωση της γραμμής του τραμ με το δίκτυο του μετρό στην Αργυρούπολη.

«Αυτός είναι ο προγραμματισμός και δεν υπάρχει άλλος» σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου και υπογραμμίζουν ότι οι εξελίξεις θα εξαρτηθούν «από την πραγματικότητα και τις προτεραιότητες» του νέου κοινοτικού πλαισίου στήριξης.

Πάντως σύμφωνα με το πρόγραμμα της Αττικό Μετρό εφόσον αυτό υλοποιηθεί στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας η Αθήνα μπορεί να διαθέτει μέχρι και 83 σταθμούς εφόσον όμως υλοποιηθού τα έργα που σήμερα είναι σε φάση μελέτών.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Τα 2 «μεγάλα αδειάσματα» του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον Κωστή Χατζηδάκη


Έπειτα από 1 μήνα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο νέος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης και το επιτελείο του είχαν την πρώτη συνάντηση με τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το συγκεκριμένο ρεπορτάζ.

Του Φώτη Φωτεινού

Η συνάντηση είχε προγραμματιστεί για τις 11.00 το πρωί, αλλά άργησε μισή ώρα. Ο υπουργός μίλησε για αρκετά ζητήματα, όπως για τους αυτοκινητοδρόμους, τις αστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τις αποκρατικοποιήσεις.

Από αυτά που είπε ο υπουργός, αλλά και οι συνεργάτες του προκύπτουν 2 μεγάλα «αδειάσματα» στον προκάτοχό του, τον Κωστή Χατζηδάκη:

1) Αλλάζει το σκηνικό αισιοδοξίας και τεχνητής κινητικότητας που καλλιεργήθηκε από την κυβέρνηση, τουλάχιστον εδώ και ένα χρόνο, όσο αφορά την επανεκκίνηση των έργων στους 4 «παγωμένους» αυτοκινητοδρόμους».

Ο νέος υπουργός Υποδομών κατεβάζει τις επικοινωνιακές ταμπέλες, οι οποίες μιλούσαν για πλήρη επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων από το περασμένο… Πάσχα, καθότι δεν έδωσε κανένα χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών, εκφράζοντας απλά την αισιοδοξία του για την τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων.

2) Οι αυξήσεις 25%, ελέω μνημονίου, στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, που ήταν προγραμματισμένες να ισχύσουν από πέρσι «απλά πήραν παράταση, όχι όμως επειδή επιτεύχθηκαν οι στόχοι».

Η εικόνα που υπήρχε ήταν ότι οι αυξήσεις δεν έγιναν, επειδή αυξήθηκαν τα έσοδα από τη λαθρεπιβίβαση και μειώθηκαν αισθητά τα έξοδα των αστικών συγκοινωνιών.

Πάντως, επιδίωξη του νέου υπουργού αποτελεί η αύξηση των εσόδων των μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να μην τεθούν σε ισχύ, από τον προσεχή Οκτώβριο, οι αυξήσεις 25% των εισιτηρίων.

Άλλωστε, τυχόν αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,75 ευρώ (σήμερα είναι 1,4 ευρώ) θα σηματοδοτήσει έξαρση της λαθρεπιβίβασης και μείωση εσόδων, όπως παραδέχονται υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Μεταφορών.

Οδηγοί λεωφορείων και σταθμάρχες σε διοικητική υπηρεσία στην ΕΛ.ΑΣ



Γκρουπιέρηδες από το καζίνο της Πάρνηθας, αεροσυνοδοί, σταθμάρχες του ΟΣΕ, υπάλληλοι διοδίων καιοδηγοί αστικών λεωφορείωνπαρουσιάζονται για να αναλάβουν (διοικητική) υπηρεσία στην ΕΛ.ΑΣ. τις τελευταίες ημέρες, λόγω της «κινητικότητας» στο ελληνικό δημόσιο...

Την ίδια ώρα μελετάται η απομάκρυνση 500 πολιτικών υπαλλήλων των υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ., που υπηρετούν από τις αρχές της δεκαετίας του '80 και έχουν εξειδικευθεί στα θέματα που χειρίζεται η Αστυνομία, από τη δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος και των ναρκωτικών ή τις προμήθειες των αρχών ασφαλείας.

Αξιωματούχοι της λεωφόρου Κατεχάκη λένε ότι βρίσκονται μπροστά σε μια τραγελαφική κατάσταση. Από τη μία πλευρά βλέπουν κρίσιμες υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ., τόσο σε κεντρικές μονάδες, όσο και στην περιφέρεια να στελεχώνονται -λόγω «κινητικότητας»- από 615 δημόσιους υπαλλήλους, από τους οποίους οι περισσότεροι είναι τελείως άσχετοι με τα νέα τους καθήκοντα και δεν διαθέτουν καμιά σχετική προϋπηρεσία.

Από την άλλη, οι ίδιοι αξιωματούχοι, ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η απόφαση να τεθούν στο καθεστώς κινητικότητας ή και διαθεσιμότητας 500 από τους υπάρχοντες πολιτικούς υπαλλήλους της ΕΛ.ΑΣ. και του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

Σε υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής έχουν ενταχθεί 220 νέοι υπάλληλοι αναφέρει ανώτατο στέλεχος της Αστυνομίας.

«Βλέπουμε υπαλλήλους του καζίνο, με αρμοδιότητα μέχρι χθες τις ρουλέτες και το μπλακ τζακ, να λαμβάνουν θέσεις σε αστυνομικά τμήματα και αεροσυνοδούς να πηγαίνουν σε εκπαιδευτικά κέντρα της ΕΛΑΣ.

Ευτυχώς που έχει καταργηθεί το Τμήμα Λεσχών της Ασφάλειας Αττικής, γιατί δεν αποκλείεται κάποιοι να τη θεωρούσαν... ιδεώδη υπηρεσία για τους συγκεκριμένους "διαθέσιμους"».

Αστυνομικές Υπηρεσίες της Πελοποννήσου έχουν πλαισιωθεί, εν τω μεταξύ, από σταθμάρχες του ΟΣΕ. «Eνας από αυτούς, πάντως, έχει ήδη ζητήσει μετάταξη από τον τοπικό αστυνομικό σταθμό στον γειτονικό σταθμό του… ΟΣΕ!

Μιλάμε για σουρεαλιστικές καταστάσεις.

Η Αστυνομία αποδεικνύεται - λόγω της ιδιοτυπίας της - η υπηρεσία που εκθέτει, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τομέα, όλη αυτή την λογική της κινητικότητας στο δημόσιο…», σχολιάζει ο συγκεκριμένος αξιωματικός.

Στις αστυνομικές υπηρεσίες, όπου τοποθετούνται αυτές τις ημέρες υπάλληλοι μέσω της κινητικότητας, υπηρετούσαν - από τις αρχές της δεκαετίας του '80 στις περισσότερες περιπτώσεις - πολιτικοί υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν πλέον ειδικευθεί στο αντικείμενό τους και «σηκώνουν» όλες τις διεκπεραιωτικές υποχρεώσεις της υπηρεσίας, ώστε να μην εγκλωβίζονται οι αστυνομικοί στα γραφεία και τη χαρτούρα.

Τώρα, όπως λένε επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ., «με βάση το σκεπτικό των κυβερνητικών παραγόντων θα φύγουν αυτοί που έχουν 30χρονη εμπειρία και θα έλθουν να καλύψουν τις θέσεις τους εκείνοι που ξέρουν για αστυνομία μόνο από τα… μυθιστορήματα».

Πηγη: Το Βήμα

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Τα νέα μέτρα του υπουργείου Μεταφορών για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης

Υπό εξέταση βρίσκεται, από το υπουργείο Μεταφορών, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μίας σειράς βραχυπρόθεσμων δράσεων που αφορούν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τουσυστήματος μείωσης της εισιτηριοδιαφυγής και της βελτίωσης των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών.

Επίσης, υλοποιούνται δράσεις για την προώθηση του τουριστικού εισιτηρίου, ενώ στο άμεσο μέλλον το υπουργείο θα αλλάξει τη φιλοσοφία του για τις αστικές συγκοινωνίες, με «περισσότερη επιδότηση των συχνών χρηστών».

Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες δράσεις για τη λαθρεπιβίβαση:

-Συνεργασία με διωκτικές και δικαστικές αρχές για την πάταξη του φαινομένου των πλαστών και παραποιημένων εισιτηρίων

-Χρήση ανεξίτηλης μελάνης στα ακυρωτικά μηχανήματα.

-Βελτιστοποίηση του συστήματος των ελεγκτών.

-Υλοποίηση ειδικού προγράμματος εκπαίδευσης ελεγκτών.

-Αύξηση αριθμού ελεγκτών.

-Συμμετοχή στην υλοποίηση προγράμματος κοινωφελούς εργασίας σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ για την απασχόληση ανέργων στο έργο του ελέγχου εισιτηρίων.

-Σταδιακή επέκταση των γραμμών που ισχύει το μέτρο της επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα.

-Καμπάνια (δράσης δημοσιότητας) κατά της εισιτηριοδιαφυγής.

-Επέκταση του αριθμού αποκλειστικών λωρίδων λεωφορείων

Έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης:

α) την πώληση μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικά από τα εκδοτήρια του συστήματος αστικών συγκοινωνιών,

β) την επέκταση της δωρεάν παροχής ενός εισιτηρίου με την μορφή έκπτωσης στην περίπτωση αγοράς δεσμίδας 10 τεμαχίων για αόριστο χρονικό διάστημα

γ) την κατάργηση του ειδικού εισιτηρίου 1,60 (μειωμένο 0,80) για το τμήμα της Γραμμής Βάρκιζα - Σαρωνίδα και την αντικατάστασή του με ενιαίο εισιτήριο 90λεπτών με τιμή 1,40ευρώ (μειωμένο 0,70).

Έναρξη από την ερχόμενη Δευτέρα

-Καθαριότητας των λεωφορείων - Καθαριότητα των στάσεων

-Ενημέρωση επιβατικού κοινού των λεωφορείων για τη συχνότητα και τις ώρες των δρομολογίων κατά την περίοδο του Αυγούστου.

Η μετακίνηση με τα Μ.Μ.Μ. στην Αθήνα παραμένει περιπέτεια



Πριν από μερικές ημέρες αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τα μέσα μαζικής μεταφοράς διανύοντας μια μεγάλη απόσταση και χρησιμοποιώντας λεωφορεία, Μετρό και Προαστιακό...

Σκέφτηκα ότι ήταν μια καλή ευκαιρία για να διαπιστώσω την καθημερινή κατάσταση της μετακίνησης με τα ΜΜΜ.

Ξεκίνησα πηγαίνοντας στην στάση του λεωφορείου, χωρίς να έχω εισιτήριο.

Σκέφτηκα, δεν πειράζει θα πάρω από τον οδηγό. Το λεωφορείο ήρθε σχετικά γρήγορα ομολογουμένως αλλά η είσοδος δεν έγινε από την μπροστινή πόρτα όπως είχε εξαγγελθεί προ διμήνου.

Μπήκα από την μεσαία πόρτα και πήγα στον οδηγό για να προμηθευτώ εισιτήριο. Μαζί μου κατευθύνθηκε και άλλη μία κυρία.

Ο οδηγός στην ερώτηση μας απάντησε ενοχλημένος πως δεν διαθέτει εισιτήρια και όταν τον ρώτησα για τη σχετική εξαγγελία (πως η είσοδος θα γίνεται πλέον μόνο από την μπροστινή πόρτα και πως ο οδηγός θα διαθέτει εισιτήρια προς πώληση) απλά χαμογέλασε.

Απογοητευμένος ακολούθησα το γνωστό σύστημα και «αγόρασα» εισιτήριο από μία επιβάτη. Ο κλιματισμός λειτουργούσε πολύ καλά, ο κόσμος λίγος , το ταξίδι ευχάριστο. Πήρα ένα δεύτερο λεωφορείο και κατέβηκα στο σταθμό της γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ ή Ηλεκτρικός) . Εκεί η αναμονή για το τρένο ήταν 15 λεπτά και υπέθεσα πως ξεκίνησαν οι καλοκαιρινές άδειες..

Όταν ήρθε το τρένο μας περίμενε μία δυσάρεστη έκπληξη.

Όλοι οι συρμοί ήταν καλυμμένοι με γκράφιτι ενώ εσωτερικά παρά τους 37 βαθμούς τα παράθυρα ήταν ανοιχτά. Κάθισα σε μία από τις θέσεις και παρατήρησα προσεκτικά το συρμό. Ενώ ο κλιματισμός ήταν ανοιχτός υπήρχε το παράδοξο φαινόμενο επιβάτες να ανοίγουν τα παράθυρα «γιατί μύριζε το τρένο» μείωνοντας στο ελάχιστο την απόδοση των κλιματιστικών.

Ο συρμός ξεκίνησε και πραγματικά έμεινα έκπληκτος από την αργή, ράθυμη σχεδόν κίνηση από σταθμό σε σταθμό. Τελικά η αποστολή της γραμμής του «ηλεκτρικού» να μετατραπεί σε γρήγορο μετρό, μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Σε κάθε στάση έμπαιναν επαίτες, ενώ κάποιοι από αυτούς φανερά ήταν χρήστες ναρκωτικών, παραπατώντας μέσα στα βαγόνια. Τελικά με μεγάλη καθυστέρηση έφτασα στο σταθμό ΝΕΡΑΤΖΙΟΤΙΣΣΑ για να πάρω τον Προαστιακό.

Η κατάσταση τους σταθμού ήταν μέτρια. Ούτε βρώμικο τον έλεγες ούτε καθαρό. Κατέβηκα στην αποβάθρα και περίμενα το τρένο. Υπήρχε τηλεματική που έγραφε τις αναμονές και άδραξα την ευκαιρία να βγάλω μερικές φωτογραφίες από το σταθμό.

Το τρένο έφτασα και πραγματικά για πρώτη φορά μέσα στην ημέρα, εντυπωσιάστηκα.

Αυτή την εποχή ο Προαστιακός έχει καλύψει τα τρένα του διαφημίζοντας την ΔΕΗ και η εικόνα είναι κυριολεκτικά εντυπωσιακή. Μπήκα μέσα και η εικόνα ήταν ακόμα καλύτερη. Κλιματισμός, πλήρη ηχομόνωση, επιβάτες αναπαυτικά καθισμένοι. Πράγματι τα Siemens Desiro είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η Αθήνα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς που διαθέτει.

Εκεί πραγματικά λυπήθηκα που ενώ έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 500εκ.ευρώ για τον Προαστιακό η πόλη να στερείται τις υπηρεσίες του καθώς στην πραγματικότητα ο Προαστιακός λειτουργεί κανονικά μόνο στον άξονα Αεροδρόμιο-Κιάτο με πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Όταν έφτασα στον προορισμό μου κατέβηκα και συναντήθηκα με μία κυρία έξω από ένα ανελκυστήρα. Μου λέει «ευτυχώς αυτό λειτουργεί, έχω πρόβλημα με τα πόδια μου και δυσκολεύομαι να ανέβω 2 ορόφους με τα πόδια. Στο Κορωπί δεν λειτουργεί τίποτα!»

Πρόλαβα να τραβήξω μερικές φωτογραφίες ακόμα και ανέβηκα. Τελικά η μετακίνηση στην Αθήνα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς παραμένει μία περιπέτεια με πολλά χρώματα αλλά οι υπηρεσίες παραμένουν υποβαθμισμένες και δεν αντιπροσωπεύουν το πραγματικό πρόσωπο που θα μπορούσε να διαθέτει η πρωτεύουσα.

Θα ήθελα να αναφερθώ λίγο στους οδηγούς των μέσων που εγώ χρησιμοποίησα. Και στα δύο λεωφορεία ήταν εξυπηρετικοί, περίμεναν επιβάτες που έτρεχαν να προλάβουν να επιβιβαστούν, έδιναν πληροφορίες ενώ και στον Προαστιακό ήταν το ίδιο επαγγελματίες.

