Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Κινδυνεύει η μοναδική σιδηροδρομική γέφυρα στον Εύηνο ποταμό, που χρονολογείται από το 1891


«Καταρρέει» η ιστορία
Ένα μνημείο, άρρηκτα συνυφασμένο με την ιστορία του ελληνικού σιδηρόδρομου και ένα από τα λίγα τεχνικά επιτεύγματα της εποχής, καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος σιδερένια σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα, κινδυνεύει με άμεση με κατάρρευση. Πρόκειται για τη γέφυρα στον Εύηνο ποταμό, η οποία είναι παράλληλη της οδικής γέφυρας και μέχρι πριν από μερικά χρόνια εξυπηρετούσε τη γραμμή Κρυονέρι - Αγρίνιο.
Η μεταλλική γέφυρα συνολικού μήκους 250 μέτρων σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη με κόστος τότε 80.000 δρχ, ενώ τέθηκε σε λειτουργία το 1891.

Σήμερα η γέφυρα κινδυνεύει με κατάρρευση. καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες. ένα από τα δώδεκα βάθρα κατέπεσε από τα ορμητικά νερά του Εύηνου. μετά και την πρόσφατα θεομηνία. που έπληξε τη Δυτική Ελ­λάδα. Επιστήμονες δε. εκφράζουν φόβους πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα (τεχνικά έργα) για την αποκατάσταση του βάθρου και την υποστύλωση της γέφυρας. θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα και στην οδική γέφυρα του Εύηνου. γεγονός που σημαίνει. πως θα κοπεί στα... δύο η Αιτωλοακαρνανία.
Σύμφωνα με κατοίκους της περιοχής, η ιστορική αξία της μεταλλικής σιδηροδρομικής γέφυρας είναι αντίστοιχη. του Γεφυριού της Πλάκας, το οποίο κατέρρευσε πρόσφατα, όχι από την κακοκαιρία, αλλά από την αδιαφορία των ιθυνόντων να περισώσουν τα μνημεία της χώρας μας.
Μπορεί η σιδηροδρομική γραμμή σήμερα να μη λειτουργεί και έτσι δεν υπάρχουν φόβοι για την ασφάλεια των πολιτών, ωστόσο, η συγ­κεκριμένη γέφυρα είναι συνυφασμένη με την ιστορία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Να σημειωθεί. πως ήδη στην περιοχή διεξάγονται εργασίες για την προσωρινή διευθέτηση της κοίτης του ποταμού προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση και του αντλιο­στασίου, που βρίσκεται σε απόσταση 20 μέτρων από την γέφυρα. Αναρωτιέται όμως κανείς εάν προτίθεται η πολιτεία ή ο Ο.Σ.Ε να επισκευάσει και να προστατεύσει από κατάρρευση αυτή την μοναδική γέφυρα, η οποία αν μη τι άλλο αποτελεί ένα από τα λίγα τεχνικά επιτεύγματα της εποχής της.


Συντάκτης: Μαρία Σ. Ορφανού
Εφημερίδα: Η Πρωινή Γνώμη