Προσωπική επίθεση εναντίον του υπουργού Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας στη χθεσινή επίσκεψη στο μέγαρο του ΟΣΕ, όπου συναντήθηκε με εργαζομένους, κατηγορώντας τον ότι, επί της προηγούμενης υπουργίας του, ξεκίνησε η προσπάθεια απαξίωσης του ΟΣΕ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Θανάσης Λεβέντης επισήμανε ότι με το ν.3831/2010 έχει κλείσει σχεδόν ο μισός σιδηρόδρομος, τονίζοντας παράλληλα ότι επιχειρείται «αποελληνοποίηση» των υποδομών της χώρας, μέσω του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
«Ο ΟΣΕ λοιπόν είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του προμελετημένου, προσχεδιασμένου εγκλήματος εκποίησης δημόσιας περιουσίας. Και πρώτο μέρος αυτού του σχεδίου ήταν η κατασυκοφάντηση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ.
Θυμάμαι –γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στα γραφεία σας- νομίζω ότι είναι η τρίτη φορά που συναντιέμαι με τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας- την πρώτη φορά ήταν τότε που έβγαινε ο κ Χατζηδάκης στις κάμερες, υπουργός και τότε, υπουργός της κυβέρνησης Καραμανλή, και έβγαινε και έλεγε, δεσμευόταν ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ.
Αλλά αμέσως μετά άρχισε μια άνευ προηγουμένου προπαγάνδα που έφτασε σε σημείο γελοιότητας, όταν ο ίδιος ο υπουργός έλεγε ότι το ταξίδι με αυτοκίνητο από τη Αθήνα σε Θεσσαλονίκη είναι φτηνότερο απ΄ ότι το ταξίδι με τρένο», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ (η φωτό προέρχεται από τα blogs mixanodigoiose.blogspot.gr καιomospondiasidirodromikon.blogspot.gr).
Το έλλειμμα στον ΟΣΕ κατά 85% είναι δημόσιο χρέος.
«Στη συνέχεια συρρίκνωσαν δραστηριότητες και δρομολόγια, χωρίς καμιά ουσιαστική μελέτη σκοπιμότητας. Αχρήστευσαν υποδομές και όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες, σχεδόν όλες τις κατάντησαν ελλειμματικές. Και βέβαια καθόλη αυτή τη διάρκεια, που το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης ήταν ότι δεν μπορούμε να κρατάμε έναν ελλειμματικό Οργανισμό, ενώ προσέξτε, το αντίθετο συμβαίνει. Τους οργανισμούς που ξεπουλάνε είναι τους κερδοφόρους.
Τους ελλειμματικούς τους φορτώνεται το δημόσιο. Αλλά ποιο ήταν το σχέδιο με τον ΟΣΕ; Να τον απαξιώσουν, να τον μετατρέψουν προσωρινά σε ελλειμματικό, να προχωρήσουν σε διαδικασίες σκληρών περικοπών που τον απαξιώνουν ακόμα περισσότερο, ώστε να τον φτιάξουν πλεονασματικό για τον αγοραστή, αλλά ελλειμματικό για το δημόσιο, για την κοινωνία, για τις κοινωνικές ανάγκες και για τους πολίτες.
Κι όλη αυτή τη διάρκεια, που προχωρούσαν σ’ αυτό το σχεδιασμένο έγκλημα, έκρυβαν την αλήθεια από το λαό σε σχέση με τα ελλείμματα. Γιατί το έλλειμμα στον ΟΣΕ κατά 85% είναι δημόσιο χρέος.
Και βεβαίως αυτό το οποίο έκρυψαν επιμελώς από το δημόσιο διάλογο ήταν ο διαχρονικός εξαναγκασμός του ΟΣΕ σε επαχθή δανεισμό, με υψηλότατα τοκοχρεολύσια, προκειμένου να καλύπτει όχι μόνο τις ανάγκες κοινωνικής πολιτικής, αλλά, κυρίως, προκειμένου να καλύπτει και την εθνική συμμετοχή σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Θ. Λεβέντης: «Η κυβέρνηση ακολουθεί το βρετανικό μοντέλο στον ΟΣΕ»
Ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Θανάσης Λεβέντης επισήμανε ότι με το ν.3831/2010 έχει κλείσει σχεδόν ο μισός σιδηρόδρομος, τονίζοντας παράλληλα ότι επιχειρείται «αποελληνοποίηση» των υποδομών της χώρας, μέσω του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας σιδηροδρομικών υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση ακολουθεί το βρετανικό μοντέλο στην αποκρατικοποίηση του οργανισμού, το οποίο όμως «χρεοκόπησε στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ενώ παράλληλα υπήρξαν και πολλά ατυχήματα».
Ο κ. Λεβέντης τόνισε ότι, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι σιδηρόδρομοι παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, ενώ παράλληλα διερωτήθηκε «γιατί πωλείται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που επιτεύχθηκε η σύνδεση με τα λιμάνια;».
Τέλος, ο πρόεδρος της ΠΟΣ, αφού πρώτα υπογράμμισε ότι «εμείς είμαστε έτοιμοι να ανταγωνιστούμε τον οποιοδήποτε», συμπλήρωσε ότι «έχουν καταργηθεί οι ΣΣΕ, μας ζητάνε να επικυρώσουμε απλά τους νόμους της κυβέρνησης, δεν θα το κάνουμε», αναφερόμενος στην ένταξη των σιδηροδρομικών στο ν.4093/2012.
ΠΗΓΗ