Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Μετρό Αθήνας: το διάλειμμα των μηχανοδηγών και η συχνότητα των δρομολογίων


Καθυστερήσεις στη διέλευση των συρμών της γραμμής 3 του μετρό συναντούν οι επιβάτες παρά το γεγονός ότι έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων.

Εκπληκτοι οι επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με αυξημένες χρονοαποστάσεις (χρόνος διέλευσης μεταξύ των συρμών) από την περασμένη Δευτέρα, παρά το γεγονός ότι επανήλθε η κανονική ροή των δρομολογίων.
Οι χρονοαποστάσεις από την περασμένη Δευτέρα, θα πρέπει να είναι περίπου 4-4,5 λεπτά στη γραμμή Αιγάλεω - Δουκ. Πλακεντίας. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τις ώρες αιχμής ο χρόνος μεταξύ της διέλευσης των συρμών μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 7-8 λεπτά. Κύκλοι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι διαμαρτύρονται εμμέσως για την αύξηση του καθαρού χρόνου εργασίας τους κατά 20 λεπτά ανά βάρδια. Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι οι εργαζόμενοι διογκώνουν τον χρόνο του διαλείμματος που δικαιούνται προκαλώντας τις καθυστερήσεις στη διέλευση των συρμών. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι με βάση τον νέο προγραμματισμό των βαρδιών δικαιούνται να κάνουν διάλειμμα κάθε τρεις ώρες έναντι κάθε 2,5 ωρών που δικαιούνταν μέχρι σήμερα (οι ίδιοι ζητούσαν διάλειμμα κάθε 2 ώρες). Υποστηρίζουν ότι η κάλυψη των κενών σε ανθρώπινο δυναμικό γίνεται σε βάρος των υφιστάμενων εργαζομένων. Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις στις χρονοαποστάσεις παρατηρούνται στη γραμμή προς Ελληνικό όπου, ενώ κατά το θερινό πρόγραμμα ο χρόνος διέλευσης μεταξύ των συρμών ήταν πέντε λεπτά, τώρα έχει φτάσει τα 8 λεπτά.

Την ίδια στιγμή στη γραμμή 2 Ανθούπολη - Ελληνικό κάποιοι συρμοί δεν καταλήγουν μέχρι το Ελληνικό αλλά σταματούν στον Αγιο Δημήτριο, λόγω έλλειψης συρμών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι δοκιμαστικές διαδρομές των 17 συρμών που έχει παραγγείλει η εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τους δρομολογήσει για την εξυπηρέτηση των νέων επεκτάσεων του μέσου. Πρόκειται για 17 συρμούς των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem-Hanwha, το κόστος των οποίων ανήλθε στα 155 εκατ. ευρώ.