Αυτό μου δημιούργησε ικανοποίηση γιατί η εικόνα των μέσων είναι ΚΑΙ οι οδηγοί τους. Έτσι δεν είναι;

Καλή εβδομάδα σε όλους

Νίκος Καραγιάννης

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Ξεκίνησε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Αλεξανδρούπολης

Ξεκινά στις 29 Ιουλίου η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των πόλεων Αθήνας - Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η βραδινή αμαξοστοιχία 500 (μετονομάζεται σε 600) με ώρα αναχώρησης 23:55 από τον σταθμό Αθηνών θα έχει τελικό προορισμό την Αλεξανδρούπολη με ώρα άφιξης 13:37, αντί τον σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Εξάλλου, η αμαξοστοιχία 501 (μετονομάζεται σε 601) θα αναχωρεί από τον σταθμό της Αλεξανδρούπολης με ώρα αναχώρησης 15:43 αντί του σταθμού της Θεσσαλονίκης, με τελικό προορισμό τον σταθμό Αθηνών με ώρα άφιξης 05:01.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Στο Λογιστήριο του Κράτους το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, αλλά και των τιμολογίων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προβλέπει τοαναθεωρημένο μνημόνιο. Πέρα από τις οδικές μεταφορές, οι δανειστές ασκούν έντονη κριτική γύρω από τις ετήσιες επιδοτήσεις των άγονων αεροπορικών και ακτοπλοϊκών γραμμών, ζητώντας αναδιάταξη δρομολογίων και “κούρεμα” πιστώσεων.
To νομοσχέδιο “Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών” πρωτοπαρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο, αλλά δεν έχει ψηφιστεί έως σήμερα. Το νομοσχέδιο, το οποίο αναφέρεται στο άνοιγμα της αγοράς των υπεραστικών μεταφορών, επήλθαν τροποποιήσεις και σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχει συνταχθεί και βρίσκεται προς έγκριση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Δήμος Ηλιούπολης: «Οι σταθμοί του Μετρό έγιναν με πολλές παραλείψεις»

Χωρίς κυκλοφοριακές μελέτες και θέσεις parking έγιναν οι νέοι σταθμοί του Μετρό στο Ελληνικό, όπως καταγγέλλει ο δήμος Ηλιούπολης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «χαιρετίζουμε την έναρξη λειτουργίας σήμερα του νέου τμήματος της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό και των νέων σταθμών που θα εξυπηρετούν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας.

Η λειτουργία των νέων σταθμών του ΜΕΤΡΟ αποτελεί γεγονός εξαιρετικής σημασίας για την Ηλιούπολη αφού θα συμβάλλει αποφασιστικά στην καλύτερη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων, στη μείωση των εκπομπών ρύπων και συνολικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Και επισήμως το υπ. Μεταφορών ανακοίνωσε επανεξέταση της σύμβασης με ΟΑΣΘ!



Λαµβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα δηµοσιονοµική συγκυρία και τις απορρέουσες από το Μνηµόνιο και από το Μεσοπρόθεσµο Πλαίσιο ∆ηµοσιονοµικής Στρατηγικής (ΜΠ∆Σ) δεσµεύσεις της χώρας για µείωση των δηµοσίων δαπανών και το γεγονός ότι κρίνεται επιτακτική και σκόπιµη η επανεξέταση της οικονοµικής συµφωνίας µεταξύ του ελληνικού ∆ηµοσίου και του ΟΑΣΘ, το υπουργείο Μεταφορών συγκρότησε ομάδα εργασίας για την ετήσια κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ.
                                                                                                            Η οµάδα εργασίας θα υποβάλλει σχετικό πόρισµα στον υφυπουργό Υποδοµών µέχρι τις 31-10-2013, στο οποίο θα περιλαµβάνονται και προτάσεις για την επίλυση κάθε σχετικού ζητήµατος.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΑΣΘ, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, κατηγορεί το υπ. Οικονομικών γιααθέτηση της οικονομικής συμφωνίας για την ετήσια επιδότηση του οργανισμού.