Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Τα 5 προβλήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης



Προχωρά η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα του έργου είναι πλέον συγκεκριμένα. Αν και πολλοί υποστηρίζουν πως το έργο δεν θα είναι έτοιμο το 2018, τα στοιχεία υποδεικνύουν το αντίθετο.

Αυτή την εποχή είναι έτοιμοι ή σε διαδικασία ολοκλήρωσης 8 από τους 13 σταθμούς ενώ με γοργά βήματα προχωρά η κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος του Αμαξοστασίου στην Πυλαία.

Το τεράστιο αυτό έργο που ξεκινά από την καρδιά της πόλης και καταλήγει στα ανατολικά της όρια έχει τα δικά του προβλήματα. Το ypodomes.com τα κατέγραψε και σας τα παρουσιάζει παρακάτω:

1.ΕΜΠΛΟΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Είναι το νούμερο 1 πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Για την Αττικό Μετρό, το Υπουργείο Υποδομών αλλά και πολλούς φορείς, η λύση βρίσκεται στα χέρια του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχει ουσιαστικά προκαλέσει την καθυστέρηση. Χωρίς το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ μεγάλο τμήμα του κέντρου μένει ορφανό. Η Αττικό Μετρό υποστηρίζει πως το βασικό έργο μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς το σταθμό.

Η απόφαση για την τύχη του σταθμού θα κριθεί το επόμενο διάστημα και όλοι είναι σε αναμονή για να προγραμματίσουν τις κινήσεις τους.

2.ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
Το δεύτερο πρόβλημα ονομάζεται ΒΟΥΛΓΑΡΗ. Αυτή τη στιγμή δεν έχει σκαφτεί τίποτα στην περιοχή του σταθμού και όλοι περιμένουν την δικαστική λύση στο θέμα των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του σταθμού. Ο αέρας των 3,5 ετών για την λειτουργία της βασικής γραμμής, δίνει ελπίδες πως ο σταθμός θα μπορέσει να κατασκευαστεί. Για το θέμα της έλευσης του Μετροπόντικας, δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς όπως και σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να περάσει από το σταθμό χωρίς να έχει σκαφτεί.

3.ΣΗΡΑΓΓΑ 2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗ
Μικρότερης έκτασης πρόβλημα που τείνει να εξαλειφθεί. Οι 2 Μετροπόντικες βρίσκονται στο σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, συναρμολογούνται, γίνεται το απαραίτητο λίφτινγκ και στις αρχές του 2015 θα ξεκινήσουν το αντίστροφο ταξίδι αυτή τη φορά με κατεύθυνση προς τα δυτικά με κατάληξη το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ. Θεωρητικά το ταξίδι θα διαρκέσει λιγότερο από χρόνο.

4.ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ..ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
Εδώ δεν έχουμε κάποια εμπλοκή, έχουμε όμως μεγάλες καθυστερήσεις. Με τα αρχαιολογικά να μην έχουν ολοκληρωθεί 8 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών το αίσθημα δυσφορίας όλο και μεγαλώνει. Αν και φαίνεται δύσκολο η διοίκηση του Μετρό επιμένει πως αυτός ο σταθμός θα μπορέσει να ολοκληρωθεί οικοδομικά μέσα στο 2015.

5.ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΟΧΟ
Με τις φήμες για αποχώρηση του αναδόχου να φουντώνουν τα σενάρια είναι πολλά. Ωστόσο η διοίκηση του Μετρό, δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτή τη φημολογία.

Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία του έργου σε σχέση με τα προβλήματα του αλλά και την διένεξη με την ανάδοχο κοινοπραξία είναι πως το έργο προχωρά παρά τα συγκεκριμένα προβλήματα. Ωστόσο παραμένει πρόβλημα πως 2 κεντρικότατοι σταθμοί (ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ) είναι ο καθένας για διαφορετικούς λόγους εγκλωβισμένοι. Η Θεσσαλονίκη ως πόλη με συμπαγές κέντρο (μονοπύρηνη πόλη) χρειάζεται τη λειτουργία τους για να μπορέσει να εξυπηρετεί την καθημερινή ημερήσια κίνηση.

Σταθμοί ολοκληρώνονται, προετοιμάζεται το ντύσιμο των σταθμών, ξεκινά η αρχική διαδικασία για τους συρμούς. Ανάλογα με τις εξελίξεις η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2018 με 13, 12 ή 11 σταθμούς. Αυτό όμως είναι κάτι που θα το ξέρουμε σε λίγους