21 Απριλίου 2022

Άλλη μία αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα: Διαθέτει τον γηραιότερο στόλο λεωφορείων της Ευρώπης


Τον παλαιότερο στόλο  λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι στα 12,8 έτη. 

Αναφορικά με τα λεωφορεία με ηλικία άνω των 19 χρόνων, τα ελληνικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα της ΕΕ, ενώ σύμφωνα με την ACEA μόλις έξι χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.

Επιδοτήσεις σε ΓΕΦΥΡΑ, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Ολυμπία Οδό για τα περσινά lock down στις μετακινήσεις


Επιδότηση για το α’ εξάμηνο του 2021, λόγω των περιορισμών και των απαγορεύσεων που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητόδρομων.

Συγκεκριμένα, η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ θα λάβει 6,02 εκατ. ευρώ, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 6,56 εκατ. ευρώ και η Ολυμπία Οδός 17,8 εκατ. ευρώ.

15 Απριλίου 2022

Οι ειδήσεις της Παρασκευής: δεν κυκλοφορούν όλα τα λεωφορεία του leasing, οι μάσκες παραμένουν στα ΜΜΜ

Με μάσκες στα ΜΜΜ ή χωρίς; Η αναστολή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μασκών προστασίας στους εσωτερικούς χώρους που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουνίου, θα έχει και εξαιρέσεις οι οποίες θα διευκρινιστούν προσεχώς, σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του Υπουργού Υγείας κ. Πλεύρη. Μία προφανής εξαίρεση μάλλον θα είναι τα νοσοκομεία και τα ιατρεία, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή όχι. Δεδομένου όμως του ότι ο συνωστισμός θεωρείται δεδομένος το καλοκαίρι λόγω και των θερινών προγραμμάτων δρομολογίων, όλα δείχνουν πως οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές.

Νέοι συρμοί για τον Προαστιακό: Η αγορά 10 νέων συρμών για προαστιακά δρομολόγια καθώς και η αναβάθμιση όλων των τρένων που κυκλοφορούν ήδη προβλέπεται στη νέα σύμβαση που υπεγράφη χτες μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, αναμένονται και επενδύσεις από την εταιρεία σε νέα συστήματα πληροφόρησης επιβατών. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά στην ενίσχυση του τροχαίου υλικού για τα προαστιακά δρομολόγια. Πλέον αναμένουμε να δούμε και ποιο θα είναι το νέο πρόγραμμα δρομολογίων, καθώς και πότε αυτό θα εφαρμοστεί. 

Ποινικές ρήτρες για leasing λεωφορείων: Στην ενεργοποίηση ποινικών ρητρών προχώρησε το Δ.Σ. της ΟΣΥ προς τις τρεις εταιρείες του leasing, καθώς, όπως αποδείχθηκε οι εταιρείες τελικά δεν διέθεσαν επαρκή αριθμό λεωφορείων για κυκλοφορία, σύμφωνα με τα προσυμφωνημένα. Έτσι, επιβλήθηκε συνολικό “πρόστιμο” ύψους 454.819,18 ευρώ με ΦΠΑ που αφορά τις 9 πρώτες συμβατικές περιόδους. Όσον αφορά τις πληρωμές τώρα, 2.428.376,81 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν οι τρεις εταιρείες για την έβδομη, όγδοη και ένατη συμβατική Περίοδο Παρακολούθησης, 1.930.501,39 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν συνολικά για την δέκατη και εντέκατη Συμβατική περίοδο.


14 Απριλίου 2022

Πώς η μάχη για τα λεωφορεία κινδυνεύει να περιοριστεί σε Τούρκους και Κινέζους

-Ποια τύχη μπορεί να έχουν οι Ισπανοί της Irizar, οι Βέλγοι της Van Hool και οι Ιταλοί της IVECO όταν έχουν απέναντι τους Κινέζους των BYD και YTONG αλλά και την Industria Italiana Autobus με τους Τούρκους μετόχους της Karsan; Γιατί τελικά απείχαν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η πολωνική Solaris, η Volvo και η Mercedes; Ο μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών, ύψους 383,5 εκατ. ευρώ, για τα 750 νέα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ προχωράει χωρίς τα βαριά ονόματα. Κυρίως γιατί οι μεγάλοι θεώρησαν πως δεν είχαν καμιά ελπίδα απέναντι στους Κινέζους σε επίπεδο οικονομικών προσφορών. Και δεν περισσεύουν οι μικροεπεξεργαστές όπως γνωρίζουν και οι Έλληνες αγοραστές οχημάτων που περιμένουν επί μήνες. Η μάχη θα δοθεί σε επίπεδο τιμών και οι ισχυροί δεν ήθελαν να τη δώσουν. Εκτός από κάποιους που έχουν πλεονεκτήματα όπως οι Ιταλοί της Industria Italiana Autobus, τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της οποί
ας είναι η τουρκική Karsan.

