Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Πανικός σε λεωφορείο: Πλημμύρισε και σκαρφάλωναν σε στύλους για να μη βραχούν


Το όχημα έγινε... πλωτό

Απίστευτες εικόνες εκτυλίχθηκαν μέσα σε λεωφορείο στην Αττική, λόγω της κακοκαιρίας.

Και αυτό γιατί το λεωφορείο 805 που εκτελεί το δρομολόγιο Ασπρόπυργος - Νεόκτιστα, φαίνεται πως πλημμύρισε με αποτέλεσμα ο κόσμος να σκαρφαλώνει σε στύλους για να μη βραχεί.


Όπως βλέπετε στο βίντεο, επικράτησε ένας μικρός πανικός αφού υπήρχαν άνθρωποι που ανέβαιναν στα καθίσματα με τα παπούτσια τους στην προσπάθεια τους να προστατευτούν.

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2019

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου: Στάση εργασίας στα Τρόλεϊ λόγω γενικής συνέλευσης



Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στα Τρόλεϊ την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019 μεταξύ 12:00 – 16:00.

Τα τελευταία δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν από τις 11:00 π.μ. ενώ η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται ως τις 17:00.

Την απόφαση έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ προκειμένου να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση.

Τα υπόλοιπα μέσα αναμένεται να κινούνται κανονικά.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

ΟΑΣΑ: Αποφάσεις για καταργήσεις, συγχωνεύσεις και ιδρύσεις λεωφορειακών γραμμώ


Αποφάσεις για την κατάργηση, συγχώνευση και ίδρυση νέων λεωφορειακών γραμμών έλαβε ο ΟΑΣΑ κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση για την ημερομηνία που οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε ισχύ, όμως το ποιο πιθανό είναι πως αυτό θα συμβεί ως και τις αρχές Νοεμβρίου.

Ακολουθούν αναλυτικά οι αλλαγές με συνδέσμους προς τις αποφάσεις του ΟΑΣΑ:

Η λεωφορειακή γραμμή 054 ΠΕΡΙΣΣΟΣ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ διαχωρίζεται σε δύο νέες κυκλικές λεωφορειακές γραμμές 054 ΠΕΡΙΣΣΟΣ - ΛΑΜΠΡΙΝΗ - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ & 211 ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Η απόφαση ελήφθη με βάση την ανάγκη καλύτερης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των κατοίκων των Δήμων Ν. Ιωνίας, Γαλατσίου, Βύρωνα
& Υμηττού και λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα κάλυψης των υπαρχουσών μετακινήσεων που εξυπηρετούνται από την υφιστάμενη γραμμή 054, στο τμήμα διαδρομής της στο κέντρο της Αθήνας, από το υφιστάμενο δίκτυο τρόλεϊ και μετρό.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Προετοιμάζεται το έδαφος για τη μείωση των δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου – δωρεάν μετακίνησης



Ολοένα και αυξάνονται τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για μείωση (ή κατ’ άλλους για «εξορθολογισμό») των κατηγοριών των επιβατών που είναι δικαιούχοι κοινωνικής πολιτικής στις συγκοινωνίες της Αθήνας.

Η Νέα Δημοκρατία συνήθιζε να ασκεί κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση για την απόδοση του δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης στους άνεργους υποστηρίζοντας μέχρι και την προεκλογική περίοδο πως από την κοινωνική πολιτική πρέπει να επωφελούνται «όσοι πραγματικά το έχουν ανάγκη».

Πλέον, όλα δείχνουν πως το νερό μπαίνει στο αυλάκι για τη λήψη των σχετικών αποφάσεων μέσα στο προσεχές διάστημα. Ένα από τα ζητούμενα φαίνεται πως είναι και το πώς θα δικαιολογηθεί επικοινωνιακά το ψαλίδι στην κοινωνική πολιτική.

Η κύρια προσέγγιση μάλλον θα είναι η τεχνοκρατική, ενόψει και της κατάρτισης από τον ΟΑΣΑ του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών ως το τέλος του έτους. Έτσι, θα υποστηριχθεί πως οι δικαιούχοι κοινωνικής πολιτικής είναι πάρα πολλοί με αποτέλεσμα να δημιουργείται οικονομικό πρόβλημα στις συγκοινωνίες.

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

Υποχρεωτικά σε εκδοτήριο όλοι οι φοιτητές για ανανέωση των μειωμένων καρτών



Μπορεί η νέα κυβέρνηση να έχει κάνει σημαία της την ψηφιοποίηση όλων και περισσότερων διαδικασιών στο δημόσιο τομέα, σε αυτές όμως φαίνεται πως δεν περιλαμβάνεται η ανανέωση του δικαιώματος μειωμένου εισιτηρίου για τους φοιτητές.

Έτσι, ο ΟΑΣΑ τώρα υποβάλει σε ταλαιπωρία το σύνολο των φοιτητών που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Αθήνας (για ν+2 χρόνια του επίσημου χρόνου φοίτησης) αφού θα πρέπει υποχρεωτικά να προσέλθουν σε κάποιο από τα λιγοστά ανοικτά εκδοτήρια εντός του Οκτωβρίου προκειμένου να ανανεώσουν το δικαίωμα μειωμένης μετακίνησης.

Συγκεκριμένα, για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, ο ΟΑΣΑ ενημερώνει όλους τους εν ενεργεία φοιτητές ότι, μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2019, μπορούν να προσέρχονται στα εκδοτήρια των σταθμών του Μετρό, με την ακαδημαϊκή τους ταυτότητα, προκειμένου να επεκτείνουν το χρονικό διάστημα ισχύος του μειωμένου κομίστρου. Όσοι φοιτητές δεν προχωρήσουν στην ανανέωση έως την συγκεκριμένη ημερομηνία, από την 1η Νοεμβρίου 2019 θα μετακινούνται με κόμιστρα κανονικής τιμής, χωρίς έκπτωση, μέχρι να προσέλθουν σε εκδοτήριο και να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία.

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

Με τι θα μπορούσε να ασχοληθεί η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό αντί για μετονομασίες σταθμών



Η πρώτη απόφαση της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό για μετονομασία των σταθμών Ευαγγελισμός και Άγιος Δημήτριος έγινε δεκτή από την πλειοψηφία του κόσμου με απορία. Ήταν πράγματι μία από τις ειδήσεις που πρέπει να διπλοτσεκάρεις την πηγή για να επιβεβαιώσεις πως δεν πρόκειται για φάρσα.

Είναι να απορεί κανείς πως οι υπεύθυνοι της Αττικό Μετρό το θεώρησαν καλή ιδέα, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη πως η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει την ευθύνη για την ονομασία σταθμών που βρίσκονται σε λειτουργία (αλλά η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία που λειτουργεί το Μετρό).

Προσπαθώντας να βοηθήσουμε από την πλευρά μας τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, προτείνουμε 5 πράγματα που θα μπορούσε να κάνει αντί να προσπαθεί να αποκαθηλώσει τις πινακίδες σταθμών που λειτουργούν εδώ και μια εικοσαετία:

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

Τα 39 συγκοινωνιακά έργα που περιμένει η Αθήνα




Όπως και πέρυσι, το Athens Transport επιχειρεί να συγκεντρώσει σε ένα μέρος το σύνολο των συγκοινωνιακών έργων (που αφορούν είτε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είτε υποδομές μεταφορών) τα οποία αναμένεται να πραγματοποιηθούν στην Αττική (ή και λίγο πιο έξω από αυτή).

Στην παρακάτω λίστα προσπαθήσαμε να καταγράψουμε όσα συγκοινωνιακά έργα έχουν εξαγγελθεί τα τελευταία χρόνια. Κάποια από αυτά βρίσκονται σε φάση κατασκευής, άλλα υπό δημοπράτηση ή προετοιμασία δημοπράτησης και άλλα υπό μελέτη.

Υπάρχουν όμως και έργα τα οποία αποτελούν απλώς εξαγγελίες και δεν έχουν ακόμα μελετηθεί. Δεδομένου μάλιστα ότι κάποια από αυτά αποτέλεσαν εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης οι οποίες προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχουν υιοθετηθεί και από τη σημερινή, ενδεχομένως να μην ακούσουμε ποτέ ξανά για αυτά.

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

"Παραλύει" η Αθήνα την Τρίτη - Ποια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τραβούν... χειρόφρενο λόγω της απεργίας



Την πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της Αθήνας για την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο .

Συγκεκριμένα, την ερχόμενη Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, 24ωρη απεργία πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα τρόλει, τα λεωφορεία και στο δίκτυο της γραμμής 1 Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ). Εντός της ημέρας αναμένονται αποφάσεις για το μετρό και το τραμ.

Επίσης, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019 δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια στα τρένα, συμπεριλαμβανομένου του προαστιακού, λόγω της 24ωρης απεργίας που αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Ως εκ τούτου, αναμένεται ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για τις Την πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της Αθήνας για την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο .

Συγκεκριμένα, την ερχόμενη Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, 24ωρη απεργία πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα τρόλει, τα λεωφορεία και στο δίκτυο της γραμμής 1 Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ). Εντός της ημέρας αναμένονται αποφάσεις για το μετρό και το τραμ.

Επίσης, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019 δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια στα τρένα, συμπεριλαμβανομένου του προαστιακού, λόγω της 24ωρης απεργίας που αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Ως εκ τούτου, αναμένεται ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για τις ακυρώσεις δρομολογίων.δρομολογίων.

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

Με 100 επιπλέον λεωφορεία ενισχύεται ο ΟΑΣΑ



Ταυτόχρονα, επειδή έχουν δημιουργηθεί ζητήματα αναφορικά με τις βάρδιες του προσωπικού, αυτές θα προσδιορίζονται κεντρικά από τον ΟΑΣΑ και όχι από τις θυγατρικές του

Στους δρόμους της Αθήνας πρόκειται να βγουν μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 100 επιπλέον λεωφορεία, αφού ο ΟΑΣΑ έχει εξασφαλίσει ήδη πόρους αξίας 1 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες ανταλλακτικών.

Το μεγάλο στοίχημα για τη νέα διοίκηση του Οργανισμού είναι να διαχειριστεί την καυτή πατάτα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου ήδη ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Αθανασόπουλος έχει δρομολογήσει, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, μέτρα που θα αντιστρέψουν την υπάρχουσα κατάσταση.

Το… σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου, την άμεση αποκατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων και συρμών λόγω σοβαρής έλλειψης ανταλλακτικών – με την αρχή να γίνεται για περίπου 100 οχήματα και τον επαναπρογραμματισμό των δρομολογίων.

Αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Αθήνας εκτελώντας δρομολόγια είναι περί τα 750 λεωφορεία από τα 1.374 ενεργά οχήματα. Ιδιο σκηνικό επικρατεί και για τα 88 τρόλεϊ από τα συνολικά 273 ενεργά.

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Ο ΟΑΣΑ αναλαμβάνει την ευθύνη προμήθειας ανταλλακτικών για τα λεωφορεία της ΟΣΥ



Της Μαρίας Μόσχου

Τα πρώτα χρήματα για την αγορά ανταλλακτικών για τα λεωφορεία της ΟΣΥ θα βγουν τις επόμενες ημέρες από τα ταμεία του ΟΑΣΑ, προκειμένου να εξοφληθούν προμηθευτές της ΟΣΥ που έχουν κλείσει την … στρόφυγγα προς τις Οδικές Συγκοινωνίες λόγω ανεξόφλητων τιμολογίων. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ θα διαχειρίζεται πλέον τις παραγγελίες και τις πληρωμές προκειμένου να έχει τον πλήρη έλεγχο ώστε να βγουν και πάλι στο δρόμο πάνω από 350 λεωφορεία που είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών,

Ενόψει της έναρξης του χειμερινού προγράμματος και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ήδη η ΟΣΥ με τον μειωμένο στόλο και τα εκατοντάδες ακινητοποιημένα οχήματα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ αποφάσισε να προχωρήσει η ίδια στην προμήθεια ανταλλακτικών προκειμένου να δοθεί λύση με τους προμηθευτές που λόγω χρεών έπαψαν να δίνουν υλικά απαραίτητα για την αντικατάσταση των βλαβών που παρουσιάζουν τα οχήματα.

Είχε προηγηθεί επιστολή του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τις Διοικήσεις ΟΣΥ και ΟΑΣΑ όπου εφιστούσε την προσοχή εν όψει του χειμερινού προγραμματισμού δρομολόγησης των λεωφορείων. Συγκεκριμένα το Συνδικάτο χρωματίζει με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση στην ΟΣΥ αναφέροντας ότι ο προγραμματισμός του « Θερινού 1» και «Θερινού 2» απέτυχε οικτρά ενώ ενόψει του χειμερινού προγραμματισμού που οι απαιτήσεις αυξάνονται, αναφέρουν ότι το αποτέλεσμα, θα είναι περισσότερο απογοητευτικό θυμίζοντας Εταιρεία στα πρόθυρα της κατάρρευσης!
Τα νούμερα για τον στόλο που αριθμεί αυτή τη στιγμή η ΟΣΥ είναι αποκαλυπτικά της κατάστασης που επικρατεί:

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Ζορπίδης: «Ανατριχιαστικές» οι αποκαλύψεις για το Μετρό.



