Το αμαξοστάσιο των Ο.ΣΥ. στην περιοχή του Ελληνικού επισκέφθηκε χθες ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, για να δει από κοντά τη συντήρηση και αποκατάσταση των βλαβών των λεωφορείων, την ώρα που ένα άλλο τμήμα της εταιρείας δείχνει να βρίσκεται στα πρόθυρα της αδυναμίας εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου.
Κατά τη δίωρη επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις τους αμαξοστασίου, όπου συνοδεύονταν από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Α., Τάσο Ταστάνη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Ο.Α.Σ.Α, Ιωάννη Σκουμπούρη, και την Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.ΣΥ., Ζωή Γεωργίου, αμφότεροι ενημερώθηκαν από τον Διευθυντή του Αμαξοστασίου, Σταμάτη Χαρχούση, και στη συνέχεια περιόδευσαν στα τμήματα συντήρησης και αποκατάσταση βλαβών των λεωφορείων, όπου και ο υφυπουργός είχε την ευκαιρία να μιλήσει προσωπικά με τους εργαζομένους και να παρακολουθήσει από κοντά τις εργασίες.
Κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι οι εργαζόμενοι καταβάλλουν άοκνες προσπάθειες, χρησιμοποιώντας πολλές φορές καινοτόμες μεθόδους για να φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο τους. Από την πλευρά του, ο κ. Μαυραγάνης αναφερόμενος στους εργαζόμενους επεσήμανε ότι είναι η καρδιά και οι πραγματικοί ήρωες αυτού του συστήματος, με την πλειονότητα αυτών να εργάζεται με όλη την ψυχή της για να φέρει το θετικό αποτέλεσμα. Δεν παρέλειψε, βέβαια, να επαναφέρει και το ζήτημα της ομιλικής λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων της Πρωτεύουσας (Ο.Α.Σ.Α., Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.), μιλώντας για "κοινούς κανόνες" που θα πρέπει να διέπουν τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες "θα πρέπει να λειτουργούν με άριστο τρόπο, όχι μόνο κατά ένα μέρος, αλλά στο σύνολό τους", αποτελώντας, μαζί με τις μονάδες υγείας, "περίλαμπρο παράδειγμα για όλη την κοινωνία".
Το τελευταίο βέβαια δε φαίνεται να είναι σε θέση να το ενστερνιστούν τη δεδομένη στιγμή οι Ο.ΣΥ., καθώς, μπορεί ο Αύγουστος να είναι ο μήνας κατά τον οποίο τα δρομολόγια σε ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ και ΤΡΟΛΕΪ εκτελούνται καθ' όλη τη διάρκειά του βάσει του προγράμματος "Θερινό II" (πιο αραιά σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο) για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες για άδειες του προσωπικού, αλλά και λόγω της σημαντικά μειωμένης επιβατικής κίνησης, ιδίως τις ημέρες πριν και μετά την εορτή του Δεκαπενταύγουστου και άρα να απαιτεί και μικρότερο αριθμό οχημάτων σε κίνηση ημερησίως, όμως η δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται αρκετοί τομείς της εταιρείας δείχνουν ότι αυτή αδυνατεί να αντεπεξέλθει ακόμα και στις μειωμένες ανάγκες αυτής της περιόδου.
Σήμερα το συγκοινωνιακό έργο των ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ των Ο.ΣΥ. κατανέμεται στα αμαξοστάσια ως εξής:
Το Αμαξοστάσιο Βοτανικού εξυπηρετεί την πλειονότητα των λεωφορειακών γραμμών, τοπικών και διακεντρικών, που διέρχονται από τον Δήμο Αθηναίων, καθώς και ορισμένες ακόμα γραμμές στα Βόρεια Προάστια και στο Θριάσιο Πεδίο.
Το Αμαξοστάσιο Πέτρου Ράλλη εξυπηρετεί τις περισσότερες λεωφορειακές γραμμές κορμούς (επίγειες συνδέσεις Αθήνας με Πέραμα, Περιστέρι, Νέα Φιλαδέλφεια, Μενίδι, Κηφισιά, Αγία Παρασκευή), αλλά και τις δύο εξπρές λεωφορειακές γραμμές από Σύνταγμα και Πειραιά προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Το Αμαξοστάσιο Αγίου Ιωάννη Ρέντη (Πειραιά) εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο των λεωφορειακών γραμμών στην περιοχή του Πειραιά, στα προάστιά του (Πέραμα, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Νίκαια, Άγιος Ιωάννη Ρέντης) και σε τμήμα των Δυτικών Προαστίων της Αθήνας (Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα, Αιγάλεω, Κορυδαλλός).
Το Αμαξοστάσιο Ελληνικού εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο των λεωφορειακών γραμμών σε Ζωγράφου και Βύρωνα και σε όλη την περιοχή από την Ηλιούπολη έως τη Σαρωνίδα.
Το Αμαξοστάσιο Αγίου Δημητρίου εξυπηρετεί λεωφορειακές γραμμές στις περιοχές της Καλλιθέας, της Νέας Σμύρνης, του Παλαιού Φαλήρου, του Αγίου Δημητρίου και του Αλίμου.
Το Αμαξοστάσιο Ανθούσας εξυπηρετεί λεωφορειακές γραμμές στα Βόρεια Προάστια και στην Ανατολική Αττική.
Το Αμαξοστάσιο Άνω Λιοσίων εξυπηρετεί λεωφορειακές γραμμές στα Δυτικά Προάστια (Περιστέρι, Πετρούπολη, Καματερό, Ίλιον, Άγιοι Ανάργυροι) και στους Δήμους Φυλής και Αχαρνών.
Για ορισμένα από αυτά (Πέτρου Ράλλη, Ανθούσας, Πειραιά) ήδη από τον Μάιο διαφαίνονταν οι σημαντικές επιπτώσεις στην παροχή του συγκοινωνιακού έργου, εξαιτίας της "εκρηκτικής" αύξησης του αριθμού των οχημάτων που ήταν ακινητοποιημένα λόγω βλαβών. Μάλιστα από τις αρχές του καλοκαιριού, και συγκεκριμένα στις 9 Ιουνίου, με επιστολή του το Συνδικάτο Εργαζομένων Ο.Α.Σ.Α. καλούσε τη διοίκηση των Ο.ΣΥ. να απαντήσει για τα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί. Περίπου ένα μήνα αργότερα, στις 6 Ιουλίου, το Συνδικάτο επανέρχεται, αυτή τη φορά με εξώδικο, κατηγορώντας τη διοίκηση της εταιρείας για αδιαφορία και μετάθεση των ευθυνών σε βαθμό "παράβασης καθήκοντος", επισημαίνοντας ότι υπάρχουν οδηγοί που περνάνε ακόμα και όλη τους τη βάρδια στο αμαξοστάσιο, περιμένοντας να βρεθεί κάποιο διαθέσιμο όχημα.
Σήμερα, η περιορισμένη διαθεσιμότητα σε λεωφορεία παραμένει εμφανής κυρίως στο Αμαξοστάσιο Πέτρου Ράλλη, με τις περισσότερες λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούνται από αυτό να είναι αντιμέτωπες με υποδρομολόγηση και συχνότητες δρομολογίων που συχνά ταυτίζονται με αυτές που συναντώνται ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα, οπότε και εφαρμόζεται έκτακτο πρόγραμμα δρομολόγησης, και σίγουρα όχι μία τυπική καθημερινή μέρα του Αυγούστου. Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες το συγκοινωνιακό έργο που έχει ανατεθεί στο συγκεκριμένο αμαξοστάσιο καλύπτεται σε ένα μέρος του και από οχήματα που "δανείζεται" από άλλα αμαξοστάσια της εταιρείας (Βοτανικού, Πειραιά, Ελληνικού), σε μία προσπάθεια για εκτέλεση όσων περισσοτέρων από τα προγραμματισμένα δρομολόγια.
Οι προσπάθειες για κάλυψη των κενών στη δρομολόγηση αποτελεί ένα "βάλσαμο" για τους επιβάτες, οι οποίοι αναζητούν εν μέσω μειωμένων συχνοτήτων στα δρομολόγια και υψηλών θερμοκρασιών, ιδίως τις τελευταίες ημέρες, το λεωφορείο που τους εξυπηρετεί, όμως δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά για το τι θα συμβεί τον Σεπτέμβρη, όταν και θα επανέλθει το Χειμερινό πρόγραμμα και θα αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων που θα απαιτούνται σε καθημερινή βάση για το συγκοινωνιακό έργο.