Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

«Τίποτε θετικό από την απελευθέρωση στα φορτηγά»


Α. Ευαγγελούλης, Mercedes-Benz:
Πτώση της τάξης του 91,6% καταγράφεται στις ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων από το 2008. Σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον, η Mercedes-Benz κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 20,7%.                                                                              Σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, ο γενικός διευθυντής Επαγγελματικών Οχημάτων της Mercedes-Benz Ελλάς, Αντώνης Ευαγγελούλης, υπογραμμίζει ότι η εταιρεία προσφέρειtailor-made λύσεις στους πελάτες της (χρηματοδότηση φορτηγού, ανταλλαγή παλαιού οχήματος, εκπαίδευση οδηγών στην οικονομική οδήγηση, προηγμένα συστήματα τηλεματικής κ.ά.), επισημαίνοντας παράλληλα ότι η απελευθέρωση της αγοράς φορτηγών ΔΧ δεν λειτούργησε υπέρ των εταιρειών εμπορείας βαρέων οχημάτων.
Συνέντευξη στη Βάσω Βεγιάζη
-Πόσο επηρέασε η κρίση την Mercedes-Benz;
-Όπως ήταν αναμενόμενο η πρωτοφανής ύφεση σε όλους τους τομείς της οικονομίας έχει επηρεάσει αρνητικά τους κλάδους των μεταφορών και των κατασκευών. Γνωρίζουμε όλοι καλά ότι σε μία οικονομία όλοι οι κλάδοι αλληλοεπηρέαζονται. Από αυτήν την κατάσταση κανείς δεν βγαίνει ανεπηρέαστος.
Το πόσο έχει επηρεαστεί η αγορά των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, μπορείτε να το δείτε ξεκάθαρα στα νούμερα των ταξινομήσεων του 2012. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι όλη η αγορά έκλεισε στις 145 ταξινομήσεις, όταν το 2008 είχε κλείσει στις1.740!
Καταφέραμε όμως ακόμη και σε τόσο δύσκολους καιρούς να κρατήσουμε την ηγετική μας θέση, με ένα μερίδιο της τάξης του 20,7%.
Παρά τις αντιξότητες, η Mercedes-Benz βρίσκεται πάντα στο πλευρό των πελατών της, επενδύοντας συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και σε πρωτοποριακά προϊόντα.
Ας μην ξεχνάμε ότι, με την έλευση του νέου Actros στην ελληνική αγορά στα μέσα του 2011, η γκάμα βαρέων φορτηγών Mercedes-Benz ξεκινάει να ανανεώνεται, προσφέροντας πλέον στον πελάτη εντελώς tailor-made φορτηγά, προσαρμοσμένα ακριβώς στη χρήση για την οποία προορίζονται.
Η οικογένεια της νέας γενιάς φορτηγών Mercedes-Benz μεγάλωσε με το νέο Antos βαρέων διανομών το οποίο παρουσιάστηκε το 2012, και ολοκληρώθηκε το 2013 με το νέο Arocs, το κατ’εξοχήν κατασκευαστικό όχημα.
-Τι επίδραση είχε στις πωλήσεις η απελευθέρωση της αγοράς φορτηγών ΔΧ;
-Δυστυχώς λόγω της κρίσης η απελευθέρωση δεν έχει αποφέρει τίποτε το θετικό ως τώρα. Άλλωστε η μεταφορική ικανότητα του ελληνικού στόλου φορτηγών υπερβαίνει τη ζήτηση σε μεταφορικό έργο.
-Ποιο είναι το συνολικό κόστος αγοράς ενός φορτηγού της Mercedes-Benz;
-Το συνολικό κόστος αγοράς ενός φορτηγού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως εάν το φορτηγό είναι πλαίσιο ή τράκτορας, εάν είναι Euro V ή Εuro VI, τον εξοπλισμό που απαιτείται για να είναι κατάλληλο για τον πελάτη, τη χρήση του κ.λπ.
Δεν πρόκειται για μία standard τιμή την οποία θα μπορούσα να σας πω, καθώς κάθε φορτηγό είναι διαφορετικό και διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.
Σίγουρα το συνολικό κόστος χρήσης ένος φορτηγού Μercedes-Benz είναι από τα ανταγωνιστικότερα της αγοράς, όπως δείχνει και η πρωτοκαθεδρία της Μercedes-Βenz σε μερίδιο αγοράς σε πανευρωπαικό επίπεδο. Εφόσον όμως μιλάμε για κόστη, θα ήθελα να τονίσω το εξής στους αναγνώστες σας οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.
Μόλις ένας χρόνος απομένει για να τεθεί σε ισχύ η προδιαγραφή ρύπων Euro 6 από την Ευρωπαική Ένωση. Από το 2014 πλέον, κάθε βαρύ επαγγελματικό όχημα θα πρέπει να συμμορφώνεται με αυστηρότερες περιβαντολλογικές προδιαγραφές, με συνέπεια την αξιοσημείωτη αύξηση κόστους αγοράς του, κάτι που θα ισχύει για τα προϊόντα όλων των κατασκευαστών, λόγω των αυξημένων επενδύσεων που απαιτεί η συμμόρφωση των κινητήρων με την οδηγία Euro 6.
Ένας επιχειρηματίας, λοιπόν, μπορεί να εξοικονομήσει πολύ σημαντικά κόστη εάν πραγματοποιήσει αγορά φορτηγού εντός του 2013, όπου θα ισχύει ακόμη η προδιαγραφή Euro 5.
-Σε μια περίοδο που τα οικονομικά είναι περιορισμένα, τι διευκολύνσεις προσφέρει η εταιρεία στους επαγγελματίες του κλάδου που επιθυμούν να προχωρήσουν σε αγορά φορτηγού;
-Καθώς διανύουμε μία περίοδο ύφεσης και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι σαφέστατα, η επιχειρηματική υγεία των πελατών μας, στόχος μας είναι να «εκπαιδεύσουμε» τον Έλληνα επιχειρηματία των μεταφορών, αλλά και τον Έλληνα οδηγό πάνω στα θέματα που θα τον βοηθήσουν να προστατέψει την κερδοφορία του.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, μία φθηνή αγορά δεν είναι απαραιτήτως και οικονομική και δεν βοηθάει μακροπρόθεσμα την επιχείρηση. Θα πρέπει ο επιχειρηματίας να βλέπει να συνολικό πακέτο που του προσφέρει η κάθε εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη του το συνολικό κόστος χρήσης του οχήματος σε βάθος χρόνου. Γεγονός ακόμη πιο σημαντικό όταν μιλάμε για στόλο οχημάτων.
H Μercedes-Benz εφαρμόζει στα προϊόντα της προηγμένη τεχνολογία, η οποία μπορεί με τη σειρά της να συνεισφέρει στην κερδοφορία του επιχειρηματία. Με οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω των μειωμένων εκπομπών ρύπων, αλλά και με πολύ καλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου παρά το Euro VI, καταλαβένετε ότι τα φορτηγά μας θέτουν ψηλά τον πήχη όσον αφορά στο κόστος χρήσης.
Η Mercedes-Benz είναι σε θέση να προσφέρει μία πλούσια γκάμα υπηρεσιών στους πελάτες της, όπως τη χρηματοδότηση του φορτηγού τους, την ανταλλαγή του παλαιού τους οχήματος από το κέντρο μεταχειρισμένων οχημάτων μας στην Κόρινθο, το TruckStore, την εκπαίδευση των οδηγών τους στην οικονομική οδήγηση μέσω του προγράμματος “DriverTraining”, αλλά και προηγμένα συστήματα όπως το σύστημα τηλεματικής FleetBoard. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ικανοποίηση των πελατών μας, ένας στόχος που εμπνέει καθημερινά τις προσπάθειές μας.
-Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα βήματα βιωσιμότητας μιας εταιρείας του κλάδου των μεταφορών;
-Ως γνωστόν, η βιωσιμότητα μίας επιχείρησης μπορεί να διασφαλιστεί με την αύξηση των εσόδων και τη μείωση του κόστους. Στην περιόδο που διανύουμε, η αύξηση των εσόδων είναι εξαιρετικά δύσκολη, οπότε θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή ο μεταφορέας πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση των εξόδων.
Βασικός παράγοντας κόστους σε μία μεταφορική εταιρεία αποτελούν τα οχήματα. Το συνολικό κόστος χρήσης ενός τράκτορα αποτελείται από διάφορους παράγοντες όπως το ίδιο το όχημα, το καύσιμο, τα κόστη συντήρησης και επισκευής, τα κόστη προσωπικού, ενώ η αγορά του αποτελεί μόλις το 9 – 10% του συνολικού του κόστους.
Η Mercedes-Benz μπορεί να προσφέρει λύσεις για όλα τα παραπάνω. Για παράδειγμα τα φορτηγά νεάς γενιάς, ενώ διαθέτουν κινητήρες Euro VI, έχουν καταφέρει να μειώσουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.
Όσον αφορά στην επισκευή και τη συντήρηση, τα χαμηλά κόστη ανταλλακτικών και επισκευής, οι γρήγορες παραδόσεις ανταλλακτικών, τα μεγάλα διαστήματα συντήρησης κ.ά. συμβάλλουν στο να είναι τα φορτηγά στο δρόμο άμεσα, με σεβασμό στον πολύτιμο χρόνο των μεταφορικών εταιρειών.