Δυστυχώς βγήκαν αληθινές οι προβλέψεις μας, λέει ο πρόεδρος του ΕΕΘ

"Οι σημερινές αποκαλύψεις για την κατασκευή του μετρό είναι πραγματικά ανατριχιαστικές! ", επισημαίνει ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης μετά την αποκάλυψη της επιστολής του εργολάβου του μετρό προς την «Αττικό Μετρό», όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.

"Η κατασκευή του πολύπαθου σταθμού της Βενιζέλου είναι στον αέρα, οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, κάποιοι τα είχαν φορτώσει στον κόκορα! Φυσικά το λογαριασμό θα τον φορτώσουν για μία ακόμη φορά στους πληγέντες επαγγελματίες, την Αγορά και συνολικά στην πόλη. Δυστυχώς, οι προβλέψεις μας για νέες καθυστερήσεις βγήκαν αληθινές. Καλούμε τη νέα κυβέρνηση να προχωρήσει τις διαδικασίες και τα έργα χωρίς ιδεοληψίες και συντεχνιακά στεγανά, σαν κι αυτά που μπλοκάρουν την πρόοδο του μετρό τα τελευταία χρόνια.
Η πόλη δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις", τονίζει ο πρόεδρος του ΕΕΘ.

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Φθινοπωρινό crash test για τις αστικές συγκοινωνίες


Χρόνοι αναμονής που φτάνουν τα 15, ακόμη και τα 25 λεπτά, συνωστισμός επιβατών σε στάσεις και αποβάθρες μέσα στον Αύγουστο που η Αθήνα είναι πιο «άδεια» από ποτέ, αποπνικτική ζέστη στους συρμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και γερασμένα λεωφορεία συνθέτουν ένα αποκαρδιωτικό σκηνικό στις αστικές συγκοινωνίες.


Ο ερχομός του φθινοπώρου αποτελεί το πρώτο crash test για τις δράσεις που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η εντολή για «νοικοκύρεμα» στοχεύει στην επαναφορά μιας σχετικής κανονικότητας ως το τέλος του 2019.

Θαύματα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Οι ελλείψεις συρμών, ανταλλακτικών και οδηγών διαμορφώνουν ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Οι χρόνοι αναμονής των 3-4 λεπτών στο μετρό αποτελούν αισιόδοξο σενάριο.

Σήμερα, οι συρμοί εκτελούν επισήμως δρομολόγια ανά 7-8 λεπτά, ξεπερνώντας στην πράξη τα 10 και φτάνοντας στα 15 λεπτά. Χρόνο αναμονής που φτάνει και ο ηλεκτρικός, ενώ το τραμ είναι επισήμως στο 25λεπτο.

Στο χειμερινό πρόγραμμα οι χρονοαποστάσεις διαμορφώνονται στα 3,5 λεπτά κατά μέσο όρο στις ώρες αιχμής, στα 5 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες και στα βραδινά δρομολόγια στα 8 λεπτά.

Τα πρώτα βήματα
Το μεταφορικό έργο στις Οδικές Συγκοινωνίες έχει μειωθεί κατά 35%-37% την τελευταία 5ετία, ενώ για να βγει το χειμερινό πρόγραμμα απαιτούνται, σύμφωνα με τους εργαζομένους, 3.500 οδηγοί.

Εάν οι υφιστάμενοι 3.000 δουλέψουν όλες τις ημέρες, το κόστος μισθοδοσίας θα αυξηθεί κατά 75%. Όσο για τους τεχνίτες, από 1.153, είναι σήμερα μετά βίας 600 όλων των ειδικοτήτων.

Συντηρήσεις
Η διοίκηση του ΟΑΣΑ έχει ζητήσει από την ΟΣΥ την καταγραφή των αναγκών σε ανταλλακτικά. Επίσης, εξασφάλισε σε πρώτη φάση τους πόρους για τις τρέχουσες συντηρήσεις στα λεωφορεία, προκειμένου να ενισχυθεί το συντομότερο δυνατόν ο ενεργός στόλος.

Πρώτα μελέτη
Σε δεύτερη φάση θα διεξαχθεί μελέτη για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου, ο προηγούμενος διαγωνισμός που προέβλεπε 750 λεωφορεία προκηρύχθηκε πρόχειρα χωρίς να έχουν προσδιοριστεί οι ανάγκες σε οχήματα, οδηγούς, ανταλλακτικά, αναλώσιμα.

Εξαίρεση ζητεί η ΣΤΑΣΥ
Ο χρόνος θα παίξει σημαντικό ρόλο και στην αναδιοργάνωση των αποθεμάτων σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα.

Όπως επισημαίνουν γνώστες των διαγωνιστικών διαδικασιών, «όταν φτάνουμε να παραγγέλνουμε ανταλλακτικά τη στιγμή που τα χρειαζόμαστε, τότε οχήματα και συρμοί μένουν εκτός λειτουργίας».

Πράγμα που ήδη συμβαίνει και στο μετρό, όπου παροπλισμένοι παραμένουν περί τους 30 από τους συνολικά 66 συρμούς των γραμμών 2 και 3.

Ελλείψεις οδηγών και απαρχαιωμένος στόλος λεωφορείων
Τα ορόσημα είναι συνεχή για τον απαρχαιωμένο στόλο των οδικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στην Αθήνα ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι τα 13,9 έτη και των τρόλλεϋ τα 15,3. Στα τέλη του 2020 έχουμε υποχρεωτική απόσυρση άνω των 220 οχημάτων από τον στόλο της ΟΣΥ.

Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019

Το τρικ με τα σαράβαλα λεωφορεία


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ



Το μεγάλο στοίχημα βελτίωσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας καλείται να κερδίσει η νέα κυβέρνηση, στοίχημα το οποίο θυμίζει περισσότερο σταυρόλεξο και μάλιστα για δυνατούς λύτες. Η εικόνα των μέσων μαζικής μεταφοράς βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, με τα τελευταία «δύσκολα» χρόνια να έχουν επιβαρύνει τους οργανισμούς σε τέτοιο βαθμό, που ακόμη και η είσοδος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν μπόρεσε να αναβαθμίσει το επίπεδο των υπηρεσιών. Ο χαρακτήρας των συγκοινωνιακών φορέων πάσχει από «διπολισμό» τα τελευταία χρόνια. Υπερσύγχρονοι συρμοί του μετρό, ηλεκτρονικό εισιτήριο τελευταίας τεχνολογίας από τη μία, σημαντικές καθυστερήσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς και ένας παρηκμασμένος στόλος λεωφορείων, από την άλλη, ο οποίος με το ζόρι εκτελεί δρομολόγια, συνθέτουν μια εικόνα έντονων αντιφάσεων.

Οι σταθμοί του μετρό αποτελούν κόσμημα της πρωτεύουσας, γεγονός το οποίο όμως δεν αποτελεί καμία παρηγοριά για επιβάτες και επισκέπτες της πόλης, οι οποίοι περνούν περισσότερη ώρα σε αυτούς από ό,τι υπολόγιζαν μέχρι να εξυπηρετηθούν από έναν συρμό. Η κατάσταση του στόλου των λεωφορείων παραπέμπει σε τριτοκοσμικό περιβάλλον, με τις στάσεις να πλημμυρίζουν από κόσμο που ελπίζει να βρει μια γωνιά μέσα σε ένα ξεχαρβαλωμένο λεωφορείο, ώστε να μπορέσει να φτάσει στον τελικό προορισμό του, χωρίς κλιματισμό σε μια χώρα με υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι.

Πηγή του κακού για την επιδείνωση της κατάστασης σε όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς αποτελεί η οικονομική συγκυρία, η οποία από τη μία επέβαλε «πάγωμα» προσλήψεων και από την άλλη, η έλλειψη ρευστότητας στέκεται εμπόδιο στην προμήθεια ανταλλακτικών, τα οποία είναι απαραίτητα για τη συντήρηση και την κυκλοφορία του συνολικού στόλου του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Smartphones - εισιτήρια και τέλος οι ουρές



Του Γιάννη Παλιούρη

Σαράντα δύο ολόκληρα λεπτά είναι ο μέσος χρόνος που σπαταλά ο κάτοικος των Βρετανικών πόλεων, ημερησίως, περιμένοντας σε πάσης φύσεως ουρές. 
Και μερικά από αυτά χαραμίζονται στην ουρά για το εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πρόβλημα που βιώνουν όχι μόνο οι Βρετανοί αλλά οι κάτοικοι κάθε μεγαλούπολης που μετακινούνται με τα ΜΜΜ. 
Πρόβλημα το οποίο φιλοδοξεί να λύσει η Hitachi Rail, βάζοντας τέλος στις ουρές έκδοσης αλλά και επικύρωσης εισιτηρίων.

Η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιεί ως «όπλο» οποιαδήποτε συσκευή smartphone. Προσφέρει, όμως, νέα «πυρομαχικά», πιο εξελιγμένα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, εμφυτεύοντας αισθητήρες σε μια αμαξοστοιχία ή ένα λεωφορείο που μπορούν να διαβάσουν μια εφαρμογή στα τηλέφωνα των επιβατών. Οι επιβάτες θα «γεμίζουν» τη σχετική εφαρμογή με χρήματα, όπως ακριβώς κάνουν με τα καρτοκινητά. Οι αισθητήρες πάνω στα ΜΜΜ θα εντοπίζουν το κινητό μόλις γίνεται η επιβίβαση. Με την αποβίβαση θα υπολογίζουν τις στάσεις που διένυσε ο επιβάτης και θα «τραβάνε» αυτόματα το αντίστοιχο αντίτιμο, χωρίς να χρειάζεται να βγάλει το τηλέφωνο από την τσάντα ή την τσέπη του. Ουσιαστικά, η Hitachi Rail θέλει να μετατρέψει τα ίδια τα τηλέφωνα σε εισιτήρια.

Απαράδεκτες εικόνες “σαρδελοποίησης” στα ΚΤΕΛ Χανίων – Γέλαγαν οι τουρίστες με τους ταλαίπωρους επιβάτες



Τριτοκοσμικές σκηνές με τους υπεράριθμους επιβάτες να είναι όρθιοι, στριμωγμένοι “σαν σαρδέλες”, διαδραματίστηκαν την Τετάρτη σε δρομολόγιο των ΚΤΕΛ Χανίων.

Συγκεκριμένα όπως καταγγέλλει αναγνώστης του zarpanews.gr τα λεωφορεία δεν έφταναν για τους επιβάτες που είχαν αγοράσει εισιτήριο για το απογευματινό δρομολόγιο των 18:30 Χανιά-Σφακιά.

Έτσι ο οδηγός, υπό την πίεση του κόσμου που ήθελε να προλάβει να πάει στο λιμάνι στο αεροδρόμιο η στις δουλειές του, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες του zarpanews.gr έβαλε περίπου 20 άτομα όρθιους για ένα ταξίδι περίπου δύο ωρών.

Κι αυτό γιατί όσοι δεν χωρούσαν ούτε όρθιοι, θα έπρεπε να περιμένουν άλλο λεωφορείο να έρθει από τα ΚΤΕΛ Χανίων με δίωρη καθυστέρηση.

"Φουριόζα" από τις διακοπές επέστρεψε η κυβέρνηση



 Προσπαθεί να ξεμπλοκάρει εμβληματικές επενδύσεις, όπως το Ελληνικό και το master plan του ΟΛΠ, εξαγγέλλοντας παράλληλα μείωση στη φορολογία των επιχειρήσεων.

Με τις νέες διοικήσεις θέλει να "ανέβει" στη ΔΕΘ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, "πυρά" από την αντιπολίτευση για τα πρόσωπα σε ΟΣΕ καιΕΡΓΟΣΕ.




Τρίτη 13 Αυγούστου 2019

Περισσότερα εκδοτήρια και μετακίνηση με κάρτες: Οι πρώτες βελτιωτικές κινήσεις στις συγκοινωνίες της Αθήνα



Σειρά ενεργειών με στόχο την βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από συνάντηση που είχε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ, Ιωάννη Σκουμπούρη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Νίκο Αθανασόπουλο.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει λάβει η πολιτική ηγεσία, δρομολογούνται οι ακόλουθες αλλαγές:
Επαναλειτουργούν, αλλά και ενισχύονται με περισσότερες βάρδιες εκδοτήρια σε σταθμούς του μετρό με υψηλή τουριστική κίνηση, όπως Ακρόπολη, Μοναστηράκι, Θησείο, Σύνταγμα και Σταθμός Λαρίσης
Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών ήρθε σε συνεννόηση με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την συνδρομή της Αστυνομίας στους ελέγχους εισιτηρίων, ενώ ήδη είναι εμφανής η παρουσία Αστυνομικών σε κεντρικούς σταθμούς.
Εμπλουτίζονται και βελτιώνονται οι υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες σε συνεργασία με τις Τράπεζες, έως την άνοιξη του 2020 οι πιστωτικές κάρτες θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Σε ό,τι αφορά τις οδικές συγκοινωνίες, επιστρέφουν στην ΟΣΥ 30 οδηγοί και υπάλληλοι, οι οποίοι ήταν αποσπασμένοι σε κόμματα και πολιτικά πρόσωπα που δεν εξελέγησαν.
Τέλος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενεργοποιεί δευτεροβάθμιο υγειονομικό έλεγχο στην ΟΣΥ, καθώς διαπιστώθηκε ότι, την τρέχουσα περίοδο, μεγάλος αριθμός οδηγών βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια.
Ξεκίνησε ήδη η εφαρμογή του νέου επιχειρησιακού σχεδίου της Αστυνομίας για την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στους σταθμούς των Μετρό. Συνολικά 130 «ράμπο» της Αστυνομίας, με πλήρη εξοπλισμό, επιτηρούν τους 47 σταθμούς της Αττικής, σε μία προσπάθεια να μπει τέλος στη δράση των συμμοριών που κλέβουν επιβάτες.

Οι ολυμπιακές συγκοινωνίες της Αθήνας του 2004

15 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την Παρασκευή 13 Αυγούστου του 2004, τη μέρα όπου η προσοχή όλου του κόσμου στράφηκε στην Αθήνα για καλό λόγο. Η επιστροφή των Ολυμπιακών Αγώνων στην πατρίδα τους ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Παρά την αμφισβήτηση, η Αθήνα διοργάνωσε τους αγώνες με απόλυτη επιτυχία ακόμα κι αν τα πάντα ετοιμάστηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Ο ρόλος των μεταφορών και συγκοινωνιών ήταν κρίσιμος για την επιτυχία των αγώνων αφού θα έπρεπε να εξυπηρετηθεί ένας τεράστιος αριθμός επιβατών χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση ή ταλαιπωρία. Για το σκοπό αυτό η Αθήνα απέκτησε νέα μέσα (Μετρό, Προαστιακός, Τραμ) τα οποία σε μεγάλο βαθμό παραδόθηκαν στην κυκλοφορία στο παρά πέντε των αγώνων. Αν αναλογιστεί κανείς πόσα λίγα συγκριτικά έχουν γίνει από το 2004 έως σήμερα, συνηδητοποιεί γιατί το deadline της 13ης Αυγούστου του 2004 είχε τόσο μεγάλη σημασία για την Αθήνα.

Ας δούμε αναλυτικά πως λειτούργησαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004:


Ολυμπιακές λεωφορειακές γραμμές

Για τη διευκόλυνση των θεατών αλλά και όσων εργάζονταν για τους αγώνες, ο ΟΑΣΑ δημιούργησε έναν αριθμό «ολυμπιακών λεωφορειακών γραμμών» οι οποίες είχαν σκοπό να διασυνδέσουν τους αγωνιστικούς χώρους με κεντρικά σημεία της Αθήνας και άλλα σημεία ενδιαφέροντος. Οι γραμμές αυτές, ήταν οι εξής:
Χ11 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ – ΟΑΚΑ (μέσω Λεωφ. ΚΗΦΙΣΟΥ)
Χ12 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ – ΟΑΚΑ (μέσω Λεωφ. ΣΥΓΓΡΟΥ)
Χ13 ΛΕΩΦ. ΑΘΗΝΩΝ – ΟΑΚΑ
Χ14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ – OΑΚΑ
Χ15 ΠΑΝΟΡΜΟΥ- ΟΑΚΑ
Χ16 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΕΦ – ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Χ20 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ - ΟΑΚΑ
Χ21 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Χ22 ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΙΚΑΙΑ
Χ23 ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ
Χ24 ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ – ΠΑΡΝΗΘΑ
Χ25 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Χ26 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Χ27 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΝΟΤΙΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Χ28 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΓΡΟΥ - ΦΙΞ – ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ
Χ29 ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Χ30 ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Χ40 ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΧΑΡΝΩΝ (ΣΚΑ) – ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Χ41 ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΑΝΘΑΓΟΡΑΣ – ΠΑΡΝΗΘΑ
Χ1 ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ

Από την 1η ως την 12η Αυγούστου, οι ολυμπιακές λεωφορειακές γραμμές λειτουργούσαν δοκιμαστικά με συχνότητες 10-30 λεπτών από τις 5:00 π.μ. έως τις 2:00 π.μ.

Από την 13η ως την 29η Αυγούστου, τρεις ολυμπιακές γραμμές λειτουργούσαν όλο το 24ωρο με συχνότητες διέλευσης ανά 2-3 λεπτά τις ώρες αιχμής:

Χ11 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ – ΟΑΚΑ (μέσω Λ. Κηφισού)
Χ12 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ – ΟΑΚΑ (μέσω Λ. Συγγρού)
Χ14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ – ΟΑΚΑ

Όλο το 24ωρο λειτουργούσαν άλλες 7 λεωφορειακές γραμμές, συμπεριλαμβανομένων 5 γραμμών Express προς το Αεροδρόμιο:

040 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
Ε92 ΚΗΦΙΣΙΑ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Ε93 ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΟΥ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Ε95 ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Ε96 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Ε97 ΣΤΑΘ. ΔΑΦΝΗΣ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Οι υπόλοιπες γραμμές λειτουργούσαν από τις 05:00 έως 02:00 της επομένης και η συχνότητα διέλευσης κατά τις ώρες αιχμής ήταν από 1,5 - 4 λεπτά περίπου.

Επίσης, τέσσερις γραμμές τρόλεϊ λειτουργούσαν όλο το 24ωρο με συχνότητες διέλευσης από 9-13 λεπτά περίπου:

1 ΠΛ. ΑΤΤΙΚΗΣ – ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ – ΜΟΣΧΑΤΟ
11 ΚΟΛΙΑΤΣΟΥ – Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ
14 ΠΛ. ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ – Λ. ΑΛΕΞ. – Ν. ΨΥΧΙΚΟ
20 Ν. ΦΑΛΗΡΟ – ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Οι υπόλοιπες 18 γραμμές τρόλεϊ λειτουργούσαν με ειδικό επεκταμένο ωράριο και με τη συχνότητα διέλευσης κατά τις ώρες αιχμής να κυμαίνεται από 9 - 15 λεπτά περίπου.

