Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Μετρό Αθήνας: Σε τέλμα οδηγείται η επέκταση του δικτύου


Θολό είναι πλέον το τοπίο στην Αττικό Μετρό. Η εταιρεία κατασκευής των επεκτάσεων του πιο αγαπητού μέσου στην πόλη βρίσκεται σήμερα σε τέλμα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ypodomes.com η εταιρεία χάνει συνεχώς στελέχη τα οποία φεύγουν στο εξωτερικό αναζητώντας ένα επαγγελματικό καταφύγιο μετά τις συνεχείς μειώσεις στον μισθό τους ως Δημόσιοι Υπάλληλοι.

Σύμφωνα με πρόχειρα στοιχεία μόνο τους τελευταίους μήνες περίπου 16 άτομα, έμπειροι πολιτικοί μηχανικοί έχουν διαλέξει να αποχωρήσουν από την Αττικό Μετρό έχοντας στα χέρια τους πολύ σημαντικές προτάσεις για εργασία στο εξωτερικό με κύριο προορισμό την Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα το Κατάρ ή τα ΗΑΕ.

Η συνεχής αποδυνάμωση του προσωπικού της Αττικό Μετρό εκτός από το πλήγμα που δημιουργεί στην ίδια την εταιρεία, προσθέτει συνεχώς με νέες υποχρεώσεις σε αυτούς που μένουν πίσω. Πάντως παρά το δυσάρεστο αυτό γεγονός η Αττικό Μετρό παραμένει ο βασικός κατασκευαστικός φορέας υλοποίησης μεγάλων έργων Μετρό και Τραμ και όχι μόνο.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Μετά την παράδοση των επεκτάσεων προς Ελληνικό και Χαϊδάρι η Αττικό Μετρό θα έχει πλέον μόνο ένα έργο στην Αθήνα, αυτό της επέκτασης του μέσου στο κέντρο του Πειραιά. Τα σχέδια για τα επόμενο έργα είναι πολλά αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται ότι κάποιο από τα ώριμα έργα της Αττικό Μετρό θα οδεύσει σύντομα προς δημοπράτηση και κατασκευή.

Τα τρία επόμενα έργα Μετρό που θα δούμε στην Αθήνα είναι :

-Βόρειο-Δυτική Επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον. Η γραμμή θα έχει μήκος 4,5χλμ και θα διαθέτει 3 σταθμούς. Προϋπολογισμός 300εκ.ευρώ
-Πρώτο τμήμα της γραμμής 4 Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός. Η γραμμή θα έχει μήκος 8χλμ και θα διαθέτει 9 σταθμούς. Προϋπολογισμός 1 δις ευρώ.
-Υπογειοποίηση γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ) Φάληρο-Πειραιάς. Το μήκος είναι 2χλμ και θα κατασκευαστεί και ένας νέος σταθμός (ΚΑΜΙΝΙΑ).

ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
Με την σημερινή οικονομική κατάσταση η υποστελέχωση της εταιρείας και η έλλειψη διαθέσιμων κονδυλίων μπορεί να επιφέρει μακρόχρονη παύση επέκτασης του δικτύου Μετρό στην Αθήνα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν για εργοτάξια μετά το 2016 όταν θα έχει (;) δαμαστεί το θηρίο της κρίσης.

Το στοίχημα πάντως στην Αττικό Μετρό δεν είναι μόνο αυτά τα 3 έργα αλλά και η ωρίμανση και άλλων έργων που θα μεγαλώσουν το δίκτυο και σε συνδυασμό με το Τραμ και τον Προαστιακό να καλύψουν τα περισσότερα σημεία της πόλης.