Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Στο μικροσκόπιο επιχορηγήσεις σε τρένα, αεροπλάνα, πλοία και ΜΜΜ


Στο Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) ανατίθεται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ) για την αποτίμηση των κρατικών επιχορηγήσεων προς όλα τα μέσα μεταφοράς. Σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια, το ΙΜΕΤ μειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό με προσφορά συνολικής δαπάνης 24.180 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).



Συγκεκριμένα, θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ΥΠΥΜΕΔΙ για την εκτέλεση του έργου: «Αποτίμηση κρατικών επιχορηγήσεων και πολιτικών παροχής δημόσιων υπηρεσιών επιβατικών Μεταφορών με όλα τα μέσα. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων περιόδου 2013 - 2016 και υποστήριξη προγραμματισμού για τα έτη 2016 - 2020», με ορίζοντα υλοποίησης τους πέντε μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Όπως αναφέρεται όμως στην ίδια απόφαση το εν λόγω έργο «αποτελεί υποχρέωση και δέσμευση της χώρας μας προς τους θεσμούς ως τα τέλη Δεκεμβρίου 2016».

Τι είπε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην ΔΕΘ για τον σιδηρόδρομο.


Αναφορές στα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τη Θεσσαλονίκη έκανε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων της 81ης ΔΕΘ, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο.                                   Αναφερόμενος στα έργα υποδομών ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στον σιδηρόδρομο λέγοντας:

" Στο τέλος του 2018, θα έχει ολοκληρωθεί μετά από 20 και πλέον χρόνια, ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ, γραμμή υψηλής ταχύτητας, πλήρως ηλεκτροκινούμενη, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ένα έργο που ξεκίνησε το 1997 και έπειτα αφέθηκε στη μοίρα του. Έτσι το ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη θα διαρκεί μόλις τρεις ώρες και ένα τέταρτο από πεντέμιση σήμερα."

Με αφορμή τη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Με αφορμή τη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και στο παρά πέντε της ιδιωτικοποίησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε σχέδιο δημιουργίας «έξυπνου» εισιτηρίου, τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικών καρτών στα φυσικά σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και τη δημιουργία προγράμματος επιβράβευσης συχνών επιβατών, παρόμοια με αυτό αεροπορικών εταιριών (καθώς και σύγχρονων σιδηροδρομικών εταιριών).
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Με αφορμή τη συμμετοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σας ενημερώνουμε για τις ειδικές προσφορές και τις νέες παρεχόμενες υπηρεσίες που σχεδιάζονται προς τους επιβάτες, εντός των σταθμών αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υλοποιεί σχέδιο δημιουργίας νέου “έξυπνου” εισιτηρίου, το οποίο θα διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό.

Επίσης το επόμενο διάστημα στα φυσικά σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω τερματικών POS.

Ακόμη δημιουργούμε το club των φίλων μας, προσφέροντας πρόσβαση στις εκπτωτικές προσφορές μας και σύντομα εισάγουμε πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών MILES & BONUS αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών εταιριών.

Ενδεικτικά ορισμένες υπηρεσίες και ειδικές προσφορές προς τους επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι εξής:
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΒΑΤΗ

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο, πιστωτικές κάρτες και πρόγραμμα μιλίων

Με αφορμή τη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, και στο παρά πέντε της ιδιωτικοποίησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε σχέδιο δημιουργίας «έξυπνου» εισιτηρίου, τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικών καρτών στα φυσικά σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και τη δημιουργία προγράμματος επιβράβευσης συχνών επιβατών, παρόμοια με αυτό αεροπορικών εταιριών (καθώς και σύγχρονων σιδηροδρομικών εταιριών).
Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Με αφορμή τη συμμετοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σας ενημερώνουμε για τις ειδικές προσφορές και τις νέες παρεχόμενες υπηρεσίες που σχεδιάζονται προς τους επιβάτες, εντός των σταθμών αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υλοποιεί σχέδιο δημιουργίας νέου “έξυπνου” εισιτηρίου, το οποίο θα διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό.

Επίσης το επόμενο διάστημα στα φυσικά σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω τερματικών POS.

Ακόμη δημιουργούμε το club των φίλων μας, προσφέροντας πρόσβαση στις εκπτωτικές προσφορές μας και σύντομα εισάγουμε πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών MILES & BONUS αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών εταιριών.

Ενδεικτικά ορισμένες υπηρεσίες και ειδικές προσφορές προς τους επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι εξής:
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΒΑΤΗ

Συνάντηση της Έλενας Κουντουρά με τις διοικήσεις του ΟΣΕ –ΤΡΑΙΝΟΣΕ.






Συνάντηση, με την ευκαιρία των εγκαινίων των περιπτέρων του Ομίλου του ΟΣΕ που συμμετέχουν στην 81η ΔΕΘ, είχε η υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά με τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου σύμφωνα με πληροφορίες έγινε ανταλλαγεί σκέψεων για την αξιοποίηση του τροχαίου Μουσειακού υλικού σε γραμμή της Πελοποννήσου για τουριστικούς σκοπούς.
Σε ερώτηση των «Σ.Ν.» αν υπάρχουν σχέδια για αξιοποίηση του Μουσιακού τροχαίου υλικού η κ. Κουντουρά ανέφερε ότι υπάρχουν κάποιες σκέψεις αλλά δεν είναι κάτι μπορούμε να ανακοινώσουμε τώρα. «Να είστε βέβαιος ότι αν έχουμε κάτι συγκεκριμένο θα σας το ανακοινώσουμε» μας απάντησε η κ. Υπουργός Τουρισμού.


Φωτογραφικό στιγμιότυπο του φωτογράφου Δημήτρη Καλοδημίδη.

Ο Χρήστος Σπίρτζης στο περίπτερο της ΟΣΥ -Οδικές Συγκοινωνίες.


Ο κ. Σπίρτζης με το εισιτήριο στο χέρι διήλθε τα συστήματα ελέγχουν για να διαπιστώσει την λειτουργικότητα τους. Πριν την αναχώρηση του υπέγραψε στο βιβλίο επισκεπτών αφήνοντας το δικό του μήνυμα.




Το περίπτερο της ΟΣΥ, που συμμετέχει στην 81η ΔΕΘ, επισκέφτηκε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος ενημερώθηκε από τους υπευθύνους της εταιρίας για το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο θα τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή στα ΜΜΜ στο τέλος του μήνα.


Φωτογραφικά στιγμιότυπα που πήραν τα «Σ.Ν.»

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 5 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει ο αποκλεισμός στην Ειδομένη.


Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται ο φάκελος της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ                                   Περισσότερα από 5 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει, σύμφωνα με τις οικονομικές εκτιμήσεις, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο παρατεταμένος αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από μετανάστες.

Πέρα από το άμεσο κόστος τού αποκλεισμού, το οποίο υπολογίζεται σε 2 εκατ. ευρώ, η εταιρεία θα κληθεί να "σηκώσει" το κόστος των σταλιών για τα βαγόνια της εταιρείας, που παρέμειναν διάσπαρτα σε όλο το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, ακόμη και στη Φιλανδία (οκτώ βαγόνια), αδυνατώντας να φτάσουν στον προορισμό τους. Τα παραπάνω διευκρίνισαν στελέχη της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που βρίσκονται στο περίπτερο της εταιρείας στην 81η ΔΕΘ. Διευκρίνισαν ωστόσο ότι προς το παρόν δεν έχει γίνει ο πλήρης υπολογισμός των οικονομικών επιπτώσεων, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σταδιακά στο επόμενο διάστημα.
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται ο φάκελος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΣΥ προς οδηγούς Λεωφορείων: Να αποφεύγετε την περιοχή των Εξαρχείων



Υπηρεσιακό σημείωμα με το οποίο οι οδηγοί των Λεωφορείων καλούνται να μην διέρχονται μέσα από την περιοχή των Εξαρχείων κατά τις κενές διαδρομές εξέδωσε η ΟΣΥ.

