30 Δεκεμβρίου 2022

Τι περιμένουμε το 2023 στις συγκοινωνίες της Αθήνας


Με το 2023 να βρίσκεται προ των πυλών, ήρθε η ώρα για το καθιερωμένο άρθρο μας για τις εξελίξεις που αναμένεται να δούμε τη νέα χρονιά στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Προφανώς, γνωρίζουμε πλέον καλά, κάθε προσπάθεια ασφαλούς πρόβλεψης είναι καταδικασμένη να αποτύχει, λόγω των πολλών παραγόντων που επηρεάζουν τις εξελίξεις, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με μία εκλογική χρονιά.

Το γεγονός πως το πρώτο μισό του 2023 θα αναλωθεί ως μέρος της προεκλογικής και εκλογικής περιόδου, ενώ το δεύτερο (τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο) θα αποτελέσει «περίοδο προσαρμογής» για τη νέα (ή σχεδόν νέα) κυβέρνηση που θα προκύψει, σημαίνει κυρίως δύο πράγματα: καταρχάς θα ακουστούν πάρα πολλές εξαγγελίες, κάποιες περισσότερο και άλλες λιγότερο ρεαλιστικές με τη σημερινή κυβέρνηση να υπερασπίζεται τα πεπραγμένα της τελευταίας τετραετίας. Την ίδια στιγμή, κάποιες εξελίξεις θα επισπευστούν πριν τις εκλογές, ενώ άλλες θα καθυστερήσουν ή ακόμα και θα μπουν στον πάγο εξαιτίας της εκλογικής διαδικασίας.

Η είδηση της χρονιάς βεβαίως θα είναι η παραλαβή των πρώτων νέων (καινούριων) λεωφορείων για πρώτη φορά εδώ και 12 χρόνια (το 2010 ολοκληρώθηκε η τελευταία προμήθεια λεωφορείων ενώ το 2011 ήρθαν και τέσσερα διώροφα λεωφορεία που πλέον είναι ακινητοποιημένα), και δη η πρώτη προμήθεια «πράσινων» ηλεκτρικών λεωφορείων για την Αθήνα, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται πριν το τέλος του 2023.

12 Οκτωβρίου 2022

Η πρώτη «ολοκληρωμένη» γραμμή του Μετρό της Αθήνας είναι γεγονός – Η ιστορία, τα προβλήματα και οι σταθμοί που δεν έγιναν ποτέ


'Ηταν τέλη του 1992 όταν ξεκινούσαν οι πρώτες εργασίες για το έργο του Μετρό της Αθήνας, με το σχετικό διαγωνισμό να προκηρύσσεται 5 χρόνια νωρίτερα. Τριάντα χρόνια μετά τις πρώτες εκσκαφές, η μία από τις δύο γραμμές του έργου, η μπλε γραμμή 3 είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό από άκρη σε άκρη, φτάνωντας στην τελική της μορφή μετά από μία περιπετειώδη πορεία με εμπόδια, ανατροπές, κόντρες και διαμάχες.

Το βασικό έργο του Μετρό, με βάση το σχεδιασμό της δεκαετίας του 1980 (σημειώνεται ότι προτάσεις με παρεμφερή σχεδιασμό των γραμμών υπήρχαν ήδη από τη δεκαετία του 1950) αφορούσε τις γραμμές Δάφνη - Σεπόλια και Εθνική Άμυνα - Κεραμεικός, με το σταθμό του Κεραμεικού τελικά να μην ολοκληρώνεται ποτέ στην αρχική του θέση.

Το νερό του αρχαίου Πειραιά «κυλάει» κάτω από το μετρό


Η διαχείριση του νερού και η ανάπτυξη της πόλης από τον 5ο π.Χ. αιώνα μέσα από τις «Ιστορίες για το αθέατο νερό»

H έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων της αρχαίας πόλης του Πειραιά.


Νικόλας Ζώης


Το σύστημα ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων του, αλλά και τη σημασία του ως κοινωνικού αγαθού και ως πεδίου ανάπτυξης τεχνολογικής καινοτομίας από τα κλασικά χρόνια έως την ύστερη αρχαιότητα, αναδεικνύει η μόνιμη αρχαιολογική έκθεση με τίτλο «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό μετρό «Δημοτικό Θέατρο» και η οποία αποδόθηκε μαζί με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς.


Υλοποιημένη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η οποία είχε στην αρμοδιότητά της το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης που ανασκάφηκε προκειμένου να κατασκευαστούν οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό, η έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», σε επιμέλεια της αρχαιολόγου Δώρας Ευαγγέλου, σχεδιάστηκε μουσειολογικά πάνω σε τρεις άξονες: στην κατανομή της σε σημεία πριν από τους χώρους έκδοσης εισιτηρίων, στην τοποθέτηση του εποπτικού υλικού της με βάση την πιθανότητα προσπέλασης ακόμη και μεμονωμένων ενοτήτων, αλλά και στη δυνατότητα πρόσληψης του περιεχομένου της ως ολοκληρωμένου συνόλου.

12 Σεπτεμβρίου 2022

«Παγώνουν» μέχρι και τον Ιούνιο του 2023 οι τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες – Φθηνότερες από το 2014 οι μηνιαίες κάρτες


 Στα ίδια επίπεδα αναμένεται να παραμείνουν οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο από τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ανάμεσα στις 21 πρωτοβουλίες συνολικού κόστους περίπου 5,5 δις ευρώ οι οποίες αφορούν το υπόλοιπο του 2022 αλλά και το 2023 είναι και η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις συγκοινωνίες, τον καφέ, τα μη αλκοολούχα ποτά κ.ά. ως και τον Ιούνιο του 2023.

05 Σεπτεμβρίου 2022

Υπό επεξεργασία το σχέδιο της κυβέρνησης για φθηνότερες μετακινήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Επιβεβαιώθηκε και δημόσια πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται την εφαρμογή της ελληνικής «απάντησης» στο γερμανικό εισιτήριο των 9 ευρώ, ενός μέτρου δηλαδή για την παροχή φθηνότερων μετακινήσεων για την αντιμετώπίσης του πληθωρισμού και του ενεργειακού κόστους τον ερχόμενο δύσκολο χειμώνα.

Σε χτεσινή του συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ερωτώμενος για το αν βρίσκεται στο τραπέζι ένα «γερμανικό» σχέδιο μείωσης της τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου απάντησε πως και το συγκεκριμένο μέτρο είναι ένα από αυτά που εξετάζει η κυβέρνηση, που δεν μένει στις διαπιστώσεις ή στις συνηθισμένες κινήσεις.

Τις τελευταίες εβδομάδες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επεξεργάζεται τη μορφή που θα λάβει το ελληνικό «κλιματικό εισιτήριο», εξετάζοντας διάφορα μοντέλα για παροχή εκπτώσεων ή δωρεάν μετακινήσεων για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

04 Σεπτεμβρίου 2022

Κεραμεικός: Γυαλιά – καρφιά ο σταθμός του Μετρό μετά από επίθεση αγνώστων


Γυαλιά - καρφιά έκαναν άγνωστοι την είσοδο του σταθμού του Μετρό Κεραμεικός το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Μία ομάδα ατόμων, έπειτα από συναυλία στο Γκάζι μπήκαν στο σταθμό του Μετρό και έσπασαν τις πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ πέταξαν και φέιγ βολάν υπέρ των ελεύθερων μετακινήσεων.

Σύμφωνα με το anagnostis.org, η διαμαρτυρία για τις ελεύθερες μετακινήσεις προκάλεσε ζημιές μεγάλης αξίας στο σταθμό και φαίνεται πως ήταν προσχεδιασμένη

Όπως σύμβαίνει συνήθως στις περιπτώσεις αυτές, οι δράστες έφυγαν ανενόχλητοι και πλέον αναζητούνται από την αστυνομία.

02 Σεπτεμβρίου 2022

Έκπτωση 50% στα ΚΤΕΛ για αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.

29 Αυγούστου 2022

Πρώτες ώρες στην Ε.ΘΕ.Λ. μετά τις εκλογές του '93 1 από 3

Πρώτες ώρες στην Ε ΘΕ Λ μετά τις εκλογές του ’93 3 από 3

ΕΑΣ 12 10 1992

Ρουσφετολογικές προσλήψεις σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ



Πρωτοφανής απαξίωση και παράκαμψη του ΑΣΕΠ επιχειρείται για ακόμη μια φορά από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, τονίζουν σε κοινή δήλωσή τους

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «με το νέο "γαλάζιο" νομοσχέδιο, που προωθεί σχεδόν εν κρυπτώ και με fast track διαδικασίες, επιχειρεί να θεσμοθετήσει τις ρουσφετολογικού τύπου προσλήψεις προσωπικού στις ΔΕΚΟ μεταφορών (ΟΑΣΑ, Ο. ΣΥ, ΣΤΑ.ΣΥ. κ.ά.), για τις οποίες θα αποφασίζει η εκάστοτε Διοίκηση των μεταφορικών εταιριών με αδιαφανή και αυθαίρετα κριτήρια», τονίζουν με κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς και Κώστας Ζαχαριάδης.

«Για τον, δε, ΑΣΕΠ επιφυλάσσεται ο ρόλος του «κομπάρσου» στο πλαίσιο της νομιμοφάνειας, καθώς δεν θα έχει κανέναν απολύτως λόγο στις προσλήψεις, παρά μόνο στον "έλεγχο νομιμότητας", και άρα δεν εξασφαλίζεται κανένα κριτήριο αξιοκρατίας.

Ό,τι ξεκίνησε το 2020 με τα γνωστά ευτράπελα η κυβέρνηση Μητσοτάκη, θέλει να το συνεχίσει σήμερα. Φυσικά, δεν μπορεί να κρύψει καν την πρόθεση της να εκχωρήσει σταδιακά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στις ιδιωτικοποιήσεις και σε διάφορες ανώνυμες εταιρίες μέσω της "εταιρικής διακυβέρνησης".

Για τη χειρότερη κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης σημασία δεν έχουν ούτε η αξιοκρατία ούτε η αριστεία. Σκοπός της ήταν και είναι να καταστήσει το δημόσιο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτό αποπειράται και τώρα».

28 Αυγούστου 2022

Μέσα στον Σεπτέμβριο η απάντηση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο

Μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο προγραμματίζεται σύσκεψη κατά την οποία θα εκφραστεί η βούληση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο.

Αυτό γνωστοποιήθηκε κατά τη συνάντηση που ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας είχε αργά το μεσημέρι της Πέμπτης 25 Αυγούστου, στην Αθήνα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και την γ.γ. Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη.

Για το εν λόγω ζήτημα ήδη έχει υπάρξει προεργασία από τον γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά, δήλωσε ο Π. Νίκας, ο οποίος ενημέρωσε παράλληλα τον υφυπουργό για την καλή πορεία της επανεκκίνησης της σιδηροδροµικής γραμμής Κορίνθου – Αργους και του κλάδου Αργους – Ναυπλίου.

Στη συνάντηση συζητήθηκε ακόμα, μεταξύ άλλων, το έργο που αφορά στη σύνδεση του Αργους και του Ναυπλίου µε τον αυτοκινητόδρομο Α7, μέσω της βελτίωσης της επαρχιακής οδού από κόμβο Αρχαίας Νεμέας – Δερβενάκια – Μυκήνες, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών για το οποίο γίνεται στις 9 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, διερευνήθηκε η ενδεχόμενη υπαγωγή του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου δεδομένου ότι το νέο ΠΕΠ Πελοποννήσου 2021 – 2027 προβλέπει εξαιρετικά περιορισμένες πιστώσεις για οδικούς άξονες.     
Ακόμα, τη συνάντηση απασχόλησε και το πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης του οδικού δικτύου Πελοποννήσου, για το οποίο προβλέπεται πίστωση 71.000.000 ευρώ, ενώ η δημοπράτηση από την Περιφέρεια προγραμματίζεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Εξ άλλου, υπήρξε ενημέρωση ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη για το έργο της παράκαμψης του Πεταλιδίου, στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι, στη Μεσσηνία, ενώ διαπιστώνεται ότι τελικά απαιτούνται λιγότερα χρήματα από όσα αρχικά είχε εκτιμηθεί. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική πίστωση πρόκειται να διατίθεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ακόμα, συζητήθηκε στη συνάντηση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα με τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη, το θέμα του αντιπλημμυρικού έργου στην Καλαμάτα.

Οπως έγινε γνωστό, εκφράστηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να αναμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία γνωμοδότησης του Περιφερειακού Συμβουλίου και να συζητήσει σχετικά στη συνέχεια, προκειμένου να αποφευχθούν διενέξεις και τα 80.000.000 ευρώ που διατίθενται να αξιοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο για την αντιπλημμυρική προστασία της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και της ευρύτερης περιοχής, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα προκύψουν κοινά αποδεκτές λύσεις.

27 Αυγούστου 2022

Σχετικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων





Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. αναφορικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων ενημερώνει ότι:

Στις 14:45 στην γέφυρα της παλιάς παραλιακής στο ρεύμα προς Πειραιά (στο ύψος του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”) και ενώ το όχημα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του εφόσον δεν υπήρχε απαγόρευση διέλευσης, μέσα σε λίγα λεπτά μεγάλος όγκος υδάτων από τα παρακείμενα έργα άρχισε να πλημμυρίζει τη γέφυρα με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος. Άμεσα και με ψυχραιμία ο οδηγός αποβίβασε τους επιβάτες και ενημέρωσε την Πυροσβεστική καθώς και την αρμόδια υπηρεσία της Εταιρείας.

Επισημαίνουμε ότι η Ο.ΣΥ. Α.Ε. διαθέτει Σύστημα Παρακολούθησης των Οχημάτων, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα, ενώ υπάρχουν Συγκεκριμένες Οδηγίες μέσω Τηλεματικής σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών καθώς και για την οδηγική συμπεριφορά σε ακραία καιρικά φαινόμενα, τις οποίες και ακολούθησε επιτυχώς ο εν λόγω οδηγός. Επιπλέον οι Οδηγίες αυτές εξειδικεύτηκαν περαιτέρω λόγω της αναμενόμενης κακοκαιρίας.

Βασική προτεραιότητα της Εταιρείας ήταν και είναι η ασφαλής μεταφορά του επιβατικού κοινού. Οι κακοπροαίρετες αναφορές δεν προσφέρουν καμιά υπηρεσία στους πολίτες, ούτε και στους εργαζόμενους, οι οποίοι προσπαθούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με επαγγελματισμό και ευθύνη.

26 Αυγούστου 2022

O Κωνσταντίνος Ταγγίρης νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

     Σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας, ως εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου, όρισαν ως μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Θ τους:Κωνσταντίνο Ταγγίρη του Θωμά, ως Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
Άγγo Μόσχο του Απόστολου, ως μέλος διοικητικού συμβουλίου, εκπρόσωπο των εργαζομένων.

Ο κ. Ταγγίρης, είναι Οικονομολόγος μελετητής επιχειρησιακών σχεδίων με 26 χρόνια εμπειρίας, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης ως Σύμβουλος διαχείρισης οικονομικών υπηρεσιών σε ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, ενώ έχει ιδιαίτερη εμπειρία ως συντονιστής σχεδίων που αφορούν Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού.

25 Αυγούστου 2022

Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου





Με σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών επιβάλλονται κανόνες του ιδιωτικού τομέα για προσλήψεις, αμοιβές και εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις και προμήθειες, δημόσια εποπτεία και έλεγχος, πιστοληπτική αξιολόγηση και χρηματοδότηση ● Η ιδιωτικοποίηση «αναγγέλλεται» με απόφαση υπουργού και χωρίς όριο μετοχικού ποσοστού ● Το νομοσχέδιο έχει όλα τα χαρακτηριστικά «διευθέτησης εκκρεμοτήτων» σε προεκλογικό χρόνο και προετοιμασίας του εδάφους για πιθανή ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ των μεταφορών εν ευθέτω χρόνω, η οποία προς το παρόν προαναγγέλλεται ως δικαιοδοσία του υπουργού Οικονομικών

23 Αυγούστου 2022

Ενέσεις ρευστότητας σε ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΟΣΕ από το υπουργείο Μεταφορών



Σε συμπληρωματικές αποφάσεις για την ανάληψη επιχορηγήσεων σε εποπτευόμενους φορείς προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με αυτές και εξαιτίας της αύξησης του ποσοστού διάθεσης στο 100%, ο ΟΑΣΘ θα λάβει 5 εκατ., ο ΟΣΕ 4,5 εκατ., η ΟΣΥ 12,4 εκατ. και ο ΟΑΣΑ 3,15 εκατ.

22 Αυγούστου 2022

Νέα έκκληση του ΣΑΤΑ προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την πάταξη της πειρατείας

Πολλαπλασιάζονται τα φαινόμενα πειρατείας στα ταξί, σύμφωνα τα όσα καταγγέλλει το ΣΑΤΑ, το οποίο καλεί το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναλάβει δράση.

Όπως υποστηρίζει το ΣΑΤΑ, τα φαινόμενα πειρατείας είναι διαδεδομένα στο αεροδρόμιο, στο λιμάνι του Πειραιά, στο Μοναστηράκι και στα πρακτορεία των ΚΤΕΛ, καθώς απουσιάζουν οι εντατικοί έλεγχοι της Αστυνομίας.
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ

Παρά το γεγονός ότι το ΣΑΤΑ ενημέρωσε όλες τις ελεγκτικές αρχές (και τα συναρμόδια υπουργεία) και ζήτησε μόνιμη και αυστηρή επιτήρηση σε σημαντικούς σταθμούς της πόλης, εντούτοις τα φαινόμενα πειρατείας όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αντιθέτως πολλαπλασιάστηκαν.

Το αεροδρόμιο, το λιμάνι, το Μοναστηράκι, τα Πρακτορεία, έγιναν η γη της επαγγελίας για τους αετονύχηδες. Αστυνομία απούσα, κυβέρνηση αδιάφορη, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζονται οι απατεώνες για να δρουν ανεξέλεγκτα και ανενόχλητα.

Ως Συνδικάτο ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο της αντίδρασής μας. Ενημερώσαμε τους πάντες για το τι συμβαίνει.

Από δω και στο εξής- και αφού κανείς αρμόδιος δεν ασχολείται με την υποκλοπή έργου και την πειρατεία- είμαστε υποχρεωμένοι να προστατέψουμε μόνοι μας το μεταφορικό μας έργο, όχι για να γίνουμε ήρωες, αλλά για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.

Για κάποιους η δουλειά μας είναι ασήμαντη, αλλά για μας είναι το ΑΛΦΑ και το ΩΜΕΓΑ.

Κάνουμε για τελευταία φορά έκκληση στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ζητάμε από τον Υπουργό Παναγιώτη Θεοδωρικάκο να λάβει όποια και όσα μέτρα απαιτούνται για να σταματήσει αυτή η κατάσταση.

Πρόθεση του Συνδικάτου είναι να κυνηγήσει με κάθε μέσο και με κάθε τρόπο, όποιον δεν σέβεται το νόμο και κλέβει την δουλειά μας. Εάν αυτά τα φαινόμενα δεν εξαλειφθούν τότε σημαίνει ότι κάποιοι έχουν εξασφαλίσει εύνοια και κάλυψη. Ως εδώ όμως.

Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια…

18 Αυγούστου 2022

Αστικό λεωφορείο αφήνει πίσω του «ντουμάνι» και προκαλεί αντιδράσεις

Η έλευση «νέων» λεωφορείων στην Αττική δεν άλλαξε σημαντικά την εικόνα στους δρόμους, με τα καυσαέρια να εξακολουθούν να πνίγουν τους διερχόμενους προκαλώντας εύλογα ερωτήματα και αντιδράσεις.

Το πρόβλημα της περιβαλλοντικής ρύπανσης στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας αφορά όλους μας και από την προσπάθεια περιορισμού ενός φαινομένου που έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες δεν θα πρέπει να εξαιρείται κανείς.

Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η πολιτεία εστιάζει στην εφαρμογή παρωχημένων και αναποτελεσματικών μέτρων, όπως αυτό του Δακτυλίου, αφήνει ανεξέλεγκτη την κυκλοφορία κακοσυντηρημένων οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας, είτε αυτά είναι λεωφορεία και φορτηγά είτε ταξί.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων με την προμήθεια «νέων» θα άλλαζε προς το καλύτερο την εικόνα στους δρόμους της Αθήνας, αυτό δεν συνέβη καθώς μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα τα «νέα» οχήματα των αστικών συγκοινωνιών περιήλθαν στην ίδια, κακή κατάσταση ρυπαίνοντας ανεξέλεγκτα το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, τα οποία εισήχθησαν στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα είναι προδιαγραφών Euro 5, γεγονός που σημαίνει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα ώστε να μην εκλύονται στο περιβάλλον ρύποι όπως η αιθάλη και τα μικροσωματίδια.

Βέβαια για να συμβεί αυτό θα πρέπει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου θα πρέπει και το καύσιμο, στην προκειμένη περίπτωση το diesel, να βρίσκεται εντός των προβλεπόμενων προδιαγραφών και η λειτουργία του κινητήρα και των συστημάτων συγκράτησης ρύπων να μην αποκλίνει από την περιγραφή της… ορθής.

Στην προκειμένη περίπτωση είναι εμφανές ότι κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν πληρούνται, καθώς τα καυσαέρια του εν λόγω λεωφορείου παραπέμπουν σε όχημα παλαιότερης τεχνολογίας.

04 Αυγούστου 2022

Χρωστάνε 3,5 εκατ. ευρώ οι παλιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ

 Κόλαφος η έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή ● Καυτά ερωτήματα για τη σκανδαλώδη πρακτική του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, που κρατούσε επί δυόμισι χρόνια κρυμμένη την αποτίμηση του οργανισμού από την Grant Thornton, αντί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να καταλογιστούν οι οφειλές προς το Δημόσιο ● Στον αέρα και η αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του προμηθευτικού συνεταιρισμού «Ηρακλής», όπως και η προσφυγή στην Ε.Ε. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις



Οι μέτοχοι του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ χρωστάνε τελικά στο Ελληνικό Δημόσιο 3,5 εκατομμύρια ευρώ τουλάχιστον, αφού υπάρχουν πάντα και αυτοί που υποστηρίζουν ότι το χρέος τους είναι δεκάδες εκατομμύρια. Ο καταλογισμός όμως ήρθε με την επισημότερη μορφή που θα μπορούσε να έχει, δηλαδή μέσα από την έκθεση αποτίμησης της Grant Thornton, της εταιρείας που είχε αναλάβει με διαγωνισμό το σχετικό έργο.

Δυόμισι ολόκληρα χρόνια κρατούσε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την έκθεση ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αλλά το μυστικό διέρρευσε μόλις το πήρε στα χέρια του πρώην μέτοχος με δικαστική απόφαση. Πλήρης αφωνία συνόδευσε τη δημοσίευση. Υπουργείο, ΟΑΣΘ, μέτοχοι σιώπησαν, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται σήμερα με νέα στάση εργασίας (11 π.μ.-3 μ.μ.) η οποία καταδεικνύει την… επιτυχία των κυβερνητικών χειρισμών.

Μπορεί στα χρόνια που ακολούθησαν την κρατικοποίηση του οργανισμού οι μέτοχοι αλλά και οι σημερινοί κυβερνητικοί να μιλούσαν για «δήμευση περιουσιών», ωστόσο η έκθεση της Grant Thornton -αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής»- όχι μόνο τους διαψεύδει, αλλά δείχνει ανάγλυφα ότι ο ΟΑΣΘ ήταν ένας χρεοκοπημένος οργανισμός με κατεστραμμένο στόλο οχημάτων και πολλές αμαρτίες. «Η τελική αξία της αποτίμησης καταλήγει μηδενική» λέει στο τελικό της συμπέρασμα η Grant Thornton, σημειώνοντας πως «από τη διενεργηθείσα εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του Οργανισμού και των αναπροσαρμογών που πραγματοποιήθηκαν σε κονδύλια της Κατάστασης Οικονομικής Θέσης, όπως παρουσιάζονται στη συνέχεια και λαμβάνοντας υπόψη τα όσα προσδιορίζονται στο άρθρο 25 του Ν. 4482/2017, η αναπροσαρμοσμένη αξία των Ιδίων Κεφαλαίων εκτιμήθηκε σε ποσό μείον €3.507.029».


Από κοντά βέβαια η εταιρεία θυμίζει την αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του Συνεταιρισμού «Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ο ΗΡΑΚΛΗΣ» Συν.Πε.» συνολικού ποσού €10.852.402 ως αποζημίωση λόγω αδικοπραξίας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα 10 εκατομμύρια για τα οποία ο ΟΑΣΘ με την παρούσα διοίκηση ήρθε σε συμφωνία -δεν έχει διαψευστεί ακόμη η σχετική είδηση- με τον «Ηρακλή». Είναι και τα 120 εκατομμύρια των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, υπόθεση που παρά τη σπουδή της κυβέρνησης να αποσύρει από την Ευρωπαϊκή Ενωση τη σχετική προσφυγή, αυτή δεν έχει ακόμη πλήρως αποσυρθεί.

Το ερώτημα γιατί ο κ. Καραμανλής κράτησε σαν επτασφράγιστο μυστικό τη συγκεκριμένη έκθεση για 2,5 χρόνια -η έκθεση κατατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2020-, γιατί δεν πήγε ως όφειλε στο Εφετείο για να προχωρήσουν οι καταλογισμοί, έχει, εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, μια απλή απάντηση. Δεν ήθελε να πιέσει τους μετόχους με τους οποίους υπάρχει στενή εκλογική σχέση, έχουν δοθεί προεκλογικές υποσχέσεις οι οποίες είναι αδύνατο σήμερα να τηρηθούν, οπότε γίνονται προσωρινές «διευκολύνσεις». Κι ακόμη δεν ολοκληρώνεται η εκκαθάριση του οργανισμού -αν και ο νόμος προέβλεπε ολοκλήρωση στο τέλος του 2019-, αντιθέτως δίνονται συνέχεια παρατάσεις, μάλιστα διακινείται η πληροφορία ότι με νέα τροπολογία σχεδιάζεται καινούργια παράταση ώς και το τέλος του 2023.

«Με την έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ καταρρίπτεται το αντιΣΥΡΙΖΑ αφήγημα της κυβέρνησης, καθώς αποδεικνύεται περίτρανα ότι εάν το 2017 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε παρέμβει δραστικά, ο ΟΑΣΘ θα είχε χρεοκοπήσει, οι εργαζόμενοι θα οδηγούνταν στην ανεργία και η πόλη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες» είπε ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

«Δικαιώθηκε πλήρως η παρέμβαση της κυβέρνησης» λέει στην «Εφ.Συν.» ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, παρατηρώντας ότι «ο ΟΑΣΘ αποδεικνύεται ότι ήταν χρεοκοπημένος και επιχειρησιακά ανίκανος να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και την εξυπηρέτηση της Θεσσαλονίκης. Ο στόλος οχημάτων ήταν πρόωρα γηρασμένος και χωρίς καμιά προσπάθεια συντήρησής του. Υπήρχε μεγάλο ποσοστό ακινησίας οχημάτων που συνεπαγόταν τεράστια απώλεια εσόδων. Αυτά παραλάβαμε. Σε τούτα δεν συνυπολογίζονται βέβαια α) οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις 120 εκατομμυρίων και β) τα υπερβολικά μισθώματα που εισέπραττε από τον ΟΑΣΘ ο συνεταιρισμός των μετόχων «Ηρακλής». Αυτά μένουν ανοιχτά προς διεκδίκηση από μια άλλη κυβέρνηση».