Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Σουηδία: Δωρεάν αστικές μετακινήσεις στους λαθρομετανάστες για να... ενταχθούν στην κοινωνία


Να εντάξει τους λαθρομετανάστες όσο το δυνατό γρηγορότερα και πιο ομαλά, μέσα από ένα σχέδιο δωρεάν μεταφοράς τους, επιχειρεί η κυβέρνηση της Σουηδίας. Στόχος να ενσωματωθούν το δυνατό συντομότερα και να καταπολεμηθεί η διχόνοια αλλά και η απομόνωση.Οι τοπικές αρχές της επαρχίας Kalmar αποφάσισαν να χορηγήσουν πάσο για δωρεάν μεταφορά των λαθρομεταναστών με λεωφορεία μέσα στην πόλη και στα περίχωρα, ώστε να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία και να ενσωματωθούν σε αυτή!Όπως αναφέρει δημοσίευμα της σουηδικής εφημερίδας, «The Local», το τοπικό συμβούλιο της επαρχίας Kalmar, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, πήρε αυτή την απόφαση, ώστε οι λαθρομετανάστες που φιλοξενούνται σε μια αγροτική απομακρυσμένη περιοχή, 28 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, να έχουν την δυνατότητα να ταξιδέψουν δωρεάν έξω από την κοινότητά τους και να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία.

Ο Lars Borgemo, διευθυντής του γραφείου μετανάστευσης στην μικρή σουηδική πόλη Högsby, δήλωσε ότι το πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς των λαθρομεταναστών με λεωφορεία στην επαρχία Kalmar, είναι στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος της κυβέρνησης, με στόχο να δοθεί ένα τέλος στην απομόνωση των μεταναστών, που συνήθως διαμένουν σε κέντρα φιλοξενίας και περιμένουν να τους δοθεί άσυλο.

Η Σουηδία είναι η χώρα της Ευρώπης που δέχεται τον μεγαλύτερο αριθμό λαθρομεταναστών κάθε χρόνο σε σχέση με τον πληθυσμό της. Με πληθυσμό κάτω από δέκα εκατομμύρια κατοίκους μόνο για το 2015 υπολογίζεται ότι η Σουηδία θα δεχθεί 74.000 λαθρομετανάστες.

Περιβαλλοντική αναβάθμιση στις Σήραγγες Κακιάς Σκάλας της Ολυμπίας Οδού


Βράδυ στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Πάτρα. Μικτό συνεργείο Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων πραγματοποιεί μετρήσεις έντασης φωτισμού των σηράγγων. Οι εργασίες πραγματοποιούνται για να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του φωτισμού για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών και την εξοικονόμηση ενέργειας, που είναι και ευρωπαϊκός στόχος.

Ο «Ευπάλινος», τα «Γεράνεια» και η «Αίθρα» αναβαθμίζονται...

Στόχος: Κάθε σήραγγα χωρίζεται σε ζώνες με διαφορετική ένταση φωτισμού. Στην είσοδο της σήραγγας ο φωτισμός είναι εντονότερος και σταδιακά μειώνεται.

Με τη βοήθεια αισθητήρων, που είναι τοποθετημένοι στην αρχή κάθε σήραγγας, επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση του εσωτερικού φωτισμού με τον εκάστοτε εξωτερικό, έτσι ώστε να προσαρμόζεται σταδιακά η όραση του οδηγού.




Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Εκπέμπουν «SOS» οι ταξιτζήδες με μείωση εσόδων 70%!


Είδος πολυτελείας για τους Έλληνες το ταξί, δεν το χρησιμοποιούν πλέον για διαδρομές άνω των 5 ευρώ - Σανίδα σωτηρίας οι τουρίστες, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει ο δύσκολος χειμώνας Τα capital controls, η αύξηση των τιμών, η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα έχουν μετατρέψει τις μετακινήσεις των πολιτών με ταξί σε είδος πολυτελείας.

