Τα ανωτέρω δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη διαθεσιμότητα, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για τη νέα τιμολογιακή πολιτική στα μέσα μεταφοράς.
“Θεωρώ ότι η σημερινή μας κουβέντα και η σημερινή παρουσίαση μιας μεγάλης αλλαγής, μιας μεγάλης μεταρρύθμισης που κάνουμε στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δείχνουν το δρόμο και ο δρόμος είναι ένας: πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί η Δημόσια Διοίκηση.
Όπως επίσης πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η οικονομία στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης και ποιο είναι το αποτέλεσμα στους πολίτες.
Όλη αυτή η άχαρη και κατά τη γνώμη μου εντελώς άκαρπη συζήτηση που υπάρχει αυτές τις μέρες, είναι μια συζήτηση που δεν οδηγεί πουθενά, είναι μία συζήτηση για το πόσους θα διώχνουμε κάθε τόσο, αλλά όχι πώς θα αλλάξουμε τη Διοίκηση για να γίνεται πιο επωφελής, πιο αποτελεσματική και πιο εξυπηρετική απέναντι στον πολίτη.
Συνεπώς η γνώμη μου είναι σαφής και καθαρή: Όπου υπάρχουν φορείς του δημοσίου, οι οποίοι δεν χρειάζονται, είναι ζημιογόνοι και δημιουργούν ελλείμματα, πρέπει να κλείσουν. Το προσωπικό πρέπει να μετακινηθεί, μετά από εκπαίδευση, σε διάφορους φορείς που έχουν ανάγκη. Αυτή τη στιγμή, για παράδειγμα, χρειαζόμαστε τουλάχιστον 300 οδηγούς στην ΟΣΥ.
Άρα λοιπόν δεν είναι μονόδρομος κατά τη γνώμη μου, η διαδικασία των απολύσεων και των διαθεσιμοτήτων, ένας είναι ο μονόδρομος, αλλά χρειάζεται μια ισχυρή πολιτική απόφαση, οι αλλαγές στο δημόσιο.
Πρέπει να γίνουμε μια χώρα, η οποία έχει υπηρεσίες που υπηρετούν το λαό, το δημόσιο συμφέρον και την εθνική οικονομία, αλλιώς δεν θα πετύχουμε τους στόχους και καθημερινά θα είμαστε σε μία διαδικασία πίεσης από την πλευρά των δανειστών μας, για να προβαίνουμε σε «ωμότητες» σε βάρος των εργαζομένων.
Προσπάθησα εδώ και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, να κάνουμε τους εργαζόμενους υπερήφανους γι’ αυτό που είναι και καθημερινά βελτιώνουμε τις συνθήκες της δουλειάς τους και το εισόδημα όσο μπορούμε.
Θέλω να σας πω ότι έχουμε πετύχει με τις Διοικήσεις της ΟΣΥ τη συλλογική σύμβαση εργασίας,η οποία υπεγράφη από τους εργαζόμενους και τη Διοίκηση, στον Όμιλο ΟΣΕ έχουμε συλλογική σύμβαση εργασίας, στον Όμιλο ΣΤΑΣΥ συζητάμε αυτή τη στιγμή για να κάνουμε συλλογική σύμβαση εργασίας με σημαντικές αυξήσεις στα εισοδήματά τους, γιατί όμως; Γιατί κάνουμε αλλαγές, οι οποίες δημιουργούν από τη μια μεριά εξοικονομήσεις κι από την άλλη πλευρά γίνονται ελκυστικά τα μέσα και αποφέρουν κέρδη.
Επαναλαμβάνω και πάλι, η συζήτηση αυτή είναι μια άτοπη και άκαρπη συζήτηση, δεν οδηγεί πουθενά και κυρίως δεν οδηγεί στα αποτελέσματα που θέλουμε, δηλαδή να φτιάξουμε μια καλύτερη Διοίκηση και είναι κρίμα για τη χώρα σε αυτή τη φάση της που είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα να συζητούμε ακόμα ζητήματα τα οποία αναφέρονται τρία χρόνια πριν, στην αρχή της κρίσης”.