Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Σύλληψη τριών 15χρονων για τις επιθέσεις με πέτρες σε λεωφορεία – Τραυματισμός επιβάτη



Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, με αφορμή τους αλλεπάλληλους βανδαλισμούς που σημειώνονται τις τελευταίες ημέρες σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

«Οι πρόσφατες επιθέσεις αγνώστων κατά Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν ακόμα μια επιβεβαίωση της πλήρους απάθειας που δείχνει η παρούσα Κυβέρνηση για την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία της δημόσιας περιουσίας.

Η Νέα Δημοκρατία, ήδη από το 2017, είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία της για τα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών. Τότε, η Κυβέρνηση μας διαβεβαίωνε για την ύπαρξη ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης, το οποίο ουδέποτε είδαμε και προφανώς ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατέψει, με κάθε δυνατό τρόπο, τους επιβάτες και τους εργαζομένους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. 
Δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε: Δημοκρατία χωρίς ασφάλεια δεν μπορεί να υπάρξει».

Αρχικό άρθρο:

Στη σύλληψη τριών ανηλίκων στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων προχώρησε η αστυνομία ύστερα από έρευνες για τις επιθέσεις με πέτρες που δέχονται λεωφορεία τις τελευταίες εβδομάδες.

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι 3 δεκαπεντάχρονοι πετώντας πέτρες προκάλεσαν την θραύση τζαμιού λεωφορείου του Ο.Σ.Υ, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο στην περιοχή. 
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, κατηγορούμενοι για διακεκριμένη φθορά και διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Εν τω μεταξύ νέες επιθέσεις κατά λεωφορείων αλλά και κατά συρμού του ΗΣΑΠ. Λίγο μετά τις 20:00 άγνωστοι πέταξαν πέτρα σε λεωφορείο, το οποίο κινείτο στη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος του Παντείου Πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα τζάμι. 
Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός.

Λίγο μετά τις 22:00, άγνωστοι πέταξαν αντικείμενο σε συρμό του ΗΣΑΠ, στα Πετράλωνα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά στο μάτι μια γυναίκα, η οποία διακομίστηκε σε νοσοκομείο.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο είχαν σημειωθεί και άλλες επιθέσεις εναντίον λεωφορείων κατά μήκος της λεωφόρου Συγγρού ενώ λόγω των επιθέσεων στο Καματερό, είχαν επέλθει αλλαγές έως και το βράδυ της Δευτέρας στα δρομολόγια των γραμμών 701 και 704. 
Τα δρομολόγια επανήλθαν από χτες Τρίτη μετά από ενέργειες του ΟΑΣΑ, του δήμου και της αστυνομίας.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν σημειωθεί περίπου 14 επιθέσεις στο Καματερό, 6 στη λεωφόρο Συγγρού και μία στους Αγίους Αναργύρους, η οποία οδήγησε και στη σύλληψη των τριών ανηλίκων.

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018

Συνεχίζονται οι επιθέσεις σε λεωφορεία – Επιστρέφουν τα δρομολόγια στο Καματερό



Συνεχίζονται οι επιθέσεις με πέτρες εναντίον διερχόμενων λεωφορείων μετά τα περιστατικά των τελευταίων ημερών στην περιοχή του Καματερού. Οι επιθέσεις αυτή τη φορά δεν έγιναν σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή αλλά στη λεωφόρο Συγγρού, πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας.


Όπως αναφέρει το citybus-drivers.blogspot.com, η πρώτη επίθεση σημειώθηκε περίπου στις 20:10 του περασμένου Σαββάτου στην λεωφ. γραμμή 550 στο ύψος της στάσης «ΣΤΡΟΦΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ» όταν το λεωφορείο βρισκόταν με κατεύθυνση προς Π. Φάληρο, από άγνωστο αντικείμενο έσπασε ένα παράθυρο.

Η δεύτερη επίθεση σημειώθηκε επίσης στην Λ. Συγγρού περίπου στις 21:15 στην λεωφ. γραμμή Α2 με κατεύθυνση προς Ακαδημία και στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» επίσης έσπασαν το τζάμι στην δεύτερη πόρτα.νΗ τρίτη επίθεση επί της Λ. Συγγρού περίπου στις 21:50 ξανά στην λεωφ. γραμμή Α2 στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» επίσης με κατεύθυνση προς Ακαδημία.

Παράλληλα το μεσημέρι της Κυριακής στις 14:20 ξανά στο ύψος της στάσης «ΑΓ. ΣΩΣΤΗΣ» συνέβη το ίδιο περιστατικό στην λεωφορειακή γραμμή 106 με κατεύθυνση προς ΦΙΞ.

Για τα περιστατικά, που ευτυχώς δεν οδήγησαν σε κάποιο τραυματισμό ενημερώθηκε η αστυνομία.

Οι επιθέσεις συνεχίστηκαν και χτες Δευτέρα. Η πρώτη σημειώθηκε στις 7:00 το απόγευμα με πέτρες κατά του λεωφορείου (Γ10) στους Αγίους Αναργύρους προκαλώντας ζημιές. Η δεύτερη επίθεση, πιθανότατα με αεροβόλο όπλο, πραγματοποιήθηκε στις 9.00 το βράδυ στο λεωφορείο (Α2) που βρισκόταν στη στάση Εφέσσου επί της Λεωφόρου Συγγρού με αποτέλεσμα μία επιβάτης να τραυματιστεί ελαφρά.
Επανέρχονται τα δρομολόγια στο Καματερό

Εν τω μεταξύ απόφαση για επαναφορά της λειτουργίας των κανονικών διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών 701 και 704 από σήμερα Τρίτη έλαβε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Οι διαδρομές είχαν αλλάξει εδώ και μία εβδομάδα ώστε τα λεωφορεία να μη διέρχονται από την οδό Παπάγου στο Καματερό όπου είχαν σημειωθεί πολλές επιθέσεις με πέτρες, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΑΣΑ με τη συμμετοχή στελεχών του δήμου και της αστυνομίας συμφωνήθηκε να βελτιωθεί ο φωτισμός στο σημείο και να αυξηθούν οι περιπολίες ενώ το βράδυ της Δευτέρας θα πραγματοποιούταν αυτοψία της περιοχής από τον ΟΑΣΑ.

Όπως πάντως σημειώνεται στην ανακοίνωση, σε περίπτωση ενδεχόμενων νέων κρουσμάτων θα υπάρξει άμεση απάντηση με εκ νέου περικοπή των δρομολογίων.

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Οι πέτρες εναντίον λεωφορείων στο Καματερό φέρνουν αλλαγές στις διαδρομές των Λεωφορείων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά από πρόσκληση του ΟΑΣΑ, πραγματοποιήθηκε σήμερα, στα γραφεία του Οργανισμού, ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση των περιστατικών στις λεωφορειακές γραμμές 701 και 704 που διέρχονται το Καματερό.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ, καθώς και αντιπροσωπεία από το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, το Δήμο Αγίων Αναργύρων – Καματερού και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στη σύσκεψη συμφωνήθηκαν τα ακόλουθα:
Ο δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού καλείται να υλοποιήσει ενέργειες για τη βελτίωση του φωτισμού στο σημείο, όπου εκδηλώνονται οι επιθέσεις με πέτρες στα λεωφορεία της ΟΣΥ, καθώς και ενημέρωσης των κατοίκων της περιοχής.
Η Ελληνική Αστυνομία ενημέρωσε ότι θα ενισχύσει τις περιπολίες με συνεχή παρουσία στο εξεταζόμενο σημείο, με στόχο την αποτροπή παρόμοιων επιθέσεων.
Ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει σε αυτοψία της περιοχής τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου, με επιδίωξη την επαναφορά των λεωφορειακών γραμμών στο αρχικό πρόγραμμα.

«Ο ΟΑΣΑ έχει ως ύψιστη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και εργαζομένων των συγκοινωνιακών φορέων και παράλληλα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τις μετακινήσεις του», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Ιωάννης Σκουμπούρης, με το πέρας της συνάντησης.

Αρχικό άρθρο:

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αλλά εξακολουθεί να είναι εξοργιστικό. Οι επιθέσεις με πέτρες που δέχονται λεωφορεία του ΟΑΣΑ στην περιοχή του Καματερού φέρνουν περικοπές στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ μόλις βραδιάσει με πρωτοβουλία των εργαζομένων ενώ η Ελληνική Αστυνομία και ο ΟΑΣΑ παραμένουν σιωπηλοί.

Όπως αναφέρει το newpost.gr, κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν καταγραφεί 11 επιθέσεις με πέτρες εναντίον λεωφορείων των γραμμών 701 και 704 που κινούνται στην οδό Παπάγου στο Καματερό. Η τελευταία επίθεση με πέτρες καταγράφηκε στις 05:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, ενώ είχε προηγηθεί μια ακόμη στις 12:00 τη νύχτα του Σαββάτου.

Όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί των λεωφορείων, η σωματική ακεραιότητα των οποίων αλλά και των επιβατών μπαίνει σε κίνδυνο, η αστυνομία και η διοίκηση του ΟΑΣΑ, μέχρι στιγμής δεν έχουν κάνει καμία ενέργεια προκειμένου να εντοπιστούν τα άτομα που πραγματοποιούν τις επιθέσεις, αν και αυτές γίνονται σε συγκεκριμένο σημείο.

Καθώς στο συγκεκριμένο δρόμος του Καματερού φαίνεται να μην πλησιάζει ούτε η αστυνομία, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ έλαβε απόφαση για τροποποίηση των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών από τις 18:00 και μετά, ξεκινώντας από την Τρίτη 23 Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα, η γραμμή 701 Καματερό – Ίλιον – Στ. Ανθούπολη θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία Αγίου Τρύφωνα στο Καματερό, ενώ η γραμμή 704 Καματερό – Πλ. Αγίων Αναργύρων θα έχει νέα αφετηρία και τέρμα στην πλατεία η οποία βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αλ. Παπάγου και Παύλου Μελά στο Καματερό.

Από τον ΟΑΣΑ μέχρι το πρωί της Τρίτης δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση για τα περιστατικά αν και ανακοινώθηκε η τροποποίηση των δρομολογίων.

Από τον περασμένο Μάιο η γραμμή 805 σταματάει εντελώς τα δρομολόγιά της από τις 20:00 και μετά και πάλι με πρωτοβουλία των εργαζομένων, λόγω ελλιπούς ασφάλειας στην περιοχή Νεόκτιστα Ασπροπύργου.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου: Στάση εργασίας στο Μετρό



Στάσεις εργασίας θα πραγματοποιηθούν στο Μετρό (γραμμές 2 & 3) την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου2018 από την έναρξη της κυκλοφορίας ως 9:00 π.μ. και από τις 23:00 ως τη λήξη της κυκλοφορίας. (Το Μετρό θα κυκλοφορεί μεταξύ 9:00 π.μ. – 23:00).

Την προειδοποιητική στάση εργασίας εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών το οποίο μεταξύ άλλων διαμαρτύρεται για τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό και τις ουρές στα εκδοτήρια εισιτηρίων.

Η γραμμή 1 του Μετρό (ηλεκτρικός) και τα υπόλοιπα μέσα αναμένεται να κινούνται κανονικά.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Πάτρα: Αυτά είναι τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τη βύθιση του τρένου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου.



Τα κόστη και η αναζήτηση των κονδυλίων

Δύο σενάρια για τη βύθιση του τρένου από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου εξετάζει, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του thebest.gr, το υπουργείο Υποδομών οι υπηρεσίες του οποίου θα έχουν την επόμενη εβδομάδα στη διάθεσή τους τις σχετικές προμελέτες. Όπως πληροφορούμαστε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε δώσει εντολή να εξεταστούν δύο εναλλακτικές προκειμένου στην πορεία, εάν ήταν τεχνικά εφικτές, να επιλεγεί η βέλτιστη από άποψη οικονομικών δεδομένων αλλά και κοινωνικού οφέλους.

Η πρώτη εναλλακτική εξέτασε τη δυνατότητα η σιδηροδρομική γραμμή να φύγει όπως προβλέπεται και σήμερα από το Ρίο (μετά την οδό Σόμερσετ) και στην συνέχεια να βυθιστεί μετά τον χείμαρρο Χάραδρο. Από εκεί να «κουμπώσει» στην οδό Κανελλοπούλου από όπου κανονικά, μετά την σχετική παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, να συνεχίσει με cut and cover έως τον Άγιο Διονύσιο.

Το δεύτερο σενάριο που εξετάστηκε και μελετήθηκε είναι η γραμμή να μην αναδυθεί μετά την Σόμερσετ και να συνεχίσει βυθισμένη ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Οι πληροφορίες του thebest.gr αναφέρουν ότι η διαφορά στα οικονομικά μεγέθη είναι σημαντική ανάμεσα στις δύο εναλλακτικές χωρίς τούτο να σημαίνει ότι δεν αποκλείεται το Υπουργείου να οδηγηθεί στην ακριβότερη λύση.

Το πρώτο σενάριο φαίνεται να κοστίζει περίπου 25εκ. ευρώ ενώ το δεύτερο να ανέρχεται περίπου στα 45εκ. ευρώ.

Ήδη οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ εξετάζουν τους προϋπολογισμούς και την συνάρτηση κόστους-οφέλους προκειμένου να υπάρξει η διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. για τη διεκδίκηση επιπλέον κονδυλίων. Όπως φαίνεται η πολιτική βούληση είναι ξεκάθαρα θετική κάτι που προκύπτει από τις προμελέτες που έγιναν.

Από εκεί και πέρα αυτές απέδειξαν ότι η βύθιση της γραμμής είναι τεχνικά εφικτή κι έτσι εκείνο που απομένει είναι να τεκμηριωθεί επαρκώς το κόστος-όφελος της παρέμβασης για να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα χρήματα και να οριστικοποιηθούν οι όποιες αποφάσεις.

Θάνος Χριστακόπουλος

«Τρενάκια» επιβατών σχηματίζονται καθημερινά στο μπες-βγες του Μετρό.


Οι λαθρεπιβάτες επιλέγουν προσεκτικά τους «στόχους» τους, συνήθως ηλικιωμένους 



Πας να χτυπήσεις το ηλεκτρονικό σου εισιτήριο για να μπεις ή για να βγεις από τον σταθμό. Νιώθεις μία επίμονη σκιά να σε ακολουθεί. Δεν είναι η δική σου. Είναι οι λαθρεπιβάτες που κολλάνε πίσω σου, γίνονται ένα με εσένα, προκειμένου να περάσετε μαζί τις Συμπληγάδες 

Υποτίθεται ότι το καινοτόμο ηλεκτρονικό εισιτήριο θεσπίστηκε στο Μετρό προκειμένου να παταχθεί, αν όχι να αφανιστεί, η φυλή των τζαμπατζήδων. 
Των ατόμων εκείνων που, είτε εξαιτίας της ανεργίας που τους δέρνει είτε της κουτοπονηριάς που τους διακρίνει, τείνουν να μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες σαν λαθρεπιβάτες. 

Οπου υπάρχει ο νόμος όμως, υπάρχει και ο παράνομος.

Μετά το πρώτο σοκ της μετάβασής μας στην ηλεκτρονική εποχή των μετακινήσεων λοιπόν, τώρα που πάνω-κάτω μάθαμε πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα, εμφανίστηκαν οι καλά διαβασμένοι τζαμπατζήδες. 
Τα γυάλινα πορτάκια που ανοιγοκλείνουν επιτρέποντάς σου την είσοδο ή την έξοδο -φτάνει μόνο να είσαι εξοπλισμένος με εισιτήριο- είναι λιγότερο τρομακτικά από τις Συμπληγάδες της Οδύσσειας. Δεν κάνουν θόρυβο, δεν είναι απότομα, και το σημαντικότερο: αφήνουν μερικά κρίσιμα δευτερόλεπτα περιθώριο, ώστε με ένα μόνο χτύπημα εισιτηρίου να έχει χρόνο να περάσει κι ένας λαθραίος επισκέπτης.
 Ενας συν ένας δώρο… Είναι πλέον πολύ της μόδας να κολλάνε ακριβώς από πίσω σου άτομα κάθε ηλικίας για να περάσουν από τις πόρτες που ανοιγοκλείνουν, χωρίς εισιτήριο. Σχηματίζονται παράδοξα τρενάκια, τρελοί συνδυασμοί με άτομα φαινομενικά αταίριαστα.

 Η γιαγιά και ο skater, ο τεχνοκράτης και το κορίτσι με τα πράσινα μαλλιά, το μοντέλο και ο κοντούλης, ο ποδηλάτης και ο ζητιάνος. 
Ανθρωποι που μάλλον δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους περνούν για μερικά κρίσιμα δευτερόλεπτα από την ίδια πύλη, σαν ένα πολύ καλά χορογραφημένο ντουέτο. 
Νιώθεις ξαφνικά μία επίμονη σκιά από πίσω σου, και δεν είναι η δική σου. 

Είναι κάποιος που σου είναι εντελώς άγνωστος, αλλά έχει γίνει ένα με εσένα προκειμένου να περάσει στην αντίπερα όχθη με το δικό σου εισιτήριο. 
Σε κάποιους κερνάς μία μετακίνηση με το Μετρό και σε κάποιους άλλους την ελευθερία τους, την έξοδό τους από εκεί μέσα και την επάνοδό τους στον έξω κόσμο. 
Σε χρησιμοποιούν και σε πετούν σαν στυμμένη λεμονόκουπα. Ούτε ένα «ευχαριστώ πολύ» ούτε ένα «χάρηκα για τη συνεργασία» ούτε ένα «να το επαναλάβουμε κάποια στιγμή» ούτε ένα «ραντεβού αύριο την ίδια ώρα». 
Οπως ξαφνικά μπήκαν στη ζωή σου, έτσι ξαφνικά βγαίνουν από αυτήν. Στην ουρά για να περάσεις από τις πόρτες. Εκεί δημιουργούνται διάφορα ευτράπελα

Οι τζαμπατζήδες διαλέγουν προσεκτικά τους «συνεπιβάτες» τους. 
Προτιμούν συνήθως γυναίκες ή ηλικιωμένους, σκεπτόμενοι ίσως ότι αν επιχειρήσουν να κάνουν κάτι αντίστοιχο σε κάποιον πιο ψωμωμένο, ή φαινομενικά ευέξαπτο άνδρα, θα βρουν τον μπελά τους. 
Σε διαλέγουν λοιπόν μέσα στο πλήθος κι εσύ τότε νιώθεις ότι είσαι ο εκλεκτός. Εμπνέεις εμπιστοσύνη; Δείχνεις άνθρωπος με συμπόνια; Ή απλώς είσαι τόσο αφοσιωμένος στο κινητό σου, που ακόμη και το ίδιο το εισιτήριο να σου άρπαζαν από το χέρι δεν θα έπαιρνες χαμπάρι; 
Η πρώτη μου εμπειρία ήταν με μία μικροκαμωμένη γιαγιούλα. 
Την είδα με την άκρη του ματιού μου να έχει σχεδόν κολλήσει πίσω μου, με δήθεν αδιάφορο ύφος. 
Πέρασε μαζί μου όπως ακριβώς σχεδίαζε και έγινε καπνός. 
Στη συνέχεια ακολούθησαν πολλοί και διάφοροι. 
Αγόρια στην εφηβεία, από αυτά που μιλάνε στη διαπασών όλη την ώρα. 
Κορίτσια με μακριά μαλλιά και σκουλαρίκια στη μύτη, που θα έπαιρνα όρκο ότι σπουδάζουν σε κάποια δραματική σχολή. 
Νέοι, γέροι, άνδρες, γυναίκες κι ένα σκυλάκι που το έσερνε μαζί του ένας συμπαθής τζαμπατζής. «Θα έρθω μαζί σου» άκουσα μία μέρα σε ένα βαγόνι να λέει μία κοπέλα στην κολλητή της, ανακοινώνοντάς της ότι δεν είχε προλάβει να βγάλει εισιτήριο. 
«Μπήκα ξοπίσω από μία κυρία και τώρα θα βγω μαζί σου…» 
Σε κάποιους πιο κομβικούς σταθμούς, υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που επιτηρούν προκειμένου να πιάσουν τους τζαμπατζήδες.
 Αλλά είναι τόσος πολύς ο κόσμος και τόσο λίγες οι είσοδοι και οι έξοδοι, που πρέπει να έχεις αετίσιο μάτι για να τους εντοπίσεις, ειδικά σε ώρες αιχμής. 
Πώς το είχε γράψει ο Αντώνης Σαμαράκης; 
«Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά ή μία στην άλλη, όσο είναι σήμερα. Και ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα»
Σε μία πόλη όπου αγριεύεις μόνο και μόνο αν κάποιος σε ακουμπήσει κατά λάθος, δέχεσαι να πλησιάσεις τον άλλο μόνο από ανάγκη. Και μόνο για πολύ λίγο. Πηγή: Protagon.gr

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018

Μήπως το «ντου» των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΑ δεν είναι όσο αθώο φαίνεται; Οι ιδιώτες, τα «φιλέτα» και ένα δυστοπικό σενάριο


Φανταστείτε την εξής εικόνα: Έναν ΟΑΣΑ που δε θυμίζει σε τίποτα τον ενιαίο δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών που γνωρίζουμε, αλλά ένα «συντονιστικό κέντρο» ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, που μάλιστα «νοικιάζουν» λεωφορεία, ακόμα και εργαζόμενους από τον Οργανισμό.
Λεωφορεία ασφυκτικά γεμάτα (καλά, αυτό δεν είναι δύσκολο…) και επιβάτες να… μετράνε τα χιλιόμετρα για να υπολογίσουν πόσο βαθιά θα βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Από κοντά, έναν κουτσουρεμένο δημόσιο οργανισμό να εκτελεί τις «άγονες» γραμμές του λεκανοπεδίου. Και ένα επιχειρηματικό «πάρτυ» με ένα από τα βασικότερα κοινωνικά αγαθά: Αυτό της μετακίνησης.

Τραπεζικές κάρτες αντί εισιτηρίων για τα μέσα προτείνει η Visa



Ξεκινάει όπως φαίνεται σιγά σιγά να υπάρχει ενδιαφέρον για απευθείας πληρωμές των μετακινήσεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών ανέπαφων πληρωμών.


Με το σύστημα αυτό, που τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται σε ολοένα περισσότερα συστήματα μεταφορών (χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Λονδίνου) ο επιβάτης δεν χρειάζεται κάποιο εισιτήριο ή κάρτα ειδικά για τις συγκοινωνίες αλλά τσεκάρει την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα στις μπάρες του Μετρό ή τα μηχανήματα των λεωφορείων. Στη συνέχεια, η χρέωση μπορεί να γίνει ανάλογα με τον αριθμό των μετακινήσεων ανά μέρα σε τιμές που είναι παρεμφερείς ή οικονομικότερες με το αν χρησιμοποιούσε κανονικό εισιτήριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Νίκος Καμπανόπουλος, επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Βουλγαρία, στη διάρκεια της παρουσίας της Visa στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο περίπτερο των ΗΠΑ που ήταν η τιμώμενη χώρα, στις συναντήσεις που είχε η Visa με αρμόδιους φορείς για το ζήτημα αυτό υπήρξε ενδιαφέρον για την υλοποίηση του, τόσο στο μετρό της Αθήνας, όσο και στο υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης

Ο κ. Καμπανόπουλος αναφέρθηκε και στη χρήση των πληρωμών αυτού του τύπου στο Λονδίνο όπου παρατηρούνται σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στη διάρκεια του τελευταίου έτους ένα δισεκατομμύριο ταξίδια (διαδρομές) με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η αναμονή στα εκδοτήρια μειώθηκε αισθητά καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χρησιμοποιεί απευθείας την χρεωστική του κάρτα για να εισέλθει στο μετρό, εξασφαλίζοντας τη καλύτερη οικονομική τιμή που διατίθεται στους επιβάτες.

Προκειμένου πάντως να προτιμηθούν από συχνούς χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι πληρωμές απευθείας με πιστωτικές κάρτες θα πρέπει να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με αυτές των εισιτηρίων 30 ημερών (ως και 1 ευρώ την ημέρα για κάποιον που μετακινείται 30 μέρες το μήνα). Σε αντίθετη περίπτωση θα απευθύνονται μόνο σε χρήστες που δεν μετακινούνται καθημερινά και προτιμούν μεμονωμένα εισιτήρια. Αν λάβουμε υπόψη ότι πολλοί από αυτούς αρνούνται να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες, είναι αμφισβητήσιμο κατά πόσο θα προτιμήσουν να πληρώσουν απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Από την άλλη μεριά, οι πληρωμές με τραπεζικές κάρτες θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες για τους τουρίστες αφού δεν θα απαιτούσαν μελέτη και σκέψη για το ποιο εισιτήριο να επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Θ. Βούρδας, γ.γ. υπ. Μεταφορών: Δεν ιδιωτικοποιούνται ΟΑΣΑ – ΟΑΣΘ, γίνονται φθηνότερα τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ

Μείωση στη τιμή του εισιτηρίου στις υπεραστικές διαδρομές, καθώς συρρικνώνονται οι αποστάσεις και γρηγορότερη μετακίνηση, καθώς αποσυμφορείται ο αστικός ιστός, έρχονται με την αναμόρφωση του συγκοινωνιακού σχεδιασμού σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, επιχειρείται, για πρώτη φορά, η ενοποίηση του σχεδιασμού των μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας όλα τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς των πολιτών, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των ΜΜΜ.

Ο κος Βούρδας απαντά στις καταγγελίες εργαζομένων για «ιδιωτικοποιήσεις», κάνοντας λόγο για «ένα Fake επιχείρημα, το οποίο δεν προκύπτει από πουθενά και για συνδικαλιστικά πυροτεχνήματα».

Δεν υπάρχει καμιά ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις , για τους εργαζόμενους και τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες



Ο υπουργός κ. Σπίρτζης ανέφερε σε δηλώσεις του πως δεν υπάρχει καμιά ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις , για τους εργαζόμενους και τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες .

Έκανε γνωστό επίσης πως θα συγκροτηθούν κοινές επιτροπές από τους δημοσίους αστικούς οργανισμούς μαζί με τους εργαζόμενους .......

Δείτε τις δηλώσει

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

3/10/18

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει αιφνιδιαστικά, χτες αργά το βράδυ, στην κατάθεση τροπολογίας στη βουλή, με την οποία στην ουσία ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα με την τροπολογία η οποία τίθεται προς ψήφιση σήμερα στη βουλή, εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Αντί το Αρμόδιο Υπουργείο να προωθεί μέτρα και πολιτικές για την καλύτερη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα του επιβατικού κοινού, προωθεί μέτρα που όχι μόνο θα επιδεινώσουν την κατάσταση αλλά θα οδηγήσουν και σε αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες.

Η ΓΣΕΕ ζητά την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής τροπολογίας και βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι στην αντίθετη περίπτωση έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις.



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Σε ιδιώτες (ΚΤΕΛ) εκχωρούνται γραμμές του ΟΑΣΑ – Πρόστιμο 2.000 ευρώ για τα δρομολόγια που ακυρώνονται!



Της Μαρίας Μόσχου

Τροπολογία φέρνει τα … «πάνω κάτω» στις αστικές συγκοινωνίες. Τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν γραμμές του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ. Θεσπίζονται βαριά πρόστιμα για τα δρομολόγια που ακυρώνονται με στόχο την αύξηση των δημοσίων εσόδων. Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να αναλαμβάνουν την εκτέλεση οδικών και σταθερών συγκοινωνιών και σε όμορες με την Περιφέρεια Αττικής Περιφέρειες ή στο εξωτερικό.

Αργά χθες το βράδυ ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών Χ. Σπίρτζης κατέθεσε τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια που συζητείται στη Βουλή με την οποία τα ΚΤΕΛ θα «ενοποιηθούν» με ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ. Μάλιστα υποχρεούνται να προχωρήσουν στην εγκατάσταση συστημάτων τηλεματικής αλλά και ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ σε διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών από την δημοσίευση του νόμου για τα υδατοδρόμια.

Ειδικότερα σύμφωνα με την τροπολογία:
Οι εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ μπορούν να αναλαμβάνουν αυτοτελώς ή συμμετέχουσες σε κοινοπρακτικά σχήματα την επίβλεψη, τη σύνταξη, ή την υλοποίηση συγκοινωνιακών ή κυκλοφοριακών μελετών και έργων σχετικά με τη μελέτη, κατασκευή, εγκατάσταση, ανάπτυξη, επέκταση και λειτουργία οδικών δικτύων και σταθερών συγκοινωνιών και σε άλλες όμορες με την Περιφέρεια Αττικής Περιφέρειες ή στο εξωτερικό.
ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ θα πρέπει να εκτελούν τα καθημερινά τους δρομολόγια χωρίς ακυρώσεις. Σε περίπτωση ακύρωσης ενός δρομολογίου δίνεται η δυνατότητα με υπουργική απόφαση υποβολής προστίμου 2.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο θα φτάνει τα 4.000 ευρώ. Τα πρόστιμα θα επιβάλλονται μετά από ακρόαση των εταιρειών.
ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ θα επιλέγουν αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια τα οποία θα εκτελούν τα ΚΤΕΛ ενώ απαιτείται και έγκριση του υπουργού Υποδομών, Για τα δρομολόγια αυτά θα υπογράφεται σύμβαση και σε περίπτωση άρνησης των ΚΤΕΛ να τα εκτελέσουν οι ΟΤΑ ή άλλος οδικός μεταφορέας.
Παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης με υπουργική απόφαση, στην εταιρεία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένων τμημάτων του συγκοινωνιακού έργου καθώς και η μεταβίβαση των αναγκαίων μέσων για την εκτέλεσή του, πριν την έκδοση των αποφάσεων για την πλήρη ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου σε αυτήν.
Απαγορεύεται ρητά η συμμετοχή των μετόχων των ΚΤΕΛ δια πληρεξουσίου ή δια αντιπροσώπου, στα συνεδριάσεις των γενικών συνελεύσεων με θέματα την εκλογή οργάνων διοίκησης, τη διενέργεια οικονομικού ή άλλου ελέγχου και την εκλογή ελεγκτικών οργάνων ‘η την έγκριση του προϋπολογισμού, ισολογισμού ή απολογισμού.

Στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλείται ενδεχόμενη αύξηση εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού από την είσπραξη τυχόν επιβαλλόμενων προστίμων σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ στην περίπτωση μη εκτέλεσης καθορισμένων δρομολογίων.

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η συμφωνία για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ


Την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου έλαβε η συμφωνία για την πώληση του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι τιμήματος 22 εκατ. ευρώ.



Το επισφράγισμα της συμφωνίας θα έρθει με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας των μετοχών μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του επενδυτή, η οποία αναμένεται μέσα στον μήνα, ενώ στόχος είναι η πλήρης ολοκλήρωση της συναλλαγής πριν το τέλος του έτους.

Η ολοκλήρωση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ βάζει τέλος σε μία πενταετή διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ και ανοίγει μία νέα μέρα στην κρατική -προς το παρόν- εταιρεία η οποία όπως όλα δείχνουν θα αποκτηθεί και πιθανότατα θα απορροφηθεί από την ιδιωτική, εδώ και ένα χρόνο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού αναμένεται να γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της συντήρησης του υφιστάμενου και νέου τροχαίου υλικού που θα έρθει από την Ιταλία και θα εκσυγχρονιστεί.

Ένα από τα σημαντικά θέματα που θα κληθεί να λύσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόκτησή της, είναι ο εκμοντερνισμός και η ανασυγκρότηση της λειτουργίας των μηχανοστασίων εισάγοντας τεχνογνωσία από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους με στόχο να αναβαθμίσει το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει η ΕΕΣΣΤΥ.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Εκτροχιάστηκε μηχανή τρένου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη -Με 285 επιβάτες



ΤΡΑΙΝΟΣΕ: ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

Εκτροχιασμός μηχανής τρένου στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σημειώθηκε πριν από λίγο.

Η μηχανή προσέκρουσε σε βράχια που είχαν πέσει στην σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή Ξυνιά με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί ένας άξονάς της.

Στο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο 61 Θεσσαλονίκη - Αθήνα επιβαίνουν 285 άτομα. Όπως ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπάρξει καθυστέρηση μέχρι να αντικατασταθεί η μηχανή για να συνεχιστεί το δρομολόγιο.

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

143 χώρους στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ έχει εγκρίνει ο ΟΑΣΑ



Στη χωροθέτηση ολοένα και περισσοτέρων χώρων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ, εφόσον πληρούνται τα αναγκαία συγκοινωνιακά κριτήρια, προχωρά ο ΟΑΣΑ, με τελευταίο παράδειγμα τη νέα θέση στάσης – στάθμευσης πλησίον του σταθμού Μετρό «Αγία Μαρίνα».

Ο Οργανισμός έχει εκδώσει εγκριτικές αποφάσεις για τη χωροθέτηση 143 χώρων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ σε 35 Δήμους της Περιφέρειας Αττικής, με συνολική χωρητικότητα 745 θέσεων.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν εγκριθεί 41 χώροι στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ σε 30 σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Προαστιακός) με συνολική χωρητικότητα 231 θέσεων ΤΑΞΙ, 20 χώροι στάσης – στάθμευσης σε 20 νοσοκομεία με συνολική χωρητικότητα 116 θέσεων, 79 χώροι στάσης -στάθμευσης σε κεντρικά σημεία εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού με συνολική χωρητικότητα 388 θέσεων ΤΑΞΙ και 3 χώροι στάσης – στάθμευσης πλησίον 3 μεγάλων ξενοδοχείων με συνολική χωρητικότητα 10 θέσεων.

Οι θέσεις στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ έχουν ως κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των επιβατών και χωροθετούνται πλησίον σημείων σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων (σταθμοί Μέσων Σταθερής Τροχιάς, νοσοκομεία, κεντρικά σημεία της πόλης, πλατείες, αεροδρόμια, αθλητικά κέντρα, εμπορικά κέντρα κ.ά.).

Βασικά κριτήρια χωροθέτησης θέσεων ΤΑΞΙ είναι:
η εξασφάλιση της ομαλής και ασφαλούς διεξαγωγής της κυκλοφορίας στις θέσεις αυτές και η διατήρηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού,
η τεχνική εφικτότητα της χωροθέτησης των θέσεων, σε οδούς με επαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ώστε να μην παρεμποδίζεται η διερχόμενη κυκλοφορία οχημάτων.

Ο ΟΑΣΑ για τη χωροθέτηση θέσεων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ, είτε εξετάζει σχετικά αιτήματα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είτε διερευνά, μέσω του αρμόδιου Τμήματος, εναλλακτικές θέσεις στάσεων – στάθμευσης.

Η υλοποίηση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης των θέσεων στάσης -στάθμευσης ΤΑΞΙ γίνεται από τους αρμόδιους φορείς (ΟΤΑ, Περιφέρεια), που συντηρούν την οδό, στην οποία χωροθετείται η θέση ΤΑΞΙ, κατά περίπτωση (άρθρο 10, παρ. 2 του ΚΟΚ).

Η αστυνόμευση των θέσεων στάσης – στάθμευσης ΤΑΞΙ αποτελεί αρμοδιότητα του οικείου Τμήματος Τροχαίας.

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Απάντηση ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σε δημοσιεύματα περί ανάληψης γραμμών του ΟΑΣΘ



Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΦΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΥΠΑΡΞΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Κακοί σχεδιασμοί του παρελθόντος και λάθη στη διάρθρωση της συγκοινωνίας, οδήγησαν σε δεινή θέση το ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, αλλά και υποχρέωσαν τον ΟΑΣΘ, να εκτελεί υπεραστικό έργο, κάτι που είναι έξω από το χαρακτήρα του Οργανισμού, δεδομένου ότι έχει ιδρυθεί και οργανωθεί για να εκτελεί αστικές συγκοινωνίες και όχι υπεραστικές.

Είναι εύλογο, μακρινές διαδρομές των 35, ή 50, ή 60, ή 70 και 80 χιλιομέτρων απλή διαδρομή, οι οποίες με την επιστροφή διπλασιάζονται να εκτελούνται με κατάλληλα υπεραστικά καθημένων και όχι αστικά λεωφορεία και με όρθιους.

Φυσικό επόμενο ήταν, το υπουργείο και οι αρμόδιοι φορείς, να επιζητούν σήμερα την βελτίωση των υπηρεσιών του.

Το ΚΤΕΛ είναι γνωστό εκτελεί ήδη μεταφορικό έργο στον νομό Θεσσαλονίκης και απολύτως φυσικό να αναζητεί λύσεις, που θα εξασφαλίσουν τη στοιχειώδη βιωσιμότητά του.

Το αίτημα αυτό του ΚΤΕΛ είναι διαρκές και εν όψει του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που θα διαμορφωθεί , όχι μόνο στο νομό Θεσσαλονίκης, αλλά πανελλαδικά, διεξάγονται συζητήσεις εδώ και δύο χρόνια, μεταξύ όλων των αρμόδιων φορέων: του Υπουργείου Μεταφορών, του ΟΣΕΘ (και του ΣΑΣΘ παλαιότερα), του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ και των Δημάρχων.

Στις συζητήσεις αυτές αναζητούνται τεχνικά σενάρια βελτίωσης της συγκοινωνίας, χωρίς την αύξηση του κομίστρου, ένα από τα οποία εμπεριέχεται σε δημοσιεύματα και τα οποία αφορούν σε αναδιάρθρωση γραμμών προς όφελος των χρηστών επιβατών, αλλά και του δημοσίου συμφέροντος.

Το μόνο που αναζητείται, είναι να εξαλείψουν παθογένειες του παρελθόντος και αυτό γίνεται χωρίς κανένα στοιχείο «μυστικότητας». Έχουν εξεταστεί σενάρια, μετά από προτάσεις του ΚΤΕΛ, χωρίς κανένα να έχει προς το παρόν προβάδισμα. Η μόνη σταθερά είναι η βελτίωση της συγκοινωνίας, με διασφάλιση της ποιότητάς της, της σταθερότητας του κομίστρου, αλλά και της βιωσιμότητας των φορέων που την εκτελούν, κάτι που προφανώς ενδιαφέρει την πολιτεία να πετύχει.

Δεν υπάρχει λοιπόν καμιά αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το περιαστικό έργο, δεν υπάρχει καμία μυστικότητα, δεν υπάρχει κανένα τελικό σχέδιο, υπάρχουν μόνο τεχνικά σενάρια βελτίωσης της εξυπηρέτησης του επιβάτη, με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον.

ΟΑΣΑ: Προσλαμβάνει σύμβουλο για την καλύτερη διαχείριση του στόλου!



Της Μαρίας Μόσχου

Με την πρόσληψη ειδικού συμβούλου και δαπανώντας πάνω από 75.000 ευρώ η διοίκηση του ΟΑΣΑ προσδοκά να δώσει λύση στο μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει και αφορά την διαχείριση του στόλου της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ.

Αν και για την ΟΣΥ, όπως φαίνεται από την καθημερινότητα, το πρόβλημα δεν είναι η διαχείριση των υπαρχόντων σε κυκλοφορία λεωφορείων αλλά η έλλειψή τους!

Παρ΄ αυτά ο Οργανισμός προκήρυξε διαγωνισμό για την «Μελέτη λειτουργικών και τεχνικών προδιαγραφών του Ολοκληρωμένου Συστήματος Προληπτικής Διάγνωσης Τεχνικής Ικανότητας, Διαχείρισης και Βελτίωσης της αποδοτικής λειτουργίας του Στόλου των Οχημάτων του Ομίλου Ο.Α.Σ.Α.».

Μάλιστα σε απόφαση που δημοσιοποιείται στο Διαύγεια από τον ΟΑΣΑ αναφέρεται ότι, κατόπιν αξιολόγησης προσφορών, μειοδότης του εν λόγω διαγωνισμού ανακηρύσσεται η εταιρεία «DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING A.E.».

Έτσι η εταιρεία καλείται να δώσει λύση στον… γρίφο που έχει «πνίξει» τον ΟΑΣΑ και αφορά τον στόλο των λεωφορείων, των τρόλεϊ αλλά και των συρμών που εκτελούν το καθημερινό έργο της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.

Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι ενώ έχει ξεκινήσει το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΑΣΑ, που είναι σημαντικά πιο αυξημένο από το θερινό, ο στόλος των λεωφορείων θεωρείται κάτι περισσότερο από ελλιπής με τους επιβάτες να περιμένουν μέχρι και μία ώρα στις στάσεις. Και αυτό γιατί τα διαθέσιμα προς χρήση οχήματα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που απαιτούνται για την εκτέλεση του καθημερινού προγράμματος.


Σήμερα η ΟΣΥ διαθέτει στόλο 1950 λεωφορείων. Από αυτά 1050 οχήματα είναι διαθέσιμα για καθημερινή χρήση, 680 είναι σε βλάβη (αλλά με μικρότερες βλάβες όπως λάστιχα ή air-condition και άλλα με μεγαλύτερα προβλήματα όπως στον κινητήρα). Επίσης 220 λεωφορεία αποχαρακτηριστήκαν (κατατέθηκαν οι πινακίδες τους) μετά το κλείσιμο του Ελληνικού τον Ιούνιο.

Όσον αφορά τα τρόλεϊ το σύνολο του στόλου είναι 270 οχήματα από τα οποία καθημερινά στους δρόμους βγαίνουν μέχρι 220 ενώ τα 50 είναι σε βλάβη. Έχουν ήδη αποχαρακτηριστεί 85 οχήματα.

Όπως δείχνουν τα παραπάνω νούμερα τουλάχιστον όσον αφορά τα λεωφορεία το καθημερινό πρόγραμμα εκτελείται περίπου με το μισό στόλο λόγω βλαβών και έλλειψης ανταλλακτικών προκαλώντας καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων.

Μοναδικές λύσεις είναι είτε να βρεθούν κονδύλια για καινούργια λεωφορεία αλλά και αγορά ανταλλακτικών για τα παλιά, είτε να συρρικνωθεί ακόμα περισσότερο το έργο. Εν αναμονή της μελέτης λοιπόν…

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιοποιήθηκε το διοικητικό συμβούλιο αποφασίζει:
Αποδέχεται την εισήγηση της Επιτροπής, για τους λόγους που αναφέρονται στο με αριθ. πρωτ. Γ.Δ.Σ. 147/04.09.2018 Πρακτικό
Ανακηρύσσει μειοδότρια και προκρίνει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, ήτοι της υποβολής των «Δικαιολογητικών Κατακύρωσης», την εταιρεία «DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING A.E.», με προσφερόμενη τιμή πενήντα οκτώ χιλιάδες (58.000,00) ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.)
Εξουσιοδοτεί τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ιωάννη Σκουμπούρη για κάθε θέμα που αφορά στην εκτέλεση της παρούσας απόφασης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο επικυρώνει από τώρα την παραπάνω απόφαση, η οποία και θεωρείται άμεσα εκτελεστή.

Σύμφωνα με την απόφαση το διοικητικό συμβούλιο έλαβε υπόψη του το από 03.09.2018 Υπηρεσιακό Σημείωμα του Προέδρου της Επιτροπής με το οποίο υποβλήθηκε το Πρακτικό Επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού και αξιολόγησης προσφορών με αντικείμενο τη «Μελέτη λειτουργικών και τεχνικών προδιαγραφών του Ολοκληρωμένου Συστήματος Προληπτικής Διάγνωσης Τεχνικής Ικανότητας, Διαχείρισης και Βελτίωσης της αποδοτικής λειτουργίας του Στόλου των Οχημάτων του Ομίλου Ο.Α.Σ.Α.» (αριθ. πρωτ. Γ.Δ.Σ. 147/04.09.2018).

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018

Τι αλλάζει από την 1η Οκτωβρίου στις συγκοινωνίες της Αθήνας για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου



Όπως ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η έκδοση και η επαναφόρτιση μειωμένων εισιτηρίων Ath.ena Ticket θα είναι δυνατή και μετά την 1η Οκτωβρίου από τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Προαστιακού. Τα εισιτήρια αυτά θα γίνονται δεκτά σε όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ.

Αλλάζει από την 1η Οκτωβρίου 2018 ο τρόπος που αγοράζουν και χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Αθήνας πολλοί από τους δικαιούχους μειωμένου (μισού εισιτήριου).

Όπως ανακοίνωσε τον Ιούλιο ο ΟΑΣΑ, από την 1η Οκτωβρίου καταργείται το μειωμένο πολλαπλό εισιτήριο Ath.ena Ticket και η μόνη επιλογή για τους δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου θα είναι η χρήση της προσωποποιημένης κάρτας Ath.ena Card, όπως δηλαδή συμβαίνει ήδη για τους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης.

Παρακάτω, επιχειρούμε να απαντήσουμε στα πιο συχνά ερωτήματα που έχουμε λάβει από δικαιούχους μειωμένου κομίστρου σχετικά με το τι αλλάζει από τον προσεχή Οκτώβριο:
1. Ποιοι είναι οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου;

Οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου, οι οποίοι θα επηρεαστούν, είναι οι εξής κατηγορίες επιβατών:
Ανήλικοι από 7 έως 18 ετών
Άτομα άνω των 65 ετών
Φοιτητές – σπουδαστές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με ακαδημαϊκή ταυτότητα με ένδειξη “δελτίο ειδικού εισιτηρίου”
Σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και Ε.Ε.Σ., εφόσον υπάρχει σύμβαση με τον ΟΑΣΑ
Φοιτητές σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Πανεπιστημίων του εξωτερικού, έως 25 ετών, κάτοχοι «Student Card – University ID»
Πολύτεκνοι (από 4 παιδιά και άνω) γονείς και μέλη των οικογενειών τους, κάτοχοι βιβλιαρίου πολυτέκνων
2. Πώς θα προχωρήσω στην έκδοση προσωποποιημένης κάρτας Ath.ena Card;

Αν οι παραπάνω κατηγορίες επιβατών δεν είναι κάτοχοι προσωποποιημένης κάρτας Ath.ena Card, θα πρέπει να προχωρήσουν σε έκδοση προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιήσουν μειωμένα εισιτήρια από την 1η Οκτωβρίου.

Α. Έκδοση μέσω διαδικτύου και ταχυδρομική παραλαβή

Αν είστε δικαιούχος μειωμένου κομίστρου λόγω ηλικίας (κάτω των 18/άνω των 65), μπορείτε να προχωρήσετε σε έκδοση προσωποποιημένης κάρτας Ath.ena Card διαδικτυακά και να την παραλάβετε μέσω κούριερ, συμπληρώνοντας την αίτηση.

Β. Έκδοση σε εκδοτήριο εισιτηρίων

Αν ανήκετε σε κάποια άλλη κατηγορία όσων δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο ή θέλετε να παραλάβετε την κάρτα σας άμεσα, μπορείτε να την εκδώσετε σε ένα από τα ανοικτά εκδοτήρια εισιτηρίων του Μετρό. (Προαιρετική αίτηση για συντόμευση της διαδικασίας)

Απαραίτητα δικαιολογητικά: 1. Ταυτότητα ή διαβατήριο, 2. κάποιο έγγραφο που να αναγράφει το ΑΜΚΑ (για τους Έλληνες πολίτες), είτε έντυπο είτε στο κινητό (π.χ. βιβλιάριο υγείας, εκτύπωση από το amka.gr) και 3. το απαραίτητο πιστοποιητικό που αποδεικνύει ότι δικαιούστε μειωμένο κόμιστρο (π.χ. ακαδημαϊκή ταυτότητα, βιβλιάριο πολυτέκνων)

Διαβάστε αναλυτικά για τη διαδικασία έκδοσης Ath.ena Card
3. Θα μπορώ να αγοράζω μεμονωμένα μειωμένα ενιαία εισιτήρια από την 1η Οκτωβρίου;

Όπως ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η έκδοση και η επαναφόρτιση μειωμένων εισιτηρίων Ath.ena Ticket θα είναι δυνατή και μετά την 1η Οκτωβρίου από τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Προαστιακού. Τα εισιτήρια αυτά θα γίνονται δεκτά σε όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ.

Στα υπόλοιπα σημεία πώλησης, η αγορά οποιουδήποτε προϊόντος μειωμένου κομίστρου (από 1 εισιτήριο 90 λεπτών έως και μίας ετήσιας κάρτας θα είναι δυνατή με τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας Ath.ena Card. Η φόρτιση και επαναφόρτιση των καρτών θα μπορεί να γίνει και στα αυτόματα μηχανήματα, κάτι το οποίο δεν ήταν δυνατό για τα μειωμένα πολλαπλά εισιτήρια Ath.ena Ticket.
4. Τα περίπτερα θα σταματήσουν να πωλούν μειωμένα εισιτήρια;

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, θα σταματήσει η πώληση μειωμένων πολλαπλών εισιτηρίων Ath.ena Ticket στα εκδοτήρια εισιτηρίων, τα περίπτερα και τα υπόλοιπα σημεία πώλησης. Στα σημεία πώλησης όμως που έχουν μηχάνημα POS για φόρτιση καρτών, οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου θα μπορούν να φορτίζουν τις προσωποποιημένες κάρτες Ath.ena Card με μειωμένα εισιτήρια.
5. Πως θα μετακινούνται όσοι είναι κάτω των 18 και όσοι δεν έχουν ταυτότητα;

Όσοι είναι μεταξύ 7-18 ετών θα πρέπει να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα Ath.ena Card προκειμένου να μετακινούνται με μειωμένο κόμιστρο.

Το σημαντικό δεν είναι η ταυτότητα (εκδίδεται από 12 ετών) αλλά να υπάρχει αριθμός ΑΜΚΑ (ή εναλλακτικά διαβατήριο). Από εκεί και πέρα η ταυτοποίηση μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε έγγραφο αναφέρει την ημερομηνία γέννησης όπως βιβλιάριο υγείας, πιστοποιητικό γέννησης κλπ.
6. Πως θα μετακινείται κάποιος που μόλις έχει φτάσει στην Αθήνα, Έλληνας ή τουρίστας;

Αν είναι δικαιούχος μειωμένου εισιτηρίου, από την 1η Οκτωβρίου θα πρέπει πρώτα να έχει εκδώσει προσωποποιημένη κάρτα Ath.ena Card για να χρησιμοποιήσει μειωμένα εισιτήρια. Αυτό μπορεί να γίνει και άμεσα σε κάποιο ανοικτό εκδοτήριο (η διαδικασία παραπάνω).

Εναλλακτικά, μπορεί να προμηθευτεί μειωμένα εισιτήρια Ath.ena Ticket από τα εκδοτήρια εισιτηρίων του Προαστιακού. Η επαναφόρτισή τους θα είναι όμως δυνατή μόνο στα εκδοτήρια του Προαστιακού.


7. Τι θα συμβεί με τα εισιτήρια Ath.ena Ticket;

Τα χάρτινα “πολλαπλά εισιτήρια” Ath.ena Ticket θα εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά θα μπορούν να φορτίζονται μόνο με ολόκληρο κόμιστρο (κανονική τιμή). Δικαιούχοι ολόκληρου εισιτηρίου μπορούν να τα εκδίδουν και να τα επαναφορτίζουν κανονικά από αυτόματα μηχανήματα, εκδοτήρια και λοιπά σημεία πώλησης. Για τους συχνούς χρήστες που δεν θέλουν να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα Ath.ena Card, υπάρχουν και ανώνυμες κάρτες Ath.ena Card (εκδίδονται από τα εκδοτήρια χωρίς κανένα δικαιολογητικό) οι οποίες μπορούν να φορτιστούν με τα ίδια προϊόντα κομίστρου όπως ένα Ath.ena Ticket ή με χρηματική αξία ως 50 ευρώ.


8. Μετακινούμαι σπάνια με τα μέσα, γιατί να εκδώσω κάρτα;

Για δικαιούχους μειωμένου εισιτηρίου (καθώς και όσους δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση) η έκδοση προσωποποιημένης Ath.ena Card θα είναι η μοναδική επιλογή από την 1η Οκτωβρίου. Η κάρτα εκδίδεται δωρεάν και μπορεί στη συνέχεια να φορτιστεί ακόμα και με ένα απλό ενιαίο εισιτήριο (κόστος 0,60 ευρώ). Δεν είναι απαραίτητη η αγορά κάποιου κομίστρου μεγάλης διάρκειας όπως στις παλιές κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Άρα, μπορείτε να την εκδώσετε τώρα και να την φορτίσετε με εισιτήριο όταν χρειαστεί να μετακινηθείτε.


8. Μειωμένα εισιτήρια Ath.ena Ticket που έχω ήδη αγοράσει θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν;

Στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ στις 20 Ιουλίου αναφέρεται πως θα σταματήσει η δυνατότητα προμήθειας μειωμένων εισιτηρίων Ath.ena Ticket από την 1η Οκτωβρίου. Η λογική λέει πως εισιτήρια που έχουν ήδη αγοραστεί θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα το εισιτήριο να καταστεί άκυρο εξ αποστάσεως (θεωρητικά όμως θα μπορούσε το σύστημα να μην τα κάνει δεκτά μετά από κάποια ημερομηνία).


9. Για ποιο λόγο θα καταργηθούν τα μειωμένα πολλαπλά εισιτήρια;

Για διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής (δεν θα μπορεί να αγοράζει μειωμένα εισιτήρια ο οποιοσδήποτε), η μείωση της χρήσης των χάρτινων πολλαπλών εισιτηρίων, η αύξηση της χρήσης των προσωποποιημένων καρτών, η προώθηση της επαναφόρτισης και η μείωση των ουρών στα εκδοτήρια εισιτηρίων.



Ώρες λειτουργίας εκδοτηρίων Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ (σε όλα πλην του Αεροδρομίου δυνατή η έκδοση προσωποποιημένων καρτών)





Η έκδοση προσωποποιημένων καρτών είναι επίσης δυνατή και στα εκδοτήρια της ΟΣΥ σε Αεροδρόμιο (αναχωρήσεις λεωφορείων Express) και Σύνταγμα (Όθωνος).