Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Η συμφόρηση επιστρέφει στην Αθήνα


Από το 2013 και μέχρι σήμερα παρατηρείται εκ νέου αύξηση, εξαιτίας της κατάρρευσης των δημόσιων συγκοινωνιών!....Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα                         Το μποτιλιάρισμα επανέρχεται σιγά σιγά στους περισσότερους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας.







Στα πέντε πρώτα χρόνια της σκληρής λιτότητας και της κατακόρυφης αύξησης της ανεργίας, οι οδηγοί είχαν τραβήξει χειρόφρενο και η κυκλοφορία ήταν ο μόνος δείκτης που... ευημερούσε επί μνημονίων. Ηταν μια πρόσκαιρη εικόνα, η οποία από το 2013 άρχισε να αλλάζει και την περσινή χρονιά σε πολλές περιπτώσεις ανατράπηκε.

Από το 2009 έως και το 2012, όπως δείχνουν οι μετρήσεις του Κέντρου Διαχείρισης της Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου έφτανε έως και 7% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας στην τετραετία το 30%. Το 2013 καταγράφηκε το πρώτο φρενάρισμα και η πτώση συγκρατήθηκε στο 4%. Την περασμένη χρονιά μάλιστα διαπιστώνεται οριακή αύξηση 1%, αλλά χωρίς ενιαία τάση.

Οι μετρήσεις για το τελευταίο τρίμηνο του 2014, που παρουσιάζει η «Εφ.Συν.», δείχνουν αύξηση έως και 2,7% στην Πανεπιστημίου, τη Β. Σοφίας, την Πειραιώς και τη Συγγρού, αλλά μόνο στο ρεύμα προς το κέντρο, ενώ στην αντίθετη κατεύθυνση (ρεύμα προς Φάληρο) και στη λεωφόρο Αθηνών διατηρούνται οι αρνητικές τιμές, αισθητά όμως μειωμένες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Είναι δεδομένο ότι βασικοί οδικοί άξονες, όπως οι λεωφόροι Αλεξάνδρας και Κηφισού, δεν έχουν να παρουσιάσουν σημαντικές αλλαγές, καθώς τις περισσότερες ώρες της ημέρας λειτουργούν κοντά στα επίπεδα κορεσμού.

«Τα αίτια για αυτή την εικόνα των δρόμων είναι πολλά», μας εξηγεί ο συγκοινωνιολόγος Αλέξανδρος Δελούκας, πρώην επικεφαλής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ). Καθοριστικό ρόλο αποδίδει στη μείωση των τιμών στα καύσιμα που παρατηρείται από το φθινόπωρο και επισημαίνει ότι το ίδιο χρονικό διάστημα για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια εμφανίστηκε αύξηση στις πωλήσεις νέων Ι.Χ. «Η συμπεριφορά των πολιτών είναι σύνθετο φαινόμενο που δεν έχει μελετηθεί τα τελευταία χρόνια», επισημαίνει και προσθέτει ότι «σε εποχές οικονομικής κρίσης είναι σημαντικό οι πολίτες να έχουν στη διάθεσή τους αξιόπιστα και φτηνά μέσα μαζικής μεταφοράς».

Επικαλείται όμως το παράδειγμα της επέκτασης του Μετρό προς Ελληνικό. Η γραμμή παραδόθηκε το καλοκαίρι του 2013 και το πρώτο διάστημα οδήγησε σε κάθετη πτώση της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, που κυμάνθηκε από 2% έως και 14%, ανάλογα με την περιοχή. Η μείωση όμως κράτησε πολύ λίγο, καθώς πολλοί οδηγοί επέστρεψαν στο Ι.Χ. τους.

«Κουράζουν η μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο και ο διπλός χρόνος αναμονής», επισημαίνει και αναφέρει ότι οι επιβάτες ταλαιπωρούνται περισσότερο, όταν πρέπει να κάνουν ένα μέρος της καθημερινής διαδρομής τους με λεωφορείο.

Πηγη: Η Εφημερίδα των Συντακτών