Εκτός από το capital control είναι και η εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Μετά από το κλείσιμο των τραπεζών και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων σχεδόν η συντριπτική πλειονότητα των έργων που υλοποιούνται στην ελληνική επικράτεια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης. Ωστόσο, τα έργα που εκτελούνται ως σύμπραξη Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) είναι τα μοναδικά που δεν έχουν κλυδωνιστεί από την τραπεζική αργία και τα capital controls. Και αυτό επειδή, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα ΣΔΙΤ που υλοποιούνται σήμερα είναι συνδεδεμένα με λογαριασμούς τραπεζικών ιδρυμάτων του εξωτερικού. Κάτι τέτοιο υπήρξε προαπαιτούμενο κατά τη συμβασιοποίηση των συγκεκριμένων έργων λόγω της χαμηλής πιστοληπτικής ικανότητας των εγχώριων τραπεζών.Τα έργα
Ποια projects, λοιπόν εκτελούνται χωρίς προβλήματα;
- Οι χωματουργικές εργασίες για την κατασκευή της σύγχρονης μονάδας επεξεργασίας αποβλήτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας που αποτελεί το πρώτο ΣΔΙΤ στον τομέα περιβάλλοντος. Είναι προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, δυναμικότητας περίπου 120.000 τόνων και η κοινοπραξία Ηλέκτωρ-Άκτωρ έχει αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των υποδομών του συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων για 27 χρόνια.
Αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 120 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την τουλάχιστον 25ετή λειτουργία του και περισσότερες από 150 θέσεις εργασίας κατά τη διετή περίοδο κατασκευής.
- Δύο έργα ΣΔΙΤ κατασκευής σχολικών μονάδων στην Αττική συνολικού προϋπολογισμού 135 εκατ. ευρώ που αφορούν 14 σχολικές μονάδες στην Αττική ύψους 75,7 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΤΕΣΕ-Δομική Κρήτης και 10 σχολικές μονάδες στην Αττική ύψους 59,4 εκατ. ευρώ με ανάδοχο τον όμιλο J&P Άβαξ
- Το έργο της τηλεματικής των αστικών συγκοινωνιών, προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ, που έχει αναλάβει η κοινοπραξία Intrasoft International και Intrakat. Αλλά και το έργο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ύψους 67 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η Τέρνα Ενεργειακή (80%) και η LG - CNS (20%) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα μεταφοράς, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, καθώς και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Περιλαμβάνει ακόμη την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών ("έξυπνες" κάρτες), οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
- Τα ευρυζωνικά δίκτυα σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές συνολικού προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ που υλοποιούν ο ΟΤΕ και η κοινοπραξία Intrakat-Intracom Holdings-Hellas On line.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος