Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ


Μόνιμη αστυνόμευση στην περιοχή του Πολυτεχνείου, αστυνομικοί στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, αλλά κι ένα κουμπί κινδύνου στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, το οποίο θα μπορεί να πατά ο οδηγός στην περίπτωση ανάγκης, είναι τα τρία βασικά μέτρα ασφαλείας που συζητήθηκαν στην κοινή σύσκεψη των διοικήσεων των συγκοινωνιακών φορέων με τους αρμόδιους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.


Σχέδιο έκτακτης ανάγκης κατά των βανδάλων

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στον απόηχο των πρόσφατων επιθέσεων που καταδεικνύουν ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν γίνει στόχος ομάδων του αντιεξουσιαστικού χώρου και μόλις λίγες ημέρες μετά την πυρπόληση των τριών τρόλεϊ στην περιοχή του Πολυτεχνείου που αποτέλεσε τη συνέχεια αλλεπάλληλων βανδαλισμών σε σταθμούς μετρό και ακυρωτικά μηχανήματα, αλλά και την επίθεση που είχε δεχτεί το σπίτι του προέδρου του ΟΑΣΑ, Τάσου Ταστάνη.Μόνο τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες, έχουν πυρποληθεί ή καταστραφεί πέντε τρόλεϊ και δύο λεωφορεία, έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές οι νέες μπάρες εισόδου-εξόδου σε τρεις σταθμούς του ηλεκτρικού (ΚΑΤ, Ειρήνη, Φάληρο), έχουν καταστραφεί πινακίδες τηλεματικής και ακυρωτικά μηχανήματα σε αρκετούς σταθμούς και έχουν στοχοποιηθεί εργαζόμενοι στον έλεγχο κομίστρου. Την ίδια στιγμή εντοπίζεται παραβατικότητα σε αρκετές λεωφορειακές γραμμές των δυτικών προαστίων, με τα οχήματα να λιθοβολούνται συχνά από αγνώστους.


Τρεις πυλώνες
Η κατάσταση αυτή οδήγησε τον ΟΑΣΑ να ζητήσει έκτακτη σύσκεψη με την Αστυνομία, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν μέτρα ασφαλείας που κινούνται σε τρεις πυλώνες:

• Στη φύλαξη δημοσίων χώρων, όπως της οδού Τοσίτσα σε καθημερινή βάση.

• Στη φύλαξη των υποδομών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με την τοποθέτηση αστυνομικών σε σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Αν και δεν είναι δυνατή η φύλαξη και των 61 σταθμών, συζητούνται οι περιπολίες, ενώ η ομάδα «Δίας» θα μπορεί να αναλάβει τη φύλαξη του τραμ. Παράλληλα θα ζητείται η συνδρομή της Αστυνομίας στις περιπτώσεις φύλαξης σταθμών, οι οποίοι γίνονται συχνά στόχος επιθέσεων ύστερα από αγώνες. Οσον αφορά τα οδικά μέσα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται το επόμενο διάστημα να επαναπρογραμματίσει την τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ώστε να τεθεί σε λειτουργία ειδικό κουμπί επείγουσας κλήσης στην Αστυνομία όταν ο οδηγός κρίνει ότι υπάρχει κίνδυνος.

• Στην ευρύτερη συνεργασία με την Αστυνομία ώστε να υπάρχει περιφρούρηση των λεωφορειολωρίδων και άμεση παρέμβαση σε περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης που εμποδίζει τη διέλευση των οδικών μέσων.

Παράλληλα από τον ΟΑΣΑ ζητήθηκε η εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων για την αντιμετώπιση και άλλων φαινομένων παραβατικότητας εντός και εκτός λεωφορείων κυρίως σε περιοχές της δυτικής Αττικής, όπου οι επιθέσεις σε λεωφορεία αλλά και η χρήση ναρκωτικών ακόμα και εντός των οχημάτων είναι συχνό φαινόμενο. «Για μας η αποχώρηση των δημοσίων συγκοινωνιών από περιοχές όπως αυτή του Πολυτεχνείου αλλά και άλλους δημόσιους χώρους δεν είναι λύση. Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος φύλαξης της περιοχής ώστε οι διελεύσεις να είναι ασφαλείς», επισημαίνει στο «Εθνος» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης. Να σημειωθεί, πάντως, ότι όσο περνά ο καιρός και πλησιάζουμε στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αυξάνεται ο προβληματισμός στη διοίκηση του ΟΑΣΑ για τα ζητήματα προστασίας επιβατών, εργαζομένων αλλά και του εξοπλισμού των αστικών συγκοινωνιών. Αρκεί να σημειωθεί ότι στην τελευταία επίθεση εναντίον των τρόλεϊ, στα δύο από τα τρία υπήρχαν επιβάτες, τους οποίους οι δράστες κατέβασαν με τη βία από τα οχήματα λίγες στιγμές πριν αυτά τυλιχτούν στις φλόγες.

Παράλληλα το κόστος από αυτές τις επιθέσεις ξεπερνά το 1 εκ. ευρώ, ενώ στερεί από την κυκλοφορία και τρία τρόλεϊ σε μία εποχή, στην οποία οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά αλλά και οχήματα είναι μεγάλες. Αντίστοιχα οι μπάρες του μετρό υπολογίζεται ότι κοστίζουν περί τα 7.000 ευρώ η καθεμία.

Την ίδια στιγμή δεν είναι λίγοι οι οδηγοί οι οποίοι αρνούνται να κάνουν συγκεκριμένα δρομολόγια έχοντας τρομοκρατηθεί από τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά επιθέσεων καθώς κανείς δεν μπορεί να πιέσει εργαζόμενο ο οποίος έχει υποστεί επίθεση να δουλέψει ξανά στην ίδια διαδρομή.

Σε κάθε περίπτωση τόσο η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών όσο και η διοίκηση του ΟΑΣΑ παρακολουθούν στενά το φαινόμενο εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα.

Πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Από την 1η Φεβρουαρίου 2017 θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, ενώ από τον Απρίλιο ο νέος τύπος κομίστρου θα εφαρμόζεται από όλο το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Στόχος είναι στο διάστημα που θα μεσολαβήσει από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο να ισχύσει μεταβατική περίοδος, κατά την οποία θα λειτουργούν το νέο σύστημα αλλά και το κλασικό χάρτινο εισιτήριο, ώστε η μετάβαση στη νέα εποχή να είναι πιο ομαλή.

Γι’ αυτόν τον λόγο ο ΟΑΣΑ προγραμματίζει σειρά ενημερωτικών δράσεων, ενώ από τις αρχές της νέας χρονιάς θα ξεκινήσει και η τοποθέτηση πυλών εισόδου – εξόδου και στους 36 σταθμούς του μετρό.

1.100 πύλες Συνολικά σε μετρό και ηλεκτρικό θα τοποθετηθούν 1.100 τέτοιες πύλες, ώστε το σύστημα να είναι έτοιμο να «κλείσει» από τον ερχόμενο Απρίλιο. Συζητείται, μάλιστα, το ενδεχόμενο να γίνουν «κλειστοί» πρώτα οι κεντρικοί σταθμοί και στη συνέχεια οι περιφερειακοί.

ΠΗΓΗ – ΕΘΝΟΣ