Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Επέκταση Τραμ Πειραιά: Σε Σκυλίτση και Λαμπράκη τα πρώτα εργοτάξια


«Πυρετώδεις» εργασίες έχουν ξεκινήσει για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά (5,4 χλμ. και 12 σταθμοί) καθώς στήνονται τα πρώτα εργοτάξια για την έναρξη των έργων επέκτασης της γραμμής που θα γίνει πλήρως τον Σεπτέμβριο. Ήδη, ετοιμάζονται οι πρώτες εργασίες, οι διαδικασίες αδειοδότησης, ενώ γίνονται και οι πρώτες διερευνητικές τομές στο έδαφος.


Παράλληλα αναζητείται η βέλτιστη μέθοδος ώστε να αντιμετωπιστούν τα τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν με τον εντοπισμό αρχαιολογικών ευρημάτων. Για τον λόγο αυτό υπάρχει στενή συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, ενώ το πιθανότερο σημείο για εύρεση αρχαιοτήτων θεωρείται η οδός Ομηρίδου Σκυλίτση από όπου περνούσε και το αρχαίο τείχος.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό το πρώτο εργοτάξιο στήνεται επί της οδού Σκυλίτση, ενώ θα ακολουθήσει η Γ. Λαμπράκη. Η πορεία της νέας επέκτασης θα είναι κυκλική, θα ξεκινά από τη στάση Φάληρο που βρίσκεται πριν το Στάδιο Καραϊσκάκη και θα θα φτάνει μέχρι το λιμάνι στην αρχή της Πλ. Καραΐσκάκη. Εκεί θα είναι ο τερματικός σταθμός. Σε απόσταση 70 μέτρων θα βρίσκονται ο σταθμός της γραμμής 1 (Πειραιάς), ο μελλοντικός σταθμός της γραμμής 3 και ο σταθμός του Προαστιακού.

Όλη η υποδομή των γραμμών θα γίνει με προκατασκευασμένα τμήματα προσέχοντας ιδιαιτέρως τα θέματα ασφάλειας, δονήσεων και θορύβου καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Σύμφωνα με τη σύμβαση τα έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015 και ύστερα από 2 - 3 μήνες δοκιμών να λειτουργήσει δίνοντας στον Πειραιά ένα ισχυρό συγκοινωνιακό πλεονέκτημα.

Το Τραμ θα εξυπηρετεί καθημερινά έως και 35.000 επιβάτες, θα έχει δώδεκα στάσεις και θα προκαλέσει μείωση της κυκλοφορίας κατά 15.000 οχήματα ημερησίως, αναβαθμίζοντας το κέντρο μέσω έργων ανάπλασης. Η απόσταση από το λιμάνι έως το ΣΕΦ θα καλύπτεται σε 8 λεπτά. Ταυτόχρονα με την κατασκευή της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά, η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα πραγματοποιήσει μια σειρά απαραίτητων μονοδρομήσεων, καθώς και έργα ανάπλασης ελεύθερων κεντρικών χώρων και πλατειών του Πειραιά σε συνεργασία και με τη Δημοτική Αρχή Πειραιά. Επίσης, θα φυτέψει 1.200 δένδρα κατά μήκος της νέας γραμμής και θα εγκαταστήσει ένα σύγχρονο σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής.

Οφέλη
Η λειτουργία της επέκτασης του τραμ υπολογίζεται ότι θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 15.000 σε ημερήσια βάση, με αντίστοιχη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της ηχορύπανσης σε κεντρικές οδούς του λιμανιού.

Ουσιαστικά, με τα έργα αυτά, στον Πειραιά δημιουργείται ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, στο οποίο θα συνενώνονται λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο προαστιακός σιδηρόδρομος και το τραμ, που θα διευκολύνει τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.

Την ίδια στιγμή σε... «τροχιά» έχει μπει και η δημοπράτηση για την προμήθεια 25 νέων συρμών τραμ το κόστος των οποίων θα φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας όχι μόνο την επέκταση προς Πειραιά, αλλά και εκείνη από το Σύνταγμα μέχρι την Πατησίων.

Σε... αναμονή βρίσκεται, ωστόσο, το έργο της επέκτασης του Τραμ προς την Αργυρούπολη, που θα συνδέσει τη γραμμή του τραμ με τον ομώνυμο σταθμό του Μετρό, παρόλο που ο σχεδιασμός του είναι σχεδόν έτοιμος.