Ουσιαστικά δεν υπήρχαν καθυστερήσεις αφού τα λεωφορεία αναχωρούσαν από τις αφετηρίες αμέσως μόλις επιβιβάζονταν οι επιβάτες ενώ σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνταν ουρές άδειων λεωφορείων να περιμένουν στις αφετηρίες.

Για την εξυπηρέτηση των αναγκών των αγώνων, ο ΟΑΣΑ προμηθεύτηκε 404 νέα λεωφορεία με την τελετή παραλαβής να πραγματοποιείται την Τετάρτη 21 Ιουλίου 2004. Συγκεκριμένα, αγοράστηκαν 283 12μετρα λεωφορεία με κινητήρα πετρελαίου και 121 12μετρα λεωφορεία με κινητήρα φυσικού αερίου από την Γαλλική Irisbus (σήμερα Iveco). Τον εξωτερικό και εσωτερικό χρωματισμό καθώς και την ταπετσαρία των καθισμάτων επιμελήθηκε ο σχεδιαστής μόδας Γιάννης Τσεκλένης (ο ανεπίσημος σχεδιαστής του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ τη δεκαετία του 90).

Μέχρι τους αγώνες πρόλαβαν να κυκλοφορήσουν μόνο τα 200 πετρελαιοκίνητα λεωφορεία ενώ τα υπόλοιπα παραδόθηκαν μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων.
ΗΣΑΠ

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, η γραμμή του ηλεκτρικού βρίσκονταν σε πολύ κακή κατάσταση αφού οι σταθμοί του δικτύου είχαν πολλές δεκαετίες ζωής, ήταν μη προσβάσιμοι σε ΑΜΕΑ, και κάποιοι από αυτούς εμφάνιζαν παρακμιακή εικόνα. Η ΗΣΑΠ Α.Ε. ξεκίνησε ένα φιλόδοξο σχέδιο ριζικής ανακαίνισης του συνόλου των σταθμών το οποίο ξεκίνησε με καθυστέρηση και ολοκληρώθηκε λίγες μέρες πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο τελευταίος ανακαινισμένος σταθμός, ο σταθμός Άνω Πατήσια, άνοιξε στις 2 Αυγούστου του 2004.



Παράλληλα, κατασκευάστηκε και ένας νέος σταθμός (ο 24ος σταθμός του δικτύου) πάνω από τη γέφυρα της Αττικής Οδού στο Μαρούσι ο οποίος ονομάστηκε «Νερατζιώτισσα» από το ομώνυμο εκκλησάκι που βρίσκεται δίπλα στις γραμμές, για να εξυπηρετήσει τόσο τη γραμμή του ΗΣΑΠ όσο και τον Προαστιακό. Ο σταθμός, που άνοιξε την Παρασκευή 6 Αυγούστου, μία εβδομάδα από την τελετή έναρξης ήταν προγραμματισμένο να καλύπτεται από ένα στέγαστρο σχεδιασμένο από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα. Καθώς όμως δεν υπήρχε καιρός για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του, επιλέχθηκε μια πιο συμβατική κατασκευή. Οι αρχές προέτρεπαν τους θεατές του ΟΑΚΑ να χρησιμοποιούν το σταθμό της Νερατζιώτισσας αντί του σταθμού Ειρήνης αν και η είσοδος του σταδίου βρίσκονταν δίπλα στον δεύτερο σταθμό.

Από τις 8 έως τις 10 Αυγούστου και από τις 13 έως τις 29 Αυγούστου 2004, το δίκτυο των ΗΣΑΠ λειτουργούσε όλο το 24ωρο με τους συρμούς να διέρχονται από τους σταθμούς ανά 3 - 5 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής.

Τις υπόλοιπες μέρες του Αυγούστου, το δίκτυο των ΗΣΑΠ λειτουργούσε από τις 05:00 έως τις 00:30 της επομένης και οι συρμοί κατά τις ώρες αιχμής διέρχονταν από τους σταθμούς με συχνότητα 3 - 5 λεπτά.
Μετρό



Σε αντίθεση με τις γραμμές του ΗΣΑΠ, οι δύο γραμμές του Μετρό (Άγιος Αντώνιος - Άγιος Δημήτριος και Αεροδρόμιο - Μοναστηράκι) λειτουργούσαν με διευρυμένο ωράριο 5:00 π.μ. - 2:00 π.μ. της επόμενης από τις 13 έως τις 29 Αυγούστου 2004.

Το μεγάλο ζητούμενο, ήταν η σύνδεση της γραμμής 3 του Μετρό (που από το 2000 είχε τερματικό σταθμό την Εθνική Άμυνα) με το Αεροδρόμιο μέσω της παράδοσης του τμήματος Εθνική Άμυνα - Δουκίσσης Πλακεντίας καθώς και της επίγειας σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού. Καθώς ο χρόνος δεν ήταν επαρκής, αποφασίστηκε να αναβληθεί η κατασκευή των σταθμών Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή για μετά το τέλος των αγώνων.



Τελικά, η γραμμή επεκτάθηκε ως το Χαλάνδρι από τις 24 Ιουλίου 2004 και ως την Δουκίσσης Πλακεντίας 4 μέρες αργότερα. Στις 30 Ιουλίου, δύο εβδομάδες πριν την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, ξεκίνησαν τα δρομολόγια προς και από το Αεροδρόμιο χωρίς άλλους ενδιάμεσους σταθμούς.

Παραδόσεις επεκτάσεων την τελευταία στιγμή είχαμε και στην γραμμή 2, αφού το τμήμα Σεπόλια - Δάφνη, όπως λειτουργούσε από το 2000 επεκτάθηκε ως τον Άγιο Δημήτριο από τις 5 Ιουνίου του 2004 ενώ ο σταθμός Άγιος Αντώνιος παραδόθηκε στις 9 Αυγούστου 2004, τέσσερις μόλις μέρες πριν την έναρξη των αγώνων.
Τραμ



Το σύγχρονο Τραμ της Αθήνας κατασκευάστηκε με στόχο να ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τα νότια προάστια και τις παράκτιες ολυμπιακές εγκαταστάσεις (ΣΕΦ, Φάληρο, Άγιος Κοσμάς, Ελληνικό). Τα εγκαίνια του μέσου έγιναν στις 19 Ιουλίου 2004, λίγες μέρες πριν από την έναρξη των αγώνων με το μέσο να λειτουργεί όλο το 24ωρο.


Προαστιακός



Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας υπήρξε ένα ακόμα ολυμπιακό έργο που παραδόθηκε την τελευταία στιγμή. Τα δρομολόγια Αθήνα (σταθμός Λαρίσης) - Αεροδρόμιο ξεκίνησαν από τις 28 Ιουλίου 2004 με ντιζελοκίνητους συρμούς και ενδιάμεσες στάσεις σε Ηράκλειο, Κηφισίας, Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία- Κάντζα και Κορωπί. Στις 6 Αυγούστου, μία εβδομάδα μετά τα εγκαίνια της γραμμής, εγκαινιάστηκε ο σταθμός Νερατζιώτισσα για την εξυπηρέτηση του ΟΑΚΑ.

Τα δρομολόγια πραγματοποιούνταν ανά μισάωρο από τις 5:00 το πρωί ως τις 2:00 της επόμενης από τις 13 έως τις 29 Αυγούστου 2004. Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων και ελλείψει της ηλεκτροκίνησης η οποία λειτούργησε το 2006 (αλλά και του Mall που ανέβασε την κίνηση κατακόρυφα), ο Προαστιακός μετατράπηκε προσωρινά σε ένα μέσο - φάντασμα με πολύ αραιά δρομολόγια και ελάχιστους επιβάτες.


Ο ΟΑΣΑ δημιούργησε χάρτες για το Ολυμπιακό συγκοινωνιακό δίκτυο όπως και για την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της κάθε ολυμπιακής εγκατάστασης:






Τα προβλήματα της τελευταίας στιγμής

Η νοοτροπία της τελευταίας στιγμής δημιούργησε προβλήματα ακόμα και στο παρά πέντε των αγώνων με τον περισσότερο κόσμο να έχει αμφιβολίες για το αν το συγκοινωνιακό σύστημα θα αντεπεξέλθει με επιτυχία.

Ρεπορτάζ των Νέων από τις 30 Ιουλίου 2004, δύο μόλις εβδομάδες πριν την έναρξη των αγώνων, αναφέρεται στο αλαλούμ που επικράτησε την προηγούμενη μέρα στις συγκοινωνίες της Αθήνας.




Συγκεκριμένα, οι συρμοί του Μετρό στο τμήμα Εθνική Άμυνα - Δουκίσσης Πλακεντίας ακινητοποιήθηκαν για 50 λεπτά λόγω προβλήματος στο σύστημα σηματοδότησης, ενώ η ενημέρωση ήταν ελλιπής και η τότε εταιρεία λειτουργίας (ΑΜΕΛ) έριχνε την ευθύνη στην Αττικό Μετρό.

Στο Τραμ, που λειτουργούσε για 10η μέρα, οι ενημερωτικές πινακίδες στις περισσότερες στάσεις ήταν κλειστές ενώ τα δρομολόγια περνούσαν ακόμα και μισή ώρα καθυστέρηση με τους συγκοινωνιολόγους να αναφέρουν πως τα προβλήματα θα λυθούν όταν λειτουργήσει το «πράσινο κύμα» το οποίο ακόμα περιμένουμε, 15 χρόνια αργότερα.

Οι τιμές των εισιτηρίων

Σε σχέση με σήμερα, οι τιμές των μέσων μαζικής μεταφοράς το 2004 ήταν πάμφθηνες, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη την καλύτερη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν μεγάλο μέρος του πληθυσμού σε σχέση με σήμερα. Αρκεί να σημειωθεί πως το εισιτήριο για το Αεροδρόμιο κόστιζε μόλις 2,90 ευρώ και πρόσφερε απεριόριστες μετακινήσεις για μία μέρα.

Κατά τα άλλα:
10 ευρώ ήταν η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών 7 ημερών (εξαιρούνται οι μετακινήσεις προς ή από το αεροδρόμιο και τη γραμμή Ε22).
2,90 ευρώ για μία διαδρομή από ή προς το αεροδρόμιο καθώς και απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα μέσα για 24 ώρες.
0,45 ευρώ για μία διαδρομή με λεωφορείο (ΟΑΣΑ) ή τρόλει (ΗΛΠΑΠ).
0,60 ευρώ για μία διαδρομή εντός 1 ή 2 διαδοχικών ζωνών του ΗΣΑΠ (μέχρι τότε ο ηλεκτρικός χωρίζονταν σε 3 ζώνες Πειραιάς - Μοναστηράκι, Μοναστηράκι - Άνω Πατήσια και Άνω Πατήσια - Κηφισιά)
0,70 ευρώ για μία διαδρομή και στις 3 ζώνες του ΗΣΑΠ και για μία διαδρομή μέσω μετεπιβίβασης στις γραμμές 2 και 3 του μετρό.
0,60 ευρώ για μία διαδρομή σε μία ή και στις δύο γραμμές του τραμ και για 60 λεπτά από την επικύρωσή του.
0,40 ευρώ για μία διαδρομή με το τραμ έως πέντε στάσεις και για χρήση του ίδιου μέσου εφόσον έχει προηγηθεί χρήση άλλου μέσου με επικύρωση εντός 90 λεπτών από τη στιγμή επικύρωσης του εισιτηρίου του άλλου μέσου.
Ο απολογισμός

Ο απολογισμός της λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων ήταν θετικός. Όπως ανέφερε σε άρθρο της η Καθημερινή, «οι Αθηναίοι εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητά τους, χρησιμοποίησαν τα παλιά αλλά και τα ολοκαίνουργια μέσα, ενώ η Πολιτεία για πρώτη φορά έδωσε απόλυτη προτεραιότητα στα MMM.»

Τα λεωφορεία κινήθηκαν κατά μέσο όρο με 40 χιλ. την ώρα, οι συρμοί των ΗΣΑΠ περνούσαν από τους σταθμούς κάθε τρία λεπτά, το Μετρό αύξησε τη μεταφορική του ικανότητα κατά 75%, ενώ ο Προαστιακός κάλυψε απόλυτα την αυξημένη ζήτηση μεταφοράς με μέσο σταθερής τροχιάς, από και προς το αεροδρόμιο. O σχεδιασμός κρίθηκε από όλους επιτυχής. Οι Αθηναίοι είδαν μια άλλη Αθήνα και οι επισκέπτες κατάφεραν όχι μόνο να φτάσουν στα στάδια έγκαιρα, αλλά και με το σωστό δίκτυο Μεταφορών να ανακαλύψουν γωνιές της πόλης.

Συγκεκριμένα, οι ΗΣΑΠ μετέφεραν 400.000 επιβάτες την ημέρα, το Μετρό μετέφερε 500.000, ο Προαστιακός 35.000 ενώ το τραμ μετέφερε 50.000 θεατές ημερησίως. Τα λεωφορεία, αν και δεν κατέστη ευφικτό να ανακοινώσουν ένα συγκεκριμένο αριθμό επιβατών, εν τούτοις κατά γενική ομολογία κέρδισαν τον κόσμο, καθώς βρίσκονταν πάντα στα. ..δύσκολα σημεία των σταδίων, παρατεταγμένα και πανέτοιμα, και μόλις γέμιζαν οι θέσεις τους, έφευγαν με ταχύτητες πρωτόγνωρες για τη συνήθως μποτιλιαρισμένη Αθήνα.

Βεβαίως, με το τέλος των αγώνων ξεκίνησαν τα ερωτήματα για την ολυμπιακή κληρονομιά:

Τι θα γίνει όταν τα φώτα της Ολυμπιάδας σβήσουν; Θα λειτουργούν τα MMM στον ίδιο εντατικό ρυθμό; Από όλα όσα σχεδιάστηκαν και λειτούργησαν με επιτυχία, τι θα μείνει ως. ..προίκα στην πόλη που τόσο έχει υποφέρει από το κυκλοφοριακό αδιέξοδο; Καθοριστικό ρόλο παίζει το κόστος. Αντέχει το Ελληνικό Δημόσιο τη δαπάνη της υπερλειτουργίας των μαζικών μέσων μεταφοράς;
Η ολυμπιακή κληρονομιά

Αν και οι επιπτώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων και η ολυμπιακή κληρονομιά του 2004 είναι ζητήματα για τα οποία ακούγονται πολλές αντικρουόμενες απόψεις, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως όσον αφορά τις συγκοινωνίες το πρόσημο ήταν θετικό.

Η Αθήνα απέκτησε υπερσύγχρονες υποδομές (Μετρό, προσβάσιμοι σταθμοί ΗΣΑΠ, Προαστιακός, Τραμ) οι οποίες τα επόμενα χρόνια επεκτάθηκαν και εκσυγχρονίστηκαν εκ νέου (ΗΣΑΠ). Όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν θα είχαν γίνει (τουλάχιστον τόσο γρήγορα) χωρίς το όραμα του 2004.

Αν κάποιος συγκρίνει την πρόοδο στις συγκοινωνίες της Αθήνας τα 10-15 χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε σχέση με αυτή από το 2004 έως σήμερα, μάλλον θα πέσει σε κατάθλιψη αναλογιζόμενος το πόσα λίγα έχουν επιτευχθεί έκτοτε. Αντιθέτως, τη μεταολυμπιακή εποχή και ιδιαίτερα τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, υπήρξε σημαντική υποβάθμιση των στάνταρ λειτουργίας όλων των μέσων και έλλειψη προγραμματισμού για το μέλλον.

Αν κάτι αποδείχθηκε πάντως εκείνο τον Αύγουστο, 15 χρόνια πριν, είναι πως οι συγκοινωνίες της Αθήνας μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς αρκεί όσοι εργάζονται σε αυτές, από τους πολιτικούς προϊστάμενους μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο, να αποκτήσουν και πάλι την αίσθηση του καθήκοντος και να θέσουν στόχους.

ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ... ΜΠΗΧΤΕΣ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΑΠΠΑ ΣΕ ΣΚΟΔΡΑ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ (VID)



Προτεραιότητα η ανασυγκρότηση του συγκοινωνιακού έργου, τόνισε ο νέος πρόεδρος. «Φεύγω με τη συνείδηση μου ήσυχη», είπε ο Στέλιος Παππάς.

Με μια σύσκεψη που διήρκεσε περισσότερο από δύο ώρες ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς παρέδωσε τη διοίκηση του Οργανισμού στον νέο πρόεδρο Γιώργο Σκόδρα.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, με τους δύο άνδρες να ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις.

Σε δηλώσεις του ο κ. Παππάς επισήμανε πως «φεύγω με τη συνείδηση μου ήσυχη», ενώ επισήμανε πως προτεραιότητα είναι το πέρασμα του υπό εκκαθάριση οργανισμού στην ΑΣΥΘ.

Απο την πλευρά του ο κ. Σκόδρας είπε πως προτεραιότητα της δίκης του διοίκησης είναι η ανασυγκρότηση του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη ενώ τόνισε πως τις επόμενες μέρες θα υπάρξουν περισσότερες ανακοινώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Παππάς εξέφρασε το παράπονο για το γεγονός ότι δεν έδωσε το παρών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ώστε να προσδώσει κύρος στη νέα διοίκηση, με τον κ. Σκόδρα να ξεκαθαρίζει ότι δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο.




Σάββατο 10 Αυγούστου 2019

ΕΠΙΣΗΜΟ: Ανακοινώθηκε η νέα διοίκηση ΟΑΣΘ


Σε συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) που πραγματοποιήθηκε σήμερα, οι εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας:

α) αποφάσισαν την παύση του Προέδρου του Δ.Σ. κου Στυλιανού Παππά, του διευθύνοντα συμβούλου κου Σ. Παναγιωτίδη και των μελών του Δ.Σ. κου Εμμανουήλ Λαμτζίδη και κας Όλγα Γιάννη. 
β) απεδέχθησαν τις παραιτήσεις του εκτελεστικού μέλους κου Φώτιου Μπίμπαση και του μέλους Ακρίτα Καϊδατζή 

γ) αποφάσισαν ομοφώνως και όρισαν ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τα κάτωθι: 

Πρόεδρος, Καθηγητής Γεώργιος Σκόδρας, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Διευθύνων 

Σύμβουλος: Δρ. Γεώργιος Σπανός, Πολιτικός Μηχανικός, Πρώην Διευθυντής Κίνησης ΟΑΣΘ 

Μέλη:
 Καθηγητής Ιωάννης Βλαχάβας, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 

Δρ. Ιωάννης Ρεντζεπέρης, Εκτελεστικό Μέλος, 

Πολιτικός Μηχανικός Θεόδωρος Τζιαμπάζης, Πολιτικός Μηχανικός 

Σοφία Μαυρίδου, Λογίστρια 

Γαβριήλ Αβραμίδης, Εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 

Καλυψώ Γούλα, Εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης 

Το Δ.Σ. θα συμπληρωθεί με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων.