26 Μαρτίου 2021

Στους δρόμους της Αθήνας 300 αστικά λεωφορεία. «Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για το leasing


Τα 300 νέα λεωφορεία με leasing θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον κ. Γιώργο Παπαδάκη.

Πιο συγκεκριμένα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό.

Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.

Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει διαδικασία, ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.

Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.

Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%.

Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.

Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.

Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

19 Μαρτίου 2021

 


Ένας χρόνος χωρίς μεταμεσονύχτια δρομολόγια σε Μετρό και Τραμ



Ένας ολόκληρος χρόνος έχει περάσει από την τελευταία φορά που το Μετρό και το Τραμ πραγματοποίησαν μεταμεσονύχτια δρομολόγια τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου. Τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας που έλαβε η κυβέρνηση τον Μάρτιο του 2020 έφεραν μεταξύ άλλων και την αναστολή του μέτρου της δίωρης παράτασης της λειτουργίας των μέσων αυτών τα Σαββατοκύριακα.

Η παράταση λειτουργίας δεν επανήλθε το καλοκαίρι του 2020 όταν έγινε άρση των μέτρων για χατίρι του τουρισμού και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες, κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι τα δρομολόγια να επανέλθουν πριν αρθούν όλα τα υπόλοιπα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς και λειτουργίας επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης.

Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να ξεχάσουμε αυτή την εκκρεμότητα αν θέλουμε μία μέρα να δούμε την κανονικότητα να επιστρέφει και στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Στο παρελθόν, η «προσωρινή» κατάργηση της δίωρης παράτασης λειτουργίας στη γραμμή του ΗΣΑΠ λόγω έργων

μετατράπηκε σε μόνιμη με δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού. Δεν πρέπει να αφήσουμε να συμβεί ξανά κάτι παρόμοιο.

Πόσο μάλλον σήμερα που οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό. Ως τον ερχόμενο Ιούνιο 75 νέοι ηλεκτροδηγοί αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια στο Μετρό. Επομένως, πέρα από την αυτονόητη αύξηση των δρομολογίων και την επιστροφή της δίωρης παράτασης λειτουργίας στο Μετρό και το Τραμ (όταν αυτό επιτραπεί), αναμένουμε να συμβεί το ίδιο και στη γραμμή του ΗΣΑΠ.

Πηγαίνοντας ένα ακόμα βήμα πιο πέρα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα πρέπει να ανοίξει και η συζήτηση για την αναδιαμόρφωση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών. Αυτές τις μέρες εξάλλου, 367 νέοι οδηγοί πιάνουν τιμόνι, ενώ και ο στόλος των λεωφορείων αναμένεται να αυξηθεί. Ας παραμείνουμε όμως όλοι υγιείς και θα επανέλθουμε.

12 Μαρτίου 2021

Τοποθετούνται συσκευές συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα ΜΜΜ


Συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα τοποθετούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού COVID – 19, όπως ανέφερε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός υποστήριξε και σχετική τροπολογία που αφορά θέματα συμβάσεων – προμηθειών των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

«Προχωράμε σε άλλη μία ενέργεια για την ενίσχυση και την υγειονομική θωράκιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συγκεκριμένα, προβλέπουμε να παρέχεται η δυνατότητα στις εταιρείες που προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο να προσφύγουν στη διαδικασία του άρθρου 269 ν. 4412/2016, προκειμένου να προμηθευτούν συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορονοϊού COVID-19», ανέφερε σχετικά ο κ. Καραμανλής.

Υπογράμμισε ότι αυτό θα γίνει «με ταχύτατες, αλλά απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες διαπραγμάτευσης και πάντα με την έγκριση των ειδικών επιστημόνων».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι τα μηχανήματα αυτά δεν χρησιμοποιούνται σε ΜΜΜ αυτή τη στιγμή πουθενά στην Ευρώπη, διότι δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμη, αλλά μόνο σε δύο πολιτείες των ΗΠΑ.

Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήρθε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ, ώστε να είναι έτοιμο, όταν και εφόσον υπάρξει τέτοια δυνατότητα, να κινηθεί με αποτελεσματικότητα.

08 Μαρτίου 2021

Εθνική τρέλα: Τουρκικά λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες της χώρας


Μπορεί η Τουρκία να προκαλεί και να αμφισβητεί την κυριαρχία μας, μπορεί να επιχείρησε στον Έβρο εισβολή, μπορεί να μας στέλνει λαθραία μετανάστες εμείς παραμαίνουμε από τους βασικούς πυλώνες στήριξης της τουρκικής οικονομίας.

Από την μια ζητάμε εμπάργο και κυρώσεις από τους εταίρους μας κατά της Άγκυρας, για την τουρκική προκλητικότητα και από την άλλη συνεχίζουμε τις εμπορικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες με το καθεστώς Ερντογάν. Δεν είναι μόνο οι ιδιωτικές φίρμες που επιχειρούν στη χώρα, δεν είναι τα τουρκοσήριαλ που έχουν κατακλύσει τις τηλεοπτικές μας οθόνες, είναι το ίδιο το κράτος που ενισχύσει την τουρκική οικονομία, υποθηκεύοντας την ελληνική οικονομία.

Τουρκικά αστικά λεωφορεία κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα. Μια εικόνα χίλιες λέξεις.



Έλαβε ΦΕΚ η κρατική ενίσχυση των ΚΤΕΛ. Αναλυτικά τα ποσά και οι δικαιούχοι

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 852) η απόφαση για τη χορήγηση έκτακτης επιδότησης με την μορφή άμεσης επιχορήγησης στις εταιρείες ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν στη χώρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται, «αντικείμενο της απόφασης είναι η χορήγηση έκτακτης επιδότησης με την μορφή άμεσης επιχορήγησης στις εταιρείες ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 7 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ 37992/17-06-2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19» (Β’ 2401).

Το ποσό της αποζημίωσης που θα λάβουν οι δικαιούχοι ανέρχεται σε 19.787.719 ευρώ και η κατανομή τους θα γίνει ως εξής:

Καραμανλής: Το Μετρό θα πάει Καλλιθέα και Γλυφάδα – θέλουμε να παραμείνει μειωμένη η τιμή του εισιτηρίου


«Η πρόθεσή μας είναι η μειωμένη τιμή [στις συγκοινωνίες της Αθήνας στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας] να διατηρηθεί εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά μας», δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός ερωτήθηκε για αρκετά θέματα σχετικά με τις συγκοινωνίες της Αθήνας. Σχετικά με το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην υπογραφή των συμβάσεων για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing, ο υπουργός μίλησε για παρανόηση και δήλωσε πως ελπίζει σε σύντομη επίλυση του προβλήματος:

Όπως ξέρετε, η ΟΣΥ Α.Ε. έχει ήδη κάνει αίτηση ανάκλησης αυτής της πράξης. Η εικόνα που έχω είναι πως έχει γίνει μια παρανόηση. Το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ασχολήθηκε με το θέμα, έμεινε με την εντύπωση ότι στα λεωφορεία που θα έρθουν με leasing δεν θα ανοίγουν τα παράθυρα. Η ΟΣΥ Α.Ε. που διενεργεί το διαγωνισμό, όμως, έχει δεσμεύσει τις εταιρείες για το αντίθετο, ώστε όταν παραληφθούν τα λεωφορεία τα παράθυρα να ανοίγουν κανονικά. Όπως ακριβώς έγινε και στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης πήραμε λεωφορεία με leasing.

Πιστεύω ότι σύντομα θα ξεκαθαρίσει το θέμα από πλευράς Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να τεθούν και αυτά τα νέα λεωφορεία στη διάθεση των πολιτών που τα περιμένουν για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο στόλος μας.

Για τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με «σκιές» στο διαγωνισμό προσλήψεων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δήλωσε:

25 Φεβρουαρίου 2021

ΟΣΥ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε τη μίσθωση 300 λεωφορείων λόγω παρανόησης

Σε παρανόηση των μελών του Ελεγκτικού Συνεδρίου οφείλεται η απόφαση για το μπλοκάρισμα της υπογραφής σύμβασης για την μίσθωση 300 λεωφορείων για τις συγκοινωνίες της Αθήνας μέσω leasing, σύμφωνα με την ΟΣΥ.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η ΟΣΥ αναφέρει πως το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς πέραν των πέραν των δεσμευτικών εγγράφων του διαγωνισμού, η εταιρεία υπέβαλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και επιπλέον έγγραφα (προσπέκτους) παρουσίασης των αρχικών μοντέλων των λεωφορείων, στα οποία τα παράθυρα εμφανίζονταν εν ως μη ανοιγοκλειόμενα.

Στην πραγματικότητα όμως. σύμφωνα με την ΟΣΥ, τα λεωφορεία τα οποία θα προμηθευόταν η εταιρεία ήταν διαφορετικά από αυτά που απεικονίζονται στα διαφημιστικά έντυπα, αφού θα διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.

Η ΟΣΥ επαναλαμβάνει ότι δεν πρόκειται να παραλάβει λεωφορεία τα οποία δεν διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα σύμφωνα και με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ενώ δίνει ως παράδειγμα και τον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη όπου απαιτήθηκε να γίνει αλλαγή παραθύρων σε λεωφορεία, ώστε να είναι ανοιγοκλειόμενα και να γίνουν δεκτά.

20 Φεβρουαρίου 2021

Ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, «πιάνουν τιμόνι» τον Μάρτιο οι νέοι οδηγοί της ΟΣΥ

Εντός Μαρτίου “πιάνουν τιμόνι” οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), Ιωάννη Γκόλια, ο οποίος ενημέρωσε χθες την επιτροπή Θεσμών της Βουλής για θέματα αρμοδιότητάς του, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

“Στην ΟΣΥ, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης, εκτιμούμε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων, που χρειάζονται κάποια εκπαίδευση, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο των τρόλεϊ, θα αναλάβουν μέχρι τις 5 Μαρτίου, ενώ οι οδηγοί των τρόλεϊ θα αναλάβουν γύρω στις 15 Μαρτίου”, είπε ο κ. Γκόλιας.

Όσο για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), εκτίμησε ότι “θα έχουμε οριστικούς πίνακες την επόμενη εβδομάδα”, αλλά επειδή οδηγοί και τεχνίτες θέλουν αρκετά μεγαλύτερη εκπαίδευση, “θα αναλάβουν μέσα στο Μάιο και η ολοκλήρωση της ανάληψης των υπηρεσιών θα είναι μέχρι τον Ιούνιο”.

08 Φεβρουαρίου 2021

Τη τοποθέτηση απολυμαντικών μηχανημάτων στα αστικά, προανήγγειλε ο υπουργός μεταφορών

Μιλώντας σήμερα (4/2/2021) το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ.Καραμανλής, προανήγγειλε ότι ....η κυβέρνηση σχεδιάζει να προμηθεύσει τον στόλο των αστικών λεωφορείων με συσκευές συνεχούς απολύμανσης.

Αυτή τη στιγμή, δεκάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, δοκιμάζουν μόνιμα ή φορητά συστήματα συνεχούς ψεκασμού, ώστε να καταστρέφονται διάφοροι ιοι και να μην αποτελούν τα ΜΜΕ εστίες μετάδοσης.

Τα συστήματα ADSPT (Automated disinfection system for public transport), που δοκιμάζονται είναι πολλά και δείχνουν να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα, σε σειρά μελετών.

Σύμφωνα με τον κ.Καραμανλή, δεν υπάρχει ακόμη έγκριση για συσκευές στην Ελλάδα, κάτι που θα συμβεί σε ένα -ενάμιση μήνα , οπότε θα δούμε τέτοιες συσκευές στα αστικά λεωφορεία της χώρας.

Κατά την άποψή μας, θα πρέπει να επιδοτηθεί η εγκατάσταση τέτοιων συσκευών, μέσω ενός προγράμματος τύπου ΕΣΠΑ, ώστε να την αποκτήσουν και τα ιδιωτικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ και τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς το κόστος για την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων είναι περίπου 3.000 ευρώ ανά λεωφορείο, ποσό απαγορευτικό αυτή την εποχή της καθίζησης των εσόδων των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Χρυσό συμβόλαιο €400 εκατ. για τη συντήρηση και λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης


Ένα μεγάλο συμβόλαιο για την λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης συνολικού ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ θα προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών και ελληνικών ομίλων το επόμενο διάστημα. Είναι η πρώτη φορά που η Αττικό Μετρό θα ανοίξει τις πύλες του μέσου σταθερής τροχιάς σε ιδιώτες, βήμα, το οποίο εκτιμάται ότι θα ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον ελληνικών τεχνικών ομίλων αλλά και διεθνών.

Ήδη στην αγορά έχουν αρχίσει να συζητούνται τα ονόματα που θεωρούνται οι πιθανοί διεκδικητές του έργου, που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει να υλοποιήσει με ΣΔΙΤ.

Ένα βήμα πιο κοντά ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΑΙΩΝΑ» που αφορά την κατασκευή του νέου σταθμού ΚΤΕΛ που θα αντικαταστήσει τους δύο υπάρχοντες σε λεωφόρο Κηφισού και Λιοσίων.

Η συγκεκριμένη μελέτη είχε ανατεθεί το 2016 σε κοινοπραξία με τη συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) χωροθετείται σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2(~ 66 στρ.)στην περιοχή του Ελαιώνα. Το έργο χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αιγάλεω. Συγκεκριμένα χωροθετείται σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας (Λ. Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Η οδική εξυπηρέτηση/ πρόσβαση του ΚΣΥΛ θαπραγματοποιείται μέσω των υπό μελέτη οδικών αξόνων Πιερίας, Πλούτωνος, Πέτρας, Αγ. Παντελεήμονος, Καστοριάς και Εμμ. Παππά. 

Τα υποσυστήματα του νέου ΚΣΥΛ που εξετάζονται στο πλαίσιο της διερεύνησης κυκλοφοριακών επιπτώσεων είναιτα εξής:

07 Φεβρουαρίου 2021

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Πτώση 44% στα έσοδα από επιβατικές μεταφορές το 2020

Επενδύσεις 70 εκατ.το 2020 παρά τη δραματική μείωση εσόδων

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει επίσης ότι οι επενδύσεις της για το 2020 άγγιξαν τα 70 εκ. ευρώ και ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι εξίσου σημαντικός.

Με δραματική πτώση 44% στα έσοδα από επιβατικές μεταφορές και αύξηση 0,18% στις εμπορευματικές μεταφορές έκλεισε το 2020 για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε σύγκριση με το 2019. Τα μέτρα που υποχρεώθηκε να λάβει η Πολιτεία για την αντιμετώπιση της πανδημίας ήταν ο κύριος λόγος για την σοβαρή μείωση των εσόδων, αλλά δεν έλειψαν και τα προβλήματα στην υποδομή, μερικά εξ αυτών χρόνια και άλλα εξαιτίας σοβαρών καιρικών φαινομένων.

ΟΑΣΘ: Καταγγελίες εργαζομένων για περικοπές μισθών, ρεπό και οργή για την απόφαση της Δικαιοσύνης

Παρά την απαγόρευση της απεργιακής κινητοποίησης που είχαν εξαγγείλει, εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ετοιμάζουν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του οργανισμού

Τα «πυρά» τους στην κυβέρνηση για τη διαχείριση του ΟΑΣΘ εν μέσω πανδημίας και στη Δικαιοσύνη για την απαγόρευση της απεργιακής κινητοποίησης που είχαν εξαγγείλει, εξαπέλυσε η «Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ».

Παρότι οι επιστήμονες έχουν επισημάνει ότι ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς «έχει συμβάλει στη μεγάλη εξάπλωση της πανδημίας», σημειώνουν οι εργαζόμενοι, εντούτοις «από την άνοιξη του 2020 μέχρι σήμερα που αναμένουμε το λεγόμενο 3ο κύμα ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει στη συγκοινωνία της πόλης για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό».
Μάλιστα «Δεκάδες εργαζόμενοι έχουν ασθενήσει, ενώ εκατοντάδες μπήκαν σε καραντίνα και κάποιοι δεν είναι πια κοντά μας. Για τους επιβάτες ο αριθμός αυτός των κρουσμάτων είναι απροσδιόριστος...», προστίθεται στην ίδια ανακοίνωση.

06 Φεβρουαρίου 2021

Παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ για τις προσλήψεις στην ΟΣΥ


Την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για όσα καταγγέλλονται για τον διαγωνισμό πρόσληψης οδηγών και τεχνιτών στην ΟΣΥ Α.Ε., σχετικά με τη δημοσιοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων υποψηφίων, ζητούν με επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Αρχής, Κωνσταντίνο Μενουδάκο, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, η τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ο τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεόφιλος Ξανθόπουλος και ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Μάριος Κάτσης.

Στο κείμενο της επιστολής τους, η οποία κοινοποιείται στον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα και τον πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, Αθανάσιο Μπούρα, οι τομεάρχες, αφού επισημαίνουν την «αδράνεια» των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας και τονίζουν την επιτακτική ανάγκη πρόσληψης ειδικευμένου προσωπικού σε κρίσιμες υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, περιγράφουν τα ακόλουθα:

· Στις 8/12/2020 αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα του διαγωνισμού προσλήψεων της Ο.ΣΥ. Α.Ε., όπου παρουσιάστηκε κοινός πίνακας διοριστέων, αναπληρωματικών και απορριπτέων.

· Μεταξύ άλλων δημοσιοποιήθηκαν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των απορριπτέων υποψηφίων.

· Μετά από διαμαρτυρίες υποψηφίων, η κατηγορία της ιστοσελίδας του οργανισμού, η οποία φιλοξενούσε τα εν λόγω αποτελέσματα, βγήκε εκτός λειτουργίας. Επανήλθε μετά από αρκετές ώρες με νέα ανάρτηση των προσωρινών πινάκων.

Κλείνοντας την επιστολή τους, οι τομεάρχες ζητούν την παρέμβαση της ανεξάρτητης αρχής για να διερευνηθεί «τυχόν παραβίαση εκ μέρους της διοίκησης της ΟΣΥ Α.Ε. του νομοθετικού πλαισίου, που διέπει την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».

Η επιστολή των βουλευτών:

MAN, Solaris και Mercedes-Benz Λεωφορεία ΚΤΕΛ & ΟΣΥ στον ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕ...

«Λευκό Βέλος» Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Ούτε τρένο η Θράκη εδώ και 1,5 χρόνο

02 Φεβρουαρίου 2021

ΣΤΑΣΥ: 11 τα κρούσματα του κορωνοϊού – ελεγχόμενη η κατάσταση

«Απολύτως ελεγχόμενη» χαρακτηρίζει η ΣΤΑΣΥ την κατάσταση στο εσωτερικό της εταιρείας όσον αφορά τα κρούσματα κορωνοϊού που εντοπίστηκαν σε εργαζόμενους, ύστερα από τον εντοπισμό 10 θετικών δειγμάτων την περασμένη Δευτέρα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, την Τετάρτη και την Πέμπτη διενεργήθηκαν 996 επιπλέον έλεγχοι σε εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων εκ των οποίων μόνο ένας εντοπίστηκε θετικός, ενώ οι έλεγχοι πρόκειται να συνεχιστούν και το προσεχές διάστημα.

Τις προηγούμενες μέρες, ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό, Σπύρος Ρεβίθης, κατήγγειλε πως «στο Σύνταγμα στην υπηρεσία εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού στο σταθμό του Συντάγματος, μέχρι χθες ήταν 15 άτομα σε έναν χώρο μόλις 10 τ.μ.».

Δείτε επίσης: 11 εργαζόμενοι στο Μετρό θετικοί στον κορωνοϊό – Συνεχίζονται έλεγχοι και καθαρισμοί

Παρά τις αλλεπάλληλες εισηγήσεις στην κεντρική διοίκηση τελικά χρειάστηκε η παρέμβαση του Σωματείου ώστε να εκκενωθεί ο χώρος. «Ή υπάρχει ανικανότητα ή δόλος», σχολίασε ο κ. Ρεβίθης. Ενώ πρόσθεσε, ότι μετά από αυτή την κίνηση, τότε τα κεντρικά εξέδωσαν πρόγραμμα των εργαζομένων ώστε να βρίσκονται 3 άτομα στον χώρο. Ο πρόεδρος του Σωματείου παράλληλα, πρότεινε να μην εργάζεται όλο το προσωπικό σε κλειστό χώρο, αλλά να είναι κάποιοι σε εφεδρεία ώστε να μην κινδυνέψουν να αρρωστήσουν όλοι μαζί.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ:

Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ανακοινώνει ότι την Τετάρτη 3 και την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021 διενεργήθηκαν συνολικά 996 έλεγχοι Covid -19 σε εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων στις Σταθερές Συγκοινωνίες και μόνο ένας εξ αυτών βρέθηκε θετικός στον ιό.

Το γεγονός αυτό καθιστά απολύτως ελεγχόμενη την κατάσταση στο εσωτερικό της εταιρείας και επιβεβαιώνει την έγκαιρη και αποτελεσματική λήψη των αναγκαίων μέτρων, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ.

Τα τεστ στους εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ θα συνεχιστούν για όσο διάστημα απαιτηθεί από την εξέλιξη της πανδημίας.

16 Ιανουαρίου 2021

Αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των λεωφορείων της ΟΣΥ που παραμένουν στο αμαξοστάσιο λόγω βλάβη (Δωράκι για προμηθευτές λεωφορείων με λίζινγκ)




Οι όμιλοι Παπαδάκη (ΜΑΝ, Mercedes), Σαρακάκη (Volvo) και Εθνική Λίζινγκ (Irisbus, Solaris) μοιράζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, την προμήθεια των 300 οχημάτων στην ΟΣΥ.

Χωρίς έκπτωση αλλά και με... μπόνους τα τέλη κυκλοφορίας θα μισθώσει μέσω λίζινγκ η κυβέρνηση τα 300 λεωφορεία που διατυμπανίζει εδώ και μήνες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο διαγωνισμός για τη μίσθωση των 300 λεωφορείων, τα οποία θα έρθουν μεταχειρισμένα από χώρες του εξωτερικού, ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο με προϋπολογισμό 50 εκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τα μισθώματα 4 ετών (3 έτη+1 προαίρεση) μαζί με τον ΦΠΑ 24%. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία έχει ήδη κλείσει με τρεις προμηθευτές που κατέθεσαν προσφορές, ενώ όλοι ζήτησαν την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή μίσθωσης των 2.800 ευρώ ανά μήνα (χωρίς ΦΠΑ).

Η κυβέρνηση όμως αποφάσισε να προσφέρει και ένα... δωράκι στους προμηθευτές. Πώς; Στην προκήρυξη που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από την εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) στην παράγραφο 4.7 αναφερόταν ρητώς ότι «ο Ανάδοχος αναλαμβάνει κατά 100% τις ευθύνες ταξινόμησης, αδειών κυκλοφορίας, έκδοση πινακίδων, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιση αστικής ευθύνης και οχημάτων κατά ΚΟΚ».

09 Ιανουαρίου 2021

Προκαλεί η κυβέρνηση. Αφήνει να σαπίζουν τα λεωφορεία της ΟΣΥ. Εκατομμύρια και αμαξοστάσια για τα ΚΤΕΛ




Όταν η κυβέρνηση έδωσε στα ΚΤΕΛ κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ, έλεγε πως με αυτόν το τρόπο η ΟΣΥ θα «εξοικονομήσει» 160 λεωφορεία που δρομολογούνταν στη περιφέρεια και τοπικά δίκτυα για να ενισχύσει το κέντρο και όμορους δήμους Αθήνας και Πειραιά. Μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν έχουν ενισχυθεί τα προαναφερόμενα δρομολόγια, αλλά αντίθετα υπάρχει αύξηση του αριθμού ακινητοποιημένων οχημάτων. Λεωφορεία με μετρίου κόστους βλάβη δεν επισκευάζονται. Ακινητοποιούνται και αποσύρονται.

Όπως είχαμε επισημάνει* και στις 5 Νοέμβρη, όταν η κυβέρνηση απεκάλυψε τη σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ, τα ποσά που εκχωρούνται μέσω της σύμβασης στα ΚΤΕΛ ήταν αρκετά για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου της ΟΣΥ. κυβέρνηση όμως χρησιμοποίησε την πανδημία για να αρχίσει την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας και να δώσει χρήμα στους μετόχους των ΚΤΕΛ. Πέρα από το γεγονός ότι το συνολικό ποσό των 60 εκάτ. ευρώ είναι σκανδαλώδες, χαρακτηριστικές του χαρακτήρα της σύμβασης είναι και μερικές λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα ότι στα ΚΤΕΛ δώθηκαν γραμμές με μικρή επιβατική κίνηση και άφθονο χιλιομετρικό μήκος για τον απλούστατο λόγο ότι η αποζημίωση είναι ανά χιλιόμετρο.