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Πώς έκλεισε η ΒΙΑΜΑΞ που έκανε εξαγωγές λεωφορείων



Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Ελλάδας.

Ποια είναι όμως η πραγματική για την αναστολή των παραγωγικών δραστηριοτήτων της, συμπαρασύροντας εκατοντάδες μικρότερους αμαξοποιούς, βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην παραγωγική εφοδιαστική αλυσίδα λεωφορείων και λοιπών οχημάτων;

Η αρχή του κακού ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 όταν η πατρίδα απαλλάχθηκε από ένα καθεστώς αλλά υποτάχθηκε στην πελατειακή φρενίτιδα που οδήγησε στα γνωστά δεδομένα μετά τις 18 Οκτωβρίου 1981, όταν το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε την εξουσία.

Η ΒΙΑΜΑΞ κατάφερε να αναδειχθεί εκείνη την εποχή σε βασίλισσα βιομηχανία της ελληνικής αμαξοποιΐας, από το 1958 εξαιτίας της ευελιξίας, της παραγωγικής αρτιότητας, συνέπειας και ποιότητας που είχαν τα οχήματα με την υπογραφή της, αλλά και της φιλο-εργατικής αντιλήψεως που διέκρινε ανέκαθεν την οικογένεια Φωστηρόπουλου.

Η ΒΙΑΜΑΞ όντως διέκοψε κάθε παραγωγική δραστηριότητα το 1984 αφού την είχαν αρχίσει να τη διαλύουν από το 1976 τα σωματεία, είχε γίνει η προμήθεια των ουγγρικής κατασκευής ρυπογόνων Ikarus και η τότε σοσιαλιστική κυβέρνηση δεν δεχόταν ούτε να συζητήσει με τον «καπιταλιστή» Φωστηρόπουλο ενώ είχε απορρίψει ως «ακατάλληλα» τα F580 Sπου προτείνονταν για την ΕΑΣ.



Η εποχή των «πρασινοφρουρών»

Αντιθέτως μάλιστα, κάποιοι «πρασινοφρουροί» εισηγούνταν με πάθος στον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας κ. Γιάννη Ποττάκη, τον αποκλεισμό του «δεξιομάγαζου» από κάθε προμήθεια του Δημοσίου.

Η μαρτυρία παλιού στελέχους της ΒΙΑΜΑΞ που αποκαλύπτει τον πόλεμο νεύρων που άσκησαν συνδικαλιστές της εταιρείας απέναντι στον αμαξοποιό Ιωάννη Μανταδάκη όταν εκείνος δεν δέχθηκε να συνυπογράψει το μανιφέστο συνδιοίκησης της επιχειρήσεις που προωθούσε συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων, είναι χαρακτηριστική.

Η είδηση για την επικείμενη διακοπή κάθε παραγωγικής δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την τουρκική Otomarsan που έφτιαχνε στην Τουρκία τα Ο302 με προσωπικό που ερχόταν στη ΒΙΑΜΑΞ να εκπαιδευτεί.

Τόσο ο στενός συνεργάτης του Φωστηρόπουλου και γενικός διευθυντής της ΒΙΑΜΑΞ, ο κ. Στέργιος Σακελλαρόπουλος, όσο και ο πρόεδρος του σημερινού εργοστασίου της EvoBus (πρώην Otomarsan που εξαγοράστηκε από την MB και έχει σούπερ εγκαταστάσεις στο Χόσντερε της Ανατολικής Θράκης) μου έχουν πει ιστορίες που γράφονται εν μέρει ή θα ειπωθούν ύστερα από 20 χρόνια.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι Τούρκοι από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 εποφθαλμιούσαν τις υποδομές της ΒΙΑΜΑΞ. Όταν στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Μανχάιμ της τότε Δυτικής Γερμανίας δεν ήξεραν τι σημαίνει «ρομποτικός αυτοματισμός», στη Λεωφόρο Αθηνών η ΒΙΑΜΑΞ είχε ρομποτάκια για κολλήσεις στις βάσεις που εφάρμοζαν το πλαίσιο με το αμάξωμα.

Φαίνεται πως τόσο οι μικροκομματισμοί, όσο και τα συντεχνιακά συμφέροντα απογοήτευσαν τον Φωστηρόπουλο, ο οποίος ως την τελευταία στιγμή ζητούσε εγγυήσεις από την τότε κυβέρνηση και τα σωματεία πως αφ” ενός θα επιτρέπονταν εξαγωγές οχημάτων και αφ” ετέρου δεν θα γίνονταν απεργίες ώστε να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

Δεν τηρήθηκε τίποτε. Οι υποκινούμενοι εργατοπατέρες καταδίκασαν το μέλλον όσων εργάζονταν σε αυτόν τον κερδοφόρο τομέα δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ. Έτσι βρήκαν την ευκαιρία οι Τούρκοι της Otomarsan ήρθαν με λεφτά μετρητοίς και σήκωσαν το εργοστάσιο σε χρόνο μηδέν.

Οι συνδικαλιστές που έκαναν τη «βρώμικη δουλειά» διορίστηκαν την άλλη ημέρα σε υπηρεσίες του Δημοσίου με άμεσες διαδικασίες που πέρασαν όλες από το γραφείο του τότε υφυπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως Ασημάκη Φωτήλα και με εποπτεία από τον Σάκη Πεπονή.



Η ΒΙΑΜΑΞ συνέχισε την εμπορική δραστηριότητά της με εισαγωγές λεωφορείων «Jonckheere» και επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη των αστικών λεωφορείων DAF «Den Oudsten» που προορίζονταν για τις ΣΕΠ και τελικά κατέληξαν στο Α/Σ Μπραχαμίου της ΕΘΕΛ.

Μάλιστα, όταν παρουσιάστηκαν τα DAF Den Oudsten στην αγορά το 1993 με τα σήματα της ΒΙΑΜΑΞ και τα χαρακτηριστικά κόκκινα ταμπελάκια από τις μήτρες γραμματοσειρών του εργοστασίου, πολλοί έλεγαν ότι «ο Φωστηρόπουλος ετοιμάζει τη μεγάλη επιστροφή».

Η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, οι οικονομικοί πειραματισμοί που ακολούθησαν και η διαφαινόμενη από τότε εισδοχή της χώρας στο ΔΝΤ δεν επέτρεψαν στην οικογένεια Φωστηρόπουλου να κάνει κάτι δυναμικό στην αγορά.

Αντιθέτως, η εταιρεία πώλησε τα εμπορικά σήματα που διαχειριζόταν (JCB, DAF, Rover, κλπ.) στον Όμιλο Σφακιανάκη, συρρικνώθηκε και σήμερα φυτοζωεί για ιστορικούς λόγους ως εταιρεία συμβούλων.

Τι έγινε στην Τουρκία

Στην Τουρκία, το εργοστάσιο της Otomarsan με τα κούτσουρα των κρεοπωλείων, τους φούρνους με άμμο θαλάσσης και τις ματσόλες εξευρωπαΐστηκε με τα σπλάχνα της ΒΙΑΜΑΞ το 1984. Όταν το 2008 πήγα στα εγκαίνια του υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Χόσντερε ντράπηκα όταν με έψαξε ο Τούρκος που έκλεισε τη συμφωνία με τον Φωστηρόπουλο και ήταν ο πρόεδρος της EvoBus Τουρκίας.

«Τώρα πια δεν αισθανόμαστε φτωχοί, πήγαμε πολλά βήματα μπροστά από εσάς αδελφέ μου Ρωμιέ», μου είπε κι απλώς ήμουν ο μόνος που έλαβα το προνόμιο να μιλήσω, να δειπνήσω και να δημοσιεύσω αποκλειστική του συνέντευξη απ” όλο το ευρωπαϊκό γκρουπ δημοσιογράφων που είχαμε προσκληθεί.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Πεκίνο: Τα τρένα υψηλής ταχύτητας επεκτείνουν τον αστικό ιστό.


Θεμελιώδης θα είναι η βελτίωση των υποδομών, ειδικά των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Zhang Gui, οι Κινέζοι κατασκευαστές ακολουθούσαν στο παρελθόν έναν κανόνα που έμαθαν από τη Δύση:
Όλα τα τμήματα μιας αστικής περιοχής θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση 60 μιλίων το ένα από το άλλο- το μέγιστο ενός αυτοκινητοδρόμου που μπορεί να διανυθεί σε μία ώρα οδήγηση. Αν η απόσταση μεγαλώσει τότε οι μετακινήσεις δυσκολεύουν σημαντικά.

Κύπρος: Έλλειψη προσβασιμότητας στα λεωφορεία, από άτομα με αναπηρίες


Μετά από πέντε χρόνια λειτουργία του νέου συστήματος δημοσίων συγκοινωνιών, τα λεωφορεία δεν είναι όλα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες και ειδικά στα άτομα που διακινούνται με αναπηρικό τροχοκάθισμα, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου (ΟΠΑΚ).
Προστίθεται παράλληλα ότι κανένα από τα λεωφορεία που συνδέουν τα αεροδρόμια, δεν είναι προσβάσιμο.

«Η προσβασιμότητα είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και προτεραιότητα στις κοινωνικές πολιτικές ένταξης της ΕΕ» αναφέρεται με την ΟΠΑΚ να ζητά πλήρως προσβάσιμο σύστημα δημόσιων μεταφορών για όλα τα άτομα με αναπηρίες.

ΠΗΓΗ

Καλαμάτα: Ξεκινά η αστική συγκοινωνία με το νοσοκομείο με 1,10 ευρώ το εισιτήριο



Σύμφωνα με ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής και με βάση την υφιστάμενη εκτίμηση, η αστική συγκοινωνία θα φθάσει μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ίσως και τη Δευτέρα 27 Ιουλίου.

Η επίσημη πρώτη σύνδεση θα γίνει με εκδήλωση και θα υπάρξει σχετική ειδοποίηση. Το εισιτήριο θα κοστίζει 1,10 ευρώ και ο κόμβος μετεπιβίβασης θα είναι η στάση του αστικού λεωφορείου έναντι του Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Από αύριο Δευτέρα επέρχονται αλλαγές στα σιδηροδρομικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη.

Τροποποιήσεις σε ορισμένα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα υπάρξουν από αύριο Δευτέρα 27 Ιουλίου έως και το υπόλοιπο της θερινής περιόδου.

Ειδικότερα τα δρομολόγια που θα ισχύσουν από την Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015 στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη -Αθήνα θα έχουν ως εξής :

Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Χ. Σπίρτζης: Εξετάζεται η δυνατότητα εφαρμογής δύο ζωνών στα εισιτήρια των Αστικών Συγκοινωνιών


Ριζικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών με την εισαγωγή και της ζωνικής χρέωσης των μετακινήσεων εξετάζει το υπουργείο Υποδομών ώστε να εφαρμοστούν από το τέλος του φθινοπώρου.
Αφορμή για τις ευρύτερες αλλαγές είναι η αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ και η υπαγωγή στο 23% από το 13% που είναι σήμερα, η οποία θα επιφέρει αυξήσεις και στο κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών.

ΟΑΣΑ: Λειτουργία λεωφορειακών γραμμών 242, 250 & Ε90



Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώνεται ότι από την Παρασκευή 24/7/2015, διακόπτεται προσωρινά η λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών 242 & Ε90.
Η λεωφορειακή γραμμή 250, θα λειτουργήσει ως και την Παρασκευή 31/7/2015, με μειωμένα δρομολόγια. 
Όλες οι γραμμές θα επαναλειτουργήσουν από 31/8/2015.

Κατρούγκαλος: Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης


«Δεν υπογράφουμε τις σχεδιαζόμενες ομαδικές απολύσεις από την Κοινοπραξία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης γιατί δεν ανταποκρίνονται στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο».
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο Γιώργος Κατρούγκαλος, αναφερόμενος στην πρώτη απόφαση που έλαβε ως υπουργός Εργασίας.
Παράλληλα, μιλώντας για το προαπαιτούμενο των ομαδικών απολύσεων, ο ίδιος τονίζει:
«Οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Εργασίας με τους εταίρους μας θα διεξάγονται με βάση την ευρωπαϊκή κανονικότητα, δηλαδή τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ.


Αντιδρούν οι εργαζόμενοι του Μετρό στην υποχρεωτική άδεια.
Αντιμέτωποι με την ανεργία αν δεν υπάρξει συμφωνία υπουργείου - εργολάβου.
Για τους εργαζομένους στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κυλούν και οι λίγες ημέρες που απέμειναν από την παράταση της υποχρεωτικής άδειας που τους έδωσε η ανάδοχος κοινοπραξία, χωρίς ωστόσο αυτή να συνεπάγεται αποφυγή των απολύσεων αφού λόγω των πολιτικών εξελίξεων του τελευταίου μήνα, δεν έχει πραγματοποιηθεί η συνάντηση μεταξύ εργολάβου και αναπλ. υπουργού Υποδομών, στην οποία είτε θα έβρισκαν οι δυο πλευρές κοινό τόπο για τη συνέχιση του έργου ή, σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή σε περίπτωση ρήξης, το Υπουργείο θα αποφάσιζε κήρυξη του αναδόχου σε έκπτωση και προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ανάδειξη νέου εργολάβου.

Προσφερόμενες υπηρεσίες στους επιβάτες των τραίνων


Υπηρεσίες Κυλικείου
Στην πλειονότητα των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λειτουργεί κυλικείο όπου παρέχονται από ειδικευμένο προσωπικό υπηρεσίες εξυπηρέτησης επιβατών για αγορά ειδών κυλικείου-εστιατορίου-καφέ. Τα είδη κυλικείου και τα συσκευασμένα είδη εστίασης, φέρουν ενδείξεις ημερομηνίας παρασκευής και τελευταίας ημερομηνίας κατανάλωσης.

Η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται, από το χώρο του κυλικείου της αμαξ/χίας, και σε τακτά χρονικά διαστήματα, στην υπόλοιπη αμαξοστοιχία, από ειδικευμένο προσωπικό, που εξυπηρετεί τους επιβάτες στις θέσεις τους.

Κυλικείο λειτουργεί στα παρακάτω δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Το ταξί… αλλιώς


Το ελληνικό δαιμόνιο, όταν συνδυαστεί με τον επαγγελματισμό, αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα μια ομάδα από 30 επαγγελματίες που δημιούργησε την taxiplus, μια υπηρεσία boutique ταξί όπως την ονομάζουν. Οι ιδιοκτήτες των ταξί είναι πάντα άψογα ντυμένοι, μιλούν όλοι αγγλικά -τουλάχιστον- και στα αυτοκίνητά τους προσφέρουν κρύα αναψυκτικά και νερό, περιοδικά, πρόσβαση στο internet, δυνατότητα παρακολούθησης κινηματογραφικών ταινιών, δυνατότητα φόρτισης συσκευών και κατόπιν αιτήματος του πελάτη παιδικό κάθισμα και μουσική υπόκρουση της επιλογής του.

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

Ήρθε η νέα εφαρμογή του ΟΑΣΘ για το κινητό σας



Πλέον θα μπορείτε να βρείτε όλες τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ και μέσω κινητού τηλεφώνου! Θα μπορούμε να βρούμε πληροφορίες για τα δρομολόγια, τις ώρες και τις αλλαγές στις γραμμές.

