Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Νεκρός ο άντρας που έπεσε στις ράγες στον ηλεκτρικό της Ομόνοιας

Σύμφωνα με την αστυνομία πρόκειται για 69χρονο άνδρα, που στεκόταν στην αποβάθρα με κατεύθυνση τον Πειραιά και θέλησε να βάλει τέλος στη ζωή του.
Νεκρός είναι ο άντρας που έπεσε στις ράγες του τρένου, στον ηλεκτρικό σταθμό της Ομόνοιας, γύρω στις 11 το πρωί.

Σύμφωνα με την αστυνομία πρόκειται για 69χρονο άνδρα, που στεκόταν στην αποβάθρα με κατεύθυνση τον Πειραιά και θέλησε να βάλει τέλος στη ζωή του, πέφτοντας στις γραμμές την ώρα που ένα από τα τρένα έμπαινε στον σταθμό.
Πηγή: 

Τρίκαλα: Φωτίζεται το οδικό δίκτυο

Σύμβαση για την ηλεκτροφώτιση τμημάτων του οδικού δικτύου της Π.Ε Τρικάλων υπέγραψε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός. Το έργο, προϋπολογισμού 200.000€, θα βελτιώσει την ασφάλεια και θα μειώσει ταυτόχρονα την επικινδυνότητα του δρόμου.

 
«Με τις παρεμβάσεις αυτές βελτιώνουμε την ασφάλεια του οδικού δικτύου της Π.Ε. Τρικάλων όπου υπάρχει ανάγκη. Πρόκειται για υποδομές απολύτως απαραίτητες για την μείωση της επικινδυνότητας και για την αναβάθμιση των μετακινήσεων των πολιτών. Το έργο αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια των πολιτών, τον τουρισμό, την οικονομία και την κοινωνία. Με συνεργασία, σχέδιο, προγραμματισμό & συνέργεια υλοποιούμε χρήσιμα έργα για τους πολίτες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο ανέλαβε έπειτα από διαγωνισμό η εργοληπτική επιχείρηση «ΑΦΟΙ Γ. ΤΕΑ & ΣΙΑ ΕΕ», ενώ χρηματοδοτείται από Πιστώσεις ΚΑΠ Π.Ε. Τρικάλων 2013.
Τεχνικό αντικείμενο του έργου είναι:
Ο ηλεκτροφωτισμός των διασταυρώσεων των οδών στην εθνική επαρχιακή οδό Πύλης –Άρτας, των κόμβων Τρίκαλα -Μουζάκι και Τρίκαλα –Πύλη της οδού προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμάτων και όπου προκύπτει ανάγκη συμπλήρωσης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού αρμοδιότητας Π.Ε. Τρικάλων.
Εθνική οδός Τρικάλων – Άρτας – Οδός Πύλης προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων ( ΣΜΑ )και Μουζάκι ( Είσοδος Πύλης ).
Οδός Πύλης προς Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων ( ΣΜΑ ) – Οδός Παλαιομονάστηρος – Μουζάκι .
Εθνική οδός Τρικάλων – Άρτας – Επαρχιακή οδός ( πρωτεύουσα ) προς Στουρναρέϊκα ( έξοδος Πύλης – 4ο χιλιόμετρο ).

Το τραμ πάει και στη Θεσσαλονίκη ΣΤΑ 516 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ


Πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, εντάσσοντας το έργο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (το εξωτερικό κόστος των μεταφορών και η ορθολογική κατανομή των χρήσεων γης).
Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στη δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων του ECOTALE.
Το τραμ σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργήσει συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24 χλμ., προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκατ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκατ. ευρώ).
Με το μετρό
Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης, όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.
Στα 24 χλμ. του δικτύου τραμ προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.
Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, μήκους 35 μέτρων και πλάτους 2,3, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα (μέση ταχύτητα 20-21 χλμ./ώρα). Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα). Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300, που σημαίνει ότι ετησίως αναμένεται να μετακινούνται με το τραμ 51.810.000 επιβάτες.
Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:
ΚΤΕΛ - Ελαιώνες: μήκος 10,8 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
2 ΝΣΣΘ - Ελαιώνες: μήκος 8,76 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.
Πλατεία Ευόσμου - Μίκρα: μήκος 14,3 χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.
Οι γραμμές που σχεδιάστηκαν ακολουθούν τις εξής πορείες:
  • Πλατεία Ευόσμου - Αριστοτέλους - Λεωφόρος Δενδροποτάμου - ΚΤΕΛ - ΝΣΣ - Αναγεννήσεως - Πολυτεχνείου - Τσιμισκή (ΧΑΝΘ) - Λεωφόρος Στρατού - Γ' Σεπτεμβρίου - Ν. Εγνατία - Παπάφη - Μαραθώνος - Διογένους - Κλεάνθους - Γρηγορίου Λαμπράκη - Κωνσταντινουπολίτικα - Ελαιώνες.
  • ΧΑΝΘ - Μ. Ανδρόνικου - Λεωφόρος Γεωργίου - Β. Όλγας - Εθνικής Αντιστάσεως - Μίκρα.
  • ΝΣΣΘ - Μιχ. Καλού - Δραγουμάνου - Αγ. Δημητρίου - 3ης Σεπτεμβρίου - Πανεπιστήμιο.

