Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Τροπολογία εξαιρεί από την ασφάλιση τα σε ακινησία οχήματα της ΟΣΥ


Στην πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνεται τροπολογία για την Ο.ΣΥ. Α.Ε., η οποία προβλέπει τη δυνατότητα, εκ μέρους της εταιρείας, να θέτει σε εκούσια ακινησία οχήματα που παραμένουν προσωρινά ανενεργά στα, κατά τόπους αμαξοστάσια, για χρονικό διάστημα από τρεις (3) μήνες έως και δύο (2) έτη, συνέπεια τεχνικών βλαβών ή λόγω πλεονάζοντος αριθμού οχημάτων, κατά τους θερινούς μήνες, όταν το εφαρμοζόμενο πρόγραμμα δρομολόγησης απαιτεί μειωμένες ανάγκες οχημάτων, συγκριτικά με το αντίστοιχο χειμερινό πρόγραμμα.



Με την προσωρινή κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και κρατικές πινακίδες) των ανωτέρω Λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης και για το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας, όπου τηρείται ο φάκελος αυτών, θα εκδίδεται ανάλογη βεβαίωση ακινησίας, με βάση την οποία θα εξαιρούνται, από την υποχρεωτική ασφάλισή τους, για αστική ευθύνη για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα ανάλογη εξαίρεση θα υπάρχει αναλογικά και για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Αποτέλεσμα της ανωτέρω τροπολογίας είναι η εξοικονόμηση σημαντικών πόρων της ΟΣΥ, που δαπανώνται σήμερα για την ασφάλιση οχημάτων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, προς κάλυψη ουσιαστικά ανενεργών οχημάτων.

Το ποσό δε αυτό, το οποίο ανέρχεται συνολικά σε περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως, είναι απολύτως απαραίτητο στην παρούσα οικονομική συγκυρία για την εύρυθμη λειτουργία της Ο.ΣΥ.

Εν κατακλείδι, με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, δίνεται λύση σε ένα χρονίζων πρόβλημα από την επανίδρυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, αποτυπώνοντας παράλληλα την πάγια θέση της ΟΣΥ για ενδυνάμωση του κοινωνικού χαρακτήρα των Μ.Μ.Μ. και γενικότερα της διασφάλισης του δημόσιου

Όσα είπε ο κ. Χρ. Σπίρτζης για τα διόδια, την Uber, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή «Καλοκαιρινή Ενημέρωση» του τηλεοπτικού σταθμού ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους Βασίλη Βασιλόπουλο και Μαριλένα Κατσίμη και αναφέρθηκε, εκτός από τον ΟΑΣΘ, και σε κάποια ενδιαφέροντα ζητήματα που αφορούν το θέμα της συγκοινωνίας.



Μίλησε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΜΜΜ, το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, καθώς και την Uber. Διαβάστε τα αποσπάσματα της συνέντευξης.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ (Βασίλης Βασιλόπουλος): Να πω δύο, τρία από το χαρτοφυλάκιο του Υπουργού; Να κάνω δύο ερωτησούλες;

Χρ. Σπίρτζης: «Χιλιόμετρα» σπατάλης στον ΟΑΣΘ



Με αποκαλυπτικά στοιχεία από το πόρισμα του σώματος ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών στα οικονομικά του ΟΑΣΘ, που έχει ήδη πάρει τον δρόμο προς τη Δικαιοσύνη, προσήλθε προχθές ο κ. Χρ. Σπίρτζης στην Ολομέλεια της Βουλής όπου έγινε η συζήτηση και η ψηφοφορία για το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

«Συντηρούσατε ένα σκάνδαλο εξήντα χρόνια, για να αναπαράγονται συγκεκριμένοι βουλευτές, δήμαρχοι, εφημερίδες, sites» τόνισε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση.

Η έρευνα έδειξε ότι ο ΟΑΣΘ μισθώνει χώρους για τα γραφεία του, καθώς και τα αμαξοστάσιά του στον Φοίνικα και τη Σταυρούπολη, από τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών «Ηρακλής», στον οποίο διαθέτει το 65% των μετοχών!

Αποκάλυψε επίσης ότι τα μισθώματα που κατέβαλε ήταν 70 έως και 140% υψηλότερα από τα τεκμαρτά.

Ειδικά για τα κεντρικά του γραφεία, που στεγάζονται σε εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, το ενοίκιο ήταν 140% υψηλότερο σε σχέση με άλλα μισθωμένα ακίνητα που βρίσκονται στο ίδιο κτίριο.

Ο ΣΑΚΗΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΘ


Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείο
Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ. Το ΚΚΕκαταψήφισε το νομοσχέδιο.

Κατά τάχθηκαν ΝΔ, Χρυσή Αυγή, και το Ποτάμι. Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Η βαθύτερη στόχευση της κυβέρνησης είναι να ανοίξει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις», που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής με τις καθιερωμένες απαράδεκτες διαδικασίες του επείγοντος.

Με αυτό το νομοσχέδιο, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αντικαθιστά τον ιδιωτικό - μετοχικό ΟΑΣΘ από δύο ανώνυμες εταιρείες. Η μία εταιρεία θα έχει την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης και η άλλη εταιρεία θα εκτελεί τις αστικές συγκοινωνίες. Παρά τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης περί «κρατικοποίησης» των συγκοινωνιών, οι εταιρείες θα είναι μόνο κατ’ όνομα κρατικές αφού θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Μάλιστα στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η δυνατότητα συμμετοχής των δήμων στο μετοχικό κεφάλαιο, σε ποσοστό μέχρι το 49%.

Τα ιδιωτικοιοκονομικά κριτήρια προβλέπονται σαφώς στο νομοσχέδιο που επιβάλει «ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά όχημα το χιλιόμετρο» και «κατώτερο επιτρεπτό βαθμό ικανοποίησης της πελατείας».

Όπως εξήγησε ο Σάκης Βαρδαλής, «πρακτικά δηλαδή όταν ξεπεραστεί το όριο του επιτρεπτού λειτουργικού κόστους θα μειώνονται τα δρομολόγια , θα μειώνονται οι μισθοί των εργαζομένων, θα αυξάνονται τα εισιτήρια».Συμπλήρωσε πως «δημόσιο συμφέρον και για αυτή την κυβέρνηση είναι να βρεθεί ζεστό χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Και για αυτό θα κόψουν και άλλο την επιδότηση προς τις συγκοινωνίες, για τον ίδιο λόγο μας φορτώνουν φορολογικά βάρη, μειώνουν τη χρηματοδότηση σε Υγεία, πρόνοια, παιδεία».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι δήθεν κρατικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, το κράτος σπάζοντας το μονοπώλιο του παλιού ΟΑΣΘ ανοίγει την αγορά και σε άλλους παίχτες εγχώριους και ξένους. «Το κράτος δεν γίνεται ιδιοκτήτης παρά μόνο πρόσκαιρα, για να οργανώσει το παιχνίδι, να λειτουργήσει ως τροχονόμος των ιδιωτικών συμφερόντων», είπε, επισημαίνοντας πως «τα ίδια έκαναν και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ σε άλλες εποχές, κρατικοποίησαν προβληματικές επιχειρήσεις, τις εξυγίαναν, φόρτωσαν τα χρέη τους στις πλάτες του λαού και μετά πάλι στα χέρια του ιδιώτη».

Επίσης χαρακτήρισε αποπροσανατολιστική την κόντρα της κυβέρνησης με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία την επικρίνουν για «κρατισμό». «Είναι καθαρό πως το ΚΚΕ δεν είναι ούτε με τον ιδιωτικό, ούτε με τον κρατικό καπιταλιστικό συγκοινωνιακό φορέα που προτείνει σήμερα η κυβέρνηση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σάκης Βαρδαλής, ανακοινώνοντας ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο.

Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Συνεργασία του δήμου Αθηναίων με τη ΣΤΑΣΥ, για την προβολή της Αθήνας


Για την προβολή δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων της πόλης της Αθήνας διαθέτει τις υποδομές της η εταιρία "Σταθερές Συγκοινωνίες" (ΣΤΑΣΥ).



Σε συνάντηση που είχε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ Γιώργο Θωμόπουλο, στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Αθήνας, συμφωνήθηκε η συμμετοχή της εταιρίας στη μεγάλη προσπάθεια για την ανάδειξη της πόλης της Αθήνας σε μοναδικό προορισμό για ξένους και Έλληνες τουρίστες.

ΚΤΕΛ Εύβοιας: Ξεκίνησαν τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»


Για πρώτη φορά συνδέονται συγκοινωνιακά η Χαλκίδα και η Ερέτρια με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»...                                           
Από τη Δευτέρα 17 Ιουλίου εώς τις 16 Οκτωβρίου, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Εύβοιας θα εκτελεί τέσσερα καθημερινά δρομολόγια.


Το εισιτήριο στοιχίζει 15 ευρώ για Χαλκίδα και 17 ευρώ για Ερέτρια.

Αναλυτικά τα δρομολόγια:
Από Χαλκίδα προς Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος: Καθημερινά: 5:40 (άφιξη 7:20), 10:45 (άφιξη 12:25), 15:45 (άφιξη 17:25),20:45 (άφιξη 22:25).

Από Ερέτρια προς Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος: Καθημερινά: 5:00 (άφιξη 7:20), 10:00 (άφιξη 12:25), 15:00 (άφιξη 17:25),20:00 (άφιξη 22:25).

Από Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προς Χαλκίδα: Καθημερινά: 7:30 (άφιξη 9:10), 12:30 (άφιξη 14:10), 17:30 (άφιξη 19:10),23:00 (άφιξη 24:00).

Από Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προς Ερέτρια: Καθημερινά: 7:30 (άφιξη 9:50), 12:30 (άφιξη 14:50), 17:30 (άφιξη 19:50),23:00 (άφιξη 0:20).

Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

Μανιάτης: Υπάρχουν καταγγελίες για καθυστερημένη ασφάλιση λεωφορείων της ΟΣΥ



Στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο βουλευτής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης υπέβαλε την από 21.3.2017 ερώτηση, αναφερόμενος σε δημοσιεύματα του τύπου σχετικά με καταγγελίες ότι 250 λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. βρίσκονταν ανασφάλιστα, εκτός λειτουργίας και χωρίς ΚΤΕΟ.

Στη συνέχεια, έλαβα την από 11.5.2017 απάντησή σας, όπου αναφέρατε ότι από τα 1721 λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε., τα 1479 είναι πλήρως ασφαλισμένα και τα υπόλοιπα 242 λεωφορεία είναι ασφαλισμένα μόνο μερικώς.

Πρόσφατα, όμως, και συγκεκριμένα την 14.7.2017, εκπρόσωποι των εργαζομένων κατήγγειλαν ότι την ως άνω ημερομηνία, η οποία ήταν η τελευταία ημέρα λήξης της προθεσμίας ασφάλισης ανασφάλιστων οχημάτων, η Ο.ΣΥ. Α.Ε. έδωσε εντολή να ασφαλιστούν τα 240 οχήματα.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Ασφαλίστηκαν λεωφορεία για λογαριασμό της Ο.ΣΥ. Α.Ε. την 14.7.2017;

2.Σε περίπτωση θετικής απάντησης, πόσα λεωφορεία ασφαλίστηκαν; Είναι τα ίδια λεωφορεία, που την 11.05.2017, ήταν μερικώς ασφαλισμένα; Να κατατεθούν έγγραφα, από τα οποία να προκύπτει για ποιον κίνδυνο είχαν ασφαλιστεί τα 242 οχήματα την 11.05.2017 και για ποιον κίνδυνο ασφαλίστηκαν τα 240 οχήματα την 14.07.2017;

166 προσλήψεις στον ΟΑΣΑ – οι περισσότεροι ελεγκτές


Το ηλεκτρονικό εισιτήριο δημιουργεί νέες ανάγκες για προσωπικό στις συγκοινωνίες της Αθήνας και φέρνει προσλήψεις. Οι διαδικασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται η προκύρηξη για την πρόσληψη 166 εργαζόμενων ορισμένου χρόνου στον ΟΑΣΑ, με τις περισσότερες θέσεις (140) να αφορούν ελεγκτές.

Οι υπάλληλοι θα προσληφθούν στις παρακάτω ειδικότητες:
8 ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού
4 ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού (Οικονομικού)
4 ΤΕ Διοικητικού Οικονομικού
3 ΤΕ Διοικητικού Οικονομικού (Οικονομικού)
140 ΔΕ Ελεγκτών Κομίστρου - Καταμετρητών
7 ΔΕ Διοικητικού (για την απασχόλησή τους στο Τμήμα Τηλεφωνικής & Ηλεκτρονικής Ενημέρωσης Κοινού)

'Ολες οι προσλήψεις θα γίνουν με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου (8μηνες), άρα θα έχει ενδιαφέρον το τι θα γίνει με την ολοκλήρωση του 8μήνου. Θα παραταθούν οι συμβάσεις, θα γίνουν άμεσα καινούριες προσλήψεις ή (το πιο πιθανό) θα μείνει ο ΟΑΣΑ με λιγότερο προσωπικό;

Η πρόσληψη μόνιμων ελεγκτών είναι πάγιο αίτημα των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες και για πρώτη φορά φαίνεται να γίνεται, έστω και μερικώς, πραγματικότητα. Εντύπωση πάντως προκαλεί πως σύμφωνα με έγγραφα των συγκοινωνιακών φορέων, τις τελευταίες εβδομάδες περισσότεροι από δέκα ελεγκτές εισιτηρίων έχουν μετατεθεί σε άλλες θέσεις (κυρίως γραμματέων και θυρωρών) «με χαρτί γιατρού».

Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Πού «κόλλησε» το e-εισιτήριο από το 2014



ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Το «πράσινο φως» από την αρχή δεδομένων για το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν έχει δοθεί. Μέχρι τότε, σε λειτουργία τα παλαιά μηχανήματα.

Εμπόδια από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επικαλείται ο ΟΑΣΑ για τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το πολυπόθητο «πράσινο φως» από την ανεξάρτητη αρχή δεν έχει δοθεί, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει μικρά βήματα προόδου όπως παραδέχονται και οι δύο πλευρές. Ωστόσο, μάλλον πρόκειται για το μοναδικό σημείο στο οποίο συγκλίνουν ΟΑΣΑ και Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, καθώς για όλα τα υπόλοιπα άλλα λέγονται προφορικώς και άλλα δηλώνονται γραπτώς.

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

Σύντομα θα επανέλθει το μετρό της έκδοσης εισιτηρίου μετ΄ επιστροφής εντός των αμαξοστοιχιών.



Στο συντομότερο δυνατό χρόνο θα επανέλθει και πάλι το μέτρο της έκδοσης εισιτηρίου μετ΄ επιστροφής εντός των αμαξοστοιχιών και μάλιστα με νέου τύπου τίτλων που θα είναι ασφαλέστερο έναντι των παραποιήσεων, αναφέρει σε απάντηση της σε επιβάτη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει:

«Η απόσυρση των υποδειγμάτων εισιτηρίων μετ΄ επιστροφής τα οποία εκδίδονται επί των αμαξοστοιχιών είναι προσωρινό μέτρο, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος εισιτηρίου θα υποκατασταθεί το συντομότερο δυνατό, με νέο τίτλο ασφαλέστερο έναντι παραποιήσεων και αποτελεσματικά ελεγχόμενο και διαχειρίσιμο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Κατά συνέπεια δεν θα αποκλείονται πλέον οι επιβάτες από την έκπτωση μετ΄ επιστροφής με την εφαρμογή του νέου αυτού τύπου εισιτηρίου και θα είναι και πάλι δυνατή η εξυπηρέτηση τους με έκδοση εισιτηρίων με επιστροφή επί της αμαξοστοιχίας, ειδικώς στις περιπτώσεις που δεν μπορούν να προμηθευτούν τα εισιτήρια από σταθμούς».


"Σ.Ν."

Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017

Ο Προαστιακός γίνεται ιδιωτικός – Τι θέλουμε να αλλάξει


Με τις υπογραφές για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπαίνουν μέσα στις επόμενες μέρες - ακόμα και μέσα στη βδομάδα- θα ολοκληρωθεί η διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και ένα χρόνο. Ήταν Ιούλιος του 2016 όταν το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane (μοναδική εταιρεία που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά) ως μειοδότη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι ανταλλάγματος 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε λίγες μέρες λοιπόν και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας (το κομμάτι που αφορά τα δρομολόγια) θα βρίσκεται και επισήμως σε ιδιωτικά χέρια. Τον πρώτο καιρό αποκλείεται να δούμε σημαντικές διαφορές, με εξαίρεση ίσως την επερχόμενη αλλαγή στα δρομολόγια εξαιτίας της ηλεκτροκίνησης της γραμμής ως στο σταθμό Λαρίσης, που ενδεχομένως να συμβεί μέσα στον Ιούλιο.

Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Το 95,8% των επιβατών σε λεωφορεία-τρόλεϊ δηλώνει βελτίωση της ποιότητας των μετακινήσεων με τη τηλεματική



Η τηλεματική συμπλήρωσε έναν χρόνο πλήρους λειτουργίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αναβάθμιση της καθημερινής μετακίνησης του επιβατικού κοινού της Αθήνας.

Σε σχετική έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, οι επιβάτες των οδικών συγκοινωνιών παρουσιάζουν πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες της τηλεματικής, τόσο στις στάσεις, όσο και κατά τη διάρκεια της μετάβασής τους, κάτι το οποίο λειτουργεί ενισχυτικά στην προσπάθεια διεύρυνσης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Υψηλός βαθμός ικανοποίησης των επιβατών άνω του 90%
Σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης των επιβατών, η οποία διενεργήθηκε από την εταιρεία ΚΑΠΑ Research, τον Μάιο 2017, το 98% των χρηστών των μέσων μεταφοράς δήλωσαν ότι η τηλεματική βοηθά την συγκοινωνία με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να είναι πιο ελκυστική, το 95,8% ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους και το 93,2% των επιβατών δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την κίνηση και άφιξη των οχημάτων, μέσω των ειδικών οθονών στις στάσεις.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ. Κεντρικός ο ρόλος τους στους σχεδιασμούς του εγχώριου κεφαλαίου.


Ενα μόλις μήνα μετά την ανακοίνωση, σε συνέδριο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, του «Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών», που χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση «ορόσημο» για το μέλλον των μεταφορών και «βάση» για τις επενδύσεις στον τομέα έως το 2037,
και περίπου 15 μέρες απ' όταν το ΚΥΣΟΙΠ ενέκρινε το λεγόμενο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics)», ένα ακόμα συνέδριο, υπό τον τίτλο «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές», που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ομίλου του ΟΣΕ, ήρθε να αναδείξει τα βασικά στοιχεία της προσπάθειας της εγχώριας αστικής τάξης σε ό,τι αφορά το στόχο ανάδειξης της χώρας σε «διαμετακομιστικό κόμβο» και βασική «πύλη εισόδου» για την ΕΕ, και πιο ειδικά την ιδιαίτερη θέση που κατέχουν σε αυτό η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών.
«Διαμετακομιστικός κόμβος» με χαρτί τη γεωστρατηγική θέση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αναστολή δρομολογίων προαστιακού, μέχρι νεωτέρας, λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης


Αναστέλλονται από την Κυριακή 2 Ιουλίου 2017 και μέχρι νεωτέρας ορισμένα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Αθήνας, στη γραμμή Πειραιάς - Χαλκίδα - Πειραιάς, λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης που παρατηρείται κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

Ειδικότερα, αναστέλλονται τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών του Προαστιακού με αριθμούς:
1533 με ώρα αναχώρησης από Οινόη προς Λεύκα στις 05:29

3534/13534 με ώρα αναχώρησης από Πειραιά προς Χαλκίδα στις 05:25
3556/13556 με ώρα αναχώρησης από Πειραιά προς Χαλκίδα στις 15:25

13543/3543 με ώρα αναχώρησης από Χαλκίδα προς Πειραιά στις 07:27
15535/5535 με ώρα αναχώρησης από Χαλκίδα προς Πειραιά στις 17:27Επίσης, τα δρομολόγια των συρμών του Προαστιακού με αριθμό 13532 και 13535/3535, θα επεκταθούν και τα Σαββατοκύριακα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εκδρομέων.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ταλαιπωρία στον Προαστιακο της Πάτρας- «Εξαφανίστηκαν» τα τρένα, έφευγαν με ταξί οι πολίτες…



Πρωτοφανής ταλαιπωρία για όσους επέλεξαν σήμερα να μετακινηθούν με τον Προαστιακό της Πάτρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, εντελώς ξαφνικά και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση, σταμάτησαν τα δρομολόγια της γραμμής.

Τα τρένα για άγνωστο μέχρι τώρα λόγο «εξαφανίστηκαν», με αποτέλεσμα όσοι το πρωί είχαν μετακινηθεί με τον Προαστιακό για το μπάνιο τους ή για δουλειές να μείνουν στα… κρύα του λουτρού. Για να ακριβολογούμε βρέθηκαν να περιμένουν με τις ώρες μέσα στον ήλιο και με το θερμόμετρο να δείχνει 40 βαθμούς Κελσίου.

Όπως καταγγέλλουν συμπολίτες στο thebest.gr κανείς δεν τους εξήγησε τι έχει συμβεί και παρά το γεγονός ότι έσπασαν τα τηλέφωνα στα κεντρικά του ΟΣΕ δεν πήραν απαντήσεις. Έτσι μετά από αρκετή αναμονή και με τα τρένα να μην φθάνουν στις στάσεις, ορισμένοι εξ΄ αυτών αναζήτησαν άλλους τρόπους επιστροφής όπως π.χ. ταξί.

Ανενημέρωτος για τις εξελίξεις δήλωνε και ο εκπρόσωπος της εταιρίας των πούλμαν που κάνουν τις συμπληρωματικές μετακινήσεις προς το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο.

Το thebest.gr επικοινώνησε με τον κεντρικό σταθμό του ΟΣΕ από όπου αποδίδουν το πρόβλημα σε βλάβη που προέκυψε στον συρμό, αποτέλεσμα της οποίας ήταν να μην γίνουν τα δρομολόγια. Όπως μας μετέφεραν το θέμα αντιμετωπίστηκε και στις 12:35 το τρένο έφυγε κανονικά από την Πάτρα.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Στο υπερΤαμείο ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και το 25% του...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Στο υπερΤαμείο ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και το 25% του...: Στο υπερΤαμείο ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και το 25% του «Ελ. Βενιζέλος». Ο κατάλογος των ΔΕΚΟ Στο υπερΤαμείο οδηγούνται οι κυριότερες ΔΕΚΟ του υπ...

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

Κωστής Χατζηδάκης: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ακούμε και ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν βλέπουμε



«Ηλεκτρονικό εισιτήριο ακούμε και ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν βλέπουμε», επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη.

Ο Κ. Χατζηδάκης σημειώνει ότι ενώ ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τον Ιανουάριο του 2017, το χρονοδιάγραμμα μετετέθη για τον Μάρτιο και μετά ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαίωσε πανηγυρικά ότι θα ξεκινήσει την 1η Ιουνίου. Ούτε όμως αυτό συνέβη.

Επίσης, αναφέρει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, ακόμα δεν έχει ξεκινάει η σχετική ενημερωτική καμπάνια του ΟΑΣΑ. Αυτό προκαλεί περαιτέρω ανησυχία, διότι υποδηλώνει ότι ούτε το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υπογραμμίζει ο Κωστής Χατζηδάκης, έχει ως κύριο στόχο την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και της λαθρεπιβίβασης που εκτιμάται ότι επιφέρει απώλεια εσόδων περίπου 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για τις αστικές συγκοινωνίες.

Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, ο καθένας ότι το έργο αυτό– που εντάχθηκε στα ΣΔΙΤ και η σχετική σύμβαση υπεγράφη το 2014 – πρέπει να είναι μια σημαντικότατη προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ και το υπουργείο. Σημειώνεται ότι οι αστικές συγκοινωνίες τα τελευταία 2,5 χρόνια βουλιάζουν ξανά στα ελλείμματα και η μείωση των εσόδων από τα εισιτήρια και κάρτες ξεπερνά αθροιστικά το 35%

Ο Κωστής Χατζηδάκης με την ερώτησή του ρωτάει να μάθει τους λόγους που έχουν οδηγήσει στη νέα καθυστέρηση εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης ζητάει να ενημερωθεί για το νέο χρονοδιάγραμμα του ΟΑΣΑ και του υπουργείου καθώς και για το χρόνο που θα ξεκινήσει η σχετική ενημερωτική καμπάνια για τους πολίτες.

Σε ισχύ το θερινό πρόγραμμα σε λεωφορεία και τρόλεϊ



Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι, από τη Δευτέρα 26/6/2017, ισχύει το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Οι επιβάτες για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ
(http://oasa.gr/) ή να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185.

Τα θερινά δρομολόγια στις αφετηρίες και στα τέρματα των γραμμών θα αναρτηθούν σταδιακά εντός των επομένων ημερών.

Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής στο Μετρό της Αθήνας


Με δύο μοναδικές εκδηλώσεις θα συμμετάσχει και φέτος η «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής (21 Ιουνίου). Στο πλαίσιο αυτό την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017, ο χώρος πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό «Σύνταγμα» θα παραμείνει ανοικτός για τους επιβάτες, που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο μουσικές προτάσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον η κάθε μία. Ειδικότερα, μεταξύ των ωρών 12:30 – 14:00 θα φιλοξενηθεί συναυλία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ στις 15:00 θα ακολουθήσει η μουσική παράσταση από την ομάδα RebeTango, που συνδυάζει το ρεμπέτικο και το τάνγκο. Το εν λόγω συγκρότημα είχε παρουσιάσει τη δουλειά του στο πλαίσιο του προγράμματος «MetroStages – Νέοι καλλιτέχνες στο Μετρό», το οποίο συμπληρώνει ένα χρόνο «ζωής» και στηρίχθηκε θερμά από το επιβατικό κοινό.Με τη δύναμη της μουσικής η ΣΤΑΣΥ ΑΕ προσδίδει ένα διαφορετικό τόνο στις καθημερινές μετακινήσεις των επιβατών με τα μέσα σταθερής τροχιάς 

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Συγκοινωνίες Αθήνας: Πρεμιέρα τον Αύγουστο για το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο


«Η έλλειψη συνεννόησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων έφερε χρονικές καθυστερήσεις στο ηλεκτρονικό εισιτήριο», ανέφερε ο κ. πρόεδρος του ΟΑΣΑ, κ. Αναστάσιος Ταστάνης, μιλώντας σε αναπτυξιακό-επενδυτικό φόρουμ για τις Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και το πρόγραμμα Γιούνκερ που διοργάνωσε η A-Energy πριν μερικές ημέρες.

Ο κ. Ταστάνης μίλησε για παραλείψεις και προβλήματα συγχρονισμού όπως είναι εκείνες στα συστήματα των σταθμών του μετρό στο θέμα της πυρασφάλειας σημειώνοντας ότι «παρά τα προβλήματα κατορθώσαμε να επιλύσουμε τα θέματα για να φθάσουμε στην υλοποίησή τους».