Το υπηρεσιακό σημείωμα, το οποίο υπογράφεται από τον Τομεάρχη Εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Έργου καθώς και από το Διευθυντή Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου της ΟΣΥ και έχει ως αποδέκτες όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις των αμαξοστασίων Λεωφορείων και Τρόλεϊ της Αθήνας, καλεί τους διευθυντές να ενημερώσουν το προσωπικό κίνησης ώστε τα Λεωφορεία να μην διέρχονται μέσα από την περιοχή των Εξαρχείων κατά τις κενές διαδρομές (από το αμαξοστάσιο προς τις αφετηρίες και από τα τέρματα προς το αμαξοστάσιο).

Η οδηγία της ΟΣΥ έχει ισχύ «για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας». Η περιοχή στην οποία η κίνηση κενών οχημάτων πρέπει να αποφεύγεται είναι η περιοχή των Εξαρχείων καθώς και οι οδοί 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) από Αλεξάνδρας έως Χαλκοκονδύλη και Σόλωνος από Ιπποκράτους μέχρι 3ης Σεπτεμβρίου. Όσων αφορά την κίνηση των Τρόλεϊ, σύμφωνα με το σημείωμα, θα δίνονται καθημερινά εντολές από τον Επόπτη Υπηρεσίας.

Υπέρογκο Κόστος Λειτουργίας Του ΟΑΣΘ Διαπιστώνουν Οι Ελεγκτές Του ΥΜΕ (Video)



Τα πρώτα στοιχεία για τον διαχειριστικό έλεγχο στον ΟΑΣΘ που διενεργεί το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του υπουργείου Μεταφορών, την περίοδο 2010-2014, είδαν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα σε ενημερωτική ιστοσελίδα, στον έλεγχο των επιθεωρητών που ολοκληρώθηκε για το έτος 2010, διαπιστώθηκανπαθογένειες σε προμήθειες, μισθώματα, μισθούς, συμβάσεις και μερίσματα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΣΙΑΚΙΔΗΣ

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

Τρολάρει η Αττικό Μετρό: Με βαγόνι του Μετρό της Αθήνας στη ΔΕΘ


Λεφτά για θεάματα σαφώς και υπάρχουν.
Έτσι, το το περίπτερο της Αττικό Μετρό για το Μετρό Θεσσαλονίκης στη φετινή διοργάνωση της Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα επιφυλάσσει μία έκπληξη για τους επισκέπτες: ένα βαγόνι από το Μετρό της Αθήνας!
Πρόκειται για ένα ιθυντήριο όχημα ενός από τους 17 συρμούς τρίτης γενιάς του Μετρό της Αθήνας, που λογικά δεν έχει ακόμα συναρμολογηθεί (ελπίζουμε να μην αποσυναρμολόγησαν το βαγόνι από εν λειτουργία συρμό ειδικά για να το μεταφέρουν στη Θεσσαλονίκη).
Τι κι αν οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχουν εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές, με μήκος 51 μέτρα και 4 οχήματα έναντι 106 μέτρα και 6 οχήματα στην Αθήνα, ενώ θα κατασκευαστούν από την Ιταλική AnsaldoBreda, όταν το βαγόνι της ΔΕΘ κατασκευάστηκε από την Κορεατική κοινοπραξία Hyundai Rotem Hanwha; Λίγη σημασία έχουν αυτά.

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

5+1 προκλήσεις του φετινού χειμώνα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας


Με το καλοκαίρι σιγά σιγά να πλησιάζει προς το τέλος του, η καθημερινή ζωή στην Αθήνα και οι συγκοινωνίες της πόλης (και αυτές σιγά σιγά) επιστρέφουν και πάλι στους κανονικούς τους ρυθμούς.
Μετά από τη σχετική ηρεμία των τελευταίων μηνών ο φετινός χειμώνας αναμένεται να αποδειχθεί ιδιαίτερα απαιτητικός για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Οι αλλαγές που θα έρθουν, θα επηρεάσουν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο οι Αθηναίοι χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες και θα ανοίξουν τον δρόμο και για νέες μελλοντικές εξελίξεις.
Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι ο φετινός χειμώνας θα είναι ο πιο σημαντικός των τελευταίων ετών, με την πολιτική ηγεσία, τις διοικήσεις των συγκοινωνιών και τους εργαζόμενους σε αυτές να έχουν την σπάνια ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μία «επανεκκίνηση» του τρόπου με τον οποίο τα ΜΜΜ λειτουργούν και εξυπηρετούν εκατομμύρια Αθηναίους. Μένει να δούμε αν αυτή η ευκαιρία αξιοποιηθεί προς όφελος όλων μας ή αν η λογική του «δεν αλλάζει τίποτα» επικρατήσει οδηγώντας σε μία ακόμα απογοήτευση.

Διαλέξαμε 5+1 αλλαγές-προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουν οι συγκοινωνίες τον φετινό χειμώνα:

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Επιστρέφουν στο τιμόνι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ



Λύνουν το χειρόφρενο οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι σε έκτακτη συνεδρίασή τους, μετά τον ορισμό για την τριμερή την Πέμπτη, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε άρση της επίσχεσης εργασίας.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ τόνισε πάντως:
«Δηλώνουμε έτοιμοι να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας εάν διαπιστώσουμε ότι μας εμπαίζουν».

Διευκρινίζοντας τον λόγο για την απόφασή τους, ο Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε:

«Είχαμε πει ότι αυτό που ζητάμε είναι επιτέλους να καθίσουμε στο τραπέζι των συζητήσεων. Αφού αυτό ορίστηκε για την Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Εργασίας, στο γραφείο του γενικού γραμματέα Ανδρέα Νεφελούδη και με τη συμμετοχή της γενικής γραμματέως του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Θεοπίστη Πέρκα. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να αθετήσουμε τα λεγόμενά μας».

Ωστόσο, όπως είπε, το πρωί της Τρίτης «θα πάμε κανονικά στα δικαστήρια και εκεί θα αποφασίσουμε εάν τελικά προχωρήσουμε στις αγωγές, που είχαμε αποφασίσει να καταθέσουμε το πρωί, ως απάντηση στην νομική κίνηση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ».

Στόχος της σύσκεψης την προσεχή Πέμπτη είναι να δοθεί ένα πρόγραμμα από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ για την πληρωμή των δεδουλευμένων των 2.300 εργαζομένων, στους οποίους οφείλονται συνολικά 6,3 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τριμερής συνάντηση για τον ΟΑΣΘ μετά τις αγωγές
Κακοδιαχείριση και σπατάλες έριξαν έξω τον ΟΑΣΘ

ΠΑΣΟΚ: γιατί σαμπόταραν τις συγκοινωνίες της Αθήνας αλλά προωθούσαν τον ΟΑΣΘ!


3 Ιουλίου 2015

Των Αποστόλη Κασιμέρη* και Ελένης Μήτσου
Με αφορμή την ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη στις 22/6 για τροποποίηση της σύμβασης του κράτους με τον ΟΑΣΘ (Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) αξίζει να θυμηθούμε την σκανδαλώδη πολιτική που άσκησαν τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας.

Την περίοδο 2007-2013 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, η σημερινή Ο.ΣΥ., επιχορηγήθηκαν συνολικά με 980 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο ο ΟΑΣΘ, δηλαδή τα λεωφορεία που εκτελούν την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, επιχορηγήθηκαν με 910 εκατ. ευρώ.[1]

Η άνιση αντιμετώπιση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με τον ΟΑΣΘ «βγάζει μάτι». Ακόμα κι’ αν κάποιος δεν γνωρίζει πολλές λεπτομέρειες, καταλαβαίνει πως η έκταση της Θεσσαλονίκης εί ναι πολύ μικρότερη από αυτή της Αθήνας, ο στόλος του ΟΑΣΘ πολύ μικρότερος από το στόλο της Ο.ΣΥ. και άρα η διαφορά στην επιδότηση ΟΑΣΘ – Ο.ΣΥ. θα έπρεπε συνεπώς να είναι πολύ μεγαλύτερη από 70 εκατ. ευρώ…

Για την ακρίβεια, το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ αντιστοιχεί μόλις στο 1/3 του συγκοινωνιακού έργου που πραγματοποιεί η Ο.ΣΥ.

Ωστόσο, η Ο.ΣΥ. είναι μια δημόσια εταιρία, ενώ Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται στα χέρια ιδιωτών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ΟΑΣΘ και Ο.ΣΥ. έτυχαν διαφορετικής αντιμετώπισης από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ είχαν στόχο να «αποδείξουν» ότι ο δημόσιος τομέας «δεν δουλεύει». Δεν έκαναν μόνο συστηματική προπαγάνδα εναντίον του Δημοσίου, μιλώντας για υπεράριθμους υπαλλήλους, για υψηλούς μισθούς, για ελλείμματα που επιβαρύνουν όλους τους φορολογούμενους κοκ. Σαμπόταραν (με την κυριολεκτική σημασία της λέξης) το δημόσιο τομέα και προωθούσαν τον ιδιωτικό. Απαξίωναν το δημόσιο για να μπορέσουν στη συνέχεια να το δώσουν βορρά στους ιδιώτες…
Έτσι στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών:
Κάθε όχημα της Ο.ΣΥ. (λεωφορεία και τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περί- που 55.000€ το χρόνο ενώ κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000€ το χρόνο!

Στην Ο.ΣΥ. κάθε επιβάτης επιδοτείται με 0,20€ ενώ στον ΟΑΣΘ με 0,80€ που φτάνει στο 80% της αξίας του ση- μερινού κομίστρου και στο 100% της αξίας του κομίστρου που ίσχυε μέχρι τον Οκτώβρη του 2014.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «το Βήμα» η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΑΣΘ και του κράτους προβλέπει ότι:

«η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο περνά de facto στα έξοδα. Έτσι ο ΟΑΣΘ μπορεί να αυξάνει τις δαπάνες του και να μετακυλύει το κόστος στον φορολογούμενο». Το κέρδος του ΟΑΣΘ, ανέρχεται στα 16 εκατ. € το χρόνο.[2]

Αντιθέτως, στην «ελλειμματική» και δήθεν «προβληματική» Ο.ΣΥ. από το 2009 – 2010 επιβλήθηκαν «εξυγιαντικοί» νόμοι, οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν σημαντικά (μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων), η επιδότηση το 2014-2015 έχει συρρικνωθεί κατά 75-80% σε σχέση με το 2009, οι εργαζόμενοι είδαν το 40-50% των αποδοχών τους να χάνεται ενώ τα οχήματα παροπλίζονται με ταχύτατους ρυθμούς (λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, μόνιμων βλαβών, κ.α.) και δεν αντικαθίστανται.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε μείωση της επιδότησης του ΟΑΣΘ για να δώσει μεγαλύτερο μερίδιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Μια τέτοια «μεταφορά κονδυλίων» θα αμβλύνει αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα της Ο.ΣΥ. η οποία βρίσκεται σε οριακή κατάσταση[3] και η οποία απαιτεί μεγαλύτερα ποσά από το «περίσσευμα» του ΟΑΣΘ για να ορθοποδήσει και να μπορέσει να ανταποκριθεί στο συγκοινωνιακό έργο της Αττικής και τον κοινωνικό χαρακτήρα που πρέπει αυτό να έχει.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην εθνικοποίηση του ΟΑΣΘ, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο, έτσι ώστε το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης να σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των πολιτών και η επιδότηση να διοχετεύεται για την κάλυψη πραγματικών αναγκών (ανάμεσα στα οποία είναι και η ανανέωση του παλαιωμένου στόλου) και για τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου αντί για τα κέρδη και τα μερίσματα μεγαλομετόχων.
__________________________________
* Ο Αποστόλης Κασιμέρης είναι μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ
[1] βλ. απόρρητη έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, την οποία αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής» στις 26 Ιανουαρίου 2014
[2] Το «Βήμα» 6 Σεπτεμβρίου 2014
[3] Δείτε λεπτομέρειες στην «Ανοιχτή επιστολή της “Ανεξάρτητης Παρέμβασης” προς την κυβέρνηση» στην ιστοσελίδα μας.

– See more at: http://www.xekinima.org/arthra/view/article/nd-pasok-giati-sampotaran-tis-sygkoinonies-tis-athinas/#.dpuf

ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΩΡΑ


Posted: 3 Ιουλίου 2015
ΠΑΣΟΚ: γιατί σαμπόταραν τις συγκοινωνίες της Αθήνας αλλά προωθούσαν τον ΟΑΣΘ!
Των Αποστόλη Κασιμέρη* και Ελένης Μήτσου
Με αφορμή την ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη στις 22/6 για τροποποίηση της σύμβασης του κράτους με τον ΟΑΣΘ (Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) αξίζει να θυμηθούμε την σκανδαλώδη πολιτική που άσκησαν τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας.

Την περίοδο 2007-2013 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, η σημερινή Ο.ΣΥ., επιχορηγήθηκαν συνολικά με 980 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο ο ΟΑΣΘ, δηλαδή τα λεωφορεία που εκτελούν την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, επιχορηγήθηκαν με 910 εκατ. ευρώ.[1]

Η άνιση αντιμετώπιση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με τον ΟΑΣΘ «βγάζει μάτι». Ακόμα κι’ αν κάποιος δεν γνωρίζει πολλές λεπτομέρειες, καταλαβαίνει πως η έκταση της Θεσσαλονίκης εί ναι πολύ μικρότερη από αυτή της Αθήνας, ο στόλος του ΟΑΣΘ πολύ μικρότερος από το στόλο της Ο.ΣΥ. και άρα η διαφορά στην επιδότηση ΟΑΣΘ – Ο.ΣΥ. θα έπρεπε συνεπώς να είναι πολύ μεγαλύτερη από 70 εκατ. ευρώ…

Για την ακρίβεια, το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ αντιστοιχεί μόλις στο 1/3 του συγκοινωνιακού έργου που πραγματοποιεί η Ο.ΣΥ.

Ωστόσο, η Ο.ΣΥ. είναι μια δημόσια εταιρία, ενώ Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται στα χέρια ιδιωτών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ΟΑΣΘ και Ο.ΣΥ. έτυχαν διαφορετικής αντιμετώπισης από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ είχαν στόχο να «αποδείξουν» ότι ο δημόσιος τομέας «δεν δουλεύει». Δεν έκαναν μόνο συστηματική προπαγάνδα εναντίον του Δημοσίου, μιλώντας για υπεράριθμους υπαλλήλους, για υψηλούς μισθούς, για ελλείμματα που επιβαρύνουν όλους τους φορολογούμενους κοκ. Σαμπόταραν (με την κυριολεκτική σημασία της λέξης) το δημόσιο τομέα και προωθούσαν τον ιδιωτικό. Απαξίωναν το δημόσιο για να μπορέσουν στη συνέχεια να το δώσουν βορρά στους ιδιώτες…
Έτσι στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών:
Κάθε όχημα της Ο.ΣΥ. (λεωφορεία και τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περί- που 55.000€ το χρόνο ενώ κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000€ το χρόνο!

Στην Ο.ΣΥ. κάθε επιβάτης επιδοτείται με 0,20€ ενώ στον ΟΑΣΘ με 0,80€ που φτάνει στο 80% της αξίας του ση- μερινού κομίστρου και στο 100% της αξίας του κομίστρου που ίσχυε μέχρι τον Οκτώβρη του 2014.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «το Βήμα» η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΑΣΘ και του κράτους προβλέπει ότι:

«η επιδότηση του ΟΑΣΘ ισούται με τη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κόμιστρα και των δαπανών, συν ένα εγγυημένο επιχειρηματικό κέρδος, το οποίο περνά de facto στα έξοδα. Έτσι ο ΟΑΣΘ μπορεί να αυξάνει τις δαπάνες του και να μετακυλύει το κόστος στον φορολογούμενο». Το κέρδος του ΟΑΣΘ, ανέρχεται στα 16 εκατ. € το χρόνο.[2]

Αντιθέτως, στην «ελλειμματική» και δήθεν «προβληματική» Ο.ΣΥ. από το 2009 – 2010 επιβλήθηκαν «εξυγιαντικοί» νόμοι, οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν σημαντικά (μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων), η επιδότηση το 2014-2015 έχει συρρικνωθεί κατά 75-80% σε σχέση με το 2009, οι εργαζόμενοι είδαν το 40-50% των αποδοχών τους να χάνεται ενώ τα οχήματα παροπλίζονται με ταχύτατους ρυθμούς (λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, μόνιμων βλαβών, κ.α.) και δεν αντικαθίστανται.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε μείωση της επιδότησης του ΟΑΣΘ για να δώσει μεγαλύτερο μερίδιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Μια τέτοια «μεταφορά κονδυλίων» θα αμβλύνει αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα της Ο.ΣΥ. η οποία βρίσκεται σε οριακή κατάσταση[3] και η οποία απαιτεί μεγαλύτερα ποσά από το «περίσσευμα» του ΟΑΣΘ για να ορθοποδήσει και να μπορέσει να ανταποκριθεί στο συγκοινωνιακό έργο της Αττικής και τον κοινωνικό χαρακτήρα που πρέπει αυτό να έχει.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην εθνικοποίηση του ΟΑΣΘ, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο, έτσι ώστε το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης να σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των πολιτών και η επιδότηση να διοχετεύεται για την κάλυψη πραγματικών αναγκών (ανάμεσα στα οποία είναι και η ανανέωση του παλαιωμένου στόλου) και για τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου αντί για τα κέρδη και τα μερίσματα μεγαλομετόχων.
__________________________________
* Ο Αποστόλης Κασιμέρης είναι μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ
[1] βλ. απόρρητη έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, την οποία αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής» στις 26 Ιανουαρίου 2014
[2] Το «Βήμα» 6 Σεπτεμβρίου 2014
[3] Δείτε λεπτομέρειες στην «Ανοιχτή επιστολή της “Ανεξάρτητης Παρέμβασης” προς την κυβέρνηση» στην ιστοσελίδα μας.

– See more at: http://www.xekinima.org/arthra/view/article/nd-pasok-giati-sampotaran-tis-sygkoinonies-tis-athinas/#.dpuf

1957-2014: Το φαινόμενο ΟΑΣΘ



της Κύας Τζήμου

O ΟΑΣΘ είναι μοναδική περίπτωση οργανισμού αστικών συγκοινωνιών στα ελληνικά χρονικά -ίσως και στα παγκόσμια. Και εξηγώ:
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1957, υποστήριξε την πιο εύκολη από τις λύσεις που καλούνταν να δώσει στο θέμα αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Οι κάτοικοι διαμαρτύρονταν για απαρχαιωμένες και ανελλιπείς μεταφορές και οι ήδη υπάρχουσες παρουσίαζαν συνεχώς παθητικό. Όταν οι λεωφορειούχοι δήλωσαν ότι μπορούσαν να αναλάβουν το θέμα δημόσιες μεταφορές στην πόλη ο Καραμανλής «έριξε το μπαλάκι» σ΄αυτούς με μια συμφωνία άνευ προηγουμένου που έφερε την γενική κατακραυγή του λαού της Θεσσαλονίκης. Στις 21 Ιουλίου του 1957 το τραμ πέρασε στην ιστορία, ως μέσο απαρχαιωμένο και μη λειτουργικό. Την επόμενη μέρα άρχισαν τα έργα ανακατασκευής της Εγνατίας. Ο μονοπωλιακός δρόμος του ΟΑΣΘ ήταν πέρα για πέρα ανοιχτός.

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016


Σκληρή ανακοίνωση με την οποία παρουσιάζει την «πραγματική» κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ, εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας στις κατηγορίες του οργανισμού για τις οφειλές του Δημοσίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Επειδή τα ψέματα και η παραπληροφόρηση έχουν όριο ή μάλλον δεν έχουν κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα, οφείλουμε να διατυπώσουμε μερικές αλήθειες για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Η απάντησή μας σε όλους εκείνους που έχουν παραλύσει μία πόλη και έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της δεν θα δοθεί μέσω έωλων μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων.

Θα δοθεί με στοιχεία και αριθμούς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που καταδεικνύουν ότι ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το ΥΠΥΜΕΔΙ να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ.

Υπουργείο Μεταφορών: Όλη η αλήθεια για τα ψέματα του ΟΑΣΘ


Σκληρή ανακοίνωση με την οποία παρουσιάζει την «πραγματική» κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ, εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας στις κατηγορίες του οργανισμού για τις οφειλές του Δημοσίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Επειδή τα ψέματα και η παραπληροφόρηση έχουν όριο ή μάλλον δεν έχουν κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα, οφείλουμε να διατυπώσουμε μερικές αλήθειες για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Η απάντησή μας σε όλους εκείνους που έχουν παραλύσει μία πόλη και έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της δεν θα δοθεί μέσω έωλων μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων.

Θα δοθεί με στοιχεία και αριθμούς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που καταδεικνύουν ότι ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το ΥΠΥΜΕΔΙ να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ.

Υπουργείο Μεταφορών: Όλη η αλήθεια για τα ψέματα του ΟΑΣΘ


Σκληρή ανακοίνωση με την οποία παρουσιάζει την «πραγματική» κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ, εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας στις κατηγορίες του οργανισμού για τις οφειλές του Δημοσίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Επειδή τα ψέματα και η παραπληροφόρηση έχουν όριο ή μάλλον δεν έχουν κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα, οφείλουμε να διατυπώσουμε μερικές αλήθειες για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Η απάντησή μας σε όλους εκείνους που έχουν παραλύσει μία πόλη και έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της δεν θα δοθεί μέσω έωλων μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων.

Θα δοθεί με στοιχεία και αριθμούς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που καταδεικνύουν ότι ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το ΥΠΥΜΕΔΙ να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ.

Αγωγή θα καταθέσει ο ΟΑΣΘ για την επίσχεση των εργαζομένων


Αγωγή προκειμένου να κηρυχθεί καταχρηστική η επ΄ αόριστον επίσχεση εργασίας που αποφάσισαν από την προσεχή Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα καταθέσει στο μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης στις 22/8 το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρός του Χρήστος Στεφανίδης, μιλώντας στο ΑΜΠΕ.



Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Στεφανίδης είπε επίσης ότι ενημερώθηκε και για τη σημερινή επιστολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη «και απλώς του απαντώ το αυτονόητο: Γιατί δεν μας καλείτε σε διάλογο να τα συζητήσουμε και πρέπει να μιλάμε μέσω των ΜΜΕ»;

Πάντως, ο κ. Στεφανίδης ανέφερε ότι έχει έγγραφα που αποδεικνύουν τις οφειλές του ελληνικού δημοσίου και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Από την 1η Ιουνίου εφέτος αποδίδω 24% ΦΠΑ και εισπράττω 13%. Γιατί όπως έσπευσε ο αρμόδιος να πράξει στην Αθήνα, δεν βγήκε και μία κοινή υπουργική απόφαση και για τη Θεσσαλονίκη»;

Στενός κορσές από το τρίτο μνημόνιο στον ΟΑΣΘ


Μια << ξεχασμένη παράγραφος >> του τρίτου μνημονίου προβλέπει την περικοπή κατά τουλάχιστον 50% της ετήσιας επιδότησης προς τον ΟΑΣΘ                                                       Η διοίκηση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), του εποπτικού φορέα της συμπρωτεύουσας, έχει καλέσει τη διοίκηση του ΟΑΣΘ σε ακρόαση την προσεχή Δευτέρα 29 Αυγούστου. Αιτία η "μη χορήγηση στο ΣΑΣΘ των αιτούμενων δεδομένων" από τον ΟΑΣΘ. Στη σχετική επιστολή αναφέρεται πως "εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρότατες ελλείψεις σε ότι αφορά την παροχή στοιχείων για τα έτη 2015 και 2016". Γίνεται, επίσης, λόγος για "αποσπασματικά στοιχεία" που δεν επιτρέπουν τη διασταύρωση των δεδομένων από το ΣΑΣΘ.


Ανεξάρτητα από τη διαμάχη των τελευταίων εβδομάδων, με τους εργαζομένους να ζητούν την καταβολή των δεδουλευμένων και τον κ. Σπίρτζη να υποστηρίζει πως δεν θα συνεχιστεί το φαινόμενο των χωρίς έλεγχο επιδοτήσεων, το τρίτο μνημόνιο δεν αφήνει πολλά περιθώρια στην κυβέρνηση.
Τι λέει η συγκεκριμένη παράγραφος του τρίτου μνημονίου; Πως "οι αρχές θα προχωρήσουν σε αλλαγές ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)".