Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Το υπ. Μεταφορών ζήτησε την ένταξη της ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ στο Clean Transport


Την αρωγή της Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc για την χρηματοδότηση σχεδίων ψηφιακών συστημάτων έργων υποδομών συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και έργων αστικών μεταφορών ζήτησε, στη Σόφια, ο Έλληνας υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.





Στο πλαίσιο της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές, που διοργάνωσε η Επίτροπος Μεταφορών και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ, στη Σόφια, στις 23 – 24 Μαρτίου, ο υπουργός Μεταφορών αντάλλαξε απόψεις σε θέματα σχεδιασμού μεταφορικών συστημάτων, στρατηγικής επενδύσεων, νέων μηχανισμών χρηματοδότησης, προώθησης «καθαρών» μεταφορών, κλπ.

Στο περιθώριο της διάσκεψης, ο υπουργός είχε διμερή συνάντηση με την Επίτροπο Μεταφορών κα Bulc, κατά την διάρκεια της οποίας, μεταξύ άλλων, της έθεσε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ, ο οποίος είναι αρκετά «γερασμένος».

Μάλιστα, επειδή η ελληνική πλευρά δεν ενέταξε στο νέο ΕΣΠΑ τη προμήθεια νέου στόλου, ο υπουργός Μεταφορών πρότεινε την ένταξη του νέου στόλου στο πρόγραμμα Clean Transport Facility της ΕΕ.

Μάλιστα, η ελληνική πλευρά πρότεινε, εφόσον η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως» για την συγχρηματοδότηση, να τοποθετηθεί όρος στον διαγωνισμό, ο οποίος θα υποχρεώνει τον ανάδοχο να δημιουργήσει μονάδα ηλεκτρικών λεωφορείων ή μονάδα λεωφορείων φυσικού αερίου στην Ελλάδα.

«Γερασμένος» ο στόλος της ΟΣΥ

Στο τέλος του 2015, η ΟΣΥ διέθετε στόλο 2.031 θερμικών οχημάτων – λεωφορείων, μέσης ηλικίας 12,8 ετών περίπου και 356 ηλεκτροκίνητων οχημάτων – τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 13,8 ετών περίπου.

Ο στόλος των λεωφορείων έχει ως εξής:

-230 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι με ηλικία πάνω από 24 χρόνια.

-876 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ με χρονολογία κτήσεως 1998-2002,

-401 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ με χρονολογία κτήσεως 2004-2005,

-220 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV με χρονολογία κτήσεως 2009,

-100 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογίας κτήσεως 2009-2010,

-4 διώροφα οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογία κτήσεως 2011,

-200 οχήματα φυσικού αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmen-tally friendly Vehicles) με χρονολογία κτήσεως 2010.

Συνοπτικά, για τα λεωφορεία το 43,1% είναι Euro 2, δηλαδή κτήσεως 1998-2002 και το 19,8% Euro 3, κτήσεως 2004-2005.