25 Ιανουαρίου 2023

Τα προβλήματα της τηλεματικής του ΟΑΣΑ και η ανάγκη ψηφιοποίησης των αστικών συγκοινωνιών




Αν κάποιος επιστρέψει στην Αθήνα για πρώτη φορά μετά από 7 χρόνια, θα διαπιστώσει πως κάποια πράγματα έχουν μείνει τα ίδια στις συγκοινωνίες της Αθήνας: τα λεωφορεία που κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 90, η επιμονή κάποιων επιβατών να μην πληρώνουν εισιτήριο και η εφαρμογή της τηλεματικής του ΟΑΣΑ στο κινητό του.

Είναι χαρακτηριστικό πως η τελευταία ενημέρωση της εφαρμογής για κινητά Android έγινε το 2020, τη στιγμή που η πλειοψηφία των πιο δημοφιλών εφαρμογών ενημερώνονται το πολύ κάθε λίγους μήνες έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται προβλήματα, να προστίθενται νέες δυνατότητες και να βελτιώνεται η λειτουργία τους.

Η παραμέληση αυτή από την πλευρά του ιδιώτη που έχει αναλάβει τη δημιουργία και λειτουργία τόσο της εφαρμογής όσο και του όλου συστήματος της τηλεματικής, λαμβάνοντας «πληρωμές διαθεσιμότητας» ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κάθε μήνα βάση της σύμβασης ΣΔΙΤ που υπεγράφη το 2014, έχει ως αποτέλεσμα συχνά να προκύπτουν προβλήματα στη λειτουργία της εφαρμογής.

24 Ιανουαρίου 2023

Μελέτη: πόσα επιπλέον λεωφορεία και πόσους οδηγούς χρειάζονται οι συγκοινωνίες της Αθήνας;





Πόσα επιπλέον λεωφορεία χρειάζεται ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για να πραγματοποιείται το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων και πόσα για να βελτιωθούν στο μέγιστο οι συχνότητες των δρομολογίων; Πόσοι είναι οι επιπλέον οδηγοί που θα πρέπει να προσληφθούν για το σκοπό αυτό; Πόσα παλιά λεωφορεία πρέπει να αποσυρθούν οριστικά και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα θα αντικατασταθούν από νέα;


Πρόκειται για σημαντικά ερωτήματα στα οποία ο ΟΑΣΑ αναζητεί απάντηση τα τελευταία χρόνια και στα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει αναφορές δημοσίως. Για το σκοπό, πριν από την περίοδο της πανδημίας, ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει σε μελετητές την κατάρτιση τεχνικής έκθεσης για τον προσδιορισμό των άμεσων αναγκών ενίσχυσης του στόλου.

Η τεχνική έκθεση αυτή, η οποία παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2020 αλλά δεν είχε δημοσιοποιηθεί έως και πριν λίγες μέρες, ήταν μέρος ενός ευρύτερου έργου για την «Μελέτη/εμπειρογνωμοσύνη αξιολόγησης υφιστάμενου συγκοινωνιακού δικτύου και προδιαγραφής παρεμβάσεων για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ το οποίο περιλάμβανε μεταξύ άλλων στους στόχους του και την προμήθεια «καθαρών» λεωφορείων.
Η εξέλιξη του συγκοινωνιακού έργου

Οι μελετητές προχώρησαν καταρχάς στην ανάλυση και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης όσον αφορά το συγκοινωνιακό έργο και τον διαθέσιμο στόλο, ενώ στη συνέχεια διατυπώθηκαν εναλλακτικά σενάρια κάλυψης των αναγκών ενίσχυσης του στόλου, ανά τύπο οχημάτων, μίγματος καυσίμου και εκτιμώμενων αναγκών συντήρησης.

Στους δύο παρακάτω πίνακες αποτυπώνεται η εξέλιξη του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορειακών γραμμών από το 2011 ως το 2018, κατά τη διάρκεια δηλαδή της “μνημονιακής” δεκαετίας αποεπένδυσης στις αστικές συγκοινωνίες.

ΟΑΣΑ: Αρνητική απάντηση για νυχτερινή λεωφορειακή γραμμή επί της Μεσογείων


Αρνητική απάντηση έδωσε και πάλι ο ΟΑΣΑ στο αίτημα δήμων από τους οποίους διέρχεται οι λεωφόρος Μεσογείων και οι οποίοι ζητούν τη λειτουργία νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής που θα εξυπηρετεί τις περιοχές αυτές.

Πρόκειται για αίτημα που αποτελεί πρωτοβουλία δημοτικής παράταξης στο Δήμο Παπάγου-Χολαργού και το οποίο τον περιασμένο Δεκέμβριο πέρασε ομόφωνα και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει και οι όμοροι δήμοι Παλλήνης, Αγίας Παρασκευής, Χαλανδρίου, και Φιλοθέης - Ψυχικού

Η απάντηση του ΟΑΣΑ κατατέθηκε στη Βουλή ύστερα από ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που κατέθεσαν βουλευτές του ΜέΡΑ25. Σε αυτή, η τότε Διευθύνουσα Σύμβουλος και νυν Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος κ. Αριστέα Αντωνοπούλου ουσιαστικά επαναλαμβάνει τα ίδια επιχειρήματα με την προηγούμενη απάντηση σε ερώτηση που είχαν καταθέσει την περασμένη άνοιξη βουλευτές της Ελληνικής Λύσης.

Σύμφωνα με την κ. Αντωνοπούλου, η δημιουργία νέων νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών δεν μελετήθηκε στο πλαίσιο μελέτης; εμπειρογνομωσύνης που έγινε το 2019 με αντικείμενο την αξιολόγηση του υφιστάμενου συγκοινωνιακού δικτύου και την προδιαγραφή παρεμβάσεων για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Επιπλέον, ο ίδρυση κάποιας νέας νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής που θα εξυπηρετεί τη λεωφόρο Μεσογείων δεν προβλέπεται την παρούσα περίοδο.

Όσον αφορά το αίτημα για το ενδεχόμενο άρσης των περιορισμών επιβίβασης αποβίβασης στη λεωφορειακή γραμμή Express Χ95 κατά τις νυχτερινές ώρες προκειμένου να εξυπηρετούνται επιβάτες κατά μήκος της λεωφόρου Μεσογείων, η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ επαναλαμβάνει και πάλι ότι αυτό δεν είναι δυνατό, αφού η γραμμή λειτουργεί αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση μετακινήσεων από και προς το Αεροδρόμιο. Για το σκοπό αυτό, στις ενδιάμεσες στάσεις επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση επιβατών στη διαδρομή προς το Αεροδρόμιο και η αποβίβαση στη διαδρομή από το Αεροδρόμιο. Επιπλέον, στάσεις πραγματοποιούνται μόνο σε επιλεγμένα σημεία, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση προς και από το αεροδρόμιο, ακόμη και τις νυχτερινές ώρες και να μην υπάρχει υψηλή πληρότητα εντός των οχημάτων.

Σημειώνεται πάντως ότι ο ΟΑΣΑ κατέθεσε στη Βουλή και αλληλογραφία από το 2019, στην οποία υπηρεσιακό στέλεχος του οργανισμού διαβεβαιώνει το δήμο Παπάγου-Χολαργού ότι η άρση των περιορισμών επιβίβασης-αποβίβασης στη γραμμή Χ95 κατά τις νυχτερινές ώρες βρίσκεται υπό εξέταση.

Κόλλημα υπάρχει τέλος και ως προς το ζήτημα του εισιτηρίου, αφού ακολουθείται διαφορετική τιμολογιακή πολιτιική σε σχέση με άλλες γραμμές, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων από τους οδηγούς. Έτσι, ο ΟΑΣΑ δεν προτίθεται να τροποποιήσει τη λειτουργία των γραμμών αυτών κατά τις νυχτερινές ώρες, αφού αυτό θα οδηγούσε σε προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών, σημαντικό μέρος των οποίων είναι ταξιδιώτες από χώρες του εξωτερικού.

Και σε αυτή την περίπτωση, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΟΑΣΑ παραπέμπει τις όποιες αποφάσεις για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στη λεωφόρο Μεσογείων, στην περίοδο μετά την εκπόνηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2023, το οποίο θα περιλαμβάνει προτάσεις δημιουργίας νέων σταθμών μετρό, γραμμών τραμ και νέων λεωφορειακών γραμμών οι οποίες θα διερευνηθούν σε στρατηγικό και σε λειτουργικό επίπεδο, ώστε να προγραμματιστεί το σχέδιο υλοποίησης αυτών κατά την διάρκεια των επόμενων 20 ετών.

18 Ιανουαρίου 2023

Καραμανλής: Έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, στην επόμενη θητεία θα πρέπει να λύσουμε το ζήτημα της φόρτισης


Στα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει από το 2019 για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αλλά και σε αυτά που πρέπει, ακόμη, να γίνουν, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.

Ο κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε καταρχήν, στα στοιχεία, που δείχνουν ραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυτό το διάστημα. Επισήμανε, μάλιστα, ότι μετά την ψήφιση του νόμου 4710 από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Δηλαδή το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8% - η μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

30 Δεκεμβρίου 2022

Τι περιμένουμε το 2023 στις συγκοινωνίες της Αθήνας


Με το 2023 να βρίσκεται προ των πυλών, ήρθε η ώρα για το καθιερωμένο άρθρο μας για τις εξελίξεις που αναμένεται να δούμε τη νέα χρονιά στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Προφανώς, γνωρίζουμε πλέον καλά, κάθε προσπάθεια ασφαλούς πρόβλεψης είναι καταδικασμένη να αποτύχει, λόγω των πολλών παραγόντων που επηρεάζουν τις εξελίξεις, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με μία εκλογική χρονιά.

Το γεγονός πως το πρώτο μισό του 2023 θα αναλωθεί ως μέρος της προεκλογικής και εκλογικής περιόδου, ενώ το δεύτερο (τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο) θα αποτελέσει «περίοδο προσαρμογής» για τη νέα (ή σχεδόν νέα) κυβέρνηση που θα προκύψει, σημαίνει κυρίως δύο πράγματα: καταρχάς θα ακουστούν πάρα πολλές εξαγγελίες, κάποιες περισσότερο και άλλες λιγότερο ρεαλιστικές με τη σημερινή κυβέρνηση να υπερασπίζεται τα πεπραγμένα της τελευταίας τετραετίας. Την ίδια στιγμή, κάποιες εξελίξεις θα επισπευστούν πριν τις εκλογές, ενώ άλλες θα καθυστερήσουν ή ακόμα και θα μπουν στον πάγο εξαιτίας της εκλογικής διαδικασίας.

Η είδηση της χρονιάς βεβαίως θα είναι η παραλαβή των πρώτων νέων (καινούριων) λεωφορείων για πρώτη φορά εδώ και 12 χρόνια (το 2010 ολοκληρώθηκε η τελευταία προμήθεια λεωφορείων ενώ το 2011 ήρθαν και τέσσερα διώροφα λεωφορεία που πλέον είναι ακινητοποιημένα), και δη η πρώτη προμήθεια «πράσινων» ηλεκτρικών λεωφορείων για την Αθήνα, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται πριν το τέλος του 2023.

12 Οκτωβρίου 2022

Η πρώτη «ολοκληρωμένη» γραμμή του Μετρό της Αθήνας είναι γεγονός – Η ιστορία, τα προβλήματα και οι σταθμοί που δεν έγιναν ποτέ


'Ηταν τέλη του 1992 όταν ξεκινούσαν οι πρώτες εργασίες για το έργο του Μετρό της Αθήνας, με το σχετικό διαγωνισμό να προκηρύσσεται 5 χρόνια νωρίτερα. Τριάντα χρόνια μετά τις πρώτες εκσκαφές, η μία από τις δύο γραμμές του έργου, η μπλε γραμμή 3 είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό από άκρη σε άκρη, φτάνωντας στην τελική της μορφή μετά από μία περιπετειώδη πορεία με εμπόδια, ανατροπές, κόντρες και διαμάχες.

Το βασικό έργο του Μετρό, με βάση το σχεδιασμό της δεκαετίας του 1980 (σημειώνεται ότι προτάσεις με παρεμφερή σχεδιασμό των γραμμών υπήρχαν ήδη από τη δεκαετία του 1950) αφορούσε τις γραμμές Δάφνη - Σεπόλια και Εθνική Άμυνα - Κεραμεικός, με το σταθμό του Κεραμεικού τελικά να μην ολοκληρώνεται ποτέ στην αρχική του θέση.

Το νερό του αρχαίου Πειραιά «κυλάει» κάτω από το μετρό


Η διαχείριση του νερού και η ανάπτυξη της πόλης από τον 5ο π.Χ. αιώνα μέσα από τις «Ιστορίες για το αθέατο νερό»

H έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων της αρχαίας πόλης του Πειραιά.


Νικόλας Ζώης


Το σύστημα ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων του, αλλά και τη σημασία του ως κοινωνικού αγαθού και ως πεδίου ανάπτυξης τεχνολογικής καινοτομίας από τα κλασικά χρόνια έως την ύστερη αρχαιότητα, αναδεικνύει η μόνιμη αρχαιολογική έκθεση με τίτλο «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό μετρό «Δημοτικό Θέατρο» και η οποία αποδόθηκε μαζί με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς.


Υλοποιημένη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η οποία είχε στην αρμοδιότητά της το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης που ανασκάφηκε προκειμένου να κατασκευαστούν οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό, η έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», σε επιμέλεια της αρχαιολόγου Δώρας Ευαγγέλου, σχεδιάστηκε μουσειολογικά πάνω σε τρεις άξονες: στην κατανομή της σε σημεία πριν από τους χώρους έκδοσης εισιτηρίων, στην τοποθέτηση του εποπτικού υλικού της με βάση την πιθανότητα προσπέλασης ακόμη και μεμονωμένων ενοτήτων, αλλά και στη δυνατότητα πρόσληψης του περιεχομένου της ως ολοκληρωμένου συνόλου.

12 Σεπτεμβρίου 2022

«Παγώνουν» μέχρι και τον Ιούνιο του 2023 οι τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες – Φθηνότερες από το 2014 οι μηνιαίες κάρτες


 Στα ίδια επίπεδα αναμένεται να παραμείνουν οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο από τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ανάμεσα στις 21 πρωτοβουλίες συνολικού κόστους περίπου 5,5 δις ευρώ οι οποίες αφορούν το υπόλοιπο του 2022 αλλά και το 2023 είναι και η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις συγκοινωνίες, τον καφέ, τα μη αλκοολούχα ποτά κ.ά. ως και τον Ιούνιο του 2023.

05 Σεπτεμβρίου 2022

Υπό επεξεργασία το σχέδιο της κυβέρνησης για φθηνότερες μετακινήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Επιβεβαιώθηκε και δημόσια πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται την εφαρμογή της ελληνικής «απάντησης» στο γερμανικό εισιτήριο των 9 ευρώ, ενός μέτρου δηλαδή για την παροχή φθηνότερων μετακινήσεων για την αντιμετώπίσης του πληθωρισμού και του ενεργειακού κόστους τον ερχόμενο δύσκολο χειμώνα.

Σε χτεσινή του συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ερωτώμενος για το αν βρίσκεται στο τραπέζι ένα «γερμανικό» σχέδιο μείωσης της τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου απάντησε πως και το συγκεκριμένο μέτρο είναι ένα από αυτά που εξετάζει η κυβέρνηση, που δεν μένει στις διαπιστώσεις ή στις συνηθισμένες κινήσεις.

Τις τελευταίες εβδομάδες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επεξεργάζεται τη μορφή που θα λάβει το ελληνικό «κλιματικό εισιτήριο», εξετάζοντας διάφορα μοντέλα για παροχή εκπτώσεων ή δωρεάν μετακινήσεων για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

04 Σεπτεμβρίου 2022

Κεραμεικός: Γυαλιά – καρφιά ο σταθμός του Μετρό μετά από επίθεση αγνώστων


Γυαλιά - καρφιά έκαναν άγνωστοι την είσοδο του σταθμού του Μετρό Κεραμεικός το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Μία ομάδα ατόμων, έπειτα από συναυλία στο Γκάζι μπήκαν στο σταθμό του Μετρό και έσπασαν τις πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ πέταξαν και φέιγ βολάν υπέρ των ελεύθερων μετακινήσεων.

Σύμφωνα με το anagnostis.org, η διαμαρτυρία για τις ελεύθερες μετακινήσεις προκάλεσε ζημιές μεγάλης αξίας στο σταθμό και φαίνεται πως ήταν προσχεδιασμένη

Όπως σύμβαίνει συνήθως στις περιπτώσεις αυτές, οι δράστες έφυγαν ανενόχλητοι και πλέον αναζητούνται από την αστυνομία.

02 Σεπτεμβρίου 2022

Έκπτωση 50% στα ΚΤΕΛ για αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.

29 Αυγούστου 2022

Πρώτες ώρες στην Ε.ΘΕ.Λ. μετά τις εκλογές του '93 1 από 3

Πρώτες ώρες στην Ε ΘΕ Λ μετά τις εκλογές του ’93 3 από 3

ΕΑΣ 12 10 1992

Ρουσφετολογικές προσλήψεις σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ



Πρωτοφανής απαξίωση και παράκαμψη του ΑΣΕΠ επιχειρείται για ακόμη μια φορά από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, τονίζουν σε κοινή δήλωσή τους

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «με το νέο "γαλάζιο" νομοσχέδιο, που προωθεί σχεδόν εν κρυπτώ και με fast track διαδικασίες, επιχειρεί να θεσμοθετήσει τις ρουσφετολογικού τύπου προσλήψεις προσωπικού στις ΔΕΚΟ μεταφορών (ΟΑΣΑ, Ο. ΣΥ, ΣΤΑ.ΣΥ. κ.ά.), για τις οποίες θα αποφασίζει η εκάστοτε Διοίκηση των μεταφορικών εταιριών με αδιαφανή και αυθαίρετα κριτήρια», τονίζουν με κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς και Κώστας Ζαχαριάδης.

«Για τον, δε, ΑΣΕΠ επιφυλάσσεται ο ρόλος του «κομπάρσου» στο πλαίσιο της νομιμοφάνειας, καθώς δεν θα έχει κανέναν απολύτως λόγο στις προσλήψεις, παρά μόνο στον "έλεγχο νομιμότητας", και άρα δεν εξασφαλίζεται κανένα κριτήριο αξιοκρατίας.

Ό,τι ξεκίνησε το 2020 με τα γνωστά ευτράπελα η κυβέρνηση Μητσοτάκη, θέλει να το συνεχίσει σήμερα. Φυσικά, δεν μπορεί να κρύψει καν την πρόθεση της να εκχωρήσει σταδιακά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στις ιδιωτικοποιήσεις και σε διάφορες ανώνυμες εταιρίες μέσω της "εταιρικής διακυβέρνησης".

Για τη χειρότερη κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης σημασία δεν έχουν ούτε η αξιοκρατία ούτε η αριστεία. Σκοπός της ήταν και είναι να καταστήσει το δημόσιο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτό αποπειράται και τώρα».

28 Αυγούστου 2022

Μέσα στον Σεπτέμβριο η απάντηση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο

Μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο προγραμματίζεται σύσκεψη κατά την οποία θα εκφραστεί η βούληση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο.

Αυτό γνωστοποιήθηκε κατά τη συνάντηση που ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας είχε αργά το μεσημέρι της Πέμπτης 25 Αυγούστου, στην Αθήνα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και την γ.γ. Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη.

Για το εν λόγω ζήτημα ήδη έχει υπάρξει προεργασία από τον γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά, δήλωσε ο Π. Νίκας, ο οποίος ενημέρωσε παράλληλα τον υφυπουργό για την καλή πορεία της επανεκκίνησης της σιδηροδροµικής γραμμής Κορίνθου – Αργους και του κλάδου Αργους – Ναυπλίου.

Στη συνάντηση συζητήθηκε ακόμα, μεταξύ άλλων, το έργο που αφορά στη σύνδεση του Αργους και του Ναυπλίου µε τον αυτοκινητόδρομο Α7, μέσω της βελτίωσης της επαρχιακής οδού από κόμβο Αρχαίας Νεμέας – Δερβενάκια – Μυκήνες, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών για το οποίο γίνεται στις 9 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, διερευνήθηκε η ενδεχόμενη υπαγωγή του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου δεδομένου ότι το νέο ΠΕΠ Πελοποννήσου 2021 – 2027 προβλέπει εξαιρετικά περιορισμένες πιστώσεις για οδικούς άξονες.     
Ακόμα, τη συνάντηση απασχόλησε και το πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης του οδικού δικτύου Πελοποννήσου, για το οποίο προβλέπεται πίστωση 71.000.000 ευρώ, ενώ η δημοπράτηση από την Περιφέρεια προγραμματίζεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Εξ άλλου, υπήρξε ενημέρωση ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη για το έργο της παράκαμψης του Πεταλιδίου, στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι, στη Μεσσηνία, ενώ διαπιστώνεται ότι τελικά απαιτούνται λιγότερα χρήματα από όσα αρχικά είχε εκτιμηθεί. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική πίστωση πρόκειται να διατίθεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ακόμα, συζητήθηκε στη συνάντηση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα με τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη, το θέμα του αντιπλημμυρικού έργου στην Καλαμάτα.

Οπως έγινε γνωστό, εκφράστηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να αναμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία γνωμοδότησης του Περιφερειακού Συμβουλίου και να συζητήσει σχετικά στη συνέχεια, προκειμένου να αποφευχθούν διενέξεις και τα 80.000.000 ευρώ που διατίθενται να αξιοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο για την αντιπλημμυρική προστασία της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και της ευρύτερης περιοχής, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα προκύψουν κοινά αποδεκτές λύσεις.

27 Αυγούστου 2022

Σχετικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων





Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. αναφορικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων ενημερώνει ότι:

Στις 14:45 στην γέφυρα της παλιάς παραλιακής στο ρεύμα προς Πειραιά (στο ύψος του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”) και ενώ το όχημα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του εφόσον δεν υπήρχε απαγόρευση διέλευσης, μέσα σε λίγα λεπτά μεγάλος όγκος υδάτων από τα παρακείμενα έργα άρχισε να πλημμυρίζει τη γέφυρα με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος. Άμεσα και με ψυχραιμία ο οδηγός αποβίβασε τους επιβάτες και ενημέρωσε την Πυροσβεστική καθώς και την αρμόδια υπηρεσία της Εταιρείας.

Επισημαίνουμε ότι η Ο.ΣΥ. Α.Ε. διαθέτει Σύστημα Παρακολούθησης των Οχημάτων, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα, ενώ υπάρχουν Συγκεκριμένες Οδηγίες μέσω Τηλεματικής σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών καθώς και για την οδηγική συμπεριφορά σε ακραία καιρικά φαινόμενα, τις οποίες και ακολούθησε επιτυχώς ο εν λόγω οδηγός. Επιπλέον οι Οδηγίες αυτές εξειδικεύτηκαν περαιτέρω λόγω της αναμενόμενης κακοκαιρίας.

Βασική προτεραιότητα της Εταιρείας ήταν και είναι η ασφαλής μεταφορά του επιβατικού κοινού. Οι κακοπροαίρετες αναφορές δεν προσφέρουν καμιά υπηρεσία στους πολίτες, ούτε και στους εργαζόμενους, οι οποίοι προσπαθούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με επαγγελματισμό και ευθύνη.

26 Αυγούστου 2022

O Κωνσταντίνος Ταγγίρης νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

     Σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας, ως εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου, όρισαν ως μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Θ τους:Κωνσταντίνο Ταγγίρη του Θωμά, ως Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
Άγγo Μόσχο του Απόστολου, ως μέλος διοικητικού συμβουλίου, εκπρόσωπο των εργαζομένων.

Ο κ. Ταγγίρης, είναι Οικονομολόγος μελετητής επιχειρησιακών σχεδίων με 26 χρόνια εμπειρίας, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης ως Σύμβουλος διαχείρισης οικονομικών υπηρεσιών σε ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, ενώ έχει ιδιαίτερη εμπειρία ως συντονιστής σχεδίων που αφορούν Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού.

25 Αυγούστου 2022

Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου





Με σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών επιβάλλονται κανόνες του ιδιωτικού τομέα για προσλήψεις, αμοιβές και εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις και προμήθειες, δημόσια εποπτεία και έλεγχος, πιστοληπτική αξιολόγηση και χρηματοδότηση ● Η ιδιωτικοποίηση «αναγγέλλεται» με απόφαση υπουργού και χωρίς όριο μετοχικού ποσοστού ● Το νομοσχέδιο έχει όλα τα χαρακτηριστικά «διευθέτησης εκκρεμοτήτων» σε προεκλογικό χρόνο και προετοιμασίας του εδάφους για πιθανή ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ των μεταφορών εν ευθέτω χρόνω, η οποία προς το παρόν προαναγγέλλεται ως δικαιοδοσία του υπουργού Οικονομικών