Υπεγράφη η νέα 15ετής σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 500 εκατ. ευρώ με δεσμεύσεις για επενδύσεις





Νέα σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, δηλαδή νέα συμφωνία για τις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, υπέγραψαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Country Manager/Greece, κ. Maurizio Capotorto.

Παρόντες στην υπογραφή της συμφωνίας ήταν επίσης η Πρέσβυς της Ιταλίας κυρία Patrizia Falcinelli και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής Dario Lo Bosco, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για της Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Γεν. Γραμματέας Μεταφορών κ. Ιωάννης Ξιφαράς.

03 Απριλίου 2022

Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 θα λειτουργήσει το Μετρό

Τη δέσμευσή του ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023 και ο Έλληνας πρωθυπουργός «δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες αλλά το Project ολοκληρωμένο», ανέλαβε εκ νέου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του προσυνεδρίου της ΝΔ που γίνεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

02 Απριλίου 2022

Πριν το τέλος του 2022 η προκήρυξη της επέκτασης του μετρό προς Ίλιον. 3 νέοι σταθμοί, 350 εκατ. το κόστος


07 Ιανουαρίου 2022

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης στον ΟΑΣΑ ενόψει πιθανής αύξησης αναρρωτικών αδειών λόγω Όμικρον

 Στόχος να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργεία των αστικών συγκοινωνιών                           

Σχέδιο για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης αύξησης αναρρωτικών αδειών των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον έχει εκπονήσει ο ΟΑΣΑ. 

Σύμφωνα με τον Οργανισμό, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της διοίκησης, η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών θα διασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση με τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΑΣΑ. 
Ειδικότερα, έχουν εκπονηθεί εναλλακτικά προγράμματα δρομολόγησης λεωφορείων και συρμών, που θα ανταποκρίνονται σε διάφορα σενάρια μείωσης του αριθμού των διαθέσιμων οδηγών, αλλά και ανάλογα με την επιβατική κίνηση, η οποία εκτιμάται ότι συνολικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα είναι μειωμένη λόγω της πανδημίας. 
Τα ειδικά αναλυτικά προγράμματα δρομολόγησης έχουν σχεδιαστεί για όλες τις γραμμές του δικτύου, με προτεραιότητα στις γραμμές υψηλής ζήτησης κατά τις ώρες αιχμής, λαμβάνοντας υπόψη την εκτιμώμενη, ανά σενάριο, διαθεσιμότητα των οδηγών. Κατ' αυτόν τον τρόπο, ανάλογα με την επιβατική κίνηση και την κινητικότητα των πολιτών, όπως αναμένεται να διαμορφωθεί λόγω αύξησης των κρουσμάτων, θα εξακολουθήσει να παρέχεται ικανοποιητικό επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. 
Από την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ λαμβάνονται ήδη όλα τα απαραίτητα λειτουργικά μέτρα, ώστε να είναι διαθέσιμο, στο μέγιστο δυνατό, το προσωπικό που δύναται να εργαστεί, υπό τις έκτακτες αυτές συνθήκες. 
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή έχουν ληφθεί και εφαρμόζονται αδιαλείπτως μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά την ώρα της εργασίας τους. Υπογραμμίζεται επίσης, η σημασία της χρήσης μάσκας αυξημένης προστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών. Σημειώνεται δε, ότι καθώς η εξέλιξη της πανδημίας είναι δυναμική, ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ θα αναπροσαρμόζεται διαρκώς ανάλογα με την κατάσταση. 
Τέλος, σύμφωνα με τον Οργανισμό, ο σχεδιασμός αφήνει περιθώρια ευελιξίας και λαμβάνει υπόψη διάφορα πιθανά σενάρια για αύξηση των κρουσμάτων στη χώρα μας.

05 Νοεμβρίου 2021

Απομακρύνθηκαν 3.862 εγκαταλελειμμένα οχήματα από τους δρόμους της Αθήνας

Παρατείνεται η προθεσμία για την απόσυρση λεωφορείων και ταξί λόγω ορίου ηλικίας, ρύθμιση για την αποζημίωση των ΚΤΕΛ από τον ΟΑΣΑ

Υπερψηφίστηκε από την Βουλή το Νομοσχέδιο ” Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών”

Χτες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατέθεσε τροπολογίες που αφορούν και τις μεταφορές καθώς και νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Συγκεκριμένα, με το δεύτερο άρθρο της δεύτερης τροπολογία προβλέπεται η παράταση των ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ), ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό του ν. 4093/2012 ως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ισχύει αποκλειστικά και για όσα οχήματα ο χρόνος κυκλοφορίας τους έληγε ή θα λήξει το 2020, 2021 και 2022.

Επίσης, όπως ορίζει το άρθρο 1, και προκειμένου τα ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει δρομολόγια του ΟΑΣΑ να αποζημιωθούν για το μήνα Οκτώβριο του 2020, ορίζεται πως «κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας […], η έναρξη ισχύος της σύμβασης ανάθεσης εκτέλεσης αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων στην περιοχή αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α., από την ημερομηνία υπογραφής της (7.10.2020) και όχι από την ημερομηνία ανάρτησής της (5.11.2020) στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.), η οποία (σύμβαση) συνήφθη μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), της ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. και της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρία» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), ως εκ τρίτου συμβαλλόμενης.»

30 Οκτωβρίου 2021

Σε εξέλιξη επιθεώρηση στην κοιλάδα των Τεμπών σχετικά με τη βραχόπτωση

Προχωρά άμεσα η σιδηροδρομική σύνδεση από τον σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού


Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Σωκράτης Αναγνώστου, είχαν συνάντηση την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021 στα γραφεία του ΟΣΕ, με τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα.

Αντικείμενο της συνάντησης, η προώθηση των απαραίτητων διαδικασιών για τη σιδηροδρομική σύνδεση από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμένος Βόλου. Τόσο ο κ. Αναγνώστου, όσο και ο κ. Ζηλιασκόπουλος, ανέλυσαν κι εξήγησαν στον κ. Πατέρα την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον λιμένα Βόλου.

Από την πλευρά του, ο κ. Πατέρας δεσμεύτηκε ότι ο ΟΣΕ, θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες (μελέτες – κατασκευή έργων) μέσα στο προσεχές διάστημα, προκειμένου να κατασκευαστούν όλα τα απαραίτητα έργα για να προχωρήσει η σιδηροδρομική σύνδεση από τον επιβατικό σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού.

Υπενθυμίζεται ότι, η πλήρης σύνδεση του λιμένος Βόλου με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων, ενώ πλέον το συγκεκριμένο τμήμα, μετά και τη δέσμευση του κ. Πατέρα και προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες, αποδεσμεύεται από τη μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με την Α’ ΒΙ.ΠΕ., τη Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, το Αεροδρόμιο Αγχιάλου και τον Αλμυρό για την οποία πρόσφατα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ενημερώθηκε ότι πέρασε τη φάση της δημοπράτησης της μελέτης κι αξιολογούνται οι προσφορές.

04 Απριλίου 2021

Μετά τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, η ΟΣΥ ενισχύεται με λεωφορεία μέσω leasing. Υπεγράφη η σύμβαση με 3 εταιρείες

Υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Ο.ΣΥ. και των εταιρειών ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE, ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ και ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΕ-MED BUS, η σύμβαση για την μίσθωση, μέσω leasing, λεωφορείων αστικού τύπου.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 3 έτη, με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από την Ο.ΣΥ. για 1 ακόμη έτος.

Το γεγονός της μίσθωσης των οχημάτων αυτών ενισχύει σημαντικά τον στόλο της Ο.ΣΥ. και αποτελεί ένα ακόμη βήμα υπέρ του επιβατικού κοινού, στις αυξημένες από την πανδημία ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου.

Όπως έχει εξαγγελθεί, τα νέα λεωφορεία θα τεθούν σταδιακά στις συγκοινωνιακές γραμμές της Αττικής από τις επόμενες ημέρες.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Στέφανος Αγιάσογλου «η σημερινή υπογραφή των συμβάσεων με τις τρεις ανάδοχες εταιρείες ολοκληρώνει στην πράξη μία αναδιοργάνωση που άρχισε τον Μάρτιο του 2020, με πρώτη κίνηση την επαναφορά στην κυκλοφορία μεγάλου μέρους των υφιστάμενων οχημάτων, την πρόσληψη 423 οδηγών και τεχνιτών και την ενίσχυση τώρα με αυτά τα λεωφορεία EURO V – 10 ετών και νεότερα.

Με πραγματικά fast track και απόλυτα διαφανείς διαδικασίες – όπως και οι δύο ανεξάρτητες αρχές ΑΣΕΠ και Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάνθηκαν – προχωράμε στην επίτευξη του βασικού στόχου, που είναι ο απόλυτος εκσυγχρονισμός των δημόσιων Οδικών Συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού».

Στη φωτογραφία απεικονίζονται από αριστερά προς τα δεξιά:

Φίλιππος Μενάγιας, Γενικός Διευθυντής Κλάδου Επαγγελματικών Οχημάτων και Μηχανημάτων ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ

Κωνσταντίνος Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΕ-MED BUS

Βασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος Ο.ΣΥ. Α.Ε.

Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος Ο.ΣΥ. Α.Ε.

Θεόδωρος Σπυρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE

Γιώργος Κιολεΐδης, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE.

Εργαζόμενοι ΟΣΥ: Ανεπαρκή μέτρα προστασίας - Καμπανάκι η επιστολή της αδερφής οδηγού


Αίτημα προς τον ΕΟΔΥ για αυτοψία στα γραφεία της τηλεματικής, όπου σύμφωνα με εργαζομένους δουλεύει μεγάλος αριθμός ατόμων σε κλειστό χώρο

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους κύκλους των εργαζομένων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) η επιστολή της αδερφής του οδηγού της εταιρίας, ο οποίος πέθανε στις αρχές του προηγούμενου μήνα από κορονοϊό και δημοσίευσε την Πέμπτη, 3 Απριλίου, το ethnos.gr. Η Κατερίνα Μπλέτσα κάνει λόγο για «προχειρότητα έως ανεπάρκεια ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους επιβάτες» προσθέτοντας ότι «τα κατά τις ανακοινώσεις τους «προληπτικά μέτρα» θα έπρεπε πράγματι να τηρούνται, παρόλο το κόστος που συνεπάγονται».

Οι εργαζόμενοι μιλούν για ανεπαρκή μέτρα προστασίας, ενώ μόλις σήμερα ο Ηλίας Γκιουλάκης, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και του ΕΚΑ προέβη ως εργαζόμενος σε καταγγελία για την αύξηση κρουσμάτων στο χώρο εργασίας στον ΕΟΔΥ καλώντας τον για αυτοψία: «Στην αίθουσα τηλεματικής όπου και σας ζητώ να κάνετε αυτοψία προς διαπίστωσή σας, η στέγαση της εν λόγω υπηρεσίας είναι στον 2ο όροφο εντός αμαξοστασίου στην οδό Π. Ράλλη 20 – 22 όπου θα διαπιστώσετε και εσείς ότι σε κλειστό χώρο περίπου 120 τ.μ. εργάζονται 25 άνθρωποι και στην αλλαγή βάρδιας το νούμερο των εργαζομένων διπλασιάζεται με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος μετάδοσης του ιού».

Διαβάστε επίσης: «Μάσκες και αντισηπτικά δεν τον έσωσαν»: Επιστολή από αδελφή οδηγού λεωφορείου

Μέχρις στιγμής, πάντως, δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση αναφορικά με το περιεχόμενο της επιστολής είτε από την ΟΣΥ είτε από τον ΟΑΣΑ. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει η Κατερίνα Μπλέτσα στην επιστολη της, ο αδερφός της Θανάσης που εργαζόταν 28 χρόνια στην ΟΣΥ «από την αρχή της πανδημίας φοβόταν πιθανή μετάδοση από τον εργασιακό του χώρο γιατί τόσο αυτός όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του εισέπρατταν ότι δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία ανθρώπων που εργάζονται σε συνθήκες συνωστισμού. Χαρακτηριστικά ο αδελφός μου μετέφερε σε εμάς, την οικογένειά του, συζητήσεις μεταξύ συναδέλφων, που καθημερινά εξέφραζαν την ανησυχία τους, αγωνιούσαν και ένιωθαν ότι στηρίζονται μόνο στην τύχη για να μη νοσήσουν!!»

26 Μαρτίου 2021

Στους δρόμους της Αθήνας 300 αστικά λεωφορεία. «Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για το leasing


Τα 300 νέα λεωφορεία με leasing θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον κ. Γιώργο Παπαδάκη.

Πιο συγκεκριμένα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό.

Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.

Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει διαδικασία, ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.

Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.

Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%.

Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.

Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.

Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

19 Μαρτίου 2021

 


Ένας χρόνος χωρίς μεταμεσονύχτια δρομολόγια σε Μετρό και Τραμ



Ένας ολόκληρος χρόνος έχει περάσει από την τελευταία φορά που το Μετρό και το Τραμ πραγματοποίησαν μεταμεσονύχτια δρομολόγια τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου. Τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας που έλαβε η κυβέρνηση τον Μάρτιο του 2020 έφεραν μεταξύ άλλων και την αναστολή του μέτρου της δίωρης παράτασης της λειτουργίας των μέσων αυτών τα Σαββατοκύριακα.

Η παράταση λειτουργίας δεν επανήλθε το καλοκαίρι του 2020 όταν έγινε άρση των μέτρων για χατίρι του τουρισμού και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες, κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι τα δρομολόγια να επανέλθουν πριν αρθούν όλα τα υπόλοιπα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς και λειτουργίας επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης.

Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να ξεχάσουμε αυτή την εκκρεμότητα αν θέλουμε μία μέρα να δούμε την κανονικότητα να επιστρέφει και στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Στο παρελθόν, η «προσωρινή» κατάργηση της δίωρης παράτασης λειτουργίας στη γραμμή του ΗΣΑΠ λόγω έργων

μετατράπηκε σε μόνιμη με δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού. Δεν πρέπει να αφήσουμε να συμβεί ξανά κάτι παρόμοιο.

Πόσο μάλλον σήμερα που οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό. Ως τον ερχόμενο Ιούνιο 75 νέοι ηλεκτροδηγοί αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια στο Μετρό. Επομένως, πέρα από την αυτονόητη αύξηση των δρομολογίων και την επιστροφή της δίωρης παράτασης λειτουργίας στο Μετρό και το Τραμ (όταν αυτό επιτραπεί), αναμένουμε να συμβεί το ίδιο και στη γραμμή του ΗΣΑΠ.

Πηγαίνοντας ένα ακόμα βήμα πιο πέρα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα πρέπει να ανοίξει και η συζήτηση για την αναδιαμόρφωση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών. Αυτές τις μέρες εξάλλου, 367 νέοι οδηγοί πιάνουν τιμόνι, ενώ και ο στόλος των λεωφορείων αναμένεται να αυξηθεί. Ας παραμείνουμε όμως όλοι υγιείς και θα επανέλθουμε.

12 Μαρτίου 2021

Τοποθετούνται συσκευές συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα ΜΜΜ


Συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα τοποθετούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού COVID – 19, όπως ανέφερε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός υποστήριξε και σχετική τροπολογία που αφορά θέματα συμβάσεων – προμηθειών των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

«Προχωράμε σε άλλη μία ενέργεια για την ενίσχυση και την υγειονομική θωράκιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συγκεκριμένα, προβλέπουμε να παρέχεται η δυνατότητα στις εταιρείες που προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο να προσφύγουν στη διαδικασία του άρθρου 269 ν. 4412/2016, προκειμένου να προμηθευτούν συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορονοϊού COVID-19», ανέφερε σχετικά ο κ. Καραμανλής.

Υπογράμμισε ότι αυτό θα γίνει «με ταχύτατες, αλλά απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες διαπραγμάτευσης και πάντα με την έγκριση των ειδικών επιστημόνων».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι τα μηχανήματα αυτά δεν χρησιμοποιούνται σε ΜΜΜ αυτή τη στιγμή πουθενά στην Ευρώπη, διότι δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμη, αλλά μόνο σε δύο πολιτείες των ΗΠΑ.

Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήρθε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ, ώστε να είναι έτοιμο, όταν και εφόσον υπάρξει τέτοια δυνατότητα, να κινηθεί με αποτελεσματικότητα.