Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

«Πόλεμος» στις συγκοινωνίες και στο βάθος... Ιταλοί αγοραστές


Της Μαρίας Μόσχου
Σε σφοδρή κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΣΥΡΙΖΑ έχει εξελιχθεί το θέμα των αστικών συγκοινωνιών με αφορμή το σκάνδαλο με τις υπεξαιρέσεις χρημάτων στην ΣΤΑΣΥ από πωλήσεις εισιτηρίων.

Κομματικές πηγές σχολιάζουν ότι αν και αυτή η υπόθεση υπεξαίρεσης φαίνεται να είναι η αφορμή, η πραγματική αιτία είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών για κατάργηση της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, η δημιουργία ενός ισχυρού ΟΑΣΑ και τελικά η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Και αυτό γιατί, όπως φαίνεται, οι πιέσεις των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για εξαγορά του μετρό από τις πρώτες ημέρες που αναδείχθηκε προτιμητέος αγοραστής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τελικά αποδίδουν.

Στόχος των Ιταλών είναι να αποκτήσουν τόσο το αστικό όσο και το υπεραστικό κομμάτι των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας μας δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα.

Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, οι συγκοινωνιακές εταιρείες εντάσσονται στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα η «ισχυροποίηση» του ΟΑΣΑ ξεκίνησε εδώ και κάποιους μήνες με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη να δώσει με τροπολογία και στον ΟΑΣΑ το διαφημιστικό χώρο από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαξίωση της εταιρείας, η οποία οδηγείται σε κατάρρευση.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Κυβερνητικό σχέδιο ποινικοποίησης αποκάλυψε η κατα...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Κυβερνητικό σχέδιο ποινικοποίησης αποκάλυψε η κατα...: Κυβερνητικό σχέδιο για ποινικοποίηση της δράσης έξω από τους χώρους εργασίας αποκάλυψε η καταστολή των ΜΑΤ στον ΟΣΥ Δημήτρης Σταμούλης ...

Οι απαιτήσεις των ΟΣΥ για έξοδο από το Ελληνικό




Σταγόνα στον ωκεανό ενδέχεται να αποδειχθούν τα προβλήματα με τα δήθεν διατηρητέα κτίρια στο Ελληνικό όταν θα έρθει η ώρα να φύγει από την έκταση των 62 στρεμμάτων που κατέχει εκεί το αμαξοστάσιο των ΟΣΥ Α.Ε. - Οδικές Συγκοινωνίες. Στην «πιάτσα» είναι γνωστό πως η κρατική εταιρεία (συ)ζητάει αποζημίωσή της για τη μετεγκατάσταση, αφού πρέπει, όπως ισχυρίζεται, να βρει «κατάλληλο χώρο». Μάλιστα, κάποιοι λένε ότι αξιώνει περί τα 90 εκατ. ευρώ!


Ομως, αν είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα, τότε γατί στην ιστοσελίδα της επαίρεται για τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της; Οπως λέει η εταιρεία, για την κάλυψη των αναγκών του στόλου της, διαθέτει 13 αμαξοστάσια «χωροταξικά διασκορπισμένα στο λεκανοπέδιο». Τα 7 από αυτά, με συνολικό εμβαδόν 342 στρεμμάτων, έχουν δυναμικότητα εξυπηρέτησης 2.022 περίπου τυπικών (12μετρων) λεωφορείων, άλλα 5, με συνολικό εμβαδόν 59,4 στρεμμάτων, εξυπηρετούν 354 τρόλεϊ, ενώ 1 αμαξοστάσιο στο Θριάσιο το χρησιμοποιούν κυρίως για τη στάθμευση εφεδρικών οχημάτων. Ολα τα αμαξοστάσια είναι ιδιόκτητα, εκτός του αμαξοστασίου Ελληνικού, που λειτουργεί σε έκταση παραχωρημένη από το ΥΕΘΑ. Αρα χώροι υπάρχουν. Και, λογικά, τα πετρέλαια (άντε και οι γερανοί για τα χαλασμένα) για να πάνε από εκεί στα άλλα αμαξοστάσια δεν κάνουν 90 εκατ. Δεν είναι έτσι; Ας ξεκαθαρίσει η διοίκηση των ΟΣΥ το ζήτημα...

Δημοψήφισμα ζητούν στην Καισαριανή για το σταθμό Μετρό που θα εξυπηρετεί την Πανεπιστημιούπολη


Πριν από μία και πλέον δεκαετία, όταν η προηγούμενη γενιά έργων Μετρό ήταν υπό σχεδιασμό, παρατηρούσαμε το σύνηθες φαινόμενο των τοπικών κοινωνιών που αντιδρούσαν στην χωροθέτηση σταθμών Μετρό, ζητώντας την απομάκρυνση ή κατάργησή τους έτσι ώστε κάτοικοι και επιχειρηματίες να μην υποστούν την πολυετή ταλαιπωρία που φέρνουν τα έργα.

Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, παρόμοια περιστατικά φαίνεται να αναβιώνουν και στις μέρες μας σε γειτονιές της Αθήνας. Όταν στην εξίσωση μπαίνει και ένα μεγάλο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπως η Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου του Πανεπιστημίου Αθηνών, με χιλιάδες φοιτητές και υπαλλήλους που περιμένουν να εξυπηρετηθούν από το Μετρό, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη και εκρηκτική.

Αναφερόμαστε φυσικά στην Καισαριανή και συγκεκριμένα στο σταθμό Νήαρ Ηστ, η χωροθέτηση του οποίου έχει προκαλέσει αντιδράσεις στο δήμο και έχει κάνει στελέχη της Αττικό Μετρό να αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο αλλαγής της θέσης του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Ως το καλοκαίρι του 2014, το υπουργείο Υποδομών (με υπουργό το Μ. Χρυσοχοΐδη) προωθούσε το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς, ως το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό που θα όδευε προς δημοπράτηση. Το τμήμα από τον Ευαγγελισμό ως το Γουδή θα ακολουθούσε σε δεύτερη φάση. Όπως προβλεπόταν, ο δήμος Καισαριανής θα εξυπηρετούταν από ένα μόνο σταθμό, στη διασταύρωση των λεωφόρων Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως, ενώ επόμενος σταθμός θα ήταν ο σταθμός «Άνω Ιλίσια» σε αρκετά μεγάλη απόσταση (πλατεία Αόρνου και πλατεία Κύπρου).

Σάββατο 6 Μαΐου 2017

Επιτακτική η ανάγκη ανασυγκρότησης των Συγκοινωνιών της Αθήνας


Οι μεγάλες προκλήσεις για τις Συγκοινωνίες της Αθήνας είναι σαφώς μεγάλες από εδώ και πέρα. Τα προβλήματα που δημιούργησε η κρίση είναι φανερά και αφορούν το σύνολο των συγκοινωνιακών μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη.

Ακανόνιστα δρομολόγια στο Μετρό και Τραμ, παλιά και κακοσυντηρημένα λεωφορεία και τρόλεϊ, αραιά δρομολόγια στον Προαστιακό. Ο καθημερινός επιβάτης των παραπάνω μέσων είναι ο δέκτης όλων των προβλημάτων που έχει φέρει η χρόνια κρίση στα ΜΜΜ της Αθήνας.

Το ζητούμενο είναι από τη μία να σταματήσει ο κατήφορος των μέσων στην καθημερινότητα και από την άλλη να υπάρξει μία σοβαρή ανασυγκρότηση των Συγκοινωνιών της πόλης που εξυπηρετούν 4,5εκατομμύρια επιβάτες. Η λέξη ανασυγκρότηση δεν είναι τυχαία. Στην κατάσταση που είναι σήμερα το σύστημα συγκοινωνιών δείχνει πως αν δεν υπήρχε έστω το δίκτυο Μετρό που με τα προβλήματα του μπορεί να σε μετακινήσει έστω και καθυστερημένα σε πολλές περιοχές της Αθήνας η κατάσταση θα ήταν εκτός ελέγχου.

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Κράμερ εναντίον Κράμερ....





Τα όσα συμβαίνουν στην ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) δεν τιμούν, ούτε την εταιρεία, ούτε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. To παρασκήνιο της σύγκρουσης μεταξύ Χρήστου Σπίρτζη και διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, που έχει τοποθετηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ! Πως ξεκίνησαν όλα και τι υποστηρίζει η εταιρεία.

Στη ναυτιλία, το μεγάλο ερώτημα έγκειται στο αν ο ΟΛΘ, ο οποίος είχε καθαρά κέρδη 14 εκατ. το 2016, καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στα Βαλκάνια. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΛΠ συνεχίζει να ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του στην κρουαζιέρα.
Στα ταχυδρομεία, σαφάρι των ΕΛΤΑ για τις οφειλές του δημοσίου, με το... άγχος της ΕΕΤΤ, ενώ στα logistics και τις οδικές μεταφορές, ο ασφαλιστής Γιώργος Αλεξόπουλος, σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, αναλύει τα "ψιλά γράμματα" στην ασφάλιση φορτίων.



1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, 24/05/17, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ


FREE-SPIRIT Kotsabasaki Georgia <gkotsabasaki@free-spirit.gr>


προς FREE-SPIRIT

Αξιότιμοι κύριοι,
Σας προωθούμε πρόσκληση για τη διεξαγωγή του 1ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – Προοπτικές Ανάπτυξης, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 24 Μαΐου 2017 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ, με την ηλεκτρονική συμπλήρωση της Φόρμας Εγγραφής.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε τους ιστοτόπους:

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξαφνικά θυμήθηκε να φτιάξει εφαρμογή για κινητά, δωράκι στους νέους ιδιοκτήτες



Το κλείσιμο θέσεων και η έκδοση σιδηροδρομικών εισιτηρίων μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα ίσως να θεωρείται δεδομένο στην Ευρώπη, στην Ελλάδα όμως η δημιουργία μίας τέτοιας εφαρμογής εκκρεμεί εδώ και χρόνια.

Τώρα λοιπόν, και ενώ η διοίκηση της ακόμα δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ (έστω και αν πολλά στελέχη δε γνωρίζουν ξένες γλώσσες ) βρίσκεται σε συζητήσεις με τους Ιταλούς της Ferrovie στα πλαίσια της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης, η δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να δημιουργήσει μία εφαρμογή για κινητά μέσω της οποίας θα είναι δυνατή η κράτηση και έκδοση εισιτηρίων.

Η δημιουργία της εφαρμογής ανατέθηκε ήδη σε εταιρία ανάπτυξης εφαρμογών, με κόστος για το δημόσιο 18.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Η εφαρμογή αναμένεται να βρίσκεται στο Google Play μέσα στο καλοκαίρι, δύο μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για τη δημιουργία της.

Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

Προσεχώς WiFi στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;


Ένα βήμα πιο κοντά στην προσφορά ασύρματου internet ίσως να βρίσκονται οι συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να προχωρήσει σε ανάθεση εκτέλεσης τεχνικοοικονομικής μελέτης ευρυζωνικότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το συνολικό κόστος για τον ΟΑΣΑ είναι 14.880 ευρώ.
Εν έτει 2017 το διαδίκτυο δεν είναι πολυτέλεια αλλά ένα απαραίτητο αγαθό, αλλά οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν μείνει αρκετά πίσω. Αυτή τη στιγμή, σύνδεση στο διαδίκτυο προσφέρεται από το 2013 σε λιγότερους από 10 σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ και μόνο εκεί.
Ήταν αποτέλεσμα διαγωνισμού ο οποίος είχε αρχικά εξαγγελθεί τον Ιούλιο του 2011 από τον τότε Υπουργό Υποδομών κ. Ραγκούση και προέβλεπε τη λειτουργία του μέσα σε ένα χρόνο. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2011 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2012. Κατοχυρώθηκε στην εταιρεία HELLAS ON LINE (σήμερα πλέον έχει συγχωνευτεί με τη Vodafone) με συνολικό συμβατικό τίμημα 0€ και επιπλέον απόδοση στην ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ του 100% των ακαθάριστων εσόδων που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του έργου. Το σύστημα μπήκε σε δοκιμαστική λειτουργία μόλις τον Οκτώβριο του 2013 επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με συνολική καθυστέρηση σχεδόν 2 ετών.
Από τότε, ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε αρχίσει να προαναγγέλλει την επέκταση του συστήματος, με εγκατάσταση δωρεάν Wifi σε 150 λεωφορεία, η οποία αμέσως μετά ξεκίνησε πιλοτικά σε 15 μόνο οχήματα. Το υπουργείο συνέχισε να υπόσχεται την επέκταση του συστήματος σε 1200-1500 λεωφορεία (!) αλλά ο σχετικός διαγωνισμός τελικά δεν προκηρύχθηκε ποτέ.
Τα τελευταία δυόμιση χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ανακίνησε το θέμα (όχι ότι έγιναν και πολλά σε άλλους τομείς, οι συγκοινωνίες εξακολουθούν να βρίσκονται υπό κατάρρευση), και μόνο τώρα φαίνεται το Wifi στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να επανέρχεται στο προσκήνιο.
Το αν αυτή τη φορά θα γίνει κάτι ή θα μείνουμε και πάλι με υποσχέσεις, θα το δούμε στην πράξη μέσα στους επόμενους μήνες.

Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Προσοχή: Εκδότες εισιτηρίων στο Μετρό κλέβουν επιβάτες



Και αυτή τη φορά το athenstransport πληροφορήθηκε από κατόχους μηνιαίων καρτών για περιστατικά κατά τα οποία εκδότες εισιτηρίων στο Μετρό κρατούν (χωρίς εξήγηση) τα κουπόνια του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου κατά την ανανέωση της κάρτας, χωρίς να αποδώσουν στους επιβάτες την προβλεπόμενη έκπτωση.

Δυστυχώς η ΣΤΑΣΥ δεν έχει φροντίσει να ενημερώσει επαρκώς τους επιβάτες της ότι λόγω των 24ωρων απεργιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, οι επιβάτες που παραδίδουν στα εκδοτήρια τα κουπόνια των αντίστοιχων μηνών κατά την ανανέωση της κάρτας δικαιούνται έκπτωση στο ποσό που πληρώνουν.
Όσοι παραδίδουν το κουπόνι του Φεβρουαρίου δικαιούνται έκπτωση 0,50 ευρώ (και για κανονικές και για μειωμένες κάρτες).
Όσοι παραδίδουν το κουπόνι του Μαρτίου δικαιούνται έκπτωση 1,50 ευρώ (για κανονικές κάρτες) και 0,50 ευρώ (για μειωμένες κάρτες).
Όσοι παραδίδουν και τα δύο κουπόνια δικαιούνται έκπτωση 2 ευρώ για κανονικές κάρτες και 1 ευρώ για μειωμένες κάρτες.

Αναφορές για παρόμοια περιστατικά είχαμε και στο παρελθόν, με εκδότες εισιτηρίων να δίνουν λάθος ποσό αποζημίωσης (μικρότερο φυσικά).

Σε κάθε περίπτωση, προτείνουμε στους κατόχους μηνιαίων καρτών να ζητούν την προβλεπόμενη έκδοση που τους αναλογεί ΠΡΙΝ ο κάθε υπάλληλος πάρει στα χέρια του την κάρτα τους, και φυσικά να καταγγέλλουν άμεσα περιστατικά μη απόδοσης της προβλεπόμενης έκπτωσης. Εννοείται ότι η παρακράτηση κουπονιών χωρίς να αποδοθεί έκπτωση είναι κλοπή, όσο μικρό και αν είναι το ποσό.

Ερώτηση Καραμανλή στη Βουλή για τους προϋπολογισμούς των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ


Ερώτηση προς του Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέχεια πληροφοριών που είδαν το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τις οποίες ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Χουλιαράκης επέστρεψε ανεπικύρωτους τους Προϋπολογισμούς των εταιρειών ΣΤΑ.ΣΥ. Ο.ΣΥ. για το 2017.

Η κύρια αιτία άρνησης προσυπογραφής φέρεται να οφείλεται στην συμπερίληψη στους προϋπολογισμούς μισθολογικών αυξήσεων 2% και 4%, καθώς και άλλων πρόσθετων απολαβών, την ίδια ώρα οι δυο αυτές εταιρίες θα εμφανίσουν έλλειμμα το 2017, που θα αγγίζει τα 61 εκατ. ευρώ.

Αυτή η ενέργεια του κου Χουλιαράκη έρχεται να επιβεβαιώσει εμμέσως τα όσα κατά καιρούς υποστηρίζει η Νέα Δημοκρατία, για το ότι η πολιτική της παρούσας Κυβέρνησης έχει οδηγήσει τον τομέα των αστικών συγκοινωνιών σε διάλυση, βουλιάζοντάς τον κι αυτόν στα χρέη, όταν στις αρχές του 2015 τον είχε παραλάβει με λειτουργικό πλεόνασμα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς:

– τον Υπουργό Οικονομικών [Υπόψη Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών]

– τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Απόρριψη του σχεδίου προϋπολογισμού των ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.ΣΥ. Α.Ε.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα που είδαν προσφάτως το φως της δημοσιότητας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Χουλιαράκης επέστρεψε ανεπικύρωτους τους Προϋπολογισμούς των εταιρειών «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.) και «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.) για το 2017.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η κύρια αιτία άρνησης προσυπογραφής αποτελεί η συμπερίληψη στους προϋπολογισμούς μισθολογικών αυξήσεων 2% και 4%, καθώς και άλλων πρόσθετων απολαβών, την ίδια ώρα οι δυο αυτές εταιρίες θα εμφανίσουν έλλειμμα το 2017, που θα αγγίζει τα 61 εκατ. ευρώ.

Με άλλα λόγια, ο κ. Χουλιαράκης έρχεται να επιβεβαιώσει εμμέσως τα όσα κατά καιρούς υποστηρίζει η Νέα Δημοκρατία, για το ότι η πολιτική της παρούσας Κυβέρνησης έχει οδηγήσει τον τομέα των αστικών συγκοινωνιών σε διάλυση, βουλιάζοντάς τον κι αυτόν στα χρέη, όταν στις αρχές του 2015 τον είχε παραλάβει με λειτουργικό πλεόνασμα.

Συνεπεία των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

– Κατατέθηκε προς το Υπουργείο Οικονομικών σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, στο οποίο περιλαμβάνονταν μισθολογικές αυξήσεις, καθώς και πρόσθετα επιδόματα;

– Το σχέδιο αυτό ΚΥΑ συνυπογράφηκε ή όχι από τον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών; Στην περίπτωση μη συνυπογραφής του, ποιο ήταν το σκεπτικό απόρριψής του;

– Πόσο προϋπολογίζεται να είναι το ύψος των ελλειμμάτων των εταιρειών ΣΤΑ.ΣΥ. και Ο.ΣΥ. για το 2017;

Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Ή ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ;


Ακανθώδη ζητήματα στο νέο φορέα που θα εποπτεύει και θα σχεδιάζει το συγκοινωνιακό έργο στο νομό. Οι γρίφοι που καλείται να λύσει το υπουργείο.
Ένα ασαφές και γενικόλογο κείμενο αποτελεί πλέον τη βάση της συζήτησης για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μπορεί να έβαλε σε δεύτερη μοίρα το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς δέσμευσαν το χρόνο του κυρίως οι πολλές κορδέλες, και να μην ήρθε στη Θεσσαλονίκη για να κουβεντιάσει με τους τοπικούς άρχοντες το θέμα, ωστόσο έστειλε το σχέδιο για τον νέο φορέα που θα εποπτεύει το συγκοινωνιακό έργο στο νομό.

«Μαύρη τρύπα» 58 εκατομμυρίων για ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ το 2017



Με τεράστια ελλείμματα και το φόβο να τεθεί ζήτημα βιωσιμότητας, θα συνεχίσουν να λειτουργούν το 2017 οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς που εγκρίθηκαν. Οι προβλέψεις του προϋπολογισμού των συγκοινωνιακών εταιρειών θέλουν και τις δύο εταιρείες να ξοδεύουν περισσότερα από όσα εισπράττουν. Αν και μέχρι το τέλος του 2017 αναμένεται η πλήρης λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο εκτιμάται ότι θα εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό την εισιτηριοδιαφυγή, αυτό δεν αναμένεται να αντιστρέψει την ελλειμματική εικόνα των οικονομικών τους. Αναλυτικά το συνολικό έλλειμμα και για τις δύο εταιρείες έχει προϋπολογιστεί να φθάσει τα 58,2 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος, πρόβλεψη που θεωρείται ωστόσο αρκετά αισιόδοξη, όπως σημειώνει η «Καθημερινή». Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι η μέχρι πρότινος κερδοφόρα και απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης εταιρεία ΣΤΑΣΥ (διαχειρίζεται μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ) θα «κλείσει» τη χρονιά με έλλειμμα 22,4 εκατ. ευρώ και οι ΟΣΥ με ζημίες 35,8 εκατ. ευρώ. Με πληροφορίες από Kathimerini.gr Πηγή: www.lifo.gr

Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

Ολοκλήρωση της διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης



Ολοκλήρωση της διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Την Τετάρτη 5 Απριλίου 2017 και ώρα 13.00, το δεύτερο από τα Μηχανήματα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), θα φτάσει στο σταθμό «ΑΝΑΛΗΨΗ», ολοκληρώνοντας την διάνοιξη των διδύμων σηράγγων της Βασικής Γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Την ολοκλήρωση των εργασιών θα παρακολουθήσουν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος, καθώς και στελέχη της εταιρίας.

Υπενθυμίζεται ότι ως το τέλος του 2020 / αρχές του 2021 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το μεγαλύτερο τμήμα της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα περιλαμβάνει συνολικά 9 από τους 13 σταθμούς (εκτός από τους σταθμούς Νέος σιδηροδρομικός σταθμός – ΝΣΣ, Δημοκρατίας, Βενιζέλου και Αγία Σοφία).

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Νέα εξέλιξη με την απάτη με τα εισιτήρια - Η εταιρεία χρησιμοποίησε «πλασματικά στοιχεία» για το πόρισμα της



Πειθαρχικό και ποινικό έλεγχο ζητά η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης για τους υπαλλήλους και τα στελέχη της ΣΤΑ.ΣΥ μετά το πόρισμα εσωτερικού ελέγχου που δημοσιοποίησε η εταιρεία το οποίο παρουσιάζει ότι τα διαφυγόντα κέρδη από την πώληση εισιτηρίων είναι μόλις 17.000.

Της Αντιγόνης Μιχοπούλου

Να υπενθυμίσουμε ότι είχε προηγηθεί ο έλεγχος από επιθεωρητές του ΓΕΔΔ ο οποίος διήρκεσε σχεδόν ένα χρόνο και αφορούσε το έτος 2015 το οποίο αποκάλυπτε την διαδικασία που ακολουθούσαν υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ .Συγκεκριμένα αναφερόταν στην πώληση εισιτηρίων και καρτών από υπάλληλους της εταιρείας σε Εκδότες (πωλητές) Σταθμών του Μετρό, συνολικού ύψους 1.156.321,20€ προς πώληση στο κοινό, χωρίς να βρεθούν κατά τον έλεγχο του ΓΕΔΔ, τα αντίστοιχα παραστατικά στοιχεία διακινήσεων των εν λόγω εισιτηρίων/καρτών.

Το πόρισμα δόθηκε στην δημοσιότητα στις αρχές Φεβρουαρίου και προκάλεσε μεγάλο θόρυβο ωστόσο λίγες ημέρες αργότερα η ΣΤΑΣΥ μετά απόεσωτερικό έλεγχο έρχεται να πει ότι το η ζημία από τα εισιτήρια είναι μόλις 17.000 ευρώ.

Το ερώτημα που είχε δημιουργηθεί τότε ήταν γιατί το πόσο στο οποίο αναφέρεται ως ζημία έχει τόσο μεγάλη διαφορά από αυτό που παρουσιάζει το πόρισμα της ΓΕΔΔ όταν οι πηγή των στοιχείων των επιθεωρητών είναι η ίδια η εταιρεία; Το βασικό όμως ερώτημα που δημιουργείτε είναι αν έχει ελεγχθεί η εγκυρότητα των στοιχείων που χρησιμοποιήθηκαν ώστε η ΣΤΑΣΥ να καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα.

Μετά από αυτή την εξέλιξη η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης κ Μαρία Παπασπύρου εξέδωσε Εντολή Ελέγχου στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ .

Τα συμπεράσματα είναι αποκαλυπτικά καθώς για το πόρισμα σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΓΕΕΔ χρησιμοποιήθηκαν πλασματικά στοιχεία .Δηλαδή στο πόρισμά της η ΣΤΑ.ΣΥ παρουσιάζει τΙς επιστροφές των εκδοτών στην εταιρείας ως πωλήσεις και γι αυτό τον λόγο υπήρχε αυτή η χαοτική διάφορά στο τελικό ποσό ανάμεσα στα δυο πορίσματα της ΓΕΕΔ και της ΣΤΑ.ΣΥ

Νέο γραφείο Δημόσιων Σχέσεων στο Μετρό της Αθήνας



Απόφαση για δημιουργία ενός νέου γραφείου Δημόσιων Σχέσεων έλαβε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ. Μέχρι σήμερα τις δημόσιες σχέσεις της εταιρείας είχε αναλάβει το Γραφείο Τύπου και Δημόσιων Σχέσεων, το οποίο όμως μετονομάζεται σε Γραφείο Τύπου και θα ασχολείται στο εξής μόνο με θέματα τύπου.

Το νέο γραφείο Δημόσιων Σχέσεων της ΣΤΑΣΥ θα υπάγεται απευθείας στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας. Ανάμεσα στις αρμοδιότητες του νέου γραφείου περιλαμβάνονται και τα εξής:
Η μέριμνα για τη φιλοξενία και τις ξεναγήσεις επίσημων προσκεκλημένων
Η σύνταξη κειμένων και ομιλιών του Προέδρου ∆.Σ. και ∆ιευθύνοντος Συμβούλου
Η συμμετοχή στην επικοινωνιακή διαχείριση περιστατικών εκτάκτου ανάγκης που μπορεί να προκαλέσουν εταιρική κρίση ή αρνητική δημοσιότητα

Το νέο γραφείο Δημόσιων Σχέσεων της ΣΤΑΣΥ θα στελεχωθεί με υπαλλήλους δημοσίων σχέσεων.

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Στράτος Σιμόπουλος; "ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ Η ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ"



Στις καλένδες έχουν παραπεμφθεί οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την δυτική πλευρά της πόλης, ενώ την ίδια στιγμή στην Αττική μετά το Πάσχα αναμένεται να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών, μήκους 14 χιλιομέτρων με 14 νέους σταθμούς.

Όπως επισημαίνει ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, μέχρι το τέλος του 2014 είχαν ολοκληρωθεί οι γεωτεχνικές έρευνες και είχε ξεκινήσει από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η εκπόνηση των μελετών για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Σταυρούπολη – Ευκαρπία, το οποίο θα περιελάμβανε 5,26 χλμ. σήραγγας και 5 σταθμούς (Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία). Το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες ημερησίως και έχει προϋπολογισμό 500 εκ. €.
Ερωτάται, λοιπόν, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης των μελετών, όπως και η αντίστοιχη εξασφάλιση των απαιτουμένων για την κατασκευή πόρων;
Την απάντηση την οφείλουν στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, οι οποίοι βλέπουν να απομακρύνεται πολύ, χρονικά, μια σημαντική προοπτική ανάπτυξης για την περιοχή.


Στράτος ΣιμόπουλοςΠρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων

Τα τρένα της μεγάλης απάτης: Αποκάλυψη για τις ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης


Πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ για τη φύλαξη σταθμών και αμαξοστασίων του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου έχει ξοδέψει η ΣΤΑΣΥ το πρώτο τρίμηνο του 2017, ενώ παρά την εξωπραγματική δαπάνη για μία ελλειμματική ΔΕΚΟ οι περισσότεροι σταθμοί είναι «έρμαιο» βανδαλιστών!

Οι συμβάσεις υπογράφονται ακόμα και με εταιρείες «φαντάσματα» χωρίς προσωπικό! Και ενώ το «πάρτι» με τις απευθείας αναθέσεις καλά κρατεί, την ίδια στιγμή ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης δείχνει ως υπαίτιους των βανδαλισμών τις εταιρείες φύλαξης με αφορμή τη «διακοπή» των συμβάσεων με τις εταιρείας του Ομίλου ΟΑΣΑ (ΟΣΥ – ΣΤΑΣΥ).

Μάλιστα αναφέρει ότι τη φύλαξη των σταθμών θα αναλάβει η Ελληνική Αστυνομία με ένα αστυνομικό ανά σταθμό και τα χρήματα που έδιναν σε ιδιωτικές εταιρείες θα δίνονται στην ΕΛΑΣ.

Ωστόσο στελέχη της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν ότι το κόστος θα καλυφθεί από τα χρέη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προς τον ΟΑΣΑ για την δωρεάν μεταφορά των ένστολων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι δηλώσεις του κ. Σπίρτζη έρχονται δύο μέρες μετά την υπογραφή σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία για την φύλαξη των αμαξοστασίων για ένα χρόνο με κόστος πάνω από 933.000 ευρώ και με την ΣΤΑΣΥ να ανακοινώνει ότι η φύλαξη των σταθμών θα γίνεται από την ελληνική Αστυνομία αλλά όχι και η φύλαξη αμαξοστασίων που συνεχίζει να δίνεται σε ιδιώτες!


Η «Η» αποκαλύπτει σειρά αποφάσεων για την φύλαξη σταθμών και αμαξοστασίων που δείχνει ότι μόνο για μία εβδομάδα (συνολικά επτά μέρες) το κόστος για την ημερήσια φύλαξη των σταθμών αγγίζει τα 25.000 ευρώ ενώ ανάλογο είναι το κόστος και για την νυχτερινή φύλαξη!

Η εταιρεία με τις απευθείας αναθέσεις

Το υπ. Μεταφορών ζήτησε την ένταξη της ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ στο Clean Transport


Την αρωγή της Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc για την χρηματοδότηση σχεδίων ψηφιακών συστημάτων έργων υποδομών συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και έργων αστικών μεταφορών ζήτησε, στη Σόφια, ο Έλληνας υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.





Στο πλαίσιο της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές, που διοργάνωσε η Επίτροπος Μεταφορών και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ, στη Σόφια, στις 23 – 24 Μαρτίου, ο υπουργός Μεταφορών αντάλλαξε απόψεις σε θέματα σχεδιασμού μεταφορικών συστημάτων, στρατηγικής επενδύσεων, νέων μηχανισμών χρηματοδότησης, προώθησης «καθαρών» μεταφορών, κλπ.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤO MEGA - PROJECT ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ.


Το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, το σχέδιο της κυβέρνησης για νέα τμήματα, η σύνδεση με τα λιμάνια- Τεράστια τα οφέλη στις εμπορευματικές μεταφορές

Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, που αποτελεί μάλιστα πάγιο αίτημα του τεχνικού κόσμου της βόρειας Ελλάδας από την Ήπειρο μέχρι τη Θράκη, τα τελευταία 13 χρόνια, φέρεται να υιοθετεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Η «σιδηροδρομική Εγνατία» έχει μελετηθεί από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και αποτελεί πάγια επισήμανση στο ετήσιο υπόμνημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ προς την πολιτική ηγεσία της χώρας, πριν τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Η διερευνητική μελέτη του ΤΕΕ/ΤΚΜ από την ομάδα εργασίας που συστήθηκε με συμμετέχοντες τους κ.κ. Σωτήρη Πρέντζα, Ζαχαρία Λάτσιο, Απόστολο Φώλα, Θεμιστοκλή Μπούτσικα και Θεόδωρο Νάτσινα, κατέγραψε και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της «σιδηροδρομικής Εγνατίας», αλλά και τα κρίσιμα τμήματα που πρέπει να κατασκευαστούν, ώστε να αποτελέσει η βόρεια Ελλάδα από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη τον κυρίαρχο κόμβο σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ ανατολής και δύσης, από το 2004 ακόμη.