
Ανάμεσα στις 21 πρωτοβουλίες συνολικού κόστους περίπου 5,5 δις ευρώ οι οποίες αφορούν το υπόλοιπο του 2022 αλλά και το 2023 είναι και η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις συγκοινωνίες, τον καφέ, τα μη αλκοολούχα ποτά κ.ά. ως και τον Ιούνιο του 2023.
Τον παλαιότερο στόλο λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι στα 12,8 έτη.
Αναφορικά με τα λεωφορεία με ηλικία άνω των 19 χρόνων, τα ελληνικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα της ΕΕ, ενώ σύμφωνα με την ACEA μόλις έξι χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
Συγκεκριμένα, η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ θα λάβει 6,02 εκατ. ευρώ, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 6,56 εκατ. ευρώ και η Ολυμπία Οδός 17,8 εκατ. ευρώ.
Με μάσκες στα ΜΜΜ ή χωρίς; Η αναστολή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μασκών προστασίας στους εσωτερικούς χώρους που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουνίου, θα έχει και εξαιρέσεις οι οποίες θα διευκρινιστούν προσεχώς, σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του Υπουργού Υγείας κ. Πλεύρη. Μία προφανής εξαίρεση μάλλον θα είναι τα νοσοκομεία και τα ιατρεία, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή όχι. Δεδομένου όμως του ότι ο συνωστισμός θεωρείται δεδομένος το καλοκαίρι λόγω και των θερινών προγραμμάτων δρομολογίων, όλα δείχνουν πως οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές.
Νέοι συρμοί για τον Προαστιακό: Η αγορά 10 νέων συρμών για προαστιακά δρομολόγια καθώς και η αναβάθμιση όλων των τρένων που κυκλοφορούν ήδη προβλέπεται στη νέα σύμβαση που υπεγράφη χτες μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, αναμένονται και επενδύσεις από την εταιρεία σε νέα συστήματα πληροφόρησης επιβατών. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά στην ενίσχυση του τροχαίου υλικού για τα προαστιακά δρομολόγια. Πλέον αναμένουμε να δούμε και ποιο θα είναι το νέο πρόγραμμα δρομολογίων, καθώς και πότε αυτό θα εφαρμοστεί.
Ποινικές ρήτρες για leasing λεωφορείων: Στην ενεργοποίηση ποινικών ρητρών προχώρησε το Δ.Σ. της ΟΣΥ προς τις τρεις εταιρείες του leasing, καθώς, όπως αποδείχθηκε οι εταιρείες τελικά δεν διέθεσαν επαρκή αριθμό λεωφορείων για κυκλοφορία, σύμφωνα με τα προσυμφωνημένα. Έτσι, επιβλήθηκε συνολικό “πρόστιμο” ύψους 454.819,18 ευρώ με ΦΠΑ που αφορά τις 9 πρώτες συμβατικές περιόδους. Όσον αφορά τις πληρωμές τώρα, 2.428.376,81 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν οι τρεις εταιρείες για την έβδομη, όγδοη και ένατη συμβατική Περίοδο Παρακολούθησης, 1.930.501,39 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν συνολικά για την δέκατη και εντέκατη Συμβατική περίοδο.
-Ποια τύχη μπορεί να έχουν οι Ισπανοί της Irizar, οι Βέλγοι της Van Hool και οι Ιταλοί της IVECO όταν έχουν απέναντι τους Κινέζους των BYD και YTONG αλλά και την Industria Italiana Autobus με τους Τούρκους μετόχους της Karsan; Γιατί τελικά απείχαν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η πολωνική Solaris, η Volvo και η Mercedes; Ο μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών, ύψους 383,5 εκατ. ευρώ, για τα 750 νέα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ προχωράει χωρίς τα βαριά ονόματα. Κυρίως γιατί οι μεγάλοι θεώρησαν πως δεν είχαν καμιά ελπίδα απέναντι στους Κινέζους σε επίπεδο οικονομικών προσφορών. Και δεν περισσεύουν οι μικροεπεξεργαστές όπως γνωρίζουν και οι Έλληνες αγοραστές οχημάτων που περιμένουν επί μήνες. Η μάχη θα δοθεί σε επίπεδο τιμών και οι ισχυροί δεν ήθελαν να τη δώσουν. Εκτός από κάποιους που έχουν πλεονεκτήματα όπως οι Ιταλοί της Industria Italiana Autobus, τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της οποί
Παρόντες στην υπογραφή της συμφωνίας ήταν επίσης η Πρέσβυς της Ιταλίας κυρία Patrizia Falcinelli και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής Dario Lo Bosco, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για της Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Γεν. Γραμματέας Μεταφορών κ. Ιωάννης Ξιφαράς.
Τη δέσμευσή του ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023 και ο Έλληνας πρωθυπουργός «δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες αλλά το Project ολοκληρωμένο», ανέλαβε εκ νέου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του προσυνεδρίου της ΝΔ που γίνεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη.
Τα έργα τοπικού και υπερτοπικού χαρακτήρα, με κυρίαρχη την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, η χρηματοδότηση και οι ανάγκες των επτά δήμων της Δυτικής Αθήνας συζητήθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, με τους δημάρχους της περιοχής. Σχετικά με την επέκταση του μετρό προς τη Δυτική Αθήνα, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως η επέκταση προς το Ίλιον θα είναι έτοιμη να δημοπρατηθεί ενδεχομένως και πριν το τέλος του 2022.«Έχουμε δρομολογήσει μια σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις, ίσως η πιο μεγάλη σε έκταση αφορά την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον. Και εκτιμώ ότι η γραμμή θα είναι έτοιμη να δημοπρατηθεί ενδεχομένως και πριν το τέλος του ’22 .Χαίρομαι, διότι βλέπω μια σειρά από εντάξεις σημαντικών έργων στο «Πρόγραμμα Τρίτσης» και καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και άλλα έργα τα οποία είναι έτοιμα προς ένταξη», ανέφερε ο πρωθυπουργός. Η επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον Η επέκταση της γραμμής 2 αφορά περίπου 4 χιλιόμετρα γραμμής και 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.Ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμή 2 στο Ίλιον είναι 5 έτη, με αρχικό κόστος 350 εκατ. ευρώ.