Ενδιαφέρον για είσοδο και στην αγορά των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας μετά από την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε ο Φαμπρίτσιο Φαβάρα, επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού του ομίλου των κρατικών ιταλικών σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane (FS), σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Τα Νέα.
Όπως είπε ο κ. Φαβάρα,
«Σύμφωνα με το βιομηχανικό πλάνο του ομίλου για την περίοδο 2017-2020, ο στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού δικτύου, που θα συνδέει μεταξύ τους διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η FS θα μπορούσε να ενδιαφερθεί και να εξετάσει την είσοδό της στον συγκοινωνιακό τομέα της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας.
Φαίνεται ότι ανάμεσα στις επόμενες υποψήφιες προς ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεις είναι και οι δυο δημόσιοι συγκοινωνιακοί οργανισμοί της Αθήνας. Η ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) και η ΟΣΥ (μπλε λεωφορεία, τρόλεϊ).»
Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας πρόκειται να μεταφερθούν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, το νέο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων του δημοσίου. Η κυβέρνηση ωστόσο επιμένει ότι οι εταιρίες που θα μεταφερθούν στο υπερταμείο δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν αλλά η μεταφορά τους εκεί θα γίνει προκειμένου να διαχειρίζονται καλύτερα και να πάψουν να είναι ελλειμματικές.
Όσον αφορά τις καθυστερήσεις στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο κ. Φαβάρα ανέφερε πως ελπίζει ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί γρήγορα, προκειμένου η εξαγορά να κλείσει ως το τέλη του έτους. Η καθυστέρηση στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι και ο λόγος που οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι ζήτησαν και έλαβαν παράταση για την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών στο διαγωνισμό για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Κατά τα άλλα, το στέλεχος του ιταλικού ομίλου επανέλαβε τα ήδη γνωστά, ότι δηλαδή υπάρχει δυναμική ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, με βελτίωση των υπηρεσιών στο επιβατικό κομμάτι, και ειδικά στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Στο εμπορικό κομμάτι αναμένεται μεγάλη ανάπτυξη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που συνδέονται με τον διεθνή διάδρομο Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου (Orient/East Med), ο οποίος έχει κατεύθυνση την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.
Τέλος ο κ. Φαβάρα απέφυγε να απαντήσει ευθέως στο αν θα υπάρξουν απολύσεις προσωπικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέγοντας πως το business plan για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνει δράσεις για να βελτιωθούν οι διαδικασίες, μέσα από επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία, σε συνδυασμό βέβαια με τη βελτίωση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές μετά από το κλείσιμο της συμφωνίας.