Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Ήθελαν το Τραμ στο Πειραιά και τώρα ζητάν να φύγει!


Το θέατρο του παραλόγου σ' όλο του το μεγαλείο έζησαν την περασμένη Δευτέρα όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Πειραιά. Ακούστηκαν απίστευτα πράγματα, ψέματα, ατάκες αλλά το σπουδαιότερο ήταν πως έγινε μια συζήτηση 5,5 ωρών, που στο σύνολό της ήταν… εκτός θέματος! Αυτό δεν ήταν το μόνο παράλογο που είδαμε στη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Γιατί ακολούθησαν κι άλλα ακόμα πιο… εντυπωσιακά!


Το θέμα που ήρθε προς συζήτηση ήταν η τροποποίηση στη διαμόρφωση της λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου του Α', προκειμένου να εξυπηρετούνται περισσότερο τα μαγαζιά και να διευκολύνονται τα οχήματα εν όψει της έλευσης του τραμ.
Τα έργα για το τραμ ολοκληρώνονται στη Γρηγόρη Λαμπράκη και σε 15 μέρες θα ξεκινήσουν στη Γεωργίου. Το δημοτικό συμβούλιο έπρεπε να αποφασίσει για τις αλλαγές που ήθελε στον σχεδιασμό, όμως, μόνο μ' αυτό το θέμα δεν ασχολήθηκε. Μπήκε θέμα ακόμα και για το αν χρειάζεται το τραμ στον Πειραιά. Τη στιγμή που το μισό έργο έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση με την εταιρεία έχει ψηφιστεί και έχει υπογραφεί το 2012!
Ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Γιάννης Μαστρονικόλας, που μίλησε στην αρχή, είπε πως παραμένει σταθερά αντίθετος με τον ερχομό του τραμ στον Πειραιά. Ο δήμαρχος Γ. Μώραλης τόνισε ότι το θέμα του τραμ έχει λήξει και η συζήτηση πρέπει να περιστραφεί γύρω από τις αλλαγές στον σχεδιασμό της γραμμής του τραμ στη Βασ. Γεωργίου.
Ο κόσμος που είχε μαζευτεί στο θεωρείο άρχισε να αποδοκιμάζει τον δήμαρχο και να τον καλεί να ξεκαθαρίσει αν είναι υπέρ του τραμ ή όχι. «Αν ήταν στο χέρι μου», υπογράμμισε ο δήμαρχος, «δεν θα συναινούσα ποτέ για να έρθει το τραμ στον Πειραιά. Όμως, τώρα δεν μπορώ να κάνω πίσω. Έχει πάρει τον δρόμο του κι αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Στο κάτω κάτω εγώ βρήκα να έχουν αρχίσει τα έργα για το τραμ στον Πειραιά και μάλιστα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Είχε φροντίσει γι' αυτό η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Γι' αυτό μου κάνει εντύπωση που τώρα οι εκπρόσωποί της λένε ότι δεν το θέλουν».
Στο σημείο αυτό η σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Πασχαλίνα Καλαγιά, τόνισε ότι ο προηγούμενος δήμαρχος και ο συνδυασμός του στο θέμα του τραμ έκαναν ένα τεράστιο λάθος. Ζήτησε, δε, από τον δήμαρχο να κάνει δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο πειραϊκός λαός αν θέλει το τραμ στην πόλη.
Οι παρευρισκόμενοι στο θεωρείο ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και ο δήμαρχος απορημένος είπε: «Ειλικρινά αυτό που γίνεται δεν μπορώ να το καταλάβω. Εκείνους, που έφεραν το τραμ στον Πειραιά και με την ανοχή τους τόσα χρόνια έκαναν την κατάσταση τελεσίδικη και μη αναστρέψιμη, τους χειροκροτείτε, εμάς, που δηλώνουμε ότι δεν θέλουμε το τραμ, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά γιατί το βρήκαμε σε πλήρη εξέλιξη, μας κατηγορείτε και μας λοιδορείτε! Αυτόν τον παραλογισμό δεν μπορώ να τον καταλάβω».
Τα λόγια του δημάρχου τα σκέπασαν οι φωνές από το ακροατήριο, ενώ ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Κυριάκος Μανωλάκος φώναζε: «Πάρτε πίσω το τραμ. Σταματήστε το!». Ο σύμβουλος της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κατσαφάδος έλεγε ότι οι θύτες πάνε να παραστήσουν τα θύματα για να κοροϊδέψουν τον κόσμο. Ο δήμαρχος επανέλαβε: «Εγώ είπα ότι δεν θέλω το τραμ. Όμως, στο προεκλογικό μου πρόγραμμα δεν ανέφερα πουθενά ότι θα το σταματήσω. Γιατί δεν γίνεται. Δεν θέλω να κοροϊδεύω τον κόσμο. Άλλοι έλεγαν ότι το τραμ θα περάσει πάνω από το πτώμα τους».
Η εκπρόσωπος του συνδυασμού «Λιμάνι της Αγωνίας» Μαίρη Σταθάκη τόνισε ότι το τραμ είναι μία πραγματικότητα και μόνο ενδεχόμενη απόφαση του ΣτΕ, στο οποίο έχουν καταφύγει οι κάτοικοι, μπορεί να το σταματήσει. «Αν ο δήμος το σταματήσει μόνος του, θα έχει τρομακτικές συνέπειες, ας μη γελιόμαστε», κατέληξε.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας «ΜΕΤΡΟ ΑΕ», που εκτελεί τα έργα για το τραμ, κ. Σπυράκος, δήλωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση για υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, αλλά είναι δεδομένο ότι η εταιρεία έχει κάνει όλες τις μελέτες, έχει πάρει όλες τις άδειες κι αν το έργο ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και χρηματοδοτηθεί, μπορεί να ξεκινήσει άμεσα. Ο πρώην αντιδήμαρχος Γ. Σπυράκης είπε ότι όπου έχει πάει το τραμ έχει νεκρώσει τις πόλεις και δεν θέλει να γίνει το ίδιο και στον Πειραιά.
Στο δημοτικό συμβούλιο παρών ήταν και ο αντιδήμαρχος έργων, επί δημαρχίας Αγραπίδη, Χαράλαμπος Μπουγάς, επικεφαλής της ομάδας πολιτών που αντιτίθενται στο τραμ. Σε σύντομη παρέμβασή του τόνισε ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη για το έργο και
γι' αυτό το αρμόδιο δικαστήριο θα διατάξει τη διακοπή των εργασιών. Όμως ο εκπρόσωπος της «ΜΕΤΡΟ ΑΕ» ξεκαθάρισε ότι υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη από το 2008, η οποία συνεχώς ανανεώνεται και επικαιροποιείται. Οπότε το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει, αντίθετα, προχωράει κανονικά και μέσα στο 2016 (ίσως και μέχρι το μεθεπόμενο Πάσχα) θα λειτουργεί.
Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής, που τελικά ψηφίστηκε, προβλέπει στη Βασ. Γεωργίου να γίνουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας για οχήματα, η λωρίδα του τραμ, μία λωρίδα για στάθμευση μικρής διάρκειας και για οχήματα τροφοδοσίας και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, προκειμένου να είναι ευχερής η πρόσβαση στα μαγαζιά. Υπέρ της πρότασης αυτής, αλλά και γενικότερα υπέρ του τραμ στον Πειραιά, έχει ταχθεί και ο Εμπορικός Σύλλογος.


Πηγή: paron.gr