Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

«Ανοίγει» η αγορά των τουριστικών λεωφορείων


«Ανοίγει» η αγορά των τουριστικών λεωφορείων
Δεσμεύσεις ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό, τι χρειαστεί προκειμένου να «ανοίξει» μέχρι την επόμενη χρονιά η αγορά των τουριστικών λεωφορείων έδωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Απεργία της ΕΑΣ με λεωφορειούχους να δουλεύουν! (ΦΩΤΟ - VIDEO)


Σας παρουσιάζουμε οκτώ σπάνια καρέ από την απεργία που κήρυξαν ξαφνικά οι οδηγοί της Επιχειρήσεως Αστικών Συγκοινωνιών το πρωί της Τετάρτης 27 Αυγούστου 1980, οπότε και παρέλυσε η Αθήνα. 

Ήδη κυκλοφορούσαν τα πρώτα Ikarus της ΕΑΣ μαζί με τα οχήματα της πρώην ΑΣΠΑ στην Αθήνα ενώ είχε αρχίσει η σταδιακή απόσυρση των ιδιωτικών λεωφορείων του κατηργηθέντος ΕΚΤΕΛ, τα οποία χρησιμοποιούνταν ως "μισθωμένα οχήματα". Σύμφωνα με τον οδηγό του τότε 5ου κλιμακίου κ. Ν. Σφακιανού, αυτή η απεργία ήταν η τελευταία προσπάθεια που έκαναν οι λεωφορειούχοι να μεταπείσουν την κυβέρνηση του Γεωργίου Ράλλη σχετικώς με την κρατικοποίηση των συγκοινωνιών. 

Σε μια ένδειξη καλή θέλησης μάλιστα, πολλοί από τους παλιούς λεωρειούχους έσπευσαν να ξαναπιάσουν το βολάν και χρησιμοποίησαν κάθε διαθέσιμο ανθρώπινο πόρο από τα κλιμάκια του ΕΚΤΕΛ. "Ακόμα και εισπράκτορες ή φύλακες που είχαν Δ' κατηγορίας δίπλωμα ή στρατιωτικό ανέβηκαν εκείνη την ημέρα στα οχήματα", θυμάται ο κ. Σφακιανός. 

Τα ρεπορτάζ των εφημερίδων εκείνης της ημέρας διαπιστώνουν απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών,παρά και τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που λειτούργησε από την πρώην ΑΣΠΑ σε Βοτανικό και Ελληνικό. Επίσης, για πρώτη φορά στα χρονικά σημειώθηκε κυκλοφοριακή συμφόρηση από το Πολεμικό Μουσείο μέχρι την Πανεπιστημίου με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί όλη η διαθέσιμη δύναμη τροχονόμων Αθηνών. 

Και κάτι που έγινε συνήθεια των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί τα επόμενα χρόνια: Με πρόσχημα την εξυπηρέτηση των επιβατών δεν τήρησαν τη σύσταση της Τροχαίας για μονές κούρσες. Μόνο που τα ταξί τότε, κόντευαν να μετατραπούν σε λεωφορεία και με ευτράπελα που έδωσαν αφορμή να τα καυτηριάσει ο Χάρρυ Κλυν στις ταινίες του.

Δείτε το βίντεο εδώ: 


Κάντε κλικ και στις φωτογραφίες εδώ: 

Στις αφετηρίες της οδού Όθωνος ένα Scania Vabis Ρεντούμη κι ένα Mercedes Βιαμάξ, χωρίς μάσκες για να ψύχεται καλύτερα το ψυγείο των λεωφορείων και να αντέξουν τα πολλά δρομολόγια...
Χρησιμοποιήθηκε απεργοσπαστικός μηχανισμός από οδηγούς της πρώην ΑΣΠΑ που "καβάλησαν" τα Ikarus.
ΠΡΟΣΟΧΗ στη λεπτομέρεια πίσω αριστερά, με το Mercedes Βιαμάξ του 2ου ΚΤΕΛ
να μπαίνει στις αφετηρίες της οδού Ακαδημίας.

Χτυποκάρδια στο καρέ! Ένα κατοστάρι Scania Vabis Ρεντούμη, πιθανώς το 2/314, μπροστά από το ανακατασκευασμένο Scania Vabis B71 με αμάξωμα Μαυρουδή που έχει περισώσει σε άλλο στιγμιότυπο, λίγο πριν από το τέλος της ζωής του,
ο αείμνηστος Δημήτρης Κουτελίδης
Αυτή είναι η χαρά του ερευνητή των συγκοινωνιών με τόσα κουκλιά συγκεντρωμένα στις παλιές αφετηρίες της Ακαδημίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, το πρώτο είναι το Scania Vabis Β71 Ταγκαλάκη που μετασκευάστηκε (αλλοιώνοντας τα όμορφα χαρακτηριστικά του αρχικού κατασκευαστή του), ακολουθεί κλασικός Ταγκαλάκης, μετά τρίτος είναι Ρεντούμης και τέταρτος άλλος ένας Ταγκαλάκης. Από τα έξι τα τέσσερα πρώτα πρέπει να είναι Scania ενώ το τελευταίο έχει γραμμές Wetter και είναι Mercedes Biamax.
Οι τότε αφετηρίες του Ψυχικού από ψηλά ενώ στρίβει (προερχόμενο από Χολαργό ή Παπάγου) ένα κατοστάρι.

Το επόμενο καρέ δείχνει καλύτερα το κατοστάρι.
Καρέ από την λεωφόρο βασιλίσσης Σοφίας στο οποίο φαίνεται λεωφορείο κατασκευής Ταγκαλάκη,
κατά πάσα πιθανότητα Volvo.

Στο ύψος της Μουρούζη κατοστάρια, Ikarus και χαμός από αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί η χειμερινή στολή του τροχονόμου ενώ υποτίθεται πως είναι τραβηγμένο στα τέλη Αυγούστου 1980.

Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Ένα βαγόνι γεμάτο νεκρούς στο μετρό της Αθήνας

Όσο η ζωή δυσκολεύει, οι ζωντανοί λιγοστεύουν. 
Μια μαρτυρία από το μετρό της Αθήνας...Άνοιξα τα μάτια λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Αυτό συμβαίνει τις μέρες του άγχους. Πρώτη σκέψη της ημέρας ‘δεν έχω πληρώσει τη δεη’. Γαμώ τη δεή, η επόμενη σκέψη. Το αντίδοτο του άγχους κοιμάται δίπλα μου. Ευτυχώς. Μέχρι να φτάσω στο μετρό η δεη έχει γίνει μια δουλειά που θα ταχτοποιήσω αύριο.

Μπαίνω στο μετρό. Αλλάζω γραμμή στο Σύνταγμα και μπαίνω στο βαγόνι που με οδηγεί στον τελικό προορισμό. Μόλις που πρόλαβα να βρω τη γωνιά μου και να βγάλω το βιβλίο, μια σπαρακτική φωνή από δίπλα επαναλαμβάνει ‘Δε μπορώ να πάρω ανάσα’, ΄Χάνομαι’. Είναι μια γυναίκα γύρω στα 40 με τα ρούχα της δουλειάς. Έχει ιδρώσει, το βλέμμα της φανερώνει απελπισία, δε μπορεί να πάρει ανάσα. Παθαίνει έμφραγμα, κρίση πανικού, τι συμβαίνει; Οι διπλανοί της δεν την κοιτάνε καν. Την πλησιάζω. Δεν κουνιέται κανείς.

Μόνο εγώ την ακούω ρε; Τι γίνεται;

Στη διαδρομή μέχρι την επόμενη στάση, φωνάζει σπαρακτικά πως δεν έχει ανάσα. Κουνάει τα χέρια της για να κάνει αέρα στο πρόσωπο της. Σηκώνεται όρθια, το σώμα της έχει μια κλίση προς τα πάνω σαν να προσπαθεί να βγει πάνω από όλους μας, για να αναπνεύσει.

Δε νιώθετε ρε σείς την απελπισία της;

Η οδηγός του μετρό έρχεται στο βαγόνι μας και με πολύ αυστηρό ύφος της λέει ‘ Σας παρακαλώ κυρία μου, περάστε έξω’. Δε μπορώ να καταλάβω τι γίνεται, γιατί της μιλάει έτσι, τι έκανε λάθος; Τη βοηθάω να βγει έξω. Την ώρα που βγαίνει φωνάζει ‘Είχε σταματήσει για χρόνια. Με έχει πιάσει κρίση πανικού. Χάνομαι’. Ζητάει απελπισμένα ένα μπουκάλι νερό. Το ξέρω ότι δεν έχω στην τσάντα, αλλά κοιτάω. Δε ξέρω τι να κάνω. Ένα μπουκάλι νερό ρε σεις. Ο χρόνος έχει παγώσει στην αποβάθρα. Στην απόλυτη ησυχία μια γυναίκα φωνάζει την απελπισία της. Δε μπορεί να αναπνεύσει. Την ακούτε;

Γιατί κοιτάτε όλοι έτσι; Τι έχετε πάθει ρε; Τι σας συμβαίνει;

Ένας ζωντανός ανάμεσα τους της ρίχνει ένα μπουκάλι νερό στα μαλλιά, μια άλλη ζωντανή της δίνει οδηγίες για βαθιές ανάσες. Συνέρχεται. Ηρεμεί. Η ανάσα της κοπάζει, αλλάζει το βλέμμα της. Ζητάει συγνώμη.

Σας ζητάει συγνώμη ρε.

Πλησιάζει το βαγόνι, κάνει να ξαναμπεί. Δυο γυναίκες γύρω στα 60 δεν την αφήνουν. Απαγορεύεται να μπεις της λένε. Η κοπέλα που την είχε βοηθήσει νωρίτερα κι εγώ από λίγο πιο πίσω τους απαντάμε. Τι σημαίνει απαγορεύεται; Οι πόρτες κλείνουν, η γυναίκα μένει απέξω, το μετρό φεύγει.

Τι συμβαίνει; Υπάρχει κάποιος άνθρωπος εδώ μέσα ή έχετε πεθάνει όλοι ρε σεις;

Κλαίω. Δεν είναι μόνο η απελπισία της και τα σπαρακτικά της λόγια που με έχουν λυγίσει. Είναι που δεν υπάρχουν ζωντανοί. Τι έχουν πάθει; Δε μπορώ να συγκρατήσω με τίποτα τα δάκρυα μου. Τα σκουπίζω. Ό άντρας δίπλα μου με κοιτάει.

Τι με κοιτάς ρε; Κι αυτό σου φαίνεται περίεργο; Νιώθεις ρε;

Κι άλλος ένας ζωντανός, γύρω στα 60, κλαίει κι αυτός. Δεν προλαβαίνω να τα μαζέψω και πέφτουν κι άλλα. Κλαίμε εμείς για σας, τρέχουμε εμείς για σας. Για σας, τα ζόμπι με τις ωτοασπίδες που αγχώνεστε να φτάσετε στη δουλειά σας. Που κοιτάνε παγωμένοι, που μπροστά στην απελπισία του άλλου μάθατε μόνο να παγώνετε. Δε σκεφτήκατε σε καμία στιγμή άραγε πως θα μπορούσατε να είστε εσείς στη θέση της; Δε ξέρω πως τα καταφέρνετε.

Βγαίνω από το μετρό. Θέλω να μιλήσω σε έναν ζωντανό. Τα λέω. Κλαίω. Πρώτα μια περιγραφή, μετά η στεναχώρια και τα δε θέλω να ζω εδώ, κωλοέλληνες.

Εδώ, η ζωή δυσκολεύει. Νομίζεις πως θα την αντέξεις, από τη μία σκέφτεσαι πως εσύ πρέπει να συνεχίσεις να είσαι αυτός που θα βοηθήσεις τη γυναίκα που χάνεται και από την άλλη δεν αντέχεις άλλο να τους κοιτάς όλους αυτούς τους παγωμένους. Τους αδιάφορα παγωμένους.

Καθώς έμπαινα στο γραφείο, με έπιασα να φωνάζω σιωπηλά αυτά που δεν είπα στην 60άρα με το απαγορεύεται. Πόσα ‘εσείς μας φέρατε ως εδώ’ να επανέλαβα άραγε.

Την ξέρω την κρίση πανικού. Είναι μια σκέτη φρίκη. Ωμή απελπισία που σου κόβει την ανάσα. Αυτό που σε πεθαίνει όμως δεν είναι αυτό. Θάνατος είναι αυτά τα εκατοντάδες όρθια και καθιστά ζόμπι που παρακολουθούσαν. Τα σώματα τους έχουν παγώσει από το θάνατο.

Η μόνη με ζεστό ακόμα χνώτο φώναζε ‘χάνομαι’ και 4-5 ζωντανοί της κρατούσαν το χέρι.

Αυτοί, οι μόνοι ζεστοί.

Τα οδικά έργα θα δημιουργήσουν 60.000 θέσεις εργασίας - απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τις προτεραιότητες από το νέο του πόστο, που περιλαμβάνουν επίσης την επιτάχυνση της απορρόφησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ, τις ιδιωτικοποιήσεις με προεξάρχουσα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον νέο αναπτυξιακό νόμο, την κατάρτιση εθνικής εξαγωγικής στρατηγικής, αλλά και το «άνοιγμα» των υπεραστικών οδικών μεταφορών

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου



Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου σε τμήματα της Λ.Ποσειδωνος, Λ.Συγγρού και Πειραιώς λόγω εργασιών συντήρησης ασφαλτοτάπητα. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν θα ισχύουν τις Παρασκευές και τα Σάββατα.
Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθεί προσωρινή, τμηματική και ανά μία λωρίδα διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στους εξής δρόμους:

Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη


Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη

Οι καθυστερήσεις του έργου στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η επιτάχυνση των εργασιών κατασκευής του βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

To 2015 η πλήρης απελευθέρωση των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα


Κανονικά η απελευθέρωση της αγοράς είχε προγραμματιστεί για το 2019
4 χρόνια νωρίτερα θα έρθει η απελευθέρωση των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών, κοινώς των ΚΤΕΛ,όπως ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε σχετικά στη σημερινή συνέντευξη τύπου

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Στις ράγες οι... Βερσαλλίες



Το περίφημο αστικό τρένο RER, που καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες Παριζιάνους, ανακαινίστηκε πρόσφατα έτσι ώστε οι συρμοί του να μοιάζουν με αίθουσες από το Παλάτι των Βερσαλλιών.

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Απόσπασμα της ομιλία του Κ. Χατζηδάκη στη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, για τις Αστικές Συγκοινωνίες


Πολύ μεγάλη σημασία έχει για μας και το ζήτημα της ομαλής λειτουργίας τωναστικών συγκοινωνιών.

Για το σκοπό αυτό θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του Οργανογράμματος τόσο στην ΟΣΥ ΑΕ όσο και στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα μέσα σταθερής τροχιάς, για να είναι πιο λειτουργική η νέα δομή.

Τέσσερις «μνηστήρες» για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης


Το ενδιαφέρον τεσσάρων υποψηφίων έχει συγκεντρώσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 εκτιμάται ότι... θα προχωρήσει η εγκατάσταση αναδόχου.

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Έρχονται 70 σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στο κέντρο της Αθήνας




Ο Δήμος Αθηναίων δημοσίευσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα

«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει σε μερικούς μήνες το σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα. Ο Δήμος Αθηναίων, που έχει εδώ και καιρό στα σκαριά το σχέδιο, απηύθυνε χθες πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση και λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.

Με τη συνδρομή της ΕΕ η αποκρατικοποίηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο


Μεγάλα τεχνικά και νομικά προβλήματα στον όμιλο ΟΣΕ, σφοδρή αντίδραση από τους εργαζόμενους

Η δύσκολη υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η εξυγίανση του ΟΣΕ ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα ταξί χωρίς ταξίμετρο..!


Τριάντα νέες άδειες ταξί, 21 επταθέσια και 9 εννιαθέσια για ΑΜΕΑ χωρίς ταξίμετρο, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης το επόμενο διάστημα.

Ήδη η προκήρυξη ετοιμάζεται και θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες. Γύρω στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να καθοριστούν και οι νέες άδειες για τα συμβατικά ταξί από την Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης οι οποίες δεν θα ξεπερνούν τις 100.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ



Τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία...
απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ, της περιόδου 2004-2007, για αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.

Χωρίς ακυρωτικά τα αστικά λεωφορεία στη Μυτιλήνη;


Χωρίς ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων λειτουργούν τα αστικά ΚΤΕΛ της Μυτιλήνης παρότι ο νόμος είναι σαφής και ορίζει...την υποχρέωση εγκατάστασης τέτοιων μηχανημάτων. Την ανυπαρξία των μηχανημάτων αυτών στα αστικά λεωφορεία της Μυτιλήνης κατήγγειλε ακροατής της ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του σταθμού. Σύμφωνα μάλιστα με τη μαρτυρία του όταν ρώτησε σχετικά τον οδηγό του λεωφορείου ο τελευταίος του υπέδειξε να πάρει άλλο μέσο μεταφοράς αν έχει κάποιο πρόβλημα.

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.                        Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.

Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.




Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

«Γκάζια» από την τρόικα στο Υποδομών " Εξαιρούνται οι συγκοινωνίες"


«Γκάζια» από την τρόικα στο ΥποδομώνΠίεση για επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των λιμανιών και των περιφερειακών αεροδρομίων άσκησε την Τετάρτη το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να σταλεί ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας της κυβέρνησης στις διεθνείς αγορές, που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Του Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
• Έχουμε σημαντική μείωση στα δρομολόγια ενώ και η συχνότητα τους αραιώνει. Η καθαριότητα των λεωφορείων επίσης αραιώνει και φτάνει μέχρι και το 20ήμερο για να καθαριστούν. Δικαιολογημένα το επιβατικό κοινό διαμαρτύρεται και τις περισσότερες φορές αποδέκτες και εξιλαστήρια θύματα είναι οι ίδιοι οι οδηγοί.
• Έχουμε ανεπάρκειες στη συντήρηση των οχημάτων και η λειτουργίας αυτή επιδεινώνεται από την έλλειψη ανταλλακτικών. Η έλλειψη μάλιστα ανταλλακτικών, αντιμετωπίζεται τελείως ανορθολογικά με αφαίρεση εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται, όμως αυτό δημιουργεί ούτως ή άλλως πρόβλημα στη διαθεσιμότητα του στόλου.
• Λόγω έλλειψης του αναγκαίου freo για τον κλιματισμό των οχημάτων, την περίοδο αυτή που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι επιβάτες θα υποφέρουν και από αυτό το λόγο. Εκτιμάται ότι σχεδόν τα μισά οχήματα δεν θα έχουν κλιματισμό.
Επιβάρυνση του επιβατικού κοινού με το χαράτσι που επιβλήθηκε την τελευταία περίοδο και που φτάνει το απαράδεκτο ύψος του 35%.
ΑΙΤΙΕΣ
• Μια βασική αιτία είναι η ανεπαρκής χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών που εκδηλώνεται και αντανακλά σε μια σειρά άλλες λειτουργίες. Αναφέρεται από τα σωματεία των εργαζομένων σε αυτές πως η μείωση κυμαίνεται περίπου το 50% την τελευταία τριετία.
• Το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό επίσης, συνεχώς μειώνεται, τόσο οι οδηγοί, όσο και οι τεχνικοί. Οι οδηγοί στην περίοδο από αρχές του 2010 ως το 2012 δηλαδή σε μία διετία έχουν μειωθεί από 5500 σε 4000 δηλαδή μείωση κατά 1500 οδηγούς. Την εξέλιξη αυτή επηρέασε κυρίως η επίσπευση συνταξιοδότησης λόγω εφεδρείας.
• Ο στόλος των λεωφορείων έχει πέσει δραματικά και ανέρχεται σε 1100 λεωφορεία σε σχέση με τα αναγκαία περίπου 1700 λεωφορεία.
• Η εμφανιζόμενη ελλειμματική κατάσταση δεν συνιστά αιτία διότι δεν είναι πραγματική. Με βάση τα στοιχεία που έχουν παρουσιάσει τα σωματεία στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου, οι οφειλές όχι μόνο της ΕΘΕΛ αλλά του ομίλου(ΟΑΣΑ) περίπου 3,3 δις €., δεν υπερβαίνουν τις υποχρεώσεις του κράτους(οφειλές υπουργείων) προς τον όμιλο. Να επισημάνουμε εδώ πως γενικά για τις ΔΕΚΟ αλλά και ειδικά για αυτές των μεταφορών η ελλειμματική κατάσταση τους σχετίζεται καθοριστικά από τον δανεισμό τους και τη μη απαραίτητη χρηματοδότηση τους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ απόσπασμα από την τελευταία έκθεση των ορκωτών λογιστών που έλεγξαν τον ΟΑΣΑ και ρητά αναφέρουν ότι:
"η επί χρόνια εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική στον όμιλο έχει σημαντικές συνέπειες στην εμφάνιση της πραγματικής του εικόνας, τόσο στο σύνολό του, όσο και σε κάθε μία από τις εταιρείες του(ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και πως η απαίτηση του Ομίλου ΟΑΣΑ από το ελληνικό Δημόσιο μετατρέπεται ουσιαστικά σε υποχρέωση προς τους δανειστές του''.
Συμπεράσματα και δράσεις
Όπως περιγράψαμε, αλλά όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι(οδηγοί-χειριστές των οχημάτων) η κατάσταση στην ΕΘΕΛ εξελίσσεται σε τριτοκοσμική, όμως σε αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοι αλλά οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις τους. Αυτές δημιούργησαν διαχρονικά τα βασικά προβλήματα τους (οικονομικά και λειτουργικά), αυτοί τελικά ευθύνονται για τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους, στο επιβατικό κοινό και την κοινωνία. Γι αυτό βασική προϋπόθεση για να αντιστραφεί η κατάσταση είναι η πολιτική λύση με μια κυβέρνηση της αριστεράς που θα αντιπαλεύει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στις μεταφορές και παραπέρα τις ίδιες τις καπιταλιστικές σχέσεις που οδηγούν στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει η αποκάλυψη ότι τα οικονομικά προβλήματα ή τα εμφανιζόμενα ελλείμματα είναι λογιστικά και όχι πραγματικά.
Ότι η λύση για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να έρθει με την απαξίωση τους όπως ασφαλώς και του κάθε δημόσιου φορέα, αλλά με την ανάπτυξή τους μέσα από ένα δημοκρατικό προγραμματισμό και με τον κοινωφελή προσανατολισμός τους.
Η ισχύουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να αλλάξει ριζικά και να οδηγηθούμε σε λύσεις ώστε οι συγκοινωνίες να προσφέρονται φτηνές και σε καλή ποιότητα για όλο το επιβατικό κοινό ενώ για τα φτωχά κοινωνικά στρώματα δωρεάν. Βεβαίως δεν είναι δυνατό να εξαντληθεί η παρουσίαση των στόχων και προτάσεων μας στα πλαίσια ενός σύντομου άρθρου, όμως η κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή. Η λύση είναι σύνθετη γιατί στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών υπεισέρχονται επιχειρησιακά προβλήματα των αντίστοιχων φορέων, προβλήματα κλαδικής πολιτικής, προβλήματα πολεοδομικά και βεβαίως κοινωνικοοικονομικά. Η λύση που προτείνουμε μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα μεσοπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα όμως απαιτεί άλλη προσέγγιση. Δεν είναι δηλαδή δυνατή λύση που να υπηρετεί την κοινωνία και να βασίζεται στο νεοφιλελεύθερο δόγμα και παραπέρα στη σημερινή ακραία μνημονιακή μορφή του.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ


Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;