Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Με λεφτά.... ΟΑΕΔ Έλληνες οδηγοί σε βουλγάρικα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων!



Το ελληνικό δαιμόνιο δεν γνωρίζει σύνορα. Ότι χιλιάδες Έλληνες έχουν ιδρύσει μεταφορικές εταιρείες στη Βουλγαρία, εκμεταλλευόμενοι τους χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές, είναι γνωστό εδώ και χρόνια.
Του Φώτη Φωτεινού
Aυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ότι απασχολούν Έλληνες οδηγούς με λεφτά του… ΟΑΕΔ! Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) στο υπουργείο Μεταφορών, αρκετές από τις 500 περίπου, ελληνικών συμφερόντων, μεταφορικές εταιρείες της Βουλγαρίας απασχολούν στο… τζάμπα Έλληνες οδηγούς.

Πως γίνεται αυτό; Στην Ελλάδα, οι εν λόγω οδηγοί είναι άνεργοι, λαμβάνοντας το επίδομα ανεργίας. Αυτό τους καθιστά πιο ελκυστικούς στα 3.500 – 4.000 βουλγάρικα, αλλά και κυπριακά φορτηγά ελληνικών συμφερόντων, στα οποία και απασχολούνται, αλλά ανασφάλιστοι, με κίνητρο τη «μαύρη» μισθοδοσία.
Τα ανωτέρω εξιστόρησε το προεδρείο της ΟΦΑΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Απόστολο Κενανίδη, στον γενικό γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο. Πέρα από τη μαύρη εργασία, η ΟΦΑΕ ζήτησε από το υπουργείο Μεταφορών την αυστηροποίηση των ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, κυρίως τα τούρκικα, την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις Παρασκευές, αλλά και τη δυνατότητα χορήγησης των αδειών διέλευσης και προορισμού τρίτων χωρών των ελληνικών φορτηγών.
                                                                                                                                                       Συγκεκριμένα για τις άδειες τρίτων χωρών, η ΟΦΑΕ υποστήριξε ότι η χορήγηση τέτοιων αδειών εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με γνώμονα την αποκέντρωση των δημοσίων λειτουργιών από τις κρατικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την ομοσπονδία, έτσι θα διευκολυνθεί η λειτουργία των αυτοκινητιστών, μειώνοντας σημαντικά την απώλεια χρόνου και τις μεγάλες αποστάσεις άσκοπων χιλιομέτρων, μόνο όπου υπάρχουν συνοριακά τελωνεία για τις σχετικές διατυπώσεις.

Αθέμιτος ανταγωνισμός από τα τουρκικά φορτηγά

Όσον αφορά τα τούρκικα φορτηγά, η ΟΦΑΕ υποστήριξε ότι η Τουρκία συνεχίζει να επιβαρύνει με υπέρογκα ποσά τους Έλληνες αυτοκινητιστές, που διέρχονται από και προς το έδαφός της, αλλά και το transit φορτίο, με προορισμό τρίτες χώρες, όπως Συρία, Ιορδανία, Γεωργία, Ιράκ.Παράλληλα, το τουρκικό κράτος προμηθεύει τους Τούρκους αυτοκινητιστές με φθηνό πετρέλαιο, νοθεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό.


«Οι αρχές της Τουρκίας συνεχίζουν να εφαρμόζουν εξοντωτική πολιτική εις βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών. Η διήμερη άδεια εισόδου στην γείτονα χώρα κοστίζει 132 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη άδεια για τους Τούρκους συναδέλφους μόλις 25 ευρώ», επισημαίνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Απόστολος Κενανίδης.


«Οι διμερείς άδειες είναι σήμερα 20.000 για κάθε χώρα, οι οποίες υπερκαλύπτουν το έργο μεταφοράς από την μία χώρα στην άλλη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι τούρκικες μεταφορικές εταιρείες να ασκούν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου το μεταφορικό έργο εις βάρος των ελληνικών.


Δική μας πρόταση είναι να δοθούν 7.000 - 8.000 διμερείς άδειες για κάθε χώρα, εκ των οποίων οι 4.000 άδειες θα είναι ελεύθερες και οι άλλες 4.000 επί πληρωμή», συμπληρώνει ο κ. Κενανίδης.

Όπως είναι φυσικό, η ύφεση που διέπει την ελληνική οικονομία έχει χτυπήσει ιδιαίτερα τους μεταφορείς. Σήμερα, μόλις το 40% των φορτηγών έχει έργο, καθώς ένα ποσοστό μεταξύ 20 – 30% έχει ακινητοποιηθεί πλήρως, ενώ το υπόλοιπο λειτουργεί με πολύ χαμηλά κόμιστρα. Βλέποντας την κατάσταση αυτή, η ΟΦΑΕ ζήτησε την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών τις Παρασκευές, αφού το έργο έχει μειωθεί σημαντικά.