Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε ρυθμούς αλλαγής το βασικό έργο, τον Ιούλιο η σύμβαση για Καλαμαριά


Συνεχίζεται δυστυχώς η αναμονή για τα έργα στο δίκτυο του υπό κατασκευή Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ypodomes.com αν και ο ανάδοχος (ΑΕΓΕΚ) έχει ήδη αγοραστεί από τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ εδώ και περίπου 2 μήνες ωστόσο τα έργα δεν έχουν ξεκολλήσει ακόμα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο δεν εμφανίζει κινητικότητα. Τις τελευταίες εβδομάδες μηχανικοί από τον ΑΚΤΩΡ έχουν κάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθημερινό προκειμένου να ενημερωθούν για την κατάσταση του έργου και να ξεκινήσουν εργασίες.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για αγορά υλικών που προορίζονται για τα έργα της βασικής γραμμής της πόλης. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις στο έργο της βασικής γραμμής που ταλανίζεται από μεγάλα προβλήματα δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις να γίνει μια νέα αρχή και να σταματήσει το ροκάνισμα του χρόνου χωρίς αποτέλεσμα.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Πλέον άρρηκτα συνδεδεμένο είναι το βασικό έργο με εκείνο της επέκτασης των 5χλμ και 5 σταθμών προς Καλαμαριά. Το έργο έχει ήδη αναλάβει ο ΑΚΤΩΡ χωρίς ακόμα να έχει υπογραφεί η σύμβαση που βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Όπως πληροφορήθηκε το ypodomes.com είναι θέμα ημερών να ολοκληρωθεί ο έλεγχος και να ακολουθήσει η κύρωση από τη Βουλή και η υπογραφή της σύμβασης. Υπολογίζεται πως αυτό θα γίνει μέσα στον Ιούλιο αν δεν έχουμε εκπλήξεις. Αν όλα πάνε καλά τα δύο έργα περιμένουμε να «γκαζώσουν» από Σεπτέμβριο και να δώσουν ανάσες στην πόλη μέσω της απασχόλησης που θα προσφέρουν και που υπολογίζεται σε μερικές χιλιάδες άτομα.


413 ΕΚ.ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ
Εν τω μεταξύ με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομής δόθηκε έγκριση διάθεσης πίστωσης 413.590.000 ευρώ για τη μερική χρηματοδότηση του προγράμματος κατασκευών της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με κατανομή 400.000.000 € για το έργο «Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά», 90.000 € για την «Παροχή Υπηρεσιών για την Εκπόνηση Μελετών Κόστους – Οφέλους των Έργων ΜΕΤΡΟ», άλλα 10.000.000 € για την «Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά» και 3.500.000 ευρώ για το έργο «ΜΕΤΡΟ Αθήνας, Απαλλοτριώσεις για τη γραμμή 4, Άλσος Βεΐκου - Μαρούσι».