Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012
Ο Σύγχρονος Σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο αργεί να έρθει
Νέα διάκριση για το ηλεκτρικό Solaris
Μια ακόμη διάκριση εξασφάλισε η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino καθώς απέσπασε τον τίτλο «Innovation of the Year 2012» σε σχετικό διαγωνισμό του περιοδικού «Busplayer».
Από το φθινόπωρο του 2011 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino 8,9 LE midibus, έχει καταφέρει να αποσπάσει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και πολλαπλές βραβεύσεις και τις καινοτομίες που υιοθετεί.
Από το φθινόπωρο του 2011 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Solaris Alpino 8,9 LE midibus, έχει καταφέρει να αποσπάσει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και πολλαπλές βραβεύσεις και τις καινοτομίες που υιοθετεί.
Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012
Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑΣΥ ΑΕ
6/6/2012
Με αφορμή τη δημοσίευση του Ισολογισμού της «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) για το διάστημα 1/1/2011 έως 31/12/2011 και καθώς αυτός καταρτίζεται -σύμφωνα με το νόμο- με βάση τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι:
Τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας με βάση τα ελληνικά πρότυπα ήταν -34.895.565 ευρώ. Από αυτά, ωστόσο, τα 34.283.023,31 ευρώ αφορούσαν αποσβέσεις. Ως εκ τούτου το καθαρό αποτέλεσμα της ΣΤΑΣΥ, αφαιρώντας (μη υπολογίζοντας) τις αποσβέσεις, περιορίστηκε σε -612.542,69 ευρώ.
Κυριακή 10 Ιουνίου 2012
Στα 123 εκατ. οι καθαρές ζημιές της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) το 2011
Ο κύκλος εργασιών της ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) ανήλθε, το 2011, στα 126,9 εκατ. ευρώ.
Οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 55,4 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημιές (ΕΒΙΤDΑ) στα 19,2 εκατ. και οι ζημιές μετά από φόρους στα 123,1 εκατ. ευρώ.
Τα ιδία κεφάλαια ανέρχονταν στο 1 δις. ευρώ και οι υποχρεώσεις στα 284 εκατ.
Η εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» προήλθε από την συγχώνευση της «Αττικό Μετρό Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ), του ΗΣΑΠ και του Τραμ, η οποία ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου 2011.
Στα αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ για το 2011 περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα έτους της ΑΜΕΛ, του ΗΣΑΠ και του Τραμ από τις 5 Μαρτίου και τις 30 Ιουνίου και της μητρικής ΣΤΑΣΥ από 1/7 – 31/12.
Λόγω του γεγονότος ότι στον ισολογισμό της ΣΤΑΣΥ, τα οικονομικά μεγέθη του έτους 2010 αντιστοιχούν στην ΑΜΕΛ, τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.
Το 2013 και βλέπουμε.. για το το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενώ η λαθρεπιβίβαση καλπάζει!
Ενώ η λαθρεπιβίβαση σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο περικόπτοντας σημαντικά έσοδα για τον ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αργήσει να μπει στην καθημερινότητα των Αθηναίων για τουλάχιστον 1 χρόνο...
Αν και πρόσφατες ανακοινώσεις έφερναν μονοψήφιες μειώσεις στα έσοδα, με την πάροδο των μηνών το ποσοστό έχει αυξητικές τάσεις και μάλιστα με ραγδαίους ρυθμούς. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι η κίνηση έχει «αραιώσει» καθώς το φαινόμενο της «σαρδελοποίησης» στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει γίνει σχεδόν ανάμνηση.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η λαθρεπιβίβαση κοστίζει περίπου 60.000.000 ευρώ το χρόνο ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 120.000.000 «δωρεάν» μετακινήσεις. Σε όλα αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι «ειδικές ομάδες» με μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια από μερίδες του Δημόσιου Τομέα όπως Υπουργεία κλπ που εξακολουθούν να έχουν αυτά τα περίεργα πλεονεκτήματα του Ελληνικού δαιμόνιου.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ
Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ
Νυχτερινά δρομολόγια των ΚΤΕΛ θα πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού στα Χανιά με στόχο να περιοριστούν τα τροχαία δυστυχήματα που οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ.
Η πρωτοβουλία ανήκει στον τοπικό σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, ο οποίος σε συνεργασία με το υπεραστικό ΚΤΕΛ παρουσίασε σήμερα την υλοποίηση του σχεδίου.
Όπως έγινε γνωστό, σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού δρομολογούνται ολονύκτια δρομολόγια ανά μια ώρα, προκειμένου να μεταφέρουν από και προς τα νυκτερινά κέντρα του βόρειου παραλιακού μετώπου των Χανίων τους θαμώνες τους. Στόχος της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου ΠΡΟΤΑ Ευτύχη Μαυρογένη, είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που οφείλονται σε πολλές περιπτώσεις στην κατανάλωση αλκοόλ, σύμφωνα με το real.gr
Τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνης θα εκτελούν με φθηνό εισιτήριο δρομολόγια καθημερινά κάθε μία ώρα, με αφετηρία τον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης των Χανίων και τερματισμό στο Γεράνι και αντίστροφα.
Με τον τρόπο αυτόν, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Γιάννη Καψανάκη, θα μεταφέρονται με ασφάλεια όσοι θαμώνες νυκτερινών κέντρων το επιθυμούν και θα περιορίζεται το φαινόμενο των θαμώνων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και που πολλές φορές γίνονται πρωταγωνιστές τροχαίων.
Όπως έγινε γνωστό, σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού δρομολογούνται ολονύκτια δρομολόγια ανά μια ώρα, προκειμένου να μεταφέρουν από και προς τα νυκτερινά κέντρα του βόρειου παραλιακού μετώπου των Χανίων τους θαμώνες τους. Στόχος της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου ΠΡΟΤΑ Ευτύχη Μαυρογένη, είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που οφείλονται σε πολλές περιπτώσεις στην κατανάλωση αλκοόλ, σύμφωνα με το real.gr
Τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνης θα εκτελούν με φθηνό εισιτήριο δρομολόγια καθημερινά κάθε μία ώρα, με αφετηρία τον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ στο κέντρο της πόλης των Χανίων και τερματισμό στο Γεράνι και αντίστροφα.
Με τον τρόπο αυτόν, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Γιάννη Καψανάκη, θα μεταφέρονται με ασφάλεια όσοι θαμώνες νυκτερινών κέντρων το επιθυμούν και θα περιορίζεται το φαινόμενο των θαμώνων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και που πολλές φορές γίνονται πρωταγωνιστές τροχαίων.
Σάββατο 9 Ιουνίου 2012
Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο
Φαίνεται πως τη λύση στο χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας δεν το έδωσαν ούτε τα μεγάλα έργα ή οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων αλλά...το Μνημόνιο, αφού η απαγορευτική τιμή της βενζίνης και η οικονομική κρίση είναι ο συνδυασμός που έχει εξαφανίσει το μποτιλιάρισμα.
Σύμφωνα με το «Έθνος» η οικονομική κρίση, έχει πλέον καταστήσει τουλάχιστον το 30% των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα περιττές.
Σάββατο 19 Μαΐου 2012
Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο δημοσιεύθηκε σήμερα στην ιστοσελίδα της εφημερίδας το ΒΗΜΑ. Η συγγραφέας περιγράφει ένα κάπως ανησυχητικό περιστατικό, το οποίο μεμονωμένο δεν φαίνεται ανησυχητικό όμως μεταφέρει ένα βαρύ και δυσοίωνο μήνυμα.
Διαβάστε το:
«Ώρα 1 το μεσημέρι και στη γραμμή του τρόλεϊ 13 στην Ακαδημίας μπαίνει ο ελεγκτής. Για καλή τους τύχη δύο νεαροί Μπαγκλαντεσιανοί μάλλον, που έχουν μπει στο τρόλεϊ χωρίς εισιτήριο δέχονται την προσφορά δύο κυριών που τους δίνουν από τα δικά τους. Αλλά, φεύ, το ακυρωτικό μηχάνημα έχει ήδη κλείσει με την εμφάνιση του ελεγκτή, με αποτέλεσμα και άλλοι επιβάτες – αλλοεθνείς και ημεδαποί – οι οποίοι κρατούσαν τα μαγικά χαρτάκια στα χέρια να μην προλάβουν να τα «χτυπήσουν» για να αποφύγουν το τσουχτερό πρόστιμο των 75 ευρώ ως λαθρεπιβάτες.
Δευτέρα 30 Απριλίου 2012
ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ / LAEGE BUS9.001
Έξι σκηνές backstage από τα γυρίσματα διαφήμισης με παλιό αστικό λεωφορείο Mercedes Benz O322 της «Βιαμάξ». Αποκλειστικά στιγμιότυπα που παρουσιάζονται με μορφή ταινίας μικρού μήκους σε ασπρόμαυρο φιλμ.
- Six backstage snapshots from a greek commercial filming with an old Mercedes-Benz O322 urban bus. Enjoy it. Διεύθυνση παραγωγής: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος, Παραγωγή: busoldtimers.blogspot.com, Υποστήριξη επικοινωνίας: paliakokkinia.blogspot.com |
Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
ΦΩΤΟ: Οι βαθύτεροι σταθμοί μετρό στον κόσμο
Σταθμοί υπόγειων σιδηροδρόμων που μας ταξιδεύουν πραγματικά στα έγκατα της γης.
Αυτοί είναι οι πέντε σταθμοί μετρό που βρίσκονται στο μεγαλύτερο βάθος, με τον πιο βαθύ να φτάνει τα 105 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους.
5. Washington Park – Πότρλαντ, ΗΠΑ. Βάθος 79μ
Κατασκευάστηκε το 1998 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
4. Park Pobedy – Μόσχα, Ρωσία. Βάθος 84μ
Ο σταθμός του Πάρκου των Νικών ολοκληρώθηκε το 2003. Αντλεί τη θεματαλογία του από τον Πατριωτικό Πόλεμο του 1812 (εισβολή Ναπολέοντα) και το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο (Β ΠΠ).
3. Puhŭng – Πιονγκ Γιανγκ, Βόρεια Κορέα. Βάθος 100μ
Το όνομά σημαίνει Αναζωογόνηση και λειτουργεί από το 1987. Ο διάκοσμός του περιλαμβάνει μαρμάρινες πλάκες με τις μορφές των ηγετών της χώρας.
2. Admiralteiskaya – Αγία Πετρούπολη, Ρωσία. Βάθος 102μ
Ο «σταθμός των Ναυάρχων» ολοκληρώθηκε μόλις το 2011 μετά από πολλές καθυστερήσεις στην κατασκευή του.
1. Arsenalnaya – Κίεβο, Ουκρανία. Βάθος 105μ
Κατασκευάστηκε το 1960 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στον κόσμο.
ΠΗΓΗ: perierga.g
r
Αυτοί είναι οι πέντε σταθμοί μετρό που βρίσκονται στο μεγαλύτερο βάθος, με τον πιο βαθύ να φτάνει τα 105 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους.
5. Washington Park – Πότρλαντ, ΗΠΑ. Βάθος 79μ
Κατασκευάστηκε το 1998 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
4. Park Pobedy – Μόσχα, Ρωσία. Βάθος 84μ
Ο σταθμός του Πάρκου των Νικών ολοκληρώθηκε το 2003. Αντλεί τη θεματαλογία του από τον Πατριωτικό Πόλεμο του 1812 (εισβολή Ναπολέοντα) και το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο (Β ΠΠ).
3. Puhŭng – Πιονγκ Γιανγκ, Βόρεια Κορέα. Βάθος 100μ
Το όνομά σημαίνει Αναζωογόνηση και λειτουργεί από το 1987. Ο διάκοσμός του περιλαμβάνει μαρμάρινες πλάκες με τις μορφές των ηγετών της χώρας.
2. Admiralteiskaya – Αγία Πετρούπολη, Ρωσία. Βάθος 102μ
Ο «σταθμός των Ναυάρχων» ολοκληρώθηκε μόλις το 2011 μετά από πολλές καθυστερήσεις στην κατασκευή του.
1. Arsenalnaya – Κίεβο, Ουκρανία. Βάθος 105μ
Κατασκευάστηκε το 1960 και είναι ο βαθύτερος σταθμός μετρό στον κόσμο.
ΠΗΓΗ: perierga.g
r
ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩN ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ (X.Y.K.) Ο.Α.Σ.Θ.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
(Nόμος 2898/2001 - Άρθρο δέκατο)
ΕΡΓΟ Ο.Α.Σ.Θ.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, όπως καθορίζεται από την σύμβαση του Ο.Α.Σ.Θ. με το Ελληνικό Δημόσιο (Ν. 2898/2001). Ειδικότερα:
Ο Ο.Α.Σ.Θ. εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο με τα λεωφορεία που προβλέπονται από την οικονομική συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τον Οργανισμό (άρθρο 8 Ν. 2898/2001, Φ.Ε.Κ. 71Α) και τις τροποποιήσεις που τυχόν θα υπάρξουν σε σχέση με αυτήν.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. θέτει σε κυκλοφορία τα απαιτούμενα οχήματα σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το Σ.Α.Σ.Θ. πρόγραμμα δρομολόγησης.
Τα λεωφορεία που κυκλοφορεί ο Ο.Α.Σ.Θ., είναι καθαρά (εσωτερικά - εξωτερικά), τα ελέγχει και τα συντηρεί, ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες και εγκαταστάσεις, ανταλλακτικά και λοιπά υλικά, και μεριμνά για την επιμελή και σύμφωνα με τους κανόνες της τεχνικής συντήρηση και επισκευή των λεωφορείων, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες δρομολογίων λόγω βλάβης, διαθέτοντας και ικανό αριθμό εφεδρικών λεωφορείων.
Ο Ο.Α.Σ.Θ., μεριμνά για την διάθεση στο επιβατικό κοινό των εισιτηρίων, μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών και λοιπών καθοριζομένων τύπων κομίστρου, μέσω καταστημάτων πώλησης (με τα οποία συμβάλλεται) ειδικών εκδοτηρίων, εκδοτικών μηχανημάτων, κ.λ.π., λαμβάνοντας κάθε εφικτό μέτρο για την διάθεση στο επιβατικό κοινό και εύρεση και χρήση απ' αυτό, των εισιτηρίων και λοιπών τύπων κομίστρου.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, υποχρεούται κάθε νέο λεωφορείο που θα προμηθεύεται να φέρει σύστημα κλιματισμού, καθώς επίσης και να εγκαταστήσει κλιματιστικές συσκευές εντός του Α΄ εξαμήνου του 2002 και στα κυκλοφορούντα τη θερινή περίοδο (Ιούλιο - Αύγουστο) λεωφορεία.
Σε περίπτωση αναπροσαρμογής της τιμής των εισιτηρίων ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ανταλλαγή των παλαιών εισιτηρίων με τα νέα, συμψηφίζοντας τη διαφορά και αντικαθιστά αυτά με ανάλογο αριθμό νέων εισιτηρίων της αξίας, σε χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών από την μεταβολή της τιμής των εισιτηρίων.
ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. επισημαίνει τέσσερις (4) θέσεις εντός των λεωφορείων για άτομα χρήζοντα βοήθειας (εμποδιζόμενα άτομα). Ως άτομα χρήζοντα βοήθειας θεωρούνται, τα άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), οι γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, οι ανάπηροι, οι υπερήλικες, τα μικρά παιδιά, κ.λ.π. Για την επισήμανση των θέσεων αυτών, επικολλούνται εμφανώς επί των θέσεων αυτών ειδικά πινακιδάκια.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα, όλα τα λεωφορεία που θα προμηθεύεται, πρέπει να φέρουν σύστημα "επιγονάτισης και ράμπας" για την υποβοήθηση πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Α.Σ.Θ.
Το προσωπικό κίνησης (οδηγοί, σταθμάρχες, ελεγκτές) είναι υποχρεωμένο να φέρει την υπηρεσιακή στολή (σύμφωνα με όσα ορίζει ο εσωτερικός κανονισμός του Ο.Α.Σ.Θ.) και να συμπεριφέρεται ευγενικά προς το επιβατικό κοινό.
Οι ελεγκτές κομίστρου πρέπει να επιδεικνύουν ή να έχουν τοποθετημένη σε εμφανές σημείο την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά την διάρκεια του ελέγχου των εισιτηρίων.
Οι οδηγοί του Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούνται να σταματούν το λεωφορείο, για επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών, στα σημεία που έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες στάσεων και να φροντίζουν για την επιβίβαση ή αποβίβαση του επιβατικού κοινού με την ενδεδειγμένη προσοχή και ασφάλεια, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες ή άλλα ανήμπορα άτομα. Στα ως άνω καθήκοντα βασικό στοιχείο αποτελεί η υποχρέωση του οδηγού να μην οδηγεί με ανοιχτή πόρτα, ως και να μην ανοίγει τη πόρτα για αποβίβαση επιβατών προ της ακινητοποίησης του λεωφορείου ή να μην ξεκινά πριν αποβιβαστούν ή επιβιβαστούν οι επιβάτες και κλείσει τις πόρτες.
Οι οδηγοί, κατά την οδήγηση του λεωφορείου, υποχρεούνται να τηρούν τον Κ.Ο.Κ., να αποφεύγουν τους αδικαιολόγητους ελιγμούς, τις υψηλές ταχύτητες, ως και τα απότομα φρεναρίσματα ή ξεκινήματα και γενικώς να οδηγούν το λεωφορείο με την ενδεδειγμένη και πρέπουσα ταχύτητα, ώστε η εκτέλεση του δρομολογίου, ως και η διέλευση του λεωφορείου από κάθε στάση, να γίνεται περίπου στον προγραμματισμένο χρόνο.
Οι οδηγοί, κατά την διάρκεια της οδήγησης, δεν επιτρέπεται να καπνίζουν, ως και να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή ραδιόφωνο.
ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ασφάλιση για την περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, των επιβατών που μεταφέρει με τα λεωφορεία του, καθ' όλη τη διάρκεια της μεταφοράς των, ως και κατά το χρόνο επιβίβασης στο λεωφορείο και αποβίβασης απ' αυτό.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Κάθε επιβάτης και γενικά κάθε πολίτης, δύναται να απευθυνθεί εγγράφως στον Ο.Α.Σ.Θ. (στην διεύθυνση Αλ. Παπαναστασίου 90, 546 44 Θεσσαλονίκη) ή τηλεφωνικά (στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Κοινού), ή μέσω INTERNET (στην ηλεκτρονική σελίδα www.OASTH.gr) ή στα "κυτία παραπόνων - υποδείξεων" που υπάρχουν στα κεντρικά σταθμαρχεία και να διατυπώσει οποιοδήποτε αίτημα, υπόδειξη, κ.λ.π., σε σχέση με το παρεχόμενο, από τον Ο.Α.Σ.Θ., συγκοινωνιακό έργο.
Κάθε υπάλληλος του Ο.Α.Σ.Θ., που επικοινωνεί άμεσα δεχόμενο το αίτημα ή την διαμαρτυρία κ.λ.π. του επιβάτη ή οποιουδήποτε πολίτη, για θέμα το οποίο άπτεται του έργου του Ο.Α.Σ.Θ. ή συνιστά διαφορά του αιτούντος με τον Οργανισμό, είναι υποχρεωμένο είτε να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα ή σε περίπτωση αδυναμίας ή αναρμοδιότητας να το προωθήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες, για αντιμετώπιση με άμεση προτεραιότητα, ενημερώνοντας σχετικά τον ενδιαφερόμενο.
Σε περίπτωση κατάθεσης γραπτού αιτήματος, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται να απαντήσει:
Αν αφορά μετακίνηση στάσης ή τροποποίηση διαδρομής ή δρομολογίων, να γνωστοποιήσει την θέση του στο Σ.Α.Σ.Θ. (ως αρμόδιο για απόφαση φορέα) εντός 10 ημερών αν δεν απαιτείται αυτοψία ή εντός 20 ημερών αν απαιτείται, κοινοποιώντας την απάντησή του και στον ενδιαφερόμενο.
Αν αφορά άλλα αιτήματα, εντός 10 ημερών.
Στις περιπτώσεις παραπόνων του επιβατικού κοινού εις βάρος προσωπικού και άσκησης πειθαρχικής διαδικασίας εις βάρος εργαζόμενου, ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος πολίτης εντός 10 ημερών για την άσκηση της πειθαρχικής διαδικασίας, ως και μετά την ολοκλήρωση αυτής και την επιβολή πειθαρχικής κύρωσης ή την απαλλαγή και τους λόγους απαλλαγής.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. ενημερώνει το επιβατικό κοινό με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση), ως και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο (έντυπα, ανακοινώσεις, κ.λ.π.) για κάθε θέμα μείζονος σημασίας που αφορά την εξυπηρέτησή του.
Αναρτά στις αφετηρίες και τα τέρματα πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων, ως και με τις διαδρομές και στάσεις κάθε λεωφορειακής γραμμής.
Αναρτά στους σταθμούς μετεπιβίβασης πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων των τοπικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών.
Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002 εντός των λεωφορείων, έντυπα με την ενδεικτική χαρτογράφηση της διαδρομής και με αναφορά στην ονομασία των στάσεων κάθε διαδρομής.
Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002, στις στάσεις διέλευσης των λεωφορείων στις περιαστικές ως και τροφοδοτικές γραμμές, πληροφοριακά έντυπα με την διαδρομή κάθε γραμμής, τις συχνότητες εκτέλεσης των δρομολογίων και τον πιθανό χρόνο διέλευσης αυτού απ' τη γραμμή με ανοχή συν-πλην 2 λεπτών περίπου.
Τοποθετεί σε εμφανή σημεία μέσα στα λεωφορεία πίνακες ή ανακοινώσεις ενημέρωσης των επιβατών. Στους πίνακες αυτούς αναγράφονται γενικές ή ειδικές χρήσιμες πληροφορίες ή οδηγίες προς τους επιβάτες, σχετικά με την παρεχόμενη εξυπηρέτηση, την κίνηση οχημάτων, θέματα ασφάλειας των μετακινήσεων, κ.λ.π. Επίσης στους πίνακες αυτούς αναγράφονται τα τηλέφωνα και η διεύθυνση του Ο.Α.Σ.Θ. όπου κάθε επιβάτης ή πολίτης μπορεί να απευθυνθεί προφορικά ή εγγράφως, για οποιοδήποτε θέμα τον απασχολεί σχετικά με τα λεωφορεία, τις εγκαταστάσεις και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Τοποθετεί σε κεντρικά σταθμαρχεία της Θεσσαλονίκης "κυτία παραπόνων - υποδείξεων", στα οποία το επιβατικό κοινό μπορεί να αφήσει προτάσεις, υποδείξεις, παράπονα, κ.λ.π.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Η μη τήρηση από τον Ο.Α.Σ.Θ. ορισμένων διατάξεων του παρόντος Χ.Υ.Κ. μπορεί να οδηγήσει και στην καταβολή αποζημίωσης στον επιβάτη ή τον πολίτη.
Αν η παράβαση αφορά ευθύνη εργαζομένου, βασική προϋπόθεση αποτελεί να καταλήξει τελεσίδικα σε πειθαρχική καταδίκη του υπαίτιου υπαλλήλου του Οργανισμού ο πειθαρχικός έλεγχος που θα ασκηθεί από τον Ο.Α.Σ.Θ..
Εξαιρούνται απ' την επιβολή αποζημιώσεων προς το επιβατικό κοινό, η μη υλοποίηση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Ύπαρξη συνθηκών ανωτέρας βίας (χιόνι, βροχή, αποκλεισμοί δρόμων λόγω έργων ή έκτακτων γεγονότων, κ.λ.π.).
Απρόβλεπτα γεγονότα, η αντιμετώπιση των οποίων δεν δύναται να γίνει από τον Ο.Α.Σ.Θ. (απεργία, έκτακτη βλάβη λεωφορείου, κ.λ.π.)
Η αναφορά για παράβαση διατάξεων του Χ.Υ.Κ., από τους θιγόμενους πολίτες, πρέπει να υποβάλλεται εγγράφως το αργότερο εντός 10 ημερών από το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται το αίτημά του (στον Ο.Α.Σ.Θ. ή στο Σ.Α.Σ.Θ.), η οποία εισάγεται για διευθέτηση στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Συγκροτείται με απόφαση του Σ.Α.Σ.Θ. (Βασ. Όλγας 105, 546 43 Θεσσαλονίκη), Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, για να επιλαμβάνεται των περιπτώσεων κατά τις οποίες διαπιστώνεται υπηρεσιακή αδυναμία αντιμετώπισης θεμάτων του Χ.Υ.Κ. Στις συνεδριάσεις της ως άνω Επιτροπής συμμετέχουν με δικαίωμα λόγου, ένας εκπρόσωπος του Ο.Α.Σ.Θ. (που ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Οργανισμού) και ο Εκπρόσωπος Εργαζομένων στο Σ.Α.Σ.Θ.
Επίσης στην συνεδρίαση της Επιτροπής δύναται να παρίσταται και ο θιγόμενος επιβάτης ή πληρεξούσιος Δικηγόρος του.
ΙΣΧΥΣ Χ.Υ.Κ.
Ο παρών Χ.Υ.Κ. ισχύει από 1 Νοεμβρίου 2009.
ΠΗΓΗ
(Nόμος 2898/2001 - Άρθρο δέκατο)
ΕΡΓΟ Ο.Α.Σ.Θ.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, όπως καθορίζεται από την σύμβαση του Ο.Α.Σ.Θ. με το Ελληνικό Δημόσιο (Ν. 2898/2001). Ειδικότερα:
Ο Ο.Α.Σ.Θ. εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο με τα λεωφορεία που προβλέπονται από την οικονομική συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τον Οργανισμό (άρθρο 8 Ν. 2898/2001, Φ.Ε.Κ. 71Α) και τις τροποποιήσεις που τυχόν θα υπάρξουν σε σχέση με αυτήν.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. θέτει σε κυκλοφορία τα απαιτούμενα οχήματα σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το Σ.Α.Σ.Θ. πρόγραμμα δρομολόγησης.
Τα λεωφορεία που κυκλοφορεί ο Ο.Α.Σ.Θ., είναι καθαρά (εσωτερικά - εξωτερικά), τα ελέγχει και τα συντηρεί, ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες και εγκαταστάσεις, ανταλλακτικά και λοιπά υλικά, και μεριμνά για την επιμελή και σύμφωνα με τους κανόνες της τεχνικής συντήρηση και επισκευή των λεωφορείων, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες δρομολογίων λόγω βλάβης, διαθέτοντας και ικανό αριθμό εφεδρικών λεωφορείων.
Ο Ο.Α.Σ.Θ., μεριμνά για την διάθεση στο επιβατικό κοινό των εισιτηρίων, μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών και λοιπών καθοριζομένων τύπων κομίστρου, μέσω καταστημάτων πώλησης (με τα οποία συμβάλλεται) ειδικών εκδοτηρίων, εκδοτικών μηχανημάτων, κ.λ.π., λαμβάνοντας κάθε εφικτό μέτρο για την διάθεση στο επιβατικό κοινό και εύρεση και χρήση απ' αυτό, των εισιτηρίων και λοιπών τύπων κομίστρου.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, υποχρεούται κάθε νέο λεωφορείο που θα προμηθεύεται να φέρει σύστημα κλιματισμού, καθώς επίσης και να εγκαταστήσει κλιματιστικές συσκευές εντός του Α΄ εξαμήνου του 2002 και στα κυκλοφορούντα τη θερινή περίοδο (Ιούλιο - Αύγουστο) λεωφορεία.
Σε περίπτωση αναπροσαρμογής της τιμής των εισιτηρίων ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ανταλλαγή των παλαιών εισιτηρίων με τα νέα, συμψηφίζοντας τη διαφορά και αντικαθιστά αυτά με ανάλογο αριθμό νέων εισιτηρίων της αξίας, σε χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών από την μεταβολή της τιμής των εισιτηρίων.
ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. επισημαίνει τέσσερις (4) θέσεις εντός των λεωφορείων για άτομα χρήζοντα βοήθειας (εμποδιζόμενα άτομα). Ως άτομα χρήζοντα βοήθειας θεωρούνται, τα άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), οι γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, οι ανάπηροι, οι υπερήλικες, τα μικρά παιδιά, κ.λ.π. Για την επισήμανση των θέσεων αυτών, επικολλούνται εμφανώς επί των θέσεων αυτών ειδικά πινακιδάκια.
Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα, όλα τα λεωφορεία που θα προμηθεύεται, πρέπει να φέρουν σύστημα "επιγονάτισης και ράμπας" για την υποβοήθηση πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Α.Σ.Θ.
Το προσωπικό κίνησης (οδηγοί, σταθμάρχες, ελεγκτές) είναι υποχρεωμένο να φέρει την υπηρεσιακή στολή (σύμφωνα με όσα ορίζει ο εσωτερικός κανονισμός του Ο.Α.Σ.Θ.) και να συμπεριφέρεται ευγενικά προς το επιβατικό κοινό.
Οι ελεγκτές κομίστρου πρέπει να επιδεικνύουν ή να έχουν τοποθετημένη σε εμφανές σημείο την υπηρεσιακή τους ταυτότητα κατά την διάρκεια του ελέγχου των εισιτηρίων.
Οι οδηγοί του Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούνται να σταματούν το λεωφορείο, για επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών, στα σημεία που έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες στάσεων και να φροντίζουν για την επιβίβαση ή αποβίβαση του επιβατικού κοινού με την ενδεδειγμένη προσοχή και ασφάλεια, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες ή άλλα ανήμπορα άτομα. Στα ως άνω καθήκοντα βασικό στοιχείο αποτελεί η υποχρέωση του οδηγού να μην οδηγεί με ανοιχτή πόρτα, ως και να μην ανοίγει τη πόρτα για αποβίβαση επιβατών προ της ακινητοποίησης του λεωφορείου ή να μην ξεκινά πριν αποβιβαστούν ή επιβιβαστούν οι επιβάτες και κλείσει τις πόρτες.
Οι οδηγοί, κατά την οδήγηση του λεωφορείου, υποχρεούνται να τηρούν τον Κ.Ο.Κ., να αποφεύγουν τους αδικαιολόγητους ελιγμούς, τις υψηλές ταχύτητες, ως και τα απότομα φρεναρίσματα ή ξεκινήματα και γενικώς να οδηγούν το λεωφορείο με την ενδεδειγμένη και πρέπουσα ταχύτητα, ώστε η εκτέλεση του δρομολογίου, ως και η διέλευση του λεωφορείου από κάθε στάση, να γίνεται περίπου στον προγραμματισμένο χρόνο.
Οι οδηγοί, κατά την διάρκεια της οδήγησης, δεν επιτρέπεται να καπνίζουν, ως και να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή ραδιόφωνο.
ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην ασφάλιση για την περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, των επιβατών που μεταφέρει με τα λεωφορεία του, καθ' όλη τη διάρκεια της μεταφοράς των, ως και κατά το χρόνο επιβίβασης στο λεωφορείο και αποβίβασης απ' αυτό.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Κάθε επιβάτης και γενικά κάθε πολίτης, δύναται να απευθυνθεί εγγράφως στον Ο.Α.Σ.Θ. (στην διεύθυνση Αλ. Παπαναστασίου 90, 546 44 Θεσσαλονίκη) ή τηλεφωνικά (στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Κοινού), ή μέσω INTERNET (στην ηλεκτρονική σελίδα www.OASTH.gr) ή στα "κυτία παραπόνων - υποδείξεων" που υπάρχουν στα κεντρικά σταθμαρχεία και να διατυπώσει οποιοδήποτε αίτημα, υπόδειξη, κ.λ.π., σε σχέση με το παρεχόμενο, από τον Ο.Α.Σ.Θ., συγκοινωνιακό έργο.
Κάθε υπάλληλος του Ο.Α.Σ.Θ., που επικοινωνεί άμεσα δεχόμενο το αίτημα ή την διαμαρτυρία κ.λ.π. του επιβάτη ή οποιουδήποτε πολίτη, για θέμα το οποίο άπτεται του έργου του Ο.Α.Σ.Θ. ή συνιστά διαφορά του αιτούντος με τον Οργανισμό, είναι υποχρεωμένο είτε να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα ή σε περίπτωση αδυναμίας ή αναρμοδιότητας να το προωθήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες, για αντιμετώπιση με άμεση προτεραιότητα, ενημερώνοντας σχετικά τον ενδιαφερόμενο.
Σε περίπτωση κατάθεσης γραπτού αιτήματος, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται να απαντήσει:
Αν αφορά μετακίνηση στάσης ή τροποποίηση διαδρομής ή δρομολογίων, να γνωστοποιήσει την θέση του στο Σ.Α.Σ.Θ. (ως αρμόδιο για απόφαση φορέα) εντός 10 ημερών αν δεν απαιτείται αυτοψία ή εντός 20 ημερών αν απαιτείται, κοινοποιώντας την απάντησή του και στον ενδιαφερόμενο.
Αν αφορά άλλα αιτήματα, εντός 10 ημερών.
Στις περιπτώσεις παραπόνων του επιβατικού κοινού εις βάρος προσωπικού και άσκησης πειθαρχικής διαδικασίας εις βάρος εργαζόμενου, ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος πολίτης εντός 10 ημερών για την άσκηση της πειθαρχικής διαδικασίας, ως και μετά την ολοκλήρωση αυτής και την επιβολή πειθαρχικής κύρωσης ή την απαλλαγή και τους λόγους απαλλαγής.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Ο Ο.Α.Σ.Θ. ενημερώνει το επιβατικό κοινό με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση), ως και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο (έντυπα, ανακοινώσεις, κ.λ.π.) για κάθε θέμα μείζονος σημασίας που αφορά την εξυπηρέτησή του.
Αναρτά στις αφετηρίες και τα τέρματα πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων, ως και με τις διαδρομές και στάσεις κάθε λεωφορειακής γραμμής.
Αναρτά στους σταθμούς μετεπιβίβασης πίνακες με τις ώρες αναχώρησης των λεωφορείων των τοπικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών.
Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002 εντός των λεωφορείων, έντυπα με την ενδεικτική χαρτογράφηση της διαδρομής και με αναφορά στην ονομασία των στάσεων κάθε διαδρομής.
Αναρτά σταδιακά μέχρι 31.12.2002, στις στάσεις διέλευσης των λεωφορείων στις περιαστικές ως και τροφοδοτικές γραμμές, πληροφοριακά έντυπα με την διαδρομή κάθε γραμμής, τις συχνότητες εκτέλεσης των δρομολογίων και τον πιθανό χρόνο διέλευσης αυτού απ' τη γραμμή με ανοχή συν-πλην 2 λεπτών περίπου.
Τοποθετεί σε εμφανή σημεία μέσα στα λεωφορεία πίνακες ή ανακοινώσεις ενημέρωσης των επιβατών. Στους πίνακες αυτούς αναγράφονται γενικές ή ειδικές χρήσιμες πληροφορίες ή οδηγίες προς τους επιβάτες, σχετικά με την παρεχόμενη εξυπηρέτηση, την κίνηση οχημάτων, θέματα ασφάλειας των μετακινήσεων, κ.λ.π. Επίσης στους πίνακες αυτούς αναγράφονται τα τηλέφωνα και η διεύθυνση του Ο.Α.Σ.Θ. όπου κάθε επιβάτης ή πολίτης μπορεί να απευθυνθεί προφορικά ή εγγράφως, για οποιοδήποτε θέμα τον απασχολεί σχετικά με τα λεωφορεία, τις εγκαταστάσεις και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Τοποθετεί σε κεντρικά σταθμαρχεία της Θεσσαλονίκης "κυτία παραπόνων - υποδείξεων", στα οποία το επιβατικό κοινό μπορεί να αφήσει προτάσεις, υποδείξεις, παράπονα, κ.λ.π.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Η μη τήρηση από τον Ο.Α.Σ.Θ. ορισμένων διατάξεων του παρόντος Χ.Υ.Κ. μπορεί να οδηγήσει και στην καταβολή αποζημίωσης στον επιβάτη ή τον πολίτη.
Αν η παράβαση αφορά ευθύνη εργαζομένου, βασική προϋπόθεση αποτελεί να καταλήξει τελεσίδικα σε πειθαρχική καταδίκη του υπαίτιου υπαλλήλου του Οργανισμού ο πειθαρχικός έλεγχος που θα ασκηθεί από τον Ο.Α.Σ.Θ..
Εξαιρούνται απ' την επιβολή αποζημιώσεων προς το επιβατικό κοινό, η μη υλοποίηση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Ύπαρξη συνθηκών ανωτέρας βίας (χιόνι, βροχή, αποκλεισμοί δρόμων λόγω έργων ή έκτακτων γεγονότων, κ.λ.π.).
Απρόβλεπτα γεγονότα, η αντιμετώπιση των οποίων δεν δύναται να γίνει από τον Ο.Α.Σ.Θ. (απεργία, έκτακτη βλάβη λεωφορείου, κ.λ.π.)
Η αναφορά για παράβαση διατάξεων του Χ.Υ.Κ., από τους θιγόμενους πολίτες, πρέπει να υποβάλλεται εγγράφως το αργότερο εντός 10 ημερών από το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται το αίτημά του (στον Ο.Α.Σ.Θ. ή στο Σ.Α.Σ.Θ.), η οποία εισάγεται για διευθέτηση στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Συγκροτείται με απόφαση του Σ.Α.Σ.Θ. (Βασ. Όλγας 105, 546 43 Θεσσαλονίκη), Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, για να επιλαμβάνεται των περιπτώσεων κατά τις οποίες διαπιστώνεται υπηρεσιακή αδυναμία αντιμετώπισης θεμάτων του Χ.Υ.Κ. Στις συνεδριάσεις της ως άνω Επιτροπής συμμετέχουν με δικαίωμα λόγου, ένας εκπρόσωπος του Ο.Α.Σ.Θ. (που ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Οργανισμού) και ο Εκπρόσωπος Εργαζομένων στο Σ.Α.Σ.Θ.
Επίσης στην συνεδρίαση της Επιτροπής δύναται να παρίσταται και ο θιγόμενος επιβάτης ή πληρεξούσιος Δικηγόρος του.
ΙΣΧΥΣ Χ.Υ.Κ.
Ο παρών Χ.Υ.Κ. ισχύει από 1 Νοεμβρίου 2009.
ΠΗΓΗ
Ανάπτυξη και αστικές μεταφορές
Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας παρά τις σοβαρές προσπάθειες εκσυγχρονισμού της τελευταίας δεκαετίας εξακολουθούν να δυσαρεστούν την πλειονότητα των πολιτών. Απέχουν πολύ από το να προσφέρουν ικανοποιητικές υπηρεσίες στους κατοίκους της πρωτεύουσας παρ’ ότι λειτούργησαν δυο νέες γραμμές μετρό, το τραμ, εκσυγχρονίστηκε ο ηλεκτρικός, αγοράστηκαν νέα σύγχρονα λεωφορεία και τρόλεϊ, αυξήθηκε το προσωπικό και η εκπαίδευσή του. Έτσι, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις σύγχρονες Ευρωπαϊκές πόλεις, η μεγάλη πλειοψηφία των Αθηναίων, εξακολουθεί να αποφεύγει τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) και καταφεύγει στο αυτοκίνητο, επιδεινώνοντας το ήδη διογκωμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Πολλά έχουν γραφτεί για τις αιτίες που από δεκαετίες ταλανίζουν τις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες. Όπως, όμως, και αν προσεγγίσουμε το θέμα δεν θα καταλήξουμε σε μία εύστοχη και ολοκληρωμένη λύση αν πρώτα δεν μελετήσουμε τα πρότυπα που ισχύουν στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις. Οι αστικές συγκοινωνίες στα μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα στηρίζονται στη συνεχή αύξηση του ειδικού βάρους των μέσων σταθερής τροχιάς, ενώ τα λεωφορεία καλούνται να διαδραματίσουν επικουρικό ρόλο, ασκώντας το μεταφορικό τους έργο στις πιο αραιοκατοικημένες αστικές περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Παρίσι, που διαθέτει σήμερα ένα από τα πιο σύγχρονα και πυκνά δίκτυα μετρό στον κόσμο με 16 γραμμές, 300 στάσεις, 214 χλμ. υπογείου δικτύου και 5 γραμμές προαστιακού σιδηρόδρομου. Κανένα σημείο στην πόλη δεν απέχει περισσότερο από 400 μ. από την πλησιέστερη στάση μετρό!
Στην Αθήνα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιλαμβάνουν 3 γραμμές ηλεκτρικού και μετρό, μια γραμμή προαστιακού και το τραμ. Με 54 μόνον στάσεις σε λειτουργία, το μετρό και ο ηλεκτρικός της Αθήνας καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες 4 εκατ. και πλέον κατοίκων. Επόμενο είναι το συγκοινωνιακό μας σύστημα, που στηρίζεται κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, να αδυνατεί να ανταπεξέρθει στις σύγχρονες ανάγκες. Ακόμα και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΜΜΜ έχει αλλάξει μέσα σε έναν αιώνα αρκετές φορές παρακωλύοντας την συνέχεια της πολιτικής για τις αστικές συγκοινωνίες και τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού του συγκοινωνιακού συστήματος. Σήμερα, παρά τον πρόσφατο νόμο που συνενώνει τους φορείς, το μέλλον τους παραμένει αβέβαιο. Συνολική αναπτυξιακή στρατηγική δεν υφίσταται και κεντρικός άξονας της πολιτικής είναι αποκλειστικά και μόνον ο περιορισμός των δημοσίων δαπανών και όχι η προτεραιότητα της επικράτησης των ΜΜΜ ως κύριο μέσο αστικών μεταφορών.
Για να υπάρξει μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να υλοποιηθεί η κατασκευή 5 επιπλέον γραμμών μετρό, ώστε να ολοκληρωθεί η πρόβλεψη του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας του 2009 για 8 γραμμές. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, το αστικό σύστημα συγκοινωνιών θα στηρίζεται αναγκαστικά στα λεωφορεία και επικουρικά στο υπάρχον δίκτυο μετρό και ηλεκτρικού. Σε μια εποχή, που η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο και η ανεργία στο αποκορύφωμα της, είναι ευκαιρία να κατευθυνθούν άμεσα πόροι στην επέκταση του δικτύου μετρό, αφού αυτό αποτελεί βασικό έργο υποδομής για την αστική ανάπτυξη. Η βιωσιμότητα της επένδυσης είναι εξασφαλισμένη και οι πόροι πρέπει να προέρχονται και από ιδιώτες επενδυτές, που θα μπορούσαν να εμπλακούν στη χρηματοδότηση.
Δυστυχώς, η μέχρι σήμερα πρακτική στη χώρα μας δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Για να κατασκευαστούν οι δυο σύγχρονες γραμμές μετρό απαιτήθηκαν δέκα χρόνια και η πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων. Δύσκολα η σημερινή γενιά θα δει την κατασκευή έστω και μιας νέας γραμμής να υλοποιείται και πιθανώς θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να περιοριστούμε στις όποιες επεκτάσεις της υφιστάμενης υποδομής.
Στην σημερινή συγκυρία δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια οπισθοδρόμησης. Είναι επιτακτική η ανάγκη εξόδου από την κρίση σε όλους τους τομείς. Είναι η ώρα της ανάπτυξης. Ήρθε η ώρα να επενδύσουμε στο μέλλον μας και στις αστικές συγκοινωνίες, που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της αστικής ανάπτυξης. Είναι απαίτηση η υιοθέτηση και υλοποίηση ρηξικέλευθων μεταρρυθμίσεων. Πρέπει να προσφέρουμε στην πόλη που στεγάζει το μισό σχεδόν πληθυσμό της χώρας άνετες, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές. Είναι απαραίτητο να περιορίσουμε το κυκλοφοριακό έμφραγμα, τις άσκοπες δαπάνες μετακίνησης, τον χαμένο προσωπικό χρόνο και να αυξήσουμε τη τουριστική κίνηση, την παραγωγικότητα και την ποιότητα ζωής μας
Τρίτη 10 Απριλίου 2012
Επιβλήθηκαν 30 ημέρες φυλακή σε Ηγουμενιτσιώτη ποδηλάτη, επειδή δεν είχε άδεια κυκλοφορίας για το ποδήλατό του.
Αυτό, βέβαια, προβλέπει ο νόμος και εφόσον η υπόθεση έφτασε από την αστυνομία στα δικαστήρια, εφαρμόστηκαν τα προβλεπόμενα.
Το θέμα, όμως, είναι οι έλεγχοι της αστυνομίας. Στην Ηγουμενίτσα, για παράδειγμα, η τροχαία σταματά ποδηλάτες και κάνει έλεγχο αν διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας. Και κανείς φυσικά δεν έχει.
Δεν αμφισβητούμε τη νομιμότητα της ενέργειας, ωστόσο τη θεωρούμε υπερβολική. Νομίζουμε ότι το πρόβλημα στην καταστρατήγηση βασικών διατάξεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας δεν είναι οι ποδηλάτες.
ΠΗΓΗ
Τετάρτη 4 Απριλίου 2012
Διαβάστε την σημαντική εξέλιξη στη δημοπράτηση του Τραμ στον Πειραιά
ΒΙΝΤΕΟ: δείτε την 3D παρουσίαση της επέκτασης του Τραμ προς τον Πειραιά! Δείτε στο παρακάτω βίντεο την παλαιότερη παρουσίαση της επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο προς την Ακτή Ποσειδώνος στον Πειραιά. Το βίντεο περιέχει και την σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ κατά μήκος της γραμμής ενώ παρουσιάζει και την εικόνα που θα έχει η πόλη με την παρουσία του Τραμ στο κέντρο της.
Τρίτη 20 Μαρτίου 2012
Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012
Καταγγελία από αναγνώστη-επιβάτη λεωφορείου
Το Σάββατο 17 Μαρτίου βρισκόμουν στο...
λεωφορείο της γραμμής 608 Γαλάτσι-Ζωγράφου. Γύρω στις 09-9.30 το πρωί ανέβηκαν τρεις νεαροί ελεγκτές στο συγκεκριμένο λεωφορείο στην περιοχή του Χίλτον.
Σε έλεγχο εισιτηρίων προς τους επιβάτες συνέβη το εξής περιστατικό. Σε μία κυρία η οποία είχε εισιτήριο από τον ηλεκτρικό της έκαναν μεγάλη φασαρία διότι απ’ ότι κατάλαβα είχε λήξει το εισιτήριό της, την ίδια στιγμή που σε μετανάστη Ασιατικής προέλευσης άκουσα, ενώ ο μετανάστης του είπε ότι δεν είχε εισιτήριο επειδή δεν είχε λεφτά, ο ελεγκτής του είπε χαμηλόφωνα «πήγαινε πίσω» και στην επόμενη στάση ο μετανάστης κατέβηκε από το λεωφορείο. Σε άλλον που επίσης δεν είχε εισιτήριο τον άφησαν επειδή τους είπε ότι ηταν τοξικομανής από κάποιο ίδρυμα. Να μας απαντήσουν οι υπεύθυνοι εάν εχει δοδει εντολή προς τους ελεγκτές να μην έχουν συνέπειες οι μετανάστες που δεν πληρώνουν εισιτήριο.
Αναγνώστης
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012
ΙΔΟY ΤΑ "ΖΗΜΙΟΓOΝΑ" ΤΡΑΙΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΣΣΗΝΗ.
Κι ας μην αναφερθούμε στην λεγόμενη "Πράσινη ανάπτυξη" που κατάντησε το πιό σύντομο ανέκδοτο. Κατά τα άλλα από σήμερα που καταργείται ο σιδηροδρομος στα δύο τρίτα της χώρας, "λύθηκε το πρόβλημα του χρέους της χώρας" και το ΔΝΤ μπορεί να πάει σπίτι του, οι μισθοί και οι συντάξεις αποκαταστάθηκαν και μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι. Αιδώς Αργείοι
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)