Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Όλες οι αλλαγές στα λεωφορεία των νοτίων προαστίων

Από τα νότια προάστια θα ξεκινήσει η εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών και των γραμμών τρόλεϊ της Αθήνας. Στα πλαίσια του προγράμματος, από τις επόμενες ημέρες αναμένονται καταργήσεις και συγχωνεύσεις γραμμών ενώ άλλες γραμμές θα αλλάξουν την διαδρομή τους. Αναλυτικά οι αλλαγές στα νότια προάστια:          Αναστέλλεται η λειτουργία των παρακάτω λεωφορειακών γραμμών:
  • 114 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΑΒΟΥΡΙ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
  • 125 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΠΑΙΑΝΙΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ
  • 149 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ
  • 163 ΒΟΥΛΑ – ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ
  • 170 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΒΑΡΗ
  • 207 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
  • 232 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΥΜΗΤΤΟΣ – ΒΥΡΩΝΑΣ
  • Β3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ) (μέσω ΒΟΥΛ.)
Μεταβάλλεται η διαδρομή των παρακάτω λεωφορειακών γραμμών ως εξής:

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Διαλύεται η υποδομή του Προαστιακού, οργή των επιβατών

Εξοργιστική έχει καταντήσει το τελευταίο διάστημα η κατάσταση με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της γραμμής Κιάτο - Λιόσια - Αεροδρόμιο. Οι καθυστερήσεις των συρμών, σε ένα μέσο συγκοινωνίας που μέχρι πρότινος ήταν ακριβέστατο, φτάνουν τα δεκαπέντε, είκοσι ή και είκοσι πέντε λεπτά, προκαλώντας την οργή των δύστυχων επιβατών του. Μαθητές που πηγαίνουν σε φροντιστήρια, κόσμος που πηγαίνει στη δουλειά του, ταξιδιώτες που πηγαίνουν στο αεροδρόμιο, βλαστημούν την ώρα και τη στιγμή που επέλεξαν αυτό το μέσον! Τρία δρομολόγια την ώρα έχει όλα κι όλα ο Προαστιακός, τα δύο προερχόμενα από τα Ανω Λιόσια και το ένα από το Κιάτο. Ειδικά το δρομολόγιο από το Κιάτο είναι πλέον τραγικό. Προχτές, για παράδειγμα, είχε καθυστέρηση... 25 λεπτών! Πενήντα (!!!) ολόκληρα λεπτά είχαν μεσολαβήσει ανάμεσα σε δύο τρένα το απόγευμα. Μηχανοδηγοί μάς εξήγησαν τι συμβαίνει. Από τότε που άρχισε να λειτουργεί ο Προαστιακός, εδώ και δέκα ακριβώς χρόνια (το καλοκαίρι του 2004, λίγο πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας), δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό έργο συντήρησης του δικτύου του. Η υποδομή ήταν άριστης ποιότητας από τεχνική σκοπιά. Φτιαγμένη για να κινούνται οι συρμοί με ταχύτητα ως και 160 χιλιόμετρα την ώρα -και πραγματικά με την ταχύτητα αυτή κινούνταν μέχρι πρόσφατα.

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Σκηνές τρόμου στο μετρό! (Φωτογραφίες)


Οι επιβάτες παρέμειναν εντός του ακινητοποιημένου συρμού για περισσότερο από μια ώρα με κάποιους να βρίσκονται σε κατάσταση κλειστοφοβίας. Στη συνέχεια, οι επιβάτες με τη συνδρομή του οδηγού άνοιξαν την πόρτα και περπάτησαν ανάμεσα στις ράγες μέχρι το σταθμό της Αττικής υπό το φως των κινητών τηλεφώνων τους.

Στιγμές από ταινία τρόμου εκτυλίχθηκαν νωρίτερα στο μετρό. Όλα ξεκίνησαν όταν μετά από μηχανική βλάβη, το τρένο ακινητοποιήθηκε με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περπατήσουν μέσα στο σκοτάδι και ανάμεσα στις ράγες προκειμένου να απεγκλωβιστούν.
Όπως καταγγέλλει επιβάτης στο enikos.gr, στον συρμό προκλήθηκε πανικός όταν έσβησαν τα φώτα και το τρένο διέκοψε την πορεία του ενώ κινούταν ανάμεσα στους σταθμούς Αττική και Σεπόλια.
«Αν έπαιρνε φωτιά σίγουρα θα είχαμε καεί. Και αν είμαστε σε μεγάλη απόσταση από σταθμό θα ήμασταν ακόμα μέσα», τονίζει επιβάτης.

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

'' Ιαβέρης '': έχουμε μετατραπεί όλοι σε πορτοφόλια...

malakas kanei farsa se leoforio kai ginete atyxima...

Μηνιαία κάρτα μετακίνησης απεριορίστων διαδρομών Αθήνα – Θήβα



Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο υλοποίησης εμπορικών πολιτικών προσαρμοσμένων στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, καθιερώνει ειδική μηνιαία κάρτα μετακίνησης απεριορίστων διαδρομών στη γραμμή Αθήνα – Θήβα και αντίστροφα με κόστος 100 €, μειώνοντας σημαντικά το κόστος μετακίνησης των συχνών επιβατών μεταξύ Αθήνας και Θήβας, αν ληφθεί υπόψη ότι η πλήρης τιμή με αμαξοστοιχία Inter City μεταξύ Αθήνας – Θήβας ανέρχεται σε 12,9 € ανά διαδρομή.

Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στον κάτοχο της κάρτας να μετακινείται ελεύθερα με τον Προαστιακό Αθηνών στο κομμάτι Πειραιάς – ΣΚΑ – Μαγούλα – Κορωπί.

Η κάρτα ισχύει για την 2η θέση των αμαξοστοιχιών.

Για περισσότερες πληροφορίες, το επιβατικό κοινό μπορεί να απευθύνεται στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θήβας ή να καλεί στον αριθμό 14511 ή να επισκέπτεται την ιστοσελίδα www.trainose.gr.


Παράταση ισχύος των παλιών ετήσιων καρτών του ΟΑΣΑ

Λόγω της μεταβολής της τιμολογιακής πολιτικής του ΟΑΣΑ από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, θα επέλθουν αλλαγές στην ισχύ των ετήσιων καρτών που είχαν εκδοθεί πριν από την ημερομηνία αυτή, με βάση τις παλαιές τιμές. Αναλυτικά:       Οι ετήσιες κάρτες Λεωφορείων, Τρόλεϊ & Τραμ, αξίας 200 ευρώ εξακολουθούν να ισχύουν ως έχουν μέχρι τη λήξη τους. Οι κάτοχοι των καρτών αυτών έχουν επίσης  δυνατότητα αναβάθμισης ώστε να επεκταθεί η ισχύς τους σε όλα τα μέσα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική.

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Το Μετρό Αθήνας, 15ο μεγαλύτερο σύστημα Μετρό στην Ευρώπη

Η Αθήνα αν και εγκατέστησε την πρώτη της μητροπολιτική γραμμή «Μετρό» το 1869, δεν κατάφερε στη συνέχεια να διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο γραμμών και σταθμών στην πρωτεύουσα. 
Μέχρι και το 2000 αυτή η πρώτη γραμμή Μετρό (γνωστή και ως Ηλεκτρικό ή ΗΣΑΠ) παρέμεινε η μοναδική στην πόλη, σχεδόν εξ` ολοκλήρου επιφανειακή και είχε απλά επεκταθεί από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά.

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

ΟΑΣΑ: Περισσότερες κάρτες, λιγότερα εισιτήρια

Αύξηση μόλις 0,85%, που αντιστοιχεί σε πρόσθετα έσοδα περίπου 168 χιλιάδων ευρώ, έφεραν οι αυξομειώσεις στις κάρτες και τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, που εφαρμόζονται από την 1η Σεπτεμβρίου.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία της κρατικής εταιρείας «Συγκοινωνίες Αθηνών», που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα, τον πρώτο μήνα εφαρμογής των νέων τιμολογίων οι επιβάτες στράφηκαν προς τις μηνιαίες κάρτες, χωρίς όμως να παρουσιάζουν θεαματικά αποτελέσματα, αφού διατέθηκαν περίπου 40.000 περισσότερες.

Από τις πωλήσεις τους εξασφαλίστηκαν έσοδα 7,22 εκατ. ευρώ, έναντι 5,64 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2013, που ισοδυναμούν με αύξηση 27,92%. Οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τις κάρτεςαντιπροσωπεύουν το 36,46%, ενώ πέρυσι ήταν 28,75%.

Διαφορετική είναι η εικόνα στα εισιτήρια, αφού τα έσοδα από αυτόν τον τομέα μειώθηκαν στα 12,58 εκατ. έναντι 13,99 εκατ. πέρυσι.

«Πάμε στους πολίτες, δεν περιμένουμε να μας αναζητήσουν»

Το λεωφορείο-βιβλιοθήκη είναι ζωγραφισμένο από παιδιά της περιοχής.ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΤΣΙΜΙΤΑΚΗΣ                                                            Το λεωφορείο-βιβλιοθήκη είναι ζωγραφισμένο από παιδιά της περιοχής.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Αλλαγές στα ΜΜΜ από και πρός Άλιμο

    Αλλαγές στα ΜΜΜ από και πρός Άλιμο
Στο Δημαρχείο Αλίμου πραγματοποιήθηκε συνάντηση κλιμακίου του ΟΑΣΑ με το Δήμαρχο Αλίμου Ανδρέα Κονδύλη, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των λεωφορειακών γραμμών στον Άλιμο.
Αίτημα του ΔήμουΑλίμου είναι η αλλαγή του δρομολογίου του 101, ώστε να συνδεθούν οι περιοχές της πόλης  μεταξύ τους και με το σταθμό του ΜΕΤΡΟ«Άλιμος», καθώς επίσης και η πύκνωση των δρομολογίων των υπολοίπων γραμμών του Αλίμου (109, 141, 142).
Για το ίδιο θέμα έχουν προηγηθεί τρεις επισκέψεις του Δημάρχου Αλίμου στο Υπουργείο Μεταφορών και στη διοίκηση του ΟΑΣΑ το τελευταίο χρονικό διάστημα.  Εντός του μηνός Οκτωβρίου προγραμματίζονται συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Αλίμου και του ΔΣ του ΟΑΣΑ, ώστε η νέα λεωφορειακή γραμμή του 101 να ξεκινήσει να λειτουργεί μέχρι το Δεκέμβριο. Στη συνάντηση συμμετείχαν και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Μάνος Γαρυφαλάκης, καθώς και ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου Δημήτρης Αναστασίου.

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Αθήνας: Συνεχίζουν τα αραιά δρομολόγια, απουσιάζουν οι νέοι συρμοί



Όταν πριν από 4 μήνες αναφερθήκαμε στο πρόβλημα για τα αραιά δρομολόγια εν μέσω ζέστης, υποθέσαμε ότι με την κυκλοφορία των νέων συρμών το πρόβλημα θα είχε λυθεί. 

Δυστυχώς μετά από τόσους μήνες το πρόβλημα είναι εδώ. Το Υπουργείο Υποδομών που έκανε σημαντική κίνηση μαζί με τον ΟΑΣΑ και μειώθηκε η τιμή του εισιτηρίου, κινδυνεύει να πάει στράφι από τη έλλειψη τακτικής συγκοινωνίας στο δίκτυο του Μετρό ειδικά τις ώρες.

Διαμαρτυρίες για τις αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ


«Συγκυβέρνηση και ΟΑΣΘ κάνουν ακόμα πιο δυσβάστακτη την καθημερινότητα εργαζομένων, ανέργων, μαθητών, φοιτητών και όλου του λαού της πόλης που δεν έχει καμιά άλλη επιλογή μετακίνησης, καθώς ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικό μονοπώλιο επιδοτούμενο από το κράτος», κατήγγειλε η Αλέκα Κρασοπούλου, εκ μέρους του Συντονιστικού πολιτών και συλλογικοτήτων, και πρόσθεσε:

Εισιτήρια μέσω κινητού ή tablet στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας


Με εισιτήρια που θα αγοράζουν μέσω κινητού ή tablet θα μπορούν να μετακινούνται από τα Χριστούγεννα οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας...

Σύμφωνα με "Τα Νέα", οι Συγκοινωνίες Αθηνών ετοιμάζουν ειδική εφαρμογή βάσει της οποίας θα λειτουργήσει ο νέος τρόπος αγοράς εισιτηρίων (mobile ticketing) που θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Τα 5 προβλήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης



Προχωρά η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα του έργου είναι πλέον συγκεκριμένα. Αν και πολλοί υποστηρίζουν πως το έργο δεν θα είναι έτοιμο το 2018, τα στοιχεία υποδεικνύουν το αντίθετο.

Αυτή την εποχή είναι έτοιμοι ή σε διαδικασία ολοκλήρωσης 8 από τους 13 σταθμούς ενώ με γοργά βήματα προχωρά η κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος του Αμαξοστασίου στην Πυλαία.

Το τεράστιο αυτό έργο που ξεκινά από την καρδιά της πόλης και καταλήγει στα ανατολικά της όρια έχει τα δικά του προβλήματα. Το ypodomes.com τα κατέγραψε και σας τα παρουσιάζει παρακάτω:

Συγκοινωνίες Αθηνών: Αύξηση στις πωλήσεις καρτών και το Σεπτέμβριο


Screenshot (339)Σταδιακή στροφή του επιβατικού κοινού στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών καταδεικνύουν τα στοιχεία από τις πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων το Σεπτέμβριο του 2014. Οι Συγκοινωνίες Αθηνών έχουν ως στόχο την αύξηση της συμμετοχής των καρτών στα συνολικά έσοδα του Ομίλου. Πράγματι, το Σεπτέμβριο 2014 η συμμετοχή των καρτών στα συνολικά έσοδα έφθασε το 36,46%, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,71% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2013.

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου: Στάση εργασίας σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ

Σε «προειδοποιητική» στάση εργασίας θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014. Τη μέρα αυτή το Μετρό, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος και το Τραμ θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 12:00 έως τις 16:00.
Παρά τις κυβερνητικές «ιστορίες επιτυχίας» για αποδέσμευση από τα μνημόνια και άλλα τινά, η μνημονιακή πολιτική της ισοπέδωσης των εργασιακών σχέσεων συνεχίζεται με απόλυτη συνέπεια.

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Να και κάποιοι που βγάζουν λεφτά από τα γκράφιτι στον ΗΣΑΠ


Screenshot_2014-09-26-16-43-11Καταρχάς, ας ξεκαθαρίσουμε τη θέση μας. Το γκράφιτι είναι μία μορφή τέχνης και είναι κομμάτι της αστικής πραγματικότητας, είτε σε κάποιους αρέσει είτε όχι. Όταν όμως εν ονόματι της τέχνης προκαλούνται βανδαλισμοί και φθορές σε δημόσια περιουσία, το κόστος αποκατάστασης της οποίας βαρύνει όλους τους πολίτες, τότε δεν έχουμε παρά να το αντιμετωπίσουμε ως πρόβλημα. Τα γκράφιτι που τα τελευταία χρόνια έφτασαν να καλύπτουν κυριολεκτικά όλους τους συρμούς του ΗΣΑΠ ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Όταν άτομα με κίνδυνο της ζωής τους (υπήρξε ένα θύμα τον Μάιο) παρακάμπτουν όλα τα μέτρα και τους κανονισμούς ασφαλείας προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο τροχαίο υλικό του ΗΣΑΠ, και στη συνέχεια καλύπτουν τους συρμούς με μπογιά από άκρη σε άκρη (συμπεριλαμβανομένων όλων των παραθύρων, ακόμα και του οδηγού), τότε σίγουρα δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε σαν μια χαριτωμένη καλλιτεχνική παρέμβαση.