Η εφαρμογή λέγεται «OASTH bus» και είναι διαθέσιμη για λειτουργικά συστήματα ios android αλλά και για windows phone.

Παράλληλα, σας δίνεται η δυνατότητα να έχετε και επικοινωνία με τον οργανισμό είτε για ερωτήσεις είτε για σχόλια και παρατηρήσεις.

Για όσους χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες της πόλης η εφαρμογή αυτή θα τους λύσει τα χέρια.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Κέρδισε το «στοίχημα» του αστικού τρένου.



Πέντε επιτυχημένα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε ο Προαστιακός που μεταφέρει καθημερινά περισσότερους από 5.000 επιβάτες. Η Πάτρα κέρδισε το «στοίχημα» του αστικού τρένου κι έγινε παράδειγμα για άλλες πόλεις (π.χ. Καλαμάτα) που το διεκδικούν.Ζητούμενο πλέον είναι αν θα διατηρηθεί σε λειτουργία ο προαστιακός όταν ξεκινήσουν οι εργασίες για την έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα. ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ Ηταν Ιούλιος του 2010 που μπήκε ο Προαστιακός στην καθημερινότητα των Πατρινών. Με αρκετή κριτική, καχυποψία και κόντρα από επαγγελματικές ομάδες που εκτιμούσαν ότι έμπαινε στην αγορά τους ένας ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς. Στον αντίποδα υπήρξαν πολίτες της βόρειας Πάτρας, συλλογικότητες και μεμονωμένα άτομα, που δεν περιορίστηκαν στην καθημερινή χρήση του προαστιακού, αλλά στήριξαν την ανάγκη λειτουργίας του με δημόσιες τοποθετήσεις.
ΔΕΙΛΑ - ΔΕΙΛΑ
Λένε ότι κάθε αρχή είναι και δύσκολη. Στην προκειμένη περίπτωση ο Προαστιακός ξεκίνησε δειλά-δειλά με μια επιβατική κίνηση περίπου 2.000 ατόμων τον μήνα.
Κατά μία εκδοχή, η οποία αμφισβητείται από ανθρώπους του φορέα λειτουργίας του Προαστιακού, το αστικό τρένο ξεκίνησε για να εξασφαλιστεί η εργασιακή συνέχεια του τοπικού προσωπικού μετά την παύση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με το Κιάτο και την Αθήνα.
Επικρατέστερη εκδοχή ανάμεσα στους πολίτες που παρακολουθούν την πορεία του σιδηροδρομικού έργου στην Αχαΐα και την Πάτρα ήταν να διατηρηθούν ως έχουν τα όρια (μήκος και πλάτος) των γραμμών σταθερής τροχιάς μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες για το σύγχρονο τρένο.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Πειραιά για την επέκταση του ΤΡΑΜ.


Λόγω εργασιών επέκτασης του τροχιόδρομου (ΤΡΑΜ) Πειραιά, θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Δήμου Πειραιά, για το χρονικό διάστημα από 21.7.2015 έως 21.5.2016, καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου : Προσωρινή και πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Γ. Λαμπράκη (είσοδος από Λ. Πειραιώς), στο τμήμα της πενήντα (50,00) μέτρα προ και έως τη συμβολή της με την οδό Ομ. Σκυλίτση και για δέκα (10,00) μέτρα από τη συνέχιση του οικοδομικού τετραγώνου στην ίδια συμβολή, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πασαλιμάνι , περιοχής Δήμου Πειραιώς. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας ελάχιστου πλάτους τριών (3,00) μέτρων.

Κάντε ξεκούραστο ταξίδι αξιοποιώντας την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ.


Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρέχει στις πόλεις της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ξάνθης, της Λάρισας, της Κατερίνης και της Έδεσσας, και στην ευρύτερη περιοχή αυτών, τη δυνατότητα συνδυασμένης μεταφοράς επιβατών με τραίνο και ταξί με ένα ενιαίο εισιτήριο, εύκολα γρήγορα και οικονομικά.


Οι επιβάτες με αφετηρία τις πόλεις αυτές έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν με ταξί από την πόρτα τους στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ενώ οι επιβάτες με προορισμό τις παραπάνω πόλεις μπορούν να μεταφερθούν από το Σιδηροδρομικό Σταθμό στον τελικό τους προορισμό με ταξί.

Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ είναι διαθέσιμη στους επιβάτες από τα σημεία πώλησης (που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων και έκδοσης εισιτηρίων) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή εναλλακτικά μέσα από την ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (www.trainose.gr).
Σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης στους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Ξάνθης, της Λάρισας, της Κατερίνης και της Έδεσσας, το ταξί περιμένει τους επιβάτες κατά την άφιξη της αμαξοστοιχίας για να τους μεταφέρει στον τελικό τους προορισμό, ή αντίστροφα, το ταξί που έχει παραλάβει τους επιβάτες από την αφετηρία τους, τους αποβιβάζει στον ίδιο διαμορφωμένο χώρο.

Γενικές πληροφορίες για την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ:

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

Η απαξίωση του ελληνικού σιδηρόδρομου συνεχίζεται...



Εξαιρετικά κακή η εικόνα της αμαξοστοιχίας Λάρισας-Βόλου
Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει έρθει στο προσκήνιο για τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου, και παρά τις άτυπες δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για προσωρινές τουλάχιστον λύσεις όσον αφορά τις αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες άτομα, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Σε μία κατά τα άλλα περίοδο αιχμής, όταν και αρκετοί είναι αυτοί που ταξιδεύουν ανάμεσα στις δύο πόλεις, ακόμη και αλλοδαποί τουρίστες, η κατάσταση δείχνει να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Όπως αναφέρουν αρκετοί ταξιδιώτες, η αμαξοστοιχία που χρησιμοποιήθηκε για το δρομολόγιο Λάρισας-Βόλου και αντίστροφα τις τελευταίες ημέρες, δεν είχε καν κλιματισμό σε λειτουργία, και προκειμένου οι υπάλληλοι και οι ελεγκτές να αντιμετωπίσουν την έντονη ζέστη, κατέφυγαν στη λύση απλά στο να ξεκλειδώσουν τα παράθυρα! Παρά βέβαια και τις έντονες διαμαρτυρίες, κανείς δεν φάνηκε να δίνει λύση, ή τουλάχιστον εξηγήσεις!

Από το φθινόπωρο αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων στα ΜΜΜ.



Μελετάται καινούργια τιμολογιακή πολιτική για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το φθινόπωρο, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ερωτηθείς πότε θα αυξηθούν τα εισιτήρια στα ΜΜΜ, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%, ο υπουργός είπε ότι είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για να αντιμετωπιστεί τόσο γρήγορα.
«Γνωρίζετε πολύ καλά ότι εκδίδονται εισιτήρια που αναγράφουν συγκεκριμένη τιμή, επομένως μπορεί να λέμε ότι αυτά από Δευτέρα θα ξεκινήσουν, αλλά αυτά δεν γίνονται με μαγικό ραβδί. Αν αποφασιστεί άμεσα να αυξήσουμε τον ΦΠΑ στις αστικές συγκοινωνίες, θέλουμε αρκετούς μήνες για να ολοκληρώσουμε αυτές τις διαδικασίες» ανέφερε.
Όσον αφορά στη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι είναι μια απόφαση που έχει ληφθεί, τονίζοντας πως οι αστικές συγκοινωνίες ήταν στο πλευρό του πολίτη στις κρίσιμες ημέρες.
«Δίνουμε δωρεάν πρόσβαση σε ομάδες των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη να μεταφέρονται δωρεάν. Επομένως, όλοι μας πρέπει να δείξουμε ένα άλλο πνεύμα γύρω από τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» πρόσθεσε.
Παράλληλα, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε γνωστό ότι την επόμενη εβδομάδα θα βγει στη διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες.