Ειδικότερα, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», διερευνάται το ενδεχόμενο να «σπάσουν» σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες οι σταθμοί των ΚΤΕΛ, με αυτά της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας να μεταφέρονται σε δημοτική έκταση δίπλα στον σταθμό «Αγία Μαρίνα», ενώ εκείνα της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας να χωροθετούνται σε έκταση της Αττικό Μετρό, δίπλα στον σταθμό «Σεπόλια» του μετρό. Ωστόσο, και οι δύο λύσεις απαιτούν τεχνικές, νομικές και διοικητικές παρεμβάσεις.
Το σχέδιο για τον Ελαιώνα
Συγκεκριμένα, το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει τη μεταφορά όλων των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, σε έκταση του ομώνυμου σταθμού μετρό και την κατασκευή τερματικού σταθμού, ο οποίος θα κατασκευαστεί από τα ΚΤΕΛ με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό και τον Δήμο Αιγάλεω.
Το εγχείρημα έχει αρκετές δυσκολίες, καθώς θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής που θα καταβάλει μεγάλα κονδύλια για τη δημιουργία του σταθμού και στη συνέχεια θα πρέπει να λαμβάνει ποσοστό από κάθε εισιτήριο προκειμένου να αποσβέσει την επένδυσή του.
Παράλληλα, για τη δημιουργία των υποδομών απαιτούνται πολλές απαλλοτριώσεις, αλλά και η κατασκευή υπόγειας διάβασης εκατοντάδων μέτρων, καθώς η πρόσβαση της χωροθετούμενης περιοχής με τον σταθμό του μετρό δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Έτσι, σε περίπτωση που το σχέδιο, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, δεν προχωρήσει, διερευνώνται εναλλακτικές λύσεις.
Συγκεκριμένα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», διερευνάται η δυνατότητα ανέγερσης ενός μικρότερου σταθμού, χαμηλότερου κόστους, για τα ΚΤΕΛ της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, σε δημοτική έκταση περίπου 60 στρεμμάτων που βρίσκεται πίσω από το Praktiker του Αιγάλεω.
Η πρόσβαση των λεωφορείων θα γίνεται μέσω της Ιεράς οδού και της λεωφόρου Αθηνών από τη διασταύρωση της Μονής Δαφνίου. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι οι επιβάτες θα βρίσκονται σε απόσταση δύο λεπτών με τα πόδια από τον σταθμό του μετρό «Αγία Μαρίνα».
Όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, μπορεί να γίνει ένα μικρό επιφανειακό έργο, ακόμη και με προκάτ κατασκευές, καθώς η περιοχή είναι έτοιμη (υπάρχει ακόμη ένα μικρό εργοτάξιο της J&P ΑΒΑΞ), το πάρκινγκ της Αττικό Μετρό είναι ήδη εκεί και μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργηθεί στάση ή και σταθμός.
Η εναλλακτική στα Σεπόλια
Για τα ΚΤΕΛ της Βόρειας και της Κεντρικής Ελλάδας διερευνάται μία άλλη χωροθέτηση, πίσω από το αμαξοστάσιο του μετρό στα Σεπόλια, περιοχή που γειτνιάζει με τη λεωφόρο Κηφισού.
Πρόκειται για έκταση που είχε απαλλοτριωθεί από την Αττικό Μετρό και σήμερα δεν έχει κάποια χρήση. Εκεί, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, θα μπορούσε να δημιουργηθεί στάση ή ένας μικρός σταθμός.
Η τεχνική λύση που εξετάζεται για αυτό το σενάριο είναι η δημιουργία ενός κόμβου που θα συνδέει το σημείο από και προς τη λεωφόρο Κηφισού και παράλληλα, η δημιουργία ενός διαδρόμου που θα οδηγεί τους ταξιδιώτες στον σταθμό του μετρό «Σεπόλια».
Βέβαια, όπως παραδέχονται στελέχη των συγκοινωνιακών φορέων και οι δύο λύσεις είναι μελετητικά ανώριμες και εάν προτιμηθούν, θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει η μελετητική τους ωρίμαση, να εξεταστούν οι νομικές και διοικητικές παράμετροι, αλλά και να αλλάξει το Ρυθμιστικό Σχέδιο της πόλης, προκειμένου να ορίσει συγκοινωνιακές χρήσεις γης στις δύο τοποθεσίες.
Το σχέδιο για τον Ελαιώνα μιλά για περίπου 35.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και κάλυψη του κόστους της επένδυσης από τον παραχωρησιούχο για περίπου 40 χρόνια.
Ο επενδυτής θα κληθεί να χρηματοδοτήσει με ιδιωτικά κεφάλαια και δάνεια μέρος της ανάπτυξης του νέου σταθμού, ενώ υπολογίζεται ότι 1 ευρώ από κάθε εισιτήριο θα επενδύεται στο έργο ανταποδοτικά. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την εκμετάλλευση εμπορικών χώρων, έκτασης 20 στρεμμάτων, των οποίων οι χρήσεις γης θα είναι προκαθορισμένες.
Σύμφωνα με το μνημόνιο συν αντίληψης που είχαν υπογράψει το 2012 η Αττικό Μετρό, ο Δήμος Αιγάλεω και ο ΚΣΑΥΛΕ, στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν κατ' ανάγκην και τα οικοδομικά έργα πολιτικού μηχανικού που θα απαιτηθούν σε τμήμα της έκτασης για μελλοντική (υπόγεια) επέκταση του αμαξοστασίου του μετρό στην περιοχή αυτή, για την υλοποίηση της προβλεφθείσας εξόδου του μετρό νότια της Ιεράς οδού, καθώς και για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης για μετεπιβίβαση στο μετρό.
Επίσης θα απαιτηθεί η κατασκευή όλων των απαραίτητων αστικών δικτύων υποδομής και για αυτόν τον λόγο προβλέπεται να ενταχθούν στο έργο μελέτες και κατασκευές για διάνοιξη οδών και οδοποιία και ως εκ τούτου, να υπάρξει η συνδρομή του υπουργείου Υποδομών.