Κατασκευάζονται στην Ελλάδα, εξάγονται σε όλη την Ευρώπη, αλλά δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στους ελληνικούς δρόμους. Ο λόγος για τα αυτοκίνητα – ρεπλίκες, αντίγραφα πολυτελών αυτοκινήτων που συναρμολογεί η εταιρεία Replicar Hellas στις εγκαταστάσεις της στην Κατερίνη, τα οποία δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων.
Πλέον, με απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος καθορίζονται οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας τέτοιου είδους οχημάτων που σε μία πιο τεχνική ορολογία αποκαλούνται «οχήματα ιδιαίτερης κατασκευής».
Τι αναφέρει η απόφαση
Με την απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, καθορίζονται οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία έχουν υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών. Πρόκειται για τροποποιήσεις που δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες (αλλαγές) από τις ισχύουσες διατάξεις, αλλά διατηρούν την ταυτότητα του αρχικού οχήματος (replicar). Η απόφαση αφορά και αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα και δεν υπάγονται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.
Μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητα αυτά για να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα, ελέγχοντο από φορείς του εξωτερικού και χορηγούντο άδειες στις Ευρωπαϊκές Χώρες και όχι στη Χώρα μας.
Με την απόφαση αυτή, καθορίζεται για πρώτη φορά στην χώρα μας, διαδικασία ελέγχου των οχημάτων αυτών, για τα επί μέρους συστήματα από φορείς ελέγχου ή από Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία έχουν διαπιστευθεί κατά το πρότυπο EN ISO IEC/17020.
Ηδη ετοιμάζεται και εγχειρίδιο, στο οποίο θα αναγράφονται τα σημεία ελέγχου και ο τρόπος ελέγχου των συστημάτων αυτών.
“Πρόκειται για ρύθμιση η οποία θα βοηθήσει εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν του αυτοκινήτου, παρέχοντας τη δυνατότητα έκδοσης εθνικής έγκρισης τύπου, ώστε να μειωθεί το κόστος της επιβάρυνσης από την μετακίνηση των οχημάτων αυτών, στο εξωτερικό. Πιστεύω το παράδειγμά μας, να ακολουθήσουν και τα άλλα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε η παραπάνω απόφασή μας, να τύχει άμεσης εφαρμογής” δήλωσε ο κ. Υφυπουργός.
«Τέλος στην ομηρία»
Η απόφαση αυτή δίνει τέλος στην "ομηρία" των αυτοκινήτων – ρεπλίκες που κατασκευάζονται στην Ελλάδα και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν σημειώνει στο Capital.gr ο Διευθυντής πωλήσεων της Replicar Θανάσης Μητσοκάπας.
“Πελάτης μας αγόρασε αυτοκίνητο αξίας 38.000 ευρώ το οποίο ήταν αναγκασμένος να διατηρεί σταθμευμένο διότι δεν μπορούσε να λάβει έγκριση κυκλοφορίας. Ευχαριστούμε τον κ. Παπαδόπουλο που αντιλήφθηκε τη σοβαρότητα του προβλήματος και στήριξε την προσπάθεια της εταιρείας μας. Η συγκεκριμένη απόφαση, εφόσον εφαρμοστεί χωρίς προβλήματα από τις δημόσιες υπηρεσίες, θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε το προσωπικό μας για να ανταποκριθούμε στην αυξημένη ζήτηση που ήδη υπάρχει από Έλληνες» σημειώνει ο κ. Μητσοκάπας.
Η Replicar κατασκευάζει, ετησίως, περισσότερα από 30 αυτοκίνητα τα οποία, όμως, εξάγονται σε Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Αγγλία, ενώ αναμένεται μέσα στο 2015 τα αυτοκίνητά της να κυκλοφορήσουν στους δρόμους του Βελγίου και της Γαλλίας.
Ας σημειωθεί ότι αυτού του είδους τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται από τη Replicar, από την αρχή μέχρι το τελικό στάδιο, χωρίς τη χρήση έτοιμων Κit που προέρχονται από το εξωτερικό. Στα μοντέλα της περιλαμβάνονται τα RCH 356 Speedster, RCH Carrera Speedster, RCH GT Speedster, RCH 550 Spyder, RCH Carrera Wide Body και RCH GULF Wide Body.
Πηγή:www.capital.gr