Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Σε μισθωτή εφεδρεία 1.100 εργαζόμενοι σε συγκοινωνίες και ΟΣΕ



Ο κίνδυνος των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες είναι πλέον ορατός
Περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο της μισθωτής εφεδρείας ή ακόμα και της απόλυσης καθώς αναμένεται να μείνουν χωρίς αντικείμενο με βάση...
τα νέα οργανογράμματα που ήδη καταρτίζονται από τις διοικήσεις των δύο νέων συγκοινωνιακών εταιρειών Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ.) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ.)

Μπροστά στον κίνδυνο απολύσεων βρίσκονται και περίπου 600 εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην τροχιά ιδιωτικοποίησης με το προσωπικό να αποτελεί ακόμα «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις με μελλοντικούς επενδυτές παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα μετατάξεων εφαρμόζεται κανονικά.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Κίτρινη οργή έξω από τη Βουλή.


Οι ιδιοκτήτες δηλώνουν αποφασισμένοι να εμποδίσουν την απελευθέρωση και τονίζουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους σε περίπτωση που δεν λάβουν έγγραφες εγγυήσεις για ικανοποίηση των αιτημάτων τους.                 Τουλάχιστον 8.000 οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή, όπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης, εξηγεί στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, την πολιτική, που ακολουθεί στο θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος...


Στις 4 το μεσημέρι της Τρίτης αυτοκινητιστές από όλη τη χώρα, συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ και κατευθύνθηκαν (χωρίς τα οχήματά τους αυτή τη φορά) στη Βουλή.

«Πράσινη» μάχη αυτή την ώρα στη Βουλή


Σε φορτισμένο κλίμα διεξάγεται αυτή την ώρα το ΚΤΕ Εργασίας του ΠΑΣΟΚ όπου ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Ραγκούσης, δέχεται τα πυρά τουλάχιστον 70 βουλευτών, παρά το γεγονός ότι..... συνήθως στο ΚΤΕ μετέχουν 40, γεγονός που δείχνει το αυξημένο ενδιαφέρον για το θέμα των ταξί. Στην παρέμβασή του, ο υπουργός δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα έτοιμος να παρουσιάσει τις προτάσεις του, καθώς όπως εξήγησε «θα τις επεξεργαστεί το υπουργείο, θα τις φέρω στη Βουλή και θα τις δώσω και στους οδηγούς ταξί».

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ανατροπή σκηνικού στους αυτοκινητοδρόμους



Ανενεργός ο εγγυητικός λογαριασμός των 500 εκατ.
Αλλαγή δεδομένων στις διαπραγματεύσεις για το μέλλον τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας. Ο εγγυητικός λογαριασμός των 500 εκατ. εκτιμάται ότι δεν θα ενεργοποιηθεί, καθώς Δημόσιο, παραχωρησιούχοι και τράπεζες εργάζονται για την τελική λύση.

Προσπάθειες διεξάγονται, προκειμένου η τελική λύση να έχει εξευρεθεί ως τις 30 Νοεμβρίου, με την έγκριση των νέων τροποποιημένων συμβάσεων στη Βουλή.

Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

Ανοίγει θέμα απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες !!!


Επί τάπητος τίθεται και πάλι το θέμα των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα πιο επιτακτικά αυτή τη φορά, καθώς ο νέος υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης καλείται να αποφασίσει τον τρόπο που θα διαχειριστεί το πλεονάζον προσωπικό μετά τη συγχώνευση των πέντε μεταφορικών εταιρειών σε δύο. Της Μαρίας Μόσχου. Μέσα στον Ιούλιο οι νέες διοικήσεις των δύο εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα κληθούν να παραδώσουν τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών, από τα οποία θα προκύψει αν και πόσο προσωπικό δεν είναι πλέον «απαραίτητο» για τη λειτουργία τους.
Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις της τρόικας για απολύσεις είναι πιο έντονες από ποτέ και η νέα ηγεσία του υπουργείου θα κληθεί να λάβει σκληρές αποφάσεις αν τελικά προκύψει από τα οργανογράμματα πως υπάρχουν υπάλληλοι που δεν έχουν «θέση» στις εταιρείες.

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Ο μάνατζερ που φέρνει κέρδη στα τρένα! Oργια κλοπων και αυθαιρεσιων στον ΟΣΕ


Θα μπορούσε να έχει το τουπέ του ειδήμονα, αλλά είναι ένας απλός και εξαιρετικά ευγενικός άνθρωπος, ο οποίος δεν έχει προδώσει τις ρίζες της καταγωγής του από το Θούριο Εβρου. 

Ο κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει διδάξει επί 16 έτη σε πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ελλάδας, με ειδίκευση στη βελτιστοποίηση συστημάτων μεταφορών Οταν προκηρύχθηκαν θέσεις μέσω του open.\gov, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να αφήσει τη θεωρία και να περάσει στη δράση. «Πιστεύω ότι μπορώ να σώσω τον ΟΣΕ, διαφορετικά δεν θα δεχόμουν τη θέση αυτή» έλεγε τις πρώτες ημέρες που βρέθηκε στην καρέκλα του επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι συνομιλητές του τον αντιμετώπιζαν με συγκατάβαση. 
Εκείνος όμως μιλούσε με την πείρα πολλών ετών εργασίας στους αμερικανικούς σιδηροδρόμους. Εναν χρόνο αργότερα ... κατάφερε να μειώσει εντυπωσιακά το έλλειμμα του ΟΣΕ. Από 230 εκατ. ευρώ το έφθασε στα 55 εκατ. ευρώ. Ως το τέλος του έτους εκτιμά ότι ο ΟΣΕ θα μπορεί να παρουσιάσει τα πρώτα ευρώ κέρδους από την εποχή ίσως της ίδρυσής του!

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Στα αμαξοστάσια «κλείδωσε» τρόλεϊ και λεωφορεία η κρίση



Προ ημερών, προκειμένου να αγοραστούν ανταλλακτικά και να μην κυκλοφορούν λεωφορεία χωρίς κλιματιστικά, ο υπηρεσιακός υπουργός Σίμος Σιμόπουλος διέθεσε στη διοίκηση της ΟΣΥ ποσό ύψους 300.000 ευρώ.30% έχουν μειωθεί τα δρομολόγια και ο χρόνος αναμονής στις στάσεις έχει αυξηθεί πάνω από μισή ώρα. Στεγνά ταμεία από ρευστό και μειωμένο προσωπικό λόγω μετατάξεων και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων για την αποφυγή της εργασιακής εφεδρείας, έχουν καθηλώσει το 1/3 του στόλου της ΟΣΥ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) στα αμαξοστάσια, με αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο του φορέα να έχει συρρικνωθεί κατά 30% και ο μέσος χρόνος αναμονής στις στάσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ να έχει αυξηθεί σε πάνω από μισή ώρα.

Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας μέσα στο χρόνο


1900
Στην αρχή του προηγούμενου αιώνα οι Αστικές Συγκοινωνίες της Πρωτεύουσας βρίσκονταν στα χέρια ιδιωτών ιδιοκτητών λεωφορείων. Σε αυτούς είχαν δοθεί παραχωρητήρια και άδειες για εκτέλεση Αστικής συγκοινωνίας από το Κράτος.

1925
Με τη συμπλήρωση του πρώτου τέταρτου του αιώνα, το 1925, ιδρύεται η πρώτη εταιρεία Αστικής Συγκοινωνίας στην Αθήνα με την επωνυμία Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι (Ε.Η.Σ.) Σκοπός της ήταν η λειτουργία του υπόγειου σιδηρόδρομου από τον Πειραιά μέχρι τα βόρεια προάστια της Αθήνας.

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Πώς και γιατί οι συγκοινωνίες έφτασαν στο σημερινό αδιέξοδο


Η διαπλοκή (μικρο)πολιτικής, συνδικαλισμού
και κακώς νοούμενης κοινωνικής πολιτικής


Του Εμπειρου Πολιτικου

Μέχρι το 1978 οι συγκοινωνιακοί φορείς που λειτουργούσαν (λεωφορεία, τρόλεϊ, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος) ανήκαν σε ιδιώτες ή ιδιωτικές εταιρείες που στη συνέχεια κρατικοποιήθηκαν και λειτούργησαν με τη μορφή Α.Ε. χωρίς όμως το οικονομικό, επιχειρησιακό και διαχειριστικό πλαίσιο μιας Α.Ε. του ιδιωτικού τομέα (οικονομικότητα, κέρδη, ζημίες, σχέση ιδίων και ξένων κεφαλαίων κ.λπ). Λειτουργούσαν και το Δημόσιο κάλυπτε αυτόματα τον δανεισμό και τα ελλείμματα. Στις παραπάνω εταιρείες προσετέθησαν, με το ίδιο νομικό καθεστώς, το μετρό, το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος και σήμερα πλέον, έξι φορείς λειτουργούν υπό την εποπτεία το ΟΑΣΑ.

Οι αστικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζονται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις με πολιτικά - κομματικά και σχεδόν καθόλου με οικονομικά - επιχειρηματικά κριτήρια. Οι εκάστοτε διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων επελέγοντο (και επιλέγονται ακόμη) με πολιτικά - κομματικά κριτήρια (φίλοι του υπουργού ή καθηγητές ΑΕΙ) χωρίς πραγματική γνώση του αντικειμένου και πείρα διοικήσεως επιχειρήσεων με κινητές οικονομικές μονάδες, εξαρτώμενοι από τους συνδικαλιστές για πληροφόρηση και διοίκηση. Το γεγονός της άμεσης σχέσης των συγκοινωνιών με τη ζωή της περιοχής (μία απεργία παραλύει αμέσως την περιοχή) σε συνδυασμό με τις πελατειακές σχέσεις εργαζομένων με την κυβέρνηση, επέτρεψε τη δημιουργία ενός συνδικαλιστικού συστήματος με συμμετοχή στη διοίκηση, με προνόμια χωρίς ευθύνες, και με αυτοσκοπό τη διατήρηση, χωρίς αλλαγές, του συστήματος.

Η πραγματικότητα αυτή είχε και έχει ως αποτέλεσμα τη συνεχή συσσώρευση ελλειμμάτων και τη δημιουργία τεραστίων χρεών, τα οποία αναγκαστικά αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να μπορεί να σταματήσει αυτόν τον φαύλο κύκλο.