Του ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΟΑΣΑ κατά υπ. Οικονομικών και Εργασίας
Δημόσιο εναντίον Δημοσίου. Στην αντεπίθεση περνά ο ΟΑΣΑ, το διοικητικό συμβούλιο του οποίου αποφάσισε την άσκηση αγωγών κατά των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας.
Οι αγωγές εκπορεύονται από τη διεκδίκηση οφειλών για την κάλυψη της διαφοράς κομίστρου, από την παροχή μειωμένου κομίστρου πολυτέκνων, ηλικιωμένων άνω των 65 ετών και νέων 7-18 ετών για τα έτη 2011 και 2012.
Η προωθούμενη άσκηση αγωγών αποτελεί μοχλό πίεσης προς τα ανωτέρω υπουργεία, δεδομένου ότι ο όμιλος «ασφυκτιά» οικονομικά, εξαιτίας της συρρίκνωσης της ετήσιας κρατικής επιχορήγησης.Για το 2013, το εγκεκριμένο κονδύλι έφτασε τα 160 εκατ., ενώ για το 2014 θα μειωθεί στα 100 εκατ.
Ως αποτέλεσμα, ο ΟΑΣΑ ασκεί οχλήσεις προς διάφορα υπουργεία και δήμους για την κάλυψη οφειλομένων.
Μόλις πρόσφατα, το υπουργείο Εργασίας κατέβαλε 9,9 εκατ. ευρώ ως μερική εξόφληση συγκοινωνιακών υπηρεσιών που παρασχέθηκαν σε ΑμεΑ το 2011.
Μείωση κύκλου εργασιών
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, ο όμιλος ΟΑΣΑ (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ, Λεωφορεία και Τρόλεϊ), που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μείωση του κύκλου εργασιών, λόγω της οικονομικής ύφεσης και της πτώσης των μετακινήσεων, στηρίζει τους επιχειρησιακούς του στόχους:
- στον ορθολογικότερο ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού του έργου,
- στη σύναψη συμβάσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου με την ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, καθιστώντας έτσι συμβατή τη διαχείριση του έργου του και σύμφωνα με τον Κανονισμό 1370 της Ε.Ε. για τις αστικές συγκοινωνίες,
- στη σημαντική μείωση των λειτουργικών του δαπανών.
Χθες ανακοινώθηκε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, έπειτα από την αποπομπή του Α. Δελούκα από τον υπουργό Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδη. Καθήκοντα αναλαμβάνει ο κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, ηλεκτρολόγος ηλεκτρονικός μηχανικός, ο οποίος έχει εργαστεί στο Λονδίνο για πολυεθνική τηλεπικοινωνιών, κυρίως σε θέματα διαχείρισης διοικητικών αλλαγών (business change management), και σε εταιρεία προώθησης, ως υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ.