Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Β. Τζιμοράγκας, ΦΔΧ Θεσσαλίας - Κεντρικής Ελλάδας: «Γιατί δεν πληρώνουμε διόδια»


Αντιμέτωποι με τις νομικές συνέπειες από το “σήκωμα της μπάρας”, δηλαδή τη μη καταβολή διοδίων, είναι δεκάδες οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών που απειλούνται μέχρι και με κατάσχεση της προσωπικής τους περιουσίας.
Αρκετοί από αυτούς έλαβαν εξώδικα και διαταγές πληρωμής από τις εταιρείες που διαχειρίζονται αυτοκινητοδρόμους, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τις 10.000 – 20.000 ευρώ.Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) ζήτησε τηνπροσωπική παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, προτείνοντας “κούρεμα” των προστίμων σε ποσοστό 50% και εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις, αλλά και μείωση των διοδίων σε ποσοστό 50%.
Ο κ. Βασίλης Τζιμοράγκας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδας επισημαίνει τα ακόλουθα:
«Εμείς οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, αναστέλλοντας την απεργία που είχαμε εξαγγείλει για τις 10/12/2013 και με βάση την ενυπόγραφη δέσμευση του υπουργείου Μεταφορών για τις 14 δράσεις που υποσχέθηκε να υλοποιήσει, υπήρξε δέσμευση από τον γενικό γραμματέα κ. Ν. Σταθόπουλο να συναντηθούμε με τους εκπροσώπους των αυτοκινητοδρόμων, παρουσία εκπροσώπων του υπουργείου και ενώ η συνάντηση πραγματοποιήθηκε, οι εκπρόσωποι του υπουργείου έλαμψαν δια της απουσίας τους.
Εμείς σαν κλάδος αρνηθήκαμε, αρνούμαστε και θα συνεχίσουμε να μην πληρώνουμε, γιατί δε μας ανταποδίδεται τίποτα ως ορίζει η σύμβαση παραχώρησης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων και το έγκλημα συντελείται εις βάρος μας με τον πιο αντιεπαγγελματικό και απάνθρωπο τρόπο.
Τα ανταποδοτικά «οφέλη» που έχουμε αποκομίσει είναι:
  1. -Επιβάρυνση με αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου και των φθορών για ένα σαραντάτονο φορτηγό, που υποχρεώνεται σε απόσταση 450 χμ να σταματάει και να ξεκινάει δέκα φορές στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων, πολλαπλασιάζοντας έτσι το κόστος των λειτουργικών μας εξόδων ως και τα υπέρμετρα τέλη διοδίων.
  2.  
  3. -Αύξηση στις εργατοώρες από το σταμάτα- ξεκίνα και την αναμονή σε ουρές στα διόδια που τους θερινούς μήνες αγγίζει το δίωρο (παρακώλυση συγκοινωνιών).
  4.  
  5. -Παντελώς ελλιπής συντήρηση οδοστρώματος.
  6.  
  7. -Εισπράξαμε την οικονομική μας καταστροφή από την πτώση της βραχομάζας στα Τέμπη επί ένα εξάμηνο και όχι μόνο.
  8.  
  9. -Την ανοχή της πολιτείας να προστατεύσει τους εργολάβους οι οποίοι εισπράττουν τέλη διοδίων εδώ και δύο χρόνια χωρίς να πραγματοποιούνται έργα, κάτι που η σύμβαση ορίζει ρητώς ότι δεν πρέπει να εισπράττουν τέλη διοδίων εφόσον δεν κατασκευάζονται ούτε συντηρούνται οι αυτοκινητόδρομοι.
  10.  
  11. -Γινόμαστε θεατές που ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης τους προστατεύει και μάλιστα αποζημιώνει πλουσιοπάροχα με τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου, την ώρα που η κοινωνία λιμοκτονεί.
  12.  
  13. -Από το 2008 έως σήμερα έχουμε αύξηση 492% στα τέλη διοδίων, με αλόγιστη χρέωση και όχι με βάση τη χιλιομετρική απόσταση, όπως ορίζει η σύμβαση (αναλογική χρέωση).
Η εθνική οδός αποτελεί κομμάτι του εθνικού μας πλούτου και εμείς σαν άμεσοι αποδέκτες, χρήστες και μέλη της κοινωνίας των εξαθλιωμένων Ελλήνων θα αντισταθούμε, και καλούμε το Υπουργείο να πάρει θέση τάχιστα ως οφείλει στο πρόβλημα, και όχι να σιωπά και εντέχνως να προσπαθεί να προάγει τα συμφέροντα των εργολάβων, τη στιγμή που ένας ολόκληρος κλάδος των μεταφορών, καθώς και η κοινωνία καταρρέει, το οικονομικό έγκλημα που εξελίσσεται εις βάρος των αυτοκινητιστών φορτηγών δημοσίας χρήσης.
ΚΑΤ’ΕΝΤΟΛΗΝ ΤΩΝ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ Φ.Δ.Χ.»