Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019

Ο ΟΑΣΑ αναλαμβάνει την ευθύνη προμήθειας ανταλλακτικών για τα λεωφορεία της ΟΣΥ



Της Μαρίας Μόσχου

Τα πρώτα χρήματα για την αγορά ανταλλακτικών για τα λεωφορεία της ΟΣΥ θα βγουν τις επόμενες ημέρες από τα ταμεία του ΟΑΣΑ, προκειμένου να εξοφληθούν προμηθευτές της ΟΣΥ που έχουν κλείσει την … στρόφυγγα προς τις Οδικές Συγκοινωνίες λόγω ανεξόφλητων τιμολογίων. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ θα διαχειρίζεται πλέον τις παραγγελίες και τις πληρωμές προκειμένου να έχει τον πλήρη έλεγχο ώστε να βγουν και πάλι στο δρόμο πάνω από 350 λεωφορεία που είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών,

Ενόψει της έναρξης του χειμερινού προγράμματος και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ήδη η ΟΣΥ με τον μειωμένο στόλο και τα εκατοντάδες ακινητοποιημένα οχήματα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ αποφάσισε να προχωρήσει η ίδια στην προμήθεια ανταλλακτικών προκειμένου να δοθεί λύση με τους προμηθευτές που λόγω χρεών έπαψαν να δίνουν υλικά απαραίτητα για την αντικατάσταση των βλαβών που παρουσιάζουν τα οχήματα.

Είχε προηγηθεί επιστολή του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τις Διοικήσεις ΟΣΥ και ΟΑΣΑ όπου εφιστούσε την προσοχή εν όψει του χειμερινού προγραμματισμού δρομολόγησης των λεωφορείων. Συγκεκριμένα το Συνδικάτο χρωματίζει με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση στην ΟΣΥ αναφέροντας ότι ο προγραμματισμός του « Θερινού 1» και «Θερινού 2» απέτυχε οικτρά ενώ ενόψει του χειμερινού προγραμματισμού που οι απαιτήσεις αυξάνονται, αναφέρουν ότι το αποτέλεσμα, θα είναι περισσότερο απογοητευτικό θυμίζοντας Εταιρεία στα πρόθυρα της κατάρρευσης!
Τα νούμερα για τον στόλο που αριθμεί αυτή τη στιγμή η ΟΣΥ είναι αποκαλυπτικά της κατάστασης που επικρατεί:
Από τα 2023 λεωφορεία που είχε στην κατοχή της η ΟΣΥ, μετά το κλείσιμο του Ελληνικού, όπου έπρεπε να δημιουργηθεί χώρος στα υπόλοιπα αμαξοστάσια για να φιλοξενηθούν τα λεωφορεία του αμαξοστασίου που έκλεισε, έμειναν 1657 λεωφορεία και τα υπόλοιπα αποχαρακτηρίστηκαν και μεταφέρθηκαν σε χώρο στο Θριάσιο ενώ πολλά από αυτά πουλήθηκαν με διαγωνισμό σε ιδιώτες.
Από τα 1657 που βρίσκονται στα αμαξοστάσια τα περίπου 400 είναι ακινητοποιημένα και μάλιστα έχει διακοπεί και η ασφάλισή τους.
Από τα υπόλοιπα 1250 περίπου 300 – 350 λεωφορεία είναι σε βλάβη λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Καθημερινά διαθέσιμα είναι γύρω στα 900 λεωφορεία, ωστόσο το χειμερινό πρόγραμμα αν δεν συρρικνωθεί σε σχέση με πέρυσι απαιτεί να βγαίνουν στους δρόμους καθημερινά 1200 – 1300 λεωφορεία.
Ο χρόνος που έχει στην διάθεσή του ο ΟΑΣΑ για να μην δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα στην έναρξη του χειμερινού προγράμματος -που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Σεπτεμβρίου- είναι λιγότερο από 20 ημέρες μέσα στις οποίες θα πρέπει να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις.
Ήδη οι τεχνικοί της εταιρείας εργάζονται σε τρεις βάρδιες προκειμένου να αποκατασταθούν βλάβες που προκύπτουν ώστε οι αναμονές στις στάσεις να μειωθούν.
Μιλώντας στο movenews.gr πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών κια Εργαζομένων της ΟΣΥ κ. Α. Ραυτόπουλος τόνισε: «Οι εργαζόμενοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να μπορέσει η εταιρεία να υλοποιήσει το χειμερινό πρόγραμμα και να μειωθεί η ταλαιπωρία των επιβατών. Παρά την έλλειψη προσωπικού θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε τρεις βάρδιες, ώστε να βγουν στο δρόμο όσο περισσότερα λεωφορεία μπορέσουμε να επισκευάσουμε με τα ανταλλακτικά που θα αγοραστούν».