Βιώσιμη λύση λένε πως αναζητούν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Η ετήσια επιβάρυνση υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του προϋπολογισμού, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα.
Όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, οι "ειδικοί" του υπουργείου κάνουν σενάρια εκποίησης υποδομών μέσω ΤΑΙΠΕΔ ή αναθέσεις εκτέλεσης γραμμών σε τρίτους (πιθανώς και από το εξωτερικό)!
Πάντως, η Θεσσαλονίκη έχει μείνει χωρίς λεωφορεία, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ προχώρησαν από το πρωί της Δευτέρας σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας την καταβολή δεδουλευμένων.
Όπως θα πληροφορηθείτε το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει ότι αναμένεται πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών για μια βιώσιμη λύση όσον αφορά στον ΟΑΣΘ.
Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας τονίζει ότι το πρόβλημα με τον ΟΑΣΘ είναι «διαχρονικό». Όπως αναφέρει, η ετήσια επιβάρυνση ανέρχεται στα 115 εκατ. ευρώ έως το 2013, ενώ για φέτος έχει ήδη καταβληθεί το ποσό των 48 εκατ. ευρώ ώστε να χρησιμοποιηθεί και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΘ αναμένεται να γίνει το μοντέλο διεύρυνσης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και άρσης του καμποτάζ στην εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου. Ήδη γίνονται μελέτες για την συμμετοχή εταιρειών υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, όπως η ΣΤΑ.ΣΥ., στη διοίκηση του οργανισμού με την προοπτική λειτουργίας του υπογείου σιδηροδρόμου.
Ταυτοχρόνως κυβερνητική πηγή ανέφερε στο ιστολόγιο "907" ότι θα εξετασθεί από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είτε η εκποίηση μέσω ΤΑΙΠΕΔ υποδομών του ΟΑΣΘ, όπως λ.χ. κάποιο από τα αμαξοστάσια, είτε η χρήση outsource συνεργάτη - επενδυτή από το εξωτερικό, όπως λ.χ. η πολυεθνική "Arriva" που θέλει να μπει εδώ και χρόνια στα φιλέτα των συγκοινωνιών.
Σίγουρα πάντως, θα μεθοδευτούν απολύσεις προσωπικού και μειώσεις αποδοχών.
Σε μια τέτοια περίπτωση το μοντέλο του ΟΑΣΘ θα αποτελέσει πιλότο και για τον ΟΑΣΑ, την ΕΠΑΛ ή κάποια "χρυσά" ΚΤΕΛ που έχουν μπει στο "μάτι" της πολυεθνικής εταιρείας εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Η πιθανότητα συμμετοχής μιας τέτοιας εταιρείας από το εξωτερικό θα γίνει φυσικά στο όνομα της ανάπτυξης, μέσω χρηματιστηρίου και με την ανάθεση γραμμών που θα είναι επικερδείς. Από την άλλη πλευρά, η αυτοδιοίκηση θα αναλάβει όσες γραμμές θα έχουν "κοινωνικό χαρακτήρα".
Χαρακτηριστικός είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών επιχειρεί να απαξιώσει το έργο του ΟΑΣΘ, γνωρίζοντας φυσικά ότι η διοίκηση του Οργανισμού δεν είναι σε θέση, ούτε έχει τον τρόπο να απαντήσει δεόντως.
Ανακοίνωση - "τυράκι" στη φάκα
«Κάθε χρόνο το αποτέλεσμα, άρα και η ετήσια δημόσια επιβάρυνση, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του Κρατικού Προϋπολογισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περίοδο 2007 – 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως» αναφέρει η ανακοίνωση του κ. Σταϊκούρα.
Και προσθέτει: «Το υπουργείο Οικονομικών διά του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είναι συνεπές στις δεσμεύσεις του. Ήδη έχει καταβληθεί στον ΟΑΣΘ το σύνολο των 48 εκατ. ευρώ, με την απόφαση της περασμένης Παρασκευής για την αποδέσμευση της τελευταίας δόσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.
Οι "ειδικοί" του ΥΜΕ αναζητούν "λύσεις"...
»Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι με την αριθμ. 18/2013 Διαιτητική Απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά του και επιδιώκοντας τη διασφάλιση των πόρων των φορολογούμενων πολιτών, άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μαΐου 2014, πλην όμως δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα κάποια απόφαση.
»Τούτων δοθέντων, απαιτείται η δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ. Προς αυτή την κατεύθυνση, δρομολογείται πρωτοβουλία από το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών».