Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

5ετές business plan με 400 προσλήψεις και ανάπτυξη στα logistics από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Προς έγκριση από τη μητρική ιταλική FSI.

Έτοιμο πενταετές business plan, που τις επόμενες ημέρες εγκρίνεται από την μητρική ιταλική FSI, στο οποίο περιλαμβάνονται 400 προσλήψεις και ενεργότερη συμμετοχή στα logistics με τη διαχείριση των αποθηκών Κ1 & Κ2 στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τα παραπάνω προέκυψαν από την τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,Φίλιππου Τσαλίδη, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics της ΕΕL, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στη νέα εποχή της εταιρείας, μετά την ιδιωτικοποίησή της. Μάλιστα, αναφερόμενος στη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή, τόνισε πως «μόλις παραδοθεί η γραμμή ο χρόνος που θα χρειάζεται για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κάτω από τις 4 ώρες».

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

Το στοίχημα της αποκρατικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών


Θέλεις... εγγυημένη καταστροφή σε κάτι; Εμπιστεύσου κυβέρνηση της Αριστεράς με λαϊκοδεξιούς κρατικιστές! Ότι κι αν πιάνουν οι άνθρωποι στα χέρια τους το διαλύουν. Χρυσάφι να τους δώσεις, χώμα θα το κάνουν!

Ένας από τους μεγάλους μπελάδες για την επόμενη κυβέρνηση θα είναι το θέμα των ελλειμμάτων των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Το Μετρό της Αθήνας, το οποίο έχει απεργία αύριο, σήμερα μπορεί να παρουσιάζει φαινομενικά λειτουργική κερδοφορία, αλλά έχει τεράστιες υποχρεώσεις.

Από την άλλη πλευρά, ο εν τη ευρεία έννοια ΟΑΣΑ εξακολουθεί να κουβαλάει το βάρος των αιτήσεων αποζημίωσης από την περίοδο των ΣΕΠ της περιόδου 1990-93.

Και να σκεφτούμε ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός δίνει γενναίες επιδοτήσεις κάθε χρόνο. Και ας κρατήσουμε ότι εκτός από την Αθήνα και προσφάτως τη Θεσσαλονίκη, καμία άλλη πόλη της Ελλάδας δεν έχει δημόσιες συγκοινωνίες...

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύριο στα εκδοτήρια για αποζημιώσεις.


Λόγω της απεργίας και ακύρωσης των δρομολογίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλεί τους επιβάτες να προσέλθουν στα εκδοτήρια της εταιρίας για να αποζημιωθούν.
Σε ανακοίνωση της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει:

«Όσοι από τους Επιβάτες έχουν προμηθευτεί εισιτήρια, να περάσουν από τα εκδοτήρια της εταιρείας αύριο Πέμπτη 29 Νοεμβρίου, προκειμένου να αποζημιωθούν».

Πλεόνασμα μυστήριο 9 εκατομμυρίων στα ταμεία του ΟΑΣΑ δείχνει πιθανό σκάνδαλο



Δεν συνηθίζεται επιχειρήσεις να βρίσκουν στα ταμεία τους 9 εκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν μπορούν να εξηγήσουν πως βρέθηκαν εκεί, αλλά αυτό ακριβώς συνέβη στον ΟΑΣΑ.

Όπως αναφέρει το Έθνος, το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ αφορά προηγούμενες χρήσεις και προέκυψε μετά την απογραφή των παλιών χάρτινων εισιτηρίων για το Αεροδρόμιο. Τα εισιτήρια αυτά κόστιζαν 8 ευρώ ως το 2016 όταν η τιμή τους ανέβηκε στα 10 ευρώ.

Η απογραφή έδειξε πως υπάρχει μη ποσοτική συμφωνία μεταξύ των εισιτηρίων που πωλήθηκαν και των εισιτηρίων που διατέθηκαν προς πώληση ενώ είναι άγνωστο αν αυτό συνέβη λόγω κάποιου λογιστικού λάθους (ή μιας σειράς λαθών) ή υπήρξε συστηματική πώληση πλαστών εισιτηρίων για το αεροδρόμιο από τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Μετρό.

Σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών οι προδιαγραφές για την προμήθεια σύγχρονων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Σε διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών οι προδιαγραφές για την προμήθεια σύγχρονων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τις τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια αστικών λεωφορείων.

Οι τεχνικές προδιαγραφές αφορούν σε λεωφορεία 12 m Ηλεκτροκίνητα, 12 m με κινητήρα Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου και 18 m πετρελαιοκίνητα Euro VΙ.

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Οριστικά σε εταιρείες σεκιούριτι η ασφάλεια στο Μετρό. Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις του 2019


Οριστικά σε εταιρείες σεκιούριτι και όχι στην αστυνομία θα ανατεθεί η φύλαξη των σταθμών του Μετρό και του ΗΣΑΠ καθώς και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων της ΣΤΑΣΥ.
Η εταιρεία τους τελευταίους μήνες ανέμενε να ξεκαθαριστεί ποιος θα αναλάβει το συγκεκριμένο έργο και για αυτό προχωρούσε στην υπογραφή μόνο βραχυχρόνιων συμβάσεων (μέχρι και για 2 εβδομάδες) με εταιρείες σεκιούριτι με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικό ποσό που διέθετε προς τον σκοπό αυτό.

Μετά όμως από την επιστολή του Υπερταμείου που πλέον διαχειρίζεται τις συγκοινωνίες προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, την οποία δημοσίευσε το economistas.gr, άνοιξε ο δρόμος για την υπογραφή συμβάσεων που θα αφορούν ολόκληρο το 2019.

Ξεκίνησαν οι δοκιμές τραμ από Φάληρο προς Πειραιά.


Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών από και προς το μεγάλο λιμάνι αναμένονται εντός του 2019
Ξεκίνησαν οι δοκιμές της γραμμής του τραμ από το Φάληρο (στο ύψος του ΣΕΦ), που σήμερα αποτελεί αφετηρία και τερματισμό, προς τον Πειραιά. Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες τοποθετήθηκαν σε κολόνες κατά μήκος της γραμμής ανακοινώσεις μέσω των οποίων προτρέπονται οι οδηγοί να μη σταθμεύουν τα οχήματά τους εν όψει των δοκιμών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα πρώτα δρομολόγια των συρμών του τραμ από και προς το Μεγάλο Λιμάνι αναμένονται εντός του 2019.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990,




Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο ένας μετά τον άλλο οι δήμοι της Αττικής άρχισαν να παρέχουν στους δημότες τους υπηρεσίες δημοτικής συγκοινωνίας οι οποίες έρχονταν να συμπληρώσουν τις ελλιπείς στις περισσότερες περιπτώσεις ενδοδημοτικές υπηρεσίες που παρείχαν οι γραμμές του ΟΑΣΑ.

Ήταν η εποχή που τα χρήματα έρεαν άφθονα και οι προσλήψεις προσωπικού γίνονταν με σχετική ευκολία. Προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας και καθώς η οικονομική κρίση πλησίαζε, πολλοί δήμοι αναγκάστηκαν να κάνουν περικοπές σε δρομολόγια ή να κόψουν εντελώς τη δημοτική συγκοινωνία καθώς τα έξοδα της κατά κανόνα δωρεάν υπηρεσίας αυτής ήταν μεγάλα και ο στόλος των οχημάτων παλιός και χωρίς δυνατότητα ανανέωσης.

Τα τελευταία 2-3 χρόνια όμως έχουμε δει μία τάση για επαναφορά των δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας με γραμμές που πλέον παίρνουν και την έγκριση του ΟΑΣΑ.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Σάλος με συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ: Ζητούν αποκλεισμό των προσφύγων από τα λεωφορεία


Επιστολή με αίτημα, οι πρόσφυγες να μετακινούνται με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, για να μη ''μολύνουν'' με ασθένειες τους οδηγούς και τους επιβάτες στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, συνέταξε και απέστειλε στη διοίκηση του Οργανισμού, η παράταξη ΔΡΟΜΕΑΣ.

Η συγκεκριμένη επιστολή συνυπογράφουν τέσσερις εκλεγμένοι στη διοίκηση του συνδικάτου και ζητούν οι πρόσφυγες να μετακινούνται με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία για να μη «μολύνουν» με ασθένειες τους οδηγούς και το υπόλοιπο επιβατικό κοινό.

Μάλιστα, παρουσιάζουν τους πρόσφυγες ως αγριάνθρωπους που παρενοχλούν και επιτίθενται στους άλλους επιβάτες, ζητούν σεκιούριτι μέσα στα λεωφορεία, κλειστά κουβούκλια για τους οδηγούς που να έχουν «κουμπί πανικού» αλλά και να γίνονται αιματολογικές εξετάσεις στους οδηγούς για να φανεί αν κόλλησαν κάποια μολυσματική ασθένεια.

Όπως αναφέρει στην επιστολή της η εν λόγω παράταξη, «το τελευταίο διάστημα παρατηρείται, επίσης, ραγδαία αύξηση των φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων- μεταναστών.

Επίσης, λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους αλλά και λόγω της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες, οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους».

Ακόμη, κατηγορούν τους πρόσφυγες ότι καθημερινά δεν πληρώνουν κόμιστρο, ότι οχλαγωγούν, ότι παρενοχλούν σεξουαλικά και ότι επιτίθενται σε οδηγούς και σε άτομα που ανήκουν σε κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.

Παππάς: Η δημοκρατία έχει και όρια
Για «κείμενο μιας παράταξης που εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις που διασπά τους εργαζόμενους και δεν τους ενώνει», έκανε λόγο ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Στέλιος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM", κληθείς να σχολιάσει το έγγραφο της παράταξης.

«Το έγγραφο λέει ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι οι μετανάστες είναι ξένο σώμα στην κοινωνία (...) ότι δεν πληρώνουν εισιτήριο, κάτι το οποίο είναι απολύτως ψευδές, ότι μυρίζουν και είναι άπλυτοι και βεβαίως, μήπως θα πρέπει να τους βάλουμε και ένα αστεράκι να τους γνωρίζουμε(...);

Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης δεν μπορεί να ισχύσει. Και δεν μπορεί να επανέλθει. Και εδώ χρειάζεται να υπάρχει ένα μεγάλο δημοκρατικό μέτωπο απέναντι σ' αυτά τα φαινόμενα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.

Χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη παράταξη ως μειοψηφία και αφού σημείωσε ότι το έγγραφο επεστράφη ως απαράδεκτο, ο κ. Παππάς ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κάνει διάλογο μαζί τους.

Όπως ανέφερε, δεν θα προχωρήσει σε διάλογο «με κάποιες παρατάξεις, πολύ περισσότερο όταν αυτές εμφορούνται από ρατσιστικές αντιλήψεις. Τέτοιου τύπου φαινόμενα έτσι και επισημανθούν στο μέλλον θα πατάσσονται με τη μεγαλύτερη αυστηρότητα. Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια».

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ενοχοποιούμε τους εργαζόμενους, διότι δεν πρόκειται για κείμενο του σωματείου, είναι κείμενο μιας παράταξης, η οποία απ' ό,τι φαίνεται εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις.

Όχι μόνο δεν ενισχύει τη δυνατότητα διεκδίκησης δικαιωμάτων εκ μέρους των εργαζομένων αλλά διασπάει τους εργαζόμενους», είπε ο κ. Παππάς και συμπλήρωσε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έλαβαν θέση και είναι κατηγορηματικά εναντίον του συγκεκριμένου φαινομένου.

ΠΗΓΗ: athensvoice

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018

Νίκη για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους η ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Με την ευκαιρία των συνελεύσεων της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμαστε αναλυτικά στην Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που συμφώνησαν τα 2 Σωματεία με την εταιρεία, εξηγώντας τα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ οφέλη για όλους τους εργαζόμενους. Ξεκινώντας θα πρέπει να αναφερθούμε στην επικράτηση του συλλογικού δικαίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την υπογραφή ΣΣΕ απο τα 2 Σωματεία που δραστηριοποιούνται στον χώρο της.

Με την υπογραφή κατοχυρώνεται ο ρόλος των συνδικάτων, ενώ η Διοίκηση και οι Ιταλοί ιδιοκτήτες αποδέχονται τους όρους του συλλογικού δικαίου για ΟΛΟΥΣ όσους εργάζονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας με αυτήν. Φυσικά επόμενος στόχος των 2 Σωματείων θα είναι η εταιρεία να σταματήσει το outsourcing σε δραστηριότητες όπως η έκδοση εισιτηρίων, ο καθαρισμός των τρένων κτλπ

ΑΠΟΔΟΧΕΣ 

Με το μισθολόγιο που συμφωνείται απο τα 2 μέρη, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κατώτατος εισαγωγικός μισθός προσδιορίζεται στα 750 Ευρώ, σχεδόν 200 Ευρώ πάνω απο την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ διαχωρισμός μεταξύ νέων και παλαιών εργαζομένων δεν υπάρχει. Είτε είσαι 20 χρονών είτε 30, είτε 40, εφόσον προσλαμβάνεσαι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεσαι στο μισθολόγιο του κλάδου.

Αντίστοιχα, αυξάνονται κατά σχεδόν 300 Ευρώ, τα καταληκτικά κλιμάκια όλων των κλάδων. Απο τα 1568 Ευρώ του ενιαίου μισθολογίου, σε Διοικητικούς και προσωπικό κίνησης-οδηγούς οι βασικοί μισθοί εκτοξεύονται στα 1750 Ευρώ στο καταληκτικό κλιμάκιο, ενώ για τους μηχανοδηγούς φτάνουν τα 185Ο Ευρώ!Θυμίζουμε ότι λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό, πολλοί συνάδελφοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν εγκλωβιστεί χρόνια τώρα στα 1568 Ευρώ, οροφή του ενιαίου μισθολογίου. Με την ΣΣΕ θα λάβουν σημαντικές αυξήσεις,ανάλογα με τον χρόνο προϋπηρεσίας τους ενώ ΟΛΟΙ γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό για τις συντάξιμες αποδοχές τους!

Σημαντικό είναι να εξηγήσουμε ότι ο βασικός εισαγωγικός μισθός τον 750 Ευρώ, δίνεται σε όλους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο τις γραμματικές τους γνώσεις. Αν είναι δηλαδή υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απόφοιτοι κτλπ.

Ο κλάδος κίνησης και οι οδηγοί αυτοκινήτων ξεκινούν με βασικό μισθό 800 Ευρώ, προσαύξηση που δίνεται λόγω της φύσης της εργασίας τους ενώ οι μηχανοδηγοί ξεκινούν στα 900 Ευρώ.

Πτυχία 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγνωρίζει - απο τις σπάνιες περιπτώσεις στον ιδιωτικό τομέα - ΟΛΑ τα πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να απαιτείται συνάφεια του τίτλου σπουδών με το αντικείμενο εργασίας! Είναι επαναλαμβάνουμε, τεράστια επιτυχία που σπάνια συναντάται σε Σύμβαση στον ιδιωτικό τομέα! Και η αναγνώριση συνοδεύεται απο επιδόματα ύψους 100 εώς 300 Ευρώ (ανάλογα τον κλάδο εργασίας).

Επικίνδυνο και ανθυγιεινό 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ επιτυχία αποτελεί η διατήρηση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού επιδόματος για τους οδηγούς, τον κλάδο κίνησης και τους μηχανοδηγούς και μάλιστα στο ίδιο ύψος.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ είναι η πρόβλεψη που συμφωνείται ότι αν κάποιος συνάδελφος κριθεί ανίκανος προς υπηρεσία στον κλάδο που εργάζεται (εκτός κυρίως καθηκόντων) απο την υγειονομική επιτροπή, τότε το επίδομα ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να καταβάλλεται σε αυτόν! Παράλλλα όσοι κρίνονται ανίκανοι να ασχοληθούν με τα κύρια καθήκοντα του κλάδου τους, έπειτα απο απόφαση αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής, θα ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στον κλάδο!

Αντίστοιχα στον κλάδο εμπορευμάτων διατηρείται η αποζημίωση για τους συναδέλφους που εργάζονται εκεί.

Χιλιομετρική αποζημίωση 

Η χιλιομετρική αποζημίωση (τρενοχιλιόμετρα) προσαυξάνεται κατά 6% για τους μηχανοδηγούς στα επιβατικά τρένα και κατά 14% στα εμπορικά, ενώ στον κλάδο κίνησης η αποζημίωση προσαυξάνεται κατά 7% περίπου. Στους οδηγούς αυτοκινήτων η προσαύξηση πλησιάζει το 13%.

Bonus 

 Εισάγεται η έννοια του bonus σε ΣΣΕ, που δεν συνδυάζεται με καμία μορφή υπερεργασίας και αφορά την έλξη και την κίνηση. Για την κίνηση το ποσό προσδιορίζεται σε 400 Ευρώ στην διετία, ενώ για την έλξη σε 1100 Ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία συμφωνεί να καταβάλει αποζημίωση 2.000 Ευρώ ως επιπλέον bonus σε όσους μηχανοδηγούς έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και παρατείνουν την παραμονή τους σε αυτήν, μέχρι τον Οκτώβρη του 2019.

Δώρα - Επιδόματα αδείας - Πάσχα 

Στην ΣΣΕ συμφωνείται και η καταβολή των επιδομάτων που είχαν καταργηθεί λόγω ενιαίου μισθολογίου (13ος - 14ος μισθός).

Αυτασφάλιση Εργαζομένων 

Ξεκάθαρα πρόκειται για ένα αντικίνητρο για απολύσεις αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να καλύψει τα έξοδα αυτασφάλισης σε όποιον εργαζόμενο απολύσει ηλικίας 50 εως 67 ετών ή στους έχοντες 30 χρόνια τουλάχιστο υπηρεσίας. Οι ανωτέρω εργαζόμενοι θα ασφαλίζονται και για τον κλάδο σύνταξης και για τον κλάδο παροχής ασθένειας. Μια πρόβλεψη που είχε εισαχθεί στον δημόσιο τομέα, όπου δεν είχε και κανένα νόημα, αλλά διατηρείται και στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προστατεύοντας τους εργαζομένους αποτελώντας ΣΑΦΕΣ αντικίνητρο σε ενδεχόμενο απόλυσης!

Αργίες 

Όπως είναι γνωστό στον ιδιωτικό τομέα δεν ισχύουν όλες οι αργίες που προβλέπονται στο Δημόσιο.

Παρόλα αυτά, η 26η Δεκεμβρίου, η 1η Γενάρη, τα Θεοφάνια,η Καθαρά Δευτέρα και η Μεγάλη Παρασκευή, θα αποτελούν αργίες στις οποίες εκτός απο την νόμιμη προσαύξηση ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΑΙ και 1 μέρα ανάπαυσης. (Δεν προβλέπεται στον ιδιωτικό τομέα).
Στις αργίες δεν περιλαμβάνεται πλέον η μέρα του Αγίου Πνεύματος (εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα) και το Μεγάλο Σάββατο (Εργάσιμη στον ιδιωτικό τομέα).

Διάλειμμα για το διοικητικό προσωπικό 

Μια απο τις μάχες που δόθηκαν, αφορούσε το διάλειμμα στο διοικητικό προσωπικό και αν αυτό θα περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας. Τελικά μετά απο μεγάλη προσπάθεια, τα 15 λεπτά του διαλείμματος θα ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στο οχτάωρο. Το ωράριο αλλάζει, αλλά μετά απο 8 μήνες και με το δικαίωμα των εργαζομένων για ευελιξία στην αρχή ή το τέλος του, κατόπιν συνεννόησης με τους αρμόδιους Διευθυντές.

Οικογενειακά επιδόματα 

Χορηγείται επίδομα γάμου 100 Ευρώ σε όλους τους έγγαμους, με σύμφωνο συμβίωσης, άγαμους γονείς κτλπ ανεξάρτητα απο τα χρόνια προϋπηρεσίας τους ή τον βασικό μισθό ενώ επίσης χορηγείται επίδομα τέκνων 50 Ευρώ για κάθε παιδί.

Ιδιωτική ασφάλιση 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να καλύψει σε ποσοστό 100% το κόστος ιδιωτικής ασφάλισης ΟΛΩΝ των εργαζομένων της!

Κάρτες ΟΑΣΑ - Εισιτήρια τρένων 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει να εκδώσει κάρτες για την δωρεάν μετακίνηση του προσωπικού της στον ΟΑΣΑ ενώ πλέον οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους θα ταξιδεύουν ΔΩΡΕΑΝ με όλα τα τρένα της. Παράλληλα έκπτωση θα χορηγηθεί στους συνταξιούχους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ύψος της οποίας θα συμφωνηθεί με τα 2 Σωματεία εργαζομένων.

 Συνδικαλιστικές άδειες 

Πρόκειται στην ουσία για ΑΝΑΤΡΟΠΗ των αντεργατικών διατάξεων που πρόσφατα ψηφίστηκαν και έτσι οι συνδικαλιστές θα λαμβάνουν άδειες ΜΕΤΑ αποδοχών.

Εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου 

Επανέρχεται η εργατική νομοθεσία στον υπολογισμό των δευτερευουσών απολαβών για ΌΛΟ το προσωπικό και έτσι καταργούνται στην πράξη και οι τελευταίες διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου. Παράλληλα για την διανυκτέρευση του προσωπικού χορηγείται ΕΠΙΠΛΕΟΝ της Νόμιμης προσαύξησης, ποσό 10 Ευρώ καθημερινά σε όσους διανυκτερεύουν ως αποζημίωση τροφής. Οι εργαζόμενοι διατηρούν το δικαίωμα να έχουν άποψη για τα καταλύματα που επιλέγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Διασφάλιση αποδοχών 

 Πρόκειται για την ΠΛΕΟΝ μεγάλη κατάκτηση. Είναι γνωστό ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπήρχαν συνάδελφοι με πολύ μεγάλες προσωπικές διαφορές, είτε ως απόρροια των ατομικών συμβάσεων πρόσληψης τους σε προηγούμενα έτη, είτε λόγω των διατάξεων του ενιαίου μισθολογίου. Συμφωνείται ΡΗΤΑ ότι σε αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ οι αποδοχές ενώ σε αυτές που διασφαλίζονται ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ και το ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ΑΝΘΥΓΙΕΙΟΝΟ επίδομα! Πρόκειται για σαφέστατα ευνοϊκό όρο που προστατεύει μια κατηγορία συναδέλφων, που χτυπήθηκε απο το ενιαίο μισθολόγιο.