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Το πιο γρήγορο λεωφορείο του κόσμου!

Το πιο γρήγορο λεωφορείο του κόσμου!
Δεν θυμίζει σε τίποτα τα συμβατικά λεωφορεία. Έχει δυναμική σχεδίαση, αεροδυναμική αντίστοιχη των sportcar και έχει κατασκευαστεί από προηγμένα υλικά, όπως ανθρακονήματα και fiberglass.
Ονομάζεται Superbus και πρόκειται για ένα τριαξονικό λεωφορείο, με μήκος 15 μέτρα, πλάτος 2.55 μ. και ύψος 1.65μ. Έχει βάρος 10,5 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 23 ανθρώπους, με τις πόρτες να ανοίγουν προς τα πάνω. Τροφοδοτείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 544 ίππων, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.
Το απίστευτο αυτό λεωφορείο αποτελεί δημιουργία του Wubbo Johannes Ockels, του πρώτου Ολλανδού που ταξίδεψε στο διάστημα, ως μέλος του πληρώματος του Space Shuttle Challenger.
Ο καθηγητής Αεροναυτικής και Αεροδιαστημικής, κατασκεύασε το Superbus μαζί με τους φοιτητές του. Χρειάστηκαν χρόνια δουλειάς και εξαντλητικών δοκιμών ώστε να τελειοποιηθεί, ενώ έχει λάβει και σχετική άδεια για κυκλοφορία στους δημόσιους δρόμους.
Μέχρι στιγμής, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του αρκετές εταιρείες, κυρίως από τη Μέση Ανατολή. Δυστυχώς, ο Wubbo Johannes Ockels, εμπνευστής αυτού του εντυπωσιακού οχήματος, δεν θα το δει να κυκλοφορεί κανονικά, καθώς απεβίωσε πριν λίγες μέρες.
The Superbus can drive!01:40reEmbedit

    
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

«Πέταξε» με τη μοτοσικλέτα του πάνω από τον Ισθμό

«Πέταξε» με τη μοτοσικλέτα του πάνω από τον Ισθμό
Σχεδόν τέσσερα χρόνια πέρασαν από τότε που ο Αυστραλός Robbie Maddison πέτυχε αυτό που κανείς άλλος αναβάτης δεν είχε καταφέρει ποτέ ξανά στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, κατάφερε να «πετάξει» για 85 περίπου μέτρα πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου και να εντυπωσιάσει γι' ακόμα μία φορά με τις οδηγικές και... ψυχασθενικές του ικανότητες!!!

Δείτε και θυμηθείτε το απίστευτο άλμα που έκανε και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να κάνει το γύρο του κόσμου...



ΑΛΜΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΗ ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ0

Όταν δε το... 'χεις, γιατί οδηγείς;

Όταν δε το... 'χεις, γιατί οδηγείς;
Είναι γνωστό πως ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών δεν διαθέτει οδηγική παιδία. Σχεδόν καθημερινά δημοσιεύουμε και βλέπουμε την συμπεριφορά ορισμένων οδηγών που δε λένε με τίποτα να αλλάξουν συνήθειες.
Όπως για παράδειγμα οι οδηγοί που παρκάρουν όπου τους βολεύει χωρίς να σκέφτονται τους υπόλοιπους. Δείτε την φωτογραφία με το Smart παρκαρισμένο σε δύο θέσεις και βγάλτε τα συμπεράσματά σας...

Ντουμπάι: στόλος περιπολικών κοστίζει εκατομμύρια

Ντουμπάι: στόλος περιπολικών κοστίζει εκατομμύρια
Ο στόλος οχημάτων της τροχαίας του Ντουμπάι αποτελείται ως επί το πλείστον από σπορ υπεραυτοκίνητα, έτοιμα για καταδιώξεις.

Πρόσφατα, τα περιπολικά του Ντουμπάι ενισχύθηκαν από και τρία νέα μοντέλα που το σίγουρο είναι ότι θα δημιουργήσουν πολλούς καυγάδες ανάμεσα στους αστυνομικούς για το ποιος θα τα οδηγήσεις.

Το πρώτο είναι ένα Lamborghini Aventador, το δεύτερο ένα Aston Martin One-77 και το τρίτο μια Bugatti Veyron. Όλα κοστίζουν συνολικά 6,5 εκατ. δολάρια.

Ιστορικό Ακρόπολις: Οι νικητές...

Ιστορικό Ακρόπολις: Οι νικητές...
Μετά από τρεις ημέρες χωμάτινων και ασφάλτινων ειδικών διαδρομών ολοκληρώθηκε το 13ο ιστορικό ράλι Ακρόπολις. Νικητές του αγώνα στην κατηγορία Sporting αναδείχτηκαν γι' ακόμα μία χρονιά οι «Lucky»-Fabrizia Pons έχοντας στα χέρια τους μία Lancia 037. Στη δεύτερη θέση της γενικής τερμάτισαν οι συμπατριώτες του, Enrico Brazzoli-Maurizio Barone, με την έτερη Lancia 037, οι οποίοι ουσιαστικά ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να ανταγωνιστούν τους νικητές, αν και στις χωμάτινες επιφάνειες υστερούσαν σε σχέση με τις ασφάλτινες. Το βάθρο της γενικής κατάταξης συμπλήρωσαν οι Αυστριακοί Karl Wagner-Gerda Zauner με Porsche 911 SC.

Να σημειωθεί ότι τα πληρώματα που συμμετείχαν με διαφορετικό αυτοκίνητο στην άσφαλτο και διαφορετικό στο χώμα δεν προσμετρούσαν στη γενική κατάταξη, γιατί κατατάσσονται στις εγκαταλείψεις της προηγούμενης ημέρας. Γι΄ αυτό το λόγο ανάμεσα σε άλλους, οι Myrsell-Juntilla παρά το γεγονός ότι σημείωσαν σημαντικές επιδόσεις στα δύο σκέλη, δεν συμπεριλαμβάνονται στη γενική κατάταξη.

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Στην κυκλοφορία, επιτέλους, οι νέοι συρμοί του Μετρό

ph 4Μετά από χρόνια καθυστέρησεων, οι 17 συρμοί τρίτης γενιάς του Μετρό παραδόθηκαν προς χρήση αυτή την εβδομάδα από την Αττικό Μετρό στην ΣΤΑΣΥ.  Τους τελευταίους μήνες οι συρμοί ήταν σε δοκιμαστική λειτουργία έως ότου ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες και δοκιμές, καθώς και η εκπαίδευση του προσωπικού.

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Σύστημα αναγγελίας της επόμενης στάσης, τώρα και σε τρόλεϊ



Σύστημα ηχητικής αναγγελίας της επόμενης στάσης θα αποκτήσει, από αύριο 5 Ιουνίου, η γραμμή 6 «ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ», των τρόλεϊ.

Έτσι λοιπόν, οι επιβάτες της γραμμής 6, θα ενημερώνονται από τα ηχεία μέσω ειδικού ηχογραφημένου μηνύματος σε δύο γλώσσες, ελληνικά-αγγλικά, για την επόμενη στάση που θα προσεγγίσει το όχημα.

Σε πρώτη φάση το σύστημα θα λειτουργήσει σε όλα τα οχήματα (και στα εφεδρικά) της γραμμής 6 των τρόλεϊ (ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ ) η οποία είναι πρότυπη.

Για το επόμενο χρονικό διάστημα προγραμματίζεται η τοποθέτηση του συστήματος ηχητικής αναγγελίας της επόμενης στάσης σε οχήματα που δρομολογούνται σε άλλες γραμμές, όπως τη νέα γραμμή Χ80 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΚΡΟΠΟΛΗ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ - Χ80», που συνδέει τον τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ξαβερίου και Ακτή Μιαούλη), με την Ακρόπολη, το κέντρο της Αθήνας και την πλατεία Συντάγματος.

Το σύστημα της ηχητικής αναγγελίας επιτυγχάνεται μέσω ενός υπολογιστή αναγγελίας γραμμής, μιας συσκευής που υπολογίζει και αναγγέλλει την επόμενη στάση της τρέχουσας γραμμής.

Ο συγκεκριμένος υπολογιστής έχει τη δυνατότητα προγραμματισμού τόσο της τρέχουσας γραμμής, όσο και της κατεύθυνσης αυτής.

Η ένταση του ήχου είναι ρυθμιζόμενη από τον οδηγό και ο χρόνος αναγγελίας της επόμενης στάσης λαμβάνεται υπόψη από το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών του οχήματος. Ήδη, οι συσκευές έχουν τοποθετηθεί στα οχήματα ενώ έχουν γίνει και οι απαραίτητες δοκιμές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ, Γιάννη Οικονόμου, «με τη συγκεκριμένη ενέργεια επιχειρείται η αναβάθμιση της υπηρεσίας που παρέχεται προς τους επιβάτες και ειδικότερα προς τους τουρίστες-επισκέπτες της πόλης μας με την πληροφόρηση της εξέλιξης του δρομολογίου σε πραγματικό χρόνο».

Υπενθυμίζεται πως στα οχήματα της γραμμής 6 λειτουργεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και δωρεάν σύνδεση WiFi για τους επιβάτες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε εξέλιξη ο φωτογραφικός διαγωνισμός του ΟΑΣΑ


10346290_751420224921885_2294898118823277688_n
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός φωτογραφίας του ΟΑΣΑ με θέμα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, σε συνεργασία με την ΟΣΥ την ΣΤΑΣΥ και τη Samsung.
Δείτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με μια άλλη ματιά, εμπνευστείτε και φωτογραφίστε τα με το κινητό, το tablet ή τη μηχανή σας. Τραβήξτε καθημερινές σκηνές μέσα στα ΜΜΜ, εικόνες των Μέσων στην πόλη, αλλά και στιγμές της πόλης μέσα από τα Μέσα. Στόχος είναι να αναδείξετε το μετρό, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ ως κομμάτια του σύγχρονου αστικού τοπίου, να προβάλλετε αισθητική διάσταση των μετακινήσεων στην πόλη, αλλά και την ενότητα του συστήματος αστικών συγκοινωνιών. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ανεβάστε τις φωτογραφίες σας στο ειδικό Facebook application που θα βρείτε στη σελίδα www.facebook.com/eisaimesa.oasaδίνοντας έναν τίτλο και μια σύντομη ενδεικτική περιγραφή.
H Καλλιτεχνική Επιτροπή του διαγωνισμού, αποτελούμενη από τον επίκουρο καθηγητή φωτογραφίας Αριστείδη Κοντογιώργη, την εικαστικό Βένια Μπεχράκη και τον διευθυντή του διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών και Νέων Μέσων της Ελλάδος Ηλία Χατζηχριστοδούλου (δείτε αναλυτικά) θα αξιολογήσει τις φωτογραφίες που θα υποβληθούν και θα βραβεύσει 15 συμμετοχές, κατά την κρίση της, σύμφωνα με τους όρους και τις κατευθύνσεις του διαγωνισμού.
Οι συγκεκριμένες 15 φωτογραφίες θα αποτελέσουν την πρώτη κινούμενη έκθεση στην πόλη. Θα εκτυπωθούν και εκτεθούν για τουλάχιστον ένα μήνα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε διαφημιστικές θέσεις, σε συρμό, σταθμούς και οθόνες των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό-τραμ), καθώς και σε οχήματα του οδικού συγκοινωνιακού δικτύου (λεωφορεία- τρόλεϊ).
Οι βραβευθέντες θα κερδίσουν επίσης:
  • 5 κινητά τηλέφωνα Samsung Galaxy S5
  • 5 tablet Samsung Galaxy Note 10.01 2014 edition
  • 5 ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – ΟΣΥ (λεωφορεία & τρόλεϊ) και ΣΤΑΣΥ (τραμ, ηλεκτρικός, μετρό έως το σταθμό Κορωπίου).
Το κοινό έχει τη δυνατότητα να ψηφίζει τις αγαπημένες του φωτογραφίες στη σελίδα www.facebook.com/eisaimesa.oasa, λαμβάνοντας μέρος σε κλήρωση για πλούσια δώρα:
  • 3 φωτογραφικές μηχανές Samsung NX Mini.
  • 10 μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – ΟΣΥ (λεωφορεία & τρόλεϊ) και ΣΤΑΣΥ (τραμ, ηλεκτρικός, μετρό έως το σταθμό Κορωπίου).
  • Διπλές προσκλήσεις για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Η διάρκεια του διαγωνισμού είναι από τις 30 Μαΐου έως και τις 30 Ιουνίου. Οι νικητές θα ανακοινωθούν έως την 20η Ιουλίου.
Περισσότερες πληροφορίες και όλοι οι όροι και κανονισμοί του διαγωνισμού εδώ.
Σχόλιο: Ο διαγωνισμός είναι μία καλή πρωτοβουλία και μακάρι να έχει επιτυχία, αλλά ακόμα δεν κατανοούμε πως δικαιολογείται το κόστος των 19.000 ευρώ. (Υποθέτουμε ότι η συμμετοχή της Samsung γίνεται με αντάλλαγμα τη δωρεάν διαφήμιση). Επίσης βλέποντας τη σχετική σελίδα του διαγωνισμού στο facebook φαίνεται πως επιβεβαιώνονται οι φοβοι μας. Αν και στόχος ήταν να αξιοποιηθεί η δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η χρήση του facebook είναι τελείως ευκαιριακή και μετά το τέλος του διαγωνισμού η σελίδα μάλλον θα εγκαταλειφθεί.

Made by Hellas




Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Εικονολήπτης: Παναγιώτης Σαγκούρης
Στο κτήριο - κόσμημα, που ονομάζεται «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» και βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας λίγα μέτρα από το Αρχαιολογικό Μουσείο, διεξάγεται η κορυφαία και πιο σημαντική έκθεση οχημάτων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Στην έκθεση «Made By Hellas» φιλοξενούνται δεκάδες οχήματα που έχουν φτιαχτεί από ελληνικά χέρια, αλλά ποτέ δεν έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό (τουλάχιστον τα περισσότερα) λόγω της γραφειοκρατίας.

Με πρωτοβουλία του Θ. Χαραγκιώνη, όλα τα ελληνικά οχήματα-δημιουργήματα βρίσκονται σε κοινή θέα για να μπορεί ο καθένας να μάθει την ιστορία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ελάχιστοι πιστεύουν ότι μπορούμε να έχουμε βαριά βιομηχανία και να κοιτάζουμε στα μάτια τους διεθνείς παίκτες της αγοράς. Όμως, αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και ανατρέξουμε σε γεγονότα, θα διαπιστώσουμε πως αν υπήρχε πέρα από την ιδιωτική πρωτοβουλία και κρατική, τώρα θα γράφαμε για άλλα πράγματα. Να θυμηθούμε το εργοστάσιο της Nissan στον Βόλο, τις πρωτότυπες κατασκευές που έμειναν στα χαρτιά ή παρατημένες σε κλειστά γκαράζ, τα όνειρα που δεν προχώρησαν, γιατί δεν υπήρξε βοήθεια...


Από ηλεκτρικά μέχρι... super car
Στην έκθεση «Made By Hellas», υπάρχει το θρυλικό Pony το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει φέτος, το ηλεκτρικό Enfield E8000 που κατασκευάστηκε στη Σύρο τη δεκαετία του '70, το λεγόμενο super car Korres Project 4, τα σύγχρονα Fiat Barchetta και Audi A3 που έχουν σχεδιάσει Έλληνες (!), εκθέματα από πανεπιστήμια, το διθέσιο του Αντώνη Τζεν με τον κινητήρα των 50 κ.εκ., τα μοντέλα της Replicar Hellas, το ιδιόμορφο πλαίσιο του Δημήτρη Χατζηκακίδη κ.ά.

Πόσα οχήματα υπάρχουν
Συνολικά 59 εκθέματα μπορούν οι επισκέπτες να θαυμάσουν από κοντά και να μάθουν πράγματα που σίγουρα δεν γνώριζαν, όπως τις ικανότητες των ελλήνων κατασκευαστών. Σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνουμε πως αν υπάρχει διάθεση και... τρέλα πολλά μπορούν να συμβούν. Και όλα αυτά, αρκεί να υπάρχει κρατική μέριμνα και υποστήριξη προκειμένου να πάρουν το σωστό δρόμο αυτές οι κατασκευές.

Η έκθεση Made By Hellas θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 30 Ιουνίου. Το «Eλληνικό Mουσείο Aυτοκινήτου» βρίσκεται Ιουλιανού 33-35 & Γ' Σεπτεμβρίου 72-74. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 210-8816187.


α/α
ΕΚΘΕΜΑΤΑ
Ιδιοκτήτης
1
Αραμπάς
EMA
2
Morris Minor Sedan
EMA
3
Morris Minor Traveller Acropole
EMA
4
Morris Minor Drophead
Γιώργος Βαλλινδάς, ΦΙΛΠΑ
5
mini Cooper rally
EMA
6
mini Cooper S racer
EMA
7
mini Van Olympic Airways
EMA
8
mini Countryman
EMA
9
mini Bicini prototype
Γιάννης Ρεϋμούνδος, ΦΙΛΠΑ
10
Wolsey Convertible
Παύλος Κεραμπός
11
mini Convertible
Παύλος Κεραμπός
12
Vande Plas 1300
EMA
13
MEBEA Robin
EMA
14
ATTICA
Μαρίνος Καρώνης, ΦΙΛΠΑ
15
ALTA
EMA
16
ΤΟΝΑΚΟ
Αντώνης Τζεν
17
TZEN SPORT
Αντώνης Τζεν
18
Enfield 8000
EMA
19
Κορρές 1
Δημήτρης Κορρές
20
Κορρές 2
Δημήτρης Κορρές
21
Κορρές 3
Δημήτρης Κορρές
22
Κορρές 4
Δημήτρης Κορρές
23
Austin Seven Opal (Ταγκαλάκης)
EMA
24
Θεολόγου
Νίκος Στρατογιαννάκης
25
Αντλία Hunia
EMA
26
Οδόμετρο
Κώστας Κοτσανάς
27
Μοτοσυκλέτα
Δημήτρης Κορρές
28
Μοτοσυκλέτα
ΕΜΜ
29
Μοτοσυκλέτα
ΕΜΜ
30
Μοτοσυκλέτα
ΕΜΜ
31
Μοτοσυκλέτα
ΕΜΜ
32
sunnyclist
Μανώλης Τσικανδυλάκης
33
ποδήλατο
Νίκος Μανάφης
35
Fiat amico
Δημήτρης Μαυρογιάννης
36
PONY military
Αντώνης Τζεν
37
Daihatsu Zebra
Ηλίας Νέγκας
38
SHERPA
Βασίλης Μιχελάς
39
PONY μοντέλο 1990
NAMCO Κοντογούρης
40
Farmobil
NAMCO Κοντογούρης
41
FARMA
Αλέξανδρος Μανιατόπουλος
42
FARMA S
EMA
43
HELIOS
EMA
44
Mercedes G240 ELVO
Βασίλης Γκουζάνης, ΦΙΛΠΑ
45
Aston Martin Lagonda Saloon
EMA
46
FIAT Barchetta
Γιώργος Περαντζάκης
47
Bristol 406S
EMA
48
Replicar Hellas 550
ReplicarHellas
49
Replicar Hellas 356
ReplicarHellas
50
Super K
Παύλος Κεραμπός
51
Super K
Παύλος Κεραμπός
52
Παραμετρικό σασί
Δημήτρης Χατζηκακίδης
53
TUCER
Πολυτεχνείο Χανίων
54
Art12
Αριστοτέλειο Θεσ/κη
55
Πυρφόρος
ΕΜΠ
56
Ερμής ηλιακή Φόρμουλα
Πανεπιστήμιο Πατρών
57
Formula
Πανεπιστήμιο Πατρών
58
Formula
Πανεπιστήμιο Πατρών
59
Formula racer
Παντελής Στυλιαράς



Το λεγόμενο super car του Δημήτρη Κορρέ. To Korres Project 4 θα παραχθεί φέτος σε 4 μονάδες και θα διατεθούν σε Ευρώπη και Αμερική...


Το Sunnyclist είναι ένα υβριδικό ηλιακό τριθέσιο μοτοποδήλατο που έχει κατασκευαστεί στην Κρήτη. Έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα και μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα... 


Το αμιγώς ηλεκτρικό Enfield E8000 φτιάχτηκε τη δεκαετία του ΄70 στη Σύρο σε περισσότερα από 120 κομμάτια. Δυστυχώς η παραγωγή του σταμάτησε λόγω... γραφειοκρατίας


Το συγκεκριμένο buggy είναι ακόμα γνωστό στο ελληνικό κοινό...


Το θρυλικό Pony που κατασκεύαζε η Namco στην Θεσσαλονίκη...Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στην ΔΕΘ...



Το Volanis Helios κατασκευάστηκε το 1981 και ήταν ένα πρωτότυπο σχεδιαστικά όχημα χωρίς μηχανικά μέρη... Φέρει την υπογραφή του Αντώνη Βολάνη...


Η ΕΛΒΟ κατασκεύασε για στρατιωτική χρήση περίπου 9.000 μονάδες της Mercedes G-Wagon...




Το Daihatsu Zebra κατασκευαζόταν εξολοκλήρου στην Ελλάδα από το 1981 έως το 1985...


Το προχωρημένο σχεδιαστικά ηλεκτρικό ποδήλατο του Νίκου Μανάφη...



Χιλιάδες τέτοια Nissan κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της μάρκας στο Βόλο...

Το Bistrol 406 σε μία πρωτότυπη μορφή που φέρει την υπογραφή της αρχιτεκτονικής ομάδας AKROPOLE - Design...


Το Fiat Barchetta σχεδιάστηκε από τον Ανδρέα Ζαπατίνα και την ομάδα του. H παραγωγή του άρχισε το 1995 και ολοκληρώθηκε δέκα χρόνια αργότερα...


Δύο μοντέλα της Replicar Hellas που εδρεύει στην Κατερίνη. Βασίζονται σε παλαιότερα μοντέλα της Porsche και κατασκευάζονται με πολύ υψηλά στάνταρτ. Για φέτος υπολογίζεται ότι θα εξαχθούν 45 μονάδες σε χώρες της Ευρώπης... 


Την σχεδίαση της τελευταίας γενιάς του Audi A3 έχει επιμεληθεί ο Έλληνας σχεδιαστής Gary Telaak. Ο συγκεκριμένος κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και μιλά άπταιστα ελληνικά...




Το παραμετρικό πλαίσιο του μηχανολόγου - μηχανικού Δημήτρη Χατζηκακίδη το οποίο εξελίσσει πολύ μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συγκεκριμένος ήταν αυτός που είχε σκεφτεί πριν δεκαετίες τα φλας στους καθρέπτες αλλά όταν το έλεγε κάποιοι... γελούσαν! 



To πρωτότυπο Super K είναι κατασκευή της εταιρείας Keraboss. Εφοδιάζεται με κινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος αποδίδει 118 ίππους...


To TZEN κατασκευάστηκε πριν από 40 χρόνια! Εφοδιάζεται με κινητήρα 50 κ.εκ. και φέρει αυτόματο κιβώτιο. Στην φωτογραφία είναι με τρεις ρόδες αλλά μπορεί να φτιαχτεί με τέσσερις και να λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα...



Η βιομηχανία ALTA, κατασκευάστρια μοτοποδηλάτων από το 1965, επεκτάθηκε το 1968 στην κατασκευή ενός τρίτροχου επιβατικού αυτοκινήτου με άδεια της Γερμανικής εταιρείας Fuldamobil όπως και το Attica 200 της εταιρείας ΒΙΟΠΛΑΣΤΙΚ Α.Ε.




Το Mini Beach Bar κατασκευάστηκε το 1961 σε 16 μονάδες. Εφοδιάζεται με κινητήρα 849 κ.εκ. και έχει τελική ταχύτητα 112 χλμ./ώρα... Κύριο χαρακτηριστικό είναι το... σαλόνι του!



Η... σέξι πρωτότυπη μοτοσικλέτα του Δημήτρη Κορρέ. Εφοδιάζεται με 6κύλινδρο κινητήρα 1.050 κ.εκ. και αποδίδει 104 ίππους...



To Austin Seven Opal Tourer κατασκευάστηκε το 1936...



Διασκευασμένα Morris σε διάφορες εκδοχές που φέρουν ελληνικά στοιχεία...



Ελληνική δικύλινδρη διπίστονη αντλία...



Το Korres Project 3 δείχνει τις δυνατότητές του....



Αυτό είναι το Korres Project 1 άπό όπου έγινε και η αρχή...



Η Aston Martin Lagonda φτιάχτηκε όταν η μάρκα ήταν ιδιοκτησίας του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Λιβανού...



Το ΑRT12 του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατασκευής 2011...



Ο Πυρφόρος του ΕΜΠ...