Τέλος, παραμένουν ΟΛΑ τα θεσμικά που είχαν συμφωνηθεί στο παρελθόν (Αποζημιώσεις για βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, αιμοδοτικές άδειες, αποζημίωση για τους σπουδαστές ΕΑΠ κτλπ) με κάποιες αυξομειώσεις ανάλογα την περίπτωση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησε και καθιερώνει βραβεία αριστείας για τα παιδιά των συναδέλφων που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια της χώρας και έχουν περάσει όλα τα μαθήματα κάθε ακαδημαϊκού έτους ή έχουν τον υψηλότερο μέσο όρο μεταξύ όσων υπέβαλαν αίτηση για το βραβείο. Τα βραβεία είναι ύψους 1000 Ευρώ και αφορούν 16 παιδιά (4 απο κάθε κλάδο εργαζομένων).

Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στις νέες προσλήψεις που πρέπει να αναμένουμε στους μηχανοδηγούς καθώς ρητά συμφωνείται ότι η ΠΕΠΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΔΕΣΜΕΥΟΝΤΑΙ στον κοινό στόχο για την εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης. Όρος που υπάρχει και στο προοίμιο της ΣΣΕ και δεσμεύει ΟΛΑ τα μέρη.

ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ πρόκειται για μια ΣΣΕ που σπάνια θα βρεί κάποιος στην σημερινή εποχή και που αναμένεται να συζητηθεί ΕΥΡΕΩΣ στους εργασιακούς χώρους.

Φυσικά θα αποτελέσει και μέτρο σύγκρισης στον σιδηρόδρομο, αφού θυμίζουμε ότι η ΠΟΣ στην ΕΕΣΣΤΥ συμφώνησε σε ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ αυξήσεις και στην διατήρηση του ενιαίου μισθολογίου, παίζοντας πολιτικά παιχνίδια (και πάλι) .

Την ίδια ώρα στον ΟΣΕ, χρειάζεται η παρέμβαση πρωτοβάθμιων Σωματείων (ΠΕΣΟΣΕ) για να προχωρήσει η διαπραγμάτευση καθώς στην Κάνιγγος ασχολούνται με εξώδικα σε...συνδικαλιστές!

Οι αυξήσεις απο την ΣΣΕ, υπολογίζονται ΜΕΣΟΣΤΑΘΜΙΚΑ ανά κλάδο απο 4.3% εως 9.7 % στην διετία.

ΕΡΓΟΣΕ: Φρένο στον διαγωνισμό για τη «ζωντανή» παρακολούθηση γεφυρών.


Αντιμέτωπος με δικαστικές περιπέτειες βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ, για την τοποθέτηση συστημάτων που θα παρακολουθούν «ζωντανά» την κατάσταση 14 γεφυρών στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός. Η μία προσφορά και οι αντιδράσεις.



Ακόμα πιο πίσω θα πάει η δρομολόγηση ταχύτερων συρμών στον σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αν υπάρξουν δικαστικές περιπέτειες σε έναν από τους κρίσιμους διαγωνισμούς για την αναβάθμιση της υποδομής που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων σε 14 γέφυρες του νέου σιδηροδρομικού τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, ώστε να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η κατάστασή τους.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ, αλλά στον διαγωνισμό κατατέθηκε, κατά πληροφορίες, μόνο μία έγκυρη προσφορά, από τη γαλλικών συμφερόντων Osmos, μέσω της θυγατρικής/συνεργαζόμενης εταιρείας Osmos Hellas. Η δεύτερη προσφορά φαίνεται πως δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της προκήρυξης και θα απορριφθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ένας τρίτος ενδιαφερόμενος, που δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό, έχει ήδη καταθέσει προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ενώ έχει ενημερώσει την ΕΡΓΟΣΕ πως θα κλιμακώσει τις δικαστικές ενέργειες.

Η «ζωντανή παρακολούθηση» της κατάστασης των γεφυρών θεωρείται κρίσιμο στοιχείο, ειδικά όταν γίνει η δρομολόγηση των ταχύτερων συρμών, με στόχο να μειωθεί η χρονική απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι το τελευταίο βήμα, μετά την πλήρη ηλεκτροκίνηση της γραμμής, για να γίνουν πράξη οι πολυετείς εξαγγελίες σύμφωνα με τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να ανταγωνιστεί την αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας ταχύτητα και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Οι Ιταλοί της FS θεωρούν πως το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι «φιλέτο» και γι' αυτό έδωσαν μάχη προκειμένου να επιταχυνθούν τα έργα.

Αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί μέσω του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ είναι «η προμήθεια μετά της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία των Συστημάτων Ενόργανης Παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) δεκατεσσάρων (14) μεγάλων Τεχνικών Έργων - Σιδηροδρομικών Γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.) Τιθορέα - Δομοκός, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος για την παροχή, μεταφορά και επεξεργασία των δεδομένων, η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του συνόλου των εγκατεστημένων συστημάτων μετά την εγκατάστασή τους και κατά τη διάρκεια της τριετούς "καλής λειτουργίας του συνόλου των συστημάτων" της Σύμβασης».


Φώτης Κόλλιας
euro2day.gr

Υποχωρεί το έδαφος κάτω από τις γραμμές του τραμ.



Για τουλάχιστον ένα χρόνο, σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, αναμένεται να παραμείνει κλειστό το τμήμα του ΤΡΑΜ από το Σύνταγμα έως τον σταθμό «Κασομούλη» στο Νέο Κόσμο.
Η κυκλοφορία σταμάτησε στο εν λόγω τμήμα στις 19 Οκτωβρίου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες για την αντιμετώπιση σοβαρής διάβρωσης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού ποταμού, πάνω από την οποία διέρχονται οι συρμοί του ΤΡΑΜ.

Οι φορείς που θα αναλάβουν τις μελέτες και την υλοποίηση των εργασιών αποκατάστασης, δηλαδή η ΕΥΔΑΠ, η Περιφέρεια Αττικής και το υπουργείο Υποδομών, βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σύνθετο τεχνικό έργο, το οποίο έχει ιδιαιτερότητες που δεν έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν.
Είναι ενδεικτικό πως για να προχωρήσει η εκπόνηση των κύριων μελετών, θα πρέπει να ολοκληρωθούν πρόδρομες μελέτες, οι οποίες θα καθορίσουν το κόστος του έργου, αλλά και το είδος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν.
Στόχος είναι να δοθεί προτεραιότητα στα έργα αποκατάστασης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού, πάνω από την οποία περνάει το ΤΡΑΜ, ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθούν οι μελέτες δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, απαιτούνται μελέτες από την ΕΥΔΑΠ, για τους αγωγούς που βρίσκονται στο επίμαχο τμήμα, από την Αττικό Μετρό για το δίκτυο του ΤΡΑΜ και μελέτες οδοποιίας από το υπουργείο Υποδομών.
Δεν αποκλείεται να χρειαστούν και συγκοινωνιακές μελέτες για την εκτροπή της κυκλοφορίας, σε περίπτωση που κλείσει η οδός Καλλιρρόης, η οποία ακολουθεί την κοίτη του Ιλισού.

Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο εάν οι παρεμβάσεις θα αφορούν μόνο στα τοιχία αντιστήριξης ή θα χρειαστεί ενίσχυση, ακόμα και αντικατάσταση της πλάκας, πάνω στην οποία εδράζονται οι γραμμές του ΤΡΑΜ. Στο σημείο άλλωστε, έχει να γίνει συντήρηση από το 1963, όταν και ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επικάλυψης της κοίτης του Ιλισού.
Το πρόβλημα της σοβαρής διάβρωσης στην υπόγεια κοίτη του ποταμού που οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν ιερό, ήρθε στο φως τον Μάιο του 2018 όταν υποχώρησε το οδόστρωμα δημοτικού χώρου στάθμευσης στην Καλλιθέα.
Μετά το περιστατικό αυτό πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες σε όλο το μήκος της υπόγειας κοίτης του ποταμού, από το ύψος της παλιάς σχολής χωροφυλακής επί της λεωφόρου Μεσογείων, έως τις εκβολές του Ιλισού στον Φαληρικό όρμο, στην Καλλιθέα.
Με πρωτοβουλία της ΕΥΔΑΠ έχουν καταγραφεί τα σοβαρά προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του ποταμού σε βίντεο, το οποίο εξετάζεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών.
Πηγές που γνωρίζουν τις δυσκολίες της αποκατάστασης της κοίτης του Ιλισού, αναφέρουν πως τα έργα θα ξεκινήσουν από το χώρο στάθμευσης στην Καλλιθέα που κατέρρευσε. Το έργο της κάλυψης του Ιλισού ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930 και θεμελιώθηκε από τον Ιωάννη Μεταξά με τη χαρακτηριστική φράση: «Θάπτομεν τον Ιλισόν».
Από την κάλυψη του ποταμού προέκυψαν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας, όπως η οδός Μιχαλακοπούλου, η Βασιλέως Κωνσταντίνου και η Καλλιρόης.

Θεσσαλονίκη: Μπαίνει στις ράγες ο προαστιακός


Στις... ράγες μπαίνει το έργο κατασκευής προαστιακού στη Θεσσαλονίκη, το περίφημο City Train, συνδέοντας πέντε δήμους (Δέλτα, Ελευθέριου Κορδελιού, Αμπελοκήπων, Μενεμένης, Παύλου Μελά και Θεσσαλονίκης) με το κέντρο της πόλης, το λιμάνι αλλά και τις υπό κατασκευή στάσεις του μετρό.

Πριν λίγες μέρες βγήκε στον αέρα η διακήρυξη για την ανάδειξη ανάδοχου μελετητή ο οποίος και θα εκπονήσει την οριστική μελέτη του έργου.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ ο ανάδοχος μελετητής αναμένεται να επιλεγεί αρχές του 2019. Αυτός θα πρέπει να παραδώσει σε 22 μήνες την οριστική μελέτη του έργου και η δημοπράτηση κατασκευής του αναμένεται να γίνει τέλη του 2020 με αρχές του 2021. Αυτό ανακοίνωσε ο δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης και μηχανικός της ΕΡΓΟΣΕ Βασίλης Διαμαντάκης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.

Χριστουγεννιάτικο Πανηγύρι Της Αγάπης 2018 στο μετρό του Συντάγματος



Το «Χριστουγεννιάτικο Πανηγύρι της Αγάπης» που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, «Το Εργαστήρι Λίλιαν Βουδούρη», άνοιξε σήμερα τις πόρτες του στο μετρό του Συντάγματος από τις 9 το πρωί, και θα παραμείνει, όπως και για τις επόμενες δύο μέρες, ανοιχτό μέχρι τις 9 το βράδυ.

Όσοι επισκεφτούν το Χριστουγεννιάτικο Πανηγύρι της Αγάπης, θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να αγοράσουν σε χαμηλές τιμές χειροποίητα, κυρίως, προϊόντα, τα οποία έχουν δημιουργήσει ενήλικες με νοητική υστέρηση.

ΟΑΣΑ: Αντί για ελέγχους εισιτηρίων, «έρευνες εισιτηρίων»


Στα χαρτιά έμειναν για μία ακόμη φορά οι εξαγγελίες για προσλήψεις ελεγκτών στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Αν και εδώ και ένα και πλέον χρόνο αναμένεται η πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, καμία κίνηση δεν έχει γίνει προς το παρόν. Μέσω των προσλήψεων υποτίθεται πως ο ΟΑΣΑ θα είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τους ελέγχους εισιτηρίων για την περαιτέρω μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.


Η λύση που είναι προφανώς πιο εύκολη είναι η πραγματοποίηση ακόμα μίας «έρευνας χρήσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου» με τη χρήση ερευνητών οι οποίοι θα ελέγχουν εισιτήρια χωρίς όμως να έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν πρόστιμα.

Ο σχετικός διαγωνισμός για την τελευταία έρευνα τέτοιου είδους τρέχει αυτές τις μέρες και έχει προϋπολογισμό 74.400 ευρώ με ΦΠΑ.

Συγκεκριμένα, θα ελεγχθούν 200.000 επιβάτες σε όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ ως εξής: 130.000 σε 55 λεωφορειακές γραμμές, 65.000 στις γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό και 5.000 επιβάτες στο Τραμ.

Οι ερευνητές θα στέκονται σε όλες τις πόρτες του οχήματος (αν πρόκειται για λεωφορείο) ή σε όλες της πόρτες του βαγονιού αν πρόκειται για μέσο σταθερής τροχιάς ώστε να ελέγχουν το σύνολο των επιβατών και θα βρίσκονται εκεί για ολόκληρο το δρομολόγιο. Θα ζητούν να ελέγξουν το εισιτήριο ή την κάρτα του κάθε επιβάτη, ενώ αν πρόκειται για δικαιούχο μειωμένου κομίστρου θα ζητούν και το αντίστοιχο πιστοποιητικό. Αν ένας επιβάτης αρνείται να επιδείξει το εισιτήριο ή την κάρτα του ή δεν έχει πιστοποιητικό που να αποδεικνύει πως είναι δικαιούχος μειωμένου κομίστρου, τότε θα καταγράφεται ως παραβάτης, χωρίς βέβαια να υπάρχει κάποια επίπτωση.

Αφού ο ανάδοχος επεξεργαστεί τα δεδομένα, θα τα παραδώσει στον ΟΑΣΑ μαζί με τα πρωτογενή στοιχεία σε ηλεκτρονική μορφή.

Αν και επισήμως ο σκοπός της έρευνας είναι η «εκτίμηση της χρήσης των τύπων του κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες» είναι προφανές πως ο ΟΑΣΑ πρέπει ήδη να έχει τα στοιχεία αυτά από τα δεδομένα αγοράς προϊόντων κομίστρου και επικυρώσεων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επομένως, ο πραγματικός λόγος που πραγματοποιείται η έρευνα δεν είναι ξεκάθαρος.

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Αλλάζουν τα πάντα στις αστικές συγκοινωνίες - Μειωμένο κόμιστρο, νέοι σταθμοί, αλλαγές σε ΚΤΕΛ και λεωφορεία


Αλλάζει ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής από το 2019, µε κυρίαρχο στοιχείο τις επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς προς τον Πειραιά αλλά και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών µε την ένταξη των ΚΤΕΛ στον σχεδιασμό. Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται το σχετικό σχέδιο από τη διοίκηση και τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ και αναμένεται να ανακοινωθεί έως το τέλος της χρονιάς.

Νέοι σταθμοί Τραμ και Μετρό

Οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και προβλέπεται έως τον Ιούνιο του 2019 να παραδοθούν τρεις νέοι σταθμοί, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».


Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθούν έως το 2021 ακόμα τρεις σταθμοί, «Δημοτικό Θέατρο», «Μανιάτικα» και «Πειραιάς». Με τη δημιουργία των νέων σταθμών, μειώνεται δραστικά ο χρόνος πρόσβασης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά προς το αεροδρόμιο θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα (υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά).

Ενας χρόνος ηλεκτρονικό εισιτήριο - Τι έγινε, τι πρέπει να γίνει...


Ο απολογισμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στον έναν χρόνο εφαρμογής του.
Τα κέρδη, οι ελλείψεις, τα άλυτα προβλήματα. 

Οι -περισσότερες- πύλες έκλεισαν, τα έσοδα αυξήθηκαν, αλλά τα πολλά, πάσης φύσεως, προβλήματα παραμένουν, προκαλώντας ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. 

 Αυτός είναι με λίγες λέξεις ο απολογισμός του πρώτου χρόνου εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το πλαίσιο των μετακινήσεων έχει, έστω και εν μέρει, εκσυγχρονιστεί, ωστόσο, όποιος χρησιμοποιεί συχνά το δίκτυο των συγκοινωνιών, έρχεται αντιμέτωπος με δυσλειτουργίες που θα μπορούσαν, με καλύτερο αρχικό σχεδιασμό ή με πιο άμεσες και στοχευμένες κινήσεις εκ των υστέρων, να έχουν αποφευχθεί ή τουλάχιστον διορθωθεί.

Την κατάρρευση του ΟΑΣΘ καταγγέλλουν οι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης


«Ας αφήσουν τις φιέστες με τις επισκέψεις στους σταθμούς του μετρό που... θα λειτουργήσει στο μέλλον και ας ασχοληθούν με τη σημερινή καθημερινότητα των πολιτών οι οποίοι «στενάζουν» στις στάσεις και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ», καταλήγει ο κ. Φωτιάδης.



Αντιμέτωποι με την πλήρη διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης βρίσκονται καθημερινά κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης, εργαζόμενοι και καταναλωτές, οι οποίοι μετακινούνται με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που «εξυπηρετεί» την Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ) «Νέοι Ορίζοντες».

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «Η άνοδος στα λεωφορεία -αλλά και η κάθοδος από αυτά- μετατρέπεται σε... άθλο σχεδόν σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές, ενώ η κατάσταση είναι δραματική κατά τις ώρες αιχμής.

Στοιβαγμένοι επιβάτες ο ένας πάνω στον άλλο προσπαθούν να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ πολλές φορές τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα από την αφετηρία ή -στην καλύτερη περίπτωση- από τις πρώτες στάσεις της διαδρομής.

Για τη... συνέπεια των δρομολογίων ούτε λόγος, αφού η σχετική λέξη τείνει να... διαγραφεί από το λεξιλόγιο του ΟΑΣΘ».

Ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης «Νέοι Ορίζοντες»τονίζει ότι «γίνεται καθημερινά αποδέκτης της απόγνωσης του εμπορικού κόσμου, αλλά και των εργαζομένων των επιχειρήσεων-μελών του οι οποίοι επισημαίνουν σε όλους τους τόνους τη δραματική κατάσταση την οποία βιώνουν καθημερινά όσοι θέλουν να μετακινηθούν στις δουλειές τους ή να πάνε για ψώνια στις τοπικές περιφερειακές αγορές ή στην αγορά του ιστορικού κέντρου, με κάποιο λεωφορείο του ΟΑΣΘ, καθώς η χρήση ιδιωτικού μέσου μεταφοράς έχει γίνει πλέον απαγορευτική λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων και των ακριβών τιμολογίων στους χώρους στάθμευσης.

«Η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Όλοι οι αρμόδιοι από την πλευρά της κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής πλέον διοίκησης του ΟΑΣΘ, πρέπει να δώσουν άμεσα λύση για περισσότερα δρομολόγια, κυρίως τις ώρες αιχμής. Τα όρια αντοχής για επιχειρήσεις και πολίτες έχουν ξεπεραστεί», δήλωσε ο πρόεδρος του «ΣΕΘ - Νέοι Ορίζοντες», Ιωάννης Φωτιάδης υπογραμμίζοντας πως η μη εύρυθμη λειτουργία του ΟΑΣΘ επηρεάζει όχι μόνο τους εργαζόμενους αλλά και την αγορά.

«Εκ του αποτελέσματος επιβεβαιώθηκαν, δυστυχώς οι φόβοι που είχαμε εκφράσει κατά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, καθώς αποδεικνύεται πως η λύση που επελέγη δεν ήταν η ενδεδειγμένη, ενώ οι χειρισμοί που ακολούθησαν δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται θα έλυναν.

Οι λύσεις πρέπει να είναι άμεσες και ουσιαστικές για να μη βρεθεί και πάλι η πόλη σε ένα νέο αδιέξοδο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φωτιάδης στην πρόσφατη συνεδρίαση των Νέων Οριζόντων και πρότεινε στον υπουργό Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη την επόμενη φορά που θα έρθει στη Θεσσαλονίκη να επιχειρήσει να μετακινηθεί με λεωφορεία του ΟΑΣΘ χωρίς προηγουμένως να έχει ενημερώσει τη διοίκησή του.

Εννοείται, σύμφωνα με τον κ. Φωτιάδη, το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι «άρχοντες» της πόλης, από δημάρχους και αντιδημάρχους μέχρι υπουργούς, όπως η έχουσα την αρμοδιότητα Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου.

Δωρεάν η μετακίνηση αστυνομικών και πυροσβεστών με μετρό, λεωφορεία


Tη δωρεάν μετακίνηση όλων των ένστολων, Αστυνομίας και Πυροσβεστικής, με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Μετρό, λεωφορεία κ.λ.π.), ανακοίνωσε η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη, στους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας, με τους οποίους συναντήθηκε στο γραφείο της.

Σημειώνεται ότι η δωρεάν μεταφορά των αστυνομικών και πυροσβεστών με τα ΜΜΜ ήταν πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών ενώσεων.
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, συζητήθηκαν διεξοδικά τα αιτήματα των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας.
Τις επόμενες μέρες η κ. Γεροβασίλη θα έχει συνάντηση και με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.

Προμήθεια τρόλλεϋ: «Τίτλοι τέλους» στην έρευνα για τη Man


Με βούλευμα το Συμβούλιο Εφετών απαλλάσσονται από τις κατηγορίες για την υπογραφή της προμήθειας 90 τρόλλεϋ, γνωστή και ως υπόθεση Man, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής και ακόμη 47 άτομα.



Με το υπ’ αριθμ. 1548/2018 βούλευμα, το δικαστικό συμβούλιο έκρινε πως η υπόθεση δεν θα πρέπει να παραπεμφθεί σε δίκη, βάζοντας τέλος σε αυτό το στάδιο στην έρευνα που αφορούσε στη διακίνηση μαύρου χρήματος σε πολιτικά και μη πρόσωπα στην Ελλάδα από τη γερμανική εταιρία Man.

«Από την έρευνα αυτή δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα έχοντας την ιδιότητα του κατηγορουμένου και δυνάμενα κατά το μάλλον ή ήττον να αποφασίσουν ή η να επηρεάσουν την ανάθεση της κρίσιμης προμήθειας στις εταιρείες ΕΛΒΟ ΑΒΕ και Neoman Bus GmbH» αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Μάλιστα, το Συμβούλιο Εφετών αναγνώρισε στο Χρ. Βερελή, ο οποίος όταν είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο είχε παραιτηθεί από τη θέση του για λόγους ευθιξία, αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων στην υπόθεση, διεκδικώντας αποζημίωση.

Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των ποσών που είχαν εντοπιστεί να φτάνουν στην Ελλάδα μέσω τραπεζικών λογαριασμών, ήταν εκείνο ύψους 1.932.598 ευρώ με αποδέκτες εταιρεία συμβούλων.

Τελικά δεν προέκυψαν στοιχεία για παράνομες πληρωμές, καθώς κρίθηκε πως η εταιρία είχε σχέση εργασίας με τη Man και ειδικότερα υπήρξε σύμβουλος στην προμήθεια των 90 τρόλλεϋ, την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε τότε η ελληνική εταιρεία ΕΛΒΟ.